Skocz do zawartości

Powszechna opinia jest taka że diesel w mieście pali wiecej niz podobnej wielkości benzyna - czy aby zawsze?


delco

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, delco napisał(a):

No ale przez ostatnie kkilka lat taka była narracja na AK -  że nooczesne benzyny sa oszczedniejsze od   diesli - w miescie i na krótkich trasach - bo ze na długich jest inaczej - w to to nie uwierzyłem - moje rekordkowe spalanie w volvo V70 D4 to 5,3 przy jeździe na tempomacie 130 km/h  po właskiej autostradzie i ok 4 l/100 po drodze krajowej - jazda w parze z elektrykiem ;)  - natomiast stelvio przy 130 km/h na polskiej autostradzie pali odrobinke mniej niz 10 l/100. 

Fiat robi paliwozerne auta plus SUV robi swoje. Jak nie przekraczam 130 plaskaczem to ponizej 8l przy 380KM wychodzi. Ta sama trasa z tym samym ale slabszym silnikem 245KM w Q3 daje +1,5l. A jak jade szybciej albo dynamiczniej to sky is the limit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujek napisał(a):

Fiat robi paliwozerne

Ok -  to pewnie jedna z przyczyn. Z kolei V70 D4 chyba jest dośc oszczedne 

 

3 minuty temu, wujek napisał(a):

plus SUV robi swoje

To w sumie oczywiste - choć chyba stelvio jest w miare aerodynamiczne (przyznaje ze nie wiem jakie ma spółczynniki - ale sa auta przynajmniej na oko bardziej kanciaste)

Ale... nie wiem czy przy sredniej 23-24 km/h ma to znaczenie - w praktyce nie przekraczam 50km/h bo nie bardzo mam gdzie i kiedy na tej trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, el_guapo napisał(a):

 

Rzekłbym BARDZO jeżeli wierzyć przekazowi: min Cx=0,25, max Cx=0,30

Ja na ten przykład mam Cx=0,37

 

 

Trzeba pamiętać, że Cx to tylko współczynnik, swoje robi też powierzchnia czołowa. Niskie auto o wyższym współczynniku nadal może być lepsze niż wysokie o niskim.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rwIcIk napisał(a):

Bardzo krótkie odcinki - szczególnie dla diesla to podnosi mocno spalanie.

 

Ja myślę, że to przede wszystkim tutaj należy szukać źródeł rozczarowania spalaniem diesla w mieście.

Ja jeżdżę teraz 2.2l dieslem w opakowaniu W203 coupe. Jak kręcę się tylko po Wawie, stoję w korkach itp, to spalanie podjeżdża pod 9l/100km. Ale jak już wyjadę na obrzeża Wawy i wpadnę na siódemkę w drodze do domu, to łączne spalanie na dystansie ok 30km spada mi do 7.2-7.5.

Ta sama trasa, ale pokonywana w niedzielę rano - 6,2l/100km.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważną kwestia w przypadku diesla jest edycja normy spalin €. Dla ostatnich edycji normy €6 silniki są tak skalibrowane aby maksymalnie szybko osiągnąć temperaturę roboczą i idącą za tym skuteczność oczyszczania spalin. Wiąże się to z bardzo wysokim spalaniem na kilku pierwszych kilometrach. Dodatkowo krótkie dystanse to częstsze wypalanie filtrów (=większe spalanie). Nie ma więc w tym niczego dziwnego że nowoczesny małolitrażowy diesel pali naście litrów w trakcie pierwszych kilometrów po starcie.  Mi diesel 1.6  w 10-miesięcznym kompakcie jesienią/zimą po mieście pali 10-11l/100 (trasy do 3km), gdzie podobna mocowo benzyna była ok 1l oszczędniejsza.  Latem w tych samych warunkach wciąga ~7-8 gnojówki,  natomiast po rozgrzaniu na krajówkach 70-90:~3,5, 120:~4,3, 130-140: <5 i tu benzyna nie ma szans.

Nic nowego nie odkryję stwierdzając że współczesny diesel nie nadaje się na miasto/na krótkie dystanse, a jego żywiołem jest trasa. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bartłomiej napisał(a):

 

Ja myślę, że to przede wszystkim tutaj należy szukać źródeł rozczarowania spalaniem diesla w mieście.

Kiedyś przez dwa lata mierzyłem fiatowskiego diesla 2.0. Lekko dłubnięta skorupa wypluła wynik 8.5 z dystrybutora. Jazda po Wawie w stylu dostawcy pizzy, po A i S "nikt mnie nie dogoni".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




w tym roku benzynowe Stelvio 15 l/100 (choć tak naprawdę to nie wiadomo bo komputer nie wyswietla wyższych wartości - ale jak miałem kilkusetmetrowy zjazd z góry to pokazywał 14,9 - wiec perwnie te 15 to rowno albo z bardzo niewielkim ogonkiem)


Ile?! To jest jeden z powodów dla których wymiana Giulietty na Giulie jest ciężka choć Giulietta też mało nie pali


Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

Ford nie wspomaga się nawigacją i czasem mu się zdarza zczytać znak ze zjazdu ale on nie ma połączonej z tym żadnej automatyki, więc nie ma znaczenia że czasem coś źle wyświetli.

