kecyrf Napisano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Odpisując na tekst poniżej bo w wątku głównym ktoś mi zblokował mozliwość odp : Mam pytanko odnośnie felg na większe. Zmieniając 15 cali na 16 zmniejsza nam się profil opony na mniejszy, a czy szerokość opony się zwiększa czy zostaje ten sam (coś mi się wydaje że te parametry dobiera się według tabeli). Czyli jakby była zwiększona szerokość to zwiększa się opór a co za tym idzie spalanie, chyba że się nie zwiększ szerokość to zmian w spalaniu nie będzie. To jak to w końcu jest ? Czyli z tekstu od 51cent wynika że jak zamienię 195/65R15 to propozycje są min: 195/60R16 640,4 mm 5,9 mm 0,9 % 205/55R16 631,9 mm -2,6 mm -0,4 % czyli dla szerszej opony jest procentowo mniejsze przekłamanie. czy 0,5% to dużo. dla szerszej opony przekłamanie mniejsze ale za to spalanie na pewno większe. czy ktoś mi może podać dla szerszej opony jakie średnio będzie większe spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Zajrzyj do instrukcji i tam masz podane jakie opony i w jakich rozmiarach powinny być nie kombinuj z przelicznikami, kalkulatorami tylko bierz takie jak w instrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Odpisując na tekst poniżej bo w wątku głównym ktoś mi zblokował mozliwość odp : > Mam pytanko odnośnie felg na większe. Zmieniając 15 cali na 16 zmniejsza nam się profil opony na > mniejszy, a czy szerokość opony się zwiększa czy zostaje ten sam (coś mi się wydaje że te > parametry dobiera się według tabeli). Czyli jakby była zwiększona szerokość to zwiększa się > opór a co za tym idzie spalanie, chyba że się nie zwiększ szerokość to zmian w spalaniu nie > będzie. To jak to w końcu jest ? > Czyli z tekstu od 51cent wynika że jak zamienię 195/65R15 to propozycje są min: > 195/60R16 640,4 mm 5,9 mm 0,9 % > 205/55R16 631,9 mm -2,6 mm -0,4 % > czyli dla szerszej opony jest procentowo mniejsze przekłamanie. > czy 0,5% to dużo. dla szerszej opony przekłamanie mniejsze ale za to spalanie na pewno większe. czy > ktoś mi może podać dla szerszej opony jakie średnio będzie większe spalanie? Mam 18 i lacze 225. Tyle samo palil na 16,17 i teraz. A jeśli juz to nawet tego nie odczujesz. Przynajmniej u mnie tak jest 1.9 183km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bydluck Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 Pany czy do QP wejdzie fela 8J z ET55? Opony 17" 195/40. Nie będzie za bardzo do środka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 Co sądzicie o felgach strukturalnych na zimę? Zamierzam takie kupić do AH tylko nie wiem czy lepiej struktury czy zwykłe stalówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > Co sądzicie o felgach strukturalnych na zimę? Jeżeli dasz 16" to luz. W niski profil to bym na zimę nie wchodził. Ja mam letnie 17" alu, a zimówki 16" stal (na zimówkach kupiłem astrę, lato dokupiłem) W poprzedniej astrze (G) miałem tu i tu alu, tylko że zima była 15" z profilem chyba 65, a lato większe. Nie miałem żadnych problemów, a look zupełnie inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 Mam opony 16" wiec i tylko takie felgi bym kupował. Tylko właśnie szukam opinii czy na zimę warto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > Mam opony 16" wiec i tylko takie felgi bym kupował. Tylko właśnie szukam opinii czy na zimę > warto... Nie wiem warto czy nie warto. Pod jakim wzgledem pytasz, uszkodzen czy wygladu? Masa ludzi jezdzi i nie narzeka. Mialem smigac i ja, ale kupilem stalowki na zime, a na strukturach zostalem na lato. Mialem kiedys nawet pomysl opchniecia ich i wymiany na stalowe, tfu aluminiowe, ale zestarzalem sie chyba i obojetne mi jest na czym jezdze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 Struktury to przecież stalówki, cena wyższa ale wziąłbym strukturalne, zawsze później możesz dać kołpak i też będzie ładnie wyglądać. Moja mama na strukturach jeździ całym rokiem i po 8 latach nawet ładnie wyglądają, ale kołpaków nie zdejmujemy. Sama strukturalna też nieźle wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > Struktury to przecież stalówki faktycznie, przecież w H stalówka wygląda już inaczej i można ją ukryć pod kołpakiem a'la alu i wygląda to całkiem spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 Jeszcze