Skocz do zawartości

Co myślicie o tej astrze kombi 1,9 CDTi 150 KM ?


Apachos

Rekomendowane odpowiedzi

> I dlatego właśnie twierdzę że jest lepszy .. pod względem gabarytów

> też

Kolega chyba raczej miał na myśli to, że passat to auto klasy średniej, a astra to kompakt. to Tak jak tego passata porównać do mercedesa E. Po prostu nie ta klasa, niete ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 200 KM silnik bylby zupelnie rozsadny. Najlepiej jakis maly V6, zeby

> bylo troche momentu. Wlasnie jestem ciekaw jakie silniki bedzie

> mial Saturn Astra jak sie w USA pojawi - podejrzewam ze wetkna

> Ecotec LE5 w wersji podstawowej a LSJ w lepszej wersji.

Nie chce byc niegrzeczny ale moze znajdz sobie jakies amerykanskie forum bo tutaj naprawde realia sa inne i 150KM w astrze to juz sporo.

Nie interesuje mnie zupelnie jakis amerykanski krazownik szos ktory fajnie jedzie po prostej. TU JEST POLSKA i litr paliwa bedzie niedlugo po 4zł. A samochody sa mniejsze i maja inne moce.

A jak kogos stac na samochod to nie znaczy ze zaraz musi rownowartosc samochodu na paliwo wydawac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i w USA można gdzieś szaleć na drogach publicznych , ale

> ja tego nie widziałem a nawet nie próbowałem spróbować przydeptanego

> pedału gazu po amerykańskich drogach .

Ja niestety bylem zmuszony i co zabserwowalem to zdziwienie ludzi na autostradach ze ich taki maly Neon objezdza i to jeszcze z tak duza roznica predkosci. Co jednak bardziej mnie smieszylo, to sznurek samochodow, jadacych przepisowy 60mph i wsrod nich auta typu Vipery, Mustangi i inne tego typu jadace poniedzy ciezarowkami, vanami itd. Wiem, ze to glupie, ze nie powinno to smieszyc, ale poco kupowac taki samochod, wolalbym juz wygodna limuzyne czy SUV zeby wluc sie te 60 mph tongue.gif, za to co mi sie podobalo to to ze ci kierowcy tych samochodow nie dali sie podpuscic, tzn ze zdziwieniem patrzyli jak ich wyprzedzamy, nawet niektorzy probowali nas objechac, ale po kilku minutach rezygnowali, wiem, ze to glupie ale tak bylo, ale tylko podczas jednej dluuugiej podrozy kiedy nam sie baardzo spieszylo.

Pomijam juz wyprzedzanie sie na autostradzie z roznica predkosci wynoszaca 1 mph i nie patrzenie przez kierowcow tirow w lusterka sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcialem zauwazyc ze wiekszosc amerykanskich samochodow ma V6 albo V8

> ktore elastycznoscia bija na glowe czterocylindrowego diesla.

Chcialem zauwazyc ze tam jest ameryka a tu jest Polska. I Forum jest rowniez polskie i malo ludzi interesuje Twoja opinia o porowaniu Astry diesla do amerykanskiego V6 i V8 niech sobie bija co chca i jak chca.

Jezeli juz niepamietasz jaka jest sytuacja w Polsce i jakie sa tu realia to wspolczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie to samo chcialem napisac, zawsze mnie to dziwilo, dziwi i

> bedzie dziwic po co im te KM

Po pierwsze to nie o KM chodzi a o moment obrotowy. A KM sa skutkiem ubocznym silnikow benzynowych o duzym momencie. Po drugie wiekszosc samochodow ma automat = zeby osiagnac rozsadne pzyspieszenie trzeba miec sporo mocy. Po trzecie ludzie nie lubia trzesacych sie czterocylindrowych silniczkow = V6 to norma a jak juz jest V6 o nrmalnej pojemnosci, to ciezko zeby ze 200 KM nie bylo.

Mi sie tez wydawalo ze maly silniczek wystarcza dopoki nie pupilem pierwszego samochodu z V6. Jezeli tylko finanse pozwola, to do 4-ro cylindrowcow nie wroce. A przyjemnosc z tego ze mozna nacisnac i samochod jedzie jest niesamowita i naprawde warto wydac troche wiecej kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli juz niepamietasz jaka jest sytuacja w Polsce i jakie sa tu

> realia to wspolczuje.

