Skocz do zawartości

Diesel zaczyna przeganiać benzyne


maxartur

Rekomendowane odpowiedzi

> Kiedy koncernom bedzie sie to oplacac? Zauważ, że w nowych autach

> coraz wiecej jest "wyciągania kasy" od klientów przy drobnych

> usterkach?

> Krawiec

A to marketing.

Najlepiej sprawują się auta z przełomu lat 1994-2001

Później to juz kalkulacja na zarabianiu na wymianie aut co kilka lat i drogim serwisowaniu utrudniając nawet wymianę żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak samo mowili "fachowcy" pod koniec lat 80tych ze silniki diesla

> juz nie maja racji bytu coz minelo prawie 20 lat i maja sie

> swietnie

> tak? a co ma uzbezpieczenie do pojemnosci? no fakt w Polsce tak sie

> oblicza ale w krajach gdzie jest glowny rynek zbytu jest troche

> inaczej i chyba pod tamte realia beda budowane samochody

> idac Twoim tropem to te silniki nie beda nic mniej skaomplikowane od

> diesli a wiec i awaryjnosc jak i komplikacjia serwisowanie taka

> sama

> zreszta malae autka turbo byly juz budowane w latach 80tych no moze

> teraz cos z tego wyjdze na wieksza skale

Moim zdaniem i tak wszystko zależeć będzie od uzyskania jak największej sprawności z jednostki pojemności.

A tutaj zawsze raczej wygra diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Acha. Już qmam. Tak zwana teoria spiskowa.

> Zapewniam Ciebie i maagog'a, że gdyby dowolny inny user był autorem

> wątku, napisałbym to samo. Nie mierzcie innych swoją miarą,

> panowie...

> I ani przez chwilę nie bronię MaxArtura, bo... czego niby miałbym

> bronić? Jego opinii na jakiś temat? On ma swoją, ja mam swoją,

> każdy inny user ma swoją i już.

> Staram się tylko zwrócić uwagę kolegów, że fajnie by było tak dla

> odmiany zobaczyć na MK dyskusję, a nie pyskówy i demaskowanie

> teorii spiskowych...

To teraz wyjasnij o kim myslales piszac "cwaniaczek".

Jak sadze skierowane byly do "wiekszosci"

ale zabraklo odwagi napisac wprost?

Ja sie nie poczuwam zeby byla jasnosc bo po nikim nie jechalem.

Co do obrony kolegi. To dorobiles do tego watku glebszy sens

przekonujac ze mozna wziac pod uwage wiecej aspektow

niz tylko moc auta, rodzaj paliwa i uzyskane czasy.

Tyle ze w postach autora watku nie ma o tym ani slowa.

Mozna porownywac ze soba wszystko ale zestawienie tych dwoch hond

i wyciagniecie na tej podstawie ogolnych wnioskow ze diesle sa szybsze

z serdecznym przyjeciem raczej nie mialo szans sie spotkac.

Ja wolalem pogadac na priv niz publicznie na moto

ale szanowny kolega nie raczyl odpisac.. nie musial.

Tylko potem jest zdziwienie i lament ze ktos wytyka publicznie bledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak samo mowili "fachowcy" pod koniec lat 80tych ze silniki diesla

> juz nie maja racji bytu coz minelo prawie 20 lat i maja sie

> swietnie

Wtedy nie było takiej presji na ekologię jak dzisiaj

Jak ktoś nie wpadnie na równie rewolucyjny pomysł jak makaroniarze z common railem - ropniaki zejdą na plan dalszy.

Zobaczysz sam za kilka lat jak będziesz zmieniał auto i sobie pokalkulujesz......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtedy nie było takiej presji na ekologię jak dzisiaj

> Jak ktoś nie wpadnie na równie rewolucyjny pomysł jak makaroniarze z

> common railem - ropniaki zejdą na plan dalszy.

> Zobaczysz sam za kilka lat jak będziesz zmieniał auto i sobie

> pokalkulujesz......

hmm, wszystko zależy od trendu.

Zaufaj , teraz to marketing rządzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtedy nie było takiej presji na ekologię jak dzisiaj

> Jak ktoś nie wpadnie na równie rewolucyjny pomysł jak makaroniarze z

> common railem - ropniaki zejdą na plan dalszy.

