Skocz do zawartości

Fabia 1.0 80KM


Camel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
21 minut temu, mPh napisał(a):

na pewno to tempomat a nie tylko ogranicznik prędkości? ;) w III montowali w ambition montowali takie smieszne ograniczniki 

na bank :) 

 

IMG_6651.jpeg

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Raczej macie bardzo odmienna definicje krotkich dystansow ;]

Takie porownanie nie maja zadnego sensu, chyba ze byscie sie zamienili na auta...

Z zamianą raczej nie ma szans, a krótki dystans to 1,5 km do pracy. W lecie rowerem, ale w okresie jesienno-zimowym autem.

Jak widzisz w podpisie też używam Fabii 1.0 ale TSI i uważam, że w takiej konfiguracji tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Camel napisał(a):

na bank :) 

 

IMG_6651.jpeg

Wyglada na to, ze tak. Limiter wyglada tak jak u mnie :)

Co do dynamiki to proponuję po prostu autem się przejechać i sprawdzić czy jest wystarczająca. W kwestii spalania LPG to przekłamania komputera z rzeczywistością w moim przypadku są duże ale nie wierzę w to, że jakąkolwiek niehybrydą da się w mieście zejść do danych typu 5l/100km, a to czy będzie spalał 8 czy 10l gazu w dużej mierze zależy od kierowcy i generuje raptem 6zł różnicy na 100km ;)

I odnośnie instalacji LPG to jest to LanziRenzo, które serwisują na każdym rogu. Sterownik nie jest zakodowany więc każdy gaziarz je ogarnie. To duży plus. Minus to wolno nagrzewająca się jednostka więc i później przełączająca się na LPG. Żona do pracy ma około 5km - na tym dystansie silnik nie uzyskuje 90 stopni. 

20240304_183547.jpg

Edytowane przez mPh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.03.2024 o 20:33, Camel napisał(a):

Jak to jeździ ?

Dostałem mega cenę na Fabiola z Landi, climatronikiem, z czujnikami cofania i tak dalej: ale

silnik to słabeusz

kierownica bez sterowania chodź navi ma CarPlay

podlokietnik, dysze spryskiwacz podgrzewane i tak dalej.
 

ktos zamówił i nie dostał leasingu (cena wychodzi jak dla pracownika vw)

 

brać czy nie - żona twierdzi ze 80KM nie będzie jeździć 🤣 

Żuk ma 70KM i nawet się rozpędzał.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, fred77 napisał(a):

Żuk ma 70KM i nawet się rozpędzał.

Z ciekawostek życia, miałem przez chwilę starą G klasę z silnikiem 2.9D i 90KM. Auto o masie około 2 ton. Katalogowo do setki ze 34s. Ale miał jeszcze jakieś opony terenowe więc na bank dłużej. To był najbezpieczniejszy samochód w życiu... ;] miałem po prostu wieczność na ocenę sytuacji na drodze. Zanim to wystartowało i gdzieś dojechało omijały mnie jakieś dziwne akcje. Dodatkowo wygląd pojazdu odstraszał innych czyli nie było wpychania się przed maskę itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2024 o 15:47, Camel napisał(a):

nie moge znaleźć porównania z przyspieszenia 0-50km/h

Bo auto 90% będzie jeździć po mieście i raz w tygodniu trasa po 20kmx2 :) (co to z trasa jak 5 x ograniczenia do 50km/h są).

Kilka lat temu jeździłem codzienne 75 kilometrów po Warszawie UP!em 1.0 60KM. Po mieście jest zupełnie wystarczajacy. 

Teraz żona nim jeździ codziennie 25 kilometrów w jedną stronę. Trasa prowadzi z podwarszawia na inne podwarszawie przez Warszawę. Wcześniej jeździła aurisem 1.6 - mówi, że w korkach tak samo się stoi jednym i drugim. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mike_wwl napisał(a):

Kilka lat temu jeździłem codzienne 75 kilometrów po Warszawie UP!em 1.0 60KM. Po mieście jest zupełnie wystarczajacy. 

