Skocz do zawartości

1,6 PureTech w P5008


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam informacji o tym silniku 1,6 PureTech w Peugeocie 5008, roczniki 2018-2020. Słyszałem, że wcześniejsze roczniki miały problem z rozciągającym się łańcuchem, słabym napinaczem i kołem zębatym czy czym sposobnym w osprzęcie rozrządu. Kojarzycie czy to poprawiono w późniejszych rocznikach? Kusi mnie taki Peugeot 5008, ale zarówno diesel jak i 1,2 odpadają.

Wszystkie opinie mile widziane, nawet jak kolega szwagra twojego sąsiada o czym wspominał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Szukam informacji o tym silniku 1,6 PureTech w Peugeocie 5008, roczniki 2018-2020. Słyszałem, że wcześniejsze roczniki miały problem z rozciągającym się łańcuchem, słabym napinaczem i kołem zębatym czy czym sposobnym w osprzęcie rozrządu. Kojarzycie czy to poprawiono w późniejszych rocznikach? Kusi mnie taki Peugeot 5008, ale zarówno diesel jak i 1,2 odpadają.
Wszystkie opinie mile widziane, nawet jak kolega szwagra twojego sąsiada o czym wspominał default_smile.gif
Mozesz smialo brac jedynie ma problem z odma zintegrowana czy cos podobnego, kwota naprawy kolo 2tysi i mozna latac.

Uderz do Trade-lux on je sprowadza na nonstopie a nie sprowadzilby jakiegos g... by reputacje stracic.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał(a):

 

Szukam informacji o tym silniku 1,6 PureTech w Peugeocie 5008, roczniki 2018-2020. Słyszałem, że wcześniejsze roczniki miały problem z rozciągającym się łańcuchem, słabym napinaczem i kołem zębatym czy czym sposobnym w osprzęcie rozrządu. Kojarzycie czy to poprawiono w późniejszych rocznikach? Kusi mnie taki Peugeot 5008, ale zarówno diesel jak i 1,2 odpadają.

Wszystkie opinie mile widziane, nawet jak kolega szwagra twojego sąsiada o czym wspominał :)

 

Do rocznika 23 montowany był łańcuch 7mm,zmieniony konstrukcyjnie w późniejszym czasie na 8mm. konwersja z 7 na 8 polega na wydaniu grubego hajsu na walki, napinacz, łańcuch i pokrywę - serwis jakieś 4600zl same części 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze poprawili, moze nie, ja im nie wierzę. Ten silnik to konstrukcyjnie bubel. Mina na kółkach. Właśnie powinieneś brac dizla.

O swoich problemach z THP w poprzedniej generacji 5008 pisalem nie raz. Nie wiem, może w wersjach plug in ten silnik jest bezawaryjny, ale nie wnikałem.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz smialo brac jedynie ma problem z odma zintegrowana czy cos podobnego, kwota naprawy kolo 2tysi i mozna latac.

Uderz do Trade-lux on je sprowadza na nonstopie a nie sprowadzilby jakiegos g... by reputacje stracic.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka


O, dzięki za przypomnienie o Trade Lux. Choć jak pamiętam to oni głównie HDI ściągają. Ale zerknę do nich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze poprawili, moze nie, ja im nie wierzę. Ten silnik to konstrukcyjnie bubel. Mina na kółkach. Właśnie powinieneś brac dizla.
O swoich problemach z THP w poprzedniej generacji 5008 pisalem nie raz. Nie wiem, może w wersjach plug in ten silnik jest bezawaryjny, ale nie wnikałem.

No właśnie diesla nie chce. Ja i tak końcowi każdy silnik benzynowy gazuje jeżeli tylko się da. A w zasadzie oprócz silników Merca to wszystko jest gazowalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


O, dzięki za przypomnienie o Trade Lux. Choć jak pamiętam to oni głównie HDI ściągają. Ale zerknę do nich.
Glownie HDI masz racje, smieje sie ze wszystkie ostatnie roczniki z 2.0HDI sa u niego :)
Ja mam od niego fure i polecam.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No właśnie diesla nie chce. Ja i tak końcowi każdy silnik benzynowy gazuje jeżeli tylko się da. A w zasadzie oprócz silników Merca to wszystko jest gazowalne.
Jezeli chcesz pod LPG to szukaj Talizmana 1.8TCE czy 2.0 byl prpdukowany tylko na poczatku produkcji jest to stary motor 2.0T F4RT ktory LPG uwielbia, lecz jest trudno dostepny w tym modelu.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 4thelement napisał(a):

