Skocz do zawartości

Tesla semi truck EN


HanYs

Rekomendowane odpowiedzi

44 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

Ja na ten przykład rozumiem ;]

Ostatnio wracałem bez ogrzewania ;]

Miałem do przejechania 40km w jedną stronę, większość ekspresówką. I byliśmy na styk z czasem.

Jak wyjeżdżałem to zasięg pokazywało 120km, więc jechałem dosyć żwawo.

Wróciłem z zasięgiem 4km i od kilkunastu km już było zimno.

A oczywiście wyjechałem bez kurtki, bo po co? ;]


No bogacz jak się patrzy. 😁

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2023 o 07:26, wujek napisał(a):

Podziwiam ze sobie to fundujesz. Z każdej strony patrze gdzie miałbym korzyści z elektryka i nie widzę.

Stary, on zrezygnował z Tesli żeby mógł się umartwiać w tym VW. :old:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

Nie nasmiewajmy się z @wujek !

Już dostał od damskiego porsche @prawoimotoryzacja  i teraz ma traumę na szybkie auta :lol:

Śmiejecie się, a Wujek już pracuje nad stage 33 i 1/3 do elektryków! Potem Was wszystkich objedzie elektrykiem własnej produkcji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 21.01.2023 o 06:25, Igorek napisał(a):

 

a wcześniej:

 

 

Aha, czyli :mast: do Tesli ale jak przychodzi porównać rzeczywiste parametry to zaczyna się Rybowanie

Więcej info od pierwszych użytkowników.

 

https://www.cnbc.com/video/2023/02/18/the-tesla-semi-is-finally-here.html

 

Przepisy ochrony środowiska w Kalifornii cisną firmy do redukcji emisji.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, HanYs napisał(a):

Więcej info od pierwszych użytkowników.

 

https://www.cnbc.com/video/2023/02/18/the-tesla-semi-is-finally-here.html

 

Przepisy ochrony środowiska w Kalifornii cisną firmy do redukcji emisji.

 


Świetny materiał. Daje dużą dawkę informacji. Dobrze przedstawia wady i zalety!

Nie zgadzam się z gościem wypowiadającym się w 10:08. Mówi, że tradycyjni producenci ciężarówek, którzy tez muszą przerzucić się na inne sposoby napędzania swoich pojazdów (raczej BEV), są znacznie lepszej pozycji od Tesli, bo są na rynku dłużej, wiedzą, czego chcą operatorzy/kierowcy i mają sieć serwisową. Pan chyba nie widzi tego, co Tesla wyprawia na rynku samochodów osobowych i nie ma za bardzo pojęcia, jak Tesla odsadza konkurencje w obniżaniu kosztów, w technologi silników elektrycznych, oprogramowania i jak trudno jest o zapewnienie sobie stabilnego dopływu baterii. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Świetny materiał. Daje dużą dawkę informacji. Dobrze przedstawia wady i zalety!
Nie zgadzam się z gościem wypowiadającym się w 10:08. Mówi, że tradycyjni producenci ciężarówek, którzy tez muszą przerzucić się na inne sposoby napędzania swoich pojazdów (raczej BEV), są znacznie lepszej pozycji od Tesli, bo są na rynku dłużej, wiedzą, czego chcą operatorzy/kierowcy i mają sieć serwisową. Pan chyba nie widzi tego, co Tesla wyprawia na rynku samochodów osobowych i nie ma za bardzo pojęcia, jak Tesla odsadza konkurencje w obniżaniu kosztów, w technologi silników elektrycznych, oprogramowania i jak trudno jest o zapewnienie sobie stabilnego dopływu baterii. 
Ciężarówka to rama, kabina i koszt kilometr-tony.

Jestem bardzo blisko tej branży i wiem czym się kierują pr,ewoznicy.

Nr 1 koszt kilometro-tony - ladownosc / rata za leasing+paliwo+serwis
Nr 2 dostepnosc sprzętu (czas rzeczywisty jazdy do do teoretycznego - czyli niska awaryjsc, rzadkie przeglądy)
Nr 3 komfort pracy kierowcy, asystenty bezpieczenstwa, skrzynia, wielkość i udogodnienia kabiny, hałas, barak koniecznosc czestego ankowania

To są te 3 parametry czasami dochodzi 4 czyli spójność floty

Więc czy to jest volvo, daf, MB czy spania to wypadkowa tych 3 (czasami) 4 parametrów.

