Skocz do zawartości

Rozrząd i reszta


greg23

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam.

> Wiosena idzie trzeba by cos zrobic w autku

> Zaczynam sie rozgladac za rozrzadem - 190 tys km na budziku .... na alledrogo znalazlem 2 opcje :

> 1)zestaw

> W skład zestawu wchodzą :

> PASEK firmy CONTITECH ( CT 1078 ) - ( Germany )

> ROLKA NAPINACZA firmy SKF ( VKM 15218 ) - ( Germany )

> ROLKA KIERUNKOWA firmy SKF ( VKM 25216 ) - ( Germany )

> 2)zestaw

> W skład zestawu wchodzą :

> PASEK firmy CONTITECH ( CT1078 ) - ( Germany )

> ROLKA NAPINACZA firmy RUVILLE ( 55344 ) - ( Germany )

> ROLKA KIERUNKOWA firmy RUVILLE ( 55368 ) - ( Germany )

> roznica w cenie miedzy nimi 40 zl na korzysc SKF... i sie zastanawiam co lepsze

u mnie zestaw numer 2,

wczesniej byl Gates, napinacz RUVILLE oraz rolka prowadzaca SKF i tez smigalo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chciałem przestrzec czy też uczulić użytkowników owego producenta pompy wody abyście zwrócili uwagę czy u Was też i przy jakim przebiegu czasem nie pada pompa firmy Ruville.

Nie pisałbym tego wątku, ale to mój drugi przypadek w przeciągu 1,5 roku.

W grudniu 2011 owa pompa padła przy przebiegu 45 tysięcy - zerwał się kołnierz i o mało nie zerwał paska, skończyło się na wymianie kompletnego rozrządu.

Wczoraj znów byłem zmuszony wymienić kompletny rozrząd bo owa pompa padła po 39 tysiącach - 1,5 roku (hałasuje) a jazda z taką pompą może się skończyć remontem silnika.

Wrzucam poglądowy filmik.

Filmik na youtube

Jak możecie to piszcie przy jakich przebiegach u was była potrzeba wymiany pompy wody oraz producent ?

Teraz w aucie założony jest kompletny rozrząd SKF - 2x rolka + pompa wody + napinacz (śmieszne ale w pudełku była INA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz w aucie założony jest kompletny rozrząd SKF - 2x rolka + pompa wody + napinacz (śmieszne ale

> w pudełku była INA)

ja też zakładałem taki zestaw, ale nie było nic inaczej firmowane aniżeli SKF, a ponadtto w zestawie był jeszcze nowa śruba do przykręcenia napinacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

> To źle?

> W środku jest podkładka sprężysta, dzięki której jest kasowany luz osiowy i rolka może się obracać

> na mimośrodzie.

z jednej strony dobrze ale z drugiej źle crazy.gif

Wymieniłem rozrząd, 3 tygodnie pojeździłem i z okolic rozrządu zaczał dobiegać odgłos tak jakby drgał pasek ale na obudowie nic nie czuć - ogólnie dziwny dźwięk, nie silny ale jak się chce go usłyszeć to go słychać. Wydaje mi się, że wcześniej go nie było

Pojechałem do warsztatu co mi wymieniał rozrząd, rozebrali obudowy i bez demontażu elementów sprawdzali co może wydawać taki dźwięk. I w sumie do niczego nie doszli po za tym, że pokazali mi iż napinacz ma taki ruch co według nich nie jest normalne. Wróciłem do domu i zacząłem sprawdzać stary zdemontowany napinacz. W pierwszy dzień nie zauważyłem aby on miał taki luz więc przyjąłem, że napinacz ma jakąs wadę.

Wczoraj po robocie miałem jechać do warsztatu umówić sie na wymianę tego napinacza ale coś mnie skusiło aby zjechać do domu i jeszcze raz popatrzeć na stary napinacz. No i masz, ściaskam go tak jak na filmie i "luz" też jest yikes.gif

I teraz nie wiem, czy to moje ucho za duzo chce słyszeć czy faktycznie coś wydaje dziwny dźwięk. O ile nie tyczyło by się to rozrządu to olałbym sprawę, ale wiadomo jakie mogą być konsekwencje uszkodzenia rozrządu crazy.gif

Dlatego z jednej strony dobrze, że jest to normalne a z drugiej źle bo dalej jestem w punkcie wyjścia.