Realia w PL? Pare miesiecy temu bylem w Wawie i tak obserwowalem te realia - ilosc nowych Mercedesow S i BMW 7 bila na glowe to co w USA widze. A nowego Jaguara wlasnie po raz pierwszy w PL w Konstancinie zobaczylem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcialem zauwazyc ze wiekszosc amerykanskich samochodow ma V6 albo V8

> ktore elastycznoscia bija na glowe czterocylindrowego diesla.

Pewnie,że tak. My poruszaliśmy się starą corollą, ale jechaliśmy kiedyś takim fajnym klasykiem (chyba impala), 5,7l V8 i trzy biegowy automat, a dynamika super, praktycznie takie samo przyspieszenie, nizależnie od obrotów i prędkości. Tyle, że tu wszyscy liczą, ile to auto spali, a duże benzyniaki to starszne pochłone.

Moż też troszkę zazdrości jest w tych wypowiedziach, bo sam pamiętam jak kupowałem astre, to chciałem kupić omegę 3,0l, ale zrezygnowałem tylko ze względu na spalanie. Jakbym był w USA to o astzre nawet bym nie pomyślał.

A co do dyskusji o astrze, to za rok i troszke planujemy z moją wybranką zmieniać auto i szykał będe takiej astry właśnie kombi, albo może jak się uda to vectre C po liftingu z ty właśnie silnikiem (no vectra może być z 2,2 benzyna), ale to daleka przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Realia w PL? Pare miesiecy temu bylem w Wawie i tak obserwowalem te

> realia - ilosc nowych Mercedesow S i BMW 7 bila na glowe to co w

> USA widze. A nowego Jaguara wlasnie po raz pierwszy w PL w

> Konstancinie zobaczylem...

Sorki wielkie ze tak przy swietach ale jakos zawsze dziwilem sie dlaczego "Polacy" mieszkajacy za granica biora udzial w wyborach w POlsce. Czytajac to co piszesz uwazam ze powinni to zmienic.

Bez obrazy ale naprawde byles kilka miesiecy temu w POlsce ok.

Widziales kilka luksusowych samochodow. Wiesz jaki tp jest procent ogolnej ilosci aut na drodze?

Zobacz czego jezdzi wiecej w Polsce i wtedy sie wypowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz czego jezdzi wiecej w Polsce i wtedy sie wypowiedz.

Pojedz na prowincje w USA, zobacz jak ludzie zyja i moze sie okazac ze w PL wcale tak zle nie jest.

Schodzimy z tematu. Wiec zeby wrocic - glowna idea ktora przyswieca mojemu nazekaniu w tym watku jest bardzo prosta - kilku piszacych na tym forum nie jest entuzjastami motoryzacji ale dusigroszami dla ktorych samochod musi byc przede wszystkim tani i palic malo paliwa. Na szczescie sa tez ludzie ktorzy uwazaja ze samochod to cos wiecej niz urzadzenie do przemieszczania sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojedz na prowincje w USA, zobacz jak ludzie zyja i moze sie okazac

> ze w PL wcale tak zle nie jest.

> Schodzimy z tematu. Wiec zeby wrocic - glowna idea ktora przyswieca

> mojemu nazekaniu w tym watku jest bardzo prosta - kilku

> piszacych na tym forum nie jest entuzjastami motoryzacji ale

> dusigroszami dla ktorych samochod musi byc przede wszystkim tani

> i palic malo paliwa. Na szczescie sa tez ludzie ktorzy uwazaja

> ze samochod to cos wiecej niz urzadzenie do przemieszczania sie.

Oczywiscie musze przyznac Ci racje pad.gif

Jestem dusigroszem i nie jestem zatwardzialym fanem motoryzacji jak Ty.

Nie wypowiem sie wiecej na ten temat bo i tak musisz miec ostatnie zdanie powodzenia Ci zycze i oczywiscie wesolych swiat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze to nie o KM chodzi a o moment obrotowy. A KM sa skutkiem

> ubocznym silnikow benzynowych o duzym momencie. Po drugie

> wiekszosc samochodow ma automat = zeby osiagnac rozsadne

> pzyspieszenie trzeba miec sporo mocy. Po trzecie ludzie nie

> lubia trzesacych sie czterocylindrowych silniczkow = V6 to norma

> a jak juz jest V6 o nrmalnej pojemnosci, to ciezko zeby ze 200

> KM nie bylo.

> Mi sie tez wydawalo ze maly silniczek wystarcza dopoki nie pupilem

> pierwszego samochodu z V6. Jezeli tylko finanse pozwola, to do

> 4-ro cylindrowcow nie wroce. A przyjemnosc z tego ze mozna

> nacisnac i samochod jedzie jest niesamowita i naprawde warto

> wydac troche wiecej kasy.

