Skocz do zawartości

4x4 w Caddy III


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Tak móżdżę i móżdżę i wymużdżyłem, że taki cadylak byłby dla mnie chyba zajefajny.

Myślę o 2.0 TDI CR 140KM LONG.

Pytanie jak i czy działa napęd 4x4.

Warto go szukać?

Czy to jak w Kangoo, że działa tylko dopóki nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, technix napisał(a):

Cześć,

Tak móżdżę i móżdżę i wymużdżyłem, że taki cadylak byłby dla mnie chyba zajefajny.

Myślę o 2.0 TDI CR 140KM LONG.

Pytanie jak i czy działa napęd 4x4.

Warto go szukać?

Czy to jak w Kangoo, że działa tylko dopóki nowe?


Mieliśmy w firmie napęd 4x4 w Passacie 2.0TDI z 2007 lub 2008 roku. Nikt o to nie dbał, a nie sprawiało żadnych problemów. auto dobiło do prawie 400kkm i sprzedali to po taniości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty pytasz chyba o nowszy, bo pamiętam 2.0 TDI miały jakiś problem z tamtych lat z głowicą i rozrządem a i wycierającym się kołem od pompy oleju. Sąsiadowi w Paseratti B6 i innemu w A4 ta dolegliwość się objawiła. Później to poprawili -ale kiedy pewnie koledzy napiszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, technix napisał(a):

Cześć,

Tak móżdżę i móżdżę i wymużdżyłem, że taki cadylak byłby dla mnie chyba zajefajny.

Myślę o 2.0 TDI CR 140KM LONG.

Pytanie jak i czy działa napęd 4x4.

Warto go szukać?

Czy to jak w Kangoo, że działa tylko dopóki nowe?

W caddy 3 jest haldex 4 generacji. Bardzo fajny naped póki działa. Ma to już spięte jakoś 5% więc nie zarzuca tyłem jak wcześniejsze generację i nie dopina tak agresywnie (jak wspomniany tutaj Passat b6).

Wymiana oleju w tylnym haldexie co 30kkm, olej, filtr, i sitko pompy czyszczenie i śmiga.

Padają przekładnie kątowe(lozyska), ta przy skrzyni, co jakieś 200kkm. Ale to się za 2k regeneruje. 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Camel napisał(a):

Ty pytasz chyba o nowszy, bo pamiętam 2.0 TDI miały jakiś problem z tamtych lat z głowicą i rozrządem a i wycierającym się kołem od pompy oleju. Sąsiadowi w Paseratti B6 i innemu w A4 ta dolegliwość się objawiła. Później to poprawili -ale kiedy pewnie koledzy napiszą.

Vaga się po kodzie silnika kupuje 🤣 przed zakupem sprawdzić która generacja i jak ta zła to imbus pompy oleju się zmienia lub nie. Rozrząd nie słyszałem, tam pasek jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, technix napisał(a):

Cześć,

Tak móżdżę i móżdżę i wymużdżyłem, że taki cadylak byłby dla mnie chyba zajefajny.

Myślę o 2.0 TDI CR 140KM LONG.

Pytanie jak i czy działa napęd 4x4.

Warto go szukać?

Czy to jak w Kangoo, że działa tylko dopóki nowe?

 

VW montuje Haldexy więc powinno działać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Chalek napisał(a):

Vaga się po kodzie silnika kupuje 🤣 przed zakupem sprawdzić która generacja i jak ta zła to imbus pompy oleju się zmienia lub nie. Rozrząd nie słyszałem, tam pasek jest.

 

Przy cr (a o taki pytano) to już chyba nie ma problemu z pompą oleju czy tam jej imbusem:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, technix napisał(a):

Niewykluczone, że masz rację, stąd wątek 👍

 

w moim przypadku przez niemal 8 lat użytkowania q sam mechanizm żył i był zdrowy...

jednak elementy typu uszczelniacz wyjścia wału ze skrzyni, uszczelniacze  półosi, sprezyny tył poddały się i wymieniałem.

Sprężyny tył to nic wielkiego, ale już całkiem inne w q jak ośce i trzeba było szukać wśród zdrowych używek ze zgodną klasą wagową.

 

quattro w wersji torsen to sam w sobie genialny napęd, szczególnie w warunkach zimowych.

Ruszanie na śliskim pod górę, szybki strzał do przodu na światłach, jazda po kopnym sniegu... to wszystko co w ośce jest wyzwaniem w przypadku quattro nie stanowi problemu.