> Zobaczysz sam za kilka lat jak będziesz zmieniał auto i sobie

> pokalkulujesz......

fiat już ma dzialający prototyp silnika z elektromagnetycznymi zaworami...

jeszcze pare lat i zobaczymy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fiat już ma dzialający prototyp silnika z elektromagnetycznymi

> zaworami...

> jeszcze pare lat i zobaczymy

A czytałem o tym, ale to wymaga jeszcze dopracowania.

A z drugiej strony, upraszcza to mechanicznie silnik i pozwala na zróżnicowanie otwierania i zamykania zaworów w zależności od temperatury, obciążenia i obrotów w dość prosty sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czytałem o tym, ale to wymaga jeszcze dopracowania.

> A z drugiej strony, upraszcza to mechanicznie silnik i pozwala na

> zróżnicowanie otwierania i zamykania zaworów w zależności od

> temperatury, obciążenia i obrotów w dość prosty sposób.

ta informacja padła apropos łatwego tuningu dizla...

w benzynie będize mozna zmienić czas każdego zaworu... z laptopa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta informacja padła apropos łatwego tuningu dizla...

> w benzynie będize mozna zmienić czas każdego zaworu... z laptopa...

Diesel to diesel, właściwości paliwa raczej nie zmienią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nikt nie mówi, że to jest przesądzone... ale zwróć uwagę, że po

> "eksplozji" diesli przewidywano, że dzięki masowej produkcji

> samochody z nimi nie będą droższe od wersji benzynowych - tak

> się nie stało, bo normy czystości spalin podwyższają koszty

> produkcji silników.

Silniki diesla wytwarzają mniej CO2, a najprawdopodobniej ten gaz zostanie w jakiś sposób opodatkowany w blizszej lub dalszej przyszłości.

> Przez analogię - dzisiaj nie problem skonstruować silnik dwusuwowy,

> który położy każdy inny... ale nie spełni normy czystości spalin

> Nie tylko w Polsce pojemność silnika przekłada się na ubezpieczenie.

> Nie idziesz moim tropem - ja mówię o wzrości kosztów budowy diesla,

> który ma spełniać coraz to nowe normy. Poza tym, benzyna z turbo

> jest wciąż mniej skomplikowana niż turbodiesel.

I tu się mylisz.

1. W bezynie musisz utrzymywać cały czas ustalony skład mieszaki paliwowopowietrznej, bo jeżeli nie to wiecej spali i spaliny będą bardziej toksyczne (jak myślisz czemu bezyna w mieście dużo wiecej spala w porównaniu do diesla?? Dlatego, że dużo częściej występuje spalanie niestechiometryczne - tzw. otwarta pętla kiedy sonda lambda nie pracuje).

Problem utrzymywania mieszanki stechiomerycznej w niskich temp. powoduje dużo wyższe spalanie zimą w porównaniu do diesla.

W dieslu te problemy niewystępują - tutaj zawsze spalanie jest prawidłowe (no chyba, że turbo się jeszcze nie rozkręciło i kopci, ale ten sam problem jest w turbobenzynie tyle, że nie kopci zlosnik.gif).

2. W benzynie masz układ wysokiego napięcia, który czasami szwankuje.

W dieslu to też nie występuje.

3. Masz też przepustnice + krokowy (co raz rzadziej) + TPS - to też czasami szwankuje. Jak masz turbo to musisz mieć dodatkowy zawór upustowy.

W dieslu to też nie występuje.

4. W benzynowych DI masz pompe wysokiego ciśnienia (co prawda jest ono 10-20 razy niższe niż w dieslu).

Benzyna ma dużo gorsze właściwości smarujące niż ON i pomy te mogą okazać się mniej trwałe niż dieslowskie).

Wiec z tym, ze diesle są dużo bardziej skomplikowane nie można się zgodzić. Po za tym są konstruowane od przeszło 100 lat, a w samochodach jeżdżą od 80 lat wiec nie przesadzajmy z tym know-how i magią.