Do rocznika 23 montowany był łańcuch 7mm,zmieniony konstrukcyjnie w późniejszym czasie na 8mm. konwersja z 7 na 8 polega na wydaniu grubego hajsu na walki, napinacz, łańcuch i pokrywę - serwis jakieś 4600zl same części 

 

To nie ten silnik, piszesz o 1,5 HDi a nie Puretech.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spad napisał(a):

 

Szukam informacji o tym silniku 1,6 PureTech w Peugeocie 5008, roczniki 2018-2020. Słyszałem, że wcześniejsze roczniki miały problem z rozciągającym się łańcuchem, słabym napinaczem i kołem zębatym czy czym sposobnym w osprzęcie rozrządu. Kojarzycie czy to poprawiono w późniejszych rocznikach? Kusi mnie taki Peugeot 5008, ale zarówno diesel jak i 1,2 odpadają.

Wszystkie opinie mile widziane, nawet jak kolega szwagra twojego sąsiada o czym wspominał :)

 

 

Teoretycznie coś tam poprawili, ale tych silników jeździ tak mało, że ciężko powiedziec jak to wygląda w praktyce.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, spad napisał(a):


No właśnie diesla nie chce. Ja i tak końcowi każdy silnik benzynowy gazuje jeżeli tylko się da. A w zasadzie oprócz silników Merca to wszystko jest gazowalne.

Tyle jeździsz,aby takiego thp gazować? Mnie ciekawi najbardziej czy problem nagaru w dolocie jakos ogarneli i z pompą wtryskową ktora jakies 100 kkm przezyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chcesz pod LPG to szukaj Talizmana 1.8TCE czy 2.0 byl prpdukowany tylko na poczatku produkcji jest to stary motor 2.0T F4RT ktory LPG uwielbia, lecz jest trudno dostepny w tym modelu.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka


Ja kupuje auto razem z żoną. Daje propozycje modelu i ona mówi tak lub nie. Był proponowany Talizman i odpada. Najbardziej by chciała X3, ale tam silniki benzynowe lubią wypić, więc trochę nie chce kolejne paliwożerne auto pod domem. Akceptację ma Kodiaq i P5008, choć ten drugi bardziej nam się podoba. Szukamy coś za Golfa, już nie chce nam się jeździć manualem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja kupuje auto razem z żoną. Daje propozycje modelu i ona mówi tak lub nie. Był proponowany Talizman i odpada. Najbardziej by chciała X3, ale tam silniki benzynowe lubią wypić, więc trochę nie chce kolejne paliwożerne auto pod domem. Akceptację ma Kodiaq i P5008, choć ten drugi bardziej nam się podoba. Szukamy coś za Golfa, już nie chce nam się jeździć manualem.
To moze jakas rav4 hybryda one lubia lpg?
Honda crv ?


Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze jakas rav4 hybryda one lubia lpg?
Honda crv ?


Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka


Te odpadają, jak to pewnie powie moja żona, wyglądają jak rodzinne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle jeździsz,aby takiego thp gazować? Mnie ciekawi najbardziej czy problem nagaru w dolocie jakos ogarneli i z pompą wtryskową ktora jakies 100 kkm przezyje.

No tak 50 kkm na dwa auta w przeciągu roku. Instalacje z dotryskiem kosztują 5500, więc zwrot jest stosunkowo szybki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał(a):

A w zasadzie oprócz silników Merca to wszystko jest gazowalne.

Też kiedyś byłem takim optymistą.

 

Potem życie pokazało że jednak nie. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spad napisał(a):

Najbardziej by chciała X3, ale tam silniki benzynowe lubią wypić, więc trochę nie chce kolejne paliwożerne auto pod domem.

 

A dlaczego nie chcesz x3 z 2 litrowym dieslem? 

 

Auto będzie palić max 8.0 litrów ON a realnie mniej, jak sobie policzysz jakieś inne, podobne auto z takim samym spalaniem benzyny, co da mniej więcej 10l lpg, sam koszt instalacji (5000) będzie Ci się zwracał przez 20tys km.