To fakt ok.gif, zgadza sie kazdy lubi kulture i dzwiek V6, ale za to sie placi (nie tylko cena PB),Nm tez sie przydaja ale po co az tyle skoro nie mozna z tego korzystac grinser006.gif

BTW Co do automatu + mala pojemnosc r4 w autach amerykanskich to zgoda, jezdzilem takim i jest tragedia sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcialem zauwazyc ze wiekszosc amerykanskich samochodow ma V6 albo V8

> ktore elastycznoscia bija na glowe czterocylindrowego diesla.

Na pewno biją kulturą pracy i tu dyskutować nie będziemy , bo to oczywiste i wynika z teorii drgań silnika tłokowego . Co do elastyczności trzeba by było to zmierzyć lub poszukać danych w testach , mimo to co innego zdolność do pracy od niskich prędkości obrotowych czym charakteryzują się amerykańskie silniki o ogromnej jak na europę pojemności i dlatego trzybiegowe automaty im wystarczają a co innego parametr elastyczności jako czas rozpędzania danego modelu samochodu na wysokich biegach - to trochę różne rzeczy choć wyglądają podobnie i tu czterocylindrowy nowoczesny dieselek wcale nie musi być na przegranej pozycji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> półtorej tony elastyczność na poziomie 150 konnej benzynowej

> jednostki w aucie klasy średniej( elastyczność dla przypomnienia

> to przyspieszenie uzyskiwane na IV I V biegu od 80 do 100 lub

> 100 do 120 km/h ) . Ta Astra spokojnie odejdzie pod tym względem

> nawet 200 konnemu benzyniakowi nie mówiąc o amerykańskiej

> landarze nawet z 250 konnym silnikiem . Innymi słowy na trasie

> jest bardzo szybka i dynamiczna i oszczędna co w Europie dużo

> znaczy .

benzyniakowi odejdzie pod warunkiem, ze beda jechaly na tym samym biegu - ale jesli benzyna zredukuje przelozenie, czego diesel czesto juz nie moze zrobic - sytuacja sie odwroci, a amerykanskie landary maja najczesciej skrzynie at wiec wystarczy depnac pedal do dechy smile.gif

A co do tematu watku - autko bardzo fajne, silnik daje rade, a i cena wydaje sie niezla. Wykonczenie ciut fajniejsze bylo imo w AII, reszta - rzecz gustu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co wy tak wszyscy z ta niemoznoscia przeniesienia mocy na przednie

> kola? Pontiac Grand Prix GXP ma ponad 300 KM i jezdzi jak

> trzeba. Nowa Acura TL type S ma ponad 270 i tez jezdzi.

> Oczywiscie ze lepiej byloby miec te konie na tynich kolach, ale

> dzieki temu nie ma walu przez caly samochod, bagaznik jest

> wiekszy a samochod z napedem na przod jest latwiejszy do

> opanowania przez niedoswiadczonego kierowce.

oczywiscie da sie - tylko nie każdemu równie dobrze to wychodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojedz na prowincje w USA, zobacz jak ludzie zyja i moze sie okazac

> ze w PL wcale tak zle nie jest.

> Schodzimy z tematu. Wiec zeby wrocic - glowna idea ktora przyswieca

> mojemu nazekaniu w tym watku jest bardzo prosta - kilku

> piszacych na tym forum nie jest entuzjastami motoryzacji ale

> dusigroszami dla ktorych samochod musi byc przede wszystkim tani

> i palic malo paliwa. Na szczescie sa tez ludzie ktorzy uwazaja

> ze samochod to cos wiecej niz urzadzenie do przemieszczania sie.

Urządzenie do przedłużania pewnych braków? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te konie jeszcze trza jakoś na asfalt przenieść

> a przy przednim napędzie nie jest to takie proste

> Astra OPC ma 240KM z silnika 2.0 i z tego co pokazała w testach, to

> ta moc jest w części marnowana własnie przez kiepskie

> zawiesznie, które nie radzi sobie z tą mocą

> na prostej OK, ale na łukach już gorzej

Legenda głosi, że w Ameryce nie ma zakrętów. zlosnik.gif

Zyją tam entuzjaści motoryzacji.

Ale pewnie nie wiedzą co to jest małe zwinne autko,

łojace na torze kredensy z V8 lub lepiej pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Ten

> dieselek w wersji 115Jtd zapewnia mojemu Stilo ważacemu ponad

> półtorej tony elastyczność na poziomie 150 konnej benzynowej

> jednostki w aucie klasy średniej( elastyczność dla przypomnienia

> to przyspieszenie uzyskiwane na IV I V biegu od 80 do 100 lub

> 100 do 120 km/h ) .