Zamierzam jeszcze umówić się w drugim warsztacie na diagnozę żeby spać tzn jeździć spokojnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to za dźwięk? Najważniejsze to żeby napinacz przy zakładaniu zestawu rozrządu ustawić w

> odpowiedniej pozycji. Może całość jest za mocno ściągnięta, albo za luźno

wskaźnik niby pokazuje dobry naciąg niewiem.gif

a dźwięk ciężko opisać ale przypomina tak jakby drgania - sam nie wiem do czego go przyrównać- w obudowie on się jeszcze potęguje bo po zdjęciu górnej "połówki" już nie jest tak wyrazisty

Zobaczę co mi powiedzą w drugim warsztacie bo może to jest normalny dźwięk a ja nie zwracałem wcześniej na niego uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem po wizycie w drugim warsztacie.

Zdjęto obudowę i w sumie też nic konkretnego nie określono, bo wszystko wygląda na dobre.

Jedynie:

- stwierdzili, żę z napinacza (jego rolki) widać, żę wypływa delikatnie smar ale żadnych oznak zużycia nie ma

- postawili tezę, że może pompa taki dźwięk wydawać bo jak to określili jest ona dość mocno opasana w tym silniku + napinacz w pobliżu co bardzo ją obciąża. Ale też nie dają 100% pewności, żę to ona. Pompa jest DOLZ więc nie najtańsza ale mimo to sugerowali wymianę na SKF bo jak to określili DOLZ to nie SKF.

- napinacz wskazywał dobry naciąg jako NEW a przy obrotach 2000 obr/min. wskazówka skakała pomiedzy NEW a USED, ale dla pewności zrobili jeszcze raz naciąg na NEW.

Narazie postanowiłem złożyć wszystko tak jak było i jeździć dopóki nie będzie jakiś innych oznak pompy. Bo dawać 150 zł za nową bez pewności, że to ona to nie ma sensu.

Będę jeździł i słuchał co może być.

Mówili, że mieli podobny przypadek w jakiejś Vectrze 16V. Dwa razy wymieniali u faceta pompy "z poziomu jakościowego DOLZ" i dopiero wymiana na SKF zlikwidowała wszystkie niedomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> SKF to też znowu nie jest jakiś pompowy hi-end...jak nie mają pewności to po co od razu pompę

> podejrzewać, a może winna jest rolka?

żaden z elementów rozrządu nie wykazuje żadnego zużycia czy usterki więc ciężko powiedzieć co to

stałem razem z nimi przy aucie i oglądaliśmy to wszystko razem i naprawdę temat jest ciężki do rozkminienia

może to po ich sugestii ale przy zdjętych osłonach też słyszałem ten dźwięk z okolic pompy aczkolwiek jest on na tyle specyficzny, że nie można jednoznacznie wskazać jego źródła.

Pojeżdzę trochę to zobaczę co się będzie działało,

A odnośnie SKF i DOLZ to wiem, jakie to są firmy i dlatego nie zgodziłem się na wymianę pompy bo DOLZ do złych nie należy. No ale jak we wszystkich czasem trafiają się wadliwe sztuki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w astrze dobiegał też dziwny hałas który został dopiero zlokalizowany po użyciu stetoskopu - winna pompa. Na filmiku słychać. Teraz mam cały zestaw SKF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w astrze dobiegał też dziwny hałas który został dopiero zlokalizowany po użyciu stetoskopu -

> winna pompa. Na filmiku słychać. Teraz mam cały zestaw SKF.

Czyli jednak w tych1.8 albo coś faktycznie jest nie tak albo zbieg okoliczności, że u ciebie tez tak było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co ile należy wymienić rozrząd w silniku 1,9 CDTI 100KM? Pytam bo spotkałem się z różnymi opiniami. np na stronie Dixi-Car podano że co 150 kkm lub 10 lat. moja Astra jest z 2006r i ma wpisaną wymianę rozrządu przy przebiegu 152 kkm w 2011r, aktualny przebieg to 205 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, choć ja osobiście skróciłbym te 150 do 120k.

150tkm to zalecenia GM, zgadza się?

Zawsze zastanawiam się do kogo uderzałbym jak coś się stanie wczesniej.

150tkm zakładam że GM założył na rozrządzie GM spineyes.gif

Ja zmieniam po stówce. Na wszelki. Ale nie GM.

I teraz pytanie: w innych silnikach zaleca się zmianę nawet co 60tkm.

W czym problem?

