Skocz do zawartości

Żarówki - Osram night breaker


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

> no i zamontowalem sobie tungsramy sportlight blue +60% i postojowki

> philips blue vision ;-) Efekt ?? Duuuuuuzo dalszy zasieg, ladne

> biale swiatlo ogolnie jestem zadowolony bo teraz widze ze

> zarowka oswietla mi droge hehe . Koszt 30,50 zl za tungsramy i

> 11 zl za philipsy

A ja dołozylem postojówki Blue Vision do OSramów NB. Postojówki niby tylko 5W ale różnica w ogólnej barwie światła reflektora (przynajmniej gdy się na niego patrzy) jest zauważalna -jest bielsze. A jak reflektory nie świecą to widać niebieskie odcienie odbijające sie od odbłyśnika ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tunsram Megalight vs. Osramy

A czy obydwie te żarówki były nowe? Czy lewa była "jeżdżona"?

Bo wtedy porównanie byłoby niemiarodajne, byłaby też "blada" przy identycznej wyjętej wprost z pudełka.

A co do owych +xx%. Część z tego producenci osiągają w ten sposób, że zmieniają wiązkę światła, tak że nie ma jednorodnego natężenia, tylko ma jeden wąski "listek" o owe xx% intynsywniejszy, oczywiście kosztem zmniejszenia intensywności pozostałej części wiązki. I wtedy mogą - jakby nie kłamiąc - pisać o tych +xx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Stosował je już ktoś?

odświeżę temat...

A więc założyłem Osram NB H4 w vectrze 30 listopada 2007r.

Świeciły rewelacyjnie - lepiej od Tungsram +60% ale gorzej od Philips GT150.

świeciły...

bo wczoraj padła prawa - dzisiaj lewa... w obu przepaliły się włókna mijania...

frown.gif

przetrwały 36 dni, 3400km, napięcie na żarówce 14.3V - 14,4V, instalacja z przekaźnikami...

i zdechły...

dziś kupiłem dwie nowe...

jeśli padną po miesiącu - wracam do Tungsramów... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świeciły rewelacyjnie - lepiej od Tungsram +60% ale gorzej od Philips

> GT150.

> dziś kupiłem dwie nowe...

> jeśli padną po miesiącu - wracam do Tungsramów...

to czemu teraz nie kupiles GT150 i dlaczego wrocisz do Tungsramow a nie wlasnie do GT150? zlosnik.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to czemu teraz nie kupiles GT150

dlatego że GT150 poświeciły mi niewiele dłużej niż Osram... gdyby wytrzymywały minimum rok - to bez zastanowienia bym je zanabył.

> i dlaczego wrocisz do Tungsramow

1. bo na Osram przesiadłem się z Tungsramów własnie

2. bo to w tym przedziale cenowym najlepsze (pod względem wytrzymałości) jak narazie IMO żarówki

> nie wlasnie do GT150?

no powód wyjaśniłem powyżej...

> pozdr.

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odświeżę temat...

> A więc założyłem Osram NB H4 w vectrze 30 listopada 2007r.

> Świeciły rewelacyjnie - lepiej od Tungsram +60% ale gorzej od Philips

> GT150.

> świeciły...

> bo wczoraj padła prawa - dzisiaj lewa... w obu przepaliły się włókna

> mijania...

> przetrwały 36 dni, 3400km, napięcie na żarówce 14.3V - 14,4V,

> instalacja z przekaźnikami...

> i zdechły...

Ano tak, wszystko jasne. Osram podaje napięcie znamionowe tych zarówek 13,2V a jak wiadomo żarówki są bardzo wrażliwe na zbyt wysokie napięcie zasilania. Dlatego u siebie mam zrobione przełączanie tzn. pełne napięcie 14,2V z przekaźników właczam tylko wtedy, gdy potrzebuję dobrego oświetlenia drogi. Poza tym jeżdże przy 11,8V. I tak lampy świecą znacznie lepiej, niz większość Lanosów, którem mają pewnie standardowe żarówki .

> dziś kupiłem dwie nowe...

