Skocz do zawartości

16v kilka pytań


maniac

Rekomendowane odpowiedzi

Nr1. Silnik 1.2 16v map z 1.1 ma prawo działać dobrze? czy tylko chwilowe rozwiązanie?

Nr2. jw. czujnik położenia wału?

Nr3 Cewka pojedyncza bosha dobre to to? czy zmieniać na normalne podwójne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nr2. jw. czujnik położenia wału?

czujnik z 1.1 jest dłuższy i to dość sporo , przerobiłem to 2 tygodnie temu , auto potrafiło sie dławić .. po zmianie na orginalny pod 1.2 dławienie ustąpiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nr1. Silnik 1.2 16v map z 1.1 ma prawo działać dobrze? czy tylko

> chwilowe rozwiązanie?

> Nr2. jw. czujnik położenia wału?

> Nr3 Cewka pojedyncza bosha dobre to to? czy zmieniać na normalne

> podwójne?

Z tym mapem to jest tak ze bedzie chodziło , tylko w moim przypadku bardzo kopsił i palił jakieś 15l/100. więc zmień lepiej na mapa od 1.2

Ja jezdze na cewce boscha i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nr1. Silnik 1.2 16v map z 1.1 ma prawo działać dobrze? czy tylko

> chwilowe rozwiązanie?

> Nr2. jw. czujnik położenia wału?

> Nr3 Cewka pojedyncza bosha dobre to to? czy zmieniać na normalne

> podwójne?

Ja sie podepne pod pytanie :

Czy Cewki pod kable Zapłonowe są takie same w 1.1 Spi i 1.2 16v ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nr1. Silnik 1.2 16v map z 1.1 ma prawo działać dobrze? czy tylko

> chwilowe rozwiązanie?

> Nr2. jw. czujnik położenia wału?

> Nr3 Cewka pojedyncza bosha dobre to to? czy zmieniać na normalne

> podwójne?

3xTAK

[edit]

znaczy.

ad1 będzie działać map z 1.1

ad2 będzie działać czujnik z 1.1

ad3 będzie działać duza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też się podłączę czy wiązkę silnikową 1.2 16v z punto 1 uda się połączyć z wiązką kabinową 1.1 SPI

a) bardzo łatwo - wpinam kostki w kostki niewiem.gif

b) łatwo małe - lutowanie kilku przewodów

c) trochę trzeba posiedzieć i kupić książkę naprawiam sam z punto

bo do sc już mam i porównać układy elektryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To też się podłączę czy wiązkę silnikową 1.2 16v z punto 1 uda się

> połączyć z wiązką kabinową 1.1 SPI

> a) bardzo łatwo - wpinam kostki w kostki

> b) łatwo małe - lutowanie kilku przewodów

> c) trochę trzeba posiedzieć i kupić książkę naprawiam sam z punto

> bo do sc już mam i porównać układy elektryczne

B zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To też się podłączę czy wiązkę silnikową 1.2 16v z punto 1 uda się

> połączyć z wiązką kabinową 1.1 SPI

> a) bardzo łatwo - wpinam kostki w kostki

> b) łatwo małe - lutowanie kilku przewodów

> c) trochę trzeba posiedzieć i kupić książkę naprawiam sam z punto

> bo do sc już mam i porównać układy elektryczne

B ! zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi normlanie na czujniku polozenia walu z 1.1 smigalo przez okolo 50

> kkm nic nie tyrkolilo nic nie przytykało ....

no ale moj GMP z 1.1 powiedzmy że lata świetnosci miał dawno za sobą , wiec moze dla tego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz z innej beczki, jak to podłączyć niewiem.gif z cewki wtyczka 3 kabelki czerwony, biały kótry jest rozgałęziony na 2 kabelki i czarny. No i dwie wtyczki z seryjnej wiązki, co z czym połączyć pomoże ktoś?

Tu zdjęcie niewyraźne bo z tel niestety 1 i 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz z innej beczki, jak to podłączyć z cewki wtyczka 3 kabelki

> czerwony, biały kótry jest rozgałęziony na 2 kabelki i czarny.

> No i dwie wtyczki z seryjnej wiązki, co z czym połączyć pomoże

w duzej cewce srodkowy jest wspolny, laczysz do niego dwa plusy z pojedynczych cewek. Skrajne steruja iskra. Podlacz na oko, jak nie zapali to zamienisz miejscami. Oczywiscie pisze o skrajnych bo srodkowy musi byc plus i nie zamieniasz go z niczym. Gdzie jest plus w starej instalacji? Mozna sprawdzic miernikiem lub na schemacie po kolorach kabelkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpali i bedzie dzialal nawet na czujniku z 900 jak go zamocujesz

> jakos na sztywno.

