Jump to content

Recommended Posts

rozgladam sie za uzywanym 7-10 latnim małym autem : 206plus, 207; clio; c3

 popatrzyłem na c eny pandy 😆

 

srednia cena pandy III z roku 2013     1.2Pb  wynosi 17,5 tys, .  ogłoszenia 18- 20 tys.  Auto jako nowe kosztowało ok 34-35 tys zl. Cena niezła jak za takie auto.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, deszczowyRoman napisał:

rozgladam sie za uzywanym 7-10 latnim małym autem : 206plus, 207; clio; c3

 popatrzyłem na c eny pandy 😆

 

srednia cena pandy III z roku 2013     1.2Pb  wynosi 17,5 tys, .  ogłoszenia 18- 20 tys.  Auto jako nowe kosztowało ok 34-35 tys zl. Cena niezła jak za takie auto.

 

 

Dlatego takie male auta oplaca sie kupowac jako nowe :ok:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, deszczowyRoman napisał:

Cena niezła jak za takie auto.

 

Tzn dużo czy mało?

W moim odczuciu ceny samochodów używanych oszalały już dawno temu a pandemia dodatkowo je spotęgowała. Samochody za 35-40k które oglądałem niedawno, teraz są wystawione za 50k. 

 

O absurdzie sytuacji może świadczyć fakt, że samochód z 2006 który kupiłem w 2013 i sprzedałem w 2014, dzisiaj kosztuje więcej niż 7 lat temu ;l

 

Jak ktoś twierdzi, że inflacja wynosi 3-4% to niech się walnie w beret ;]

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, camel00 napisał:

 

Tzn dużo czy mało?

W moim odczuciu ceny samochodów używanych oszalały już dawno temu a pandemia dodatkowo je spotęgowała. Samochody za 35-40k które oglądałem niedawno, teraz są wystawione za 50k. 

 

O absurdzie sytuacji może świadczyć fakt, że samochód z 2006 który kupiłem w 2013 i sprzedałem w 2014, dzisiaj kosztuje więcej niż 7 lat temu ;l

 

Jak ktoś twierdzi, że inflacja wynosi 3-4% to niech się walnie w beret ;]

 

Nowe auta tez podrozaly dosc mocno w ostatnim czasie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, deszczowyRoman napisał:

😆na niezła jak za takie auto.

 

Czyli że tanie czy drogie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Danielpoz. napisał:

Czyli że tanie czy drogie? 

 

Też nie wiem, ale wydaje mi się że normalna, w miarę świeże auto i cena poniżej 20kpln, do miasta jak znalazł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, camel00 napisał:

 

Tzn dużo czy mało?

W moim odczuciu ceny samochodów używanych oszalały już dawno temu a pandemia dodatkowo je spotęgowała. Samochody za 35-40k które oglądałem niedawno, teraz są wystawione za 50k. 

 

O absurdzie sytuacji może świadczyć fakt, że samochód z 2006 który kupiłem w 2013 i sprzedałem w 2014, dzisiaj kosztuje więcej niż 7 lat temu ;l

 

Jak ktoś twierdzi, że inflacja wynosi 3-4% to niech się walnie w beret ;]

 

Od trzech miesięcy próbuję sprzedać Toyotę i nie zauważyłem takiego trendu. 2005 rok, od początku w rodzinie, bezwypadek - w ciągu ostatniego miesiąca jeden telefon.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Od trzech miesięcy próbuję sprzedać Toyotę i nie zauważyłem takiego trendu. 2005 rok, od początku w rodzinie, bezwypadek - w ciągu ostatniego miesiąca jeden telefon.
Gdyby to był Yaris lub Corolla noPB to już by go dawno nie było :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystawiłem swoj stary samochód z 2006r w cenie poniżej średniej z olx. Przez miesiąc nie było ani jednego telefonu. Ostatecznie kupił szwagier za cenę prawie 40% niższa niż w ogłoszeniu. Każdy jest zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, bizz napisał:

 

Od trzech miesięcy próbuję sprzedać Toyotę i nie zauważyłem takiego trendu. 2005 rok, od początku w rodzinie, bezwypadek - w ciągu ostatniego miesiąca jeden telefon.

Afryka czeka😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Afryka czeka😀

 

Nie sądzę, za młoda.

