Skocz do zawartości

Wasza opinnia o 3 stopie...


AstraC

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie, ma wpływ na bezpieczeństwo czy nie? osobiście uważam, że posiadaniego tego to dobry pomysł, szczególnie w autach gdzie stop jest zintegrowany z pozycjami, bo cześto gęsto widze, jak ludzie pakują tam żarówki na odwrót no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie, ma wpływ na bezpieczeństwo czy nie? osobiście uważam, że

> posiadaniego tego to dobry pomysł, szczególnie w autach gdzie

> stop jest zintegrowany z pozycjami, bo cześto gęsto widze, jak

> ludzie pakują tam żarówki na odwrót

Jest to bardzo dobre rozwiązanie.

Trzeci stop jest bardzo potrzebny w samochodzie ze względu na bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co się orientuję to się nie da odwrotnie zamontować żarówki.

> Ale mogę się nie znać.

Na sile wchodzi na odwrot bez klopotu.

P.S. Na szczescie wszystkie nowe samochody maja LED'y i nie wymienia sie juz zarowek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. Na szczescie wszystkie nowe samochody maja LED'y i nie wymienia

> sie juz zarowek...

dzieki temu stojac w korku za misczem kierownicy w nowym samochodzie wyzszej klasy jestesmy oslepiani prawie tak jak dlugimi z naprzeciwka

Hurra ! smirk.gificon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. Na szczescie wszystkie nowe samochody maja LED'y i nie wymienia

> sie juz zarowek...

A to coś nowego....WSZYSTKIE nowe samochody zamiast żarówek mają diody LED? A może tylko w 3-cim STOP-ie?...Ale i tam od niemal początku LED-y były...(pomijając chałupnicze wynalazki z naszego rynku...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie stopy sa zintegrowane z pozycyjnymi - 3 stop jest IMHO niezbedny ok.gif

Tam gdzie stopy swieta slabo lub sa malo widoczne - rowniez ok.gif

Ale tam gdzie stopy wystarczajaco dobrze sie rzucaja w oczy, 3 stop jest zbedny - jak np. u mnie w Punto. Nie montuje, bo swiatla stopu sa wysoko, daleko od pozycyjnych, nie ma mozliwosci ich nie zauwazyc ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to coś nowego....WSZYSTKIE nowe samochody zamiast żarówek mają

> diody LED? A może tylko w 3-cim STOP-ie?...Ale i tam od niemal

> początku LED-y były...(pomijając chałupnicze wynalazki z naszego

> rynku...)

No nie do końca, w wielu fabrycznych były i są trzecie stopy na żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stawiam tezę, że w jueseju 90% kierowców stoi w korku z nogą na

> hamulcu. Toć to w większości automaty...

dokładnie... i nikomu to jakoś nie przeszkadza zlosnik.gif

a te same auto w EU oślepia ? hehe.gif czytałem nawet na AK ,że to tylko BURAKIIIII tak robią clown.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie... i nikomu to jakoś nie przeszkadza

> a te same auto w EU oślepia ? czytałem nawet na AK ,że to tylko

> BURAKIIIII tak robią

> HanYs

hmm, zasada z życia i współżycia.

Nie czyń drugiemu co Tobie nie miłe.

Automat rozumiem, manual, nie chce się ręcznego zaciągnąć jak pochyło, albo się o tym nie myśli, czasami klnąc tych z przodu że

oślepiają "stopami" w korku stojąc .

Za kierownicą trzeba myśleć nie tylko o sobie ale o innych też i nie odnosi się to tylko trzymania nogi na hamulcu nawet jak nie potrzeba.

Hmm, a buractwo, pojęcie względne.

Zawsze zanim zacznie się krytykować innych, to należy spojrzeć na siebie, bo np. według mnie ten kto trzyma nogę na stopie w korku jest spoko w porównaniu z tym co w korku nogę ze stopu na postoju ściąga ale za to zmienia pasy ruchu bez kierunkowskazu, bądź włącza go w trakcie manewru lub tuż przed nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co się orientuję to się nie da odwrotnie zamontować żarówki.

