Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

nie bredzisz z całą pewnością.

ja mam porównanie klimy w seacie cordoba rocznik 2009 z moim autem prywatnym 2008 r.

w upały kilima w seacie wręcz mrozi podobnie jak w Audi A4 z 2007 r,

natomiast klima w AII nie mrozi ,lecz także szybko schładza, co ja akurat uznaję za zaletę nieocenioną bo nie przeziębiam się chociaż ma nawiew na 2 (jest ok) ale istotnie nie "mrozi" tak jak w audi czy seacie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim preparatem mozna sie pozbyc zapachu jakby "octu" po wylaczneniu klimatyzacji ?

Dodam ze klima byla odgrzybiana dwa lata temu i w tym roku przezmnie preparatem w sprayu z wezykiem, odgrzybialem rowniez nagrzewnice przy filtrze i byl wymieniony filtr pp.

pozd,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakim preparatem mozna sie pozbyc zapachu jakby "octu" po wylaczneniu klimatyzacji ?

> Dodam ze klima byla odgrzybiana dwa lata temu i w tym roku przezmnie preparatem w sprayu z

> wezykiem, odgrzybialem rowniez nagrzewnice przy filtrze i byl wymieniony filtr pp.

> pozd,

> Tomek

Dużo osób poleca wurth'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko preparaty z wężykiem na parownik jak koledzy piszą (np wurth)

mnie najbardziej wkurza fakt że nie mogę wyłączyć ani na chwile klimy jak już załączę, bo robią się w kabinie tropiki, bucha para wodna.

Udzielę Ci jednak wskazówek jak prawidłowo (zdrowo) korzystać z klimy.

1. po włączeniu przez 0,5 minuty jedź przy otwartych oknach (w miarę możliwości oczywiście) wtedy ten zapaszek się szybciej wietrzy.

2. klimy nie wyłączaj w upały nigdy.

kij ma 2 końce a klima jest super jak robisz szybko trasę np 500 km w upale (30 C) no to masz w aucie pełen komfort,

natomiast w mieście kiedy wsiadasz wysiadasz wsiadasz wysiadasz, to z klimą ku..cy można dostać.

nie przejmować się jeździć i tak i tak zawsze trochę będzie capić.(może capić lekko po wyłączeniu jak i po włączeniu, jak capi podczas jazdy cały czas to trzeba - dezynfekować natychmiast)

pozdrawiam

cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja gdzieś wyczytałem, może nawet tutaj (nie pamiętam), ale praktykuję... mianowicie dobrze jest wyłączyć klimkę na "ostatnim" skrzyżowaniu przed dojazdem do celu w celu osuszenia czegoś tam.

Dzięki temu dłużej będziemy cieszyć pachnącą klimatyzacją bez przykrego smrodka.

Myślę, że większe spece poprawią i nazwą po imieniu moje "coś tam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja gdzieś wyczytałem, może nawet tutaj (nie pamiętam), ale praktykuję... mianowicie dobrze jest

> wyłączyć klimkę na "ostatnim" skrzyżowaniu przed dojazdem do celu w celu osuszenia czegoś tam.

Osuszeniu ulegaja kanały powietrzne przez co nie rozwijają się w nich grzyby które lubią wilgoć ok.gif Sam to praktykuję z powodzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko jak odkręcić tą dolną śrubę mocująca rurki do skraplacza w lewym dolnym rogu. Jest tam oring i klimiarz chciał go wymienić podczas przeglądu, ale nie ruszyła śruba. Bał się na siłę aby skraplacza nie uszkodzić jak ją rozruszać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poradzcie co może być powodem gdy klima czasami głośniej chodzi?

klima znaczy sprężarka, czy wentylatory ??

może być mało czynnika w układzie albo po prostu wysoka temp. zew. powoduje że ma wiecej pracy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> klima znaczy sprężarka, czy wentylatory ??

> może być mało czynnika w układzie albo po prostu wysoka temp. zew. powoduje że ma wiecej pracy

Dokładnie. U mnie głośniej chodziła sprężarka jak było strasznie ciepło. Kiedy tylko się schłodziło to sprężarka zaczęła działać bezgłośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

zaobserwowałem taką o to sytuacje w mojej gliwickiej AII.

Przy wyłączonej klimie pokrętło nawiewu na 0 - bez niespodzianek nawiewu nie ma, pokrętło na 1 - nawiew rusza.

