woj76 Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 > Powie mi ktos jaki jest najnizszy filter do starego fiatowskiego fire i jaka wysoka jest podstawka > pod chlodnice z UT/PGT? Jaki jest najniższy nie wiem, stosuję Fram PH 5796, o taki. Razem z podstawką do chłodnicy Mocala ma mniej wysokości niż ori filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Ja mam teraz zalozony troche wiekszy, myslalem ze mniejszych nie ma, z tego co wiem jest jakis z renowki ktory pasuje i jest krotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 > Ja mam teraz zalozony troche wiekszy, myslalem ze mniejszych nie ma, z tego co wiem jest jakis z > renowki ktory pasuje i jest krotki Ten jest właśnie z renowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 > Ten jest właśnie z renowki A wiesz dokaladnie z jakiej i z jakiego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 > A wiesz dokaladnie z jakiej i z jakiego silnika Np z cytuję ze strony NL "Renault r19 sedan 1.4 43kw l532 mot.c3j 09-1994 t/m 02-1996" EDIT: Ale tak właśnie jak sobie przypomnę zdjęcia, które oglądałem różnych cento, coś mi się kojarzy, że są jeszcze krótsze, takie total-mini, poszperam po dysku... EDIT2: O tym co poniżej myślełem, ale to jest ewidentnie ten sam: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 > A wiesz dokaladnie z jakiej i z jakiego silnika a zwykly krotki z MPI ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 > Jaki jest najniższy nie wiem, stosuję Fram PH 5796, o taki. Razem z podstawką do chłodnicy Mocala > ma mniej wysokości niż ori filtr. czy wszystkie gwinty we wszystkich autach są takie same? bo wiekszośći widziałem że tak. Pokaż jak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 > czy wszystkie gwinty we wszystkich autach są takie same? bo wiekszośći widziałem że tak. Pokaż jak > to wygląda nie, są rózne gwinty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 > czy wszystkie gwinty we wszystkich autach są takie same? bo wiekszośći widziałem że tak. Pokaż jak > to wygląda Co jak wygląda? Mój filtr zamontowany z podstawką i chłodnicą oleju? Niestety nie zaposiadam foty, foty wszystkie robiłem przed montażem chłodnicy oleju. Edit: Tu i tu są z przymiarek dp przed swapem, ale nie mam zdjęć z (krótkim) filtrem zamontowanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 > czy wszystkie gwinty we wszystkich autach są takie same? bo wiekszośći widziałem że tak. Pokaż jak > to wygląda Ty masz juz chyba ten cienki filtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 > a zwykly krotki z MPI ? Najkrotszy dedykowany do fire jaki mialem jest ciutke za dlugi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 Masz wiecej fotek tego "silnika"? Czyje to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 > Na Ciebie liczylem, ze mi pomozesz po naszej ostatniej rozmowie > Musze sprobowac jak bede w pl > A co do reszty co Ci gadalem to na gg/priv przyglądałem się dzisiaj TD04, musisz obracać. Od strony zasilania olejem jest mała dziurka, od strony spływu całą komorę widać. tak to wygląda od strony zasilania smarowania tak od spływu Z tą klamrą nie powinienieś mieć problemu zeby obrocić gorzej może być z tym pierścieniem Do dzieła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 > przyglądałem się dzisiaj TD04, musisz obracać. Od strony zasilania olejem jest mała dziurka, od > strony spływu całą komorę widać. > tak to wygląda od strony zasilania smarowania > tak od spływu > Z tą klamrą nie powinienieś mieć problemu zeby obrocić > gorzej może być z tym pierścieniem > Do dzieła Mysle, że własnie bedzie odwrotnie. Zimna strona to nie problem, a ciepla nawet po odpieciu tej klamry moze siedziec ciasno. A przekręcić trzeba obowiązkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 > Najkrotszy dedykowany do fire jaki mialem jest ciutke za dlugi Sprawdz jeden z ponizszych (te z renowki): Filtron OP 643/3 Mecafilter ELH 4300 Knecht OC 647 Mann W 75/3 Bosch 0 451 103 336 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 >jaka wysoka jest podstawka pod chlodnice z UT/PGT? Ori podstawka z ut ma 36mm. > Sprawdz jeden z ponizszych (te z renowki): > Filtron OP 643/3 OP 643/3 ma 55mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 > Najkrotszy dedykowany do fire jaki mialem jest ciutke za dlugi Tak przy okazji tej fotki zapytam - czy wszyscy mają zimną muszlę po stronie skrzyni? Ja dałem odwrotnie i wydaje mi się, że to najlepsze rozwiązanie a może zależy to od samej turbiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 > Tak przy okazji tej fotki zapytam - czy wszyscy mają zimną muszlę po stronie skrzyni? > Ja dałem odwrotnie i wydaje mi się, że to najlepsze rozwiązanie a może zależy to od samej turbiny? U mnie chlodnica zostaje na miejscu i konczy sie praktycznie rowno z wylotem powietrza z muszli, po drugie td04 nie obroce tak zeby miec na odwrot bo bym musial modzic mocowanie wg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Pany powiedzcie mi jaka wydajniejsza pompa paliwowa pasuje p&p w kosz z seja? Pod PGT trzeba rzezbic a z koszem dostac nie tak latwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 > U mnie chlodnica zostaje na miejscu i konczy sie praktycznie rowno z wylotem powietrza z muszli, po > drugie td04 nie obroce tak zeby miec na odwrot bo bym musial modzic mocowanie wg Czyli zależy od samej turbiny... ok. Ja jestem coraz bliżej finalizacji i hamowania. Aktualnie opanowuję kwestię zapłonu ale to już nie takie proste jak same czasy wtrysku Pogodzić to razem to trzeba mieć łeb, doświadczenie i jakieś tam możliwości techniczne. Przynajmniej jedno wiem - to, że na górze mi słabo jechał to nie jest wina kolektora z dupy czy ciasnej turbiny bo po lekkim przyspieszeniu zapłonu już jest nieporównywalnie lepiej powyżej 5 tys a to dopiero początek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Kombinuj, jak bedzie tak daleko to sam moze zaczne grzebac lapatokiem w programie, o ile zdecyduje sie na ECU majstra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 > Kombinuj, jak bedzie tak daleko to sam moze zaczne grzebac lapatokiem w programie, o ile zdecyduje > sie na ECU majstra on ma wariator u mnie cos z masami jest nie tak bo zdarzy się że czasem sobie czknie (przerwie) i jedzie dalej, i czasem lubi sobie zgasnąć na jałowym. dlatego obecnie zapłon mam podpiety tylko do odczytu i jest świety spokoj ale nie ma regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 > Czyli zależy od samej turbiny... ok. > Ja jestem coraz bliżej finalizacji i hamowania. > Aktualnie opanowuję kwestię zapłonu ale to już nie takie proste jak same czasy wtrysku > Pogodzić to razem to trzeba mieć łeb, doświadczenie i jakieś tam możliwości techniczne. > Przynajmniej jedno wiem - to, że na górze mi słabo jechał to nie jest wina kolektora z dupy czy > ciasnej turbiny bo po lekkim przyspieszeniu zapłonu już jest nieporównywalnie lepiej powyżej 5 > tys a to dopiero początek masz stagowski wariator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 > on ma wariator u mnie cos z masami jest nie tak bo zdarzy się że czasem sobie czknie (przerwie) i > jedzie dalej, i czasem lubi sobie zgasnąć na jałowym. dlatego obecnie zapłon mam podpiety > tylko do odczytu i jest świety spokoj ale nie ma regulacji Ciekawe bo mam IDENTYCZNE objawy, poza tym czasem jak spada z obrotów to wywala czeka ale jedzie normalnie. Jest tam opcja podpięcia dodatkowego zasilania w razie właśnie takich dżołków tylko nie mam czasu tego zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 > Ciekawe bo mam IDENTYCZNE objawy, poza tym czasem jak spada z obrotów to wywala czeka ale jedzie > normalnie. u mnie był błąd że wypadają zapłony ale jeździć normalnie jeździło to nie wiem widzisz ja myslałem że to tylko u mnie tak bo mam nową elektronikę a tu widze że problem dość powszechny > Jest tam opcja podpięcia dodatkowego zasilania w razie właśnie takich dżołków tylko nie mam czasu > tego zrobić w ecumasterze też jest coś podobnego można zapłon połączyć na różne