Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pytanie jak w temacie. Serwis co mi miał znaleźć cewkę nie dość, że nie znalazł to jeszcze zgubił starą. Nie mam więc wzoru a chcę kupić jakąś na allegro. No i jeszcze mam dylemat czy kupić coś nowego czy oryginalną używkę i czy nie ma różnicy między benzyną a dieselem?

Może ktoś rzuci okiem? Będę wdzięczny.

http://moto.allegro.pl/item546538841_cewka_sprezarki_opel_astra_2_zafira.html

http://moto.allegro.pl/item545933469_elektromagnes_cewka_nowa_denso_audi_opel_mb_bmw.html

http://moto.allegro.pl/item531890993_opel_astra_2_zafira_cewka_sprezarki_nowa.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> I jak tam. Masz jakieś dobre wieści ??

Są wieści zlosnik.gif Klima działa zlosnik.gif

Winowajcą był tym razem bezpiecznik 10A znajdujący się w miejscu pokazanym na fotce.

Na pierwszy rzut oka wyglądał OK, ale jednak miał przerwę. Jak go wyciągnąłem i pomierzyłem miernikiem, to z początku przewodził a potem już nie. Dziwny egzemplarz...

282029326-bezpiecznik.jpg

W każdym razie ja cieszę się z działającej klimy. W końcu mam chłodno w aucie zlosnik2.gif

post-58206-14352500321842_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są wieści Klima działa

> Winowajcą był tym razem bezpiecznik 10A znajdujący się w miejscu

> pokazanym na fotce.

> Na pierwszy rzut oka wyglądał OK, ale jednak miał przerwę. Jak go

> wyciągnąłem i pomierzyłem miernikiem, to z początku przewodził a

> potem już nie. Dziwny egzemplarz...

> W każdym razie ja cieszę się z działającej klimy. W końcu mam chłodno

> w aucie

No to muszę sprawdzić u siebie. Fakt przeglądałem te bezpieczniki ale tylko na oko. Wymienię na nowy i zobaczę. Wiele bym dał abym miął to samo pad.gif

Tak przyglądam się tej fotce i u mnie chyba tam były 2 bezpieczniki i chyba tylko 2 przekaźniki. Jest to czarna skrzynka przy podszybiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniłem ten bezpiecznik bo stary nie wyglądał za ciekawie.

> Niestety jest temp. ujemna i nie jestem w stanie sprawdzić czy

> coś to dało.

Możesz rozgrzać silnik tak, aby chłodnica była gorąca. Od niej rozgrzeje się skraplacz i ciśnienie gazu wzrośnie, co umożliwi włączenie klimy.

Oczywiście o ile masz gaz w układzie... (sprawdzałeś styk na pinach presostatu?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz rozgrzać silnik tak, aby chłodnica była gorąca. Od niej

> rozgrzeje się skraplacz i ciśnienie gazu wzrośnie, co umożliwi

> włączenie klimy.

Sprawdzę w tygodniu.

> Oczywiście o ile masz gaz w układzie... (sprawdzałeś styk na pinach

> presostatu?)

Niestety nie. U mnie jest gorsze dojście a jakoś pogoda nie przekonuje mnie do grzebania. Jak klima nie zadziała to sprawdzę czy mam gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki problem cały czas chodzi wentylator, po włączeniu przycisku klimy sprężarka nie rusza, jak ją podłącze na krótko z akumulatora to rusza, po odłączeniu wtyczki zasilania od sprężarki wentylator się nie włancza, rusza dopiero jak się nagrzeje silnik, wymieniałem na inny czujnik cisnienia, centralke klimy i cały czas jest ten problem, ma ktoś jakieś sugestie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, mam taki problem cały czas chodzi wentylator, po włączeniu

> przycisku klimy sprężarka nie rusza, jak ją podłącze na krótko z

> akumulatora to rusza, po odłączeniu wtyczki zasilania od

> sprężarki wentylator się nie włancza, rusza dopiero jak się

> nagrzeje silnik, wymieniałem na inny czujnik cisnienia,

> centralke klimy i cały czas jest ten problem, ma ktoś jakieś

> sugestie

> pozdrawiam

A jaka temperatura na zewnątrz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, mam taki problem cały czas chodzi wentylator, po włączeniu

