Jump to content

Recommended Posts

Za kilka dni mija równo rok od kiedy kupiliśmy do domu eCitygo. Z racji iż mam na świeżo koszty ubezpieczenie napiszę krótkie podsumowanie.

Poziom zadowolenia: bardzo wysoki :). Tu się nic nie zmieniło, genialne auto do miasta i na krótkie wypady poza miasto. U nas jako drugie auto poprzednie prawie nie opuszczało stolicy, te zaliczyło x4 "trasy" po 200-300km. Zasięg nadal więcej niż wystarczający, zwykle po ładowaniu pokazuje ok 340km. Jedynie zimą przy ujemnych temp ten zasięg spadał i to nawet sporo, nie tyle nawet z racji zwiększonego zużycia co spadku efektywności akumulatorów. Mimo dość kapryśnej zimy w tym roku nie powoduje to jakieś dużych problemów a ogrzewanie działa dość sprawnie. Nadal bardzo lubię nią jeździć, bo po prostu sprawi mi to frajdę ;).

 

Uszkodzenia, naprawy: brak, wgranie nowego oprogramowanie w ASO.

Przebieg: 10500km (obecnie) - 1500(zakup).

Cyferki i koszty:

Ubezpieczenie pierwszy rok: 2300zł (obecnie 1780)

Koła na zimę: 500zł (używane, bo trafiło się jak gość ulicę dalej sprzedawał)

Serwis: 30zł filtr p.pyłkowy

Inne: pokrowce ok 150zł

 

Zużycie EN:

jesień 11kWh

zima 15.6kWh

wiosna 11.8kWh

średnio z tego okresu (aplikacja podaje przebiegi) 12.5kWh (jakby policzyć zeszłe lato pewnie byłoby 12kW)

Tutaj trudno oszacować niestety koszty, u mojego dostawcy to ok 0.68gr, co daje równe 8.5zł / 100km, ale u nas większość szło z PV. Zera nie mogę liczyć, bo będziemy mieli dopłatę w tym roku, więc licząc proporcjonalnie do zużycia w domu koszt był 230zł za cały rok. W sumie ostatnie kilka razy i tak auto było/jest tankowane na bezpłatnej ładowarce, którą pojawiła się ostatnio pod żony pracą.

 

Utrata wartości.

W zależności od kalkulatorów auto jest warte 69-75kzł, przy obecnym ubezpieczenie pani zaproponowała środkową stawkę 72kzł. Co daje 4kzł spadku wartości na rok.

 

Suma.

Koszty: 2980zł co daje 33gr/ km

Jeżeli płacilibyśmy za prąd to byłoby to 8.5gr/km

Dla nas koszt: 33gr + 2.5gr =35.5gr/km i ok 80gr/km z utratą wartości. Co jest ok 600zł /m.

Jeszcze tak taniego auta nie mieliśmy :phi:.

 

Tak się zastanawiałem mocno rok temu nad Yarisem z automatem lub Ibizą 1.0 DSG, które kosztowały niemal identycznie (Yaris to samo, Ibiza -3kzł). Yarisa nie ma co liczyć, ale Ibiza wyszła by chyba na zero po roku.

 

Częsty widok w moim garażu EV i V8 :phi::

 

20200929_235718.jpg.a71b6f3230690f63a73b15ac7c9110ec.jpg

Za jednym wchodzą 4 rowery, za drugim już nic.

 

 

  • Like 5
Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, sherif napisał:

Za kilka dni mija równo rok od kiedy kupiliśmy do domu eCitygo. Z racji iż mam na świeżo koszty ubezpieczenie napiszę krótkie podsumowanie.

Poziom zadowolenia: bardzo wysoki :). Tu się nic nie zmieniło, genialne auto do miasta i na krótkie wypady poza miasto. U nas jako drugie auto poprzednie prawie nie opuszczało stolicy, te zaliczyło x4 "trasy" po 200-300km. Zasięg nadal więcej niż wystarczający, zwykle po ładowaniu pokazuje ok 340km. Jedynie zimą przy ujemnych temp ten zasięg spadał i to nawet sporo, nie tyle nawet z racji zwiększonego zużycia co spadku efektywności akumulatorów. Mimo dość kapryśnej zimy w tym roku nie powoduje to jakieś dużych problemów a ogrzewanie działa dość sprawnie. Nadal bardzo lubię nią jeździć, bo po prostu sprawi mi to frajdę ;).

 

Uszkodzenia, naprawy: brak, wgranie nowego oprogramowanie w ASO.

Przebieg: 10500km (obecnie) - 1500(zakup).