sposoby, ale to się bedę bawił jak założe nową turbinę, narazie wszystko jest ok to nie będę tego psuł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 > u mnie był błąd że wypadają zapłony ale jeździć normalnie jeździło to nie wiem > widzisz ja myslałem że to tylko u mnie tak bo mam nową elektronikę a tu widze że problem dość > powszechny Ale nie u wszystkich występuję. Podepnę to dodatkowe stałe zasilanie to się okaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 > on ma wariator u mnie cos z masami jest nie tak bo zdarzy się że czasem sobie czknie (przerwie) i > jedzie dalej, i czasem lubi sobie zgasnąć na jałowym. dlatego obecnie zapłon mam podpiety > tylko do odczytu i jest świety spokoj ale nie ma regulacji Slyszalem ze to jes normalne w ECU majstrze, szary mi pisal ze vanseba ma tak samo u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vanseba Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 > Slyszalem ze to jes normalne w ECU majstrze, szary mi pisal ze vanseba ma tak samo u siebie Rzadko ale zdarzy mu się ponoć są jakieś softy pod ecu ale czy to rozwiązało by problem nie wiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 > Slyszalem ze to jes normalne w ECU majstrze, szary mi pisal ze vanseba ma tak samo u siebie Ja miałem podpiety w sposób "zbalansowany" ale muszę podpiac na ten drugi sposób niezbalansowany i intuicja coś mi mówi że wtedy może być dobrze i nie czkać już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2010 > przyglądałem się dzisiaj TD04, musisz obracać. Od strony zasilania olejem jest mała dziurka, od > strony spływu całą komorę widać. > tak to wygląda od strony zasilania smarowania > tak od spływu > Z tą klamrą nie powinienieś mieć problemu zeby obrocić > gorzej może być z tym pierścieniem > Do dzieła Spokojnie może obracać, ale... jest jedna drobnostka Shoupas, smiało rozkręć klamrę, wyjmij pierścień, z wyczuciem opukaj żeliwo i po chwili powinieneś mieć rozłożone turbo Wtedy też zrozumiesz, na czym polega to ale.... Jest mały bolec, zarówno od strony gorącej, jak i zimnej, który blokuje obracanie się muszli względem kartridża Wiertło 3mm, trochę wyczucia i turbo obrócone według potrzeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 Czy ktoś wie lub ma techniczne możliwości odczytać fabryczną mapę zapłonu z ecu silnika 1.2 8v 75 (palio 2000r)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Czy ktoś wie lub ma techniczne możliwości odczytać fabryczną mapę zapłonu z ecu silnika 1.2 8v 75 > (palio 2000r)? Powinienem miec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Powinienem miec No to szukaj Waść, szukaj bo nie wiem na czym się mam opierać budując mapę korekcyjną. Na razie to jest czysta abstrakcja na zasadzie - jedzie, nie jedzie, stuka nie stuka... ale brak bazy wyjściowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > No to szukaj Waść, szukaj bo nie wiem na czym się mam opierać budując mapę korekcyjną. > Na razie to jest czysta abstrakcja na zasadzie - jedzie, nie jedzie, stuka nie stuka... ale brak > bazy wyjściowej. Jak bardzo ładnie poprosisz, to ode mnie dostaniesz obrazek Ale muszę najpierw zajechać do domu i naprawić cieknącą umywalkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 ten tego, czy mogę zrobić barana 4w1 z rurek calowych do mocy ok 110koni z 1.1? czy nie bedą za ciasne jak dla takiej szmocy? przypuszczalnie turbina będzie gt1548 czyli nieco wieksza od zwykłej 15stki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Jak bardzo ładnie poprosisz, to ode mnie dostaniesz obrazek Ale muszę najpierw zajechać do domu i > naprawić cieknącą umywalkę Mogę Ci pomóc naprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Mogę Ci pomóc naprawić Nie bądź taki twardy, umywalka mnie na razie tak przerosła, że postanowiłem zrobić coś dobrego. Ponieważ idą Święta itd. itp. tak oto proszę pełny zapłon z kompa 1.2 MPI 18F od Palio dla ogółu. Nie wiem jak ten Twój wariator działa, ale z punktu widzenia ECU jesteś trochę ograniczony w