> jeśli padną po miesiącu - wracam do Tungsramów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy wszyscy się zachwycają tymi OSRAM NIGHTBREAKER a ja jestem zawiedziony. W moim odczuciu świecą słabiej od SILVERSTARów. Chodzi mi głównie o światła mijania. Próbowałem już wielu żarówek w moim Punto I, Blue Vision, Osramy, różne Philipsy i nadal nie jestem "oświecony" a mijanie się z innym autem to często jazda po omacku. Oczywiście klosze czyste. Czy ma ktoś może Punto i mógłby się wypowiedzieć na jakich żarówkach jeździ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałem już wielu

> żarówek w moim Punto I, Blue Vision, Osramy, różne Philipsy i

> nadal nie jestem "oświecony" a mijanie się z innym autem to

> często jazda po omacku.

Nigdy nie znajdziesz żarówek, które będą w stanie "przebić" się przez oślepiające światła jadących z przeciwka. Podobnie w stosunkowo małym i pewnie nie pierwszej już młodości reflektorze nawet najlepsze żarówki nie pozwolą sie maksymalnie wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kibel...

bo świecą rewelacyjnie...

ale z żywotnością to mają problemy frown.gif

drugi komplet kupiłem 05.01.2008 - 50zł...

wczoraj poleciały obie... znowu... elektryka w aucie jest OK.

dzisiaj kupiłem kpl Tungsramów +60% za 27zł...

Osram NB to raczej wyrób moim zdaniem dla osób które niewiele jeżdżą. Do mojej jazdy 150km dziennie się nie nadają... za drogo mnie to kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakoś inne żarówki typu philips, tungsram czy hella spokojnie

> tolerują 14,4V... w uno tungsramy przy 14,4 mam już ponad rok..

Osram NG są bardziej wysilone. Jeżdżę na nich od 3 grudnia na 12V i dają radę. Mam nadzieję, że nie padną tak szybko jak u Ciebie (tungsramy wytrzymywały rok).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 14,23 - na żarówce

> 14,25 - na aku

kladles nowa instalacje pod zarowki icon_eek.gif bo spadek praktycznie pomijalny ok.gif no ale niestety zarowki wykoncza zlosnik.gif gdzies czytalem ze zwiekszenie napiecia o 2V (czyli z 12 na 14) skraca zycie zarowki bodajze o polowe biglaugh.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kladles nowa instalacje pod zarowki bo spadek praktycznie pomijalny

> no ale niestety zarowki wykoncza gdzies czytalem ze zwiekszenie

> napiecia o 2V (czyli z 12 na 14) skraca zycie zarowki bodajze o

> polowe

> pozdr.

pewnie najlepiej zamontować żarówki na 24V albo ograniczyć napięcie do 6V rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatego że GT150 poświeciły mi niewiele dłużej niż Osram... gdyby

> wytrzymywały minimum rok - to bez zastanowienia bym je zanabył.

> 1. bo na Osram przesiadłem się z Tungsramów własnie

> 2. bo to w tym przedziale cenowym najlepsze (pod względem

> wytrzymałości) jak narazie IMO żarówki

> no powód wyjaśniłem powyżej...

po lekturze tego watku zdecydowalem sie na zakup tungsramow H7. Od razu mam pytanie: czy wyzej opisane wlasnosci zarowki w porownaniu do "normalnych" zarowek zaostana zachowane jesli w reflektorze zarowka cześciowo jest zaslonieta takim oto elementem jak na zdjeciu?:

rolla_blenden5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy wiesz że żarówki samochodowe są projektowane na 13,5V

> dlatego przy 12V będą dłużej świeciły ale i słabiej w porównaniu

> do tego co założył producent

to zobacz co jest napisane na samej zarowce jak i na opakowaniu ok.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zobacz co jest napisane na samej zarowce jak i na opakowaniu

przecież musi być tolerancja na plus, bo w żadnym aucie nie ma idealnie 12V - wydaje się to logiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przecież musi być tolerancja na plus, bo w żadnym aucie nie ma

> idealnie 12V - wydaje się to logiczne

a kto mowi ze nie ma, pewnie i przy 20V by swiecila, pytanie tylko jak dlugo zlosnik.gif ja tylko przytoczylem pare postow wyzej teks przeczytany w jednej z gazet podczas testu zarowek, ze zwiekszenie napiecia o 2V skraca zywotnosc zarowek o polowe ok.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zobacz co jest napisane na samej zarowce jak i na opakowaniu

> pozdr.