Też mi się tak wydaje... Choć z drugiej strony "na siłę" to pewnie się da, tylko po co...

A co do tematu - 3 stop jest ok, zwłaszcza diodowy - zapala się szybciej niż żarówki w fabrycznych stopach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie, ma wpływ na bezpieczeństwo czy nie?

Przy sprawnie dzialajacym oswietleniu nie ma to zadnego znaczenia. Jak ktos nie jest w stanie zauwazyc zapalajacych sie swiatel STOP w samochodzie, powiniem sie zastanowic nad dalsza kariera kierowcy. Powiem wiecej, nawet kompletnie nie dzialajace swiatla stopu nie powinny powodowac gwaltownych reakcji kierowcy jadacego za takim samochodem. No ale skoro sa tacy kierowcy, to moze i ten trzeci stop jest jednak potrzebny, moze faktycznie w starych maluchach czy Astrach, gdzie kierunkowskaz pracuje naprzemian ze stopem, w dodatku tylko z jednej strony, taka linijka diodowa na srodku szyby moze czasem uratowac wlascicielowi dupe. Doslownie rotfl.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mocą świecenia ?

> masz jakieś szczegóły czy specyfikacje ,homologacje ?

> HanYs

Szczegolnie ze po USA jezdza samochody robione w Europie z europejskimi swiatlami (zolte kierunkowskazy, asymetryczne przednie, przeciwmgielne tylnie itp.) i jakos nie ma problemu z oslepianiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki temu stojac w korku za misczem kierownicy w nowym samochodzie

> wyzszej klasy jestesmy oslepiani prawie tak jak dlugimi z

> naprzeciwka

> Hurra !

Wybierz się do okulisty jeżeli Cię te światła oślepiają lub do innego magika od odruchów coby oduczył patrzenia prosto w żarówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy sprawnie dzialajacym oswietleniu nie ma to zadnego znaczenia.

> Jak ktos nie jest w stanie zauwazyc zapalajacych sie swiatel

> STOP w samochodzie, powiniem sie zastanowic nad dalsza kariera

> kierowcy. Powiem wiecej, nawet kompletnie nie dzialajace swiatla

> stopu nie powinny powodowac gwaltownych reakcji kierowcy

> jadacego za takim samochodem. No ale skoro sa tacy kierowcy, to

> moze i ten trzeci stop jest jednak potrzebny, moze faktycznie w

> starych maluchach czy Astrach, gdzie kierunkowskaz pracuje

> naprzemian ze stopem, w dodatku tylko z jednej strony, taka

> linijka diodowa na srodku szyby moze czasem uratowac

> wlascicielowi dupe. Doslownie .

ale jak jedziesz w korku to widzisz z daleka ze cos sie dzieje i ludzie hamuja, wiec sam mozesz delikatnie zaczac zwalniac. bez 3-ego stopu jest to duzo mniej widoczne.

pozdro

fosfor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy sprawnie dzialajacym oswietleniu nie ma to zadnego znaczenia.

> Jak ktos nie jest w stanie zauwazyc zapalajacych sie swiatel

> STOP w samochodzie, powiniem sie zastanowic nad dalsza kariera

> kierowcy.

Malowanie poziome tez jest niepotrzebne, no bo asfalt widać. Ostrzeżenia o przejeździe kolejowym tak samo - przecież widać tory. Tak samo jak jesteś na głównej i nagle jest znak stop to nie ma powodów by stawiać wcześniej ostrzeżenie w postaci "koniec drogi z pierwszeństwem" czy też "stop za 100m".

Można też się zastanowić czy wogóle tylnie postojowe są potrzebne - przecież każdy samochód ma odblaski, jadący za nim sam sobie podświetli auto...

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci światło stop ma tą zaletę (a nawet nie jestem pewien, czy nie dlatego zostało wprowadzone), że można przez szybę samochodu jadacego przed zobaczyć moment hamowania samochodu będacego jeszcze wczesniej. Biorac pod uwagę opóźnienia w reakcji wiemy wczesniej o potrzebie hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.