Testa niestety w każdym z tych pamaterow jest na szarym końcu. Tylko w jakich wydumanych warunkach typu "pepsi" może konkurować.
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ppmarian napisał(a):

Ciężarówka to rama, kabina i koszt kilometr-tony.

Jestem bardzo blisko tej branży i wiem czym się kierują pr,ewoznicy.

Nr 1 koszt kilometro-tony - ladownosc / rata za leasing+paliwo+serwis
Nr 2 dostepnosc sprzętu (czas rzeczywisty jazdy do do teoretycznego - czyli niska awaryjsc, rzadkie przeglądy)
Nr 3 komfort pracy kierowcy, asystenty bezpieczenstwa, skrzynia, wielkość i udogodnienia kabiny, hałas, barak koniecznosc czestego ankowania

To są te 3 parametry czasami dochodzi 4 czyli spójność floty

Więc czy to jest volvo, daf, MB czy spania to wypadkowa tych 3 (czasami) 4 parametrów.

Testa niestety w każdym z tych pamaterow jest na szarym końcu. Tylko w jakich wydumanych warunkach typu "pepsi" może konkurować.


Jeżeli za wydumane warunki uważasz niechybnie wchodzące prawo, to się zgadzam. 
 

Zobaczymy, jak tradycyjni producenci będą masowo produkować elektryczne ciężarówki, ile będą kosztowały, jakie będą miały zasięgi, infrastrukturę i niezawodność. Jak sobie poradzą w tych wydumanych warunkach. ;]
 

Było pełno znawców motoryzacji (również na AK), co z przekonaniem pisali, że jak tylko tradycyjni będą chcieli i się wezmą, to migiem taką Teslę skasują. Tak kasują, że sprzedaż im kuleje operując na 5-8% marży, podczas gdy Tesla rośnie przy marżach 20-40%. 


ps. Byłem zawodowym kierowcą ciężarówki w UK, więc też jestem „z branży”. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2023 o 10:39, HelixSv napisał(a):


Świetny materiał. Daje dużą dawkę informacji. Dobrze przedstawia wady i zalety!

Nie zgadzam się z gościem wypowiadającym się w 10:08. Mówi, że tradycyjni producenci ciężarówek, którzy tez muszą przerzucić się na inne sposoby napędzania swoich pojazdów (raczej BEV), są znacznie lepszej pozycji od Tesli, bo są na rynku dłużej, wiedzą, czego chcą operatorzy/kierowcy i mają sieć serwisową. Pan chyba nie widzi tego, co Tesla wyprawia na rynku samochodów osobowych i nie ma za bardzo pojęcia, jak Tesla odsadza konkurencje w obniżaniu kosztów, w technologi silników elektrycznych, oprogramowania i jak trudno jest o zapewnienie sobie stabilnego dopływu baterii. 

 

Pragnę nieśmiało zauważyć, że konkurenci Tesli mają związki zawodowe i respektują prawa pracowników, nie wspominając już o prawach człowieka - a to kosztuje. Stąd może częściowo wynikać przewaga Tesli.

:skromny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Pragnę nieśmiało zauważyć, że konkurenci Tesli mają związki zawodowe i respektują prawa pracowników, nie wspominając już o prawach człowieka - a to kosztuje. Stąd może częściowo wynikać przewaga Tesli.

:skromny:

 


Myśle, ze wszyscy pracodawcy robią to, co muszą albo bardzo niewiele więcej.

Fizyki nie oszukasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2023 o 14:14, HelixSv napisał(a):

Było pełno znawców motoryzacji (również na AK), co z przekonaniem pisali, że jak tylko tradycyjni będą chcieli i się wezmą, to migiem taką Teslę skasują. Tak kasują, że sprzedaż im kuleje operując na 5-8% marży, podczas gdy Tesla rośnie przy marżach 20-40%. 

 

Tesla robi kawał dobrej roboty ale jednak gdy przesiądziesz się do elektrycznego Mercedesa* EQS czy EQE to jest przepaść - mimo wszystko tu jeszcze się muszą sporo nauczyć. Kwestię marży można pominąć bo ona wynika z organizacji pracy a nie jakości produktu jako takiej.

 

 

 

* Celowo nie porównuję z elektrycznymi Kia czy Hyundaiami bo IMO Tesla jest klasę wyżej niż samochody popularne i bliżej jej do premiumów.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, HelixSv napisał(a):

Myśle, ze wszyscy pracodawcy robią to, co muszą albo bardzo niewiele więcej.

Fizyki nie oszukasz. 

