mrBEAN Posted June 15 Share Posted June 15 I zaś wyjdzie, że team Tesla, będą krok do przodu, choć byli/są do tyłu Ionity zmieniło politykę, chyba chcą w końcu coś zarobić i z abonamentowych 1,35 za kWh, dla nowych klientów jest 2,70 za kWh I teraz wchodzą na biało plug-iny! Do wiosny 2024 mam stare ceny, a potem będę liczył Może Passata od Tłinsa odkupię Tesla kolejny raz fajnie dynamicznie dostosowuje się do rynku. OZE teraz sporo produkuje, to i ceny odpowiednio skrojone. Ciekawe jakie stawki w okresie zimowym będą. 20 kWh x 2,70 zł = 54 zł za 100 km AŁA! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
format Posted June 16 Share Posted June 16 Greenway też podniosło ceny. Do poziomu w którym z abonamentem mam już cenę taką jaką miesiąc temu miałem bez. Stwierdziłem że mam ich w nosie i wypowiedziałem abo. Aha, Tesla na SuC ceny obniżyła. 1.6zł aktualnie. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 16 Author Share Posted June 16 2 godziny temu, format napisał(a): Greenway też podniosło ceny. Do poziomu w którym z abonamentem mam już cenę taką jaką miesiąc temu miałem bez. Stwierdziłem że mam ich w nosie i wypowiedziałem abo. Aha, Tesla na SuC ceny obniżyła. 1.6zł aktualnie. Greenwaya to ja już olałem ze 2-3 lata temu. Okazyjnie Orlen wychodzi najkorzystniej. Zresztą ja po Polsce mało używam. Ale Ionity zmarszczy mi dOOpe w przyszłym roku jeśli tak zostanie Teslunia działa dynamicznie, jak zawsze. Serwis we Wro, wentylowane fotele i może się skuszę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
komandos80 Posted June 16 Share Posted June 16 14 minut temu, mrBEAN napisał(a): Serwis we Wro, taa, juz za chwileczke, za momencik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 16 Share Posted June 16 5 minut temu, komandos80 napisał(a): taa, juz za chwileczke, za momencik ale ryzykowalem, bylem dwa razy na slowacji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 16 Author Share Posted June 16 1 minutę temu, PawelWaw napisał(a): ale ryzykowalem, bylem dwa razy na slowacji Serwis jest potrzebny jak najbliżej zamieszkania, a nie w trasie Lawety assistance nawet na Słowację dojeżdżają Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted June 17 Share Posted June 17 20 godzin temu, mrBEAN napisał(a): Serwis jest potrzebny jak najbliżej zamieszkania, a nie w trasie Lawety assistance nawet na Słowację dojeżdżają Do mnie przyjechał serwis Tesli z miasta, gdzie żadnego serwisu Tesli nie ma. Więc nie chodzi o kropkę na mapie, tylko o obsługę klienta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
format Posted June 17 Share Posted June 17 21 godzin temu, mrBEAN napisał(a): Serwis we Wro, wentylowane fotele i może się skuszę Ja bym zaczekał na sensowne lampy w stylu Żuk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 17 Author Share Posted June 17 1 godzinę temu, HelixSv napisał(a): Do mnie przyjechał serwis Tesli z miasta, gdzie żadnego serwisu Tesli nie ma. Więc nie chodzi o kropkę na mapie, tylko o obsługę klienta. I co to wnosi dla polskiego rynku? To ile km masz do najbliższego serwisu stacjonarnego? Tematu obsługi na razie w PL lepiej nie poruszać, bo to może być kolejny warunek do spełnienia Pierwszy przykład z brzegu: I terminy odwoływane notorycznie niestety. Sama idea mobilnych jest genialna i powoli zaczyna dzialać, tylko musi być dostosowana do rynku, a u nas jeszcze nie jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 17 Author Share Posted June 17 41 minut temu, format napisał(a): Ja bym zaczekał na sensowne lampy w stylu Żuk Lampy to jest dramat Teslowo-koreański Czekam, aż będzie mi dane mieć chociaż takie, jak w Octavii z 2014 r. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 17 Share Posted June 17 Aż chyba zgłoszę cos do serwisu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted June 17 Share Posted June 17 54 minuty temu, mrBEAN napisał(a): I co to wnosi dla polskiego rynku? To ile km masz do najbliższego serwisu stacjonarnego? Tematu obsługi na razie w PL lepiej nie poruszać, bo to może być kolejny warunek do spełnienia Pierwszy przykład z brzegu: I terminy odwoływane notorycznie niestety. Sama idea mobilnych jest genialna i powoli zaczyna dzialać, tylko musi być dostosowana do rynku, a u nas jeszcze nie jest. Jeśli podejście do klienta w danym regionie Tesli jest do dupy, to ilość serwisów na metr kwadratowy kompletnie niczego nie zmienia. Polskę mógłby spokojnie odsłużyć jeden duży dobry serwis, do tego mobilne serwisy w każdym województwie, ewentualnie lawety. Mam do serwisu 150 km i prawdopodobnie nigdy się tam nie pojawię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 17 Author Share Posted June 17 27 minut temu, HelixSv napisał(a): Jeśli podejście do klienta w danym regionie Tesli jest do dupy, to ilość serwisów na metr kwadratowy kompletnie niczego nie zmienia. Polskę mógłby spokojnie odsłużyć jeden duży dobry serwis, do tego mobilne serwisy w każdym województwie, ewentualnie lawety. Mam do serwisu 150 km i prawdopodobnie nigdy się tam nie pojawię. U nas jest kumulacja, brak wszystkiego, także te akademickie rozważania niewiele zmieniają optykę na ten moment Czekam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 17 Author Share Posted June 17 34 minuty temu, PawelWaw napisał(a): Aż chyba zgłoszę cos do serwisu Zgłoś pocące się plecy na początek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 17 Share Posted June 17 3 godziny temu, mrBEAN napisał(a): Zgłoś pocące się plecy na początek Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted June 17 Share Posted June 17 (edited) 4 godziny temu, PawelWaw napisał(a): Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci Niemożliwe, żeby tak kobieta prowadziła. Pewnie dała się koledze przejechać. Edited June 17 by HelixSv 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 17 Author Share Posted June 17 3 godziny temu, PawelWaw napisał(a): Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci Teee, przecież to @maras77 czyta, a Ty tu o 100% W sumie to normalny wynik, więc nie wiem jak skomentować 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maras77 Posted June 17 Share Posted June 17 39 minut temu, mrBEAN napisał(a): Teee, przecież to @maras77 czyta, a Ty tu o 100% Dzieki 3 godziny temu, PawelWaw napisał(a): Ruszyła na 100% Powinna startowac z 80, max 90. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
komandos80 Posted June 17 Share Posted June 17 4 godziny temu, PawelWaw napisał(a): Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci Ładujesz do 100% Pewnie jeszcze na szybkich ładowarkach... Baterie do wyrzucenia. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HanYs Posted June 17 Share Posted June 17 5 godzin temu, PawelWaw napisał(a): Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci Ogranicz jej max prędkość prze apkę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florydzialski Posted June 17 Share Posted June 17 Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 17 Share Posted June 17 Godzinę temu, Florydzialski napisał(a): Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. To jakieś głupoty. To jakby ktoś kupował szybkie audi i liczył każdy grosz. Przecież to podchodzi pod paranoje. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 17 Author Share Posted June 17 Godzinę temu, Florydzialski napisał(a): Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. Do wiosny 2024 mam 1,35 zł za kWh na stacjach 350 kW i do tego czasu mogę cwaniakować. Później się zobaczy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florydzialski Posted June 18 Share Posted June 18 5 godzin temu, mrBEAN napisał(a): Do wiosny 2024 mam 1,35 zł za kWh na stacjach 350 kW i do tego czasu mogę cwaniakować. Później się zobaczy Ja kupiłem elektryka z uwagi na osiągi a nie ekonomiczność więc mam w pupci ceny prądu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 18 Author Share Posted June 18 2 godziny temu, Florydzialski napisał(a): Ja kupiłem elektryka z uwagi na osiągi a nie ekonomiczność więc mam w pupci ceny prądu. Ty to jednak jesteś gość! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 18 Share Posted June 18 19 godzin temu, PawelWaw napisał(a): Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci wrocila na 16%, zrobila jakies 250km, mowi ze do 170 jechala szybkie te tiry teraz som 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 18 Author Share Posted June 18 Godzinę temu, PawelWaw napisał(a): wrocila na 16%, zrobila jakies 250km, mowi ze do 170 jechala szybkie te tiry teraz som Przecież możesz w apce sprawdzić jaką miała średnią i maksymalną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 18 Share Posted June 18 Faktycznie Tak myslalem ze cos ściemnia 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 18 Author Share Posted June 18 5 minut temu, PawelWaw napisał(a): Faktycznie Tak myslalem ze cos ściemnia Zuch dziewczyna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