Cyferki i koszty:

Ubezpieczenie pierwszy rok: 2300zł (obecnie 1780)

Koła na zimę: 500zł (używane, bo trafiło się jak gość ulicę dalej sprzedawał)

Serwis: 30zł filtr p.pyłkowy

Inne: pokrowce ok 150zł

 

Zużycie EN:

jesień 11kWh

zima 15.6kWh

wiosna 11.8kWh

średnio z tego okresu (aplikacja podaje przebiegi) 12.5kWh (jakby policzyć zeszłe lato pewnie byłoby 12kW)

Tutaj trudno oszacować niestety koszty, u mojego dostawcy to ok 0.68gr, co daje równe 8.5zł / 100km, ale u nas większość szło z PV. Zera nie mogę liczyć, bo będziemy mieli dopłatę w tym roku, więc licząc proporcjonalnie do zużycia w domu koszt był 230zł za cały rok. W sumie ostatnie kilka razy i tak auto było/jest tankowane na bezpłatnej ładowarce, którą pojawiła się ostatnio pod żony pracą.

 

Utrata wartości.

W zależności od kalkulatorów auto jest warte 69-75kzł, przy obecnym ubezpieczenie pani zaproponowała środkową stawkę 72kzł. Co daje 4kzł spadku wartości na rok.

 

Suma.

Koszty: 2980zł co daje 33gr/ km

Jeżeli płacilibyśmy za prąd to byłoby to 8.5gr/km

Dla nas koszt: 33gr + 2.5gr =35.5gr/km i ok 80gr/km z utratą wartości. Co jest ok 600zł /m.

Jeszcze tak taniego auta nie mieliśmy :phi:.

 

Tak się zastanawiałem mocno rok temu nad Yarisem z automatem lub Ibizą 1.0 DSG, które kosztowały niemal identycznie (Yaris to samo, Ibiza -3kzł). Yarisa nie ma co liczyć, ale Ibiza wyszła by chyba na zero po roku.

 

Częsty widok w moim garażu EV i V8 :phi::

 

20200929_235718.jpg.a71b6f3230690f63a73b15ac7c9110ec.jpg

Za jednym wchodzą 4 rowery, za drugim już nic.

 

 

Świetna utrata wartości 😎 Zazdro 😁

 

Idealny wóz jako przydomowy skuter 👍

 

Zużycie podajesz z komputera? 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Świetna utrata wartości 😎 Zazdro 😁

 

Idealny wóz jako przydomowy skuter 👍

 

Zużycie podajesz z komputera? 

Tak zużycie jest z aplikacji auta. Mam niby miernik energii przy gniazdku ale nie zawsze ładowało się w domu. Trzeba by sprawdzić dokładnie w jakimś miesiącu, tankując jedynie w domu.

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mrBEAN said:

Świetna utrata wartości 😎 Zazdro 😁

 

Idealny wóz jako przydomowy skuter 👍

 

Zużycie podajesz z komputera? 

 

@sherif Ty to kupiles jako demo, ze taka niska utrata wartosic? Przy takich przebiegach to kwestia napedu jest zasadniczo wtorna ;)

Jezdza na noPB wydalybys pewnie raptem z 2-2.5kPLN wiecej w skali roku ;]

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

@sherif Ty to kupiles jako demo, ze taka niska utrata wartosic? Przy takich przebiegach to kwestia napedu jest zasadniczo wtorna ;)

Jezdza na noPB wydalybys pewnie raptem z 2-2.5kPLN wiecej w skali roku ;]

To fakt. Utrata jest niska po części dzięki dużemu rabatowi przy zakupie.  Poprzednio szło 300-400/m-c na paliwo, plus przegląd więc w skali roku to prawie 5kzł różnicy, więc nie tak pomijalnie mało. Drugie auto jest zwykle dlugo trzymane, także nawet wolałem kupić drożej żeby było taniej ;) i bezproblemowo.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Maciej__ napisał:

 

@sherif Ty to kupiles jako demo, ze taka niska utrata wartosic? Przy takich przebiegach to kwestia napedu jest zasadniczo wtorna ;)

Jezdza na noPB wydalybys pewnie raptem z 2-2.5kPLN wiecej w skali roku ;]

Tylko kto by chciał jeździć noPb skoro może EV 🙃😜

Link to post
Share on other sites
41 minut temu, sherif napisał:

Tak zużycie jest z aplikacji auta. Mam niby miernik energii przy gniazdku ale nie zawsze ładowało się w domu. Trzeba by sprawdzić dokładnie w jakimś miesiącu, tankując jedynie w domu.

Przy 10A trzeba niestety przyjąć ok. 20% strat, a czasem i więcej. 
Jak masz watomierz to zrób sobie test z ciekawości jak to jest w Citigo.

Leaf miał nawet 25-27%, ale to łączne straty względem kompa, który zaniżał.

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, mrBEAN napisał:

Tylko kto by chciał jeździć noPb skoro może EV 🙃😜

Ogólnie jak się wraca po jeździe EV do zwykłego auta jest tak dziwnie przestarzało :bzik:. Nie jedzie, nie hamuje i jeszcze hałasuje.

30 minut temu, mrBEAN napisał:

Przy 10A trzeba niestety przyjąć ok. 20% strat, a czasem i więcej. 
Jak masz watomierz to zrób sobie test z ciekawości jak to jest w Citigo

Mam na stałe wpięty watomierz ale trzeba by to odnieść do tej dziwnej aplikacji Skody co sobie resety przebiegu i spalania sama robi.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, sherif napisał:

Ogólnie jak się wraca po jeździe EV do zwykłego auta jest tak dziwnie przestarzało :bzik:. Nie jedzie, nie hamuje i jeszcze hałasuje.

