Skocz do zawartości

Żywotność diesla Isuzu CDTI


Lemur01

Rekomendowane odpowiedzi

> Taki przebieg dla jakiegokolwiek silnika to nie przebieg.

To wiem, ale dla diesla normalnie użytkowanego szczególnie, bo z założenia ma robić większe przebiegi ok.gif

>Wyciągając spod tej zasady silniki wyścigowe.

I silniki których kierowcy mieli zacięcie rajdowe.

Użytkownik który kręci diesla od uruchomienia, dodatkowo po ostrej jeździe od razu gasi auto nie dając ostygnąć turbinie potrafi szybko skończyć silnik. Wtedy nawet 100kkm wystarczy oslabiony.gif Więc żywotność w znacznej mierze uzależniona od sposobu użytkowania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Użytkownik który kręci diesla od uruchomienia, dodatkowo po ostrej

> jeździe od razu gasi auto nie dając ostygnąć turbinie potrafi

> szybko skończyć silnik. Wtedy nawet 100kkm wystarczy Więc

> żywotność w znacznej mierze uzależniona od sposobu użytkowania

turbine zabije. silnika jako całości tak łatwo nie zniszczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Isuzu dopiero przy 400kkm zaczyna brać olej w ilościach które ASO uznaje za mieszczące się w normie. Moje isuzu ma ponad 400kkm no i na 10kkm muszę około 1 - 2 litów dolać (to jest ubytek mieszczący się w normach opla), ale poza tym żadnych innych oznak zużycia.

Nowe silniki isuzu generalnie poza kilkoma ulepszeniami bardzo nie różnią się od pierwowzoru więc powinien być tak samo wytrzymały.

100kkm to dopiero dotarty diesel. Zużycie diesla następuje o połowę wolniej niż w silnikach benzynowych. 200kkm dla diesla to 100kkm dla benzyny, tak można to mniej więcej porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda w inny bo w 2.0 DTL czyli nie isuzu to mam 202 tys i nic sie nie dzieje trzeba dbać o turbine to fakt i raczej tankowac na dobrych stacjach nie tych w polu bez nazwy bo oprócz turbiny to pompe można załatwić i nie polecam jazdy na oleju opałowym popularnie zwanej orężadzie podobno też skutecznie skraca życie pompie a w szczególności elektronice pompy !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja co prawda w inny bo w 2.0 DTL czyli nie isuzu to mam 202 tys i nic

> sie nie dzieje

Przyznasz chyba, że to raczej malutki przebieg obojętnie czy to na benzynowy silnik czy też dla diesla. o trwałości to można zacząć mowić przy przebiegach rzędu 300-350kkm bo tyle moim zdaniem bez problemu wytrzyma silnik benzynowy któremu będzie się zmieniać od czasu do czasu olej . Silnik diesla pewnie troszkę wiecej ale czy turbina to już wątpliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyznasz chyba, że to raczej malutki przebieg obojętnie czy to na

> benzynowy silnik czy też dla diesla.

Z tym optymizmem to bym uważał smile.gif. Niektórzy sądzą, że nowsze silniki np benzynowe z Z na początku takich przebiegów już nie robią (oczywiście bez remontu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym optymizmem to bym uważał . Niektórzy sądzą, że nowsze silniki

> np benzynowe z Z na początku takich przebiegów już nie robią

> (oczywiście bez remontu).

Ja to wogóle mam wrażenie, że producenci silników to chcą żeby często nowe auta kupowac bo im nowsze silniki tym więcej problemów z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I silniki których kierowcy mieli zacięcie rajdowe.

Zaryzykuję tezę, że takie silniki są w lepszym stanie i wytrzymają więcej, niż te jeżdżone spokojnie a zwłaszcza kapeluszniczo. Tak jest przynajmniej jeśli chodzi o benzyniki, zwłaszcza czterpozaworowe, bo te lubią wysokie obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

> Witam. Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami. Szczególnie przy przebiegach ponad

> 100kkm. Chodzi o silnik montowany w A G. Pozdrawiam.

Mam okazję kupić autko z udokumentowanym przebiegiem 260 000 tys., 1.7 cdti 101KM - warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam okazję kupić autko z udokumentowanym przebiegiem 260 000 tys., 1.7 cdti 101KM - warto?

Takie pytanie to do wróżki biglaugh.gif Jest wiele zależności które mogą wpłynąć na ocenę. Jeśłi auto latało w trasachi miało serwisy olejowe jak trzeba , to chyba warto. Ale jeśli autko śmigało w mieście i serwis olejowy był na sztywno co 30 kkm to turbo albo już padło albo niedługo padnie. Podobnie z 2masą choć ta już powinna była polecieć wcześniej przy miejskim typie jazdy. Wtryski to oczywiście wielka niewiadoma. Moje wtryski Boscha padły przy 150 tyś a paliwko tylko z Neste albo Orlenu lałem. Ale to tylko osprzęt . Silnik rozumiany jako układ korbowo tłokowy jest zapewne w dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Motorze z 15.04 jest tabela z uśrednionymi przebiegami dla różnych silników.

> Uśredniony przebieg międzynaprawczy dla 1,9 CDTI Opla, to 500 tyś km. 1,7 CDTI to podobna

> konstrukcja.

Problem w tym, że te przebiegi odnoszą się generalnie do samego silnika - czyli do układu korbowo-tłokowego. Cała reszta tyle nie wytrzyma smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100kkm to dopiero dotarty diesel. Zużycie diesla następuje o połowę wolniej niż w silnikach

> benzynowych. 200kkm dla diesla to 100kkm dla benzyny, tak można to mniej więcej porównać.

Zasadnicza różnica jest taka, że diesel nie lubi pracować gdy jest zimny. Eksploatowany diesel na krótkich odcinkach nie zrobi połowy kilometrów z tego co benzynowy na tym samym dystansie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.