190-tkę będę sprzedawał, już miałem dwa zapytania od ludzi wysyłających na Afrykę a jeszcze ogłoszenie nie wystawione.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 17.07.2020 o 20:25, deszczowyRoman napisał:

srednia cena pandy III z roku 2013     1.2Pb  wynosi 17,5 tys, .  ogłoszenia 18- 20 tys.  Auto jako nowe kosztowało ok 34-35 tys zl. Cena niezła jak za takie auto.

Ja mam wrażenie od lat, że samochód mały czy duży, prosty czy premium niezależnie od wyposażenia właśnie po siedmiu latach jest wart połowę swojej salonowej wartości ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, amazaque napisał:

Ja mam wrażenie od lat, że samochód mały czy duży, prosty czy premium niezależnie od wyposażenia właśnie po siedmiu latach jest wart połowę swojej salonowej wartości ;]

To mylne masz wrażenie, a na pewno skrajnie uogólnione :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mrBEAN napisał:

To mylne masz wrażenie, a na pewno skrajnie uogólnione :) 

Może pominąłem ciągniki siodłowe, autobusy i koparki ;], przepraszam :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, amazaque napisał:

Ja mam wrażenie od lat, że samochód mały czy duży, prosty czy premium niezależnie od wyposażenia właśnie po siedmiu latach jest wart połowę swojej salonowej wartości ;]

Fajnie by bylo... Raczej 3-5 lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, amazaque napisał:

Może pominąłem ciągniki siodłowe, autobusy i koparki ;], przepraszam :hehe:

Pominąłeś jakieś 70-80% rynku, może więcej.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fajnie by bylo... Raczej 3-5 lat.
Te czasy to już historia. W listopadzie sprzedałem 3 letnie tipo...22% taniej niż kupiłem nowy. Do 50%troche brakuje

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, BOGUS napisał:

Te czasy to już historia. W listopadzie sprzedałem 3 letnie tipo...22% taniej niż kupiłem nowy. Do 50%troche brakuje

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
 

Czyli najtańszy kompakt. Najtańsze zawsze tracą najmniej, a rynek jest trochę szerszy ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, mrBEAN napisał:

Czyli najtańszy kompakt. Najtańsze zawsze tracą najmniej, a rynek jest trochę szerszy ;) 

 

Prawda, ale czasy, ze 3 lata mozna kupic za polowe ceny transakcyjnej to raczej juz dawno minely...

Obecnie to raczej 5- latka mozna szukac a i to nie zawsze...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, mrBEAN napisał:

Pominąłeś jakieś 70-80% rynku, może więcej.

Ale w plus czy w minus się pomyliłem? Załóżmy te 10% zależnie od stanu i widzimisię sprzedającego "do negocjacji" :hehe:. Od Citigo do Veyrona - jedziesz :phi:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, bizz napisał:

 

Od trzech miesięcy próbuję sprzedać Toyotę i nie zauważyłem takiego trendu. 2005 rok, od początku w rodzinie, bezwypadek - w ciągu ostatniego miesiąca jeden telefon.

Wydaje mi się, że dobrze i łatwo właśnie sprzedaje się auta 5-7 letnie, starsze to już więcej zachodu. Kiedyś sprzedawałem 13. letnią Nubirę i tam nawet obniżanie ceny nic nie dawało, po za pojawianiem się ludzi, którzy kwalifikowali się od razu do szpitala ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Prawda, ale czasy, ze 3 lata mozna kupic za polowe ceny transakcyjnej to raczej juz dawno minely...

Obecnie to raczej 5- latka mozna szukac a i to nie zawsze...

Jeśli mówimy o podstawowych wersjach to owszem.

Tylko przykładowo taką Octavię kilka lat temu można było kupić za 50 i za 100, a i za 120 nie było problemu.

I to trzeba rozróżnić. Im bardziej bazowe auto tym mniej traci, bo nie ma z czego.

Inflacja jest galopująca to i różnice robią się mniejsze, to trochę zakrzywia obraz.

Z jednej strony mniej tracimy, a z drugiej nic więcej nie możemy kupić.

 

Aktualnie 50% to max. 5 lat w mojej ocenie, dla całego rynku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Od trzech miesięcy próbuję sprzedać Toyotę i nie zauważyłem takiego trendu. 2005 rok, od początku w rodzinie, bezwypadek - w ciągu ostatniego miesiąca jeden telefon.
D4D?

