Skocz do zawartości

Diesel zaczyna przeganiać benzyne


maxartur

Rekomendowane odpowiedzi

Przed atakiem zimy w Polsce udowodniliśmy na zamknietym torze, ze diesle są coraz lepsze smile.gif.

Do wyścigu stanęły dwie Hondy Civic o mocach 140KM. Jedna to 2.2iCDTI 140KM druga to 1.8 iVTEC 140KM

Pierwsza próba wyścig na cwierc mili. Honda w dieslu zwyciezyla wink.gif

Druga proba to wyscig po wytyczonym torze. Ponownie diesel zwyciezyl wink.gif

Musze przyznac ze swiat sie zmienia i juz niebawem mysle ze diesle zaczna bardzo silnie wypierac silniki benzynowe nawet w sporcie biglaugh.gif

A Wasze jakie zdanie jest na ten temat hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed atakiem zimy w Polsce udowodniliśmy na zamknietym torze, ze

> diesle są coraz lepsze .

> Do wyścigu stanęły dwie Hondy Civic o mocach 140KM. Jedna to 2.2iCDTI

> 140KM druga to 1.8 iVTEC 140KM

> Pierwsza próba wyścig na cwierc mili. Honda w dieslu zwyciezyla

> Druga proba to wyscig po wytyczonym torze. Ponownie diesel zwyciezyl

> Musze przyznac ze swiat sie zmienia i juz niebawem mysle ze diesle

> zaczna bardzo silnie wypierac silniki benzynowe nawet w sporcie

> A Wasze jakie zdanie jest na ten temat

Pamietaj ze porownales turbodoladowany silnik diesla z wolnossacym silnikiem benzynowym, aby uczciwie wykonac taki test wez oba samochody z silnikami turbo, wtedy wnioski moga byc zupelnie odmienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JAkby benzyna miala 2.2 turbo to diesel by nie mial szans.

> Stary porownaj 1.6 benzyne i 1.6 diesla a nie 2.2 turbo diesla z

> wolnossacym 1.8.

z tego co pamietam nie na darmo w wyścigach SSS na 1/4 mili wszystkie turbo startuja w klasie o 1.7 pojemności wyższej... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JAkby benzyna miala 2.2 turbo to diesel by nie mial szans.

> Stary porownaj 1.6 benzyne i 1.6 diesla a nie 2.2 turbo diesla z

> wolnossacym 1.8.

To nie ja porównywałem. Ja tylko byłem widzem biglaugh.gif Chodziło im o tą samą moc silników a nie pojemności wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed atakiem zimy w Polsce udowodniliśmy na zamknietym torze, ze

> diesle są coraz lepsze .

> Do wyścigu stanęły dwie Hondy Civic o mocach 140KM. Jedna to 2.2iCDTI

> 140KM druga to 1.8 iVTEC 140KM

> Pierwsza próba wyścig na cwierc mili. Honda w dieslu zwyciezyla

> Druga proba to wyscig po wytyczonym torze. Ponownie diesel zwyciezyl

> Musze przyznac ze swiat sie zmienia i juz niebawem mysle ze diesle

> zaczna bardzo silnie wypierac silniki benzynowe nawet w sporcie

> A Wasze jakie zdanie jest na ten temat

Jak wszystkim wiadomo, postęp w technologii silników wysokoprężnych w ostatnich latach był bardzo duży. Tutaj porównujemy nowego diesla, z wiekszą pojemnością i turbo, do mniejszej benzyny, wolnossącej. Jedynym "pomagaczem" dla benzyny jest v-tec. Ja nie mogę się doczekać nowych benzyn, o pojemnościach 1.4-1.6 z T, które powoli zaczynają wchodzić na nasz rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniales o jednym waznym slowie.

> Turbo Diesel.. wiec jesli porownywac to TD do turbo benzyny

> A poza tym - skoro zaczynaja przeganiac to czemu nie ma zadnego np.

> Porsche z dieslem ?

Powiem ci z pewnych zrodel, ze juz jest w planach. Wstepnie ma byc montowany w Panarema wink.gif A jak bedzie to sie okaze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem ci z pewnych zrodel, ze juz jest w planach. Wstepnie ma byc

> montowany w Panarema A jak bedzie to sie okaze

Pamiętaj o podstawowych mankamentach diesla - kultura pracy nadal jest na sporo niższym poziomie niż porównywalnej benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wszystkim wiadomo, postęp w technologii silników wysokoprężnych w

> ostatnich latach był bardzo duży. Tutaj porównujemy nowego

> diesla, z wiekszą pojemnością i turbo, do mniejszej benzyny,

> wolnossącej. Jedynym "pomagaczem" dla benzyny jest v-tec. Ja nie

> mogę się doczekać nowych benzyn, o pojemnościach 1.4-1.6 z T,

> które powoli zaczynają wchodzić na nasz rynek.