 

Będziesz dla tych 5 tysia/20 tys km ryzykował niezadowolenie żony? ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał(a):

 

A dlaczego nie chcesz x3 z 2 litrowym dieslem? 

 

Auto będzie palić max 8.0 litrów ON a realnie mniej, jak sobie policzysz jakieś inne, podobne auto z takim samym spalaniem benzyny, co da mniej więcej 10l lpg, sam koszt instalacji (5000) będzie Ci się zwracał przez 20tys km.

 

Będziesz dla tych 5 tysia/20 tys km ryzykował niezadowolenie żony? ;]

 

O 8-miu litrach ropy w X3 we Wrocławiu mogę zapomnieć. To miasto stoi w korkach i dychę trzeba liczyć, czyli 67 zł. Dla porównania 8 lpg + 1,5 dotrysku benzyny co daje 32 zł. Spora oszczędność, które nie muszę zostawiać na stacji benzynowej. Instalacja zwróci się w niecały rok.

A żonie podoba się P5008 i tak samo jak ja nie lubi przepłacać na stacjach jak można to samo taniej. :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, spad napisał(a):

O 8-miu litrach ropy w X3 we Wrocławiu mogę zapomnieć. To miasto stoi w korkach i dychę trzeba liczyć, czyli 67 zł.

 

Ja też wjeżdżam do Wwy stojąc w korkach i max co mam w 5tce z xdrive to 8.5l ale nie korzystam z start stop. Mogę się założyć nie skotłujesz 10 ;)

13 minut temu, spad napisał(a):

Dla porównania 8 lpg + 1,5 dotrysku benzyny co daje 32 zł. Spora oszczędność, które nie muszę zostawiać na stacji benzynowej. Instalacja zwróci się w niecały rok.

 

Zwróci się w niecały rok, czyli zyskasz ile wydałeś na instalkę w niecałe dwa itd.

 

 

 

Żeby nie było- ja doskonale wiem o czym mówisz bo mam auto które pali 20l i czuje realne oszczędności z gazowni na poziomie 5 koła rocznie ale u mnie niejako nie było wyboru bo diesel w Grand Cherokee to kibel.

 

Jakbym szukał X3 to w życiu nie pomyślałbym o gazowaniu benzyny skoro jest 2.0 klekot. 

 

Co do 5008 to też fajne auto ale nie z tym silnikiem który sobie wybrałeś.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, slawek_l_83 napisał(a):

To chyba jednak bym wzial tsi i lpg niz puretecha emoji849.png

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
 

 

Ja bym wzial EV MG za 100k zl + panele i jazda za darmo.

auto zwroci sie po roku a porownania do spalinowca nie ma

 

+ buspasy

+ darmowe parkowanie

 

 

Edytowane przez PawelWaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja bym wzial EV MG za 100k zl + panele i jazda za darmo.
auto zwroci sie po roku a porownania do spalinowca nie ma
 
+ buspasy
+ darmowe parkowanie
 
 

We Wrocławiu nie ma już buspasow dla elektryków, podobnie z parkowaniem jak dobrze pamiętam. No i ten MG jakoś mało urokliwy jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zwróci się w niecały rok, czyli zyskasz ile wydałeś na instalkę w niecałe dwa itd.
 
 
 
Żeby nie było- ja doskonale wiem o czym mówisz bo mam auto które pali 20l i czuje realne oszczędności z gazowni na poziomie 5 koła rocznie ale u mnie niejako nie było wyboru bo diesel w Grand Cherokee to kibel.
 
Jakbym szukał X3 to w życiu nie pomyślałbym o gazowaniu benzyny skoro jest 2.0 klekot. 
 
Co do 5008 to też fajne auto ale nie z tym silnikiem który sobie wybrałeś.
 
 
 
 
 
 
 
 

Nie porównuj świetnie rozbudowanej drogowo Warszawy z zaściankowym drogowo Wrocławiem. To miastko jeżeli chodzi o drogi to tragedia. Nowe obwodnice 1-pasmowe, które zakorkowały się po tygodniu od oddania…
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał(a):


We Wrocławiu nie ma już buspasow dla elektryków, podobnie z parkowaniem jak dobrze pamiętam. No i ten MG jakoś mało urokliwy jest.

