Skocz do zawartości

[J] Wady konstrukcyjne wg mnie


rusek PL

Rekomendowane odpowiedzi

Pragnę podzielić się osobistymi spostrzeżeniami dot. eksploatacji Astry J kombi z silnikiem A17DTJ i wad tegoż modelu:

- źle zaprojektowane przednie słupki, które ograniczają widoczność,

- źle zaprojektowany podział szyb bocznych, które ograniczają widoczność,

- źle działająca klimatyzacja manualna; bardzo trudno ją ustawić,

- zimą bardzo długo się nagrzewa wewnątrz,

- zdławiony niepotrzebnie silnik, co skutkuje fatalnymi osiągami,

- źle zaprojektowane fotele z przodu, mocno ograniczają widoczność boczną,

- źle zaprojektowany podłokietnik (za krótki),

- lusterko wsteczne źle osadzone, drży na najmniejszych nierównościach i przy słuchaniu muzyki (!),

- brak możliwości wyłączenia świateł na postoju przy włączonym silniku,

- gorsze nagłośnienie niż w modelach H,

- kiepskie wygłuszenie komory silnika,

- kiepskie uszczelki drzwiowe, przy 120 km/h zaczyna być głośno w kabinie,

- kiepska dostępność niektórych części zamiennych (sterownik zamka centralnego w ASO dostępny po 2 tyg.),

- odgłos w komorze silnika i w kabinie, jakby napełniającej butelki nie do wykrycia przez serwis.

Generalnie - model J to najgorszy ze wszystkich modeli Astry, a jeździłem każdą, łącznie z Kadettem. Nie polecam, wręcz odradzam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo piszesz o widoczności, a może przyzwyczajony jesteś do jakiegoś vana? typu sharan itp. ?

Nigdy nie jeździłem vanem smile.gif

> Wszystkim nie dogodzi,

To jest opinia moja, mojej żony, kolegi z pracy i mojego weterynarza. Wszystkie te osoby mają podobne odczucia w kwestii widoczności.

ale co do świateł to w firmówkach citroena mam to samo, strasznie mnie to

> denerwuje.

Weź teraz jedź na lewiznę do lasu w nocy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - źle zaprojektowane przednie słupki, które ograniczają widoczność,

> - źle zaprojektowany podział szyb bocznych, które ograniczają widoczność,

Taki urok współczesnych auta z małymi szybkami - podobne odczucia mam siedząc w Cruze.

> - źle działająca klimatyzacja manualna; bardzo trudno ją ustawić,

tzn? klima manualna ma to do siebie, że trzeba kręcić gałami

gorzej bo nawiewy mają słabą regulację na boki

> - zimą bardzo długo się nagrzewa wewnątrz,

taki urok diesla - a auto pewnie nie ma dogrzewania nawiewanego powietrza

> - zdławiony niepotrzebnie silnik, co skutkuje fatalnymi osiągami,

mój 1,8 też dychawiczny, ale za to bez problemu można ze spalaniem zejść do 7,5l/100km

> - źle zaprojektowane fotele z przodu, mocno ograniczają widoczność boczną,

w ogóle za wąskie na moje 4 litery zlosnik.gif

> - źle zaprojektowany podłokietnik (za krótki),

w Cruze wysuwa się, ale też jest za krótki a w dodatku sam wsuwa się z powrotem

> - lusterko wsteczne źle osadzone, drży na najmniejszych nierównościach i przy słuchaniu muzyki (!),

tego w Cruze nie zauważyłem - za to szybka tylna jest tak mała, że i tak mało widać

> - brak możliwości wyłączenia świateł na postoju przy włączonym silniku,

niektórzy mają z tym problem też i w Cruze

> - kiepska dostępność niektórych części zamiennych (sterownik zamka centralnego w ASO dostępny po 2

> tyg.),

tak jest od dawna - jeśli części nie ma w magazynie w Polsce, czeka sie równo 2 tyg.

> - odgłos w komorze silnika i w kabinie, jakby napełniającej butelki nie do wykrycia przez serwis.

> Generalnie - model J to najgorszy ze wszystkich modeli Astry, a jeździłem każdą, łącznie z

> Kadettem. Nie polecam, wręcz odradzam!

Przesadzasz.

Mam Cruze, znajomy ma Astrę i nie dochodzimy do takich kategforycznych wniosków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wyżej - parkujesz sobie nocą auto, ale chcesz mieć przekręcony kluczyk w stacyjce i co? Widać

> cię!

Przełączasz na 0 i po przekręceniu kluczyka światła nie zapalają, ale dopiero po odpaleniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja coś napiszę:

> - źle zaprojektowane przednie słupki, które ograniczają widoczność,

I w AH też czasami musiałem odchylać głowę, żeby spojrzeć na bok, więc ...

> - źle zaprojektowany podział szyb bocznych, które ograniczają widoczność,

To raczej nie wina szyb tylko dużych zagłówków i pozycji w jakich ustawisz fotele.