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, ppmarian napisał:

D4D?

Wysłane z tel.
 

 

tak, to główny powód, boją się

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
tak, to główny powód, boją się
Dokładnie. Są auta niesprzedawalne. Czyli wspomniana toyota d4d, subaru diesel, mitsubishi gdi, psa 2.7hdi itp

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, BOGUS napisał:

Te czasy to już historia. W listopadzie sprzedałem 3 letnie tipo...22% taniej niż kupiłem nowy. Do 50%troche brakuje
 

To moze lapie sie w te widelki jako 5-letni;] Jest jeszcze kwestia przebiegu i wartosci wyjsciowej (cena katalogowa, czy rzeczywista)...

 

Wlasciwie mozna by zrobic 3-6 lat. Otoz znajomy od Dustera I LPG twierdzi, ze za 6-latka, 160kkm (salon PL) dawali mu 50% wartosci nowego. Podchodze do tego z dystansem, bo na razie trzyma, ale cos moze byc na rzeczy. Duster i Jimny moga byc wyjatkowymi rekordzistami pod tym wzgledem. 

 

6 godzin temu, mrBEAN napisał:

Jeśli mówimy o podstawowych wersjach to owszem.

Generalnie Dacia, Fiat, moze jeszcze Suzuki, beda sila rzeczy trzymac dobrze wartosc, bo to najtansze samochody w swoich segmentach, ale tak jak mowisz - w wersjach podstawowych. Na przyklad wypasiony dizel (przy tym trendzie cenowym ON) straci juz wiecej na wartosci.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, mrBEAN napisał:

Jeśli mówimy o podstawowych wersjach to owszem.

Tylko przykładowo taką Octavię kilka lat temu można było kupić za 50 i za 100, a i za 120 nie było problemu.

I to trzeba rozróżnić. Im bardziej bazowe auto tym mniej traci, bo nie ma z czego.

Inflacja jest galopująca to i różnice robią się mniejsze, to trochę zakrzywia obraz.

Z jednej strony mniej tracimy, a z drugiej nic więcej nie możemy kupić.

 

Aktualnie 50% to max. 5 lat w mojej ocenie, dla całego rynku.

 

 

Zerknij sobie na ceny modnych SUVow ;]

Tesciowie sprzedali teraz 5-letnie CX5 za 70kPLN, gdzie nowe kosztowalo 118k...

Podobnie jest z Tucsonami, Rav 4, CRV, itd

 

  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Zerknij sobie na ceny modnych SUVow ;]

Tesciowie sprzedali teraz 5-letnie CX5 za 70kPLN, gdzie nowe kosztowalo 118k...

Podobnie jest z Tucsonami, Rav 4, CRV, itd

 

Czyli japońskie trzymają dobrze cenę👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, bizz napisał:

 

Nie sądzę, za młoda.

190-tkę będę sprzedawał, już miałem dwa zapytania od ludzi wysyłających na Afrykę a jeszcze ogłoszenie nie wystawione.

2005? Jak najbardziej takie jadą na czrny ląd. Kwestia modelu i silnika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Czyli japońskie trzymają dobrze cenę👍

 

Z ciekawosci spojrzalem teraz na Tiguana to krajowe z przebiegami do 100kkm tez stoja po 60kPLN+....

Ogolnie jest moda na SUVy, we flotach to nie jezdzi, wiec ceny sa wysokie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, 29 napisał:

To moze lapie sie w te widelki jako 5-letni;] Jest jeszcze kwestia przebiegu i wartosci wyjsciowej (cena katalogowa, czy rzeczywista)...

 

Wlasciwie mozna by zrobic 3-6 lat. Otoz znajomy od Dustera I LPG twierdzi, ze za 6-latka, 160kkm (salon PL) dawali mu 50% wartosci nowego. Podchodze do tego z dystansem, bo na razie trzyma, ale cos moze byc na rzeczy. Duster i Jimny moga byc wyjatkowymi rekordzistami pod tym wzgledem. 

