Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> Strasznie głośno pracuje mi klima. Tak jakby wyje. Im wyższe obroty

> silnika, tym jest głośniejsza.

A czy WYŁĄCZONA klima nie hałasuje?

Pewnie łożysko w sprężarce się kończy, ewentualnie kończy się olej w układzie. Kiedy klima była napełniana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy WYŁĄCZONA klima nie hałasuje?

Nic a nic. Cisza.

> Pewnie łożysko w sprężarce się kończy, ewentualnie kończy się olej w

> układzie. Kiedy klima była napełniana?

Tydzień temu w serwisie klimatyzacji. Stwierdzili, że pracuje głośno, ale chyba nie mieli czasu tego robić i mnie zbyli. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewałem że jakieś łożysko koła pasowego hałasuje pod obciążeniem ale chyba jednak nie ma tak łatwo...

> Tydzień temu w serwisie klimatyzacji. Stwierdzili, że pracuje głośno,

> ale chyba nie mieli czasu tego robić i mnie zbyli.

No to możliwe że to jednak sprężarka. Nie wiem czy da się wymienić samo łożysko sprężarki (i nie chodzi mi tu o łożysko elektromagnesu ale o to główne od wałka) i czy to jest opłacalne, ale strzelam że koszt będzie 300 zł minimum.

EDIT: możliwy jest też inny scenariusz: krzywy wałek sprężarki. Ma bicie i dlatego hałasuje. Ale wtedy pewnie szybko wytłuką się uszczelniacze sprężarki i ucieknie czynnik... Dobra, starczy tego czarnowidztwa grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu na dywaniku po stronie pasażera ujrzałem taki oto widok:

282615748-dywanik.JPG

Szczerze mówiąc olałem to. Tylko jedna myśl mnie naszła: "która to łajza - z tych co ostatnio ze mną jeździła - tak zapaskudziła mi dywanik".

Ale ostatnio sytuacja powtórzyła się. Plama na dywaniku. Pod nim też mokro - niewiele ale jednak mokro. Nie tłuste, nie śmierdzi - to woda. Przypomniały mi się informacje z ak. Trzeba szukać źródła. No i znalazłem to:

282615748-widok_2.JPG

Okolice w kółku były mokre. Wszystko co powyżej było suche - albo nic więcej nie znalazłem.

A tu ten króciec w powiększeniu:

282615748-zbli%BFenie.JPG

No i teraz pytanie - co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu na dywaniku po stronie pasażera ujrzałem taki oto

> widok:

> Szczerze mówiąc olałem to. Tylko jedna myśl mnie naszła: "która to

> łajza - z tych co ostatnio ze mną jeździła - tak zapaskudziła mi

> dywanik".

> Ale ostatnio sytuacja powtórzyła się. Plama na dywaniku. Pod nim też

> mokro - niewiele ale jednak mokro. Nie tłuste, nie śmierdzi - to

> woda. Przypomniały mi się informacje z ak. Trzeba szukać źródła.

> No i znalazłem to:

> Okolice w kółku były mokre. Wszystko co powyżej było suche - albo nic

> więcej nie znalazłem.

> A tu ten króciec w powiększeniu:

> No i teraz pytanie - co z tym zrobić?

jeżeli to płyn chłodniczy to pewnie do wymiany oringi węży nagrzewnicy,

ich typ zależy od systemu wentylacji,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

Mam problem - uszkodziła mi się cewka sprężąrki klimatyzacji. /sprawdzone w warsztacie/.

Może ktoś może mi polecić warsztat /okolice Warszawy/ w którym można wymienić wspomnianą cewkę za rozsądne pieniądze.

Model kompresora - SANDEN SD6V12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak wygląda odpływ skroplin z parownika w G, ale może jest

> on gdzieś w pobliżu i jest niedrożny?

Wydaje mi się, że to coś na zdjęciu to właśnie odpływ skroplin z parownika (ale pewny nie jestem). Spraw była incydentem. Obserwuję mokre plamy pod samochodem po postoju. Czy możliwe było zapchanie się tego odpływu i samoczynne oczyszczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież napisałem: "nie tłuste, nie śmierdzi - to woda".

sciana.gif sorry, chyba mi coś padło mlot.gif

pewnie to woda z parownika, odpływ jest w formie rurki profilowanej na końcu, do zobaczenia od spodu na podnośniku/kanale, być może można się jej dopatrzeć od wnęki koła prawego po skręceniu kołami w lewo,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam uszkodzana sprezarke.. Czy lepiej dac moja sprezarke do regeneracji czy kupowac jakas uzywke? Moze znacie jakies warsztaty regenerujace sprezarki klimy w okolicach gornego slaska? Do samej regeneracji jeszcze oczywiscie musze dolozyc dezynfekcje i napelnienie... Tez warto byloby znac jakis dobry w miare tani serwis.. crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby wszystko

> popalone..