komandos80 Posted June 18 Share Posted June 18 10 godzin temu, PawelWaw napisał(a): Faktycznie Tak myslalem ze cos ściemnia Nie jestem matematykiem, ale coś mi się te dane nie do końca zgadzają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 18 Share Posted June 18 15 minut temu, komandos80 napisał(a): Nie jestem matematykiem, ale coś mi się te dane nie do końca zgadzają. a co jest ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kravitz Posted June 19 Share Posted June 19 8 godzin temu, PawelWaw napisał(a): a co jest ??? V = s/t Ta średnia prędkość zatem to 113/1,1 -> 1,1 to w godzinach, bo było 66min Wychodzi średnia prędkość jakby inna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 19 Share Posted June 19 2 minuty temu, kravitz napisał(a): V = s/t Ta średnia prędkość zatem to 113/1,1 -> 1,1 to w godzinach, bo było 66min Wychodzi średnia prędkość jakby inna Hmm widać programista nie dostał tego wzoru 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kravitz Posted June 19 Share Posted June 19 12 minut temu, PawelWaw napisał(a): Hmm widać programista nie dostał tego wzoru Będzie lepiej po kolejnej aktualizacji 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek Posted June 19 Share Posted June 19 23 godziny temu, PawelWaw napisał(a): wrocila na 16%, zrobila jakies 250km, mowi ze do 170 jechala szybkie te tiry teraz som Wow do Lodżi i z powrotem można nie dojechać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 19 Share Posted June 19 Godzinę temu, wujek napisał(a): Wow do Lodżi i z powrotem można nie dojechać kto normalny by chcial jechac do lodzi ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek Posted June 19 Share Posted June 19 2 minuty temu, PawelWaw napisał(a): kto normalny by chcial jechac do lodzi ??? Prezes na konwencje jedzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 19 Share Posted June 19 18 minut temu, wujek napisał(a): Prezes na konwencje jedzie. to ponawiam pytanie BTW. 180 leciala to nie dziwne ze baterie wciagalo w oczach... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 20 Author Share Posted June 20 W dniu 17.06.2023 o 10:56, HelixSv napisał(a): Jeśli podejście do klienta w danym regionie Tesli jest do dupy, to ilość serwisów na metr kwadratowy kompletnie niczego nie zmienia. Chyba tak 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 20 Author Share Posted June 20 No i się znalazł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 20 Share Posted June 20 2 godziny temu, mrBEAN napisał(a): Chyba tak Idioci, kia bierze 1500 za przeglad ev na którym nic nie robi, a ci nieogarneli że można kasować 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
format Posted June 20 Share Posted June 20 W dniu 17.06.2023 o 22:00, Florydzialski napisał(a): Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. No nie. Wypada jednak porównywać podobne osiągowo samochody. U mnie citigo z jego śmiesznym zużyciem prądu jest absolutnie bezkonkurencyjne jeśli chodzi o koszty eksploatacji porównując je do podobnego auta ICE. A w Tesli to już w ogóle trudno popełnić taką myślozbrodnię, bo konkurencją osiągową są jakieś supersamochody. Gdy się oko przymruży i dopuści wolniejsze auta tego segmentu, jakieś M3/M4 czy RS4 to one jednak rzadko schodzą poniżej 20 litrów. Ja rzadko wchodzę powyżej 20kWh. Więc ładując w domu spotkamy się gdy benzyna będzie kosztować circa złotówkę, a ładując w trasie gdy będzie kosztować circa złoty siedemdziesiąt (aktualna cena na superchargerach w godzinach szczytu) Oczywiście gdy porównasz koszty eksploatacji swojego RSa z Priusem z LPG to oczywiście spoko, tylko nie róbmy Jarosława Kaczyńskiego z logiki. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
