Skocz do zawartości

Przyczepa lekka


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilkunastu lat użytkuję przyczepy firmy wiola jedno i dwu osiowe porownijac je do przyczep marketowych bo z takimi tez mi bylo dane jezdzic uważam że sa to zabawki dla ogrodnika. Wszystko co miesci sie w ramach rozsadku i danych producenta powinno wytrzymac a w przypadku neptuna przyczepa poskladala sie jak zamek z kart po najechaniu na wyboje na DTŚ w Gliwicach. Nigdy wiecej nie zapne czegos takiego na hak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2024 o 18:53, technix napisał(a):

Bez sensu te 500kg

Po co Ci to?

Przyczepki nie dobieraj pod auto, bo te zmienisz 10x, a cepka zostanie.

P.S. co do cepki i budowy, to moja cepka, też Neptun, transportowała w zasadzie wszystkie materiały, dla 3 domów.

Nigdy nie była potrzebna plandeka.

Po co to 🤔

 

Mam przyczepę 1400kg z hamulcem i miałem juz kilka samochodów co w parametrach miały 1500kg z hamulcem więc można było ją spokojnie nimi ciągnąć w Polsce.

Ale żaden z tych samochodów nie mógł pociągnąć zwykłej przyczepki bez hamulca 750kg.

Jednem miał chyba 650kg a pozostałe dwa 600kg.

Dlatego zakładam, że auta z dozwolonym dmc przyczepy bez hamulca 750kg to raczej tylko coś naprawdę dużego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, CiniO napisał(a):

Dlatego zakładam, że auta z dozwolonym dmc przyczepy bez hamulca 750kg to raczej tylko coś naprawdę dużego.

Widzę po swoim że Outlander 3 ma 750 kg bez hamulca. A duży nie jest. 
U ojca C-max też ma 750kg wpisane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2024 o 12:54, steyr napisał(a):

 

Cześć,

 

pomalu dojrzewam do zakupu przyczepy lekkiej przy budowie. Używki w chorej cenie a w dodatku szukam o DMC 500kg, więc pozostaje zakup nowej. Generalnie szukam przyczepy z plandeka, 1 oś, powierzchnia między burtami min. 1,25x2,5 (m), obie burty otwierane no i chyba w zasadzie resor plus amortyzator. Skłaniam się ku Neptunowi z racji że rama jest spawana a nie skręcana. Rydwan i Fracht wychodzą drożej. Ktoś coś poleci?

 

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Kup nową przyczepę na resorach z mocną i spawaną ramą. 

Najlepiej kup taką, która w homologacji ma większą dopuszczalną masę całkowitą.

Przy rejestracji możesz wpisać DMC mniejsze. Taki sposób jest o tyle wygodny, że w przyszłości, na podstawie dokumentów producenta i homologacji można DMC zwiększyć gdy zajdzie taka potrzeba, np.: przy zmianie pojazdu na taki, który może ciągnąć cięższą przyczepę.

Przy okazji dobrze by było gdyby i instalacja elektryczna przyczepy miała 13-stykową wtyczkę i aktywne światło cofania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2024 o 19:19, steyr napisał(a):

Temared to na belce skrętnej?

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
 

To nie jest belka skrętna ani oś skrętna. Fachowo się to nazywa oś z wahaczami wleczonymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2024 o 19:36, technix napisał(a):

Potrafiłem z toną płytek lecieć 180km/h na autostradzie - jak po szynach.

Załadowaną przyczepę? 180km/h? Czym Ty to ciągnąłeś? Po jakiej drodze? Ile trwało osiągnięcie tej prędkości.

Fantazjujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, CiniO napisał(a):

Mam przyczepę 1400kg z hamulcem i miałem juz kilka samochodów co w parametrach miały 1500kg z hamulcem więc można było ją spokojnie nimi ciągnąć w Polsce.

Ale żaden z tych samochodów nie mógł pociągnąć zwykłej przyczepki bez hamulca 750kg.

Jednem miał chyba 650kg a pozostałe dwa 600kg.

Dlatego zakładam, że auta z dozwolonym dmc przyczepy bez hamulca 750kg to raczej tylko coś naprawdę dużego.

 

Czy ja wiem? Tak na szybko z pugów to 3008, 5008, 508, 407,  różne Passaty,  Volvo V60 itd. Owszem, są to większe samochody, ale czy naprawdę duże? 

Edytowane przez futrzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, fred77 napisał(a):

Kup nową przyczepę na resorach z mocną i spawaną ramą. 

Najlepiej kup taką, która w homologacji ma większą dopuszczalną masę całkowitą.

Przy rejestracji możesz wpisać DMC mniejsze. Taki sposób jest o tyle wygodny, że w przyszłości, na podstawie dokumentów producenta i homologacji można DMC zwiększyć gdy zajdzie taka potrzeba, np.: przy zmianie pojazdu na taki, który może ciągnąć cięższą przyczepę.