Otóż to, ja już staram się nawet otoczeniu nie tłumaczyć w czym rzecz, bo to niewytłumaczalne, dopóki się nie pojeździ.

 

5 minut temu, sherif napisał:

Mam na stałe wpięty watomierz ale trzeba by to odnieść do tej dziwnej aplikacji Skody co sobie resety przebiegu i spalania sama robi.

Najprościej ładujesz do pełna, kasujesz liczniki. Wyjeżdżasz z pół baterii. Mnożysz km przez kWh zużyte z kompa, a później porównanie do watomierza. 

Jakbyś się skusił to napisz jaki wynik, bo to ciekawe zagadnienie ;) 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
41 minutes ago, sherif said:

Ogólnie jak się wraca po jeździe EV do zwykłego auta jest tak dziwnie przestarzało :bzik:. Nie jedzie, nie hamuje i jeszcze hałasuje

 

Oj tak!

 

Jak wsiadałem w Touarega po jeździe i3 to:

- silnik nieprzyjemnie warczał

- skrzynia (DSG) szarpała

- hamowanie drażniło, bo to głupie marnowanie energii i ścieranie na okładzin na pył

- w garażu śmierdziało spalinami

 

Edited by HelixSv
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, HelixSv napisał:

- hamowanie drażniło, bo to głupie marnowanie energii i ściarnie na okładzin na pył

 

Ja codziennie do pracy jadę przez przełęcz w górach i jak spalinowym robię spadanie ze szczytu to aż boli to marnotrawienie energii..., i hałas hamowania silnikiem ;]

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, HelixSv napisał:

 

Oj tak!

 

Jak wsiadałem w Touarega po jeżdzie i3 to:

- silnik nieprzyjemnie warczał

- skrzynia (DSG) szarpała

- hamowanie drażniło, bo to głupie marnowanie energii i ściarnie na okładzin na pył

- w garażu smierdziało spalinami

 

Tego ostatniego to mi akurat brakuje. Szczególnie jak coś robię przy Mustangu i w spalinach czuć niedopaloną noPb ;).

Tutaj EV jest takie bezpłciowe .. chociaż jak miałem diesla i chwile postał w garażu przed wyjazdem to aż niedobrze się robiło8-).

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, sherif napisał:

Ogólnie jak się wraca po jeździe EV do zwykłego auta jest tak dziwnie przestarzało :bzik:. Nie jedzie, nie hamuje i jeszcze hałasuje.

Mam na stałe wpięty watomierz ale trzeba by to odnieść do tej dziwnej aplikacji Skody co sobie resety przebiegu i spalania sama robi.

hmm, 
co to znaczy że nie jedzie??
rozumiem odzysk energii ale przytaczanie ze Citigo jedzie to wg mnie spore nadużycie,

generalnie elektryki są fajne ale jak mają osiągi a większość ich nie ma :(

Poza tym mnie akurat hałasowanie w aucie pasuje, nie ma być wycia, z tego wyrosłem ale jak jest zbyt cicho to auto traci duszę IMO

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, _luk_ napisał:

hmm, 
co to znaczy że nie jedzie??
rozumiem odzysk energii ale przytaczanie ze Citigo jedzie to wg mnie spore nadużycie,

generalnie elektryki są fajne ale jak mają osiągi a większość ich nie ma :(

Poza tym mnie akurat hałasowanie w aucie pasuje, nie ma być wycia, z tego wyrosłem ale jak jest zbyt cicho to auto traci duszę IMO

Tzn, że wciskasz gaz, auto potrzebuje namysłu, czasem redukuje, wyje i dopiero jedzie. W EV masz od razu odjazd. Chyba pomijając Dacię, która dopiero wchodzi to wszystkie jakoś jadą. Piszę oczywiście o mieście, ruszaniu ze świateł, włączanie się do ruchu, itd

Uwierz mi, że to po jakimś czasie przesiadania się pomiędzy samochodami razi, a w swoim aucie mam 190KM, więc nie jest jakąś zawalidrogą :).

Jednym z wyznaczników komfortu jest cisza a większość EV ma to w std :).

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
34 minutes ago, _luk_ said:

co to znaczy że nie jedzie??

 

Według mnie to znaczy, że w EV reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia w jest tej samej sekundzie. Auto nie zastanawia się, czy aby na pewno, czy może trzeba zredukować bieg. To jest bardzo przydatne na skrzyżowaniach, kiedy trzeba szybko ruszyć i nie mam na myśli tylko ruszania na zielonym, ale raczej możliwość szybkiego "czmychniecia" przy lewoskrętach itp. EV jest bardzo zwinne. 

Edited by HelixSv
Link to post
Share on other sites
17 minut temu, _luk_ napisał:

ozumiem odzysk energii ale przytaczanie ze Citigo jedzie to wg mnie spore nadużycie

Jezdziles czy teoretyzujesz?