Gów*o prawda...

Czujnik z 1.1 ma o wiele dłuższy przewód i ma całkiem inną rezystancje (ponad 1000 z tego co pamietam) a jakbyś sobie poczytał to byś wiedział, że 1.2 16v potrzebuje 500-800maks! Więc na czujniku z 1.1 nie ma prawa to działać. Tzn, będzie działał ale będzie przerywał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w duzej cewce srodkowy jest wspolny, laczysz do niego dwa plusy z

> pojedynczych cewek. Skrajne steruja iskra. Podlacz na oko, jak

> nie zapali to zamienisz miejscami. Oczywiscie pisze o skrajnych

> bo srodkowy musi byc plus i nie zamieniasz go z niczym. Gdzie

> jest plus w starej instalacji? Mozna sprawdzic miernikiem lub na

> schemacie po kolorach kabelkow.

Ok miernik w dłoń i łączymy, dzięki kolejny raz za pomoc piwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gów*o prawda...

> Czujnik z 1.1 ma o wiele dłuższy przewód i ma całkiem inną

> rezystancje (ponad 1000 z tego co pamietam) a jakbyś sobie

> poczytał to byś wiedział, że 1.2 16v potrzebuje 500-800maks!

> Więc na czujniku z 1.1 nie ma prawa to działać. Tzn, będzie

> działał ale będzie przerywał...

Hmm.. A to dziwne bo odpalilismy juz kilka 16v na czujniku z 1.1 malo tego instalacja silnika tez z 1.1 przerobiona i jakos dziala. Jedno mielismy na oryginalnej wiazce i czujniku z 1.2 16v i roznicy nie bylo. Poza tym jak znajdziesz mi czujnik ktory przez to ze ma dluzszy przewod nawet o metr ma choc o 100 ohm wieksza rezystancje to postawie ci flaszke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm.. A to dziwne bo odpalilismy juz kilka 16v na czujniku z 1.1 malo

> tego instalacja silnika tez z 1.1 przerobiona i jakos dziala.

> Jedno mielismy na oryginalnej wiazce i czujniku z 1.2 16v i

> roznicy nie bylo. Poza tym jak znajdziesz mi czujnik ktory przez

> to ze ma dluzszy przewod nawet o metr ma choc o 100 ohm wieksza

> rezystancje to postawie ci flaszke.

bo wiązka z SPI jest najlepsza pod 16v. Co do czujnika to bym Ci zmierzył jakbym taki czujnik miał ale go sprzedałem już dawno i byś się zdziwił. A jak Ty masz takie czujniki (do 16v i do 1.1) to miernik w łape i sobie sprawdź... a potem daj cynk to wyślę adres do wysyłki flaszki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo wiązka z SPI jest najlepsza pod 16v. Co do czujnika to bym Ci

> zmierzył jakbym taki czujnik miał ale go sprzedałem już dawno i

> byś się zdziwił. A jak Ty masz takie czujniki (do 16v i do 1.1)

> to miernik w łape i sobie sprawdź... a potem daj cynk to wyślę

> adres do wysyłki flaszki

To ze sobie zmierzysz rezystancje czujnika i ze z 1.1 jest wieksza to ja wiem ale nie przez to ze kabel jest dluzszy haha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gów*o prawda...

> Czujnik z 1.1 ma o wiele dłuższy przewód i ma całkiem inną

> rezystancje (ponad 1000 z tego co pamietam) a jakbyś sobie

> poczytał to byś wiedział, że 1.2 16v potrzebuje 500-800maks!

> Więc na czujniku z 1.1 nie ma prawa to działać. Tzn, będzie

> działał ale będzie przerywał...

