Jump to content

Źle się dzieje, ceny w trasie...


mrBEAN

Recommended Posts

I zaś wyjdzie, że team Tesla, będą krok do przodu, choć byli/są do tyłu :)

 

Ionity zmieniło politykę, chyba chcą w końcu coś zarobić i z abonamentowych 1,35 za kWh, dla nowych klientów jest 2,70 za kWh 😵‍💫

I teraz wchodzą na biało plug-iny! 😄 

 

Do wiosny 2024 mam stare ceny, a potem będę liczył 😄

Może Passata od Tłinsa odkupię 😎

 

Tesla kolejny raz fajnie dynamicznie dostosowuje się do rynku. OZE teraz sporo produkuje, to i ceny odpowiednio skrojone.

Ciekawe jakie stawki w okresie zimowym będą.

 

20 kWh x 2,70 zł = 54 zł za 100 km

AŁA! ☠️

Zrzut ekranu 2023-06-15 o 23.12.49.png

  • I love it 1
Link to comment
Share on other sites

Greenway też podniosło ceny. Do poziomu w którym z abonamentem mam już cenę taką jaką miesiąc temu miałem bez. Stwierdziłem że mam ich w nosie i wypowiedziałem abo.

 

Aha, Tesla na SuC ceny obniżyła. 1.6zł aktualnie.

  • Like 2
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, format napisał(a):

Greenway też podniosło ceny. Do poziomu w którym z abonamentem mam już cenę taką jaką miesiąc temu miałem bez. Stwierdziłem że mam ich w nosie i wypowiedziałem abo.

 

Aha, Tesla na SuC ceny obniżyła. 1.6zł aktualnie.

Greenwaya to ja już olałem ze 2-3 lata temu. Okazyjnie Orlen wychodzi najkorzystniej. 
Zresztą ja po Polsce mało używam. 
Ale Ionity zmarszczy mi dOOpe w przyszłym roku jeśli tak zostanie 😁

 

Teslunia działa dynamicznie, jak zawsze. 
Serwis we Wro, wentylowane fotele i może się skuszę 😁

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, PawelWaw napisał(a):

 

ale ryzykowalem, bylem dwa razy na slowacji 8]

Serwis jest potrzebny jak najbliżej zamieszkania, a nie w trasie 😉

Lawety assistance nawet na Słowację dojeżdżają 😁

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Serwis jest potrzebny jak najbliżej zamieszkania, a nie w trasie 😉

Lawety assistance nawet na Słowację dojeżdżają 😁

 

Do mnie przyjechał serwis Tesli z miasta, gdzie żadnego serwisu Tesli nie ma. Więc nie chodzi o kropkę na mapie, tylko o obsługę klienta. 

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Serwis we Wro, wentylowane fotele i może się skuszę

 

Ja bym zaczekał na sensowne lampy w stylu Żuk 😉

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, HelixSv napisał(a):

 

Do mnie przyjechał serwis Tesli z miasta, gdzie żadnego serwisu Tesli nie ma. Więc nie chodzi o kropkę na mapie, tylko o obsługę klienta. 

I co to wnosi dla polskiego rynku? :) 
To ile km masz do najbliższego serwisu stacjonarnego? 

 

Tematu obsługi na razie w PL lepiej nie poruszać, bo to może być kolejny warunek do spełnienia ;) 

 

Pierwszy przykład z brzegu:

I terminy odwoływane notorycznie niestety. 

Sama idea mobilnych jest genialna i powoli zaczyna dzialać, tylko musi być dostosowana do rynku, a u nas jeszcze nie jest. 

 

 

D0E2F3F4-ABD6-4574-886A-62E35B8E57A3.jpeg
 

465C1266-1D6D-41A2-A1D8-BB447FB152DC.jpeg.7b1c67ad3fd1bb0bccd023fb526d9de3.jpeg

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, format napisał(a):

 

Ja bym zaczekał na sensowne lampy w stylu Żuk 😉

Lampy to jest dramat Teslowo-koreański 😁

Czekam, aż będzie mi dane mieć chociaż takie, jak w Octavii z 2014 r.

 

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, mrBEAN napisał(a):

I co to wnosi dla polskiego rynku? :) 
To ile km masz do najbliższego serwisu stacjonarnego? 

 

Tematu obsługi na razie w PL lepiej nie poruszać, bo to może być kolejny warunek do spełnienia ;) 

 

Pierwszy przykład z brzegu:

I terminy odwoływane notorycznie niestety. 

Sama idea mobilnych jest genialna i powoli zaczyna dzialać, tylko musi być dostosowana do rynku, a u nas jeszcze nie jest. 