Na swiatlach 9/10 zostaje daleko z tylu :) 

Oczywiscie potem zaczyna puchnac, ale po miescie bardziej kluczowe jest przyspieszenie do 50/60 niz 100, a tu skoda potrafi zaskoczyc. A jak trzeba na autostrade wyskoczyc, to tez nie ma wstydu, bo 135 pojedzie jak trzeba.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, zinger napisał:

Jezdziles czy teoretyzujesz?

Na swiatlach 9/10 zostaje daleko z tylu :) 

Oczywiscie potem zaczyna puchnac, ale po miescie bardziej kluczowe jest przyspieszenie do 50/60 niz 100, a tu skoda potrafi zaskoczyc. A jak trzeba na autostrade wyskoczyc, to tez nie ma wstydu, bo 135 pojedzie jak trzeba.

 

Godzinę temu, HelixSv napisał:

 

Według mnie to znaczy, że w EV reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia w jest tej samej sekundzie. Auto nie zastanawia się, czy aby na pewno, czy może trzeba zredukować bieg. To jest bardzo przydatne na skrzyżowaniach, kiedy trzeba szybko ruszyć i nie mam na myśli ruszania na zielonym, ale raczej możliwość szybkiego "czmychniecia" przy lewoskrętach itp. EV jest bardzo zwinne. 

 

ooo krucjata 😄 
zapytałem o definicje i byłem usatysfakcjonowany odpowiedzią @sherif

jeździłem hybrydami toyoty jeśli się w minimalnym stopniu liczy , nie wspominam tego dobrze

problem jest taki że mam właśnie raczej zwinne miejskie autka, nawet klocek żony się dzięki 4x4 w miarę odpycha, a citigo wypada blado nawet do wspomnianego 50km/h

i naprawdę nie krytykuje elektryków tylko takie citigo 5s do 100km/h, 10s do 150km/h i jednocześnie taka sama prędkość max mi się śni :)

 

 

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, _luk_ napisał:

 

 

ooo krucjata 😄 
zapytałem o definicje i byłem usatysfakcjonowany odpowiedzią @sherif

jeździłem hybrydami toyoty jeśli się w minimalnym stopniu liczy , nie wspominam tego dobrze

problem jest taki że mam właśnie raczej zwinne miejskie autka, nawet klocek żony się dzięki 4x4 w miarę odpycha, a citigo wypada blado nawet do wspomnianego 50km/h

i naprawdę nie krytykuje elektryków tylko takie citigo 5s do 100km/h, 10s do 150km/h i jednocześnie taka sama prędkość max mi się śni :)

 

 

 

Jesli ok 3.5s do 50 to blado, to ile te Twoje maja? Pytam bez zlosliwosci.

A jazdy hybryda do ev nie ma co porownywac, chyba ze jakis mocny plugin, to moze.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, _luk_ napisał:

jeździłem hybrydami toyoty jeśli się w minimalnym stopniu liczy , nie wspominam tego dobrze

problem jest taki że mam właśnie raczej zwinne miejskie autka, nawet klocek żony się dzięki 4x4 w miarę odpycha, a citigo wypada blado nawet do wspomnianego 50km/h

No właśnie się nie liczy :), bo to inaczej jeździ. Ojca PHEV w trybie elektrycznym też nie jedzie, nie czuć tej lekkości i płynności w nabieraniu prędkości.

Tutaj nie ma co porównywać suchych danych technicznych tylko pojeździć autem w pełni elektrycznym. Wtedy wyrobisz sobie swoje zdanie, szczególnie kilkukrotna przesiadka pomiędzy autami może zdziwić :).

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, _luk_ said:

ooo krucjata 😄 
zapytałem o definicje i byłem usatysfakcjonowany odpowiedzią @sherif

 

Od razu krucjata 🙂

sheriff odpowiedział kilka sekund przede mną, jak już byłem pod koniec pisania...

;]

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, _luk_ napisał:

rozumiem odzysk energii ale przytaczanie ze Citigo jedzie to wg mnie spore nadużycie,

 

Wydaje się że nie czytasz ze zrozumieniem, a w Twoim wieku to by już tak wypadało ;] 

Zostało tu poruszone "zbieranie się" miejskie, a tu nie liczy się czasu 100-150, czy 100-200, bo przecież nie każdy jest @Cinosem.

0-60km/h Citigo-E robi w 4.3s

Auris II 1.2t (tak jak i Octavia 1.5tsi) w 4.9s

Auris Hybrydowy w 5.2s

Seat Ibiza 1.0TSI (110hp), tak jak i dajmy na to Suzuki Swift w 4.6s

Ceed z DCT jest natomiast lepszy (4.0s)

 

Więc albo Ty musisz się ogarnąć, albo musisz nam (bo jak widać nie jestem sam) wytłumaczyć jakie jest prawilne przyspieszenie miejskie?

Aha, w mojej uturbionej Maździe mam aktualnie 0-60 w 2.78s i... do miasta jeżdżę swoim Citigo-E :skromny:

 

Proof (a przy okazji zahostuję sobie obrazek ;) ):

 

 

image.png

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, sherif napisał:

Przebieg: 10500km (obecnie) - 1500(zakup).