Z wielką chęcią porownałbym to Twoje stilo JTD 115KM z moim byłym Accordem 2.0 155KM od 60-120km/h i zweryfikował Twoją opinię zlosnik.gif. Pamiętaj, że nikt na trasie nie bedzie przyspieszał ksiązkowo w benzynie od 60km/h na IV-V biegu. Tylko tak jak nakazuje rozsądek z II-III. I wtedy taka jest z przodu ok.gif. Nie wiem, kto wymyślił durne parametry 60-100 na IV/V biegu? Powinno być po prostu ile ma od 60-100 na OPTYMALNYM dla siebie biegu/biegach ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z wielką chęcią porownałbym to Twoje stilo JTD 115KM z moim byłym

> Accordem 2.0 155KM od 60-120km/h i zweryfikował Twoją opinię .

> Pamiętaj, że nikt na trasie nie bedzie przyspieszał ksiązkowo w

> benzynie od 60km/h na IV-V biegu. Tylko tak jak nakazuje

> rozsądek z II-III. I wtedy taka jest z przodu . Nie wiem, kto

> wymyślił durne parametry 60-100 na IV/V biegu? Powinno być po

> prostu ile ma od 60-100 na OPTYMALNYM dla siebie biegu/biegach

> .

Już podaję dane TESTOWE ze źródeł zazwyczaj niechętnych Fiatowi

Autoświat nr 51/52/2002 Fiat Stilo MW 1,9jtd115KM masa własna 1510kg

60 -100 IVb 8,5 sek

80-120 Vb 12,5 sek

0-130 18,8 sek

AutoMoto 19/2003

0-100 11,1 sek

60-100 9 sek

80-120 13,1 sek

A teraz dla porównania cztery benzyniaki (źródło Autoświat 23/2003)

Honda Accord 2,0 155 KM masa własna 1510 kg

60-100 IVb. 9,4 sek 80-120 Vb 13,8sek 0-130 14,8 sek

Toyota Avensis 2,0 147KM masa własna 1440 kg

60-100 10,8 sek 80-120 16,8 sek 0-130 15,7 sek

VW Passat 1,8 150 KM masa własna 1520 kg

60-100 9,0 sek 80-120 13,2 sek 0-130 15,3 sek

Renault Laguna 2,0 163 KM masa własna 1490 kg

60-100 6,2 sek 80-120 10,8 sek 0-130 14,4sek

Z tego zestawienia jasno wynika co stwierdziłem , że elastyczność 115 konnego dieselka jest znakomita , porównywalna ze 150 konnymi benzyniakami , przykro mi ale pod tym względem twój były Accord nie ma szans . Tak mówią dane testowe ze żródła na ogół źle nastawionego do Fiata.

W podanym zestawieniu najlepsze jest Renault ale też ma najmocniejszy silnik i być może krócej zestopniowaną skrzynkę biegów sądząc po rezultacie 0-130 .

To że diesel przegrywa w sprincie 0-130 też nie jest niczym dziwnym bo charakterystyka ich pracy jest inna , diesle tak mają . Natomiast w warunkach drogowych widać tu przewagę dieselka - wystarczy przydepnąć i jest ciąg . Pewnie , że można zredukować bieg by dobrać optymalny dla silnika jak chce kolega , ale to samo można zrobić i w dieslu by uzyskać lepsze przyspieszenie . Na pocieszenie - prędkości maksymalne uzyskiwane przez diesle są niższe - wynika to wprost z niższych prędkości obrotowych tych silników , ale nie sądze by te ponad 190 km/h uzyskiwane przez Stilo było powodem kompleksów .

Podałem jako przykład diesla fiatowskiego , można inne np Forda Focusa .

Żeby dobrze powyższe podsumować : ze startu zatrzymanego 0-130 155 konna benzynowa Honda Accord wygra ze 115 jtd Stilo

ale ze startu lotnego czyli jak w warunkach drogowych przegra .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pocieszenie - prędkości maksymalne uzyskiwane przez diesle są

> niższe - wynika to wprost z niższych prędkości obrotowych tych

> silników

icon_eek.gif ciekawa teoria zlosnik.gif

> Stilo było powodem kompleksów .

> Podałem jako przykład diesla fiatowskiego , można inne np Forda

> Focusa .

> Żeby dobrze powyższe podsumować : ze startu zatrzymanego 0-130 155

> konna benzynowa Honda Accord wygra ze 115 jtd Stilo

> ale ze startu lotnego czyli jak w warunkach drogowych przegra .

