spad Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Szukam informacji o tym silniku 1,6 PureTech w Peugeocie 5008, roczniki 2018-2020. Słyszałem, że wcześniejsze roczniki miały problem z rozciągającym się łańcuchem, słabym napinaczem i kołem zębatym czy czym sposobnym w osprzęcie rozrządu. Kojarzycie czy to poprawiono w późniejszych rocznikach? Kusi mnie taki Peugeot 5008, ale zarówno diesel jak i 1,2 odpadają.Wszystkie opinie mile widziane, nawet jak kolega szwagra twojego sąsiada o czym wspominał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post Chalek Napisano 31 Marca Popularny post Udostępnij Napisano 31 Marca Wszystko co ma puretech w nazwie należy omijac szerokim łukiem. Bez względu na rocznik. 7 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Szukam informacji o tym silniku 1,6 PureTech w Peugeocie 5008, roczniki 2018-2020. Słyszałem, że wcześniejsze roczniki miały problem z rozciągającym się łańcuchem, słabym napinaczem i kołem zębatym czy czym sposobnym w osprzęcie rozrządu. Kojarzycie czy to poprawiono w późniejszych rocznikach? Kusi mnie taki Peugeot 5008, ale zarówno diesel jak i 1,2 odpadają.Wszystkie opinie mile widziane, nawet jak kolega szwagra twojego sąsiada o czym wspominał Mozesz smialo brac jedynie ma problem z odma zintegrowana czy cos podobnego, kwota naprawy kolo 2tysi i mozna latac.Uderz do Trade-lux on je sprowadza na nonstopie a nie sprowadzilby jakiegos g... by reputacje stracic.Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca 2 godziny temu, spad napisał(a): Szukam informacji o tym silniku 1,6 PureTech w Peugeocie 5008, roczniki 2018-2020. Słyszałem, że wcześniejsze roczniki miały problem z rozciągającym się łańcuchem, słabym napinaczem i kołem zębatym czy czym sposobnym w osprzęcie rozrządu. Kojarzycie czy to poprawiono w późniejszych rocznikach? Kusi mnie taki Peugeot 5008, ale zarówno diesel jak i 1,2 odpadają. Wszystkie opinie mile widziane, nawet jak kolega szwagra twojego sąsiada o czym wspominał Do rocznika 23 montowany był łańcuch 7mm,zmieniony konstrukcyjnie w późniejszym czasie na 8mm. konwersja z 7 na 8 polega na wydaniu grubego hajsu na walki, napinacz, łańcuch i pokrywę - serwis jakieś 4600zl same części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Moze poprawili, moze nie, ja im nie wierzę. Ten silnik to konstrukcyjnie bubel. Mina na kółkach. Właśnie powinieneś brac dizla. O swoich problemach z THP w poprzedniej generacji 5008 pisalem nie raz. Nie wiem, może w wersjach plug in ten silnik jest bezawaryjny, ale nie wnikałem. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca Mozesz smialo brac jedynie ma problem z odma zintegrowana czy cos podobnego, kwota naprawy kolo 2tysi i mozna latac.Uderz do Trade-lux on je sprowadza na nonstopie a nie sprowadzilby jakiegos g... by reputacje stracic.Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu TapatalkaO, dzięki za przypomnienie o Trade Lux. Choć jak pamiętam to oni głównie HDI ściągają. Ale zerknę do nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca Moze poprawili, moze nie, ja im nie wierzę. Ten silnik to konstrukcyjnie bubel. Mina na kółkach. Właśnie powinieneś brac dizla. O swoich problemach z THP w poprzedniej generacji 5008 pisalem nie raz. Nie wiem, może w wersjach plug in ten silnik jest bezawaryjny, ale nie wnikałem.No właśnie diesla nie chce. Ja i tak końcowi każdy silnik benzynowy gazuje jeżeli tylko się da. A w zasadzie oprócz silników Merca to wszystko jest gazowalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca O, dzięki za przypomnienie o Trade Lux. Choć jak pamiętam to oni głównie HDI ściągają. Ale zerknę do nich.Glownie HDI masz racje, smieje sie ze wszystkie ostatnie roczniki z 2.0HDI sa u niego Ja mam od niego fure i polecam.Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca No właśnie diesla nie chce. Ja i tak końcowi każdy silnik benzynowy gazuje jeżeli tylko się da. A w zasadzie oprócz silników Merca to wszystko jest gazowalne.Jezeli chcesz pod LPG to szukaj Talizmana 1.8TCE czy 2.0 byl prpdukowany tylko na poczatku produkcji jest to stary motor 2.0T F4RT ktory LPG uwielbia, lecz jest trudno dostepny w tym modelu.Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Godzinę temu, 4thelement napisał(a): Do rocznika 23 montowany był łańcuch 7mm,zmieniony konstrukcyjnie w późniejszym czasie na 8mm. konwersja z 7 na 8 polega na wydaniu grubego hajsu na walki, napinacz, łańcuch i pokrywę - serwis jakieś 4600zl same części To nie ten silnik, piszesz o 1,5 HDi a nie Puretech. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca 4 godziny temu, spad napisał(a): Szukam informacji o tym silniku 1,6 PureTech w Peugeocie 5008, roczniki 2018-2020. Słyszałem, że wcześniejsze roczniki miały problem z rozciągającym się łańcuchem, słabym napinaczem i kołem zębatym czy czym sposobnym w osprzęcie rozrządu. Kojarzycie czy to poprawiono w późniejszych rocznikach? Kusi mnie taki Peugeot 5008, ale zarówno diesel jak i 1,2 odpadają. Wszystkie opinie mile widziane, nawet jak kolega szwagra twojego sąsiada o czym wspominał Teoretycznie coś tam poprawili, ale tych silników jeździ tak mało, że ciężko powiedziec jak to wygląda w praktyce. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca 46 minut temu, spad napisał(a): No właśnie diesla nie chce. Ja i tak końcowi każdy silnik benzynowy gazuje jeżeli tylko się da. A w zasadzie oprócz silników Merca to wszystko jest gazowalne. Tyle jeździsz,aby takiego thp gazować? Mnie ciekawi najbardziej czy problem nagaru w dolocie jakos ogarneli i z pompą wtryskową ktora jakies 100 kkm przezyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca Jezeli chcesz pod LPG to szukaj Talizmana 1.8TCE czy 2.0 byl prpdukowany tylko na poczatku produkcji jest to stary motor 2.0T F4RT ktory LPG uwielbia, lecz jest trudno dostepny w tym modelu.Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu TapatalkaJa kupuje auto razem z żoną. Daje propozycje modelu i ona mówi tak lub nie. Był proponowany Talizman i odpada. Najbardziej by chciała X3, ale tam silniki benzynowe lubią wypić, więc trochę nie chce kolejne paliwożerne auto pod domem. Akceptację ma Kodiaq i P5008, choć ten drugi bardziej nam się podoba. Szukamy coś za Golfa, już nie chce nam się jeździć manualem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Ja kupuje auto razem z żoną. Daje propozycje modelu i ona mówi tak lub nie. Był proponowany Talizman i odpada. Najbardziej by chciała X3, ale tam silniki benzynowe lubią wypić, więc trochę nie chce kolejne paliwożerne auto pod domem. Akceptację ma Kodiaq i P5008, choć ten drugi bardziej nam się podoba. Szukamy coś za Golfa, już nie chce nam się jeździć manualem.To moze jakas rav4 hybryda one lubia lpg?Honda crv ?Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca To moze jakas rav4 hybryda one lubia lpg?Honda crv ?Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu TapatalkaTe odpadają, jak to pewnie powie moja żona, wyglądają jak rodzinne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca Tyle jeździsz,aby takiego thp gazować? Mnie ciekawi najbardziej czy problem nagaru w dolocie jakos ogarneli i z pompą wtryskową ktora jakies 100 kkm przezyje.No tak 50 kkm na dwa auta w przeciągu roku. Instalacje z dotryskiem kosztują 5500, więc zwrot jest stosunkowo szybki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Te odpadają, jak to pewnie powie moja żona, wyglądają jak rodzinne To chyba jednak bym wzial tsi i lpg niz puretecha Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca 3 godziny temu, spad napisał(a): A w zasadzie oprócz silników Merca to wszystko jest gazowalne. Też kiedyś byłem takim