Jump to content

Ranking opon


Recommended Posts

Mimo tego, że jeszcze trochę zimy zostało proponuję zrobić taki wątek gdzie

będzie można opisać przygody z oponami na jakich jeździcie. Chodzi o porady co warto a na jakie lepiej nie zaglądać.

Informacje zamieszczamy odpowiadając na tego posta. W temacie proszę zamieścić markę i model opony oraz użytkowany rozmiar a także informację zimowa/letnia/wielosezonowa

Zbędne komentarze (spam) lądować będzie natychmiast w wiadomym miejscu a w warunkach recydywy admin.gif dla zamieszczającego

Link to comment
Share on other sites

Będę pierwszy zlosnik.gif

Opona Pirelli Carving 175/65/14

Opona idealnie zachowuje się na śniegu.

Wyjazd z zaspy, czy przejazd przez nią nie sprawia żadnego problemu.

Opona, jest dosyć przewidywalna, czuć kiedy traci się przyczepność (np na lodzie)

Podczas jazdy po śniegu zachowuje tor jazdy.

Miękka i bardzo komfortowa.

Bardzo cicha.

Wady: opona bardzo słabo zachowuje sie w temp. powyżej 10 stopni (pływa).

Podsumowując

IDEALNA opona na ciężkie i bardzo ciężkie warunki.

Link to comment
Share on other sites

Doskonała na śnieg i błoto pośniegowe. Bez problemu przegryza się przez zaspy, rusza i hamuje na błocie.

Gorzej radzi sobie z lodem (szybko i wyczuwalnie traci przyczepność), ale na to chyba nie ma mocnych.

Miękka mieszanka, więc szybko zużywa się przy jeździe po asfalcie.

W wersji krajowej zachęca ceną.

Link to comment
Share on other sites

Najlepsze opony na śnieg, lód, błoto i w deszczu też bardzo dobrze. Jeżdżę drugi sezon na nich (+ jeden sezon Niemiec jeździł). Tylne nawet latem jeździły i większego zużycia niż na przodzie nie ma. Ogólnie polecam! Dokładna nazwa będzie później

Link to comment
Share on other sites

185/65 R14

oraz w T25 205/55 R16

Mało śniegu w zimie (dobra na suchym)

Sprawdzona w Czechach na nie odśnieżanych drogach w wysokich partiach gór, wynik pozytywny +

Na mokrym nie ma tragedii smirk.gif

Głośność ... no troche hałasują przy skręcaniu, ale bywały głoniejsze. Nie wiele głośniejsze niż letnie NRhi.

Na oponach przejechałem w marei ok. 5000 km

W avenisie przejechały ok. 10000 km, nikt nie narzeka. Dobra relacja jakości do ceny.

________________________

Co do Pirelli Winter Carving w 100 % potwierdzam opinie kolegi Sienolot

Link to comment
Share on other sites

takie krisalpy . Pierwsze na marejce były Krisalp 3, obecnie są Krisalp HP z tym samym bieżnikiem. Co prawda wersja HP w większości rozmiarów ma zupełnie inny bieżnik, jednak Kleber w kilku numeracjach (w tym 175/70R14) pozostawił starą rzeźbę zmieniając jednak skład mieszanki i nazwę na HP. Czy dobre ? Dla mnie tak, może w oblodzone trasy nie szczególnie, ale świadomie wybrałem solidną kostkę z uwagi że warunki eksploatacji mojego autka są wyjątkowo ciężkie w zimie (mocno zaśnieżone podjazdy) no i cena jest niska.
Link to comment
Share on other sites

> Doskonała na śnieg i błoto pośniegowe. Bez problemu przegryza się

> przez zaspy, rusza i hamuje na błocie.

> Gorzej radzi sobie z lodem (szybko i wyczuwalnie traci przyczepność),

> ale na to chyba nie ma mocnych.