 

No to u mnie już 15kkm :skromny:

 

21 godzin temu, sherif napisał:

W zależności od kalkulatorów auto jest warte 69-75kzł, przy obecnym ubezpieczenie pani zaproponowała środkową stawkę 72kzł. Co daje 4kzł spadku wartości na rok.

 

U mnie pewnie większa strata będzie, bo drożej kupiłem, ale mam też chyba o paręset złotych lepsze wyposażenie. :nie_wiem:

 

21 godzin temu, sherif napisał:

Zużycie EN:

jesień 11kWh

zima 15.6kWh

wiosna 11.8kWh

średnio z tego okresu (aplikacja podaje przebiegi) 12.5kWh (jakby policzyć zeszłe lato pewnie byłoby 12kW)

 

Zużycie energii w EV bez pompy ciepła to w ogóle dobra historia. Moje najniższe aktualnie zużycie to 6.2kWh/100km (odcinek 20km+, później już nie dałem psychicznie rady dalej tak jechać), najwyższe (korki, zima) 33kWh/100km (odcinek 30km+). Rozstrzał ponad pięciokrotny :totalszok: To tak jakby samochód ICE raz palił 9 litrów, a raz ponad 50.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, format napisał:

No to u mnie już 15kkm :skromny:

ładnie jak na miejskie autko:ok:

 

1 godzinę temu, format napisał:

U mnie pewnie większa strata będzie, bo drożej kupiłem, ale mam też chyba o paręset złotych lepsze wyposażenie. :nie_wiem:

ZTCP to wersja jest dokładnie ta sama, różni się kolorem. Tam poza pakietami to już nie można było nic dobrać :). Może u Ciebie jest prod 2020.

 

1 godzinę temu, format napisał:

Zużycie energii w EV bez pompy ciepła to w ogóle dobra historia. Moje najniższe aktualnie zużycie to 6.2kWh/100km (odcinek 20km+, później już nie dałem psychicznie rady dalej tak jechać), najwyższe (korki, zima) 33kWh/100km (odcinek 30km+). Rozstrzał ponad pięciokrotny :totalszok: To tak jakby samochód ICE raz palił 9 litrów, a raz ponad 50.

Ja aż takich różnic nie zauważyłem, ogólnie ciężko jest zejść poniżej 10kWh. Ja już przestałem testować i jeździć pod zużycie, jak jadę to jest :but: i tyle :).

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zinger napisał:

Jesli ok 3.5s do 50 to blado, to ile te Twoje maja? Pytam bez zlosliwosci.

A jazdy hybryda do ev nie ma co porownywac, chyba ze jakis mocny plugin, to moze.

Patrząc w dane na Zeperfs 

0-60 ma Skoda w 4.5s

 

1 miejskie jezdzidlo. 0-60 4s

2 miejskie jezdzidlo 0-60 3.6s

3 klocek 4x4 ciezko stwierdzić, danych podanych nie ma ale na poziomie 1. 

 

Trochę nie rozumiecie, nie krytykuję elektryków tylko porównuje do tego że Tesla potrafi ;)

Tak, mam spaczony gust bo pewnie wszystkie moje auta kwalifikują się w tą 1/10 

Mam proste kryterium każde auto ma być 0.5s szybsze od poprzedniego, powoli kończą mi wybory na które pozwala portfel i elektryk to jedyna nadzieja.

 

@formatpotrafię czytać i jeszcze rozumić. Odniosłem się do:  Nie jedzie, nie hamuje i jeszcze hałasuje.

Jeśli miałbyś wybrać jedną opcję do miasta jeździsz Citigo ze względu na osiągi, ekonomię czy może wymiary??
 

 

Link to post
Share on other sites
31 minut temu, _luk_ napisał:

Trochę nie rozumiecie, nie krytykuję elektryków tylko porównuje do tego że Tesla potrafi ;)

Tak, mam spaczony gust bo pewnie wszystkie moje auta kwalifikują się w tą 1/10 

Wiesz do odczuć z autem trudno kogoś przekonać kto nie jeździł i posługiwać się tylko sztywnymi danymi.

Skoda jak na swoją moc ma dość dobre przyspieszenie wg tych danych ale to nie tylko oto chodzi. Tj pisali wyżej chodzi też o czas reakcji, który w EV jest natychmiastowy, m.in z racji braku skrzyni biegów i dużego momentu dostępnego od 0.

Podejrzewam, że moje Volvo ma sporo lepszy czas 0-60 ale odczucie jest zupełnie inne w takiej normalnej miejskiej jeździe. Dlatego taka przesiadka daje taki niedosyt :), a że można szybciej i np Tesla zrobi to jeszcze sprawniej to oczywista oczywistość :).

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, _luk_ napisał:

Patrząc w dane na Zeperfs 

0-60 ma Skoda w 4.5s

 

1 miejskie jezdzidlo. 0-60 4s

2 miejskie jezdzidlo 0-60 3.6s

3 klocek 4x4 ciezko stwierdzić, danych podanych nie ma ale na poziomie 1. 

