Skocz do zawartości

Żarówki - Osram night breaker


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

> Różne żarówki mają różną konstrukcję bańki, a tym samym inna może być

> ogniskowa.

Nawet nie tyle ogniskowa, co samo położenie bańki względem cokołu. Różnice między żarówkami są znaczące i zapewne mimo starań producentów odbiegają na tyle, że nawet zamiana miejscami w samochodzie powoduje że świecą inaczej. Dziesiąte części milimetra w żarówce mogą sporo odchylić snop kilkadziesiąt metrów przed samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Różne żarówki mają różną konstrukcję bańki, a tym samym inna może być

> ogniskowa.

hehe.gif ale wiesz to, czy tak sobie wyobrażasz?

Ogniskowa reflektora nie ma nic wspólnego z żarówką. To umowny punkt, którego położenie zależy od geometrii reflektora.

Bańka ma znikomy wpływ na to, jaki będize rozsył światła. Bardzo duży wpływ ma za to żarnik i jego pozycja.

Rozmiary, wielkość i pozycja żarnika w żarówkach halogenowych do reflektorów samochodowych są znormalizowane (zresztą trzonki, bańki i przesłony również) i producent nie ma w tym miejscu możliwości na jakiekolwiek manipulacje.

Może zmieniać np. gęstość nawinięcia żarnika i śrdnicę skretki, jednakże gabaryty i umiejscownienie "walca" tworzonego przez żarnik (np. w żarówce H4) są zawsze takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet nie tyle ogniskowa, co samo położenie bańki względem cokołu.

> Różnice między żarówkami są znaczące i zapewne mimo starań

> producentów odbiegają na tyle, że nawet zamiana miejscami w

> samochodzie powoduje że świecą inaczej. Dziesiąte części

> milimetra w żarówce mogą sporo odchylić snop kilkadziesiąt

> metrów przed samochodem.

Być może jakaś część(nie mówię o tych, którzy sądzą ,że reflektor jest ustawiony fabrycznie i tak ma być) oślepiaczy drogowych nie ma pojęcia o tym i po założeniu innych żarówek daje po oczach innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet nie tyle ogniskowa, co samo położenie bańki względem cokołu.

> Różnice między żarówkami są znaczące i zapewne mimo starań

> producentów odbiegają na tyle, że nawet zamiana miejscami w

> samochodzie powoduje że świecą inaczej. Dziesiąte części

> milimetra w żarówce mogą sporo odchylić snop kilkadziesiąt

> metrów przed samochodem.

Położenie bańki nie ma znaczenia, znaczenie ma położenie żarnika / żarników. Położenie i gabaryt żarnika jest określone normami, producenci nie mają w tym względzie dowolności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może zmieniać np. gęstość nawinięcia żarnika i śrdnicę skretki,

> jednakże gabaryty i umiejscownienie "walca" tworzonego przez

> żarnik (np. w żarówce H4) są zawsze takie same.

Skoro tak sobie to wyobrażasz to powiedz czemu jedne żarówki świecą równym snopem światła a inne rozpraszają i tworzą dziury świetlne. Przecież według Ciebie wszystkie są takie same? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Położenie bańki nie ma znaczenia, znaczenie ma położenie żarnika /

> żarników. Położenie i gabaryt żarnika jest określone normami,

> producenci nie mają w tym względzie dowolności.

myslisz ze norma nie dopuszcza zadnej tolerancji hmm.gif ze produkcja jest na tyle dokladna ze nie ma zadnych odchylek hmm.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a po co ?

Powiem tak - po włożeniu żarówek "silverstar" od Osrama w mieście jadący z naprzeciwka kierowcy migali mi długimi. Początkowo nie skumałem że ich oślepiam. Jak już się domyśliłem o co kaman to opusciłem je korektorem, a na najblizszym serwisie poprosiłem o sprawdzenie / regulację świateł. Okazało się że światła są ciut za wysoko ustawione. Na "standardowych" żarówach problemu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Położenie bańki nie ma znaczenia, znaczenie ma położenie żarnika /

> żarników. Położenie i gabaryt żarnika jest określone normami,

> producenci nie mają w tym względzie dowolności.