Tylko hamowanie jest wręcz dłuższe z racji masy niż w ośce i o tym warto pamiętać 🙂

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, technix napisał(a):

😲 Nie pomyślałem nigdy o tym

 

To naprawdę czuć?

 

Czuć że się zapominasz ;)

Nawet dziś wjechałem na jakąś gminną drogę, biało, gaz i jadę, trochę ESP pomrugało ale jedzie

ale jak wcisnąłem hamulec to już tylko ABS słuchać i auto ledwo zwalnia 😁

Na drodze szklanka 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, technix napisał(a):

😲 Nie pomyślałem nigdy o tym

 

To naprawdę czuć?

 

ja zawsze miałem wrażenie przy hamowaniu, że próbuję wyhamować pociąg. Raz, że prędkości bywały sporo wyższe niż ośką (bo w końcu ruszałem jak ośką na suchym asfalcie), dwa masa pod 2t to też średni 500kg więcej jak w ośkach.

Jednak fun z jazdy q po śniegu ogromny. Kiedyś próbowałem podjeżdżać pod taką dość stromą górkę w okolicy. FWD nawet nie byłem w stanie zjechać w tą boczną drogę, ponieważ od razu był podjazd. quattro z kolei ruszałem niezależnie od tego w którym miejscu wzniesienia byłem 🙂 Rewelacja 🙂 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nikt-znany napisał(a):

Raz, że prędkości bywały sporo wyższe niż ośką (bo w końcu ruszałem jak ośką na suchym asfalcie), dwa masa pod 2t to też średni 500kg więcej jak w ośkach.

500 kg więcej przy napędzie 4x4 vs ośka przy tym samym aucie?8]

Co to za samochód:hmm:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, nikt-znany napisał(a):

A4 quattro miała wg DR 1860kg + instalacja LPG.

A4 FWD obstawiam max 1500kg.

Która generacja i wersja, bo internet podaje 1675kg dla A4b8 q diesla i kombi https://www.auto-swiat.pl/audi-a4-iv-b8-2008-2015-kombi-5-a4-20-tdi-quattro-diesel-manualna-skrzynia-biegow-110-150-1968-1675-model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, volf6 napisał(a):

B6 BEX

Jednak internety podają nawet 1450kg 🙂 a w DR są całkiem inne wartości.

 

Muszę poszukać starego dowodu, gdzieś go miałem...

Edytowane przez nikt-znany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, nikt-znany napisał(a):

B6 BEX

Jednak internety podają nawet 1450kg 🙂 a w DR są całkiem inne wartości.

 

Muszę poszukać starego dowodu, gdzieś go miałem...

A tymi wpisami do dowodów to moze być różnie;]

Najlepiej posiłkować się ważeniem bezpośrednim albo instrukcją danego modelu auta:ok:

 

Według tej strony (chyba się znają:hmm:https://www.audiklub.org/dane/a4/b6.html

różnica dla wersji 1.8t 190PS (ośka vs q) to niecałe 100 kg:)

Edytowane przez volf6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Koonrad napisał(a):

 

Czuć że się zapominasz ;)

Słowo klucz 😁 jedziesz jak po suchym asfalcie, minimum +30km/h od innych i trzeba wyhamować 🤣

7 godzin temu, nikt-znany napisał(a):

 

ja zawsze miałem wrażenie przy hamowaniu, że próbuję wyhamować pociąg. Raz, że prędkości bywały sporo wyższe niż ośką (bo w końcu ruszałem jak ośką na suchym asfalcie), dwa masa pod 2t to też średni 500kg więcej jak w ośkach.

Jednak fun z jazdy q po śniegu ogromny. Kiedyś próbowałem podjeżdżać pod taką dość stromą górkę w okolicy. FWD nawet nie byłem w stanie zjechać w tą boczną drogę, ponieważ od razu był podjazd. quattro z kolei ruszałem niezależnie od tego w którym miejscu wzniesienia byłem 🙂 Rewelacja 🙂 

W miarę możliwości zadnego innego auta oprócz 4x4 (nie ważne, haldex czy inna technologia. Byle 4robut)

5 godzin temu, marcindzieg napisał(a):

Też mi się wydaje że to bliżej 100 kg niż 500.

