AkiMG Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 Witam od dłuższego czasu planuje przesiąść się ze swojej leciwej 700steki na coś mocniejszego. Myśle głównie o silnikach 1.2 z Punto. Nie wiem jednak który silnik wybrać. Nie wiem czy brać 1.2 8V czy może 16V. Jeśli natomiast 16V to z PI czy z PII? Który silnik wydawałby sie najsensowniejszym rozwiązaniem do normalnej codziennej jazdy? Chodzi mi głównie o koszt zakupu, później o koszt eksploatacji... Jak z awaryjnością powyższych silników? Jak ze spalaniem? No i należy pamiętać że będą one niestety zasilane LPG (dodam że 700seta też ma LPG, ale z tego co wiem to z obecnej instalacji zostanie tylko butla ). Pomóżcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 1,2 8v.... koszt kilka tysiecy zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gondol Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > Witam > od dłuższego czasu planuje przesiąść się ze swojej leciwej 700steki > na coś mocniejszego. Myśle głównie o silnikach 1.2 z Punto. Nie > wiem jednak który silnik wybrać. Nie wiem czy brać 1.2 8V czy > może 16V. Jeśli natomiast 16V to z PI czy z PII? Który silnik > wydawałby sie najsensowniejszym rozwiązaniem do normalnej > codziennej jazdy? Chodzi mi głównie o koszt zakupu, później o > koszt eksploatacji... Jak z awaryjnością powyższych silników? > Jak ze spalaniem? No i należy pamiętać że będą one niestety > zasilane LPG (dodam że 700seta też ma LPG, ale z tego co wiem to > z obecnej instalacji zostanie tylko butla ). Pomóżcie Jeżeli chodzi o koszy zakupu i normalną codzienna jazde na lpg to proponuje 1.1 jakis zdrowy wyrwać. W zupełności wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu zuru Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 Mam na zbyciu 1,2 8V Kompletny z pełnym osprzętem i kompem w stanie idealnym, na co daje gwarancje itp po przebiegu 15 tys. Wygląda jak nowy. Cena jakieś 1899 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > Mam na zbyciu 1,2 8V Kompletny z pełnym osprzętem i kompem w stanie > idealnym, na co daje gwarancje itp po przebiegu 15 tys. Wygląda > jak nowy. > Cena jakieś 1899 do tego skrzynia, polosie, lewar, bak, pompa paliwa, wiazka elek, przewody wodne, przewody paliwowe (bo 700 ma plastikowe),oleje, filtry i plyn, moze jakies łapy to kolejny tysiak z duzym hakiem i nie mowie tu jesze o robociznie o dolocie i o wydechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SANTI Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 z tego co pamiętam jak majer przekładał z 900 na 1.2 to go chyba wyszło cos około 5-5,5 tysia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SikorCentomaniak Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 mysle ze swap nie ma sensu lepiej sprzedac 0,7 i kupic jakies 1,1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe85 Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > mysle ze swap nie ma sensu lepiej sprzedac 0,7 i kupic jakies 1,1 albo moje ulepszone 1.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 albo ładniejsze SC - moje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe85 Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > albo ładniejsze SC - moje cc jest tansze, szybsze, imo ladniejsze, i moje akurat tylko troszeczke starsze, bo 98r. ale mi nie zalezy na sprzedazy teraz, wole szukac kupca po Borkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 trzeba będzie wywieśić ogłoszenie na borkach za szybą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > trzeba będzie wywieśić ogłoszenie na borkach za szybą to Ty wreszcie sprzedajesz czy inwestujesz? klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 i to i to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 jezeli masz serie to opychaj i kup jakies ccs na gazie pewnie młodsze , szybsze , lepiej wyposazone (obrotki , elektryka itp) ogromnie mniej roboty z przejsciem na 1.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > trzeba będzie wywieśić ogłoszenie na borkach za szybą To chyba znakiem tegorocznych Borek będą samochody z kartką "Sprzedam" bo widzę, ze kolejna osoba wspomina o sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > Witam > od dłuższego czasu planuje przesiąść się ze swojej leciwej 700steki > na coś mocniejszego. Myśle głównie o silnikach 1.2 z Punto. Nie > wiem jednak który silnik wybrać. Nie wiem czy brać 1.2 8V czy > może 16V. Jeśli natomiast 16V to z PI czy z PII? Który silnik > wydawałby sie najsensowniejszym rozwiązaniem do normalnej > codziennej jazdy? Chodzi mi głównie o koszt zakupu, później o > koszt eksploatacji... Jak z awaryjnością powyższych silników? > Jak ze spalaniem? No i należy pamiętać że będą one niestety > zasilane LPG (dodam że 700seta też ma LPG, ale z tego co wiem to > z obecnej instalacji zostanie tylko butla ). Pomóżcie najlepiej zrobisz jak sprzedasz swoja siedemsetke i kupisz juz zeswapowane auto, CC lub SC swap z 700ki to ogromny wydatek ktory nigdy sie nie zwroci na zeswapowane auto wydasz mniej, a i zapewne bedzie juz przygotowany pod