mam jedno pytanie o rozmiar Z tego co widzę: - struktury 6,5J X 16 ET39 5x110 - zwykłe stalówki 6,5J X 16 ET37 5x110 Czy w oryginale różnica jest tylko w ET czy w szerokości też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 W jaki sposób takie zabezpieczenie montuje się przy kołpakach do felg strukturalnych? U mnie łby śruby wystają niewiele ponad kołpak - tzn. ponad spód otworu na śrubę - nie wie wiem jakby to miało zabezpieczyć kołpak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 Też mam strukturalne i nie wiem jak to niby by miało zabezpieczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > Też mam strukturalne i nie wiem jak to niby by miało zabezpieczyć no właśnie też mnie to zastanowiło, bo tak jak pisałem łeb śruby niewiele wystaje, wiec nie wiem gdzie ten pierścień można założyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > no właśnie też mnie to zastanowiło, bo tak jak pisałem łeb śruby niewiele wystaje, wiec nie wiem > gdzie ten pierścień można założyć U mnie sama śruba nic nie wystaje, z kapturkiem plastikowym jest na równo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 Na łeb śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > Na łeb śruby. To do moich 16 nie pasuje. Pomijam efekt wizualny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 To przykryjesz kapturkiem i nie będzie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > Na łeb śruby. albo u mnie coś jest nie tak albo nie wiem U mnie tak jak pisałem śruby ponad spód otwory kołpaka wystają na jakieś 3-5 mm. Więc nie wiem jakby ta podkładka miała się trzymać, chybą, żę ma ona dociskać srodek kołpaka do felgi A może u mnie coś jest nie tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > U mnie sama śruba nic nie wystaje, z kapturkiem plastikowym jest na równo. jakie masz te kapturki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 No i tyle starczy. Jak się przyjrzysz dokładnie to ona ma te ząbki w środku wygięte. Wciskasz ją na łeb i dociska/trzyma kołpak za kołnierzyk który widać na fotce. A żeby zdjąć pociągasz ją jakimś haczykiem przez wycięcie w kołnierzyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > No i tyle starczy. > Jak się przyjrzysz dokładnie to ona ma te ząbki w środku wygięte. > Wciskasz ją na łeb i dociska/trzyma kołpak za kołnierzyk który widać na fotce. A żeby zdjąć > pociągasz ją jakimś haczykiem przez wycięcie w kołnierzyku. ma to sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > ma to sens Raczej nie ma, przecież jest to: Quote: Podkładka, pierścień zabezpieczający kołpak przed kradzieżą To po założeniu nie można go zdjąć drucikiem? Złodziej nie potrafi, czy co? Gdzie to "zabezpieczenie"? A może trzeba go założyć pod łeb śruby? Kiedyś się kapsle dziurawiło i zakładało pod śrubę, aby takich kołpaków nie zgubić, jak się topiły od temperatury gniazda kołpaków... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Złodziej ukradnie kołpak jeśli nie zajmie mu to więcej jak kilka sekund. Czasami nawet trytytki to za dużo, bo trzeba mieć czym przeciąć. To zabezpieczenie działa jak zawleczki starlock. Łapie łatwo, ale żeby zdjąć trzeba porządnie szarpnąć. Byle drutem tego nie ściągniesz. A jest 5szt w jednym kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > jakie masz te kapturki? To są czarne sześciokątne plastikowe kapturki wciskane na śrubę. Nie wystają ponad otwór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > W jaki sposób takie zabezpieczenie montuje się przy kołpakach do felg strukturalnych? ...czyli jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > ...czyli jednak Taki lajf Chciałem coś aby miało jako taki wygląd wiec zwykle stołówki odpadły a znowu alusy to nie ten budżet Wiec zostały struktury pomimo odradzania mi ich przez innych Jak narazie jestem z nich zadowolony a jeżdżę juz 1 dzień na nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Jak narazie jestem z nich zadowolony a jeżdżę juz 1 dzień na nich Ja śmigam ponad dwa lata i są ok. Poza tym nikt jak na razie sam nie dopatrzył się, że to nie są alusy. Zawsze było zdziwienie, jak się dowiedział, że to taka ściema Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 17 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2014 > No i tyle starczy. > Jak