Jakie wszystko? Cała elektryka tej sprężarki to cewka, bezpiecznik i dioda. Zwykle przepala się bezpiecznik termiczny, można go wymienić, nawet bez spuszczania czynnika, pod blokiem! Koszt 3,50 czy jakoś tyle i 2 godzinki roboty: klik.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno pisałem, że mi klima głośno pracuje. W ASO mówili, że jak głośno pracuje, to może być sprężarka - koszt 4500 zł samej sprężarki. Pojechałem dziś do serwisu klimatyzacji. Sprawdzili wszystko i okazało się, że to nie klima głośno pracuje, tylko wentylator chłodnicy silnika, który często pracuje na wysokich obrotach, bo chłodnica jest brudna. Przemył chłodnicę myjką ciśnieniową (karscherem) i jest o wiele lepiej. Koszt - 20 zł. claps.gifhehe.gif

Powiedzcie mi, jak i dlaczego klima jest połączona z układem chłodzenia silnika, bo właśnie przy włączonej klimie wentylator pracował na najwyższych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedzcie mi, jak i dlaczego klima jest połączona z układem

> chłodzenia silnika, bo właśnie przy włączonej klimie wentylator

> pracował na najwyższych obrotach?

Przyjrzyj się. Skraplacz klimy jest zamontowany bezpośrednio przed chłodnicą. W Twojej astrze jest jeden wspólny wentylator dla chłodnicy i skraplacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To pierwsze to skrapacz, a dopiero za nim jest chłodnica silnika?

Tak, i do tego wentylator jest sterowany wspólnym sterownikiem.

A nie było przypadkiem tak że klima hałasowała na postoju, a w trasie już nie? W trasie zawsze jest lepsza wymiana ciepła ze skraplacza, bo powietrze dostaje się pod maskę z dużą prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo, ale przy klimie pracującej prawie non-stop przez 10 godzin.

(jako, że przy kupnie samochodu musiałem wymienić chłodnicę klimy więc póki mam gwarancję na robociznę majstra chłodzę maksymalnie w każdych warunkach)

Na moje pytanie o powód tego kapania powiedział, że to skroplona woda, która zbiera się na zimnych przewodach klimy przy jej intensywnym użytkowaniu - możliwe to? hmm.gif

Poza tym moja klima żyje swoim życiem - na początku (po wymianie chłodnicy) trochę grzała / trochę chłodziła / wentylator załączał się kiedy miał ochotę / jak już chłodziła to z różnym natężeniem ........ Po ok miesiącu użytkowania jakoś się uspokoiła i działa normalnie yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć.

Podczas ostatniej wizyty u "fachowców" popatrzyli, podmuchali i ..... kazali pojachac do ASO bo nie wiedzą o co chodzi (szacun za przyznanie się do niewiedzy zlosnik2.gif a nie propozycja wymiany sprężarki sciana.gif).

W piątek będą znowu w trasie ok 6-7h non-stop więc sprawdzę działanie klimy (na sile nawiewu 1, maksymalna silna chłodzenia - ręczna klima).

P.S. Poczytałem trochę na forum o temp. powietrza przy wylocie nawiewu. Matodą "na rękę" (środkowy panel) mogę powiedzieć, że chłodzi w miarę sprawnie, dłużej niż 15s nie da rady przytrzymać ręki przy nawiewie - zimne powietrze leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

> Pytanko- czy w Astrze G (klima manual) istnieje jakaś wartość

> graniczna przy której nie załącza się klima?.Dziś rano było -3

> próbnie wcisnąłem przycisk i...kontrolka klimy się zapaliła.

Zdaje się, że +4C. Kontrolka się zapali, ale sprężarka nie będzie pracować.

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdaje się, że +4C. Kontrolka się zapali, ale sprężarka nie będzie

> pracować.

> k.