mocniejszy silnik tj. zawieszenie i hamulce, na ktore ty bedziesz musial wydac dodatkowa kase jesli bedziesz chcial przerabiac 700ke pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soowka Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 nie kupuje sie aut po tuningu. nigdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > nie kupuje sie aut po tuningu. nigdy. bo..... patrzac na niektore auta centomaniakow, te wypieszczone, wychuchane, to tylko brac i po rekach calowac ale trzeba odroznic auto od milosnika od auta milosnika wiejskiego tuningu, drutu i tyrtyrek pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soowka Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > bo..... > patrzac na niektore auta centomaniakow, te wypieszczone, wychuchane, > to tylko brac i po rekach calowac ale trzeba odroznic auto od > milosnika od auta milosnika wiejskiego tuningu, drutu i tyrtyrek > pozdr. bo udanych projektow nikt nie sprzedaje. a na pewno nie za kwoty za ktore mozna nabyc sensowne 1.1 w serii. bo tuning sie robi po cos ... z reguly po to,zeby wyciskac z auta siodme poty, do granic technicznych mozliwosci i wytrzymalosci. bo kolega chce wlozyc tanio1.2 i jezdzic na gazie ... to po co bo wreszcie cala przyjemnosc lezy w skrojeniu auta pod siebie kwestie drutow, patentow itp pomijam bo to oczywiste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 11 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 No ale dobra, Wy tu gadu gadu a ja nadal nie dowidziałem sie niczego nowego... bo nic na temat silników, o które pytałem nie napisaliście, tylko stale teksty typu "sprzedaj i kup zmodowanego" badz "nie oplaca sie" - otoz wiem ze sie nie oplaca, znam koszty "inwestycji"... wiem też że łatwiej kupić niż zrobić... no ale jaka z tego satysfakcja? poza tym swojego CC sprzedawac nie chce bo bude mam w super stanie i w ogole autko jest fajne, bo małe i sprytne tylko silnik pod emeryta chyba wymyślony. Napiszcie konkretnie jaki silnik z gamy 1.2 - jakie wady/zalety, jakie koszty eksploatacji itp. generalnie to nadal pytam o to samo co w pierwszym poscie. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seicodriver Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 wrzucaj 1.2 16v osiągi dużo lepsze niż 8v można szybciej wyciągnąć ponad 100KM jest nowszy niż 8V i wg mnie mniej awaryjny co do osiągów to fajnie idzie górą najlepiej zestrojony ze skrzynią 6stką pozdr.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 11 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > wrzucaj 1.2 16v osiągi dużo lepsze niż 8v można szybciej wyciągnąć > ponad 100KM jest nowszy niż 8V i wg mnie mniej awaryjny co do > osiągów to fajnie idzie górą najlepiej zestrojony ze skrzynią > 6stką pozdr.. z którego Punto? z "jedynki" czy "dwójki"? bo ten z PI ma 86KM, tyle że starszy jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seicodriver Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 z I ten 86 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 1.2 75 z punto 1, palio, sieny (lepiej z palio/sieny ze wzgl. na kolektor ssacy), pali w serii przypuszczam kolo 6-7 w lato, w trasie 5,5-6. Silnik totalnie bezawaryjny jesli dbano o niego, tylko nalezy pamietac ze jest na pasku rozrzadu (ale silnik bezkolizyjny jak cos) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seicodriver Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 ale jeśli koledze chodzi o osiagi to chyba jednak będzie bardziej z 16v zadowolony bo juz nie trzeba dłubać,rozrzad wymieni i tez będzie miał spokój.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > ale jeśli koledze chodzi o osiagi to chyba jednak będzie bardziej z > 16v zadowolony bo juz nie trzeba dłubać,rozrzad wymieni i tez > będzie miał spokój.. ta.... tylko szkoda ze koszta wieksze (silnik i czesci do niego), no i chyba gazownie tez trzeba drozsza miec (IV gen) a do osemki chyba II styknie, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seicodriver Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 łooooo kur... nie popatrzałem że kolega chce gazownie to jak najbardziej 8v.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 11 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > łooooo kur... nie popatrzałem że kolega chce gazownie to jak > najbardziej 8v.. a podtlenek lpg nie ujdzie w 16v? przecież do 8v z tego co pamiętam chyba też lepiej sekwencje zarzucić :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seicodriver Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 ujdzie ale wg.mnie nie ma co inwestować w droższy silnik skoro chcesz go dobijać gazem pozdr.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > a podtlenek lpg nie ujdzie w 16v? przecież do 8v z tego co pamiętam > chyba też lepiej sekwencje zarzucić : wiadomo ze lepiej, ale mozesz miec 2 gen, a w 16v 2 gen to pomylka, poza tym czesci do tego motoru sa drozsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 11 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > wiadomo ze lepiej, ale mozesz miec 2 gen, a w 16v 2 gen to pomylka, > poza tym czesci do tego motoru sa drozsze no ale 16v + IV gen. to już chyba nie jest taka masakra? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 > no ale 16v + IV gen. to już chyba nie jest taka masakra? : no pewnie nie jest, ale koszta Cie przerosna zapewne, powiedz ile mozesz na to wydac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > no pewnie nie jest, ale koszta Cie przerosna zapewne, powiedz ile > mozesz na to wydac wstepnie zakładałem 6tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > wstepnie zakładałem 6tys. jak razem z przerobieniem na sekwencje, zakupem wszystkich gratow to mozesz pomarzyc chyba ze silnika nie bedziesz rozbieral przed zalozeniem (wg mnie konieczne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > jak razem z przerobieniem na sekwencje, zakupem wszystkich gratow to > mozesz pomarzyc chyba ze silnika nie bedziesz rozbieral przed > zalozeniem (wg mnie konieczne) w takim razie 1.2 8V + II gen. na blosie chyba lepiej sie prezentuje... i juz w 6tys. sie zmieszcze :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > bo udanych projektow nikt nie sprzedaje. a na pewno nie za kwoty za > ktore mozna nabyc sensowne 1.1 w serii. > bo tuning sie robi po cos ... z reguly po to,zeby wyciskac z auta > siodme poty, do granic technicznych mozliwosci i wytrzymalosci. > bo kolega chce wlozyc tanio1.2 i jezdzic na gazie ... to po co > bo wreszcie cala przyjemnosc lezy w skrojeniu auta pod siebie > kwestie drutow, patentow itp pomijam bo to oczywiste. a pozniej kupuja te silniki ktore maja miec po 100KM hamuja i maja serie bo czesc kuni zdechla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soowka Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > a pozniej kupuja te silniki ktore maja miec po 100KM hamuja i maja > serie bo czesc kuni zdechla bo niepotrzebnie je hamuja. sama swiadomosc ze sie ma 1.2 powinna wystarczyc a powaznie to temat wcale nie do smiechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > bo niepotrzebnie je hamuja. sama swiadomosc ze sie ma 1.2 powinna > wystarczyc a powaznie to temat wcale nie do smiechu a ja tam uwazam ze jak ktos kupuje silnik po tuningu w dodtaku z jakims przeiegiem to powinien być swiadom z tego ze na bank przez jakiś czas silnik był katowany bo kazdy chce sie pościgać dlatego juz imo lepiej samemu swapa zrobic i ewentualnie powoli dłubać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 wracając do tematu, to przy pozostawieniu obecnej instalacji lpg + delikatne modyfikacje (blos, większy parownik etc.) silnik 1.2 8V chyba byłby ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seicodriver Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 pewnie tak a na gazie będzie sie odpychał pewnie gorzej niż seria 1.2 bo niewiem czy ten blos pomoże.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > pewnie tak a na gazie będzie sie odpychał pewnie gorzej niż seria 1.2 > bo niewiem czy ten blos pomoże.. no, ale napewno będzie szedł lepiej niż 1.1, który jest w podobnej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinpoz Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > cc jest tansze, szybsze, imo ladniejsze, i moje akurat tylko > troszeczke starsze, bo 98r. > ale mi nie zalezy na sprzedazy teraz, wole szukac kupca po Borkach Panie ale ile pan by chciał za swoją 900 ale tak na serio info na PRIVA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 a mam jeszcze jedno, może i dla doświadczonych głupie pytanie... czym sie rozni silnik 60KM od 75KM? tylko głowicą czy czymś jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > wrzucaj 1.2 16v osiągi dużo lepsze niż 8v można szybciej wyciągnąć > ponad 100KM jest nowszy niż 8V i wg mnie mniej awaryjny Tylko te falujące obroty u wszytkich swaperów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > a mam jeszcze jedno, może i dla doświadczonych głupie pytanie... czym > sie rozni silnik 60KM od 75KM? tylko głowicą czy czymś jeszcze? Ale pytasz o 60km SPI czy 60 km MPI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > Ale pytasz o 60km SPI czy 60 km MPI? 1.2 8v MPI 60KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > 1.2 8v MPI 60KM troche inna glowica, kolektor ssacy i wydechowy, walek rozrzadu, listwa wtryskowa, komputer sterujacy, pompa paliwa, mniejsza przepustnica pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > Tylko te falujące obroty u wszytkich swaperów tego nikt nie dodał i to ze jakos sie dławią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soowka Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > tego nikt nie dodał i to ze jakos sie dławią komus nie faluja i nie przerywa, ale nie pamietam komu no i nikt nie wie dlaczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > komus nie faluja i nie przerywa, ale nie pamietam komu > no i nikt nie wie dlaczego ooo tego to ja nie słyszałem pamietam jak komus nie przerywał i nie falował bo był w punto jak go przełozył tyo juz faluje i przerywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.