Gów*o prawda...

miałem czujnik oryginalny z 16v 800ohm oraz z 1.1 mpi 1100ohm i na obu czujnikach silnik chodził tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez obrazy ale niedawno jak składałem 16v to była różnica jak

> podmieniłem gmp z 1.1 i oryginał z 16v .... owszem auto chodziło

> ale wiecej tyrkoliło...

no bo gubiło zapłony... ale jak widać, niektórzy tutaj są mądrzejsi i wiedzą lepiej od producenta wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no bo gubiło zapłony... ale jak widać, niektórzy tutaj są mądrzejsi i

> wiedzą lepiej od producenta

pierdzielisz sick.gif 1,2 16v na czujniku z 1,1 spi, 1,2 8v mpi i 1,2 16v oryginalnym tak samo tyrkoli

wlasnie takimi pierdolami jak piszesz sie sugerowałem i mam 3 nowe czujniki oryginalne, gdzie nie ma róznicy w przerywaniu silnika i tak:

1,1 spi ma 602 omy

1,2 mpi ma 579

a 1,2 16v ma 848 omy

bez jakiej kolwiek róznicy pracuje silnik na kazdym czujniku sick.gif dodam ze wiazka silnikowa jest oryginalna z punto i nie cięta w zadnym miejscu. nawet konczy sie oryginalna kostką. takze teoria o czujnikach i gubieniach zapłonu w 16v to bzdura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujniki oryginalne, gdzie nie ma róznicy w przerywaniu silnika

> i tak:

> 1,1 spi ma 602 omy

> 1,2 mpi ma 579

> a 1,2 16v ma 848 omy

> bez jakiej kolwiek róznicy pracuje silnik na kazdym czujniku

do tego sprawdzaliśmy tez na moim czujniku z 1.2 16v z BBM na osprzęcie bosha, oporności dokładnienie pamiętam ale chyba było troszkę ponad 900ohm i to samo frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierdzielisz 1,2 16v na czujniku z 1,1 spi, 1,2 8v mpi i 1,2 16v

> oryginalnym tak samo tyrkoli

> wlasnie takimi pierdolami jak piszesz sie sugerowałem i mam 3 nowe

> czujniki oryginalne, gdzie nie ma róznicy w przerywaniu silnika

No wlasnie ja tez sie uzbroilem w czujniki jak ktos rzucil temat ze na ktoryms lepiej chodzi oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie ja tez sie uzbroilem w czujniki jak ktos rzucil temat ze

> na ktoryms lepiej chodzi

fakt czasami lepiej chodzi... ale jak stary czujnik poprostu jest padniety albo ma bardzo małą rezystancje to nie ma bata ze bedzie lepiej chodzic na nowym zlosnik.gif

co ciekawe zamiennik oryginalnego boscha ma 1350 omow zlosnik.gif i tez dziala. ciekawe co na to nasz znawca zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z danych zawartych w książkach serwisowych wynika, że parametry czujników są następujące:

silnik 1.1 CCS - 650 do 720 Ohm - napięcie 2 V - szczelina 0,5 do 1,5 mm

silnik 1.2 8V 75 KM - 650 do 720 Ohm - napięcie 2.1 V - szczelina 0,5 do 1,5 mm

silnik 1.2 16V 86 KM - 575 do 750 Ohm - szczelina 0,8 do 1,5 mm

Opór mierzy się na stykach 28 i 11 wtyczki do komputera czyli długość przewodów nie ma znaczenia.

Myślę, że najlepiej zaglądnąć do serwisówek, a potem coś napisać na forum....... No chyba, że chce się ponabijać posty.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z danych zawartych w książkach serwisowych wynika, że parametry

> czujników są następujące:

> silnik 1.1 CCS - 650 do 720 Ohm - napięcie 2 V - szczelina 0,5 do 1,5

> mm

> silnik 1.2 8V 75 KM - 650 do 720 Ohm - napięcie 2.1 V - szczelina

> 0,5 do 1,5 mm

> silnik 1.2 16V 86 KM - 575 do 750 Ohm - szczelina 0,8 do 1,5 mm

> Opór mierzy się na stykach 28 i 11 wtyczki do komputera czyli długość

> przewodów nie ma znaczenia.

> Myślę, że najlepiej zaglądnąć do serwisówek, a potem coś napisać na

> forum....... No chyba, że chce się ponabijać posty.....

człowieku nie czytam serwisówek po to aby na forum uzywac ctrl c i ctrl v... poszedlem do garage i zmierzyłem 3 czujniki ktore mam a swoja drogą widze ze co ksiazka to inne dane hehe.gif... pozatym w dupie mam nabijanie jakiś postów sick.gif

powiedz czy w twoich serwisowkach jest info czemu w cc/sc silniki 16 v przerywają podczas gwałtownego przyspieszania? podziel sie wiedza zlosnik.gif

