PawelWaw Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 3 letni disel i na przegladzie informacja ze w wymienionym filtrze paliwa znalezli opilki metalu. Ze podobno to od tankowania na zlej stacji. Zalecaja wlac jakis siuwaks do baku dla spokojnosci zeby pompy i wtryskiwaczy nie uszkodzic. Ma to sens ? Co sie tam wlewa do tego baku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 szuwaks pomoże na opiłki? Chyba je już filtr wychwycił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 11 minut temu, PawelWaw napisał: 3 letni disel i na przegladzie informacja ze w wymienionym filtrze paliwa znalezli opilki metalu. Ze podobno to od tankowania na zlej stacji. Zalecaja wlac jakis siuwaks do baku dla spokojnosci zeby pompy i wtryskiwaczy nie uszkodzic. Ma to sens ? Co sie tam wlewa do tego baku ? Te opilki to chyba jedynie z pompy paliwa by mogly być o ile jest przed filtrem w zbiorniku... IMHO zalanie czegokolwiek tutaj nie pomoze bo i jak? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 19 minut temu, PawelWaw napisał: 3 letni disel i na przegladzie informacja ze w wymienionym filtrze paliwa znalezli opilki metalu. Ze podobno to od tankowania na zlej stacji. Zalecaja wlac jakis siuwaks do baku dla spokojnosci zeby pompy i wtryskiwaczy nie uszkodzic. Ma to sens ? Co sie tam wlewa do tego baku ? Co to za magiczny "siuwaks" i co niby ma on robić? Rozpuści te opiłki? O ile faktycznie, z paliwem może się coś dostać, to po to jest filtr, żeby takie rzeczy wyłapać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 No to może się jeszcze trzeba zastanowić, czy te opiłki nie pochodzą z pompy wysokiego ciśnienia (paliwa) a dostają się do baku przelewem/powrotem. Ja bym tego nie lekceważył, bo może się skończyć awarią silnika: wtryskiwacze bądź sama pompa. U mnie defekt pompy spowodował zniszczenia w głowicy i tym samym konieczność wymiany silnika (naprawa była nieopłacalna). 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 Sprawdzić korekcje wtryskiwaczy. Jeśli opiłkuje pompa wysokiego ciśnienia to opiłki powinny przytkać dysze wtryskiwaczy co powinno znaleźć odzwierciedlenie w korekcjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 Szuwaks nie pomoze. Ja bym zlecil diagnoze poza ASO z czego te opilki sa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2019 9 godzin temu, Bartłomiej napisał: U mnie defekt pompy spowodował zniszczenia w głowicy i tym samym konieczność wymiany silnika (naprawa była nieopłacalna). W jaki sposób pompa paliwa CR uszkodzić moze głowicę Jedyne co mi przychodzi do głowy to zatarcie pompy i zablokowanie/zerwanie paska rozrządu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 9 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2019 Na dwoje babka wróżyła. volvo s40 2.0d (psa) przestał palić, ciężko nabijał ciśnienie do rampy, ciśnienie skakało. w filtrze były opiłki. wyjąłem wtryski, pompę i oddałem do sprawdzenia. przy okazji zajrzałem do zbiornika i o dziwo czyściutki. wtryski okazały się super sprawne, w pompie wymienili zawór regulacji i zawór dawki paliwa ( któryś z nich był powodem awarii) przy okazji korpus pompy wstępnej bo aluminium w nim użyte już się znacznie utleniło. złożyłem do kupy i jest bajka. prawda taka że gdyby nie opiłki to bym nie demontował całego układu paliwowego tylko od razu pomajstrował przy zaworach. jeżeli Twoj samochód normalnie jeździ to narazie to olej. wymień profilaktycznie filtr za dajmy na to pół roku i zobacz co siedzi w puszce. jak dla mnie na 90% coś poleciało z dystrybutora, mimo filtrów jakie w nim są...co to za wóz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 9 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2019 14 godzin temu, bochumil napisał: Sprawdzić korekcje wtryskiwaczy. Jeśli opiłkuje pompa wysokiego ciśnienia to opiłki powinny przytkać dysze wtryskiwaczy co powinno znaleźć odzwierciedlenie w korekcjach. przytkany wtryskiwacz cr nie działa, silnik chodzi nierówno albo w ogóle. to nie stary TD który zeźre wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 9 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, trychu napisał: Na dwoje babka wróżyła. volvo s40 2.0d (psa) przestał palić, ciężko nabijał ciśnienie do rampy, ciśnienie skakało. w filtrze były opiłki. wyjąłem wtryski, pompę i oddałem do sprawdzenia. przy okazji zajrzałem do zbiornika i o dziwo czyściutki. wtryski okazały się super sprawne, w pompie wymienili zawór regulacji i zawór dawki paliwa ( któryś z nich był powodem awarii) przy okazji korpus pompy wstępnej bo aluminium w nim użyte już się znacznie utleniło. złożyłem do kupy i jest bajka. prawda taka że gdyby nie opiłki to bym nie demontował całego układu paliwowego tylko od razu pomajstrował przy zaworach. jeżeli Twoj samochód normalnie jeździ to narazie to olej. wymień profilaktycznie filtr za dajmy na to pół roku i zobacz co siedzi w puszce. jak dla mnie na 90% coś poleciało z dystrybutora, mimo filtrów jakie w nim są...co to za wóz? C4GP 2.0D Edytowane 9 Lipca 2019 przez PawelWaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 9 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2019 11 godzin temu, volf6 napisał: Jedyne co mi przychodzi do głowy to zatarcie pompy i zablokowanie/zerwanie