Skocz do zawartości

Źle się dzieje, ceny w trasie...


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

I zaś wyjdzie, że team Tesla, będą krok do przodu, choć byli/są do tyłu :)

 

Ionity zmieniło politykę, chyba chcą w końcu coś zarobić i z abonamentowych 1,35 za kWh, dla nowych klientów jest 2,70 za kWh 😵‍💫

I teraz wchodzą na biało plug-iny! 😄 

 

Do wiosny 2024 mam stare ceny, a potem będę liczył 😄

Może Passata od Tłinsa odkupię 😎

 

Tesla kolejny raz fajnie dynamicznie dostosowuje się do rynku. OZE teraz sporo produkuje, to i ceny odpowiednio skrojone.

Ciekawe jakie stawki w okresie zimowym będą.

 

20 kWh x 2,70 zł = 54 zł za 100 km

AŁA! ☠️

Zrzut ekranu 2023-06-15 o 23.12.49.png

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greenway też podniosło ceny. Do poziomu w którym z abonamentem mam już cenę taką jaką miesiąc temu miałem bez. Stwierdziłem że mam ich w nosie i wypowiedziałem abo.

 

Aha, Tesla na SuC ceny obniżyła. 1.6zł aktualnie.

  • Lubię to 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, format napisał(a):

Greenway też podniosło ceny. Do poziomu w którym z abonamentem mam już cenę taką jaką miesiąc temu miałem bez. Stwierdziłem że mam ich w nosie i wypowiedziałem abo.

 

Aha, Tesla na SuC ceny obniżyła. 1.6zł aktualnie.

Greenwaya to ja już olałem ze 2-3 lata temu. Okazyjnie Orlen wychodzi najkorzystniej. 
Zresztą ja po Polsce mało używam. 
Ale Ionity zmarszczy mi dOOpe w przyszłym roku jeśli tak zostanie 😁

 

Teslunia działa dynamicznie, jak zawsze. 
Serwis we Wro, wentylowane fotele i może się skuszę 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Serwis jest potrzebny jak najbliżej zamieszkania, a nie w trasie 😉

Lawety assistance nawet na Słowację dojeżdżają 😁

 

Do mnie przyjechał serwis Tesli z miasta, gdzie żadnego serwisu Tesli nie ma. Więc nie chodzi o kropkę na mapie, tylko o obsługę klienta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HelixSv napisał(a):

 

Do mnie przyjechał serwis Tesli z miasta, gdzie żadnego serwisu Tesli nie ma. Więc nie chodzi o kropkę na mapie, tylko o obsługę klienta. 

I co to wnosi dla polskiego rynku? :) 
To ile km masz do najbliższego serwisu stacjonarnego? 

 

Tematu obsługi na razie w PL lepiej nie poruszać, bo to może być kolejny warunek do spełnienia ;) 

 

Pierwszy przykład z brzegu:

I terminy odwoływane notorycznie niestety. 

Sama idea mobilnych jest genialna i powoli zaczyna dzialać, tylko musi być dostosowana do rynku, a u nas jeszcze nie jest. 

 

 

D0E2F3F4-ABD6-4574-886A-62E35B8E57A3.jpeg
 

465C1266-1D6D-41A2-A1D8-BB447FB152DC.jpeg.7b1c67ad3fd1bb0bccd023fb526d9de3.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, mrBEAN napisał(a):

I co to wnosi dla polskiego rynku? :) 
To ile km masz do najbliższego serwisu stacjonarnego? 

 

Tematu obsługi na razie w PL lepiej nie poruszać, bo to może być kolejny warunek do spełnienia ;) 

 

Pierwszy przykład z brzegu:

I terminy odwoływane notorycznie niestety. 

Sama idea mobilnych jest genialna i powoli zaczyna dzialać, tylko musi być dostosowana do rynku, a u nas jeszcze nie jest. 

 

 

D0E2F3F4-ABD6-4574-886A-62E35B8E57A3.jpeg
 

465C1266-1D6D-41A2-A1D8-BB447FB152DC.jpeg.7b1c67ad3fd1bb0bccd023fb526d9de3.jpeg

 

Jeśli podejście do klienta w danym regionie Tesli jest do dupy, to ilość serwisów na metr kwadratowy kompletnie niczego nie zmienia. 