> przycisku klimy sprężarka nie rusza, jak ją podłącze na krótko z

> akumulatora to rusza, po odłączeniu wtyczki zasilania od

> sprężarki wentylator się nie włancza, rusza dopiero jak się

> nagrzeje silnik, wymieniałem na inny czujnik cisnienia,

> centralke klimy i cały czas jest ten problem, ma ktoś jakieś

> sugestie

Chętnie bym ci pomógł, ale:

- jakie to auto, astra F czy G ?

- co dokładnie podłaczasz na krótko ?

- kiedy w zasadzie te wiatraki ci się włączają, i które ? I ile masz ich tak wogóle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AUTO TO FIAT PUNTO I tylku to mozna konkretnie pogadać na temat

> klimy

> wentylator jest jeden, odłanczam wtyczke ze sprężarki i podaje jej

> plusa z akumulatora

Czyli sprężarka ma sprawny elektromagnes i dobrą masę. ok.gif

Jak długo pracowała spięta na krótko sprężarka? Jeśli długo, to czy było czuć chłodne powietrze z kratek nawiewu?

Nie wiemy czy w układzie pozostał gaz.

Jak wygląda czujnik ciśnienia w Punto? Czy to coś na kształt tego w Astrze F? (zdjęcia w którymś z wcześniejszych postów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK, GAZ JEST KLIMA CHŁODZI, CZUJNIK JEST PODOBNY DO TEGO Z astry, ale podmieniałem go na inny sprawny i nic się nie zmienia

jeszcze sprawdzałem taką rzecz

podłonczyłem normalnie sprężarke chodził wentylator, ale nie załanczał sie elktromagnes, zdjołem obudowe przekażnika i podałem mu plusa z akumulatora, klima ruszyła ale wyłonczył się wentylator

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> koledzy da sie zamontować automatyczna klime do astry f . mam już

> zwykłą i prosiłbym o pomoc w tej sprawie

Hehe

Myślałem o tym.

Ale dużo rzeźbienia się wydaje.

sam sterownik od Vectry B to nie problem do ogarnięcia. Aleprzerobienie ze sterowania linkami na serwomechanizmy to już wyzwanie mi się wydaje.

Może kiedyś, jak już się będę bardzo nudził to kupię całą nagrzewnicę z wszystkimi klapkami itp i spróbuję zerwomotory przyrzeźbić...

Do tego jeszcze:

- 3 czujniki temperatury

- czujnik nasłonecznienia

- moduł sterowania wiatrakiem na PWMie

- z 10 m przewodu wink.gif

- chwila zabawy opelscannerem wink.gif

... i pozostaje tylko sam panel "klimatronika" przyrzeźbić tak aby pasował do konsoli w F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Witam

> Po włączeniu klimatyzacji wszystko chodzi ok, ale jak się ją wyłączy

> i puści nawiew to strasznie śmierdzi jakby hm... mokrą ścierką

> hehe. Czyżby odgrzybianie przede mną? Czy może filtr kabinowy

> mokry i dlatego tak? (szyby mocno parują bez klimatyzacji)

W zasadzie to sam nie wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz. Sam sobie odpowiedziałeś a my jasnowidzami nie jesteśmy i my Ci filtra nie sprawdzimy, a także nie odgrzybimy klimy.

Filtr powinien być zmieniany co rok więc do dzieła. Odgrzybić klimy też nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie (które postawiłem w nowym wątku, wyciętym brutalnie przez admina wink.gif ). Jak polecacie serwisować sprawnie działającą klimę we w miarę nowym samochodzie? Znam skrajne opinie, począwszy od "jak działa to nie dotykać", skończywszy na "co roku albo i co pół pełny przegląd, uzupełnienie czynnika, wymiana osuszacza i filtrów, odgrzybianie".