 

Trochę nie rozumiecie, nie krytykuję elektryków tylko porównuje do tego że Tesla potrafi ;)

Tak, mam spaczony gust bo pewnie wszystkie moje auta kwalifikują się w tą 1/10 

Mam proste kryterium każde auto ma być 0.5s szybsze od poprzedniego, powoli kończą mi wybory na które pozwala portfel i elektryk to jedyna nadzieja.

 

@formatpotrafię czytać i jeszcze rozumić. Odniosłem się do:  Nie jedzie, nie hamuje i jeszcze hałasuje.

Jeśli miałbyś wybrać jedną opcję do miasta jeździsz Citigo ze względu na osiągi, ekonomię czy może wymiary??
 

 

Czyli masz roznice 0.5sek (na papierze) i to juz jest blado?

 

A co do Tesli to zupelnie inna liga, ale tez nie ten segment, takze cenowy.

 

Jak juz pisali, przejedz sie nawet ta slaba skoda, zebys wiedzial o czym piszesz ;) Wtedy tez latwiej Ci bedzie zdecydowac czy to jest na pewno dla Ciebie, bo nie kazdemu ev musi spasowac.

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, format napisał:

Moje najniższe aktualnie zużycie to 6.2kWh/100km

:panic:

Tłusto :)  Lubię to!

Ogólnie mam wrażenie, że te Citigo podobne zużycia do Ioniqa mają, a może nawet korzystniejsze w miejskich warunkach. 

 

6 godzin temu, format napisał:

Rozstrzał ponad pięciokrotny :totalszok: To tak jakby samochód ICE raz palił 9 litrów, a raz ponad 50.

I jest to możliwe niejako. Choć w innych warunkach.

Octavia potrafiła mi spalić poniżej 4 litrów, a i 12 nie było problemu, więcej też by się dało pewnie.

 

Spalinowy przez mniejszą sprawność ma mniejszy wachlarz ;]

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, _luk_ napisał:

Poza tym mnie akurat hałasowanie w aucie pasuje, nie ma być wycia, z tego wyrosłem ale jak jest zbyt cicho to auto traci duszę IMO

Jakimi EV miałeś okazję jeździć/kierować? 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, _luk_ napisał:

Jeśli miałbyś wybrać jedną opcję do miasta jeździsz Citigo ze względu na osiągi, ekonomię czy może wymiary??

 

Ogólny feeling. Z elektrykami jest identycznie jak z automatycznymi skrzyniami biegów w latach 90-tych. Wtedy też wszyscy którzy nie mieli pieprzyli o wadach, awaryjności itd. I robili tak do czasu gdy kupili sobie pierwsze auto z ASB. Później już nikt do manuali nie chciał wracać.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, mrBEAN napisał:

I jest to możliwe niejako. Choć w innych warunkach.

Octavia potrafiła mi spalić poniżej 4 litrów, a i 12 nie było problemu, więcej też by się dało pewnie

 

No to cały czas jest razy 3, a nie razy ponad 5.

Link to post
Share on other sites
Teraz, format napisał:

 

No to cały czas jest razy 3, a nie razy ponad 5.

Naprawdę?

 

W rajdówce miałem zakres 10-100l, by już w pełni móc Cię usatysfakcjonować.

A w cywilnej Imprezie x5 to nie problem. 

Poza tym, nie zanegowałem Twojej wypowiedzi, tylko ją rozwinąłem. To chyba jednak istotny fakt ;) 

Link to post
Share on other sites

@_luk_ zauważ jeszcze jedną rzecz. Otóż znacząca część fanbojów EV z tego forum oprócz samochodów elektrycznych ma w garażach dość mocne samochody ICE. I oni ci mówią, że do miasta takie Citigo-E jest super autem. Tu "chwalę swoje" factor jest naprawdę niski. Przemyśl to.

Link to post
Share on other sites

Przed chwilą rzucales numerkami bo byles pewien zwycięstwa a teraz juz 0.5s na papierze podkreslasz. Ja widze od 0.5 do 0.9 a to juz blado. Szczegolnie przy tak niskiej predkosci kazdy dodatkowy km/h uwypukla roznice. Pojdzmy w druga strone 0.3s wolnijsza od citigo jest 20 letnia astra 1.6. Faktycznie odstaje w miescie👍

No ale zeby nie bylo ze nie wiem o czym mowie @formatdasz sie przejechac? Skoro ogolny feeling to po co mx? 

Co do ASB, w klocku jest 9 biegowy ZF i to jakos jedzie, ale automat z lat 90? 🤢

Mnie poki co pasowal jeden jedyny automat, dsg z s3, swietna sprawa ale tez auto to czysta radosc 💥

 

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mrBEAN napisał:

W rajdówce miałem zakres 10-100l, by już w pełni móc Cię usatysfakcjonować

 

Nie musisz mnie satysfakcjonować. Ja na torze przepalam też dobre 50+. Ale tor czy rajd to jednak warunki nie te same warunki eksploatacji. Nie mniej, nie bardzo chce mi się z Tobą prowadzić kolejną akademicką dyskusję. Tak więc przyznam rację i rozejdźmy się w pokoju. 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, _luk_ napisał:

No ale zeby nie bylo ze nie wiem o czym mowie @formatdasz sie przejechac?