 

Generalnie Dacia, Fiat, moze jeszcze Suzuki, beda sila rzeczy trzymac dobrze wartosc, bo to najtansze samochody w swoich segmentach, ale tak jak mowisz - w wersjach podstawowych. Na przyklad wypasiony dizel (przy tym trendzie cenowym ON) straci juz wiecej na wartosci.

Zwróć uwagę, że jako przykład padło już Tipo, teraz Duster 😁

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Z ciekawosci spojrzalem teraz na Tiguana to krajowe z przebiegami do 100kkm tez stoja po 60kPLN+....

Ogolnie jest moda na SUVy, we flotach to nie jezdzi, wiec ceny sa wysokie.

I tu się zgodzę. Bo w ojciec w 2014 bardzo dobrze sprzedał Kugę, a Rav4 kupiona w 2014 tez dobrze trzyma cenę. 
 

Tylko to nadal patrzymy na zakupy prywatne. 
Ja skomentowałem cały rynek.

 

Ale trend jest jak piszecie, bo inflacja tak działa. Jednym słowem nie warto dobie teraz odmawiać nowego wozu, można łatwiej negocjować z żoną 😜

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, bizz napisał:

 

tak, to główny powód, boją się

I chwała im za to. Diesle w osobowych jak najszybciej muszą wylądować na szrotach. 

Wsród handlarzy nawet obserwuję odwrót od diesli, także rynek musi mieć mocno negatywny stosunek do nich. W końcu.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Danielpoz. napisał:

2005? Jak najbardziej takie jadą na czrny ląd. Kwestia modelu i silnika. 

 

1992, 2.0d

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, mrBEAN napisał:

I chwała im za to. Diesle w osobowych jak najszybciej muszą wylądować na szrotach. 

Wsród handlarzy nawet obserwuję odwrót od diesli, także rynek musi mieć mocno negatywny stosunek do nich. W końcu.

 

Chyba żartujesz. To takie czcze marzenia, nowe diesle sprzedają się i będą się sprzedawały nadal. Niejeden tu już wieścił koniec diesli i jakoś tego końca nie widać.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, bizz napisał:

 

Chyba żartujesz. To takie czcze marzenia, nowe diesle sprzedają się i będą się sprzedawały nadal. Niejeden tu już wieścił koniec diesli i jakoś tego końca nie widać.

Udział diesla w rynku spada, także to statystyki, a nie marzenia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, mrBEAN napisał:

Udział diesla w rynku spada, także to statystyki, a nie marzenia. 

 

to przytocz tutaj te statystyki proszę... bo na rynku niemieckim który dla mnie stanowi pewne odniesienie do sprzedaży w całej Europie od grudnia 2019 różnica pomiędzy dieslem a benzyną cały czas się zmniejsza... trochę to przeczy Twojej teorii

 

https://www.statista.com/statistics/417021/monthly-car-registrations-in-germany-by-fuel-type/

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, bizz napisał:

 

Chyba żartujesz. To takie czcze marzenia, nowe diesle sprzedają się i będą się sprzedawały nadal. Niejeden tu już wieścił koniec diesli i jakoś tego końca nie widać.

Niewatpliwie, ale tak do segmentu C lub nawet D, przy umiarkowanych przebiegach, jest jeszcze sens kupowac dizla, jesli litr ON jest srednio 6 groszy drozszy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, 29 napisał:

Niewatpliwie, ale tak do segmentu C lub nawet D, przy umiarkowanych przebiegach, jest jeszcze sens kupowac dizla, jesli litr ON jest srednio 6 groszy drozszy?

 

Nie no, ja się z tym zgadzam że nie i jak najbardziej chciałbym żeby udział pierdziuchów spadł. Odnoszę się tylko do faktu że jeszcze długo tak nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, bizz napisał:

bo na rynku niemieckim który dla mnie stanowi pewne odniesienie do sprzedaży w całej Europie od grudnia 2019 różnica pomiędzy dieslem a benzyną cały czas się zmniejsza... trochę to przeczy Twojej teorii

Tylko w Niemczech ON jest nadal wyraznie tanszy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, bizz napisał:

 

to przytocz tutaj te statystyki proszę... bo na rynku niemieckim który dla mnie stanowi pewne odniesienie do sprzedaży w całej Europie od grudnia 2019 różnica pomiędzy dieslem a benzyną cały czas się zmniejsza... trochę to przeczy Twojej teorii

 

https://www.statista.com/statistics/417021/monthly-car-registrations-in-germany-by-fuel-type/

Niemcy to marki premium, a tam diesel głównie w ofercie.