> Miękka mieszanka, więc szybko zużywa się przy jeździe po asfalcie.

> W wersji krajowej zachęca ceną.

Potwierdzam ok.gif

Frigo 2 idealnie nadaje sie na snieg i bloto posniegowe. Troche gorzej radzi sobie gdy nie ma sniegu, czyli na mokrym, ale tez nie ma zadnej tragedii. No i ta cena (jesienia udalo mi sie kupic takie oponki za 132zl/szt. w sklepie internetowym), za takie smieszne pieniadze to naprawde nie mozna sie do niej przyczepic.

Ja polecem smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Zimowe opony Nokian W, rozmiar 165/70R13

zalety: rewelacja na śniegu (można pomykać spokojnie 100km/h po białej drodze), trochę gorzej jest na błocie pośniegowym. Bardzo dobrze hamuje, ale gorzej z trakcją przy ruszaniu na śniegu. Miękka, hałasuje tylko powyżej 5*C na mokrej nawierzchni. W ciepłe dni na suchym nie ma żadnych problemów, w deszczu bywa ślisko na zakrętach.

Letnia Uniroyal Rallye 680

Cicha, duży przebieg, dobra na suchej, jeszcze lepsza na mokrej. Dosyć twarda mieszanka, przy około 10*C zaczyna się czasami ślizgać, boki opony też twarde, co zmniejsza komfort.

Link to comment
Share on other sites

SAVA ESKIMO S3, rozmiar 185/65 R14. Opona zimowa, kupione nówki, cena ok 200zł/szt

W porównaniu do poprzednich dębic frigo to: Savki lecą cichutko, dobrze sie nimi hamuje na różnych powierzchniach. Skręca również dobrze. Ogólnie przyczepność jest wiele większa jak na dębicach - stwierdziłem to przy lataniu bokami po placu manewrowym (na dębicach dużo bardziej niosło hehe)

Przejechałem na nich 5tys km i nie zauważam zużycia.

Link to comment
Share on other sites

Opona letnia, asymetryczna.

Moja subiektywna opinia:

Znakomita przyczepność, pomimo braku abs-u nie zdarzało mi się hamować "z piskiem", w zakrętach samochód nie pływa, jedzie pewnie.

Cicha.

Doskonale odprowadza wodę, przejazdów przez kałuże nie czuć na kierownicy.

Przebieg: jeden sezon, jakieś 10kkm

Do recenzji mam jeszcze Firestone Winterhawk 175/65 R14T, ale nie miałem okazji sprawdzić jej na śniegu. Na suchej nawierzchni zdecydowanie gorsza od powyższego dunlopa, na wodzie za bardzo jej nie sprawdzałem.

Link to comment
Share on other sites

> SAVA ESKIMO S3, rozmiar 185/65 R14. Opona zimowa, kupione nówki,

> cena ok 200zł/szt

> W porównaniu do poprzednich dębic frigo to: Savki lecą cichutko,

> dobrze sie nimi hamuje na różnych powierzchniach. Skręca również

> dobrze. Ogólnie przyczepność jest wiele większa jak na dębicach

> - stwierdziłem to przy lataniu bokami po placu manewrowym (na

> dębicach dużo bardziej niosło hehe)

> Przejechałem na nich 5tys km i nie zauważam zużycia.

podpisuje sie obiema rękoma - mam takie same- tylko cena była inna bo kupiłem przez neta na naszeopony.pl i na poczatku wrzesnia -sztuka była po 153 zl. -a nadwyżka na 20.GIF

Link to comment
Share on other sites

również uzywam tych opon od dwóch lat wrażemoa bardzo pozytywne - faktycznie niesamowita wręcz przyczepność na mokrej nawierzchni - jak każda opona na mokra nawierzchnie jest bardziej słyszalna, ale o hałasie nie ma mowy.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