S-Max ma.

https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?countryCode=POL&languageCode=PL&Uid=G2078726&ProcUid=G2044352&div=f&variantid=8019&vFilteringEnabled=False&userMarket=pol&buildtype=web

Acz popieram że nie jest to doskonałe i nie korzystam, tylko jako informację dodatkową. :ok:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2022 o 08:42, delco napisał(a):

 

Rok temu Desel V70 - 12,4 l/100

w tym roku benzynowe Stelvio 15 l/100 (choć tak naprawdę to nie wiadomo bo komputer nie wyswietla wyższych wartości - ale jak miałem kilkusetmetrowy zjazd z góry to pokazywał 14,9 - wiec perwnie te 15 to rowno albo z bardzo niewielkim ogonkiem)

 

Nie do konca rozumiem.

Diesel tej samej mocy i pojemności, w takich samych autach, praktycznie zawsze pali mniej, niz benzyna, niezaleznie od tego, czy to miasto, czy trasa. I te teze potwierdza Twoj test. 

 

Mam takie same obserwacje, ale dokladnie tego sie spodziewalem.

 

1.

Ciezkie X5 z 3.0d 313 KM, w miescie bralo nie wiecej niz 10-11l, a lżejsze Stelvio 2.0 280 KM 13-14l.

 

2.

2 tonowe 530d 286KM bierze ca 8l, a lżejszy Arteon 2.0 280 KM, 10l.

 

Diesel nie do konca sie nadaje na krotkie odcinki, bo sie dlugo nagrzewa i silnik teoretycznie szybciej sie zużywa, ale i tak bedzie palil mniej niz benzyna.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, lnk napisał(a):

Nic nowego nie odkryję stwierdzając że współczesny diesel nie nadaje się na miasto/na krótkie dystanse, a jego żywiołem jest trasa. 

Ale nie współczesny też. Moja Vectra pali gdzieś do 9.2l maks w mieście, w mróz jak stoi pod chmurką i rano 2x1.8km i po południu 2x1.8km, i tak w koło komina to już 7.5-8, a w trasie, zależy widziałem poniżej 5 gdzieś na spokojnych podmiejskich trasach, do tak 7.5l załadowana po trasie jak na obrazku:

image.png.6d20f6f52ba4ecc71a07863cfc60c8cf.png

Ale in dłużej jeździ po mieście tylko i wyłącznie, tym coraz gorzej pracuje i więcej pali, wystarczy przejechać 300km i silnik zupełnie inaczej pracuje, odpala i mniej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2022 o 08:42, delco napisał(a):

Spalanie średnie z komputera - ale w obu autach pokrywa sie z wyliczanym z tankowania.

Rok temu Desel V70 - 12,4 l/100

w tym roku benzynowe Stelvio 15 l/100

No to uzupełniam Volvo XC90 z roku 2019 D5 - czyli chyba 235 KM 4 cylindry, 2,0litra. Spalanie na identycznej tracie (choć w chyba ciąższych z uwagi na śnieg warunkach) wyniosło 11,9 l/100 km*. to tak dla podnoszących różnicę w aerodynamice w stosunku do Stelvio

 

 

* niestety nie mam pojecia na ile spalanie z komputera pokrywa się w tym egzemplarzu ze spalaniem z dystrybutora - nie mój samochód a właściciel nigdzy nie liczył pod dystrybutorem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile by paliła benzyna 240 KM BiTurbo. Ale taki diesel po mieście pali od około 9 do nawet 11 jak są takie warunki jak teraz a trasy są krótkie.

Natomiast na trasach pomiędzy miastami (np. trasa Będzin-Zabrze), z przepisowymi prędkościami to spalanie rzędu 6,8-7,9 jak jest tak jak dziś. Przy czym warto zauważyć że auto waży 2,3 tony i ma 4motion.

Edytowane przez twinsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile by paliła benzyna 240 KM BiTurbo. Ale taki diesel po mieście pali od około 9 do nawet 11 jak są takie warunki jak teraz a trasy są krótkie.
Natomiast na trasach pomiędzy miastami (np. trasa Będzin-Zabrze), z przepisowymi prędkościami to spalanie rzędu 6,8-7,9 jak jest tak jak dziś. Przy czym warto zauważyć że auto waży 2,3 tony i ma 4motion.
Mimo wszystko IMO dużo jak na plaskacza

Mam podobne wyniki w suvie też biT 2.0 awd at a nogi nie mam lekkiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.