Teoretycznie tak jest, ale w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Uwierz mi grinser006.gif. Nawet sama czynność wymiany żarówki zwłaszcza jak wymieniający dopiero "uczy" sie i dowiaduje jaki sposób mocowania żarówki wybrał producent hehe.gif powoduje obruszenie reflektora na mocowaniu i regulacji na tyle, że widać to potem na "ścianie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myslisz ze norma nie dopuszcza zadnej tolerancji ze produkcja jest

> na tyle dokladna ze nie ma zadnych odchylek

> pozdr.

Ależ dopuszcza, tyle że tolerancje są naprawde niewielkie (z tego co pamietam z wykładów w ITS-ie to sprawdza się ją pod mikroskopem za pomocą odpowiedniego "okienka").

Żarówki +50% czegośtam nie polegają na tym że zmienia się geometrię żarnika.

Tego producentom robić nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro tak sobie to wyobrażasz to powiedz czemu jedne żarówki świecą

> równym snopem światła a inne rozpraszają i tworzą dziury

> świetlne. Przecież według Ciebie wszystkie są takie same?

Przepraszam, jakie konkretnie żarówki rozpraszają i tworzą dziury świetlne?

Bo pomijam tu chińskie żarówki nawijane w szopie, które nie spełniają żadnych norm...

Jeśli żarówka jest wykonana zgodnie z normami to nie ma mowy o zmianie bryły fotometrycznej reflektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ależ dopuszcza, tyle że tolerancje są naprawde niewielkie (z tego co

> pamietam z wykładów w ITS-ie to sprawdza się ją pod mikroskopem

> za pomocą odpowiedniego "okienka").

> Żarówki +50% czegośtam nie polegają na tym że zmienia się geometrię

> żarnika.

> Tego producentom robić nie można.

wiec moze ta niewielka tolerancja moze rowniez powodowac koniecznosc ustawienia swiatel cfaniaczek.gif

zreszta co tu duzo rozprawiac, trzeba ustawiac po kazdej wymianie i nie ma to tamto ok.gif nawet jesli nie ze wzgledu na odchylki pomiedzy zarowkami to chociazby ze wzgledu na to ze na wskutek drgan reflektory "same sie" rozregulowuja i czysto profilaktycznie nalezaloby to zrobic zlosnik.gif ja robie to zawsze, nawet jesli klient marudzi ze nie potrzeba, odpowiadam mu wtedy ze moze go spotkam na drodze i bedzie mnie oslepial i robie swoje ok.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiec moze ta niewielka tolerancja moze rowniez powodowac koniecznosc

> ustawienia swiatel

> zreszta co tu duzo rozprawiac, trzeba ustawiac po kazdej wymianie i

> nie ma to tamto nawet jesli nie ze wzgledu na odchylki pomiedzy

> zarowkami to chociazby ze wzgledu na to ze na wskutek drgan

> reflektory "same sie" rozregulowuja i czysto profilaktycznie

> nalezaloby to zrobic ja robie to zawsze, nawet jesli klient

> marudzi ze nie potrzeba, odpowiadam mu wtedy ze moze go spotkam

> na drodze i bedzie mnie oslepial i robie swoje

> pozdr.

Panowie jeszcze jest kwestia mocowania żarówki w reflektorze - bo tutaj też mogą byc pewne odchyłki - przynajmniej odnosze takie wrażenie na podstawie Lanosa clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę potwierdzić, że Osram NB świecą znacznie niżej niż Phlilps +30.

Potwierdzone na dwóch żarówkach i dwóch reflektorach (zamieniane kilka razy i zawsze ustawiały się tak samo). Na 10m było 4cm miżej tj chyba 0,4%

Co nie zmienia faktu że ładnie świecą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i zamontowalem sobie tungsramy sportlight blue +60% i postojowki philips blue vision ;-) Efekt ?? Duuuuuuzo dalszy zasieg, ladne biale swiatlo smile.gif ogolnie jestem zadowolony bo teraz widze ze zarowka oswietla mi droge hehe . Koszt 30,50 zl za tungsramy i 11 zl za philipsy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i zamontowalem sobie tungsramy sportlight blue +60% i postojowki