 

Ta teoria nie broni się w praktyce, gdyż taka firma jak np. Twitter też robiła to co musi do października ub. r. a teraz nagle okazało się ilu rzeczy nie musiała. Duże firmy mają jednak czasem jakieś zasady wynikające z dbałości o wizerunek lub zwykłej przyzwoitości. Musk ma to gdzieś tak samo jak ludzi, którzy u niego pracują, co udało mu się skutecznie udowodnić.

 

Edytowane przez Furvus_Eques
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Ta teoria nie broni się w praktyce, gdyż taka firma jak np. Twitter też robiła to co musi do października ub. r. a teraz nagle okazało się ilu rzeczy nie musiała. Duże firmy mają jednak czasem jakieś zasady wynikające z dbałości o wizerunek lub zwykłej przyzwoitości. Musk ma to gdzieś tak samo jak ludzi, którzy u niego pracują, co udało mu się skutecznie udowodnić.

 


Dbałość o wizerunek jest dobra, jak się opłaca. Jak mówił Pietrek z Rancza „Byznes yz Byznes”. Liczą się tylko pieniądze. 
Musk jest geniuszem i psychopatą. Dość powszechna kombinacja ludzi sukcesu. Jego manewr ze zwolnieniem „kilku” ludzi w Tweeterze wywołał u mnie spory niesmak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2023 o 10:39, HelixSv napisał(a):


Świetny materiał. Daje dużą dawkę informacji. Dobrze przedstawia wady i zalety!

Nie zgadzam się z gościem wypowiadającym się w 10:08. Mówi, że tradycyjni producenci ciężarówek, którzy tez muszą przerzucić się na inne sposoby napędzania swoich pojazdów (raczej BEV), są znacznie lepszej pozycji od Tesli, bo są na rynku dłużej, wiedzą, czego chcą operatorzy/kierowcy i mają sieć serwisową. Pan chyba nie widzi tego, co Tesla wyprawia na rynku samochodów osobowych i nie ma za bardzo pojęcia, jak Tesla odsadza konkurencje w obniżaniu kosztów, w technologi silników elektrycznych, oprogramowania i jak trudno jest o zapewnienie sobie stabilnego dopływu baterii. 

Yyyy nie :phi: to chinole odsadzaja innych producentów. Tesla to przy nich pikus.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, wujek napisał(a):

Yyyy nie :phi: to chinole odsadzaja innych producentów. Tesla to przy nich pikus.


Jeśli chodzi o marki, to Tesla zajęła w 2022 15 miejsce na świecie a BYD 13. Więc „pikuś” jako określenie Tesli względem takiego BYD jest dość niefortunne.


BYD jest poza Chinami nadal dość egzotyczną marką. Ale życzę im jak najlepiej. Zobaczymy, jak (a raczej kiedy) poradzą sobie ze sprzedażą w EU i NA. 
 

https://www.focus2move.com/world-car-group-ranking/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, HelixSv napisał(a):


Jeśli chodzi o marki, to Tesla zajęła w 2022 15 miejsce na świecie a BYD 13. Więc „pikuś” jako określenie Tesli względem takiego BYD jest dość niefortunne.


BYD jest poza Chinami nadal dość egzotyczną marką. Ale życzę im jak najlepiej. Zobaczymy, jak (a raczej kiedy) poradzą sobie ze sprzedażą w EU i NA. 
 

https://www.focus2move.com/world-car-group-ranking/

 

Tesle kupowali fanatycy wyznawcy geniusza Muska ostatnio pokazał swoja moc w Twitterze. Tesla ma jeden model w 50 najlepiej sprzedających się aut w EU. Chinole maja się dobrze w Azji i AU a tam jest biznes. Mysle ze kwestia kilku lat i będą wymiatać. Oby bo czym lepsza i wielsza konkurencja tym lepiej dla konsumentów.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

za kilka lat to moze sie duzo wydarzyc, np moze zniknac cala grupa VW ;]

 

No moze, niech no tylko wejdzie nasza rdzenna, polska, chinska Izera! I juz bedzie pozamiatane! 😄 :)

Edytowane przez jaceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 23.02.2023 o 14:45, HelixSv napisał(a):

Dbałość o wizerunek jest dobra, jak się opłaca. Jak mówił Pietrek z Rancza „Byznes yz Byznes”. Liczą się tylko pieniądze. 

 

Tak i nie. Można robić pieniądze mając mniej lub bardziej czyste ręce. Są firmy, które jeszcze o to dbają. Owszem, niewiele ale jednak.