 

zaraz zaraz, buspasy i parkowanie to chyba jakos centralnie jest, miasto sobie nie moze zmienic ???

urokliwy moze nie, ale jak liczysz kase a montujac lpg pewnie liczysz to chyba EV + panele i jazda za darmow zawsze wygra.

no i jazda calkiem inna niz spalinowcem, jechales kiedys EV ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
zaraz zaraz, buspasy i parkowanie to chyba jakos centralnie jest, miasto sobie nie moze zmienic ???
urokliwy moze nie, ale jak liczysz kase a montujac lpg pewnie liczysz to chyba EV + panele i jazda za darmow zawsze wygra.
no i jazda calkiem inna niz spalinowcem, jechales kiedys EV ???

Aha, zapomniałem wspomnieć o kryterium kwalifikującym do wzięcia samochodu pod uwagę, mianowicie po złożeniu tylnych foteli ma wejść rower szosowy w całości, bez ściągania koła z przodu.

Co do buspasow, we Wro zniknęły oznaczenia, że dla elektryków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, spad napisał(a):


Aha, zapomniałem wspomnieć o kryterium kwalifikującym do wzięcia samochodu pod uwagę, mianowicie po złożeniu tylnych foteli ma wejść rower szosowy w całości, bez ściągania koła z przodu.

Co do buspasow, we Wro zniknęły oznaczenia, że dla elektryków.

 

bede za kilka tyg w moim ulubionym po waw wro to potestuje buspasy :)

jak ma wejsc rower to tylko ducato (sprawdzic czy wymieniany alternator).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, spad napisał(a):

Nie porównuj świetnie rozbudowanej drogowo Warszawy z zaściankowym drogowo Wrocławiem. To miastko jeżeli chodzi o drogi to tragedia. Nowe obwodnice 1-pasmowe, które zakorkowały się po tygodniu od oddania…

 

W korku stoi się tak samo. Przez 2 lata codziennie jeździłem z Legionowa do Piaseczna, mając po drodze w każdą stronę 3x duże korki na Modlińskiej, Toruńskiej i Puławskiej także coś wiem o spalaniu 2.0 litrowej beemki w takich warunkach

 

Napewno we Wrocku jest jakiś dealer z demówką, weź na jazdę próbną i przekonaj się sam.

 

 

P.s. samo porównanie spalania 10l ON do 8l lpg + 1.5 benzyny jest już z dupy, bo w tych samych warunkach i podobnych autach nie ma szans żeby diesel w korku spalił więcej niż benzyna.

Edytowane przez Piotrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, spad napisał(a):


Aha, zapomniałem wspomnieć o kryterium kwalifikującym do wzięcia samochodu pod uwagę, mianowicie po złożeniu tylnych foteli ma wejść rower szosowy w całości, bez ściągania koła z przodu.

Co do buspasow, we Wro zniknęły oznaczenia, że dla elektryków.

no to 5008 będzie idealne :ok: 

 

Rozumiem, że mówimy o tym modelu:

t9dk9kqTURBXy9hMmY4MTdmODYwNzA0NTNjMjAyY

 

a nie o tym poprzednim, dziadkowym?

 

peugeot_5008_1_640.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to 5008 będzie idealne :ok: 
 
Rozumiem, że mówimy o tym modelu:
t9dk9kqTURBXy9hMmY4MTdmODYwNzA0NTNjMjAyYWYwZTcxNWNiODI3My5qcGVnkpUDzQEqzNfNA4bNAfuTBc0EsM0CpN4AAqEwBaExAA
 
a nie o tym poprzednim, dziadkowym?
 
peugeot_5008_1_640.jpeg

Tak, mowa o wersji po 2019 roku z nowym 1,6 PureTech 180 km. Z tego co czytam te silniki nie mają problemów poprzedników i nie są gośćmi w serwisach jak o nie dbasz, czyli oleje co 15 kkm, a co 50 kkm kontrola łańcucha.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzecia dekada XXI wieku, a tutaj dalej producenci mają problem z łańcuchem rozrządu czy tam paskiem. Dla przykładu hondowskie silniki 1.8Vtec robiły nawet po 450kkm na fabrycznym. 
Renowkowe DCI ponad 500kkm, toyoty ponad 600kkm i lataja dalej....