Natomiast Przy załączonej klimatyzacji przy pozycji 1 nawiewu delikatnie wieje - czyli ok ale uwaga jakl redukuję nawiew do 0 to nadal wieje identycznie jak na "jedynce"

nawiew w opcji na twarz

czy tak ma być, ja teraz z tego wszystkiego przy klimie to wyłączam nawiew bo i tak wieje.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Dzisiaj zauważyłem, że nie załącza się sprężarka. Led sygnalizacyjny świeci, a elektromagnes nie działa. Gdzie najpierw szukać? Przez interfejs da się sprawdzić ciśnienie i ewentualnie jakieś inne parametry?Klimatyzację mam manualną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienia nie zobaczysz przez interfejs..

jedynie co mozesz zrobic to:

-wyjmij kostke od sprezarki

-daj tam jakas zarowke..

jezli swieci

-najprawdopodobnie uszkodzenie wewnatrz cewki (czesty przypadek)

jezeli nie swieci

-sprawdz bezpieczniki (sa 3 od klimy)

jezeli dobre to:

-pozostaje podjechac pod maszyne zobaczyc jak z czynnikiem (czy w normie)

jezeli w normie to bede pomagal pozniej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez problemu zobaczysz ciśnienie w układzie, przy 20*C powinno być bliskie 5 bar.

No właśnie tak mi się wydaje, że kiedyś to sprawdzałem przez interfejs. Tylko nie wiedziałem ile ma być, a niedawno był robiony serwis więc się tym nie interesowałem zbytnio.

Sprawdzałem dzisiaj instalację. Na elektromagnesie jest napięcie ale po sprawdzeniu cewki okazał się że jest uszkodzona.

Ile może kosztować cewka? Lepiej kupić nową, czy szukać używki? i czy da się ją wymienić bez rozszczelniania instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienisz bez spuszczania czynnika..

w internecie dostepne manuale.

nowa chyba ok 100zl.

http://allegro.pl/nowy-elektromagnes-cewka-opel-astra-delphi-cvc-i1494508544.html

zazwyczaj w cewce pada bezpiecznik termiczny (chyba tak sie to nazywalo)

jezeli chcesz to mozesz go wymienic samemu

w uzywki chyba bym sie nie pchal..

jaka masz sprezarke?

delphi cvc czy harrison v5

http://www.acparts.com.pl/cewki.html

pozycja 1 i pozycja 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnosnie klimatronika w Astrze G 1.7 dti z roku 2002.

Czy przy temperaturach 8-10 stopni sprezarka powinna ruszyc?

Zmieniam temperature na LO, dmuchawa maksymalnie dmucha, ale tylko tym zimnym powietrzem z zewnatrz. Sprezarka nie rusza przy obojetnie jak ustawionym klimatroniku. Wczoraj znajomy kupił to auto, ja mialem identyczne, z ta roznica ze u mnie klimatyzcja była manualna. Np przy ustawnieu 22 stopnie, klimatronik działa i chyba utrzymuje ta temperature wewnatrz, słychac jak zmienia sie predkosc nadmuchu oraz temperatura, jednak sprezarka nie rusza. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ECO nie jest właczone. Znajomy pojedzie i sprawdzi ilosc czynnika w układzie, w nastepnej

> kolejnosci bezpiecznik termiczny w sprezarce.

Warto też zmierzyć oporność cewki sprężarki, powinna być rzędu 10-100 omów (nie pamiętam już), jakaś na pewno różna od nieskończoności. Może cewka jest OK ale sprzęgło wymaga regulacji? Miałem tak kiedyś smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu prawie całego wątku dot. klimatyzacji znalazłem wiele pytań dot. powodów niezałączania się sprężarki i różnych do nich odpowiedzi, ale mnie interesuje konkretnie jedna rzecz. Mianowicie, jeżeli po włączeniu klimatyzacji na wtyku sprężarki nie występuje napięcie (włącza się wentylator chłodnicy, nawiew itd.) jak sprawdzić obwód sprężarki pod względem elektrycznym. Z tego co wyczytałem za jej pracę i pracę wiatraków odpowiadają presostaty - mostkowania nie powodowały podania napięcia na sprężarkę. I następna sprawa - przekaźniki, a dokładniej ten, który jest odpowiedzialny za pracę sprężarki - mostkowanie presostatów powoduje jedynie zadziałanie przekaźników wiatraków, nie wiem dokładnie którym z przekaźników jest ten od sprężarki żeby coś pomierzyć; w/g książki tak jak przekaźniki wiatraków znajduje się z tyłu skrzynki bezpieczników gdzie dostęp jest paskudny, ale może jest gdzie indziej?. Reasumując jak wyzwolić "na krótko" + na styku sprężarki? ...tylko nie piszcie, że prosto z aku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik w końcu namierzyłem - jest w komorze silnika w skrzynce nad serwem. Pomierzyłem kable od przekaźnika do sprężarki oraz sprawdziłem sam przekaźnik - OK. Według schematu jest to przekaźnik K60; + na cewce przekaźnika jest cały czas więc wygląda na to, że jest wyzwalany masą. Który składnik układu ją podaje? A co do bezpieczników to są chyba 2 (1 w skrzynce głównej i 1 w skrzynce nad serwem) - obydwa OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa z podawaniem + na sprężarkę się rozwiązała. Przekaźnikiem (masą przekaźnika) steruje komp. i wszystko działa, ale dopiero po uruchomieniu silnika... o czym nie pomyślałem mierząc napięcie na styku sprężarki (włączałem stacyjkę, przycisk klimy, wiatraki startowały - byłem przekonany, że napięcie na sprężarce powinno się pojawić) - tak więc prawdopodobnie padła cewka sprzęgła sprężarki albo problem z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