Passat b7 fwd a 4motion to 150 kg różnicy ja mam alltrack, ale tu tylko dochodzi jeden tłumik, wyższe sprężyny, i trochę plastikowych ozdób 

Edytowane przez Guzon87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, nikt-znany napisał(a):

no to nie 500, a w przypadku Audi ze 250 (???). Czułem masę tego auta jeżdżąc nim, podnosząc na podnośniku. 

Ale to mogą być też inne rzeczy. Jak choćby więcej wygłuszenia, które sporo waży. Czy inne wyposażenie. Strzeliłem trochę 100 bo tylny most w Subaru to pewnie max 50 bo podniosę go sam. Do tego dochodzi wał, który też więcej nie waży. No i centralny dyfer. To tak 100-150 kg. Moim zdaniem więcej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Ale to mogą być też inne rzeczy. Jak choćby więcej wygłuszenia, które sporo waży. Czy inne wyposażenie. Strzeliłem trochę 100 bo tylny most w Subaru to pewnie max 50 bo podniosę go sam. Do tego dochodzi wał, który też więcej nie waży. No i centralny dyfer. To tak 100-150 kg. Moim zdaniem więcej nie będzie.

 

Różnica masy w S-Cross 2WD a 4WD to dokładnie 100 kg. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to inaczej, jakie są rodzaje tych napędów?

Ja zupełny laik jestem.

Myślałem, że te różne nazwy to tylko nazwy handlowe.

Wiem ( choć nie wiem jak to rozpoznać) że są jakieś 4x4 co na stałe jadą z napędem na obie osie i jakieś dołączane.

Co jest dobre a co złe?

Czym się kierować przy zakupie.

Zakup oczywiście auta starego tj. 2005-2015 ( w zależności od stanu - ja rocznikiem nie jeżdżę).

Napewo diesel, najlepiej 2.0 HDI 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, technix napisał(a):

Dobra, to inaczej, jakie są rodzaje tych napędów?

Ja zupełny laik jestem.

Myślałem, że te różne nazwy to tylko nazwy handlowe.

Wiem ( choć nie wiem jak to rozpoznać) że są jakieś 4x4 co na stałe jadą z napędem na obie osie i jakieś dołączane.

Co jest dobre a co złe?

Czym się kierować przy zakupie.

Zakup oczywiście auta starego tj. 2005-2015 ( w zależności od stanu - ja rocznikiem nie jeżdżę).

Napewo diesel, najlepiej 2.0 HDI 

Jeśli w dostawczaku HDI to Dangel. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, technix napisał(a):

Dobra, to inaczej, jakie są rodzaje tych napędów?

Ja zupełny laik jestem.

Myślałem, że te różne nazwy to tylko nazwy handlowe.

Wiem ( choć nie wiem jak to rozpoznać) że są jakieś 4x4 co na stałe jadą z napędem na obie osie i jakieś dołączane.

Co jest dobre a co złe?

Czym się kierować przy zakupie.

Zakup oczywiście auta starego tj. 2005-2015 ( w zależności od stanu - ja rocznikiem nie jeżdżę).

Napewo diesel, najlepiej 2.0 HDI 

 

Jeśli ma być stare auto to najlepiej żeby miało Haldexa. System bardzo popularny, dobrze znany, nieźle działa (od IV generacji, wcześniej niekoniecznie) i jest bezobsługowy.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ryb napisał(a):

 

Jeśli ma być stare auto to najlepiej żeby miało Haldexa. System bardzo popularny, dobrze znany, nieźle działa (od IV generacji, wcześniej niekoniecznie) i jest bezobsługowy.

:ok:

Dzięki, ja takie pytanie, te wszystkie Quatro, AWD itp. to właśnie nazywy handlowe czy jak.

Skąd mam wiedzieć, że dane auto to Haldex od IV gen. 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, technix napisał(a):

Dzięki, ja takie pytanie, te wszystkie Quatro, AWD itp. to właśnie nazywy handlowe czy jak.

 

Tak.

 

 

11 minut temu, technix napisał(a):

Skąd mam wiedzieć, że dane auto to Haldex od IV gen. 🤔

 

Normalnie, pytasz nas a my wiemy. 

;]

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, technix napisał(a):

Dzięki, ja takie pytanie, te wszystkie Quatro, AWD itp. to właśnie nazywy handlowe czy jak.

Skąd mam wiedzieć, że dane auto to Haldex od IV gen. 🤔

Musisz poszukać informacji o danym modelu. Sama nazwa to tak jak piszesz, nic konkretnie nie mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.