Camel Napisano 3 Marca Autor Udostępnij Napisano 3 Marca (edytowane) 21 minut temu, mPh napisał(a): na pewno to tempomat a nie tylko ogranicznik prędkości? w III montowali w ambition montowali takie smieszne ograniczniki na bank Edytowane 3 Marca przez Camel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 3 Marca Udostępnij Napisano 3 Marca 14 godzin temu, Maciej__ napisał(a): Raczej macie bardzo odmienna definicje krotkich dystansow Takie porownanie nie maja zadnego sensu, chyba ze byscie sie zamienili na auta... Z zamianą raczej nie ma szans, a krótki dystans to 1,5 km do pracy. W lecie rowerem, ale w okresie jesienno-zimowym autem. Jak widzisz w podpisie też używam Fabii 1.0 ale TSI i uważam, że w takiej konfiguracji tragedii nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 4 Marca Autor Udostępnij Napisano 4 Marca Ejjj no, normalnie mam dylemat dyletanta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 4 Marca Udostępnij Napisano 4 Marca (edytowane) 22 godziny temu, Camel napisał(a): na bank Wyglada na to, ze tak. Limiter wyglada tak jak u mnie Co do dynamiki to proponuję po prostu autem się przejechać i sprawdzić czy jest wystarczająca. W kwestii spalania LPG to przekłamania komputera z rzeczywistością w moim przypadku są duże ale nie wierzę w to, że jakąkolwiek niehybrydą da się w mieście zejść do danych typu 5l/100km, a to czy będzie spalał 8 czy 10l gazu w dużej mierze zależy od kierowcy i generuje raptem 6zł różnicy na 100km I odnośnie instalacji LPG to jest to LanziRenzo, które serwisują na każdym rogu. Sterownik nie jest zakodowany więc każdy gaziarz je ogarnie. To duży plus. Minus to wolno nagrzewająca się jednostka więc i później przełączająca się na LPG. Żona do pracy ma około 5km - na tym dystansie silnik nie uzyskuje 90 stopni. Edytowane 4 Marca przez mPh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 4 Marca Udostępnij Napisano 4 Marca W dniu 1.03.2024 o 20:33, Camel napisał(a): Jak to jeździ ? Dostałem mega cenę na Fabiola z Landi, climatronikiem, z czujnikami cofania i tak dalej: ale silnik to słabeusz kierownica bez sterowania chodź navi ma CarPlay podlokietnik, dysze spryskiwacz podgrzewane i tak dalej. ktos zamówił i nie dostał leasingu (cena wychodzi jak dla pracownika vw) brać czy nie - żona twierdzi ze 80KM nie będzie jeździć Żuk ma 70KM i nawet się rozpędzał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 11 godzin temu, fred77 napisał(a): Żuk ma 70KM i nawet się rozpędzał. Z ciekawostek życia, miałem przez chwilę starą G klasę z silnikiem 2.9D i 90KM. Auto o masie około 2 ton. Katalogowo do setki ze 34s. Ale miał jeszcze jakieś opony terenowe więc na bank dłużej. To był najbezpieczniejszy samochód w życiu... miałem po prostu wieczność na ocenę sytuacji na drodze. Zanim to wystartowało i gdzieś dojechało omijały mnie jakieś dziwne akcje. Dodatkowo wygląd pojazdu odstraszał innych czyli nie było wpychania się przed maskę itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca W dniu 3.03.2024 o 15:47, Camel napisał(a): nie moge znaleźć porównania z przyspieszenia 0-50km/h Bo auto 90% będzie jeździć po mieście i raz w tygodniu trasa po 20kmx2 (co to z trasa jak 5 x ograniczenia do 50km/h są). Kilka lat temu jeździłem codzienne 75 kilometrów po Warszawie UP!em 1.0 60KM. Po mieście jest zupełnie wystarczajacy. Teraz żona nim jeździ codziennie 25 kilometrów w jedną stronę. Trasa prowadzi z podwarszawia na inne podwarszawie przez Warszawę. Wcześniej jeździła aurisem 1.6 - mówi, że w korkach tak samo się stoi jednym i drugim. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 1 godzinę temu, Mike_wwl napisał(a): Kilka lat temu jeździłem codzienne 75 kilometrów po Warszawie UP!em 1.0 60KM. Po mieście jest zupełnie wystarczajacy. Teraz żona nim jeździ codziennie 25 kilometrów w jedną stronę. Trasa prowadzi z podwarszawia na inne podwarszawie przez Warszawę. Wcześniej jeździła aurisem 1.6 - mówi, że w korkach tak samo się stoi jednym i drugim. nie zawsze... jak miałem takiego małego bzyka to znacznie częściej ktoś wymuszał zmianę pasa akurat przede mną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 4 godziny temu, bielaPL napisał(a): nie zawsze... jak miałem takiego małego bzyka to znacznie