 

Spoko. Wiesz gdzie mieszkam. Kura stoi pod blokiem.

 

5 minut temu, _luk_ napisał:

Skoro ogolny feeling to po co mx? 

 

Kojarzysz taki termin "fun car"?

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, format napisał:

 

Ogólny feeling. Z elektrykami jest identycznie jak z automatycznymi skrzyniami biegów w latach 90-tych. Wtedy też wszyscy którzy nie mieli pieprzyli o wadach, awaryjności itd. I robili tak do czasu gdy kupili sobie pierwsze auto z ASB. Później już nikt do manuali nie chciał wracać.

Dlatego powiedziałem ze odpowiedź @sherifw zasadzie konczy temat ale zaczelo sie rzucanie numerkami. Ja wiem ze to juz forum zgrzybialych tetrykow ale traktowanie userow jako totalnych ignorantow motoryzacyjnych jest co najmniej slabe. Mam to szczęście ze moze nie wyrabiam sredniej AK ale moge placic za paliwo a przy niewielkich przebiegach EV o osiagach citigo mi sie jako prywatnemu userowi nie spina

 

6 minut temu, format napisał:

 

Spoko. Wiesz gdzie mieszkam. Kura stoi pod blokiem.

 

 

Kojarzysz taki termin "fun car"?

A kojarzysz fun car ktory jest daily carem? 😁

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, _luk_ napisał:

A kojarzysz fun car ktory jest daily carem? 😁

 

Nie wiem co to ma do rzeczy, pewnie jakieś RS3 czy inne tego typu rzeczy :nie_wiem:

 

Mówisz że RS3 dobry na miasto?

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, format napisał:

 

Nie wiem co to ma do rzeczy, pewnie jakieś RS3 czy inne tego typu rzeczy :nie_wiem:

 

Mówisz że RS3 dobry na miasto?

RS3 z tego co wiem jest za głośny i zbyt sztywny ale S3 moglby byc spokojnie moim daily 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, _luk_ napisał:

RS3 z tego co wiem jest za głośny i zbyt sztywny ale S3 moglby byc spokojnie moim daily 

 

Przecież to nie jedzie

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, format napisał:

 

Nie musisz mnie satysfakcjonować. Ja na torze przepalam też dobre 50+. Ale tor czy rajd to jednak warunki nie te same warunki eksploatacji. Nie mniej, nie bardzo chce mi się z Tobą prowadzić kolejną akademicką dyskusję. Tak więc przyznam rację i rozejdźmy się w pokoju. 

Tu nie trzeba przyznawać racji, bo nie ma sporu i rywalizacji. Gdyby nie wycinać z kontekstu części moich wypowiedzi, to nie byłoby o czym dyskutować.

Ale fakt, nie lubisz dyskusji, gdy ktoś nie płynie z Tobą. Tak, sprawność EV szokuje, i ogrzewanie na godziny również! :oki:

 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, mrBEAN napisał:

Ale fakt, nie lubisz dyskusji, gdy ktoś nie płynie z Tobą.

 

A możesz doprecyzować z czym konkretnie się ze mną nie zgadzasz?

Bo na tę chwilę mam wrażenie że prowadzę dyskusję jak z moją dwuletnią córką. Właściwie to jest na tak, ale będzie bronić swojego negatywnego stanowiska do końca.

Link to post
Share on other sites
W dniu 8.06.2021 o 22:10, format napisał:

Ogólny feeling. Z elektrykami jest identycznie jak z automatycznymi skrzyniami biegów w latach 90-tych. Wtedy też wszyscy którzy nie mieli pieprzyli o wadach, awaryjności itd. I robili tak do czasu gdy kupili sobie pierwsze auto z ASB. Później już nikt do manuali nie chciał wracać.

 

Aleeeee...

Ci którzy mówili, że automatyczna skrzynia biegów jest powolna, psuje osiągi, robi co chce a niekoniecznie to co chce kierowca i zżera dużo paliwa odnosili się do popularnych w tychże latach 90-tych cztero- a nawet trzybiegowych skrzyń.

Gdy 15 lat później sami przesiedli się na automatyczne skrzynie to były to siedmiobiegowe DSG. I owszem, z tych DSG nie chcieli wracać do manuali ale gdyby mieli wracać do czterobiegowego automatu z lat 90-tych to nadal woleliby manual.

To niekoniecznie jest tak, że oni się od początku mylili, lecz że technika dorosła do oczekiwań.

 

Przez analogię - ja od lat kpię z zasięgu i czasu ładowania aut elektrycznych bo to jakaś farsa jest. Gdy jednak za kolejnych kilka lat kupię elektryka co będzie miał 500km zasięgu i ładował się na superchargerze do kolejnych 500km w 10 minut to powiesz, że Ryb dorósł wreszcie do elektryka? Nie, to elektryki być może dorosną wreszcie do tego, żeby nadawać się do normalnego użytkowania.

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Dark_Knight napisał:

Aleeeee...