Pozdrawiam,

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wentylator na chłodnicy z klimatyzacji. nie kręci sie. Chyba że jest jeszcze za zimno ale 20 stopni to już powinien odpalić, klima dzisiaj napełniona bo była pusta co oczywiście też mi sie nie podoba.

Pytanie gdzie są bezpieczniki odpowiadające za ten wentylator bo może sie przepalił. Jaka można jeszcze sprawdzić czy szlag trafił ten wentylator. Klima oczywiście po napełnieniu chłodzi. Acha, chodzi o Astrę II 2,2 dti z 2003r rodzaj klimy to klimatronic.

Jak ktoś ma pomysł to proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam Piotr Łukasiewicz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czynnika nie ruszać jak nie potrzeba.

> Wymienić filtr przeciwpyłkowy i ... tyle

> "odgrzybianie" to co robi większość zakładów można zrobić preparatem

> "z allegro"

Odnośnie tego środka. Tą długą sondę karzą włożyć do otworu, z którego wylatuje wilgoć z parownika. Czyli mam wepchnąć ją do oporu? I ile mniej-więcej powinno tej sondy wejść, żeby napewno rozpylić to na parownik?

> Polecam preparat Wurth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnośnie tego środka. Tą długą sondę karzą włożyć do otworu, z

> którego wylatuje wilgoć z parownika. Czyli mam wepchnąć ją do

> oporu? I ile mniej-więcej powinno tej sondy wejść, żeby napewno

> rozpylić to na parownik?

Ja polecam pryskać na parownik, przez otwory to ja nigdzie nie dotarłem... I wypsikałem parę złotówek w powietrze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Problem z klimatyzacją mam taki, że wogóle nic nie reaguje na załączenie przycisku klimy.

Urwła mi się wtyczka od cewki sprężarki, polutowałem i dalej to samo??

Wiecie może gdzie są przekaźniki od klimatyzacji.

Mam przy podszybiu 2 zielone i nie wiem czy obydwa są od klimy i czy są tylko te czy gdzieś jeszcze musze szukać.

Są tam jeszcze dwa bezpieczniki jeden 10A a drugi nie pamiętam i tez nie wiem od czego - oba sprawne.

jak sprawdzić dobrze mase na cewce. I czy ze względu na diode nie ma różnicy gdybym chciał na krótko podłączyc aby sprawdzić czy cewka działa na który PIN podam plus a na który masę?

dzięki

krzyzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc,

Czy ktos z szanowych kolegow wie gdzie mozna kupic wysyłkowo bezpiecznik termiczny (447 UMI 1A 250 V~ Tf 187*C B3, miniaturowy, długość ok. 8 mm, średnica 1,6 mm, średnica drucika 0,55 mm) do cewki klimatyzacji??

Niestety na gieldzie elektronicznej pod GUS nie maja takiego modelu.

pozd.

Tomi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

po zimie okazało się, że klima nie chłodzi - brak czynnika

w zakładzie napełniono do pełna - 600 jednostek i szukano wycieku - nic nie znaleziono

na drugi dzień przyjechałem do kontroli, żeby zobaczyć czy coś uszło - po 24 godzinach było tylko 430 jednostek czyli uszło 170 jednostek ..... dopełniono klimę i znowu nie widać wycieku (pod niebieską lampką) ...

kolejna kontrola w poniedziałek ....

gdzie może uchodzić czynnik, że nie widać tego ????

samochód: astra G z 2004, silnik 1,6, klima manualna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obstawiam parownik pod deską rozdzielczą

Jeśli to faktycznie parownik to powinny być ślady barwnika na rynience odpływowej pod autem - tej którą uchodzi woda skraplająca się na parowniku. Oczywiście pod warunkiem że klima była cały czas w użytku po napełnieniu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> po zimie okazało się, że klima nie chłodzi - brak czynnika

> w zakładzie napełniono do pełna - 600 jednostek i szukano wycieku -

> nic nie znaleziono

> na drugi dzień przyjechałem do kontroli, żeby zobaczyć czy coś uszło

> - po 24 godzinach było tylko 430 jednostek czyli uszło 170

> jednostek ..... dopełniono klimę i znowu nie widać wycieku (pod

> niebieską lampką) ...