To jest tylko oznaczenie że żarówka jest przeznaczona do pracy w instalacji 12V. Pokaż mi auto które ma 12V na odpalonym silniku (oczywiście poza maluchem z prądnicą zeby.GIF)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy wiesz że żarówki samochodowe są projektowane na 13,5V

> dlatego przy 12V będą dłużej świeciły ale i słabiej w porównaniu

> do tego co założył producent

Mysle, ze na 13,2V.

Zobacz sam:

http://www.osram.com/osram_com/Consumer/...mily/index.html

Dodatkowo w zalaczeniu wykres jak spada trwalosc zarowki w stosunku do napiecia zasilania.

post-34131-14352490708449_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy wyzej opisane wlasnosci zarowki w

> porownaniu do "normalnych" zarowek zaostana zachowane jesli w

> reflektorze zarowka cześciowo jest zaslonieta takim oto

> elementem jak na zdjeciu?:

myślę, że tak - przecież reflektor jest przystosowany do żarówki H7 - nie ważne jakiej marki i rodzaju... H7 to H7 - a reflektor rozproszy światło tak samo... waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kibel...

> bo świecą rewelacyjnie...

> ale z żywotnością to mają problemy

> drugi komplet kupiłem 05.01.2008 - 50zł...

> wczoraj poleciały obie... znowu... elektryka w aucie jest OK.

> dzisiaj kupiłem kpl Tungsramów +60% za 27zł...

> Osram NB to raczej wyrób moim zdaniem dla osób które niewiele jeżdżą.

> Do mojej jazdy 150km dziennie się nie nadają... za drogo mnie to

> kosztuje...

potwierdzam z wytrzymałością mają duże problemy oslabiony.gif

założyłem 15.12.2007 padła dzisiaj jedna wytrzymała ~3kkm beksa.gif 1,5 miesiąca wytrzymała oslabiony.gif teraz kupie philips extreme, już osrama chyba nie kupie zolta.gif

aha i instalacja bez przekaźników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakupilem dzisiaj dzisiaj te Osramy i musze przyznac ze daja rade icon_eek.gifok.gif siweca niemal tak bialo jak Philipsy BV i daja duzo wiecej swiatla niz Helle Light Power +50% na ktorych do dzisiaj jezdzilem ok.gif jeszcze jedno co zauwazylem, a moze mi sie tylko wydaje hmm.gif to ze daja bardzo wyrazne odciecie swiatlo-cienia (sam ustawialem siwatla i wyraznie to widzialem na "maszynie"), mam tylko nadzieje ze wytrzymaja dluzej niz wam zlosnik.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakupilem dzisiaj dzisiaj te Osramy i musze przyznac ze daja rade

no bo świeca fajnie smile.gif

> mam tylko nadzieje ze wytrzymaja dluzej niz wam

no zobaczymy zlosnik.gif może osram jakąś nową serię bez wad wypuścił hehe.gif ja już nie zarykuje kupić osrama wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj rano jedna sztuka poległa po dwóch miesiącach eksploatacji...

> Raczej drugi raz nie kupie, fakt faktem że świeciły bardzo

> dobrze ale zdecydowanie za krótko

> Eskploatowane w Punto z 2005 roku.

Na opakowaniu wypatrzyłem ze ma świecic połowe tego co zwykła żarówka , ale dwa miesiące to lekkie przegięcie sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli Nightbreaker to dzien a Philips Power2Night GT 150 to noc

Tak ok.gif

Ogólnie na 6 lat jazdy CC to jest mój 4ty komplet żarówek. Najpierw miałem Osram Bilux po poprzednim właścicielu, i świeciły normalnie, bez rewelacji, później Osram Silverstar, które były naprawdę fajne, Philipsa GT150 który moim zdaniem był wyrzuceniem pieniędzy w błoto (kupowane w Norauto, więc chyba nie były to podróbki) bo po niecałym roku użytkowania świeciły tak z 50% gorzej niż na początku i teraz te Nightbreaker i jestem zadowolony ok.gif.

Z resztą może mam pecha do Philipsa, bo świetlówka w domu też mi padła po dwóch latach, a Osramy śmigają już rok trzeci hehe.gif

> ile dales za osramy?