 

Polskę mógłby spokojnie odsłużyć jeden duży dobry serwis, do tego mobilne serwisy w każdym województwie, ewentualnie lawety. 

 

Mam do serwisu 150 km i prawdopodobnie nigdy się tam nie pojawię. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Jeśli podejście do klienta w danym regionie Tesli jest do dupy, to ilość serwisów na metr kwadratowy kompletnie niczego nie zmienia. 

 

Polskę mógłby spokojnie odsłużyć jeden duży dobry serwis, do tego mobilne serwisy w każdym województwie, ewentualnie lawety. 

 

Mam do serwisu 150 km i prawdopodobnie nigdy się tam nie pojawię. 

 

U nas jest kumulacja, brak wszystkiego, także te akademickie rozważania niewiele zmieniają optykę na ten moment ;) 

Czekam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% ;] Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci :serducha:

 

Niemożliwe, żeby tak kobieta prowadziła. Pewnie dała się koledze przejechać. :ok: 🙆‍♂️

 

 

Edytowane przez HelixSv
  • Haha 4
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% ;] Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci :serducha:

Teee, przecież to @maras77 czyta, a Ty tu o 100% 😱

 

W sumie to normalny wynik, więc nie wiem jak skomentować 😁

  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% ;] Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci :serducha:

Ładujesz do 100%

Pewnie jeszcze na szybkich ładowarkach...

Baterie do wyrzucenia. :)

  • Haha 1
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% ;] Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci :serducha:

Ogranicz jej max prędkość prze apkę ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Florydzialski napisał(a):

Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. 

 

To jakieś głupoty. To jakby ktoś kupował szybkie audi i liczył każdy grosz. Przecież to podchodzi pod paranoje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Florydzialski napisał(a):

Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. 

 

Do wiosny 2024 mam 1,35 zł za kWh na stacjach 350 kW i do tego czasu mogę cwaniakować.

Później się zobaczy 😅

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

 

Do wiosny 2024 mam 1,35 zł za kWh na stacjach 350 kW i do tego czasu mogę cwaniakować.

Później się zobaczy 😅

 


Ja kupiłem elektryka z uwagi na osiągi a nie ekonomiczność więc mam w pupci ceny prądu. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

Dzisiaj mam inny problem, żona pojechała 115 km w jedną stronę. Ruszyła na 100% I patrzę w apce ma teraz 63% ;] Ja niewiem jak ona jezdzi i czy wroci :serducha:

 

wrocila na 16%, zrobila jakies 250km, mowi ze do 170 jechala 8]

szybkie te tiry teraz som

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał(a):

 

wrocila na 16%, zrobila jakies 250km, mowi ze do 170 jechala 8]

szybkie te tiry teraz som

 

Przecież możesz w apce sprawdzić jaką miała średnią i maksymalną ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2023 o 10:56, HelixSv napisał(a):

 

Jeśli podejście do klienta w danym regionie Tesli jest do dupy, to ilość serwisów na metr kwadratowy kompletnie niczego nie zmienia. 

 

Chyba tak 😁

 

 

942FF4EA-9CFB-469F-BFEA-79351ED64889.jpeg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2023 o 22:00, Florydzialski napisał(a):

Faktem jest że przy obecnych cenach benzyny na stacjach i prądu na szybkich ładowarkach, hybryda kosztuje mniej niż elektryk na trasie. Jednak większość właścicieli elektryków ładuje je w domu albo na darmowych choć powolnych ładowarkach i wtedy jednak wychodzi troszkę taniej. 

 

No nie. Wypada jednak porównywać podobne osiągowo samochody. U mnie citigo z jego śmiesznym zużyciem prądu jest absolutnie bezkonkurencyjne jeśli chodzi o koszty eksploatacji porównując je do podobnego auta ICE. A w Tesli to już w ogóle trudno popełnić taką myślozbrodnię, bo konkurencją osiągową są jakieś supersamochody. Gdy się oko przymruży i dopuści wolniejsze auta tego segmentu, jakieś M3/M4 czy RS4 to one jednak rzadko schodzą poniżej 20 litrów. Ja rzadko wchodzę powyżej 20kWh. Więc ładując w domu spotkamy się gdy benzyna będzie kosztować circa złotówkę, a ładując w trasie gdy będzie kosztować circa złoty siedemdziesiąt (aktualna cena na superchargerach w godzinach szczytu)

 