W dieslu są problemy z sadzą, ale przecież już istnieją filtry cząstek stałych wiec o przyszłość diesli jestem spokojny

> Wyjdzie wyjdzie, bo benzyny w ostatnich 10 latach zostały trochę z

> tyłu... zresztą, zobacz ile lat produkowane są silniki

> niektórych marek (Citroen i VW 1.6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniki diesla wytwarzają mniej CO2, a najprawdopodobniej ten gaz

> zostanie w jakiś sposób opodatkowany w blizszej lub dalszej

> przyszłości.

A to, że ON jest tańszy od Pb wynika tylko z tego, że akcyza na ON jest mniejsza. Możemy spodziewać się, że po takim wzroście aut na to paliwo akcyzy zostaną zrównane.

Ciężko dzis jest przewidywac co będzie w przyszłości. Ani mówić co jest lepsze. To są po prostu dwa różne silniki. I na pewno obydwa będą dalej w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można i moc jest bardzo dobrym parametrem...

> Nie wiem czy wiesz, ale kolarz jest w stanie wytworzyć na korbie

> podobny moment obrotowy....

> 80kg (masa kolarza) + to co jest w stanie pociągnąć drugą nogą +

> zaparcie o kierownice + balans ciełem =

> A gdyby były 0.5 metrowe korby miałby 700 Nm! Tylko co z tego....

> Nm jako parametr porównawczy jest bezzensu.

> Najlepszym parametrem jest przebieg mocy w funkcji obrotów - jedyny w

> pełni obiektywny...........

1. Zapomniałeś uwzględnić przełożenie pomiędzy kołem zębatym na korbowodzie a kołem zębatym na tylnym kole roweru.

Ponad to:

2. Moc max w silnikach uzyskiwana jest przy wysokich, prawie max obrotach, a więc powyżej 5500 obr/min dla silnika o ZI. Tak więc moc przekazywana na koła przy np: 2500 obr/min wynosi co najwyżej 50% mocy max. A moment w tym zakresie jest max.

3 Czyli dla silnika o ZI wynosi załóżmy 170 Nm a dla silnika o ZS wynosi 340 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fiat już ma dzialający prototyp silnika z elektromagnetycznymi

> zaworami...

> jeszcze pare lat i zobaczymy

Wiem, podobno kolejna generacja 1.6 może już mieć to rozwiązanie. Nowe silniki zapowiedzieli na 2007-2008.

T-jety już niebawem wchodzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Zapomniałeś uwzględnić przełożenie pomiędzy kołem zębatym na

> korbowodzie a kołem zębatym na tylnym kole roweru.

O niczym nie zapomniałem....

To przełożenie jest odpowiednikiem skrzyni biegów w samochodzie, a zwyczajowo moment obrotowy podaje się na wale, a nie na kole smirk.gif.

> Ponad to:

> 2. Moc max w silnikach uzyskiwana jest przy wysokich, prawie max

> obrotach, a więc powyżej 5500 obr/min dla silnika o ZI. Tak więc

> moc przekazywana na koła przy np: 2500 obr/min wynosi co

> najwyżej 50% mocy max. A moment w tym zakresie jest max.

> 3 Czyli dla silnika o ZI wynosi załóżmy 170 Nm a dla silnika o ZS

> wynosi 340 Nm.

I co chesz przez to powiedzieć??

Bo oprócz kilku założeń typu ZS 340 Nm, ZI 170 Nm i tezy o 50% mocy nic z tego co napisałeś nie wynika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed atakiem zimy w Polsce udowodniliśmy na zamknietym torze, ze

> diesle są coraz lepsze .

> Do wyścigu stanęły dwie Hondy Civic o mocach 140KM. Jedna to 2.2iCDTI

> 140KM druga to 1.8 iVTEC 140KM

Nie wiem o czym Ty piszesz!

Szkoda, że nie porównali silników o tej samej pojemności i oba z turbo lub bez...

Pomijam, że podane wyżej silniki nie mają swoich odpowiedników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musze przyznac ze swiat sie zmienia i juz niebawem mysle ze diesle

> zaczna bardzo silnie wypierac silniki benzynowe nawet w sporcie

> A Wasze jakie zdanie jest na ten temat

Najlatwiej to porownac w koncernie VW.