> kolejna kontrola w poniedziałek ....

> gdzie może uchodzić czynnik, że nie widać tego ????

> samochód: astra G z 2004, silnik 1,6, klima manualna

dzisiaj zostawiłem auto w serwisie i diagnoza - czynnik ucieka na uszczelce wałka sprężarki - propozycja wymiany sprężarki na regenerowaną z gwarancją 18 miesięcy - koszt PLN 1200 plus robocizna PLN 250 frown.gif .... wcześniej firma testowała zestawy naprawcze (nowe uszczelki ale bez wymiany wałka) ale po miesiącu ponownie "uciekał" czynnik ...... firma klimatyzacyjna istnieje od 1975 roku .... co o tym sądzicie .... zastanawiam się czy może uzupełniać czynnik co pewien czas niewiem.gif przez tydzień po uzupełnieniu klima chłodziła bardzo ładnie ... ale na jak długo / jak często musiałbym uzupełniać niewiem.gif ---- co o tym sądzicie - gdzie kupić regenerowaną sprężarkę z długą gwarancją confused.gif ---- nowa sprężarka w ASO - PLN 5.500,- icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2 pytania:

1. Co robić dalej, jeżeli po odgrzybianiu pianką, ozonowaniu i wymianie filtra nadal śmierdzi z kratek? W czasie pracy smrodu nie ma i pokazuje się na kilka minut po wyłączeniu klimy.

2. Czy wymieniać czynnik i olej jeżeli klima chłodzi (w kratkach jest 6st.C) i poza tym smrodem nie ma żadnych złych objawów. Nie wiem kiedy ostatnio klima była serwisowana. Niektórzy mówią, żeby co jakiś czas zrobić serwis, a inni żeby nie ruszać jeżeli działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 2 pytania:

> 1. Co robić dalej, jeżeli po odgrzybianiu pianką, ozonowaniu i

> wymianie filtra nadal śmierdzi z kratek? W czasie pracy smrodu

> nie ma i pokazuje się na kilka minut po wyłączeniu klimy.

Walczę z tym samym problemem, gdy włączę klimatyzacje chłodzi fajnie i nic nie śmierdzi, jak wyłączę to po chwili zaczyna być odczuwalny smród hm.. "mokrej ścierki" filtr wymieniony ponoć był słuchy, a klimatyzacja przeglądana rok temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj byłem na serwisie i wpompowali mi 10ml oleju i 0.7kg gazu czy

> tam czynnika, a gdzieś tu na któreś stronie wyczytałem że

> powinno być 0.9kg. I teraz nie wiem czy majster mnie oszukał czy

> tak powinno być.?

nie masz naklejki informacyjnej pod maską o klimatyzacji? tam jest info ile gazu powinno być, w Astrze G ma być 700g więc dobrze nabili,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj zostawiłem auto w serwisie i diagnoza - czynnik ucieka na

> uszczelce wałka sprężarki - propozycja wymiany sprężarki na

> regenerowaną z gwarancją 18 miesięcy - koszt PLN 1200 plus

> robocizna PLN 250 .... wcześniej firma testowała zestawy

> naprawcze (nowe uszczelki ale bez wymiany wałka) ale po miesiącu

> ponownie "uciekał" czynnik ..

Naprawiłem kilka sprężarek poprzz zaaplikowanie zestawu naprawczego i jest git...

Poszukaj innej firmy.

Ewentualnie szukaj używanej sprężarki z gwarancją albo jeszcze zamontowanej na jakimś angliku do rozbiórki... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę miał chwilę czasu, to zaglądnę pod spód czy odpływ nie jest zatkany. Może zbiera się tam gdzieś woda w czasie pracy klimy, a jak się ją wyłączy to śmierdzi.