Oczywiście gdy porównasz koszty eksploatacji swojego RSa z Priusem z LPG to oczywiście spoko, tylko nie róbmy Jarosława Kaczyńskiego z logiki.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

Idioci, kia bierze 1500 za przeglad ev na którym nic nie robi, a ci nieogarneli że można kasować :jem:

 

Ząbki to stan umysłu. Na szczęście są konsekwentni i nie odpisują zarówno na mejle, nie odbierają telefonów, ale też nie opisują na polecone z sądu. W postępowaniu nakazowym możesz ściągnąć od nich dowolne roszczenie.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, format napisał(a):

 

Ząbki to stan umysłu. Na szczęście są konsekwentni i nie odpisują zarówno na mejle, nie odbierają telefonów, ale też nie opisują na polecone z sądu. W postępowaniu nakazowym możesz ściągnąć od nich dowolne roszczenie.

 

Ja naszczescie jeszcze nie miałem okazji korzystać z ich usług i mam nadzieję że tak zostanie.

Jednak inne elektryki przy Tesli to jakieś zabawki dla dzieci. To auto jest niesamowite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, format napisał(a):

 

No nie. Wypada jednak porównywać podobne osiągowo samochody. U mnie citigo z jego śmiesznym zużyciem prądu jest absolutnie bezkonkurencyjne jeśli chodzi o koszty eksploatacji porównując je do podobnego auta ICE. A w Tesli to już w ogóle trudno popełnić taką myślozbrodnię, bo konkurencją osiągową są jakieś supersamochody. Gdy się oko przymruży i dopuści wolniejsze auta tego segmentu, jakieś M3/M4 czy RS4 to one jednak rzadko schodzą poniżej 20 litrów. Ja rzadko wchodzę powyżej 20kWh. Więc ładując w domu spotkamy się gdy benzyna będzie kosztować circa złotówkę, a ładując w trasie gdy będzie kosztować circa złoty siedemdziesiąt (aktualna cena na superchargerach w godzinach szczytu)

 

Oczywiście gdy porównasz koszty eksploatacji swojego RSa z Priusem z LPG to oczywiście spoko, tylko nie róbmy Jarosława Kaczyńskiego z logiki.


Myślałem raczej w kategoriach SUV. Np Tesla X kontra Volvo XC 60 T8. Średnie spalanie rzędu 4 litrów na setkę = $10 na  100 km czyli jakieś 20 kWh po cenach z szybkich ładowarek. To mniej więcej tyle samo ile potrzebuje X na przejechanie 100 km. A jak zamiast X weźmiemy coś bardziej normalnego - np. Rivan R1S czy Audi Q4 etron to nagle okazuje się że hybryda kosztuje mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał(a):

 

Idioci, kia bierze 1500 za przeglad ev na którym nic nie robi, a ci nieogarneli że można kasować :jem:


Dlatego planuje nie jeździć audi na przeglądy. Filtr kabinowy i wycieraczki umiem sobie sam zmienić. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Florydzialski napisał(a):


Myślałem raczej w kategoriach SUV. Np Tesla X kontra Volvo XC 60 T8. Średnie spalanie rzędu 4 litrów na setkę = $10 na  100 km czyli jakieś 20 kWh po cenach z szybkich ładowarek. To mniej więcej tyle samo ile potrzebuje X na przejechanie 100 km. A jak zamiast X weźmiemy coś bardziej normalnego - np. Rivan R1S czy Audi Q4 etron to nagle okazuje się że hybryda kosztuje mniej. 

 

Cóż, jak widzisz, dla mojej próbki wyciągam zupełnie odwrotne wnioski 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, format napisał(a):

 

Cóż, jak widzisz, dla mojej próbki wyciągam zupełnie odwrotne wnioski 


Chodzi mi o przeciętnego Smith’a czy Kowalskiego. W moim przypadku porównywalny osiągami Porsche czy Audi palił by tyle że bym z torbami poszedł a każdy przegląd oddalał by mnie od emerytury o parę lat. Ale to nie jest mainstream. Zresztą nadal trudno mówić o mainstream w przypadku elektryków bo różnica w cenie jest tak duża że spłaca benzynę przez normalny okres eksploatacji samochodu. Jak to wszystko się weźmie pod uwagę to elektryk zupełnie nie ma sensu ekonomicznego. 

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.