a ja jeszcze raz napisze, ze kady czyjnik poczawszy od 1,1 a skonczywszy na oryginalnym bedzie dzialal ok.gif bez odczuwalnej róznicy w pracy silnika jak i podczas przyspieszania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra pany nie ma co sie spierać każdy ma swoją teorie ja wolę tą w której czujnik z 1.1 bedzie działał zlosnik.gif Teraz mi lepiej powiedzcie czy przewody paliwowe wam starczały do listwy, bo u mnie coś przykrótkie niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty Sebec nerwowy smile.gif Przecież nie do do ciebie piłem smile.gif A powodów wypadania zapłonów może być sporo. U mnie w 1.1 z głowicą 1.2 np powodem był zepsuty podwójny przekaźnik. A doszedłem do tego metodą badania napięć i oporów według serwisówki. Cóż - widać lepiej błądzić niż czytać i robić według wskazówek smile.gif A na Twoje życzenie podaję tabelkę sprawdzania różnych niesprawności silnika (patrz załącznik)

post-85563-14352506901251_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w duzej cewce srodkowy jest wspolny, laczysz do niego dwa plusy z

> pojedynczych cewek. Skrajne steruja iskra. Podlacz na oko, jak

> nie zapali to zamienisz miejscami. Oczywiscie pisze o skrajnych

> bo srodkowy musi byc plus i nie zamieniasz go z niczym. Gdzie

> jest plus w starej instalacji? Mozna sprawdzic miernikiem lub na

> schemacie po kolorach kabelkow.

No i pomierzyłem na dwóch kabelkach miernik wskazywał 0, a na pozostałych dwóch takie same wartosci ale nie było to 12v tylko mniej, to będą te plusy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Ty Sebec nerwowy Przecież nie do do ciebie piłem A powodów

> wypadania zapłonów może być sporo. U mnie w 1.1 z głowicą 1.2 np

> powodem był zepsuty podwójny przekaźnik. A doszedłem do tego

> metodą badania napięć i oporów według serwisówki. Cóż - widać

> lepiej błądzić niż czytać i robić według wskazówek A na Twoje

> życzenie podaję tabelkę sprawdzania różnych niesprawności

> silnika (patrz załącznik)

spoko ok.gif tylko w 16v jest troszke inaczej z tym "wypadaniem zapłonów" i generalnie nikt kogo znam nie jest w stanie w 100% powiedziec czemu auto przerywa sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki ktoś i w/g niego jest to powiązanie elektryki i mechaniki-ale mnie tego nie powiedział co dokładnie- w każdym razie mój nie przerywa smile.gif. A odnośnie czujnika położenia wału-powiedział że ma on również minimalny wpływ na to.Więcej nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest taki ktoś i w/g niego jest to powiązanie elektryki i

> mechaniki-ale mnie tego nie powiedział co dokładnie- w każdym

> razie mój nie przerywa . A odnośnie czujnika położenia

> wału-powiedział że ma on również minimalny wpływ na to.Więcej

> nie wiem.

troche takie gadanie o niczym sick.gif moj silnik był wyciagany osobiscie przezemnie z p1 (gdzie wczesniej tez był swapowany) i tak jak go wyciagnolem to wsadzilem ze wszystkim do sc... lacznie z wiazka i wszystkimi czujnikami jak i dolotem... i w p1 nie tyrkolil a u mnie tak zlosnik.gif

nie mniej jednak sam czujnik moze miec wpływ, ale nie jest to odczuwalne i nie jest to przyczyna tyrkolenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troche takie gadanie o niczym moj silnik był wyciagany osobiscie

> przezemnie z p1 (gdzie wczesniej tez był swapowany) i tak jak go

> wyciagnolem to wsadzilem ze wszystkim do sc... lacznie z wiazka

> i wszystkimi czujnikami jak i dolotem... i w p1 nie tyrkolil a u

> mnie tak

Wczoraj wyjechalem swiezo zeswapowanym SC z 899 na 16v, na orginalnej wiazce, przekazniku pojedynczym bialym, tylko ze nie mialem 1 i 2, ruszalem z 3 i zatyrkolil delikatnie, nawet chyba bardziej jak moj na wiazce z 1,1 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj wyjechalem swiezo zeswapowanym SC z 899 na 16v, na orginalnej

> wiazce, przekazniku pojedynczym bialym, tylko ze nie mialem 1 i

> 2, ruszalem z 3 i zatyrkolil delikatnie, nawet chyba bardziej

> jak moj na wiazce z 1,1 ...