Nie wiem jak dokładnie zbudowany jest układ klimatyzacji, ale może jakiś jej element jest do wymiany, np. osuszacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro będę miał chwilę czasu, to zaglądnę pod spód czy odpływ nie

> jest zatkany. Może zbiera się tam gdzieś woda w czasie pracy

> klimy, a jak się ją wyłączy to śmierdzi.

> Nie wiem jak dokładnie zbudowany jest układ klimatyzacji, ale może

> jakiś jej element jest do wymiany, np. osuszacz

Warto przez ten odpływ psiknąć preperat do odgrzybiania. Zobaczysz wtedy ile grzyba wyleci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj zostawiłem auto w serwisie i diagnoza - czynnik ucieka na

> uszczelce wałka sprężarki - propozycja wymiany sprężarki na

> regenerowaną z gwarancją 18 miesięcy - koszt PLN 1200 plus

> robocizna PLN 250 .... wcześniej firma testowała zestawy

> naprawcze (nowe uszczelki ale bez wymiany wałka) ale po miesiącu

> ponownie "uciekał" czynnik ...... firma klimatyzacyjna istnieje

> od 1975 roku .... co o tym sądzicie .... zastanawiam się czy

> może uzupełniać czynnik co pewien czas przez tydzień po

> uzupełnieniu klima chłodziła bardzo ładnie ... ale na jak długo

> / jak często musiałbym uzupełniać ---- co o tym sądzicie -

> gdzie kupić regenerowaną sprężarkę z długą gwarancją ---- nowa

> sprężarka w ASO - PLN 5.500,-

sorry ale goście chyba są chorzy, mi zmieniali simering na wale kompresora bo uciekał na nim gaz, auto ma >=175kkm i od roku jest spokój,

teraz co prawda dopadł mnie inny problem ze sprężarką a mianowicie ze sprzęgłem elektromagnetycznym ale gaz trzyma,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sorry ale goście chyba są chorzy, mi zmieniali simering na wale

> kompresora bo uciekał na nim gaz

U mnie sprężarka (Harrison V5 w Astrze F) ciekła gdzie sią dało, do tego wałek był skrzywiony. Po regeneracji śmiga już 2 lata.

Myślę że powinieneś zmienić zakład bo tym się widać nie chce babrać w uszczelnianie, wolą wymienić całą sprężarkę za dużo większą kasę - a roboty mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem astry g z silnikiem deasla 2.2dti ( jesli to ma jakies znaczenie ) autko wyposarzone jest w climatronik od jakiegos czasu klima nie dzila:/ swieci mi sie zolta kontrolka z wiatraczkiem w srodku ( taka jak by chlodniczka ) wentylator od klimy na skraplaczu wogule nie dzala. Postawnowiłem sprawdzic wtyczke we wtyczce niema zadnego napiecia :/ w zwiasku z powyszym postanowilem zczytac bledy ab com w module chlodzenia silnika wyszlo mi ich troche :/

Lista błedow w module chlodzenia odczyt pierwszy :

23 Pushing Blower Motor, Circuit open

21 Pushing Blower Motor , Malfunction

31 External Series Resistor, circuit Open

163 Engine Coolant Temperature, No signal

17 No Engine RPM Signal

skasowalem bledy i odczytalem ponownie zostaly juz tylko 2 bledy

31 External Series Resistor, circuit Open

21 Pushing Blower Motor , Malfunction

Sprezarka raczej sie załacza bo cisnienie jest 5.1 bar niewiem co z tym fantem zrobic a sezon letni sie zblirza klima by sie przydala. W okolicy niemam zadnego dobrego serwisu klimatyzacji z gory dziekuje za pomoc i sugestie co z tym zrobic aby problem rozwiazac dosyc ekonomicznie pozdrawiam i czekam na info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciśnienie raczej OK..

