piotr1982 Napisano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 Witam, ostatnio zwróciłem uwagę że zaczyna brakować płynu chłodniczego. Przy wymianie kół (po stronie kierowcy) zobaczyłem taki widok: Czy ktoś chce się zabawić w wróżbitę Macieja zaryzykuje stwierdzenie co może być przyczyną wycieku? Jakiś wąż czy zbiorniczek płynu? czy są po prawej stronie inne zabawki (np termostat) albo coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Zobacz czy nie poci się zbiorniczek, właśnie oglądałem dwuletnią Merivę 1.4T i zbiornik mokry na zgrzewie, płynu dużo za mało. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Ostatnio naprawiałem wyciek chłodziwa w 1.4 T. Podciekała obudowa pompy wody. Spójrz z prawej strony silnika na skrzynie biegów - mi tam zbierał się płyn chłodniczy i jak było go więcej to po prostu ściekał na dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 16 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Dnia 13.04.2018 o 10:05, krisb napisał: Zobacz czy nie poci się zbiorniczek, właśnie oglądałem dwuletnią Merivę 1.4T i zbiornik mokry na zgrzewie, płynu dużo za mało. tam poza zbiorniczkiem i wężem nie ma (po stronie kierowcy) za dużo możliwości wycieku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 16 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Dnia 13.04.2018 o 20:56, franki napisał: Ostatnio naprawiałem wyciek chłodziwa w 1.4 T. Podciekała obudowa pompy wody. Spójrz z prawej strony silnika na skrzynie biegów - mi tam zbierał się płyn chłodniczy i jak było go więcej to po prostu ściekał na dół. pompa wody jest po stronie pasażera i na pasku ale tam oglądałem i sucho wyglądało A można wiedzieć ile taka przyjemność kosztowała? Pompa wymieniona razem z paskiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Sorry, nie obudowa pompy wody a obudowa termostatu. Zapłaciłem 350 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, franki napisał: Sorry, nie obudowa pompy wody a obudowa termostatu. Zapłaciłem 350 PLN To jest bardzo powszechna usterka w tym silniku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 Dnia 13.04.2018 o 10:05, krisb napisał: Zobacz czy nie poci się zbiorniczek, właśnie oglądałem dwuletnią Merivę 1.4T i zbiornik mokry na zgrzewie, płynu dużo za mało. Kolega miał nosa - zbiorniczek 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 12 Maja 2018 Udostępnij Napisano 12 Maja 2018 Mi po tej stronie ciekl czujnik temperatury plynu chlodzacego, potem pojawil sie wyciek na przewodzie od chlodzenia turbosprezarki (jest dodatkowo chlodzona ciecza). Niestety uklad chlodzenia w tym silniku wytwarza chyba za duze cisnienie stad problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 12 Maja 2018 Udostępnij Napisano 12 Maja 2018 Turbo jest chłodzone cieczą? Jaki masz silnik? 120 czy 140 KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 13 Maja 2018 Udostępnij Napisano 13 Maja 2018 (edytowane) Tak. 140KM A14NET. Przewody chlodzace niestety wchodza z tylu turbo, wiec zeby sie do nich dostac trzeba zdjac kolektor wydechowy z turbosprezarka. Nie wykluczone ze wlasnie to rozwiazanie generuje problemy z ukladem chlodzenia w tym silniku. Wydaje mi sie iz sa tam takie temperatury ze kazdy plyn na tym odcinku sie zagotuje tym bardziej ze te wezyki maja malenki przekroj. Edytowane 13 Maja 2018 przez PAWELwaw84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 13 Maja 2018 Udostępnij Napisano 13 Maja 2018 A 120 KM A14NEL też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 13 Maja 2018 Udostępnij Napisano 13 Maja 2018 (edytowane) Nie wiem, nigdy sie nie zaglebialem w ten silnik, zawsze mi sie wydawalo jednak ze oba technicznie niczym sie nie roznia, jedynie NEL ma elektronicznie ograniczona moc Klik Edytowane 13 Maja 2018 przez PAWELwaw84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy Napisano 28 Maja 2018 Udostępnij Napisano 28 Maja 2018 U mnie początkowo zbiorniczek do wymiany. Kolejny etap to wymiana pompy , bo elementy plastikowe się rozsypały . Po dwóch miesiącach w czasie jazdy nastąpił zrzut cieczy chłodzącej na asfalt i błyskawiczny alarm na desce rozdzielczej - pękł króciec kolektora powrotnego . ten najgrubszy. To jest właśnie po stronie kierowcy. Niestety przy tych silnikach trzeba obserwować wskaźnik temperatury płynu , ale w moim wypadku nawet to nie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 2 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2019 Odgrzeje kotleta pacjent MerivB 14T 120KM wyciek płynu na połączeniu wąż powrotny z chłodnicy a plastikowy króciec kolektora powrotnego z lewej strony silnika. Czy to oznaka początku końca tego kolektora??? Jak wykręcę korek zbiorniczka wyrównawczego jest standardowe "psikniecie". Po spuszczeniu ciśnienia stała całą noc i kropla nie spadła na asfalt. Andy u Ciebie w którym miejscu ten kolektor powrotny pękł???