optymistą. Potem życie pokazało że jednak nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca 6 godzin temu, spad napisał(a): Najbardziej by chciała X3, ale tam silniki benzynowe lubią wypić, więc trochę nie chce kolejne paliwożerne auto pod domem. A dlaczego nie chcesz x3 z 2 litrowym dieslem? Auto będzie palić max 8.0 litrów ON a realnie mniej, jak sobie policzysz jakieś inne, podobne auto z takim samym spalaniem benzyny, co da mniej więcej 10l lpg, sam koszt instalacji (5000) będzie Ci się zwracał przez 20tys km. Będziesz dla tych 5 tysia/20 tys km ryzykował niezadowolenie żony? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca Godzinę temu, Piotrus napisał(a): A dlaczego nie chcesz x3 z 2 litrowym dieslem? Auto będzie palić max 8.0 litrów ON a realnie mniej, jak sobie policzysz jakieś inne, podobne auto z takim samym spalaniem benzyny, co da mniej więcej 10l lpg, sam koszt instalacji (5000) będzie Ci się zwracał przez 20tys km. Będziesz dla tych 5 tysia/20 tys km ryzykował niezadowolenie żony? O 8-miu litrach ropy w X3 we Wrocławiu mogę zapomnieć. To miasto stoi w korkach i dychę trzeba liczyć, czyli 67 zł. Dla porównania 8 lpg + 1,5 dotrysku benzyny co daje 32 zł. Spora oszczędność, które nie muszę zostawiać na stacji benzynowej. Instalacja zwróci się w niecały rok. A żonie podoba się P5008 i tak samo jak ja nie lubi przepłacać na stacjach jak można to samo taniej. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca 10 minut temu, spad napisał(a): O 8-miu litrach ropy w X3 we Wrocławiu mogę zapomnieć. To miasto stoi w korkach i dychę trzeba liczyć, czyli 67 zł. Ja też wjeżdżam do Wwy stojąc w korkach i max co mam w 5tce z xdrive to 8.5l ale nie korzystam z start stop. Mogę się założyć nie skotłujesz 10 13 minut temu, spad napisał(a): Dla porównania 8 lpg + 1,5 dotrysku benzyny co daje 32 zł. Spora oszczędność, które nie muszę zostawiać na stacji benzynowej. Instalacja zwróci się w niecały rok. Zwróci się w niecały rok, czyli zyskasz ile wydałeś na instalkę w niecałe dwa itd. Żeby nie było- ja doskonale wiem o czym mówisz bo mam auto które pali 20l i czuje realne oszczędności z gazowni na poziomie 5 koła rocznie ale u mnie niejako nie było wyboru bo diesel w Grand Cherokee to kibel. Jakbym szukał X3 to w życiu nie pomyślałbym o gazowaniu benzyny skoro jest 2.0 klekot. Co do 5008 to też fajne auto ale nie z tym silnikiem który sobie wybrałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca (edytowane) 8 godzin temu, slawek_l_83 napisał(a): To chyba jednak bym wzial tsi i lpg niz puretecha Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka Ja bym wzial EV MG za 100k zl + panele i jazda za darmo. auto zwroci sie po roku a porownania do spalinowca nie ma + buspasy + darmowe parkowanie Edytowane 31 Marca przez PawelWaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca Ja bym wzial EV MG za 100k zl + panele i jazda za darmo. auto zwroci sie po roku a porownania do spalinowca nie ma + buspasy + darmowe parkowanie We Wrocławiu nie ma już buspasow dla elektryków, podobnie z parkowaniem jak dobrze pamiętam. No i ten MG jakoś mało urokliwy jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca Zwróci się w niecały rok, czyli zyskasz ile wydałeś na instalkę w niecałe dwa itd. Żeby nie było- ja doskonale wiem o czym mówisz bo mam auto które pali 20l i czuje realne oszczędności z gazowni na poziomie 5 koła rocznie ale u mnie niejako nie było wyboru bo diesel w Grand Cherokee to kibel. Jakbym szukał X3 to w życiu nie pomyślałbym o gazowaniu benzyny skoro jest 2.0 klekot. Co do 5008 to też fajne auto ale nie z tym silnikiem który sobie wybrałeś. Nie porównuj świetnie rozbudowanej drogowo Warszawy z zaściankowym drogowo Wrocławiem. To miastko jeżeli chodzi o drogi to tragedia. Nowe obwodnice 1-pasmowe, które zakorkowały się po tygodniu od