 

 

D0E2F3F4-ABD6-4574-886A-62E35B8E57A3.jpeg
 

465C1266-1D6D-41A2-A1D8-BB447FB152DC.jpeg.7b1c67ad3fd1bb0bccd023fb526d9de3.jpeg

 

Jeśli podejście do klienta w danym regionie Tesli jest do dupy, to ilość serwisów na metr kwadratowy kompletnie niczego nie zmienia. 

 

Polskę mógłby spokojnie odsłużyć jeden duży dobry serwis, do tego mobilne serwisy w każdym województwie, ewentualnie lawety. 

 

Mam do serwisu 150 km i prawdopodobnie nigdy się tam nie pojawię. 

 

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Jeśli podejście do klienta w danym regionie Tesli jest do dupy, to ilość serwisów na metr kwadratowy kompletnie niczego nie zmienia. 

 

Polskę mógłby spokojnie odsłużyć jeden duży dobry serwis, do tego mobilne serwisy w każdym województwie, ewentualnie lawety. 

 

Mam do serwisu 150 km i prawdopodobnie nigdy się tam nie pojawię. 

 

U nas jest kumulacja, brak wszystkiego, także te akademickie rozważania niewiele zmieniają optykę na ten moment ;) 

Czekam :) 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, mrBEAN napisał(a):

Zgłoś pocące się plecy na początek 😁

 

Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% ;] Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci :serducha:

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% ;] Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci :serducha:

 

Niemożliwe, żeby tak kobieta prowadziła. Pewnie dała się koledze przejechać. :ok: 🙆‍♂️

 

 

Edited by HelixSv
  • Haha 4
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% ;] Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci :serducha:

Teee, przecież to @maras77 czyta, a Ty tu o 100% 😱

 

W sumie to normalny wynik, więc nie wiem jak skomentować 😁

  • maszt 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% ;] Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci :serducha:

Ładujesz do 100%

Pewnie jeszcze na szybkich ładowarkach...

Baterie do wyrzucenia. :)

  • Haha 1
  • maszt 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% ;] Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci :serducha:

Ogranicz jej max prędkość prze apkę ;]

Link to comment
Share on other sites

Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Florydzialski napisał(a):

Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. 

 

To jakieś głupoty. To jakby ktoś kupował szybkie audi i liczył każdy grosz. Przecież to podchodzi pod paranoje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Florydzialski napisał(a):

Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. 

 

Do wiosny 2024 mam 1,35 zł za kWh na stacjach 350 kW i do tego czasu mogę cwaniakować.

Później się zobaczy 😅

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

 

Do wiosny 2024 mam 1,35 zł za kWh na stacjach 350 kW i do tego czasu mogę cwaniakować.

Później się zobaczy 😅

 


Ja kupiłem elektryka z uwagi na osiągi a nie ekonomiczność więc mam w pupci ceny prądu. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Florydzialski napisał(a):


Ja kupiłem elektryka z uwagi na osiągi a nie ekonomiczność więc mam w pupci ceny prądu. 

Ty to jednak jesteś gość! 😎

  • I love it 2
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% ;] Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci :serducha:

 

wrocila na 16%, zrobila jakies 250km, mowi ze do 170 jechala 8]

szybkie te tiry teraz som

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, PawelWaw napisał(a):

 

wrocila na 16%, zrobila jakies 250km, mowi ze do 170 jechala 8]

szybkie te tiry teraz som

 

Przecież możesz w apce sprawdzić jaką miała średnią i maksymalną ;) 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

a co jest ??? :)

 

 

V = s/t ;]

Ta średnia prędkość zatem to 113/1,1 -> 1,1 to w godzinach, bo było 66min

Wychodzi średnia prędkość jakby inna ;]

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

V = s/t ;]

Ta średnia prędkość zatem to 113/1,1 -> 1,1 to w godzinach, bo było 66min

Wychodzi średnia prędkość jakby inna ;]

 

Hmm widać programista nie dostał tego wzoru ;]

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

wrocila na 16%, zrobila jakies 250km, mowi ze do 170 jechala 8]

szybkie te tiry teraz som

 

Wow do Lodżi i z powrotem można nie dojechać :panic: 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.06.2023 o 10:56, HelixSv napisał(a):

 

Jeśli podejście do klienta w danym regionie Tesli jest do dupy, to ilość serwisów na metr kwadratowy kompletnie niczego nie zmienia. 

 

Chyba tak 😁

 

 

942FF4EA-9CFB-469F-BFEA-79351ED64889.jpeg

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.06.2023 o 22:00, Florydzialski napisał(a):

Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. 