Zmieniacie położenie czujnika na kole pasowym? Może wypadało by spojrzeć w tą stronę i przyjrzeć się zapłonom w seryjnym kompie? A jak nie, to zapiąć jakąś świnię i to zestroić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyciagnolem to wsadzilem ze wszystkim do sc... lacznie z wiazka

> i wszystkimi czujnikami jak i dolotem... i w p1 nie tyrkolil a u

> mnie tak

> nie mniej jednak sam czujnik moze miec wpływ, ale nie jest to

> odczuwalne i nie jest to przyczyna tyrkolenia

pozostaje wydech... cfaniaczek.gif

przejdz na fi43 i dopręż go katem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierdzielisz 1,2 16v na czujniku z 1,1 spi, 1,2 8v mpi i 1,2 16v

> oryginalnym tak samo tyrkoli

> wlasnie takimi pierdolami jak piszesz sie sugerowałem i mam 3 nowe

> czujniki oryginalne, gdzie nie ma róznicy w przerywaniu silnika

> i tak:

> 1,1 spi ma 602 omy

> 1,2 mpi ma 579

> a 1,2 16v ma 848 omy

> bez jakiej kolwiek róznicy pracuje silnik na kazdym czujniku dodam

> ze wiazka silnikowa jest oryginalna z punto i nie cięta w zadnym

> miejscu. nawet konczy sie oryginalna kostką. takze teoria o

> czujnikach i gubieniach zapłonu w 16v to bzdura

Bo jeżeli coś w elektryce jest napaćkane to podmiana miliona czujników Ci nic nie da. Ja po wsadzenoiu 16v miałęm niezłe hocki klocki... tyrkolił i przerywał. Pojechałem do pewnej poleceonej mi z tego forum osoby. Po otwarciu maski pierwszym tekstem jego było coś w deseń 'To nie ma prawa dobrze chodzić na czujniku z 1100'. Poza tym był bałagan w elektryce więc stwierdziliśmy, że zrobimy to na nowej wiązce z SEICENTO 1.1 SPI bo ta jest do tego ponoć najlepsze. Jak powiedziałem kolesiowi o tyrkoleniu to zrobił oczy ze zdziwienia i powiedział, że nic w tych silnikach nie tyrkoli.

Oddałem auto pare dni później do wsadzenia wiązki i nowego czujnika. Mechanior pokazał mi w książce Magnetti Marelli (nie pamietam dokladnie co to była za książka, w każdym razie była to specyfikacja silnika 1.2 16v) Jaką rezystancję ma mieć czujnik w 16v. Do tego powiedział mi, że do silnika z punto 1 1.2 16v był JEDEN i TYLKO JEDEN czujnik położenia wału wsadzany fabrycznie, robiony na zamówienie przez fiata w firmie BOSCH i taki czujnik można dostać tylko w serwisie fiata. Był on robiony pod te silniki. Po poskładaniu do dzisiaj śmigam i ani w 0,1% auto nie tyrkoli, przerywa itp. Auto oczywiście po wsadzeniu wiązki było podpięte pod kompa i wszystkie parametry zostały ustawione jak fabryka przykazała. Koleś już poskładał nie jedno 16v i 1.2 i 1.4 i żadne nie przerywa więc jak się ma wiedzę to się da...

Może aby sprawdzić wasze teorie co do czujników położenia wału to niech ktoś komu szesnastka nie tyrkoli w ogóle wsadzi czujnik z 1100 i zobaczy czy auto będzie dalej tak samo pracowało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie mam ten boscha czujnik u siebie i tyrkoli sick.gif wiazka nie przerabiana z punto i tyrkoli dalej...

i teraz albo gosc wie i specjalnie nie mowi, albo nie ma pojęcia i mu sie udało zlosnik.gif

masz jakis namiary na faceta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie mam ten boscha czujnik u siebie i tyrkoli wiazka nie

> przerabiana z punto i tyrkoli dalej...

> i teraz albo gosc wie i specjalnie nie mowi, albo nie ma pojęcia i mu

> sie udało

> masz jakis namiary na faceta?

Koleś jest konkretny i zna się na rzeczy, złożył niejedno 16v i żadnego z tego co wiem nie tyrkoli. A jak mu powiedziałem 'bo te silniki lubią tyrkolić, przerywać' to mi odpowiedział 'co te silniki robią?!' i wyłupił oczy. 2 dni i moje autko było jak nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmieniacie położenie czujnika na kole pasowym? Może wypadało by

> spojrzeć w tą stronę i przyjrzeć się zapłonom w seryjnym kompie?

> A jak nie, to zapiąć jakąś świnię i to zestroić?

Tez tak myslalem ale wyszlo ze nie ma roznicy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.