oddania… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca 1 minutę temu, spad napisał(a): We Wrocławiu nie ma już buspasow dla elektryków, podobnie z parkowaniem jak dobrze pamiętam. No i ten MG jakoś mało urokliwy jest. zaraz zaraz, buspasy i parkowanie to chyba jakos centralnie jest, miasto sobie nie moze zmienic ??? urokliwy moze nie, ale jak liczysz kase a montujac lpg pewnie liczysz to chyba EV + panele i jazda za darmow zawsze wygra. no i jazda calkiem inna niz spalinowcem, jechales kiedys EV ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 31 Marca Autor Udostępnij Napisano 31 Marca zaraz zaraz, buspasy i parkowanie to chyba jakos centralnie jest, miasto sobie nie moze zmienic ??? urokliwy moze nie, ale jak liczysz kase a montujac lpg pewnie liczysz to chyba EV + panele i jazda za darmow zawsze wygra. no i jazda calkiem inna niz spalinowcem, jechales kiedys EV ???Aha, zapomniałem wspomnieć o kryterium kwalifikującym do wzięcia samochodu pod uwagę, mianowicie po złożeniu tylnych foteli ma wejść rower szosowy w całości, bez ściągania koła z przodu.Co do buspasow, we Wro zniknęły oznaczenia, że dla elektryków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Teraz, spad napisał(a): Aha, zapomniałem wspomnieć o kryterium kwalifikującym do wzięcia samochodu pod uwagę, mianowicie po złożeniu tylnych foteli ma wejść rower szosowy w całości, bez ściągania koła z przodu. Co do buspasow, we Wro zniknęły oznaczenia, że dla elektryków. bede za kilka tyg w moim ulubionym po waw wro to potestuje buspasy jak ma wejsc rower to tylko ducato (sprawdzic czy wymieniany alternator). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia (edytowane) 9 godzin temu, spad napisał(a): Nie porównuj świetnie rozbudowanej drogowo Warszawy z zaściankowym drogowo Wrocławiem. To miastko jeżeli chodzi o drogi to tragedia. Nowe obwodnice 1-pasmowe, które zakorkowały się po tygodniu od oddania… W korku stoi się tak samo. Przez 2 lata codziennie jeździłem z Legionowa do Piaseczna, mając po drodze w każdą stronę 3x duże korki na Modlińskiej, Toruńskiej i Puławskiej także coś wiem o spalaniu 2.0 litrowej beemki w takich warunkach Napewno we Wrocku jest jakiś dealer z demówką, weź na jazdę próbną i przekonaj się sam. P.s. samo porównanie spalania 10l ON do 8l lpg + 1.5 benzyny jest już z dupy, bo w tych samych warunkach i podobnych autach nie ma szans żeby diesel w korku spalił więcej niż benzyna. Edytowane 1 Kwietnia przez Piotrus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 13 godzin temu, spad napisał(a): Aha, zapomniałem wspomnieć o kryterium kwalifikującym do wzięcia samochodu pod uwagę, mianowicie po złożeniu tylnych foteli ma wejść rower szosowy w całości, bez ściągania koła z przodu. Co do buspasow, we Wro zniknęły oznaczenia, że dla elektryków. no to 5008 będzie idealne Rozumiem, że mówimy o tym modelu: a nie o tym poprzednim, dziadkowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 1 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia no to 5008 będzie idealne Rozumiem, że mówimy o tym modelu: a nie o tym poprzednim, dziadkowym? Tak, mowa o wersji po 2019 roku z nowym 1,6 PureTech 180 km. Z tego co czytam te silniki nie mają problemów poprzedników i nie są gośćmi w serwisach jak o nie dbasz, czyli oleje co 15 kkm, a co 50 kkm kontrola łańcucha. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Trzecia dekada XXI wieku, a tutaj dalej producenci mają problem z łańcuchem rozrządu czy tam paskiem. Dla przykładu hondowskie silniki 1.8Vtec robiły nawet po 450kkm na fabrycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Trzecia dekada XXI wieku, a tutaj dalej producenci mają problem z łańcuchem rozrządu czy tam paskiem. Dla przykładu hondowskie silniki 1.8Vtec robiły nawet po 450kkm na fabrycznym. Renowkowe DCI ponad 500kkm, toyoty ponad 600kkm i lataja dalej....Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia W dniu 31.03.2024 o 15:20, Maciej__ napisał(a): To nie ten silnik, piszesz o 1,5 HDi a nie Puretech. Serio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 16 godzin temu, pejus1982 napisał(a): Dla przykładu hondowskie silniki 1.8Vtec robiły nawet po 450kkm na fabrycznym. Bardzo dobrze, że zastosowałeś czas przeszły... PSA produkowało silniki benzynowe oraz diesla, które bez problemu dojeżdżały do miliona km przebiegu. Niestety działania "pseudoekologów" oraz działów projektowych koncernu PSA doprowadziły do tego, że obecnie takie coś jest niemożliwe do osiągnięcia. Ale skoro kolega chce mieć 1.6 od Stellantisa to nikt go do tego nie zniechęci. 3 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia (edytowane) 3 godziny temu, 4thelement napisał(a): Serio? Serio. 9826028980 to łańcuszek spinający wałki rozrządu w 1.5 BlueHDI a nie łańcuch rozrządu z 1.6 Puretech. Przypomnę, że wątek jest o Puretech a nie BlueHDI. Edytowane 2 Kwietnia przez ochkarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia (edytowane) 12 minut temu, ochkarol napisał(a): Serio. 9826028980 to łańcuszek spinający wałki rozrządu w 1.5 BlueHDI a nie łańcuch rozrządu z 1.6 Puretech. Przypomnę, że wątek jest o Puretech a nie BlueHDI. A DV to oznaczenie dla silnikow diesla. To na tej fotce, to jest schemat 1.5 hdi... Tutaj dokladnie to samo na przykladzie Corsy: https://czesci.poradyopel.pl/20245-lancuch-rozrzadu-15l-9826028980-corsa-f.html Edytowane 2 Kwietnia przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia (edytowane) 3 godziny temu, ochkarol napisał(a): Serio. 9826028980 to łańcuszek spinający wałki rozrządu w 1.5 BlueHDI a nie łańcuch rozrządu z 1.6 Puretech. Przypomnę, że wątek jest o Puretech a nie BlueHDI. Powyżej masz zdjęcie z Service Boxa dla silnika 1.6 Puretech, zainwestuj w licencję, sprawdź i spróbuj merytorycznie podważyć to co wstawiłem Albo inaczej, podaj nr oryginalnego łańcucha rozrządu dla 1.6 Puretech Edytowane 2 Kwietnia przez 4thelement Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 3 godziny temu, Maciej__ napisał(a): To na tej fotce, to jest schemat 1.5 hdi... Niestety, na tej fotce jest schemat pierwszego 1.6 Puretech, później wyszła druga wersja o normie emisji 6.3,tez mogę jutro wrzucić tyle że on jest zupełnie na pasku a nie na łańcuchu Natomiast poczekajmy na kolegę aż wstawi nr oryginału łańcuszka spinajacego wałki w 1. 6 Puretech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 19 minut temu, 4thelement napisał(a): Niestety, na tej fotce jest schemat pierwszego 1.6 Puretech, później wyszła druga wersja o normie emisji 6.3,tez mogę jutro wrzucić tyle że on jest zupełnie na pasku a nie na łańcuchu Natomiast poczekajmy na kolegę aż wstawi nr oryginału łańcuszka spinajacego wałki w 1. 6 Puretech. Wątek jest o Puretech 180, czyli późniejszym... Więc o którym w końcu piszesz w kwestii tego łańcuszka 8mm? Tym pierwszym gównianym, czy niby już poprawionym? BTW. Czemu na tym Twoim schemacie oznaczenie silnika jest DV? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 18 minut temu, 4thelement napisał(a): Powyżej masz zdjęcie z Service Boxa dla silnika 1.6 Puretech, zainwestuj w licencję, sprawdź i spróbuj merytorycznie podważyć to co wstawiłem Albo inaczej, podaj nr oryginalnego łańcucha rozrządu dla 1.6 Puretech Wg Tecdoca łańcuch rozrządu do 1.6thp ma długość 138 ogniw. Nie ma opcji żeby łańcuch który wytypowałeś wystarczył do napędu rozrządu z wału korbowego w 1.6 https://allegro.pl/oferta/lancuch-walka-rozrzadu-citroen-peugeot-1-5-e-hdi-oryginal-14464545680 Nr prawidłowy to np 98 228 270 80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 10 minut temu, Maciej__ napisał(a): Wątek jest o Puretech 180, czyli późniejszym... Więc o którym w końcu