Z elastycznośćią czy bez Accord 2.0 155 KM jest, był i będzie bardziej dynamiczny od 1.9 JTD 115KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby dobrze powyższe podsumować : ze startu zatrzymanego 0-130 155

> konna benzynowa Honda Accord wygra ze 115 jtd Stilo

> ale ze startu lotnego czyli jak w warunkach drogowych przegra .

rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif bardzo ciekawa teoria cfaniaczek.gif ze startu lotnego z tej samej predkosci z tego samego biegu - masz racje... ale wezmy taki przyklad - owa predkosc = 60, honda robi kickdown na dwojke i jedzie przynajmniej do 100, a w stilo nawet jak zejdziesz do dwojki to zaraz ciag sie skonczy... przecietny turbodiesel jedzie fajnie w zakresie od 2000 do gdzies miedzy 3500 a 4000, a przecietna benzyna jedzie fajnie od 2500 do 5500-6000. Jedzie fajnie = zakres obrotow uzytecznych...

Nic nie mam do diesli, chcialem tylko przedstawic techniczny aspekt sprawy. Sorry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawa teoria

Niestety , taka jest rzeczywistość , nie chce się wdawać w wywody teoretyczne ale są strony na których można znależć dlaczego się tak dzieje . Nieznajomość pewnych faktów powoduje , że amatorskie zwiększanie mocy silników szczególnie benzynowych skutkuje owszem mierzalnym wzrostem mocy ale spadkiem prędkości maksymalnej i TO JEST PUŁAPKA amatorów mocy . Jest to też powód dla którego dynamiczne i mocne rajdówki miewają niższe prędkości maksymalne od swych cywilnych odpowiedników .

> Z elastycznośćią czy bez Accord 2.0 155 KM jest, był i będzie

> bardziej dynamiczny od 1.9 JTD 115KM.

Napisałem wyraźnie kiedy Accord będzie lepszy ( w sprincie , prędkości maksymalnej ), a kiedy gorszy ( przy starcie lotnym w określonym zakresie drogowych prędkości użytkowych ) , urażone ambicje można kierować do autorów testów , ja tych danych nie wyssałem z palca . Być może nie podoba się koledze , że podałem przykład JTD Fiata . OK . Może być Ford , a nawet coś ze stajni VAG żeby nie deptało po ambicie ale to faktów nie zmieni , choćby tego , że tenże Accord nie ma już całkiem czego szukać przy tytułowej dla tego wątku Astrze CDTI 150 KM - notabene też z silnikiem Fiata .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak dzieje . Nieznajomość pewnych faktów powoduje , że

> amatorskie zwiększanie mocy silników szczególnie benzynowych

> skutkuje owszem mierzalnym wzrostem mocy ale spadkiem prędkości

> maksymalnej i TO JEST PUŁAPKA amatorów mocy

I bedzie to mialo miejsce jesli moc wypadnie na nizszych obrotach niz seria a potem gwaltownie spadnie

. Jest to też powód

> dla którego dynamiczne i mocne rajdówki miewają niższe prędkości

> maksymalne od swych cywilnych odpowiedników .

Bo maja "krotkie" skrzynki i dyfry zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety , taka jest rzeczywistość , nie chce się wdawać w wywody

> teoretyczne ale są strony na których można znależć dlaczego się

> tak dzieje . Nieznajomość pewnych faktów powoduje , że

> amatorskie zwiększanie mocy silników szczególnie benzynowych

> skutkuje owszem mierzalnym wzrostem mocy ale spadkiem prędkości

> maksymalnej i TO JEST PUŁAPKA amatorów mocy .

Z miłą chęcią dowiem się czemu zwiekszenie mocy powoduje obniżenie prędkości maxymalnej. zlosnik.gif

I wypadałoby żebyś jeszcze wyjaśnił czemu sądzisz, że silnik o niższych obrotach maxymalnych (np. diesel) dysponuje mniejsza prędkością maxymalną (zakładamy, że dysponują tą samą mocą). zlosnik.gif

Twoje dwie teorie przeczą ogólnie przyjętym zasadom i wypadałoby je uzasadnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prosze o Wasze + i -...

> jakiś tekst

Autko wydaje się być bardzo fajne i wizualnie ładne, tylko w samym ogłoszeniu coś nie gra. Sprzedający wyraźnie zaznacza, że wszystkie szyby są sterowane elektrycznie, a tymczasem na przedostatniej fotce widzimy korbkę ręcznego mechanizmu sterowania tylną szybą...

Takie szczegóły wzbudzają u mnie podejrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.