Wersje "soft"

2.0TDI(140) vs. 2.0TFSI(200)

wersje bardziej "hard"

2.0TDI(170) vs. 2.0TFSI(240)

Stawiam dolary przeciwko orzechom, ze diesel nie za wiele zwojuje w takim porownaniu. Poza nizszym spalaniem wg. mnie nie ma on ZADNYCH zalet. Ale kazdy ma prawo do wlasnej opinii, demokracja jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlatwiej to porownac w koncernie VW.

> Wersje "soft"

> 2.0TDI(140) vs. 2.0TFSI(200)

> wersje bardziej "hard"

> 2.0TDI(170) vs. 2.0TFSI(240)

> Stawiam dolary przeciwko orzechom, ze diesel nie za wiele zwojuje w

> takim porownaniu. Poza nizszym spalaniem wg. mnie nie ma on

> ZADNYCH zalet. Ale kazdy ma prawo do wlasnej opinii, demokracja

> jest...

Napisze jeszcze raz

Miałem okazje moim Stilo sprawdzić sie z Golfem IV GTI

Stilo 1.9MJ 170KM

Golf 1.8T 180KM

Przykre było dla mnie jak na starcie dostałem o całą długosc .

Sytuacja sie zmieniła jak doszedłem do 3 biegu szlismy łeb w łeb.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sposobu, w jaki należałoby porównywać silniki działające w różnych technologiach

nie zgodzę się, wystarczy wziąć silniki, których koszt produkcji jest ten sam... to by było moim zdaniem najlepsze porównanie skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlatwiej to porownac w koncernie VW.

> Wersje "soft"

> 2.0TDI(140) vs. 2.0TFSI(200)

> wersje bardziej "hard"

> 2.0TDI(170) vs. 2.0TFSI(240)

> Stawiam dolary przeciwko orzechom, ze diesel nie za wiele zwojuje w

> takim porownaniu. Poza nizszym spalaniem wg. mnie nie ma on

> ZADNYCH zalet. Ale kazdy ma prawo do wlasnej opinii, demokracja

> jest...

czyli w bezpośredniej konfrontacji na torze benzyniak nie miałby żadnych szans,nie zostałby sklasyfikowany,bo nie dojechałby do mety z powodu suszy w baku hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisze jeszcze raz

> Miałem okazje moim Stilo sprawdzić sie z Golfem IV GTI

> Stilo 1.9MJ 170KM

> Golf 1.8T 180KM

> Przykre było dla mnie jak na starcie dostałem o całą długosc .

> Sytuacja sie zmieniła jak doszedłem do 3 biegu szlismy łeb w łeb.

> Pozdr

No to zmien sobie jeszcze troszke soft na 180KM i Głolv miałby problema zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlatwiej to porownac w koncernie VW.

> Wersje "soft"

> 2.0TDI(140) vs. 2.0TFSI(200)

> wersje bardziej "hard"

> 2.0TDI(170) vs. 2.0TFSI(240)

> Stawiam dolary przeciwko orzechom, ze diesel nie za wiele zwojuje w

> takim porownaniu. Poza nizszym spalaniem wg. mnie nie ma on

> ZADNYCH zalet. Ale kazdy ma prawo do wlasnej opinii, demokracja

> jest...

Mała uwaga:

te super wysilone diesle - tu ten 170 konny - już zaczynają chlać (w porównaniu do tego co chlały mając te 100-115 KM)... więc i oszczędności wcale nie takie duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja napisze, że te benzyniaki, o których tutaj mowa mają 60-70KM

> więcej, więc raczej nawet na 8. nie miałbyś szans

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi ??

Porównuje dwa samochody o podobje masie,

podobnej pojemności silnika, mocy i oba Turbo.

Chyba o to biega w porównaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mała uwaga:

> te super wysilone diesle - tu ten 170 konny - już zaczynają chlać (w

> porównaniu do tego co chlały mając te 100-115 KM)... więc i

> oszczędności wcale nie takie duże.

Stilo 1.9 JTD 170KM spalanie po mieście 6.5-7l/100km

To dużo ??

Benzyna o takiej mocy spali 15l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.