format Posted June 20 Share Posted June 20 9 minut temu, PawelWaw napisał(a): Idioci, kia bierze 1500 za przeglad ev na którym nic nie robi, a ci nieogarneli że można kasować Ząbki to stan umysłu. Na szczęście są konsekwentni i nie odpisują zarówno na mejle, nie odbierają telefonów, ale też nie opisują na polecone z sądu. W postępowaniu nakazowym możesz ściągnąć od nich dowolne roszczenie. 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 20 Share Posted June 20 6 minut temu, format napisał(a): Ząbki to stan umysłu. Na szczęście są konsekwentni i nie odpisują zarówno na mejle, nie odbierają telefonów, ale też nie opisują na polecone z sądu. W postępowaniu nakazowym możesz ściągnąć od nich dowolne roszczenie. Ja naszczescie jeszcze nie miałem okazji korzystać z ich usług i mam nadzieję że tak zostanie. Jednak inne elektryki przy Tesli to jakieś zabawki dla dzieci. To auto jest niesamowite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florydzialski Posted June 20 Share Posted June 20 Godzinę temu, format napisał(a): No nie. Wypada jednak porównywać podobne osiągowo samochody. U mnie citigo z jego śmiesznym zużyciem prądu jest absolutnie bezkonkurencyjne jeśli chodzi o koszty eksploatacji porównując je do podobnego auta ICE. A w Tesli to już w ogóle trudno popełnić taką myślozbrodnię, bo konkurencją osiągową są jakieś supersamochody. Gdy się oko przymruży i dopuści wolniejsze auta tego segmentu, jakieś M3/M4 czy RS4 to one jednak rzadko schodzą poniżej 20 litrów. Ja rzadko wchodzę powyżej 20kWh. Więc ładując w domu spotkamy się gdy benzyna będzie kosztować circa złotówkę, a ładując w trasie gdy będzie kosztować circa złoty siedemdziesiąt (aktualna cena na superchargerach w godzinach szczytu) Oczywiście gdy porównasz koszty eksploatacji swojego RSa z Priusem z LPG to oczywiście spoko, tylko nie róbmy Jarosława Kaczyńskiego z logiki. Myślałem raczej w kategoriach SUV. Np Tesla X kontra Volvo XC 60 T8. Średnie spalanie rzędu 4 litrów na setkę = $10 na 100 km czyli jakieś 20 kWh po cenach z szybkich ładowarek. To mniej więcej tyle samo ile potrzebuje X na przejechanie 100 km. A jak zamiast X weźmiemy coś bardziej normalnego - np. Rivan R1S czy Audi Q4 etron to nagle okazuje się że hybryda kosztuje mniej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florydzialski Posted June 20 Share Posted June 20 Godzinę temu, PawelWaw napisał(a): Idioci, kia bierze 1500 za przeglad ev na którym nic nie robi, a ci nieogarneli że można kasować Dlatego planuje nie jeździć audi na przeglądy. Filtr kabinowy i wycieraczki umiem sobie sam zmienić. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelWaw Posted June 20 Share Posted June 20 1 minutę temu, Florydzialski napisał(a): Dlatego planuje nie jeździć audi na przeglądy. Filtr kabinowy i wycieraczki umiem sobie sam zmienić. I po gwarancji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
format Posted June 20 Share Posted June 20 1 minutę temu, Florydzialski napisał(a): Myślałem raczej w kategoriach SUV. Np Tesla X kontra Volvo XC 60 T8. Średnie spalanie rzędu 4 litrów na setkę = $10 na 100 km czyli jakieś 20 kWh po cenach z szybkich ładowarek. To mniej więcej tyle samo ile potrzebuje X na przejechanie 100 km. A jak zamiast X weźmiemy coś bardziej normalnego - np. Rivan R1S czy Audi Q4 etron to nagle okazuje się że hybryda kosztuje mniej. Cóż, jak widzisz, dla mojej próbki wyciągam zupełnie odwrotne wnioski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florydzialski Posted June 20 Share Posted June 20 1 minutę temu, PawelWaw napisał(a): I po gwarancji Nie ma wymogi serwisów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florydzialski Posted June 20 Share Posted June 20 1 minutę temu, format napisał(a): Cóż, jak widzisz, dla mojej próbki wyciągam zupełnie odwrotne wnioski Chodzi mi o przeciętnego Smith’a czy Kowalskiego. W moim przypadku porównywalny osiągami Porsche czy Audi palił by tyle że bym z torbami poszedł a każdy przegląd oddalał by mnie od emerytury o parę lat. Ale to nie jest mainstream. Zresztą nadal trudno mówić o mainstream w przypadku elektryków bo różnica w cenie jest tak duża że spłaca benzynę przez normalny okres eksploatacji samochodu. Jak to wszystko się weźmie pod uwagę to elektryk zupełnie nie ma sensu ekonomicznego. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.