> - źle działająca klimatyzacja manualna; bardzo trudno ją ustawić,

Mam klimatronik więc nie mogę się odnieść, ale słychać jego pracę nawet przy zmianie temp o jedne stopień - więc jest czuły.

> - zimą bardzo długo się nagrzewa wewnątrz,

Porównywalnie z AH

> - zdławiony niepotrzebnie silnik, co skutkuje fatalnymi osiągami,

To trzeba brać 125 KM (ale też szału nie ma). Chyba nie zdławiony, tylko ten co był w AH. A że masa J wzrosła + 6 biegowa SB to jest jak jest.

> - źle zaprojektowane fotele z przodu, mocno ograniczają widoczność boczną,

jak wyżej

> - źle zaprojektowany podłokietnik (za krótki),

Odsuń fotel do tyłu smile.gif i będzie OK smile.gif

Ale za to masz dodatkowy schowek, na brak których można narzekać w H.

> - lusterko wsteczne źle osadzone, drży na najmniejszych nierównościach i przy słuchaniu muzyki (!),

Nie stwierdzam

> - brak możliwości wyłączenia świateł na postoju przy włączonym silniku,

Mam 4 położeniowy z czujnikiem zmierzchu, można

> - gorsze nagłośnienie niż w modelach H,

Wersja z Premium z 7 głośnikami jest porównywalna. Nie wiem jak z tyłu bo tam są tylko 2 głośniki zamiast 4.

> - kiepskie wygłuszenie komory silnika,

Tu się nie zgodzę. Wyciszenie J jest lepsze niż H.

> - kiepskie uszczelki drzwiowe, przy 120 km/h zaczyna być głośno w kabinie,

Porównywalnie do H, tym bardziej że jest 6 bieg i ogólna głośność spada.

> - odgłos w komorze silnika i w kabinie, jakby napełniającej butelki nie do wykrycia przez serwis.

TTTM

> Generalnie - model J to najgorszy ze wszystkich modeli Astry, a jeździłem każdą, łącznie z Kadettem. na drodze jest

Zależy co się chce. Pod względem komfortu wewnątrz i prowadzenia na drodze jest najlepszy. Przyjemność z jazdy akurat mam najmniejszą ale to wina braku kucyków. Po prostu trzeba brać 2.0 zamiast 1.7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robert uważa, że skoro w Chevi tak jest to i w Oplu tak jest

Już widzę - Astra ma światła do jazdy dziennej w standardzie.

Cruze przewidziany jest na trochę inne rynki smile.gif

> Niestety - sam Chevi dostałby ode mnie minus za sam wygląd, choć to ocena mocno subiektywna.

Kto co lubi - mnie i Astra i Cruze podobają się.

Cruze nawiązuje trochę do innych Chevich z potężną, zbyt wysoko podniesioną maską silnika.

W Cruze najbardziej mi przeszkadza, że zbyt mocno usztywnili zawieszenie. Lacetti dawało więcej komfortu na polskich drogach. Do tego mocno zwęzili fotele - niby jest trzymanie boczne, ale przyzwyczaiłem się do szerokich kanap i miękkiego zawieszenia, które pozwalało przelatywać przez nierówności zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i ja coś napiszę:

> I w AH też czasami musiałem odchylać głowę, żeby spojrzeć na bok, więc ...

Mam też H na podwórku - problem nie występuje.

> To raczej nie wina szyb tylko dużych zagłówków i pozycji w jakich ustawisz fotele.

Tak, zagłówki są za duże. Fotel ustawiam zaś tak, by się siedziało wygodnie. A wtedy nic nie widzę z boku.

> Mam klimatronik więc nie mogę się odnieść, ale słychać jego pracę nawet przy zmianie temp o jedne

> stopień - więc jest czuły.

Być może... W H też mam climatronic i wszystko ok.

> Porównywalnie z AH

> To trzeba brać 125 KM (ale też szału nie ma). Chyba nie zdławiony, tylko ten co był w AH. A że masa

> J wzrosła + 6 biegowa SB to jest jak jest.

W H też mam 6 biegów. Tylko komp po chipie i 135 kucy. Ale przed modem i tak lepiej szła niż Jka.

> jak wyżej

> Odsuń fotel do tyłu i będzie OK

Wywalę w ogóle...

> Ale za to masz dodatkowy schowek, na brak których można narzekać w H.

Ja w H mam w podłokietniku schowek.

> Nie stwierdzam

> Mam 4 położeniowy z czujnikiem zmierzchu, można

W H też taki mam i jest ok.

Albo chipa robić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wyżej - parkujesz sobie nocą auto, ale chcesz mieć przekręcony kluczyk w stacyjce i co? Widać

> cię!

Da się, przynajmniej w niektórych wersjach. Mam automatykę świateł i po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon włączą się DLR, ale jeżeli przełączysz światłą w pozycję off to stanie się ciemność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdury opowiadasz. Do mnie po wysłaniu maila obsługa klienta GM odpisuje lub oddzwania po paru

> godzinach

Mi zawsze odpisywali ok.gif

Czasem udało się coś załatwić - np. zmianę ASO, by potwierdzić diagnozę i uzyskać naprawę gwarancyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.