> philips blue vision ;-) Efekt ?? Duuuuuuzo dalszy zasieg, ladne

> biale swiatlo ogolnie jestem zadowolony bo teraz widze ze

> zarowka oswietla mi droge hehe . Koszt 30,50 zl za tungsramy i

> 11 zl za philipsy

Jak mozesz to zapodaj jakies foty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i zamontowalem sobie tungsramy sportlight blue +60% i postojowki

> philips blue vision ;-) Efekt ?? Duuuuuuzo dalszy zasieg, ladne

> biale swiatlo ogolnie jestem zadowolony bo teraz widze ze

> zarowka oswietla mi droge hehe . Koszt 30,50 zl za tungsramy i

> 11 zl za philipsy

ja u siebie mam extreme power +80 plus diody biale jako postoowki i tez jest fajnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam taki epytanie: czy Zarownki Osram niezaleznie w jakim sa

> opakowaniu(dwupak, pojedyncze opakowanie) to sa te same

> zarowki??

Powinno to być to samo.

Ja Osram NB kupiłem w www.hurt.com.pl pakowane po 1szt. w pudełkach tekturowych (nie widziałem pakowanych po 2szt).

Sklep godny polecenia (towar odbierałem osobiście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co masz na myśli pisząc nawet coś widać ??

> Mnie sie zdaje że dobrze świecą i na suchym i na mokrym

bo jasniejsze swiatlo czesto gorzej widac na mokrym, ale za to jaki efekt na sniegu jest devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi sie wydaje że na mokrym to żadna żarówka nie świeci dobrze

Swieciły Philipsy Allweather, nie wiem dlaczego przestali je produkować. Żarówki dawały mocno spolaryzowane światło które nie dawało odbić od mokrej nawierzchni i droga wyglądała jak sucha. Ich "następcy" NightGuide nie dorównują im pod tym względem, chociaż probuja je nasladować kolorystycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi sie wydaje że na mokrym to żadna żarówka nie świeci dobrze

nie wiem czy sa jeszcze dostepne hmm.gif ale takie "stare" zolto swiecace zarowki swietnie spisywaly sie na mokrym i podczas opadow ok.gif a moze to reflektory byly zolte a nie same zarowki hmm.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ od rana u mnie mgła pomyslałem, że zapytam sie o zarowki

> Night Breaker jak one zachowuja sie podczas mgły(bo kazdy mowi

> jak swieca na suchym, mokrym, sniegu). Czy po ich wlaczeniu nie

> powstaje przed nami biala sciana??

wczorej padał deszcz i była mgła - wrzuciłem akurat Philipsy Nightguide- bajka - sciana robi sie ale zdecydowanie jest przejrzysta, widocznosc na ok 40 metrow , przy serii osram bilux nie dosc ze bylo mleko to widocznosc na gora 10 metrów

fotki wkrótce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swieciły Philipsy Allweather, nie wiem dlaczego przestali je

> produkować.

Jak to przestali ? Dalej są w sklepach zlosnik.gif

Jest też wersja Osram - Allseason

Żarówki dawały mocno spolaryzowane światło które nie

> dawało odbić od mokrej nawierzchni i droga wyglądała jak sucha.

> Ich "następcy" NightGuide nie dorównują im pod tym względem,

> chociaż probuja je nasladować kolorystycznie.

Tak, ale podczas dobrej pogody ich światło było zdecydowanie gorsze nawet od "zwykłych" żarówek. Tak więc wg mnie andają sie raczej tylko do przeciwmgłowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem w miniony piątek Nightbreaker w H4.

> W porównaniu do poprzednich Philips Power2Night GT 150, to dzień a

> noc.

> Jak na tak beznadziejny reflektor jak jest w CC, to świecą

> rewelacyjnie.

Czyli Nightbreaker to dzien a Philips Power2Night GT 150 to noc,ile dales za osramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stosował je już ktoś?

> Warto je wybrać?

> Chodzi o te

> http://moto.allegro.pl/item270383986_osram_night_breaker_h_4_90_.html

> http://www.jcauto.pl/gfx/jcauto/pl/jcauto_promocje.v0/16/34/nbr.pdf

> Interesuje mnie wyłącznie opinia o tym produkcie, a nie że jakieś

> inne filipsy są fajne

kupilem i ja (maja wziecie hehehe) daja fajne biale i mocne swiatlo wg mnie znacznie lepsze od tungsram megalight +50 jakie mialem poprzednio palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.