> Masz problem w obwodzie rezystora szeregowego i w obwodzie przedniego

> wiatraka.

a gdzie znajde ten rezystor szeregowy bo przypuszczam ze musze go wymienic oraz co zrobic z tym wiarakiem ?? sprawdzic polaczenia na kostkach kable czy sie gdzies nie przerwaly ?? z gory dzieki za info co mam dlaej z tym poczynic zeby usunac te usterke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie sprężarka (Harrison V5 w Astrze F) ciekła gdzie sią dało, do

> tego wałek był skrzywiony. Po regeneracji śmiga już 2 lata.

> Myślę że powinieneś zmienić zakład bo tym się widać nie chce babrać w

> uszczelnianie, wolą wymienić całą sprężarkę za dużo większą kasę

> - a roboty mniej.

Ja też mam lekki wyciek ze sprężarki ale 2 lata gaz był. Teraz na dniach załaduję na nowo i zobaczę. Chciałbym ją uszczelnić ale to trwa a ja samochód potrzebuję na codzień confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdzie znajde ten rezystor szeregowy bo przypuszczam ze musze go

> wymienic oraz co zrobic z tym wiarakiem ?? sprawdzic polaczenia

> na kostkach kable czy sie gdzies nie przerwaly ?? z gory dzieki

> za info co mam dlaej z tym poczynic zeby usunac te usterke

Popatrzałem na schemat celem przypomnienia sobie i okazuje się że tam są w sumie 3 rezystory wink.gif Dwa w wiatrakach i jeszcze jeden dodatkowy.

Musisz prześledzić połączenia pomiędzy modułemsterowania chłodzenia (lewe nadkole) a wentylatorem / wentylatorami. Nie zaszkodzi stestować wentylatoró "na krótko" podłączając do akumulatora (po uprzendim odpięciu wtyczki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator do chldnicy zalacza sie bez problemu jak wejdzie mi temp na jakies 90 stopni wentylator od skraplacza ten pierwszy od klimy przy podlaczeniu na krodko dziala. ten rzystor to jest to takie male cos wlutowane na takim zwoju przypominajcym sprerzyne przy wentylatorze miedzy 2 przewoadami ?? czy da sie go jakos sprawdzic wymienic wiesz moze jaka ma opornosc ?? z gory dzieki za info pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wentylator do chldnicy zalacza sie bez problemu jak wejdzie mi temp

> na jakies 90 stopni wentylator od skraplacza ten pierwszy od

> klimy przy podlaczeniu na krodko dziala. ten rzystor to jest to

> takie male cos wlutowane na takim zwoju przypominajcym sprerzyne

> przy wentylatorze miedzy 2 przewoadami ?? czy da sie go jakos

> sprawdzic wymienic wiesz moze jaka ma opornosc ?? z gory dzieki

> za info pozdrawiam

Witam kolege!

Mam dokładnie ten sam problem co kolega identyczne objawy i nie wiem co z tym zrobić już jeden mechanior mne olał bo nie wie co jest...................

Pozdrawiam Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wentylator do chldnicy zalacza sie bez problemu ...

Nie do końca rozumiem problem, ale jeśli chodzi o to, że nie załącza się wentyl od klimy to : Odpiąć wtyczkę i zobaczyć czy są 2 biegi(jeśli jest tak jak w Viki to kostka powinna być 3 pinowa) Jeśli działa tylko 2 bieg to walniety jest rezystor. Jeśli nie działa wcale to trzeba sprawdzić silnik wentla ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powszechnie wiadomo, że w AII z klimą występują 2 rodzaje filtru kabinowego, w zależności od tego, czy klima jest firmy Delphi czy Behr. Wiadomo też, że po wyjęciu schowka w konsoli środkowej można zobaczyć napis Delphi lub Behr. Dowcip polega na tym, że u mnie jest tam nalepka z napisem Behr, natomiast sprężarka klimy jest Delphi. Czyżby żart gliwickiej fabryki Opla? niewiem.gif Ktoś jeszcze tak ma? Jaki w takim razie mam kupić filtr kabinowy? Czy pozostaje mi tylko wydłubać stary i zabrać do sklepu jako wzór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.