Przy okazji dobrze by było gdyby i instalacja elektryczna przyczepy miała 13-stykową wtyczkę i aktywne światło cofania.

Chcesz powiedzieć że przy rejestracji to Ty zmieniasz DMC na takie jakie Ci pasuje?

 Po co opowiadasz te bzdury.  Musisz mieć od producenta, dokument w którym jest wpisany parametr DMC. Jeśli dany model jest produkowany i homologowany na różne masy to jest szansa że takie coś otrzymasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, fred77 napisał(a):

To nie jest belka skrętna ani oś skrętna. Fachowo się to nazywa oś z wahaczami wleczonymi.

Och ach. 

Oś z wahaczami wleczonymi może mieć różną amortyzację. Czyli jak fachowo nazywa się taka oś gdzie są gumowe wałki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Danielpoz. napisał(a):

Jeśli dany model jest produkowany i homologowany na różne masy to jest szansa że takie coś otrzymasz.

O tym właśnie piszę. 

Jedna przyczepa może być produkowana na różne masy. Producent może bez problemu wystawić papiery na mniejszą masę. Dzięki temu przy rejestracji w dowodzie rejestracyjnym wpisywane są ustalone masy. A jeżeli w przyszłości coś się zmieni to można wtedy zmienić masy na większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, fred77 napisał(a):

O tym właśnie piszę. 

Jedna przyczepa może być produkowana na różne masy. Producent może bez problemu wystawić papiery na mniejszą masę. Dzięki temu przy rejestracji w dowodzie rejestracyjnym wpisywane są ustalone masy. A jeżeli w przyszłości coś się zmieni to można wtedy zmienić masy na większe.

Producent może wystawić na mniejsze DMC jeśli taką wersję oferował. Jeśli dana przyczepa występowała z masami 1500kg, 1700kg i 1800kg to nie otrzymasz np  1600. Pomijam fakt że to i tak tylko dobra wola producenta a i sama opcja jest często odpłatna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zmiany DMC, nie jest to łatwa sprawa. Miałem zamiar kupić używanego Rydwan-a i zmniejszyć DMC. Dzwoniłem do Rydwan-a i dostałem info że wydają nowa homologację na mniejsze DMC takiej przyczepy koszt 500pln. Ale gość przez telefon mi powiedział żebym zapytał w swoim WK jak do tego podchodzą do zmiany DMC przyczepy używanej. Dostałem info od kierownika WK ze jest taka możliwość, ale producent przyczepy musiałby mi wydać oświadczenie że pomylił się z DMC przy pierwszej rejestracji przyczepy. Stwierdziłem że szkoda zachodu, koszt zmiany DMC do tego chore ceny używanych przyczep.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, steyr napisał(a):

Co do zmiany DMC, nie jest to łatwa sprawa. Miałem zamiar kupić używanego Rydwan-a i zmniejszyć DMC. Dzwoniłem do Rydwan-a i dostałem info że wydają nowa homologację na mniejsze DMC takiej przyczepy koszt 500pln. Ale gość przez telefon mi powiedział żebym zapytał w swoim WK jak do tego podchodzą do zmiany DMC przyczepy używanej. Dostałem info od kierownika WK ze jest taka możliwość, ale producent przyczepy musiałby mi wydać oświadczenie że pomylił się z DMC przy pierwszej rejestracji przyczepy. Stwierdziłem że szkoda zachodu, koszt zmiany DMC do tego chore ceny używanych przyczep.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
 

I to jest chore, bo u mnie wydział komunikacji bez problemu, na podstawie homologacji lub oświadczeń producenta, wpisuje stosowne dane. Przechodziłem przez to parokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, steyr napisał(a):

Co do zmiany DMC, nie jest to łatwa sprawa. Miałem zamiar kupić używanego Rydwan-a i zmniejszyć DMC. Dzwoniłem do Rydwan-a i dostałem info że wydają nowa homologację na mniejsze DMC takiej przyczepy koszt 500pln. Ale gość przez telefon mi powiedział żebym zapytał w swoim WK jak do tego podchodzą do zmiany DMC przyczepy używanej. Dostałem info od kierownika WK ze jest taka możliwość, ale producent przyczepy musiałby mi wydać oświadczenie że pomylił się z DMC przy pierwszej rejestracji przyczepy. Stwierdziłem że szkoda zachodu, koszt zmiany DMC do tego chore ceny używanych przyczep.

 

WK głupoty gada, poproś żeby dał to na piśmie ;)

ale to właśnie PL, rejestracja ze zmianą DMC zależy od widzimisię WK, niektóre klepią to bez problemu inne wymyślają jakieś historie lub wprost odmawiają 

IMO WK nie ma podstaw do odmowy rejestracji takiej przyczepki, jeśli masz kwit z homologacją od producenta 

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, fred77 napisał(a):

Załadowaną przyczepę? 180km/h? Czym Ty to ciągnąłeś? Po jakiej drodze? Ile trwało osiągnięcie tej prędkości.

Fantazjujesz.