 

Cieszę się że zgadzasz się z postawioną tezą i nawet wyprowadziłeś jej dowód. Nie trzeba było :] 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, format napisał:

Cieszę się że zgadzasz się z postawioną tezą i nawet wyprowadziłeś jej dowód. Nie trzeba było :] 

 

Może usunę to "Aleeee..." na początku, bo wygląda to jakbym chciał polemizować.

:hmm:

 

 

 

 

BTW, uważam że taka Skoda Citigo to akurat nie potrzebuje ani większego zasięgu ani szybszego ładowania bo i tak w trasy tym jeździć nie ma sensu, jest drugim lub kolejnym samochodem w rodzinie. Rozwój małych miejskich autek dotarł do miejsca, w którym one są całkiem użyteczne. Teraz pora na resztę aut, którym stawia się większe wymagania.

:ok:

Edited by Dark_Knight
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, format napisał:

 

A możesz doprecyzować z czym konkretnie się ze mną nie zgadzasz?

Bo na tę chwilę mam wrażenie że prowadzę dyskusję jak z moją dwuletnią córką. Właściwie to jest na tak, ale będzie bronić swojego negatywnego stanowiska do końca.

Wystarczy, że przeczytasz ze zrozumieniem całą pierwszą wypowiedź, do której się odniosłeś, nie wycinając fragmentów z całego kontekstu. Tam jest konkretnie.

A konkretniej to dla ICE przyjąłeś za minimum niejako 9l, a w EV 6 kWh, co jest niemiarodajne absolutnie i wygląda jak wykresy nie od "0" w TVPis, ale dramaturgia większa.

A poza zgadzam się lub nie, są jeszcze stany pośrednie, można płynąć obok. To nie programowanie ;]

Link to post
Share on other sites

[KLIK] ŠKODA CITIGIe iV

 

Cytat:

Zacznijmy od TOP5 aut, które zebrały najlepsze opinie, tj. ich właściciele zachęcają do ich kupna innych potencjalnych nabywców:

  1. Tesla Model 3 – 84 procent głosów „udany zakup, polecam”,
  2. Skoda Citigo e iV (!) – 66 procent,
  3. Mini Cooper SE vel Electric – 65 procent,
  4. Tesla Model S – 64 procent,
  5. Kia e-Soul – 64 procent.

 

  • Like 4
Link to post
Share on other sites
6 hours ago, wyrozumialy1 said:

[KLIK] ŠKODA CITIGIe iV

 

Cytat:

Zacznijmy od TOP5 aut, które zebrały najlepsze opinie, tj. ich właściciele zachęcają do ich kupna innych potencjalnych nabywców:

  1. Tesla Model 3 – 84 procent głosów „udany zakup, polecam”,
  2. Skoda Citigo e iV (!) – 66 procent,
  3. Mini Cooper SE vel Electric – 65 procent,
  4. Tesla Model S – 64 procent,
  5. Kia e-Soul – 64 procent.

 

 

Tak, widziałem. Bardzo ciekawe i raczej pokrywa się z moimi opiniami. 

Zastanawia mnie trochę, że, poza pierwszym miejscem, tylko maksymalnie 66% uważa EV za udany zakup i może polecić. Mało, ale może to kwestia sformułowania pytania, bądź tłumaczenia. 

 

IMG_20210612_063110.jpg

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, wyrozumialy1 napisał:

[KLIK] ŠKODA CITIGIe iV

 

Cytat:

Zacznijmy od TOP5 aut, które zebrały najlepsze opinie, tj. ich właściciele zachęcają do ich kupna innych potencjalnych nabywców:

  1. Tesla Model 3 – 84 procent głosów „udany zakup, polecam”,
  2. Skoda Citigo e iV (!) – 66 procent,
  3. Mini Cooper SE vel Electric – 65 procent,
  4. Tesla Model S – 64 procent,
  5. Kia e-Soul – 64 procent.

 


Mimo wszystko dziwi trochę wynik Leafa, ale chyba przez jego gabaryt zbyt poważnie chcą go ludzie traktować, mam na myśli trasy, gdzie przy pierwszym ładowaniu już jest konsternacja, a przy drugim niedowierzanie. 

Ciekawy ranking, aktualizacje w przyszłości będą interesujące. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mrBEAN said:


Mimo wszystko dziwi trochę wynik Leafa, ale chyba przez jego gabaryt zbyt poważnie chcą go ludzie traktować, mam na myśli trasy, gdzie przy pierwszym ładowaniu już jest konsternacja, a przy drugim niedowierzanie. 
 

 

Biorąc pod uwagę, że to niemiecki ranking, "zadowolenie" z Leafa może mieć związek z popularną w Niemczech siecią Ionity...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 minut temu, HelixSv napisał:

 

Biorąc pod uwagę, że to niemiecki ranking, "zadowolenie" z Leafa może mieć związek z popularną w Niemczech siecią Ionity...

Może być, słuszna koncepcja :) 
Bo wokoło komina w stosunku do ceny to bdb opcja, ale widać, że dziadek Leaf już dla koneserów będzie ;) 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.