Pasek w silnikach Isuzu widziałem z warstwą teflonu (?), ale pasek 1,9 od 1.4/1.6 wizualnie to niczym się nie różni nie uwzględniając ilości zębów, długości czy szerokości.

Pamiętam info o zmianie oleju Gm 5W40 GM-LL-B-025 (zielony) w dieslach co ... 50tkm.

Kolejne przegięcie.

Sumując: marketing?

Myślisz, że zaraz będzie gwarancja na 10 lat ukryta w obowiązkowych kosztach serwisu? W praktyce martwy zapis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że Opel miał już parę akcji z całkiem sporym skracaniem okresów między wymianami rozrządów.

Paski są wzmacniane w środku i trochę szersze niż te na 60tyś.

Gdybyś miał auto na gwarancji i rozrząd wymieniony w ASO, mógłbyś dochodzić swoich praw. A tak, mooże dwa lata od wymiany. Ale można w parę minut znaleźć takie dowody, że nic nie zrobisz.

Poza tym co to jest rozrząd GM? Gates/Conti + SKF/Litens wink.gif.

Pamiętajmy, że samochody nie są projektowane dla Polaków, tylko dla ludzi, których stać na kupno nowego co 5-8 lat.

Jak ktoś widział środek silnika, który ma olej wymieniany co 30tyś km, to nie trzeba mu tłumaczyć, że to chyba troszkę za długo.

Amerykany wymieniają oleje nawet co 8-10tyś km, ale kto bogatemu zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Cześć,

pojawiła się Astra H 1.7 CDTI w rodzinie i szykujemy się do wymiany rozrządu. Wyczytałem, że dobrym zwyczajem jest przygotowanie się na wymianę uszczelek wału, wałka rozrządu i pompy oleju. Czy ktoś posiada odpowiednie numery katalogowe tych części? Niestety do EPC nie mam dostępu.

Uszczelkę wałka rozrządu znalazłem na necie taką: http://doopla.pl/pl/p/uszczelniacz-walka-rozrzadu-90322669/1402 , ale nie wiem czy to na pewno ten numer i dobry model, bo póki co Astry zaczynam się uczyć

Pomożecie?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyczytałem, że dobrym

> zwyczajem jest przygotowanie się na wymianę uszczelek wału

trochę się zapędziłes, uszczelkę wału a nie uszczelki

tzn. można wymienic obie uszczelki wału ale aby drugą wymienić trzeba zwalać skrzynie biegów a chyba tego nie będziecie robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trochę się zapędziłes, uszczelkę wału a nie uszczelki

> tzn. można wymienic obie uszczelki wału ale aby drugą wymienić trzeba zwalać skrzynie biegów a

> chyba tego nie będziecie robić ?

Nie zapędziłem, chodzi o jedną uszczelką wału, jedną wałka i jedną oleju, czyli w liczbie mnogiej są to uszczelki. Źle napisane, teraz już wiadomo. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam,

Kupiłem Astrę G Z18XE kombi to trzeba rozrząd wymienić

pojechałem do sklepu a tu pierwsza skucha. Do tej pory w mojej F-ce mówiłem co chcę i pasowało wszystko, a tu się okazuje, że owszem mają i sprzedadzą ale rolki prowadzące różnią się od numeru silnika confused.gif

Według VIN nr silnika to: 20AW8972

więc dobrałem sobie takie części:

T98 90543935 13 34 135 POMPA WODNA, ZESP. - Dolz

T98 9129207 6 14 546 KOŁO ZĘBATE ROZRZĄDU, WAŁ KORBOWY - (jeszcze nie zamówiłem sprawdzę jak wygląda)

T98 (9240033) (6 36 420) ROLKA POWROTNA, PASEK ROZRZĄDU, 52.5 MM ŚR.ZEW. - INA

T98 (9128739) (56 36 426) -ROLKA POWROTNA, PASEK ROZRZĄDU, 62.7 MM ŚR.ZEW. - INA

T98 (24426500) (56 36 740) -NAPINACZ, PASEK ROZRZĄDU -SKF

T98 24451895 56 36 564 -PASEK ROZRZĄDU (162 ZĘBÓW) -Contitech

Ale mam poważniejszy problem bo chcę wymienić olej w automatycznej skrzyni ale nie wiem jaki i ile

Z tego co znalazłem to powinna to być skrzynia AF17, ale EPC po VIN - nie pokazuje jednoznacznie tej skrzyni tylko wszystkie

Skoro AF17 to

T98 90444592 7 03 478 FILTR OLEJU, ZESP.,

ale jaki olej i ile ??

może powinienem coś jeszcze kupić??

jakby mógł to ktoś zweryfikować to z góry dziękuję bo mechanik za moją astrą już w ten czwartek rano będzie wyglądał

Pozdrawiam,

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wątku o rozrządzie pytasz o olej. I co ja mam teraz zrobić? Przecie nie rozerwę tematu beksa.gif.