nadciśnieniu z zapłonem. Za każdym razem jak masz gaz w podłodze albo ciśnienie w dolocie jest powyżej atmosferycznego komp będzie brał zapłon z mapy WOT. Nie wiem, czy ten wariator pozwoli Ci rozłożyć ten zapłon na różne nadciśnienia... Etykiety to RPM i ciśnienie w hPa (to drugie tylko w poziomie w Part Throttle): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Nie bądź taki twardy, umywalka mnie na razie tak przerosła, że postanowiłem zrobić coś dobrego. > Ponieważ idą Święta itd. itp. tak oto proszę pełny zapłon z kompa 1.2 MPI 18F od Palio dla > ogółu. Nie wiem jak ten Twój wariator działa, ale z punktu widzenia ECU jesteś trochę > ograniczony w nadciśnieniu z zapłonem. Za każdym razem jak masz gaz w podłodze albo ciśnienie > w dolocie jest powyżej atmosferycznego komp będzie brał zapłon z mapy WOT. Nie wiem, czy ten > wariator pozwoli Ci rozłożyć ten zapłon na różne nadciśnienia... > Etykiety to RPM i ciśnienie w hPa (to drugie tylko w poziomie w Part Throttle): O dzięki Ci wielkie Teraz muszę to jakoś ogarnąć, przeliczyć, przedumać i wykalkulować mapę do wariatora ale to już nie taki problem Wariator jak działa? Ano tak działa, że jest podpięty tuż za czujnikiem i przesuwa odczyty w czasie do przodu lub do tyłu tak jak mu wklepię w mapę. Czyli oszukuje ECU a ten robi swoje nie wiedząc, że dostaje już zmodyfikowane odczyty. Do wariatora jest podpięty sygnał z mapa gazowego (widzi nadciśnienie) i wyskalowany tak, że max obciążenie to jest moje 1 bar doładowania. Mapa jest według obrotów i właśnie obciążenie (czyli ciśnienia w kolektorze). Na mapie fabrycznym mam zaworek zwrotny (nawet upustowy) żeby nie widział nadciśnienia a jedynie max atmosferyczne. Jak to wpływa na zapłon? To już Ty mi powiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Na mapie fabrycznym mam zaworek zwrotny (nawet upustowy) żeby nie widział nadciśnienia a jedynie > max atmosferyczne. Jak to wpływa na zapłon? To już Ty mi powiedz Tak, że atmosferyczne = WOT, czyli tak jak napisałem wcześniej, mapa robi się płaska i zależna tylko od RPM. Zresztą, nawet jakby tak nie było, to i tak komp przy atmosferycznym brałby ostatnią (pierwszą) kolumnę z Part Throttle. (Na marginesie, to w programie 8F od Punto te dwa zapłony (ostatnia kolumna i WOT) są prawie identyczne). A, no i oczywiście jednostka w mapach to stopnie przed GMP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Ano tak działa, że jest podpięty tuż za czujnikiem i przesuwa odczyty w czasie do przodu lub do > tyłu tak jak mu wklepię w mapę. Kurka, teraz dopiero do mnie to dotarło. Znaczy się oszukuje odczyt czujnika położenia wału, tak? No to ja bym się obawiał tylko o jedną rzecz, a mianowicie kąt wyprzedzenia wtrysku. Co prawda w silnikach benzynowych on jest (prawie?) zawsze stały, i jeszcze do tego Ty masz gaz z tym całym ustrojstwem, które nim steruje, ale trzeba by chwilę pokminić czy wogóle i jaki wpływ to może mieć na pracę silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Kurka, teraz dopiero do mnie to dotarło. Znaczy się oszukuje odczyt czujnika położenia wału, tak? > No to ja bym się obawiał tylko o jedną rzecz, a mianowicie kąt wyprzedzenia wtrysku. Co prawda > w silnikach benzynowych on jest (prawie?) zawsze stały, i jeszcze do tego Ty masz gaz z tym > całym ustrojstwem, które nim steruje, ale trzeba by chwilę pokminić czy wogóle i jaki wpływ to > może mieć na pracę silnika... w nowszych silnikach jest jeszcze coś takiego jak czujnik położenia wałka rozrządu i to on daje sygnał do ecu kiedy siknąć. W full grupie i tak każdy wtrysk leje 4 razy na pełny obrót wału, wiec to nie ma najmniejszego znaczenia czy później czy wcześniej. Zresztą niektórzy zakładaja SA i przechodzą z jednego typu wtrysku na inny i jakoś tam to nie przeszkadza w pracy silnika. Kąt wtrysku jest istotny tylko w dieslu, no i może ewentualnie w benzynie z bezpośrednim wtryskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Tak, że atmosferyczne = WOT, czyli tak jak napisałem wcześniej, mapa robi