częściej ktoś wymuszał zmianę pasa akurat przede mną Nie miałem przyjemności. Może za wolno jeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 15 godzin temu, Mike_wwl napisał(a): Nie miałem przyjemności. Może za wolno jeżdżę. Nie chodzi o wolną jazdę, jest korek, 3 pasy, ty na środkowym, przed tobą bmw i za tobą bmw, większość z prawej i lewej gdy będzie chciała się wbić przed kogoś wybierze UPa jako ofiarę, to takie instynktowne działanie po prostu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 1 minutę temu, bielaPL napisał(a): Nie chodzi o wolną jazdę, jest korek, 3 pasy, ty na środkowym, przed tobą bmw i za tobą bmw, większość z prawej i lewej gdy będzie chciała się wbić przed kogoś wybierze UPa jako ofiarę, to takie instynktowne działanie po prostu Ale to jego nie problem nie twoj... Chcesz to wpuszczasz, nie chcesz to nie AK w wymyslaniu absurdalnej argumentacji nie ma sobie rownych 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca Teraz, Maciej__ napisał(a): Ale to jego nie problem nie twoj... Chcesz to wpuszczasz, nie chcesz to nie AK w wymyslaniu absurdalnej argumentacji nie ma sobie rownych to nie absurd, to rzeczywistość której doświadczyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 5 minut temu, bielaPL napisał(a): to nie absurd, to rzeczywistość której doświadczyłem Pozostaje kupic Escalade, skoro to taki problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca Godzinę temu, bielaPL napisał(a): Nie chodzi o wolną jazdę, jest korek, 3 pasy, ty na środkowym, przed tobą bmw i za tobą bmw, większość z prawej i lewej gdy będzie chciała się wbić przed kogoś wybierze UPa jako ofiarę, to takie instynktowne działanie po prostu Nie zauważyłem takiej zależności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 6 Marca Autor Udostępnij Napisano 6 Marca To co ? Wszyscy będą mi się przed maskę wpiermandalacccccc bo mam tylko 80KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 46 minut temu, Camel napisał(a): To co ? Wszyscy będą mi się przed maskę wpiermandalacccccc bo mam tylko 80KM Przejechałeś się, żeby organoleptycznie ocenić wózek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca To co ? Wszyscy będą mi się przed maskę wpiermandalacccccc bo mam tylko 80KM Nie, nie chodzi o moc a o wielkość auta. Przed małe instynkt nam podpowiada że są słabsze. Jak to w naturze duży silny mały słaby. Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 25 minut temu, bielaPL napisał(a): Nie, nie chodzi o moc a o wielkość auta. Przed małe instynkt nam podpowiada że są słabsze. Jak to w naturze duży silny mały słaby. Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Ta Fabia jest niewiele mniejsze niż Twój Golf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteq85 Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 3 godziny temu, Camel napisał(a): To co ? Wszyscy będą mi się przed maskę wpiermandalacccccc bo mam tylko 80KM Ponoć 1.0mpi zmiana w programie dają się podkręcić na 90km. Jak na wolnossącą jednostkę myślę że się poprawi nieco sytuacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 18 minut temu, wojteq85 napisał(a): Ponoć 1.0mpi zmiana w programie dają się podkręcić na 90km. Jak na wolnossącą jednostkę myślę że się poprawi nieco sytuacja. Zapewne moc się poprawi na wyższych obrotach ale moment wzrośnie z 93Nm do może 100Nm . Fabia 1 miała np 1.2-64km-112Nm i można było programem zrobić odpowiednio 70km i 118Nm, ponoć mniej paliła mimo niewielkiemu przyrostowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca Ta Fabia jest niewiele mniejsze niż Twój Golf No golf nie za wielki jest. I fakt fabia też już spora.Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca 5 godzin temu, wojteq85 napisał(a): Ponoć 1.0mpi zmiana w programie dają się podkręcić na 90km. Jak na wolnossącą jednostkę myślę że się poprawi nieco sytuacja. Auto lżejsze, silnik ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Nie bardzo uwierzę, że przyrost z Twojego wykresu przedstawia seryjny silnik. Link do strony tunera: https://www.kreatormocy.pl/katalog/seat/chip-tuning-seat-mii-1-0-60-km/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteq85 Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca (edytowane) 6 godzin temu, gondoljerzy napisał(a): Nie bardzo uwierzę, że przyrost z Twojego wykresu przedstawia seryjny silnik. Link do strony tunera: https://www.kreatormocy.pl/katalog/seat/chip-tuning-seat-mii-1-0-60-km/ kivi zrobił z 60 konnej wersji 90km. Uuu kolegi 51cent wzrost mocy to wypadkowa też tego że się wyżej kręci. Wcześniej moc maks przy 5200 a później przy 6200. W te 106km na seryjnych gratach nie chce mi się wierzyć jednak w takie prawilne 96km na seryjnych gestach już wierzę jak najbardziej Edytowane 7 Marca przez wojteq85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Godzinę temu, wojteq85 napisał(a): Uuu kolegi 51cent wzrost mocy to wypadkowa też tego że się wyżej kręci. Jest też +20 niuta jak widzisz na wykresach, a to już nie z obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca 8 godzin temu, gondoljerzy napisał(a): Nie bardzo uwierzę, że przyrost z Twojego wykresu przedstawia seryjny silnik. Link do strony tunera: https://www.kreatormocy.pl/katalog/seat/chip-tuning-seat-mii-1-0-60-km/ Napisz do tunera i poproś o komentarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca 5 godzin temu, wojteq85 napisał(a): kivi zrobił z 60 konnej wersji 90km. Uuu kolegi 51cent wzrost mocy to wypadkowa też tego że się wyżej kręci. Wcześniej moc maks przy 5200 a później przy 6200. W te 106km na seryjnych gratach nie chce mi się wierzyć jednak w takie prawilne 96km na seryjnych gestach już wierzę jak najbardziej Mam podobne przemyślenia. To jest akurat dość szczególny przypadek silnika, który był oferowany w dwu wersjach mocy: 60KM i 75KM. Można podejrzewać, że od strony mechanicznej te silniki nie różnią się wcale, a cała różnica w oprogramowaniu. Zgadywanka, co się fabryce pomieszało i co wkładali do aut? W papierach 60KM, hamownia kivi wypluwa 72,3KM, a hamownia na stronie kreatora mocy 74,7KM (ta z mojego linku). Mniejsza z tym. W papierach oba silniki mają maksymalny moment 95Nm. Pomiar z mojego linku to potwierdza, a u kivi wypluło 105Nm. Trochę zaskakujący bonus w serii, albo błąd pomiaru, bo ze świecą szukać wolnossącego silnika benzynowego, przeznaczonego do zwykłego d...wozu, który ma więcej niż 100Nm z litra pojemności. Nie wierzę w 111Nm z pomiaru kivi, a tym bardziej nie uwierzę w wartości momentu z wykresu kolegi 51cent. Nie z seryjnego silnika MPI o pojemności 999cm, który jest budowany na równomierny, płaski przebieg momentu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca (edytowane) W dniu 7.03.2024 o 20:17, gondoljerzy napisał(a): To jest akurat dość szczególny przypadek silnika, który był oferowany w dwu wersjach mocy: 60KM i 75KM Tak samo jak w 1.2 tsi. Tam silniki różniły się tylko softem. Wersja słabsza miała 'gratisy' w stosunku do katalogu. Mój zamiast 160Nm miał 180Nm. Wcześniej podobnie było w przypadku klasycznego 1.4 wolnossaka. Na niektórych rynkach w EU podatek drogowy lub ubezpieczenie (już nie pamiętam) było liczone od mocy auta, więc 1.4 był katalogowo wykastrowany do 60KM, żeby się łapał w niższych widełkach, choć w rzeczywistości miał ponad 70. Edytowane 9 Marca przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca 10 godzin temu, iwik napisał(a): Tak samo jak w 1.2 tsi. Tam silniki różniły się tylko softem. Wersja słabsza miała 'gratisy' w stosunku do katalogu. Mój zamiast 160Nm miał 180Nm. Wcześniej podobnie było w przypadku klasycznego 1.4 wolnossaka. Na niektórych rynkach w EU podatek drogowy lub ubezpieczenie (już nie pamiętam) było liczone od mocy auta, więc 1.4 był katalogowo wykastrowany do 60KM, żeby się łapał w niższych widełkach, choć w rzeczywistości miał ponad 70. Mocniejsza wersja 1.2 TSI miała 6 biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 10 Marca Udostępnij Napisano 10 Marca 13 godzin temu, mmaciejosss napisał(a): Mocniejsza wersja 1.2 TSI miała 6 biegów Do tej pory tak jest, wersja 1.0 95KM ma skrzynie 5-tke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 10 Marca Udostępnij Napisano 10 Marca 17 godzin temu, mmaciejosss napisał(a): Mocniejsza wersja 1.2 TSI miała 6 biegów Prawda, ale silnik mechanicznie się niczym nie różnił, tylko softem. A ta skrzynia 5tka dużo się nie różniła obrotami od 6tki na najwyższym biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.