Teraz żona nim jeździ codziennie 25 kilometrów w jedną stronę. Trasa prowadzi z podwarszawia na inne podwarszawie przez Warszawę. Wcześniej jeździła aurisem 1.6 - mówi, że w korkach tak samo się stoi jednym i drugim. 

nie zawsze... jak miałem takiego małego bzyka to znacznie częściej ktoś wymuszał zmianę pasa akurat przede mną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bielaPL napisał(a):

nie zawsze... jak miałem takiego małego bzyka to znacznie częściej ktoś wymuszał zmianę pasa akurat przede mną

Nie miałem przyjemności. Może za wolno jeżdżę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Mike_wwl napisał(a):

Nie miałem przyjemności. Może za wolno jeżdżę. 

Nie chodzi o wolną jazdę, jest korek, 3 pasy, ty na środkowym, przed tobą bmw i za tobą bmw, większość z prawej i lewej gdy będzie chciała się wbić przed kogoś wybierze UPa jako ofiarę, to takie instynktowne działanie po prostu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bielaPL napisał(a):

Nie chodzi o wolną jazdę, jest korek, 3 pasy, ty na środkowym, przed tobą bmw i za tobą bmw, większość z prawej i lewej gdy będzie chciała się wbić przed kogoś wybierze UPa jako ofiarę, to takie instynktowne działanie po prostu ;) 

 

Ale to jego nie problem nie twoj... Chcesz to wpuszczasz, nie chcesz to nie :nie_wiem:

AK w wymyslaniu absurdalnej argumentacji nie ma sobie rownych ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

 

Ale to jego nie problem nie twoj... Chcesz to wpuszczasz, nie chcesz to nie :nie_wiem:

AK w wymyslaniu absurdalnej argumentacji nie ma sobie rownych ;]

to nie absurd, to rzeczywistość której doświadczyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał(a):

Nie chodzi o wolną jazdę, jest korek, 3 pasy, ty na środkowym, przed tobą bmw i za tobą bmw, większość z prawej i lewej gdy będzie chciała się wbić przed kogoś wybierze UPa jako ofiarę, to takie instynktowne działanie po prostu ;) 

Nie zauważyłem takiej zależności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Camel napisał(a):

To co ? Wszyscy będą mi się przed maskę wpiermandalacccccc bo mam tylko 80KM 🤪

 

Przejechałeś się, żeby organoleptycznie ocenić wózek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ? Wszyscy będą mi się przed maskę wpiermandalacccccc bo mam tylko 80KM
Nie, nie chodzi o moc a o wielkość auta. Przed małe instynkt nam podpowiada że są słabsze. Jak to w naturze duży silny mały słaby. ;)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, bielaPL napisał(a):

Nie, nie chodzi o moc a o wielkość auta. Przed małe instynkt nam podpowiada że są słabsze. Jak to w naturze duży silny mały słaby. ;)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
 

 

Ta Fabia jest niewiele mniejsze niż Twój Golf ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Camel napisał(a):

To co ? Wszyscy będą mi się przed maskę wpiermandalacccccc bo mam tylko 80KM 🤪

Ponoć 1.0mpi zmiana w programie dają się podkręcić na 90km. Jak na wolnossącą jednostkę myślę że się poprawi nieco sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wojteq85 napisał(a):

Ponoć 1.0mpi zmiana w programie dają się podkręcić na 90km. Jak na wolnossącą jednostkę myślę że się poprawi nieco sytuacja.

Zapewne moc się poprawi na wyższych obrotach ale moment wzrośnie z 93Nm do może 100Nm . Fabia 1 miała np 1.2-64km-112Nm i można było programem zrobić odpowiednio 70km i 118Nm, ponoć mniej paliła mimo niewielkiemu przyrostowi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ta Fabia jest niewiele mniejsze niż Twój Golf
No golf nie za wielki jest. I fakt fabia też już spora.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wojteq85 napisał(a):

Ponoć 1.0mpi zmiana w programie dają się podkręcić na 90km. Jak na wolnossącą jednostkę myślę że się poprawi nieco sytuacja.