paska rozrządu... W HDI 2.0, które mam w Citroenie pompa wysokiego ciśnienia jest napędzana z wałka rozrządu. Pompa stanęła na dębowo i zatrzymała wałek. @PawelWaw U mnie jest/był również silnik PSA HDI 2.0. Zalecam ostrożność i przyjrzenie się pompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Znalazłem opiłki w 2.2HDI i panikowałem, jeździłem ze świadomością możliwej awarii. Kupiłem potem 1.4HDI i przy wymianie filtra też znalazłem opiłki. Teraz mam 2.0HDI i opiłki też są a mam jeszcze dwie sztuki z tym samym silnikiem i nawet nie chce mi się do filtrów zaglądać bo pewnie też są. Masz dwa wyjścia: stresować się albo jeździć normalnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 11 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2019 Braciak od kilku lat jeździ mondeo z 1.8 tdci jakieś niecałe 300kkm przebiegu. I tez ma opiłki i jeździ. Nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 22 godziny temu, muzz napisał: Braciak od kilku lat jeździ mondeo z 1.8 tdci jakieś niecałe 300kkm przebiegu. I tez ma opiłki i jeździ. Nic się nie dzieje. Pompa wtryskowa się kończy i dzięki niej niedługo będzie też po wtryskiwaczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 12 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 Kończy się pewnie od dłuższego czasu. A opilkow właśnie filtr nie powinien wyłapać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 12 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 Filtr jest przed pompą wtryskową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 12 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 ten samochod ma od nowosci 56k km przebieg a ludzie ostrzegali przed francuzami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 Teraz, PawelWaw napisał: ten samochod ma od nowosci 56k km przebieg a ludzie ostrzegali przed francuzami No dobra, a cos sie z nim dzieje? Widziales w ogole te opilki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 12 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2019 Teraz, Maciej__ napisał: No dobra, a cos sie z nim dzieje? Widziales w ogole te opilki? 2 x nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamk Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 U mnie jak były opiłki to najpierw zaczął źle odpalać, potem sukcesywnie dostawałem komunikat "check injection" aż był stop na trasie i koniec podróży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 13 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2019 Miałem podobnie ale w zabytku passat b4, silnik TD fala w pompie wtryskowej się łuszczyła. Poprzednik za długo na opale jeździł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 Dnia 13.07.2019 o 13:58, adamk napisał: U mnie jak były opiłki to najpierw zaczął źle odpalać, potem sukcesywnie dostawałem komunikat "check injection" aż był stop na trasie i koniec podróży. U mnie smiga bezproblemowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 Dnia 12.07.2019 o 22:10, PawelWaw napisał: 2 x nie @Maciej__ i jakies wnioski ? Czy tylko odpisujesz wszedzie by odpisac i miec wiecej postow niz lucyfer ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 22 minuty temu, PawelWaw napisał: @Maciej__ i jakies wnioski ? Czy tylko odpisujesz wszedzie by odpisac i miec wiecej postow niz lucyfer ? Ja bym jezdzil i sie nie przejmowal bo nie widze sensu szukac problemow, tam gdzie ich nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2019 Teraz, Maciej__ napisał: Ja bym jezdzil i sie nie przejmowal bo nie widze sensu szukac problemow, tam gdzie ich nie ma... I chyba tak zrobie. Nie bede rozbieral pol samochodu u specjalisty zenka zeby powiedzial panie kto panu to tak zlozyl... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 15 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2019 Opiłki w filtrze paliwa nic strasznego nie muszą wróżyć, świadczą o tym że filtr zadziałał prawidło, przy wymianie filtra oleju zleć mechanikowi obejrzenie go czy tam nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2019 Godzinę temu, AkuQ napisał: Opiłki w filtrze paliwa nic strasznego nie muszą wróżyć, świadczą o tym że filtr zadziałał prawidło, przy wymianie filtra oleju zleć mechanikowi obejrzenie go czy tam nie ma. Tylko pytanie skąd się wzięły, przecież nie z samego paliwa. Zbiornik w aucie plastikowy, pompa wstępna też i przewody na niskim ciśnieniu przeważnie. Jako miejsce produkcji opiłków wydaje się być podejrzana jedynie pompa CR a to raczej nic dobrego nie wróży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 15 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2019 29 minut temu, volf6 napisał: Tylko pytanie skąd się wzięły, przecież nie z samego paliwa. Zbiornik w aucie plastikowy, pompa wstępna też i przewody na niskim ciśnieniu przeważnie. Jako miejsce produkcji opiłków wydaje się być podejrzana jedynie pompa CR a to raczej nic dobrego nie wróży Opcji jest kilka, może być pompa CR i wtedy faktycznie to nic dobrego, aczkolwiek pytanie kolejne ile tego jest, bo może być to naturalne zużycie uwzględnione przez producenta nie mające wpływu na układ paliwowy, lub wada fabryczna pompy, albo po prostu syfki wyłapane z paliwa zatankowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.