Masz na mysli np tego z Glofa V 1.4 TSI 140KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje zdanie :

> Diesle( własciwie TD bo innych to już praktycznie nie produkują)

> zaczynają przeganiać benzynowce w ilości usterek

> Vakum pompa, wtryskiwacze, turbiny- wszystko nader wrażliwe na dużą

> ilość czynników i strasznie przy tej swej awaryności drogie

fachowa opinia poparta praktyka hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed atakiem zimy w Polsce udowodniliśmy na zamknietym torze, ze

> diesle są coraz lepsze .

> Do wyścigu stanęły dwie Hondy Civic o mocach 140KM. Jedna to 2.2iCDTI

> 140KM druga to 1.8 iVTEC 140KM

> Pierwsza próba wyścig na cwierc mili. Honda w dieslu zwyciezyla

> Druga proba to wyscig po wytyczonym torze. Ponownie diesel zwyciezyl

> Musze przyznac ze swiat sie zmienia i juz niebawem mysle ze diesle

> zaczna bardzo silnie wypierac silniki benzynowe nawet w sporcie

> A Wasze jakie zdanie jest na ten temat

Jakoś mnie żadne sekundy nie przekonują . Jeśli jadąc dieslem będzie w nim tak samo cicho jak w benzyniaku , to kiedyś może hmm.gif . Pewnie najnowsze diesle są porównywalne z benzyniakiem , ale interesują mnie tylko nowe samochody , więc ze względu na cenę tak szybko takiego nie kupię .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz na mysli np tego z Glofa V 1.4 TSI 140KM

Tak, to IMO bardzo dobry przykład na ewolucję benzyniaków. Turbina + kompresor eliminują nawzajem wady każdego z osobna, do tego dochodzi niewielka pojemność. Koszty serwisu będa pewnie wyższe, ale nie można mówić, że koszty serwisu nowoczesnych diesli ( i ich wrażliwośc na jakośc paliwa przy wyrafinowanej aparaturze wtryskowej ) jest jakaś specjalnie niska. Dodatkowo - Fiat też będzie niedługo wprowadzał nowe małe turbo benzyny - jednym słowiem - robi się ciekawie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, to IMO bardzo dobry przykład na ewolucję benzyniaków. Turbina +

> kompresor eliminują nawzajem wady każdego z osobna, do tego

> dochodzi niewielka pojemność. Koszty serwisu będa pewnie wyższe,

> ale nie można mówić, że koszty serwisu nowoczesnych diesli ( i

> ich wrażliwośc na jakośc paliwa przy wyrafinowanej aparaturze

> wtryskowej ) jest jakaś specjalnie niska. Dodatkowo - Fiat też

> będzie niedługo wprowadzał nowe małe turbo benzyny - jednym

> słowiem - robi się ciekawie

Robi sie ciekawie, ale sadzisz ze to beda mniej awaryjne. Ja sadze, ze nie bo sa to tak wyżyłowane silniki ze na pewno bedzie mniejsza ich zywotnosc frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed atakiem zimy w Polsce udowodniliśmy na zamknietym torze, ze

> diesle są coraz lepsze .

> Do wyścigu stanęły dwie Hondy Civic o mocach 140KM. Jedna to 2.2iCDTI

> 140KM druga to 1.8 iVTEC 140KM

> Pierwsza próba wyścig na cwierc mili. Honda w dieslu zwyciezyla

> Druga proba to wyscig po wytyczonym torze. Ponownie diesel zwyciezyl

> Musze przyznac ze swiat sie zmienia i juz niebawem mysle ze diesle

> zaczna bardzo silnie wypierac silniki benzynowe nawet w sporcie

> A Wasze jakie zdanie jest na ten temat

moim zdaniem test nie był wiarygodny, gdyż diesel ma dużo większy moment zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robi sie ciekawie, ale sadzisz ze to beda mniej awaryjne. Ja sadze,

> ze nie bo sa to tak wyżyłowane silniki ze na pewno bedzie

> mniejsza ich zywotnosc

Dlaczego wyzyłowane. 1.4 TSI 140 KM to nie jest jakaś horrendalna moc, mniejsza żywotnośc pewnie tak - a jaka jest żywotność aktualnych najnowszych diesli ? Na pewno nie są to już przebiegi jak w starszych silnikach bez turbo gdzie z 1.9 robiło się 60KM wink.gif Dodatkowo - nawet jeśli taki silnik zrobi 200tyś do naprawy głównej - kto to sprawdzi ? Te auta projektowane są inaczej niż kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze i tak ale np. w moim aucie z TDI przy 100km/h jest ciszej niz w

> takim samym z silnikiem benzynowym o takiej samej mocy...

