Skocz do zawartości

Jaki silnik 1.2


AkiMG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

od dłuższego czasu planuje przesiąść się ze swojej leciwej 700steki na coś mocniejszego. Myśle głównie o silnikach 1.2 z Punto. Nie wiem jednak który silnik wybrać. Nie wiem czy brać 1.2 8V czy może 16V. Jeśli natomiast 16V to z PI czy z PII? Który silnik wydawałby sie najsensowniejszym rozwiązaniem do normalnej codziennej jazdy? Chodzi mi głównie o koszt zakupu, później o koszt eksploatacji... Jak z awaryjnością powyższych silników? Jak ze spalaniem? No i należy pamiętać że będą one niestety zasilane LPG (dodam że 700seta też ma LPG, ale z tego co wiem to z obecnej instalacji zostanie tylko butla smile.gif). Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> od dłuższego czasu planuje przesiąść się ze swojej leciwej 700steki

> na coś mocniejszego. Myśle głównie o silnikach 1.2 z Punto. Nie

> wiem jednak który silnik wybrać. Nie wiem czy brać 1.2 8V czy

> może 16V. Jeśli natomiast 16V to z PI czy z PII? Który silnik

> wydawałby sie najsensowniejszym rozwiązaniem do normalnej

> codziennej jazdy? Chodzi mi głównie o koszt zakupu, później o

> koszt eksploatacji... Jak z awaryjnością powyższych silników?

> Jak ze spalaniem? No i należy pamiętać że będą one niestety

> zasilane LPG (dodam że 700seta też ma LPG, ale z tego co wiem to

> z obecnej instalacji zostanie tylko butla ). Pomóżcie

Jeżeli chodzi o koszy zakupu i normalną codzienna jazde na lpg to proponuje 1.1 jakis zdrowy wyrwać. W zupełności wystarcza ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam na zbyciu 1,2 8V Kompletny z pełnym osprzętem i kompem w stanie

> idealnym, na co daje gwarancje itp po przebiegu 15 tys. Wygląda

> jak nowy.

> Cena jakieś 1899

do tego skrzynia, polosie, lewar, bak, pompa paliwa, wiazka elek, przewody wodne, przewody paliwowe (bo 700 ma plastikowe),oleje, filtry i plyn, moze jakies łapy to kolejny tysiak z duzym hakiem i nie mowie tu jesze o robociznie o dolocie i o wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> od dłuższego czasu planuje przesiąść się ze swojej leciwej 700steki

> na coś mocniejszego. Myśle głównie o silnikach 1.2 z Punto. Nie

> wiem jednak który silnik wybrać. Nie wiem czy brać 1.2 8V czy

> może 16V. Jeśli natomiast 16V to z PI czy z PII? Który silnik

> wydawałby sie najsensowniejszym rozwiązaniem do normalnej

> codziennej jazdy? Chodzi mi głównie o koszt zakupu, później o

> koszt eksploatacji... Jak z awaryjnością powyższych silników?

> Jak ze spalaniem? No i należy pamiętać że będą one niestety

> zasilane LPG (dodam że 700seta też ma LPG, ale z tego co wiem to

> z obecnej instalacji zostanie tylko butla ). Pomóżcie

najlepiej zrobisz jak sprzedasz swoja siedemsetke i kupisz juz zeswapowane auto, CC lub SC ok.gif swap z 700ki to ogromny wydatek ktory nigdy sie nie zwroci oslabiony.gif na zeswapowane auto wydasz mniej, a i zapewne bedzie juz przygotowany pod mocniejszy silnik tj. zawieszenie i hamulce, na ktore ty bedziesz musial wydac dodatkowa kase jesli bedziesz chcial przerabiac 700ke ok.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kupuje sie aut po tuningu. nigdy.

bo.....

patrzac na niektore auta centomaniakow, te wypieszczone, wychuchane, to tylko brac i po rekach calowac zlosnik.gif ale trzeba odroznic auto od milosnika od auta milosnika wiejskiego tuningu, drutu i tyrtyrek biglaugh.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo.....