To już niech będzie jako ta reszta wink.gif.

Prawie połowa oleju zostanie w skrzyni przy wymianie, więc musisz zalać olej od Opla: 19 40 767 (GM 09117946). 4L starczą. Filtra nie wymienisz bez rozpołowienia skrzyni, więc nie musisz się nim przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Kupiłem Astrę G Z18XE (...) a tu się okazuje, że owszem mają i sprzedadzą ale rolki prowadzące różnią się od

> numeru silnika

amatorzy palacz.gif

niech zamkną katalog Toprana czy innego renomowanego producenta i do dzieła wink.gif

Numer-klucz: 1606306 i będzie dobrze Panie, będzie dobrze grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> amatorzy

> niech zamkną katalog Toprana czy innego renomowanego producenta i do dzieła

> Numer-klucz: 1606306 i będzie dobrze Panie, będzie dobrze

hehe też masz wrażenie, że niektórzy sprzedawcy części jak coś nie jest do grupy VW zachowują się tak jakby nigdy samochodu na oczy nie widzieli? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hehe też masz wrażenie, że niektórzy sprzedawcy części jak coś nie jest do grupy VW zachowują się

> tak jakby nigdy samochodu na oczy nie widzieli?

Kazda marka ma jakiś niuans. Jak go nie poznasz to nie że jesteś osioł tylko robisz cos 2-3x dłużej. Tracisz pewność. A tu musisz być pewny bo będzie klnie.gif

Zdarzyło się i owszem ale to na palcach chyba nawet tylko jednej ręki.

Znajomi z branży strasznie psioczą na opla i epc a dla mnie to trochę jak lizak.gif

Ty masz dodatkowo wiedzę z TISa jak Ojciec Oro zlosnik.gif której z kolei ja aż tak nie potrzebuję.

Ale myśleć trzeba zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> amatorzy

> niech zamkną katalog Toprana czy innego renomowanego producenta i do dzieła

> Numer-klucz: 1606306 i będzie dobrze Panie, będzie dobrze

Aaa toż to komplet rolek z paskiem ok.gif

Widziałem ten zestaw ale nie ma tu pompy wody to walczyłem z pojedynczymi częściami.

Dziś będę odbierał części ze sklepu więc bokser.gif o poprawne do mojego silnika cobym się nie najeździł i nie nadmieniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

Potrzebuję numery rolki prowadzącej i napinającej firmy INA do mojego silnika.

W aukcjach podają różne, najczęściej mieszając je ze sobą i już sam nie wiem które wziąć spineyes.gif

Polecacie pompę wody z Dolz'a, bo ostatnio gdzieś czytałem, że podupadli z jakością....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję numery rolki prowadzącej i napinającej firmy INA do mojego silnika.

> W aukcjach podają różne, najczęściej mieszając je ze sobą i już sam nie wiem które wziąć

> Polecacie pompę wody z Dolz'a, bo ostatnio gdzieś czytałem, że podupadli z jakością....?

Co do pompy dolz to faktycznie, czytałem na forum vkp duzo negatywnych opinii swojego czasu. Wybrałem pompe boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 5 miesięcy później...
  • 5 miesięcy później...

Witam,


 


Jaki rozrząd wybrać do astry G 2.0 16v benzyna? Na allegro jest co najmniej 50 zł taniej ze wszystkim w porównaniu ze sklepami dlatego prosiłbym o pomoc  w wyborze, czytałem, że sprzęt od contitecha jest solidny ale sprzedają z pompą KRAFTa a o tym nic nie wiem. :/ 


 


http://allegro.pl/conti-rozrzad-pompa-opel-astra-ii-g-2-0-16v-136km-i5840031784.html


 


Są ą tutaj też inne rozrządy, prosiłbym o pomoc


 


 


Pozdrawiam


http://allegro.pl/listing/listing.php?order=qd&string=astra+g+2.0+16v&search_scope=category-50844&bmatch=base-roger-mot-1-5-0913


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.