> Krawiec

weż pod uwage fakt, że masz nizsze obroty zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed atakiem zimy w Polsce udowodniliśmy na zamknietym torze, ze

> diesle są coraz lepsze .

> Do wyścigu stanęły dwie Hondy Civic o mocach 140KM. Jedna to 2.2iCDTI

> 140KM druga to 1.8 iVTEC 140KM

> Pierwsza próba wyścig na cwierc mili. Honda w dieslu zwyciezyla

> Druga proba to wyscig po wytyczonym torze. Ponownie diesel zwyciezyl

> Musze przyznac ze swiat sie zmienia i juz niebawem mysle ze diesle

> zaczna bardzo silnie wypierac silniki benzynowe nawet w sporcie

> A Wasze jakie zdanie jest na ten temat

Zalezy tez od kierowcy wink.gif jeden z nich mogl byc lepszym wyscigowcem uzbroj_zlo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed atakiem zimy w Polsce udowodniliśmy na zamknietym torze, ze

> diesle są coraz lepsze .

> Do wyścigu stanęły dwie Hondy Civic o mocach 140KM. Jedna to 2.2iCDTI

> 140KM druga to 1.8 iVTEC 140KM

> Pierwsza próba wyścig na cwierc mili. Honda w dieslu zwyciezyla

> Druga proba to wyscig po wytyczonym torze. Ponownie diesel zwyciezyl

> Musze przyznac ze swiat sie zmienia i juz niebawem mysle ze diesle

> zaczna bardzo silnie wypierac silniki benzynowe nawet w sporcie

> A Wasze jakie zdanie jest na ten temat

Chyba tylko w cenie przy dystrybutorze 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgadza się

> Współpracuje się w dostarczaniu podzespołów do warsztatów/sklepów i

> wszelakich innych instytucji mających styczność z motoryzacją

do benzyn nic nie dostarczacie bo sie nie psuja? wink.gif

myslalem ze masz praktyke bo jezdzisz dieslem i zrobiles tak pare set tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat temu w próbowali astrę II w dieslu na rajdowych trasach. Z tego co pamiętam to takie auto startowało m.in. w mistrzostwach Austrii. Bez większych rewelacji jednak.

PS W Polsce startuje też fabia 1.9 tdi. Wygrywa w swojej klasie, ale tylko dlatego że konkurencji nie ma cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, to IMO bardzo dobry przykład na ewolucję benzyniaków. Turbina +

> kompresor eliminują nawzajem wady każdego z osobna, do tego

> dochodzi niewielka pojemność. Koszty serwisu będa pewnie wyższe,

> ale nie można mówić, że koszty serwisu nowoczesnych diesli ( i

> ich wrażliwośc na jakośc paliwa przy wyrafinowanej aparaturze

> wtryskowej ) jest jakaś specjalnie niska. Dodatkowo - Fiat też

> będzie niedługo wprowadzał nowe małe turbo benzyny - jednym

> słowiem - robi się ciekawie

Twinchargered ma 170 KM nie 140 spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed atakiem zimy w Polsce udowodniliśmy na zamknietym torze, ze

> diesle są coraz lepsze .

> Do wyścigu stanęły dwie Hondy Civic o mocach 140KM. Jedna to >2.2iCDTI

> 140KM druga to 1.8 iVTEC 140KM

> Pierwsza próba wyścig na cwierc mili. Honda w dieslu zwyciezyla

> Druga proba to wyscig po wytyczonym torze. Ponownie diesel zwyciezyl

> Musze przyznac ze swiat sie zmienia i juz niebawem mysle ze diesle

> zaczna bardzo silnie wypierac silniki benzynowe nawet w sporcie

> A Wasze jakie zdanie jest na ten temat

Jak porownasz seryjnego turbo diesla z turbo benzyna o takiej samej

pojemnosci i diesel zwyciezy to wtedy bedzie mozna skomentowac.

Narazie porownales auto turbo z wolnossacym , to tak jakbys porownal

Audi 1.8 i Audi 1.8T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak porownasz seryjnego turbo diesla z turbo benzyna o takiej samej

> pojemnosci i diesel zwyciezy to wtedy bedzie mozna skomentowac.

> Narazie porownales auto turbo z wolnossacym , to tak jakbys porownal

> Audi 1.8 i Audi 1.8T

no wlasnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz w historii tego slynnego wyscigu wygral samochod z silnikiem diesla i byl to samochod mozna powiedziec tradycyjnie juz marki Audi Napedzany silnikiem V10 TDi pokonal 380 okrazen srednio po 14,1 na jednym tankowaniu Drugi na mecie zameldowal sie Pescarolo Sport a trzecie bylo kolejne Audi V10 TDi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.