 

 

W dniu 23.02.2023 o 14:45, HelixSv napisał(a):

Musk jest geniuszem i psychopatą. Dość powszechna kombinacja ludzi sukcesu. Jego manewr ze zwolnieniem „kilku” ludzi w Tweeterze wywołał u mnie spory niesmak. 

 

Przeczytaj to, i jeśli miałeś do gościa jeszcze jakiekolwiek resztki szacunku to chyba właśnie wyparują. Ja coraz przychylniej patrzyłem w stronę Tesli ale w związku z ostatnimi wydarzeniami coraz mocniej postanawiam, że (w miarę możliwości) żadna moja złotówka nie zasili konta tego gościa, bo zaczynam się brzydzić jego postępowaniem.

 

https://gizmodo.com/elon-musk-laughs-twitter-haraldur-thorleifsson-layoff-1850196254

 

 

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Tak i nie. Można robić pieniądze mając mniej lub bardziej czyste ręce. Są firmy, które jeszcze o to dbają. Owszem, niewiele ale jednak.

 

 

 

Przeczytaj to, i jeśli miałeś do gościa jeszcze jakiekolwiek resztki szacunku to chyba właśnie wyparują. Ja coraz przychylniej patrzyłem w stronę Tesli ale w związku z ostatnimi wydarzeniami coraz mocniej postanawiam, że (w miarę możliwości) żadna moja złotówka nie zasili konta tego gościa, bo zaczynam się brzydzić jego postępowaniem.

 

https://gizmodo.com/elon-musk-laughs-twitter-haraldur-thorleifsson-layoff-1850196254

 


Psychopata i tyle. 
 

Przypomniał mi się kolejny…
Szef Ryanaira (najlepszej, z finansowego punktu widzenia, lini lotniczej na świecie) poważnie chciał pobierać opłatę za korzystanie z toalety na pokładzie i otwarcie nazywa swoich klientów idiotami i dość kiepsko traktuje swoich pracowników, a generalnie to woli korzystać z siły roboczej innych firm, bo nie musi się użerać ze związkami zawodowymi i prawem pracy. No i kilka razy zdarzyło się, że samoloty zabierały za mało paliwa, bo tak taniej.

 

Tesla, Ryanair, Facebook, Amazon… jeden pies. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, HelixSv napisał(a):


Psychopata i tyle. 
 

Przypomniał mi się kolejny…
Szef Ryanaira (najlepszej, z finansowego punktu widzenia, lini lotniczej na świecie) poważnie chciał pobierać opłatę za korzystanie z toalety na pokładzie i otwarcie nazywa swoich klientów idiotami i dość kiepsko traktuje swoich pracowników, a generalnie to woli korzystać z siły roboczej innych firm, bo nie musi się użerać ze związkami zawodowymi i prawem pracy. No i kilka razy zdarzyło się, że samoloty zabierały za mało paliwa, bo tak taniej.

 

Tesla, Ryanair, Facebook, Amazon… jeden pies. 

 

Z Ryana nie korzystam z tych samych powodów. Ja w ogóle mam "poobrażanych" kilka firm i staram się unikać w miarę możliwości. Najtrudniej jest z Nestle a też widnieje na mojej liście.

;]

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Z Ryana nie korzystam z tych samych powodów. Ja w ogóle mam "poobrażanych" kilka firm i staram się unikać w miarę możliwości. Najtrudniej jest z Nestle a też widnieje na mojej liście.

;]

 

 

 

a Nestle  za co ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał(a):
17 minut temu, PawelWaw napisał(a):
 
a Nestle  za co ?
 

Ruscy?

 

myslalem ze za to ze niby takie produkty dobre dla dzieci, dbaja o srodowisko a w kazdym produkcie kilogram cukru, kakao produkowane przez dzieci itp ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2023 o 03:54, Furvus_Eques napisał(a):

 

Tak i nie. Można robić pieniądze mając mniej lub bardziej czyste ręce. Są firmy, które jeszcze o to dbają. Owszem, niewiele ale jednak.

 

 

 

Przeczytaj to, i jeśli miałeś do gościa jeszcze jakiekolwiek resztki szacunku to chyba właśnie wyparują. Ja coraz przychylniej patrzyłem w stronę Tesli ale w związku z ostatnimi wydarzeniami coraz mocniej postanawiam, że (w miarę możliwości) żadna moja złotówka nie zasili konta tego gościa, bo zaczynam się brzydzić jego postępowaniem.

 

https://gizmodo.com/elon-musk-laughs-twitter-haraldur-thorleifsson-layoff-1850196254

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.