się płaska i zależna > tylko od RPM. Zresztą, nawet jakby tak nie było, to i tak komp przy atmosferycznym brałby > ostatnią (pierwszą) kolumnę z Part Throttle. (Na marginesie, to w programie 8F od Punto te dwa > zapłony (ostatnia kolumna i WOT) są prawie identyczne). > A, no i oczywiście jednostka w mapach to stopnie przed GMP. No i ja to dokładnie tak samo rozumuję. Ok, czyli teraz trzeba porównać tą mapę z taką, która jest zrobiona dla uturbionego silnika (tego samego, przy podobnych gratach, booście, CR...) i zrobić coś a'la część wspólna (czyli zwykłe odejmowanie). Będzie trochę klikania ale powinienem mieć bazę wyjściową do precyzyjnego wystrojenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Ok, czyli teraz trzeba porównać tą mapę z taką, która jest zrobiona dla uturbionego silnika (tego > samego, przy podobnych gratach, booście, CR...) i zrobić coś a'la część wspólna (czyli zwykłe > odejmowanie). Odejmowanie? Raczej dodawanie, a konkretnie dodawanie do wartości, czyli wyprzedzanie zapłonu bardziej. W każdym razie wartości w mapie będą większe. Ale dla dużego doładowania już znacznie mniejsze. Sugerowanie się mapą z innego setupu jest wg. mnie tylko trochę pomocne, bo tutaj tyle rzeczy ma wpływ na zapłon, że szkoda trochę marnować czasu. Charakterystyka turbiny, stopień doładowania, wyprzedzenie/opóźnienie faz rozrządu (jeżeli odprężałeś przekładką bez regulowanego koła rozrządu), kolektor wylotowy, paliwo, odprężenie silnika. To tak na start. Zakładając, że każdy czynnik może mieć wpływ 1-2 stopnie na wymagany zapłon, sam widzisz, że po prostu chyba lepiej eksperymentować, niż tracić czas na wstępne zgadywanie, które i tak potem zmodyfikujesz. Najprościej było by pojechać na (odpowiednią!) hamownię, ale rozumiem, że to nie wchodzi w grę. Ja mogę Ci podpowiedzieć, że u mnie końcowy zapłon przy max obciążeniach to był dość wąski kompromis między stukiem a wysokim EGT. Z tym, że założyłem bardzo konserwatywne granice na EGT, coby przedłużyć maksymalnie życie UPG. > Będzie trochę klikania ale powinienem mieć bazę wyjściową do precyzyjnego wystrojenia Chcesz porozmawiać o klikaniu w tej kwestii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Odejmowanie? Raczej dodawanie, a konkretnie dodawanie do wartości, czyli wyprzedzanie zapłonu > bardziej. W każdym razie wartości w mapie będą większe. Ale dla dużego doładowania już > znacznie mniejsze. Hehe, myślimy o tym samym tylko inaczesię wysławiamy. Pamiętaj, że ja koryguję to co w fabrycznym ECU siedzi. Żeby wiedzieć co wpisać w wariator muzę od efektu końcowego odjąć ten fabryczny. Mapę kompletną do podobnego uturbionego silnika mam (ktoś tu niedawno dał link) więc jest jakiś punkt zaczepienia. Tak jak napisałeś - nie można tego przeklepać i się cieszyć, że działa ale można zaobserwować tendencje i się ich w jakiś sposób trzymać na początku a potem to modyfikować - chodzi o to, żeby nie szukać po omacku od zera. > rozumiem, że to nie wchodzi w grę. Ja mogę Ci podpowiedzieć, że u mnie końcowy zapłon przy max > obciążeniach to był dość wąski kompromis między stukiem a wysokim EGT. Z tym, że założyłem > bardzo konserwatywne granice na EGT, coby przedłużyć maksymalnie życie UPG. A jakie to było EGT jeśli można wiedzieć? U mnie w tej chwili, po lekkim wyprzedzeniu zapłonu spadło do 730-770 a dopiero gdzieś tam przy ultra v-maxie powyżej 6300 obr zaczyna rosnąć lekko powyżej 800 ale to raczej kwestia już wtrysków. Przed wariatorem miałem wyższe EGT o dobre 50 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Mapę kompletną do podobnego uturbionego silnika mam (ktoś tu niedawno dał link) więc jest jakiś > punkt zaczepienia. Ja dałem Nie pokładał bym aż tak dużego zaufania w te mapy z fiatforum. Tak czy owak podchodził bym do nich z dużą rezerwą, ale to żeśmy już ustalili. > A jakie to było EGT jeśli można wiedzieć? Na czas strojenia na hamowni ustawiłem alarm na 800 stopni i odezwał się ze dwa może trzy razy przy doświadczeniach z zapłonem na sporym bucie (gaz w podłodze