piszesz w kwestii tego łańcuszka 8mm? Tym pierwszym gównianym, czy niby już poprawionym? BTW. Czemu na tym Twoim schemacie oznaczenie silnika jest DV? Wrzucę jutro dokładnie oznaczenie silnika z którego wrzucony jest schemat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 7 godzin temu, 4thelement napisał(a): Serio? To jest wykaz części rozrządu silnika 1.5 Blue HDI. Przestań konfabulować, bo 1.6 Puretech (dawniej oznaczony, jako THP) nawet w najnowszym wydaniu 2024 jest na długim łańcuchu bez paska rozrządu. To niezmieniony od ponad dekady silnik BMW i żadne kity Stelantisa go nie odczarują. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 1 minutę temu, Piotrus napisał(a): Nie ma opcji żeby łańcuch który wytypowałeś wystarczył do napędu rozrządu z wału korbowego w 1.6 A od kiedy on wał korbowy spina? Pozatym, tech doc myli się tak często jak wyszukiwarka allegro wg modelu samochodu . Do dobierania części używa się tylko programów serwisowych - też czasem się mylą ale to wyjątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Teraz, kaczorek79 napisał(a): To jest wykaz części rozrządu silnika 1.5 Blue HDI. Przestań konfabulować, bo 1.6 Puretech (dawniej oznaczony, jako THP) nawet w najnowszym wydaniu 2024 jest na długim łańcuchu bez paska rozrządu. To niezmieniony od ponad dekady silnik BMW i żadne kity Stelantisa go nie odczarują. Rozumiem że pomyliłem się wrzucając dane do service Boxa? Dane dotyczą pierwszej generacji 1. 6 pure dla samochodu 5008 2giej generacji. Dokładnie tak jak wspomniałem, silnika o normie opisanej w SB jako 6.2. Odpal Boxa i pokaż jak to wg ciebie wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia Teraz, 4thelement napisał(a): A od kiedy on wał korbowy spina? W 1.6 thp od zawsze? 1 minutę temu, 4thelement napisał(a): Pozatym, tech doc myli się tak często jak wyszukiwarka allegro wg modelu samochodu . Do dobierania części używa się tylko programów serwisowych - też czasem się mylą ale to wyjątek Akurat allegro jest na tecdocu więc tutaj masz rację. Co do reszty wypowiedzi to jeśli miałbyś rację to żaden duży dystrybutor nie miałby szans na przetrwanie bo 99% rynku niezależnego korzysta z ich rozwiązań. A jak jest to już każdy może sobie sam sprawdzić choćby wchodząc na stronę IC czy Elit. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 8 minut temu, 4thelement napisał(a): Rozumiem że pomyliłem się wrzucając dane do service Boxa? Dane dotyczą pierwszej generacji 1. 6 pure dla samochodu 5008 2giej generacji. Dokładnie tak jak wspomniałem, silnika o normie opisanej w SB jako 6.2. Odpal Boxa i pokaż jak to wg ciebie wygląda Proszę. I druga fotka z łańcuchem. To jest manual serwis z P5008 z silnikiem 1.6 Puretech 180 KM (moc nieistotna) o oznaczeniu EP6 montowanym po 2020r. Tu nie ma żadnego paska. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 6 minut temu, kaczorek79 napisał(a): Proszę. I druga fotka z łańcuchem. To jest manual serwis z P5008 z silnikiem 1.6 Puretech 180 KM (moc nieistotna) o oznaczeniu EP6 montowanym po 2020r. Tu nie ma żadnego paska. Wrzuć wersję wcześniejszą, z łańcuchem i paskiem bo to co wstawiłeś to norma 6.3 a nie o tej piszemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia @kaczorek79 a gdzie szybki link do e-cata? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 1 minutę temu, 4thelement napisał(a): Wrzuć wersję wcześniejszą, z łańcuchem i paskiem bo to co wstawiłeś to norma 6.3 a nie o tej piszemy Mogę wrzucać, jakie chcesz, podaj z których roczników, bo tego jest pełno. Szanujmy swój czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2 minuty temu, kaczorek79 napisał(a): Mogę wrzucać, jakie chcesz, podaj z których roczników, bo tego jest pełno. Szanujmy swój czas. Dlatego wspomniałem wyżej że wstawię jutro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.