dopiero trzeci fachman on klimy znalazł gdzie mam wyciek w układzie. Wyciek jest z osuszacza.

Podobno nie można dobrać do niego oringów więc trzeba wymienić cały skraplacz.

Opcja 1: chłodnica "no name"- 450zł+robocizna 200zł shocked.gif + nabicie 200= 850zł

Opcja 2: chłodnica Behr z 700zł.++ = 1100zł

Czy rzeczywiście tych oringów w osuszaczu się nie wymienia?

Czy znacacie jakąś chłodnicę "no name", która jest w miarę dobra?

CZy w swoim garażu dam radę wymienić ją i tylko pojechać na nabicie?

thx za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji naprawy cewki sprzęgła (bezpiecznik termiczny) zauważyłem mały wyciek na uszczelniaczu wałka. Wyciek jest na tyle mały, że na razie nie wywala oleju na zewnątrz ale uszczelniacz wymienić trzeba w najbliższym czasie.

Jest jakiś jeden typ uszczelniacza do sprężarki Delphi? (koło pasowe na wieloklinie)

Wydaje mi się, że będę potrafił go wymienić ale może jest gdzieś manual? Znalazłem manual ale nie do takiej sprężarki jak moja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto też zmierzyć oporność cewki sprężarki...

Cewka jest dobra, niestety jest brak napiecia na wtyczce sprezarki. Prawdopodobnie brak czynnika w ukladzie. Jak narazie.....znajomy jeszcze nie wybral sie do warsztatu.

Ja nie moge w zaden sposob sprawdzic tego cisnienia w ukladzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie moge w zaden sposob sprawdzic tego cisnienia w ukladzie ?

Pomacaj przewody wychodzące ze sprężarki czy są twarde grinser006.gif

Poszukaj czujnika ciśnienia, podaje on sygnał proporcjonalny do ciśnienia w układzie. Siedzi pewnie gdzieś na rurce za sprężarką. Chyba zmienia mu się opór wraz z ciśnieniem - nie pamiętam już.

Ewentualnie możesz lekko wcisnąć wentylek na zaworku serwisowym - powinno zrobić "pst". Jak jest dziura i czynnik uciekł to nie zasyczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dopiero trzeci fachman on klimy znalazł gdzie mam wyciek w układzie. Wyciek jest z osuszacza.

> Podobno nie można dobrać do niego oringów więc trzeba wymienić cały skraplacz.

Nie bardzo rozumiem czemu przy nieszczelnym filtrze osuszaczu (taki cylinderek) trzeba wymieniać skraplacz (chłodnica klimy)... To jest jakoś zintegrowane w Astrze G czy jak niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomacaj przewody wychodzące ze sprężarki czy są twarde

Sa miekkie bo aluminiowe chipsy.gifIThankYou.gif

> dziura i czynnik uciekł to nie zasyczy...

Przy chłodnicy odkreciłem "kapturek", malutkim srubokrecikiem wcisnalem zaworek i nic nie zasyczało. Wymieniałem rozrzad dzisiaj w tej astrze i jeszcze raz przy okazji obadałem klime.

Jutro wlasciciela wysle do serwisu klimy.

Dzieki za pomoc ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem dziwną krótką "niesprawność" klimatyzacji (klimatronic)

Otóż jadę podczas deszczu i nagle zaczęły parować wszystkie szyby. Nawet włączenie trybu odparowywania/odmrażania nic nie dało. Szyby zrobiły się białe i musiałem użyć starej dobrej gąbki.

Było również czuć dziwny zapach, taki jakby słodkawy.

Jednocześnie na postoju zużycie paliwa wzrosło z 0.3L/h do 0.7L/h.

Po ok. 3-5 min. wszytko wróciło do porządku. Szyby stały się przejrzyste, zapach znikł, spalanie wróciło do porządku.

Ktoś może miał taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.