> SAVA ESKIMO S3, rozmiar 185/65 R14. Opona zimowa, kupione nówki,

> cena ok 200zł/szt

> W porównaniu do poprzednich dębic frigo to: Savki lecą cichutko,

> dobrze sie nimi hamuje na różnych powierzchniach. Skręca również

> dobrze. Ogólnie przyczepność jest wiele większa jak na dębicach

> - stwierdziłem to przy lataniu bokami po placu manewrowym (na

> dębicach dużo bardziej niosło hehe)

> Przejechałem na nich 5tys km i nie zauważam zużycia.

jeżeli taka ogoda sie utrzyma tj sucho i bez mrozu i śniegu to się przekonasz za rok że oponki nie sa wcale rewelacyjne mam ich trzeci sezon i po ubiegłorocznych ciepłej zimie (parę dni mrozu i śniegu się nie liczy) zobaczysz jak szybko sie kończą teraz to już lipa więcej już ich nie kupię

Link to comment
Share on other sites

Good Year Eagle F-1

To opona typowo letnia o bardzo dobrej przyczepności na drodze.

Zalety, które sam zauważyłem to przede wszystkim doskonałe odprowadzanie wody. Zjawisko aquaplaningu praktycznie nie występuje. Minusem tej opony jest jej dosyć szybkie zużywanie się z racji dosyć miękkiej mieszanki gumowej jednak jest to cena, którą się płaci za bardzo dobrą przyczepność. Chyba też ma większy poziom hałasu jako opona kierunkowa. Jak na razie jestem bardzo zadowolony.

Sava Eskimo S3

TO jedna z lepszych opon w swojej klasie. Dobry stosunek ceny do jakości. Przystosowana właśnie na drogi o średnim zaśnieżeniu i umiarkowanej zimie czyli idealna na polskie warunki gdzie zima to tylko chwilowe incydenty. Dębica jest raczej miękka i przeznaczona na większe śniegi dlatego ja wybrałem Save. Dosyć cicha i z tego co pisali w testach dobrze odprowadza wodę więc nadaję się do jazdy w czasie roztopów. Na śniegu wg mnie dobrze się zachowuję. Jeżdżę drugi sezon raczej po sucho-mokrych drogach, mało śniegu i nie zauważyłem dużego zużycia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

zima:

MICHELIN PILOT ALPIN 2

115510151.jpg

duże foto >>klik<<

195/50R16 88H XL TL

cena którą płaciłem to 569zł/szt

Opony bardzo dobre na śniegu i na błocie pośniegowym, bardzo ciche jak na zimówki. Dobrze odprowadzają błoto i śnieg z pod koło nawet przy przejeżdżaniu z wysoką prędkością przez taki obszar (np wyprzedzanie)

Niestety dość miękkie przez co szybko się zużywają. Cena też nie jest zachęcająca no.gif przez co przy następnej zmianie wybiorę coś tańszego.

Polecam ludziomomktórzy chcą mieć dobre opony bo jeżdżą dużo i szybko policial.gif

Link to comment
Share on other sites

oponki całkiem spoko, idealny stosunek jakości do ceny, ciche, dobrze spisują się na mokrym no i przetestowałem je wracając z trasy w ostro sypiącym śniegu. Dało się jechać bez problemu 80-90 km/h pomimo tego, że asfalt pokrywała dość gruba warstwa białego. Dobrze wgryzają się w śnieg, nieźle trzymają na zakrętach

Link to comment
Share on other sites

> mam w planie kupić takie oponki i chciałbym zasięgnąć jakichś opinii

> przed zakupem żeby się nie rozczarować

na suchym to kleja sie jak super-glue, od dnia jak zalozysz te kapcie to polubisz zakrety - na mokrym trzeba uwazac zeby nie przegiąć - Zdecydowanie polecam

ja u siebie mam zalozone 195/50R15

Link to comment
Share on other sites

Też sie zastanawiałem nad Toyo Proxes T1R, ale mam dwie dobre BF`ki na przodzie w rozmiarze 185/55 R15 a w tym rozmiarze Toyo kosztują 304 zł a w 195/50 R15 tylko 210 więc nici z zakupu(bo trochę dziwnie by pewnie takie zestawienie wyglądało) i pewnie wybór padnie na Uniroyal RALLYE 550 lub Kleber DYNAXER HP. Macie jakieś doświadczenia z tymi oponami?