 

No nie. Wypada jednak porównywać podobne osiągowo samochody. U mnie citigo z jego śmiesznym zużyciem prądu jest absolutnie bezkonkurencyjne jeśli chodzi o koszty eksploatacji porównując je do podobnego auta ICE. A w Tesli to już w ogóle trudno popełnić taką myślozbrodnię, bo konkurencją osiągową są jakieś supersamochody. Gdy się oko przymruży i dopuści wolniejsze auta tego segmentu, jakieś M3/M4 czy RS4 to one jednak rzadko schodzą poniżej 20 litrów. Ja rzadko wchodzę powyżej 20kWh. Więc ładując w domu spotkamy się gdy benzyna będzie kosztować circa złotówkę, a ładując w trasie gdy będzie kosztować circa złoty siedemdziesiąt (aktualna cena na superchargerach w godzinach szczytu)

 

Oczywiście gdy porównasz koszty eksploatacji swojego RSa z Priusem z LPG to oczywiście spoko, tylko nie róbmy Jarosława Kaczyńskiego z logiki.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

Idioci, kia bierze 1500 za przeglad ev na którym nic nie robi, a ci nieogarneli że można kasować :jem:

 

Ząbki to stan umysłu. Na szczęście są konsekwentni i nie odpisują zarówno na mejle, nie odbierają telefonów, ale też nie opisują na polecone z sądu. W postępowaniu nakazowym możesz ściągnąć od nich dowolne roszczenie.

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, format napisał(a):

 

Ząbki to stan umysłu. Na szczęście są konsekwentni i nie odpisują zarówno na mejle, nie odbierają telefonów, ale też nie opisują na polecone z sądu. W postępowaniu nakazowym możesz ściągnąć od nich dowolne roszczenie.

 

Ja naszczescie jeszcze nie miałem okazji korzystać z ich usług i mam nadzieję że tak zostanie.

Jednak inne elektryki przy Tesli to jakieś zabawki dla dzieci. To auto jest niesamowite.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, format napisał(a):

 

No nie. Wypada jednak porównywać podobne osiągowo samochody. U mnie citigo z jego śmiesznym zużyciem prądu jest absolutnie bezkonkurencyjne jeśli chodzi o koszty eksploatacji porównując je do podobnego auta ICE. A w Tesli to już w ogóle trudno popełnić taką myślozbrodnię, bo konkurencją osiągową są jakieś supersamochody. Gdy się oko przymruży i dopuści wolniejsze auta tego segmentu, jakieś M3/M4 czy RS4 to one jednak rzadko schodzą poniżej 20 litrów. Ja rzadko wchodzę powyżej 20kWh. Więc ładując w domu spotkamy się gdy benzyna będzie kosztować circa złotówkę, a ładując w trasie gdy będzie kosztować circa złoty siedemdziesiąt (aktualna cena na superchargerach w godzinach szczytu)

 

Oczywiście gdy porównasz koszty eksploatacji swojego RSa z Priusem z LPG to oczywiście spoko, tylko nie róbmy Jarosława Kaczyńskiego z logiki.


Myślałem raczej w kategoriach SUV. Np Tesla X kontra Volvo XC 60 T8. Średnie spalanie rzędu 4 litrów na setkę = $10 na  100 km czyli jakieś 20 kWh po cenach z szybkich ładowarek. To mniej więcej tyle samo ile potrzebuje X na przejechanie 100 km. A jak zamiast X weźmiemy coś bardziej normalnego - np. Rivan R1S czy Audi Q4 etron to nagle okazuje się że hybryda kosztuje mniej. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, PawelWaw napisał(a):

 

Idioci, kia bierze 1500 za przeglad ev na którym nic nie robi, a ci nieogarneli że można kasować :jem:


Dlatego planuje nie jeździć audi na przeglądy. Filtr kabinowy i wycieraczki umiem sobie sam zmienić. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Florydzialski napisał(a):


Myślałem raczej w kategoriach SUV. Np Tesla X kontra Volvo XC 60 T8. Średnie spalanie rzędu 4 litrów na setkę = $10 na  100 km czyli jakieś 20 kWh po cenach z szybkich ładowarek. To mniej więcej tyle samo ile potrzebuje X na przejechanie 100 km. A jak zamiast X weźmiemy coś bardziej normalnego - np. Rivan R1S czy Audi Q4 etron to nagle okazuje się że hybryda kosztuje mniej. 

 

Cóż, jak widzisz, dla mojej próbki wyciągam zupełnie odwrotne wnioski 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, format napisał(a):

 

Cóż, jak widzisz, dla mojej próbki wyciągam zupełnie odwrotne wnioski 


Chodzi mi o przeciętnego Smith’a czy Kowalskiego. W moim przypadku porównywalny osiągami Porsche czy Audi palił by tyle że bym z torbami poszedł a każdy przegląd oddalał by mnie od emerytury o parę lat. Ale to nie jest mainstream. Zresztą nadal trudno mówić o mainstream w przypadku elektryków bo różnica w cenie jest tak duża że spłaca benzynę przez normalny okres eksploatacji samochodu. Jak to wszystko się weźmie pod uwagę to elektryk zupełnie nie ma sensu ekonomicznego. 

  • Like 1
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.