23,60 za sztukę H4 w salonie Osram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Mam pytanko apropo w/w żarówek Osram NB. Wiem że jak żarówka jest typu blue czyli niebieskie światło to w nocy na mokrej nawierzchni nic nie widać. Patrząc na te niebieskie paski na tych żarówkach to mam wrażenie że też tak będzie. Jakie macie zdanie i obserwacje świecenia w takich warunkach? może porównamy parametry pracy w takich warunkach?

Wtedy chyba lepsze są żarówki świecące typowo na biało. Silver itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mam pytanko apropo w/w żarówek Osram NB. Wiem że jak żarówka

> jest typu blue czyli niebieskie światło to w nocy na mokrej

> nawierzchni nic nie widać. Patrząc na te niebieskie paski na

> tych żarówkach to mam wrażenie że też tak będzie. Jakie macie

> zdanie i obserwacje świecenia w takich warunkach? może porównamy

> parametry pracy w takich warunkach?

> Wtedy chyba lepsze są żarówki świecące typowo na biało. Silver itp.

Absolutnie żadnego niebieskiego! Bielutkie! Na mokrym lepiej niż "zwykłe" tungsramy megalight +60. Jedyny problem, to kwestia trwałości, ale na razie chodzą waytogo.gif Trzeba tylko dać im około 12V i nie więcej, bo po doświadczeniach kolegów widać, że te żarówki tego nie lubią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Absolutnie żadnego niebieskiego! Bielutkie! Na mokrym lepiej niż

> "zwykłe" tungsramy megalight +60. Jedyny problem, to kwestia

> trwałości, ale na razie chodzą Trzeba tylko dać im około 12V i

> nie więcej, bo po doświadczeniach kolegów widać, że te żarówki

> tego nie lubią...

No i lipa, po około 3-4 miesiącach spaliła się żaróweczka Osram NB H4, a na drugi dzień druga. W tej chwili mam założone pozostałości po poprzednich zestawach, Philips +80% i Tungsram +60 i jakoś się jeździ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mam pytanko apropo w/w żarówek Osram NB. Wiem że jak żarówka

> jest typu blue czyli niebieskie światło to w nocy na mokrej

> nawierzchni nic nie widać. Patrząc na te niebieskie paski na

> tych żarówkach to mam wrażenie że też tak będzie. Jakie macie

> zdanie i obserwacje świecenia w takich warunkach? może porównamy

> parametry pracy w takich warunkach?

> Wtedy chyba lepsze są żarówki świecące typowo na biało. Silver itp.

NB ma wprawdzie niebieska banke ale w miejscu zarnika swaitla mijania ma bialy pasek wiec na mijania swieci ok.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smile.gifWczoraj jechałem po zmroku Gierkówką. Jak wyprzedzałem samochody bez ksenonów, np. Seicento to była widoczna róznica. Tamte światła swieciły jasno kilka-kilkanascie m przed samochodem a potem słabiutko. A moje Osramy NB świciły co prawda ciemniej przed samochodem ale dużo jasniej kilkadziesiąt m przed nim. Równomierność oswietlenia rzucała się wprost w oczy. Długich prawie nie włączałem bo raz że z przeciwka prawie ciągle coś jechało a dwa światła mijania wydawały się jasniejsze. Miejscami padał deszcz, ale - wbrew opiniom niektórych kolegów - nadal droga była dostatecznie oświetlona cool.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj jechałem po zmroku Gierkówką. Jak wyprzedzałem samochody bez

> ksenonów, np. Seicento to była widoczna róznica. Tamte światła

> swieciły jasno kilka-kilkanascie m przed samochodem a potem

> słabiutko. A moje Osramy NB świciły co prawda ciemniej przed

> samochodem ale dużo jasniej kilkadziesiąt m przed nim.

> Równomierność oswietlenia rzucała się wprost w oczy. Długich

> prawie nie włączałem bo raz że z przeciwka prawie ciągle coś

> jechało a dwa światła mijania wydawały się jasniejsze. Miejscami

> padał deszcz, ale - wbrew opiniom niektórych kolegów - nadal

> droga była dostatecznie oświetlona

Są dobre i tanie. Świecą tak jak piszesz (mam na myśli H4), tyle, że nie poświeciły mi za długo. Po 4 miesiącach padły dwie dzień po dniu. Niestety nie wiem gdzie można kupić je bezpośrednio w okolicach Łodzi (może Ty wiesz), więc pozostaje tylko Allegro - zamówiłem właśnie dwa komplety na zapas :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.