Link to comment
Share on other sites

Już kiedyś się nimi chwaliłem. Powtórzę więc, że jestem z nich zadowolony. Jednym z powodów wyboru była niska cena.

Na zasadzie porównania jazdy na różnych podłożach myślę, że najefektowniejsza była jazda na śniegu (nieubitym), później błoto pośniegowe - świetnie wybiera, a na końcu woda (poczułem wyraźną różnicę podczas jazdy w deszczu w stosunku do jazdy na starych letnich gumach). Na lodzie nie podejmę sie oceniać bo jazda po lodzie na każdych oponach jest trudna.

Reasumując: to już piąta zima na tych gumach, nie żałuję zakupu.

Link to comment
Share on other sites

> Też sie zastanawiałem nad Toyo Proxes T1R, ale mam dwie dobre BF`ki

> na przodzie w rozmiarze 185/55 R15 a w tym rozmiarze Toyo

> kosztują 304 zł a w 195/50 R15 tylko 210 więc nici z zakupu(bo

> trochę dziwnie by pewnie takie zestawienie wyglądało) i pewnie

> wybór padnie na Uniroyal RALLYE 550 lub Kleber DYNAXER HP. Macie

> jakieś doświadczenia z tymi oponami?

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-119046&dsco=32

Link to comment
Share on other sites

> Opona letnia, asymetryczna.

> Moja subiektywna opinia:

> Znakomita przyczepność, pomimo braku abs-u nie zdarzało mi się

> hamować "z piskiem", w zakrętach samochód nie pływa, jedzie

> pewnie.

> Cicha.

> Doskonale odprowadza wodę, przejazdów przez kałuże nie czuć na

> kierownicy.

> Przebieg: jeden sezon, jakieś 10kkm

> Do recenzji mam jeszcze Firestone Winterhawk 175/65 R14T, ale nie

> miałem okazji sprawdzić jej na śniegu. Na suchej nawierzchni

> zdecydowanie gorsza od powyższego dunlopa, na wodzie za bardzo

> jej nie sprawdzałem.

Potwierdzam, miałem te oponki i dokładnie te same spostrzeżenia. Oponki rewelacja i jak będę zmieniał w Lancii to też takie kupię :-)

Link to comment
Share on other sites

> Też sie zastanawiałem nad Toyo Proxes T1R, ale mam dwie dobre BF`ki

> na przodzie w rozmiarze 185/55 R15 a w tym rozmiarze Toyo

> kosztują 304 zł a w 195/50 R15 tylko 210 więc nici z zakupu(bo

> trochę dziwnie by pewnie takie zestawienie wyglądało) i pewnie

> wybór padnie na Uniroyal RALLYE 550 lub Kleber DYNAXER HP. Macie

> jakieś doświadczenia z tymi oponami?

ożywałem cały sezon Kleber hydraxer i oceniam bardzo dobrze trzymają jak przyklejone na mokrym też świetne i cekam jeszcze parę tygodni może nawet dwa i zakładam

Link to comment
Share on other sites

> http://moto.allegro.pl/item313116582_marangoni_195_50_r15_zeta_linea_82%5D_v.html

> A z tymi oponkami miał ktoś kontakt, bo wyglądają ciekawie tylko jak

> w praktyce się sprawują.

mialem je, kupowalem auto z Włoch i juz miałem je założone bo Marangoni to włoska firma co do opon

- super wygladaja chyba nie ma fajniejszego bieżnika na rynku, na aucie jak są założone 4 oponki takie wyglada jeszcze fajniej