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 6 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2019 Jak pisałem kiedyś, że te silniki to małe grzejniki i od nadmiernej temperatury wszystko szybciej się starzeje, to któryś z kolegów wysmial to zjawisko. Jak widać to ja miałem rację. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2019 7 godzin temu, rostex napisał: Jak pisałem kiedyś, że te silniki to małe grzejniki i od nadmiernej temperatury wszystko szybciej się starzeje, to któryś z kolegów wysmial to zjawisko. Jak widać to ja miałem rację. Nie wiem czy to kwestia temperatury czy gownianych materialow, ale na forum Astry J to dosc powszechna usterka z tym zbiorniczkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 Dnia 6.07.2019 o 21:27, Maciej__ napisał: Nie wiem czy to kwestia temperatury czy gownianych materialow, ale na forum Astry J to dosc powszechna usterka z tym zbiorniczkiem Jak podłączysz jakikolwiek tester diagnostyczny OBD2 i zaczniesz monitorować temperaturę płynu chłodniczego, to zwrócisz uwagę, że podczas "normalnej" jazdy temperatura jest utrzymywana w okolicy 96 st. C a podczas postojów wentylator załącza się dopiero przy ok. 106 st. C W serwisach opla mechanicy przekazują sobie uwagi, aby obchodzić się z plastikami jak z jajem, bo kombinacja wieku i przebiegu może sprawić, że króćce zostaną w łapach. Wskaźnik na "zegarach" to tylko ozdoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 28 minut temu, lessero napisał: Jak podłączysz jakikolwiek tester diagnostyczny OBD2 i zaczniesz monitorować temperaturę płynu chłodniczego, to zwrócisz uwagę, że podczas "normalnej" jazdy temperatura jest utrzymywana w okolicy 96 st. C a podczas postojów wentylator załącza się dopiero przy ok. 106 st. C W serwisach opla mechanicy przekazują sobie uwagi, aby obchodzić się z plastikami jak z jajem, bo kombinacja wieku i przebiegu może sprawić, że króćce zostaną w łapach. Wskaźnik na "zegarach" to tylko ozdoba. Tak, tak wiem, ze rzeczywista temperatura jest sporo wyzsza niż to co pokazuja zegary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 19 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2019 Dnia 8.07.2019 o 10:15, lessero napisał: Jak podłączysz jakikolwiek tester diagnostyczny OBD2 i zaczniesz monitorować temperaturę płynu chłodniczego, to zwrócisz uwagę, że podczas "normalnej" jazdy temperatura jest utrzymywana w okolicy 96 st. C a podczas postojów wentylator załącza się dopiero przy ok. 106 st. C W serwisach opla mechanicy przekazują sobie uwagi, aby obchodzić się z plastikami jak z jajem, bo kombinacja wieku i przebiegu może sprawić, że króćce zostaną w łapach. Wskaźnik na "zegarach" to tylko ozdoba. W takim A16XER normalną temperaturą w trakcie jazdy bylo 102 st. C i jakos nie bylo slychac o kruchych plastikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 20 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2019 Może chodzi o to że przy 1.4 Turbo jest większa temperatura w komorze silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 20 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2019 Lessero zle napisal. Normalna temperatura a14net to okolo 104st.C natomiast przy dynamicznej jezdzie wlacza sie grzalka oszukujaca termostat i temperatura spada w okolice 95 st.C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo_ Napisano 28 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2022 W dniu 20.07.2019 o 17:18, PAWELwaw84 napisał: Lessero zle napisal. Normalna temperatura a14net to okolo 104st.C natomiast przy dynamicznej jezdzie wlacza sie grzalka oszukujaca termostat i temperatura spada w okolice 95 st.C Jaka grzałką się włącza? To chyba grzałka powinna podnieść temperature a nie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2022 Grzałka podnosi temp. termostatu, który - przez to - otwiera się przy niższej temp. płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.