przy stałym obciążeniu powyżej 4500RPM, pełne doładowanie). Wyświetlacz pokazywał 810-820. Koniec końców zostało wystrojone tak, że EGT siedział poniżej tych 800. Paliwo przy doładowaniu mam 11.5 AFR, czasem pewnie troszkę więcej (paliwa znaczy się), co na pewno pomaga utrzymać EGT na poziomie. Po strojeniu ustawiłem alarm zdeczko wyżej, bo przy strojeniu furak miał bardzo dobre warunki chłodzeniowe, które np. latem mogą nie zajść i wtedy może być lekko wyższe EGT, a nie chce żeby ten alarm mnie o zawał serca przyprawił (mam solidny brzęczyk). Po strojeniu w praktyce nie zauważyłem nic powyżej 780 jeżeli mnie pamięć nie myli, ale (szczególnie teraz) nie mam dużo okazji go upalać. > U mnie w tej chwili, po lekkim wyprzedzeniu zapłonu spadło do 730-770 a dopiero gdzieś tam przy > ultra v-maxie powyżej 6300 obr zaczyna rosnąć lekko powyżej 800 ale to raczej kwestia już > wtrysków. > Przed wariatorem miałem wyższe EGT o dobre 50 stopni. Wydaje mi się, że dobrze celujesz, ale odniesienie mam tylko do swojego przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > Hehe, myślimy o tym samym tylko inaczesię wysławiamy. > Pamiętaj, że ja koryguję to co w fabrycznym ECU siedzi. > Żeby wiedzieć co wpisać w wariator muzę od efektu końcowego odjąć ten fabryczny. > Mapę kompletną do podobnego uturbionego silnika mam (ktoś tu niedawno dał link) więc jest jakiś > punkt zaczepienia. > Tak jak napisałeś - nie można tego przeklepać i się cieszyć, że działa ale można zaobserwować > tendencje i się ich w jakiś sposób trzymać na początku a potem to modyfikować - chodzi o to, > żeby nie szukać po omacku od zera. e tam nie trzeba mapy z fabrycznego ecu. Poprostu sobie wyprzedzasz na plus albo na minus o kilka stopni. W podciśnieniu zawsze wyprzedzasz średnio o ok 5-10stopni a w niższej partii obrotów o 10-15stopni jak masz odprężony to jeszcze deko więcej, dzięki temu zyskujesz wiekszy moment i moc a tym samym więcej spalin* racji wiekszej sprawności spalonej mieszanki i nie dośc że Ci szybciej turbina będzie wstawać, to ogólnie auto jedzie mocniej w podciśnieniu z przyczyn wyżej napisanych. Takie troche masło maślane ale tak jest w nadciśnieniu wyprzedzasz do momentu stukowego. Im większe ciśnienie tym mniejszy kąt wyprzedzenia, aż wkońcu bedzie on ujemny przy wysokim doładowaniu > A jakie to było EGT jeśli można wiedzieć? > U mnie w tej chwili, po lekkim wyprzedzeniu zapłonu spadło do 730-770 a dopiero gdzieś tam przy > ultra v-maxie powyżej 6300 obr zaczyna rosnąć lekko powyżej 800 ale to raczej kwestia już > wtrysków. > Przed wariatorem miałem wyższe EGT o dobre 50 stopni. Gaz ma ok 105 oktanów spala się się dość dużo wolniej od beny dlatego na gazie lubią się wypalać gniazda zaworowe wydechowe z tego powodu że tłok już powraca do gmp i uchyla się zawór wydechowy a proces spalanie jeszcze trwa. I to jest cały sekret tej różnicy w EGT. Podejrzewam że EGT w samej komorze spalania jest na takim samym poziomie z podłączonym wariatorem lub bez niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 > Gaz ma ok 105 oktanów spala się się dość dużo wolniej od beny dlatego na gazie lubią się wypalać > gniazda zaworowe wydechowe z tego powodu że tłok już powraca do gmp i uchyla się zawór > wydechowy a proces spalanie jeszcze trwa. I to jest cały sekret tej różnicy w EGT. Podejrzewam > że EGT w samej komorze spalania jest na takim samym poziomie z podłączonym wariatorem lub bez > niego Dlatego dla gazu jeszcze bardziej się wyprzedza zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 majstry ponawiam pytanie, czy k03s zmieści sie bez przenoszenia chłodnicy? czy baran z rurek calowych nie bedzie za wąski? oczywiście chodzi o 1.1mpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Miesci sie spokojnie z palcem w ... uchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Miesci sie spokojnie z palcem w ... uchu no to fajnie bo sie na taką zasadzam tylko nie wiem jak z tym kolektorem jeszcze zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.