- co do jazdy( bo to wazniejsze) fajnie na suchym dobrze trzymają, hamowanie tez ok, troche gorzej na mokrym ale nie tragicznie

- no i na koniec trwałość, ja miałem indeks V (chyba do 240km/h) i moje miały niecałe 2 lata (2004 rok produkcji) i ja na nich pojezdizlem tylko jeden sezon i strzeliła gula z boku ale to było po wjechaniu na małą kostke brukową leżaca na ulicy, na 2 pozostałych przejezdzilem ostatnie lato no i wyszły druty... na tyle były załozone, także wydaje sie ze z trwałościa jest kiepsko... w wulkanizacji jednej gadalem i tez mówili ze nawet z nowymi sie problemy zdarzały

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem je mocno śledząc najnowsze testy ADAC (2006). Były w czołówce (może nawet 2gie). Poza wysokimi notami w każdej kategorii skusiła mnie ich żywotność... Powiem tak - jeździłem na kilku rodzajach opon te są rewelacyjne. Najbardziej chwalę sobie jazdę po deszczu, suchej nawierzchni (czyli warunkach na jakie nie są przeznaczone). Na śniegu jest równie dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

> Też sie zastanawiałem nad Toyo Proxes T1R, ale mam dwie dobre BF`ki

> na przodzie w rozmiarze 185/55 R15 a w tym rozmiarze Toyo

> kosztują 304 zł a w 195/50 R15 tylko 210 więc nici z zakupu(bo

> trochę dziwnie by pewnie takie zestawienie wyglądało) i pewnie

> wybór padnie na Uniroyal RALLYE 550 lub Kleber DYNAXER HP. Macie

> jakieś doświadczenia z tymi oponami?

mam 2 z zeszłego roku uniroyale RALLAYE 550 w rozmiarze 195/55r15 i już niebawem idą na tył a na przodzie wylądują właśnie Toyo Proxes T1R w rozmiarze 195/50r15 ale z uniroyali jestem zadowolony więc moge śmiało polecić a po tym sezonie opowiem o wrażniach po takim zestawieniu j/w

pzdr

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

195/60R15 88H. Na suchej nawierzchni są problemy... ale z utratą przyczepności. Po prostu prawie niemożliwe jest wykonanie poślizgu bocznego, wzdłużnego i przy hamowaniu. Bardzo ciche. Na mokrej przy ciasnych zakrętach możliwy uślizg, ale zapas jest bardzo duży, natomiast przy przyspieszaniu i hamowaniu nadal ciężko stracić przyczepność.

Link to comment
Share on other sites

ja mam

yokohamy a.drive - 175/60/14 82T - 714zł - załozenie gratis.

toczą się pieknie, żadnego bicia, cichutko, takżę po wodzie

i naprawde bardzo dobrze sie lepią.

Opony git zlosnik.gif

sto milionow razy lepsze od poprzednich 185/65/14 82H fulda cos tam ;p

Link to comment
Share on other sites

> jeżeli taka pogoda sie utrzyma tj sucho i bez mrozu i śniegu to się

> przekonasz za rok że oponki nie sa wcale rewelacyjne mam ich

> trzeci sezon i po ubiegłorocznych ciepłej zimie (parę dni mrozu

> i śniegu się nie liczy) zobaczysz jak szybko sie kończą teraz to

> już lipa więcej już ich nie kupię

u mnie przeleciały trzecią zimę i jeszcze trochę ich zostało

a raczej ich nie żałuję

więc???

palacz.gif

Link to comment
Share on other sites

Ja obecnie się toczę na oponkach Firestone Firehawk SZ80.. na suchym extra... a na mokrym czysta poezja! Bieżniczek też bardzo fajny! Tylko że to kierunkowe i troszkę je słychać... ale przynajmniej fajnie szumią....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