 

Dla całej Europy pierwszym brzegu artykuł jakiś z cyferkami.
 

https://www.autodoc.pl/info/dlaczego-diesel-traci-w-europie-na-swojej-popularnosci

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, bizz napisał:

 

Nie no, ja się z tym zgadzam że nie i jak najbardziej chciałbym żeby udział pierdziuchów spadł. Odnoszę się tylko do faktu że jeszcze długo tak nie będzie.

Ale on spada, a że powoli to tylko możemy ubolewać. Od 2021 powinno przyspieszyć trochę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Niemcy to marki premium, a tam diesel głównie w ofercie.

 

Dla całej Europy pierwszym brzegu artykuł jakiś z cyferkami.
 

https://www.autodoc.pl/info/dlaczego-diesel-traci-w-europie-na-swojej-popularnosci

 

 

 

z cyferkami z 2017 i 2018 roku... podrzuciłem Ci bieżące

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 minuty temu, bizz napisał:

 

 

z cyferkami z 2017 i 2018 roku... podrzuciłem Ci bieżące

 Bieżące są zakrzywione, bo zdaje się diesle po dieselgate były dotowane lub premiowane w Niemczech. Także sztuczna ręka rynku. 
Teraz ta sama sztuczna ręka rynku będzie promować elektryki, bo przestają wspierać spalinowe, a będą dawać 9000 euro na elektryka. 

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, bizz napisał:

 

1992, 2.0d

Takie też pojadą ale to antyki. Co to za toyota? 

Edited by Danielpoz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Danielpoz. napisał:

Takie też pojadą ale to antyki. Co to za toyota? 

 

Nie no, pisałem najpierw o Toyocie którą teraz sprzedaję - Avensis 2.2 d4d, to jest 2005 rok - tutaj odzew mizerny.

 

Natomiast na dniach będę sprzedawał Mercedesa 190d Mamy, jeszcze go w ogłoszeniach nie ma a już dwóch handlarzy zaczepiało, wywóz na Afrykę. Ten jest 1992, 2.0d - co ciekawe zgnita podłoga im nie przeszkadza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mrBEAN napisał:

 Bieżące są zakrzywione, bo zdaje się diesle po dieselgate były dotowane lub premiowane w Niemczech. Także sztuczna ręka rynku. 
Teraz ta sama sztuczna ręka rynku będzie promować elektryki, bo przestają wspierać spalinowe, a będą dawać 9000 euro na elektryka. 

 

no cóż, podsumujemy rok jak się skończy

nie wieszczę jednak szybkiego spadku sprzedaży diesli

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, bizz napisał:

 

no cóż, podsumujemy rok jak się skończy

nie wieszczę jednak szybkiego spadku sprzedaży diesli

Tylko podsumuj Europę, a nie wybiórczo Niemcy, czy inny kraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bizz napisał:

 

Nie no, pisałem najpierw o Toyocie którą teraz sprzedaję - Avensis 2.2 d4d, to jest 2005 rok - tutaj odzew mizerny.

 

Natomiast na dniach będę sprzedawał Mercedesa 190d Mamy, jeszcze go w ogłoszeniach nie ma a już dwóch handlarzy zaczepiało, wywóz na Afrykę. Ten jest 1992, 2.0d - co ciekawe zgnita podłoga im nie przeszkadza.

No merc to merc😀 podloge sie polepi na miejscu i auto dostanie drugie zycie👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, bizz napisał:

 

no cóż, podsumujemy rok jak się skończy

nie wieszczę jednak szybkiego spadku sprzedaży diesli

 

Calkowity spadek to pewnie nie, ale juz teraz uzywki potrafia byc tansze niz noPB. Jeszcze chwila i nawet floty zaczna od diesla odchodzic.

W zasadzie wszystko poza wiekszymi SUVami czy VANami obecnie to diesel nie ma wiekszego sensu.

A takie pomysly, nawet jesli nie wejda w zycie to na pewno pogorsza sytuacje na rynku wtornym...

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26129968,centrum-krakowa-nie-dla-starych-diesli-powstanie-nowa-strefa.html

Edited by Maciej__

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.