Widzę że mamy takie same autka,więc jeszcze jedno pytanie- czy w normalnych warunkach pracy klimy(tzn temp. powyżej +4C) po wciśnięciu przycisku włączającego klimę,oprócz sprężarki załącza się wentylator chłodnicy na I bieg?.W moim poprzednim samochodzie z klimą manualną wączał się po pewnym czasie,a w Astrze robi to niezwłocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam klimatyzacja działała bez zażutu do wczoraj i nagle koniec z nawieiu nie ma juz tego przyjemnego chłodu, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki o których wiem (może jeszcze gdzies jest jakiś schowany) sprawdziłem kable niby wszyskie są oki, czynnik był uzupełniony w czerwcu tego roku. Po naciśnięcu przycisku kontrolka się pali i niby wszystko jest dobrze, tylko nic sie nie dzieje. Klimatyzacja jest manualna proszę o podpowiedź co jeszcze sprawdzic albo czego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz, czy sprzeglo na sprezarce sie zalacza (sprawdz najpierw czy po zalaczeniu przycisku obraca sie cale sprzeglo z kolem pasowym, jesli nie jestes pewwien, wylacz silnik, odepnij wtyczke i sprawdz, czy sprzeglo zalacza, objawia sie to stukaniem-podaj po prostu na styki plus i minus). jelsi sprzeglo sie nie zalacza, sprawdz, czy jest czynnik w ukladzie (mogl sie ulotnic przez nieszczelnosc...).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdz, czy sprzeglo na sprezarce sie zalacza (sprawdz najpierw czy

> po zalaczeniu przycisku obraca sie cale sprzeglo z kolem

> pasowym, jesli nie jestes pewwien, wylacz silnik, odepnij

> wtyczke i sprawdz, czy sprzeglo zalacza, objawia sie to

> stukaniem-podaj po prostu na styki plus i minus). jelsi sprzeglo

> sie nie zalacza, sprawdz, czy jest czynnik w ukladzie (mogl sie

> ulotnic przez nieszczelnosc...).

> Pozdrawiam

Sprzęgło na sprężarce stoi w miejscu, a co do czynnika to spawdziłem i zrobiło tylko pst a raczej powinno zrobić psssssssyt dośc mocno, więc pewno jest gdzieś jakaś nieszczelność.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzęgło na sprężarce stoi w miejscu, a co do czynnika to spawdziłem

> i zrobiło tylko pst a raczej powinno zrobić psssssssyt dośc

> mocno, więc pewno jest gdzieś jakaś nieszczelność.

Lampa UV w dłoń i szukaj zielonych plam na chłodnicy i sprężarce - tam będą nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Z moja sprezarka cos nie tak.Po uruchomieniu glosno pracuje,po

> wylaczeniu i ponownym wlaczeniu juz ciszej,dlaczego tak sie

> dzieje.

1. Kiedy ostatnio serwisowany układ? (wymiana czynnika, osuszanie itp)

2. Czy przy ostatnim serwisie wymieniono/uzupełniono olej w sprężarce?

3. Czy miałeś kiedykolwiek otwierany układ, np przy wymianie jakiegoś elementu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Kiedy ostatnio serwisowany układ? (wymiana czynnika, osuszanie

> itp)

> 2. Czy przy ostatnim serwisie wymieniono/uzupełniono olej w

> sprężarce?

> 3. Czy miałeś kiedykolwiek otwierany układ, np przy wymianie jakiegoś

> elementu?

Przeglad mialem w lipcu,nie wiem co i jak z olejem,bo podlaczyli Boscha i powiedzieli ze maszyna sama zalatwi wszystko,co do oleju,to byla taka szklana rurka na tej maszynie,srednica ok 3cm i byl w niej olej,po wszystkim stan oleju w tej rurce sie nie zmniejszyl,moze to byl podglad miarka ze olej jest w tej maszynie,a tyle co pobralo,to nie uwidocznilo sie.Co robic? Otwieranego ukladu nie mialem.To wszystko stalo sie wlasnie po tej maszynie.Czyzby to olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lampa UV w dłoń i szukaj zielonych plam na chłodnicy i sprężarce -

> tam będą nieszczelności.

sprawdzilem kody bledow i wyszlo ze jest problem z przekaznikiem klimatyzacji i teraz moje pytanie silnik to x16szr i czy ten przekaznik to to co jest pod maska w skrzynce kolo bezpiecznikow taki fiotetowy kolor tylko to tam jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otwieranego ukladu nie mialem.To wszystko stalo sie wlasnie po

> tej maszynie. Czyzby to olej?

Automaty do serwisu klimy odzyskują olej z układu, tak samo jak gaz. Olej jest wymieszany z gazem i krąży po układzie.

Podczas serwisowania trzeba dodać tyle oleju ile brakuje w układzie, zwykle ilość czynnika i oleju ustawia się ręcznie według tabel.