się przyjrzysz dokładnie to ona ma te ząbki w środku wygięte. > Wciskasz ją na łeb i dociska/trzyma kołpak za kołnierzyk który widać na fotce. A żeby zdjąć > pociągasz ją jakimś haczykiem przez wycięcie w kołnierzyku. tym odgiętym daję w stronę tarczy czy na zewnątrz - czy jest to bez znaczenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2014 Na zewnątrz. Inaczej raczej nie dasz rady założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Na zewnątrz. Inaczej raczej nie dasz rady założyć. Te pierścienie są jednorazowe? Bo dziś ściągałem je i za cholerę nie mogę z powrotem założyć Jak docisnę kołpak to założe wszystkie pierścienie do końca a jak puszczę do spadają(odbija je kołpak) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Te pierścienie są jednorazowe? > Bo dziś ściągałem je i za cholerę nie mogę z powrotem założyć > Jak docisnę kołpak to założe wszystkie pierścienie do końca a jak puszczę do spadają(odbija je > kołpak) Po co się bawiłeś tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Te pierścienie są jednorazowe? > Bo dziś ściągałem je i za cholerę nie mogę z powrotem założyć > Jak docisnę kołpak to założe wszystkie pierścienie do końca a jak puszczę do spadają(odbija je > kołpak) Popsułeś kawałek blaszki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Skoro spadają, to pewnie łapki się rozgięły. Zapodaj niutony młotkiem, żeby je wyprostować. Po tym powinny trzymać lepiej. analyzer64 > Popsułeś kawałek blaszki? Nie kawałek, tylko pięć kawałków . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Nie kawałek, tylko pięć kawałków . Ejj, tam jest sześć... U mamy tego wcale nie ma i nigdy nie było, nic nie spada, nie wiem o co chodzi. Ale można to faktycznie na kowadełko położyć i sklepać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Po co się bawiłeś tym no raczej bez zdjęcia koła ciężko wyciągnąć Mc Persona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Ejj, tam jest sześć... Już Ci kiedyś pisałem, że masz bardzo dobre zioła Jakim cudem może być 5 śrub a sześc blaszek na koło ? A jak chodzi o ścisłośc to ja daję tylko 3 szt/ koło też bym nie używał tych blaszek jakbym nie parkował na parkingu "publicznym" w nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Ja policzyłem te częsci pojedynczej blaszki, Orochimariu zamotał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Zapodaj niutony młotkiem, żeby je wyprostować. Po tym powinny trzymać lepiej. tego nie robiłem ale próbowałem to odginać "kombinerkami" i jakiś wielkich zmian nie było Będę musiał poszukać jakiegoś kowadła aby poziom niutonów był odpowiedni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Ja policzyłem te częsci pojedynczej blaszki, Orochimariu zamotał I tak wiemy kto dysponuje najlepszym towarem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > I tak wiemy kto dysponuje najlepszym towarem Jeszcze zrobiłem błąd w jego nicku...trzeba się ratować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Jeszcze zrobiłem błąd w jego nicku...trzeba się ratować może nie będzie miał z tego powodu chimariu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2016 mamy tam 205/60/R16 92 H, jakie zapasówki tu wchodzą w grę? Czy jednak koło pełnowymiarowe? (mamy tzw. "zestaw naprawczy") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomp Napisano 12 Września 2019 Udostępnij Napisano 12 Września 2019 Witam. Mam do wyboru trzy marki Dayton, Laufenn oraz Kelly. Oczywiście zimówki Rozmiar 185/65 r15. Miał ktos styczność z tymi oponami. Polecacie a moze wrecz przeciwnie. Czekam na opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Panowie jakie są homologowane opony do tej astry ?? Koła 16-stki. 205-55/16 tyle wiem ale V czy wystarczy H ? i jaka nośność ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 GTC robia od 2011 Poszukaj tu. https://www.wheel-size.com/size/vauxhall/astra-gtc/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 (edytowane) 28 minut temu, wujekcybul napisał: GTC robia od 2011 Poszukaj tu. https://www.wheel-size.com/size/vauxhall/astra-gtc/ hmmmm wg tej strony nie ma Astry przed 2011 https://www.wheel-size.com/size/vauxhall/astra/ o taką chodzi Edytowane 10 Października 2019 przez Raku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.