Autostrada Toruń/Warszawa

Masa płytek, jak pisałem wcześniej 780kg, jak pisałem wcześniej Omegą.

Jedyne czego nie pisałem to to, że pedał był w podłodze 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, technix napisał(a):

Autostrada Toruń/Warszawa

Masa płytek, jak pisałem wcześniej 780kg, jak pisałem wcześniej Omegą.

Jedyne czego nie pisałem to to, że pedał był w podłodze 😁

Aha ileś km, ale nie dużo, między zjazdami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Danielpoz. napisał(a):

Chcesz powiedzieć że przy rejestracji to Ty zmieniasz DMC na takie jakie Ci pasuje?

 Po co opowiadasz te bzdury.  Musisz mieć od producenta, dokument w którym jest wpisany parametr DMC. Jeśli dany model jest produkowany i homologowany na różne masy to jest szansa że takie coś otrzymasz.

A widziałeś kiedyś te "dokumenty od Producenta"?

Bo ja tak, jak kupowałem swoją.

Sprzedawca ma od Producenta całą talię tych światków co 50kg, aż do 750.

Kupujący sobie wybiera, zabiera kwit i idzie do WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, steyr napisał(a):

Co do zmiany DMC, nie jest to łatwa sprawa. Miałem zamiar kupić używanego Rydwan-a i zmniejszyć DMC. Dzwoniłem do Rydwan-a i dostałem info że wydają nowa homologację na mniejsze DMC takiej przyczepy koszt 500pln. Ale gość przez telefon mi powiedział żebym zapytał w swoim WK jak do tego podchodzą do zmiany DMC przyczepy używanej. Dostałem info od kierownika WK ze jest taka możliwość, ale producent przyczepy musiałby mi wydać oświadczenie że pomylił się z DMC przy pierwszej rejestracji przyczepy. Stwierdziłem że szkoda zachodu, koszt zmiany DMC do tego chore ceny używanych przyczep.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
 

Żadne pomylił, zresztą żaden WK Ci na to oświadczenie nie pójdzie.

Z tym kwitem za 500 lecisz na OSKP, a potem już z ZAŚWIADCZENIEM do WK.

A tam, jedyne co mogą gadać, to czy pogoda ładna - g00wno mogą zrobić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, technix napisał(a):

A widziałeś kiedyś te "dokumenty od Producenta"?

Bo ja tak, jak kupowałem swoją.

Sprzedawca ma od Producenta całą talię tych światków co 50kg, aż do 750.

Kupujący sobie wybiera, zabiera kwit i idzie do WK

Ty widziałeś🤣Renomowani producenci przyczep takich od 100tyś w górę mają do jednego modelu 2 lub 3 wersje wagowe. Czyli 2 lub 3 kosztowne homologacje. 

Polski producent który sprzedaje jakiś badziew po 2tyś zł ma ich dziesiątki🫣

 

O zmianach konstrukcyjnych, jak osie, koła, zaczep czy UN nawet nie wspomnę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Danielpoz. napisał(a):

Ty widziałeś🤣Renomowani producenci przyczep takich od 100tyś w górę mają do jednego modelu 2 lub 3 wersje wagowe. Czyli 2 lub 3 kosztowne homologacje. 

Polski producent który sprzedaje jakiś badziew po 2tyś zł ma ich dziesiątki🫣

 

O zmianach konstrukcyjnych, jak osie, koła, zaczep czy UN nawet nie wspomnę.

 

No widzisz, co zrobisz, jak nic nie zrobisz,😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2024 o 19:42, Danielpoz. napisał(a):

Ty widziałeś🤣Renomowani producenci przyczep takich od 100tyś w górę mają do jednego modelu 2 lub 3 wersje wagowe. Czyli 2 lub 3 kosztowne homologacje. 

Polski producent który sprzedaje jakiś badziew po 2tyś zł ma ich dziesiątki🫣

 

O zmianach konstrukcyjnych, jak osie, koła, zaczep czy UN nawet nie wspomnę.

 

Potwierdzam to co napisał @technix w tum zakresie. W 2010 mogłem wybrać do danego modelu przyczepki homologację dostosowaną do danego DMC.

Teraz szukałem części do tej przyczepy i trafiłem na stronę producenta i nadal tak jest.

Przykładowy model Unitrailer DMC 300-700 kg

IMHO homologują na max DMC a mniejsze "tonaże" są dopuszczalne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam tak kupiłem przyczepę kempingową. Auto mogło holować przyczepę z hamulcem z DMC 1000 kg. Adria Aviva 400 PS oficjalnie ma 1100 kg, ale ja dostałem od dealera dokumenty na 1000 kg. Byłem u kierownika WK i powiedział, że jak będę miał zaświadczenie na 1100 od producenta oraz potwierdzenie od diagnosty (chociaż to ponoć jest bezprawne), to podniosę DMC. Koszt: 150 euro zaświadczenie od producenta, koszt diagnosty i nowego DR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.