Serwisanci powinni to zrobić - jeśli sprężarka Ci wyje po napełnianiu, a wcześniej tego nie było to chyba czas na reklamację usługi - być może nie dodali oleju (wariant "oszczędniściowy").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Automaty do serwisu klimy odzyskują olej z układu, tak samo jak gaz.

> Olej jest wymieszany z gazem i krąży po układzie.

> Podczas serwisowania trzeba dodać tyle oleju ile brakuje w układzie,

> zwykle ilość czynnika i oleju ustawia się ręcznie według tabel.

> Serwisanci powinni to zrobić - jeśli sprężarka Ci wyje po

> napełnianiu, a wcześniej tego nie było to chyba czas na

> reklamację usługi - być może nie dodali oleju (wariant

> "oszczędniściowy").

a ile oleju powinno byc w ukladzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Jako że dla "zdrowia" układu klimatyzacji,należy ją co jakiś czas uruchomić,nasuwa mi się takie zagadnienie techniczne hmm.gif pacjent- Astra G,klima manualna-przy temperaturach ujemnych sprężarka ponoć się nie załącza,załączenie jest realizowane przez sprzęgło(chyba elektromagnetyczne niewiem.gif),jak rozpoznać czy sprężarka jest aktualnie załączona?dziś było - 4*C,a mimo to,po załączeniu układu klimatyzacji,pozostający normalnie nieruchomy, elment wewnątrz dolnego koła pasowego, przy sprężarce, zaczął się obracać,po wył. klimy stanął w miejscu.Coś mam skopane?,czy przeniesiene napędu z paska na sprężarkę odbywa się inaczej niż myślę?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>,jak rozpoznać czy sprężarka

> jest aktualnie załączona?

Ten środek koła pasowego się kręci.

Gdy nie jest załaczona to się nie kręci wink.gif

> dziś było - 4*C,

Nie ma czujnika na zewnątrz który by to adał.

Niedziałanie klimy przy niższych temp. jest spowodowane 2 rzeczami: czujnik oblodzenia parownika (nie dotyczy astry F) i ciśnienie w układzie (gdy imno to spada )

Pewnie wewnątrz miałeś ciepło to i czujnik oblodzenia nie wykazywał.

A skraplacz się podgrzał od silnika to i ciśnienie wzrosło.

Jedym słowem wszystko w porządku smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z kolega, uklad klimatyzacji bedzie dzialal w tych temperaturach, ale chlodu nie odczujesz z powodu banalnych praw fizyki. Odczuwalnym i bardzo pozadanym efektem zalaczenia klimatyzacji w zime jest szybkie osuszenie powietrza wewnatrz kabiny, co za tym idzie, szybkie pozbycie sie pary wodnej z szyb. Ukladu klimatyzacji nalezy uzywac caly rok (nawet dla zachowania jego trwalosci, elementy ruchome sprezarki, czyli tloki, plyta sterujaca i plytka zaworowa, zostana nasmarowane, pod warunkiem, ze w ukladzie jest czynnik smarujacy i schladzajacy), wbrew pozorom, szczegolnie, jesli jest to Climatronic.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Kontynuuje tutaj mój wątek z głównego forum!mam nadzieje że bana nie będzie:) Mój problem płonąca lampka elektroniczne sterowanie chłodzenia. Po poszukiwaniach znalazłem chyba nieszczelności. Jeden - żółta plama na krawędzi bocznej chłodnicy. Dwa - luźny wąż w rurce i ślady cieczy na nim. Rurka to wg mnie ta najdłuższa od klimy prowadzi od grodzi kabiny wzdłuż błotnika no i dochodzi w okolice chłodnicy, tam zaczyna się wężyk gumowy który kończy się zaworkiem (przed chłodnicą). Z tego co pamiętam to w ten przewód wpinają się magicy od klimy przy dobijaniu. Moje pytanie czy ten wężyk można jakoś uszczelnić domowymi sposobami czy muszę wymieniać całą rurkę? Drugie pytanie za co dokładnie odpowiada ta rurka i czy jej nieszczelność może powodować ubytki płynu chłodniczego z układu? Liczę na wyrozumiałość smile.gif Pozdr4all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układy klimatyzacji i chłodzenia nie są ze sobą fizycznie połączone (w sensie przenikania się chłodziwa czy coś) więc nieszczelna klima nie spowoduje ubytków płynu chłodzącego.

Sprawa węża - warto podjechać do klimiarzy, bo często potrafią dorobić przewód lub też naprawić isniejący - warto popytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.