> Witam

> Właśnie zastanawiam się nad zakupem Kleber Dynaxer HP2 175/65

Własnie juz smigam kilka miesięcy na tych oponkaci musze powiedzieć ze jestem z zakupu zadowolony. Na mokrej nawierzchni rewelacja , na suchej tez sie super trzymają ogolnie polecam ok.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tak ja w temacie. Na lato BF 175/65R14. Na suchym bardzo dobrze, na mokrym rewelacyjnie i nie przesadzam. Jak leciałem 140 km/h jest cicho tylko leciutki szum wody słychać a na suchym rewelacyjnie ciche no i cena smile.gif Jak ma znaczenie to produkcjia UK a nie China jak Pirelli lub UE smile.gif

Zimówki posiadam Nokian W 175/65R14. Na suchym radzą sobie bardzo dobrze, na śniegu tak samo i o dziwo jak jest ok 0-2 stopni to na mokrym też rewelacja. Zero poślizgu, znoszenia itp smile.gif

Opony Nokian po 3 sezonach a BF tegoroczne smile.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

> co to za opony i czy coś warte miał może ktoś doczynienia. ja szukam

> 205/45/16 na allegro 205 PLN za sztukę trochę podejrzanie tanio.

bierznikowane dziadostwo, z tanich opon do uzytku nadaja sie jedynie nankangi, co prawda chinskie ale nie sa to bierzniki i w roznych rozmiarach spisuja sie dobrze ok.gif

nankang w tym rozmiarze 210zl

nokian 215zl

matador 222zl

falken 266zl

fulda 286zl

uniroyal 295zl

to tyle z tych tanszych, ceny z oponytanio.pl

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

> Opony rewelacja, komfortowe, cichutkie, swietne trzymanie na suchej

> jak i na mokrej nawierzchni....

Yokohama A Drive tyle że rozmiar 165/65/R14 - świetne opony, niezmiernie ciche, kapitalnie trzymają na suchej jak i mokrej nawierzchni, poprzednie micheliny Energy MXT do pięt im nie dorastają - zdecydowanie polecam.

Link to comment
Share on other sites

> Yokohama A Drive tyle że rozmiar 165/65/R14 - świetne opony,

> niezmiernie ciche, kapitalnie trzymają na suchej jak i mokrej

> nawierzchni, poprzednie micheliny Energy MXT do pięt im nie

> dorastają - zdecydowanie polecam.

a jak z zużyciem bieżnika , bo chcę do alfy takie kupić?

Link to comment
Share on other sites

> a jak z zużyciem bieżnika , bo chcę do alfy takie kupić?

10 tys km i zjadło jakieś 1,2mm z przodu, oraz niecałe 0,5mm z tyłu. Nowe mają 8mm więc trochę się pojeździ.

Ja mam C.drive, ale zużycie mają niemal identyczne jak A.drive, zresztą do Alfy polecam bardziej C.drive.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

> 10 tys km i zjadło jakieś 1,2mm z przodu, oraz niecałe 0,5mm z tyłu.

> Nowe mają 8mm więc trochę się pojeździ.

> Ja mam C.drive, ale zużycie mają niemal identyczne jak A.drive,

> zresztą do Alfy polecam bardziej C.drive.

Ja jeżdżę od 4 miesięcy na C.drive (oczywiście letnie).

Są rewelacyjne (wcześniej miałem Fuldy - były w miarę niezłe przez kilka miesięcy, później kicha: śliskie i piszczące).

Yokohama c.drive ma jedną wadę - dość szybkie zużycie bieżnika.

Ale warto. ok.gif

Jak ktoś chce za wszelką cenę zaoszczędzić, to polecam komunikację publiczną 270635636-JUMP2.gif

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Pokusiłem się i kupiłem na zimę opony minerva s 110

Czy można na tym bezpiecznie jeżdzić? Może ktoś już takie użytkował? Będę wdzięczny.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.