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, pejus1982 napisał(a):

Dla przykładu hondowskie silniki 1.8Vtec robiły nawet po 450kkm na fabrycznym. 

Bardzo dobrze, że zastosowałeś czas przeszły...

PSA produkowało silniki benzynowe oraz diesla, które bez problemu dojeżdżały do miliona km przebiegu.

Niestety działania "pseudoekologów" oraz działów projektowych koncernu PSA doprowadziły do tego, że obecnie takie coś jest niemożliwe do osiągnięcia. :)

Ale skoro kolega chce mieć 1.6 od Stellantisa to nikt go do tego nie zniechęci. :)

  • Lubię to 3
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 4thelement napisał(a):

Serio? 🤭 

Serio.

9826028980 to łańcuszek spinający wałki rozrządu w 1.5 BlueHDI a nie łańcuch rozrządu z 1.6 Puretech.

Przypomnę, że wątek jest o Puretech a nie BlueHDI.

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ochkarol napisał(a):

Serio.

9826028980 to łańcuszek spinający wałki rozrządu w 1.5 BlueHDI a nie łańcuch rozrządu z 1.6 Puretech.

Przypomnę, że wątek jest o Puretech a nie BlueHDI.

 

A DV to oznaczenie dla silnikow diesla. To na tej fotce, to jest schemat 1.5 hdi...

Tutaj dokladnie to samo na przykladzie Corsy:

 

https://czesci.poradyopel.pl/20245-lancuch-rozrzadu-15l-9826028980-corsa-f.html

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ochkarol napisał(a):

Serio.

9826028980 to łańcuszek spinający wałki rozrządu w 1.5 BlueHDI a nie łańcuch rozrządu z 1.6 Puretech.

Przypomnę, że wątek jest o Puretech a nie BlueHDI.

Powyżej masz zdjęcie z Service Boxa dla silnika 1.6 Puretech, zainwestuj w licencję, sprawdź i spróbuj merytorycznie podważyć to co wstawiłem 

 

 

Albo inaczej, podaj nr oryginalnego łańcucha rozrządu dla 1.6 Puretech 

Edytowane przez 4thelement
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

To na tej fotce, to jest schemat 1.5 hdi...

Niestety, na tej fotce jest schemat pierwszego 1.6 Puretech, później wyszła druga wersja o normie emisji 6.3,tez mogę jutro wrzucić tyle że on jest zupełnie na pasku a nie na łańcuchu 

 

Natomiast poczekajmy na kolegę aż wstawi nr oryginału łańcuszka spinajacego wałki w 1. 6 Puretech. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, 4thelement napisał(a):

Niestety, na tej fotce jest schemat pierwszego 1.6 Puretech, później wyszła druga wersja o normie emisji 6.3,tez mogę jutro wrzucić tyle że on jest zupełnie na pasku a nie na łańcuchu 

 

Natomiast poczekajmy na kolegę aż wstawi nr oryginału łańcuszka spinajacego wałki w 1. 6 Puretech. 

 

Wątek jest o Puretech 180, czyli późniejszym...

Więc o którym w końcu piszesz w kwestii tego łańcuszka 8mm? 

Tym pierwszym gównianym, czy niby już poprawionym?

 

BTW. Czemu na tym Twoim schemacie oznaczenie silnika jest DV?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, 4thelement napisał(a):

Powyżej masz zdjęcie z Service Boxa dla silnika 1.6 Puretech, zainwestuj w licencję, sprawdź i spróbuj merytorycznie podważyć to co wstawiłem 

 

 

Albo inaczej, podaj nr oryginalnego łańcucha rozrządu dla 1.6 Puretech 

 

Wg Tecdoca łańcuch rozrządu do 1.6thp ma długość 138 ogniw.

 

Nie ma opcji żeby łańcuch który wytypowałeś wystarczył do napędu rozrządu z wału korbowego w 1.6

 

https://allegro.pl/oferta/lancuch-walka-rozrzadu-citroen-peugeot-1-5-e-hdi-oryginal-14464545680

 

 

Nr prawidłowy to np 98 228 270 80

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Wątek jest o Puretech 180, czyli późniejszym...

Więc o którym w końcu piszesz w kwestii tego łańcuszka 8mm? 

Tym pierwszym gównianym, czy niby już poprawionym?