 

Auto lżejsze, silnik ten sam 

Screenshot_2024-03-07-03-10-41-559_com.opera.browser-edit.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, gondoljerzy napisał(a):

Nie bardzo uwierzę, że przyrost z Twojego wykresu przedstawia seryjny silnik. Link do strony tunera: https://www.kreatormocy.pl/katalog/seat/chip-tuning-seat-mii-1-0-60-km/

 

kivi zrobił z 60 konnej wersji 90km. Uuu kolegi 51cent wzrost mocy to wypadkowa też tego że się wyżej kręci. Wcześniej moc maks przy 5200 a później przy 6200. W te 106km na seryjnych gratach nie chce mi się wierzyć jednak w takie prawilne 96km  na seryjnych gestach już wierzę jak najbardziej

 

 

Edytowane przez wojteq85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wojteq85 napisał(a):

Uuu kolegi 51cent wzrost mocy to wypadkowa też tego że się wyżej kręci.

Jest też +20 niuta jak widzisz na wykresach, a to już nie z obrotów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, gondoljerzy napisał(a):

Nie bardzo uwierzę, że przyrost z Twojego wykresu przedstawia seryjny silnik. Link do strony tunera: https://www.kreatormocy.pl/katalog/seat/chip-tuning-seat-mii-1-0-60-km/

 

 

Napisz do tunera i poproś o komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wojteq85 napisał(a):

kivi zrobił z 60 konnej wersji 90km. Uuu kolegi 51cent wzrost mocy to wypadkowa też tego że się wyżej kręci. Wcześniej moc maks przy 5200 a później przy 6200. W te 106km na seryjnych gratach nie chce mi się wierzyć jednak w takie prawilne 96km  na seryjnych gestach już wierzę jak najbardziej

 

Mam podobne przemyślenia. To jest akurat dość szczególny przypadek silnika, który był oferowany w dwu wersjach mocy: 60KM i 75KM. Można podejrzewać, że od strony mechanicznej te silniki nie różnią się wcale, a cała różnica w oprogramowaniu. Zgadywanka, co się fabryce pomieszało i co wkładali do aut? W papierach 60KM, hamownia kivi wypluwa 72,3KM, a hamownia na stronie kreatora mocy 74,7KM (ta z mojego linku). Mniejsza z tym. W papierach oba silniki mają maksymalny moment 95Nm. Pomiar z mojego linku to potwierdza, a u kivi wypluło 105Nm. Trochę zaskakujący bonus w serii, albo błąd pomiaru, bo ze świecą szukać wolnossącego silnika benzynowego, przeznaczonego do zwykłego d...wozu, który ma więcej niż 100Nm z litra pojemności. Nie wierzę w 111Nm z pomiaru kivi, a tym bardziej nie uwierzę w wartości momentu z wykresu kolegi 51cent. Nie z seryjnego silnika MPI o pojemności 999cm, który jest budowany na równomierny, płaski przebieg momentu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2024 o 20:17, gondoljerzy napisał(a):

To jest akurat dość szczególny przypadek silnika, który był oferowany w dwu wersjach mocy: 60KM i 75KM

Tak samo jak w 1.2 tsi. Tam silniki różniły się tylko softem. Wersja słabsza miała 'gratisy' w stosunku do katalogu. Mój zamiast 160Nm miał 180Nm. 

Wcześniej podobnie było w przypadku klasycznego 1.4 wolnossaka. Na niektórych rynkach w EU podatek drogowy lub ubezpieczenie (już nie pamiętam) było liczone od mocy auta, więc 1.4 był katalogowo wykastrowany do 60KM, żeby się łapał w niższych widełkach, choć w rzeczywistości miał ponad 70.

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, iwik napisał(a):

Tak samo jak w 1.2 tsi. Tam silniki różniły się tylko softem. Wersja słabsza miała 'gratisy' w stosunku do katalogu. Mój zamiast 160Nm miał 180Nm. 

Wcześniej podobnie było w przypadku klasycznego 1.4 wolnossaka. Na niektórych rynkach w EU podatek drogowy lub ubezpieczenie (już nie pamiętam) było liczone od mocy auta, więc 1.4 był katalogowo wykastrowany do 60KM, żeby się łapał w niższych widełkach, choć w rzeczywistości miał ponad 70.

Mocniejsza wersja 1.2 TSI miała 6 biegów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mmaciejosss napisał(a):

Mocniejsza wersja 1.2 TSI miała 6 biegów 

Prawda, ale silnik mechanicznie się niczym nie różnił, tylko softem. 

A ta skrzynia 5tka dużo się nie różniła obrotami od 6tki na najwyższym biegu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.