> patrzac na niektore auta centomaniakow, te wypieszczone, wychuchane,

> to tylko brac i po rekach calowac ale trzeba odroznic auto od

> milosnika od auta milosnika wiejskiego tuningu, drutu i tyrtyrek

> pozdr.

bo udanych projektow nikt nie sprzedaje. a na pewno nie za kwoty za ktore mozna nabyc sensowne 1.1 w serii.

bo tuning sie robi po cos ... z reguly po to,zeby wyciskac z auta siodme poty, do granic technicznych mozliwosci i wytrzymalosci.

bo kolega chce wlozyc tanio1.2 i jezdzic na gazie ... to po co screwy.gif

bo wreszcie cala przyjemnosc lezy w skrojeniu auta pod siebie smile.gif

kwestie drutow, patentow itp pomijam bo to oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale dobra, Wy tu gadu gadu a ja nadal nie dowidziałem sie niczego nowego... bo nic na temat silników, o które pytałem nie napisaliście, tylko stale teksty typu "sprzedaj i kup zmodowanego" badz "nie oplaca sie" - otoz wiem ze sie nie oplaca, znam koszty "inwestycji"... wiem też że łatwiej kupić niż zrobić... no ale jaka z tego satysfakcja? poza tym swojego CC sprzedawac nie chce bo bude mam w super stanie i w ogole autko jest fajne, bo małe i sprytne tylko silnik pod emeryta chyba wymyślony.

Napiszcie konkretnie jaki silnik z gamy 1.2 - jakie wady/zalety, jakie koszty eksploatacji itp. generalnie to nadal pytam o to samo co w pierwszym poscie.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wrzucaj 1.2 16v osiągi dużo lepsze niż 8v można szybciej wyciągnąć

> ponad 100KM jest nowszy niż 8V i wg mnie mniej awaryjny co do

> osiągów to fajnie idzie górą najlepiej zestrojony ze skrzynią

> 6stką pozdr..

z którego Punto? z "jedynki" czy "dwójki"? smile.gif bo ten z PI ma 86KM, tyle że starszy jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 75 z punto 1, palio, sieny (lepiej z palio/sieny ze wzgl. na kolektor ssacy), pali w serii przypuszczam kolo 6-7 w lato, w trasie 5,5-6.

Silnik totalnie bezawaryjny jesli dbano o niego, tylko nalezy pamietac ze jest na pasku rozrzadu (ale silnik bezkolizyjny jak cos)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jeśli koledze chodzi o osiagi to chyba jednak będzie bardziej z

> 16v zadowolony bo juz nie trzeba dłubać,rozrzad wymieni i tez

> będzie miał spokój..

ta.... tylko szkoda ze koszta wieksze (silnik i czesci do niego), no i chyba gazownie tez trzeba drozsza miec (IV gen) a do osemki chyba II styknie, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a podtlenek lpg nie ujdzie w 16v? przecież do 8v z tego co pamiętam

> chyba też lepiej sekwencje zarzucić :

wiadomo ze lepiej, ale mozesz miec 2 gen, a w 16v 2 gen to pomylka, poza tym czesci do tego motoru sa drozsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak razem z przerobieniem na sekwencje, zakupem wszystkich gratow to

> mozesz pomarzyc chyba ze silnika nie bedziesz rozbieral przed

> zalozeniem (wg mnie konieczne)

w takim razie 1.2 8V + II gen. na blosie chyba lepiej sie prezentuje... i juz w 6tys. sie zmieszcze :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo udanych projektow nikt nie sprzedaje. a na pewno nie za kwoty za

> ktore mozna nabyc sensowne 1.1 w serii.

> bo tuning sie robi po cos ... z reguly po to,zeby wyciskac z auta

> siodme poty, do granic technicznych mozliwosci i wytrzymalosci.

> bo kolega chce wlozyc tanio1.2 i jezdzic na gazie ... to po co

> bo wreszcie cala przyjemnosc lezy w skrojeniu auta pod siebie

> kwestie drutow, patentow itp pomijam bo to oczywiste.

a pozniej kupuja te silniki ktore maja miec po 100KM hamuja i maja serie grinser006.gif bo czesc kuni zdechla zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo niepotrzebnie je hamuja. sama swiadomosc ze sie ma 1.2 powinna

> wystarczyc a powaznie to temat wcale nie do smiechu

a ja tam uwazam ze jak ktos kupuje silnik po tuningu w dodtaku z jakims przeiegiem to powinien być swiadom z tego ze na bank przez jakiś czas silnik był katowany bo kazdy chce sie pościgać ok.gif dlatego juz imo lepiej samemu swapa zrobic i ewentualnie powoli dłubać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cc jest tansze, szybsze, imo ladniejsze, i moje akurat tylko

> troszeczke starsze, bo 98r.

> ale mi nie zalezy na sprzedazy teraz, wole szukac kupca po Borkach

Panie ale ile pan by chciał za swoją 900 ale tak na serio info na PRIVA 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> komus nie faluja i nie przerywa, ale nie pamietam komu

> no i nikt nie wie dlaczego

ooo tego to ja nie słyszałem pamietam jak komus nie przerywał i nie falował bo był w punto jak go przełozył tyo juz faluje i przerywa icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.