 

BTW. Czemu na tym Twoim schemacie oznaczenie silnika jest DV?

Wrzucę jutro dokładnie oznaczenie silnika z którego wrzucony jest schemat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, 4thelement napisał(a):

Serio? 🤭 

 

20240402_141033.jpg

To jest wykaz części rozrządu silnika 1.5 Blue HDI. Przestań konfabulować, bo 1.6 Puretech (dawniej oznaczony, jako THP) nawet w najnowszym wydaniu 2024 jest na długim łańcuchu bez paska rozrządu. To niezmieniony od ponad dekady silnik BMW i żadne kity Stelantisa go nie odczarują.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Piotrus napisał(a):

Nie ma opcji żeby łańcuch który wytypowałeś wystarczył do napędu rozrządu z wału korbowego w 1.6

A od kiedy on wał korbowy spina? 

 

Pozatym, tech doc myli się tak często jak wyszukiwarka allegro wg modelu samochodu 🤣

Do dobierania części używa się tylko programów serwisowych - też czasem się mylą ale to wyjątek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kaczorek79 napisał(a):

To jest wykaz części rozrządu silnika 1.5 Blue HDI. Przestań konfabulować, bo 1.6 Puretech (dawniej oznaczony, jako THP) nawet w najnowszym wydaniu 2024 jest na długim łańcuchu bez paska rozrządu. To niezmieniony od ponad dekady silnik BMW i żadne kity Stelantisa go nie odczarują.

Rozumiem że pomyliłem się wrzucając dane do service Boxa? 🤭 

Dane dotyczą pierwszej generacji 1. 6 pure dla samochodu 5008 2giej generacji. Dokładnie tak jak wspomniałem, silnika o normie opisanej w SB jako 6.2.

Odpal Boxa i pokaż jak to wg ciebie wygląda 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, 4thelement napisał(a):

A od kiedy on wał korbowy spina? 

 

W 1.6 thp od zawsze?

1 minutę temu, 4thelement napisał(a):

Pozatym, tech doc myli się tak często jak wyszukiwarka allegro wg modelu samochodu 🤣

Do dobierania części używa się tylko programów serwisowych - też czasem się mylą ale to wyjątek 

 

Akurat allegro jest na tecdocu więc tutaj masz rację.

 

Co do reszty wypowiedzi to jeśli miałbyś rację to żaden duży dystrybutor nie miałby szans na przetrwanie bo 99% rynku niezależnego korzysta z ich rozwiązań.

 

A jak jest to już każdy może sobie sam sprawdzić choćby wchodząc na stronę IC czy Elit.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, 4thelement napisał(a):

Rozumiem że pomyliłem się wrzucając dane do service Boxa? 🤭 

Dane dotyczą pierwszej generacji 1. 6 pure dla samochodu 5008 2giej generacji. Dokładnie tak jak wspomniałem, silnika o normie opisanej w SB jako 6.2.

Odpal Boxa i pokaż jak to wg ciebie wygląda 🤣

Proszę.

P5008.jpg.e25e933f60510200b2a95b8bd561e209.jpg

 

I druga fotka z łańcuchem.

 

acuch.jpg.4b92b5535801e4812d7b13e41ddd86d1.jpg

 

To jest manual serwis z P5008 z silnikiem 1.6 Puretech 180 KM (moc nieistotna) o oznaczeniu EP6 montowanym po 2020r. Tu nie ma żadnego paska.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Proszę.

P5008.jpg.e25e933f60510200b2a95b8bd561e209.jpg

 

I druga fotka z łańcuchem.

 

acuch.jpg.4b92b5535801e4812d7b13e41ddd86d1.jpg

 

To jest manual serwis z P5008 z silnikiem 1.6 Puretech 180 KM (moc nieistotna) o oznaczeniu EP6 montowanym po 2020r. Tu nie ma żadnego paska.

Wrzuć wersję wcześniejszą, z łańcuchem i paskiem bo to co wstawiłeś to norma 6.3 a nie o tej piszemy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, 4thelement napisał(a):

Wrzuć wersję wcześniejszą, z łańcuchem i paskiem bo to co wstawiłeś to norma 6.3 a nie o tej piszemy 

Mogę wrzucać, jakie chcesz, podaj z których roczników, bo tego jest pełno. Szanujmy swój czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.