Lemur01 Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 Witam. Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami. Szczególnie przy przebiegach ponad 100kkm. Chodzi o silnik montowany w A G. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 > Szczególnie przy przebiegach ponad 100kkm. Taki przebieg dla diesla to nie przebieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 Taki przebieg dla jakiegokolwiek silnika to nie przebieg. Wyciągając spod tej zasady silniki wyścigowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 > Taki przebieg dla jakiegokolwiek silnika to nie przebieg. To wiem, ale dla diesla normalnie użytkowanego szczególnie, bo z założenia ma robić większe przebiegi >Wyciągając spod tej zasady silniki wyścigowe. I silniki których kierowcy mieli zacięcie rajdowe. Użytkownik który kręci diesla od uruchomienia, dodatkowo po ostrej jeździe od razu gasi auto nie dając ostygnąć turbinie potrafi szybko skończyć silnik. Wtedy nawet 100kkm wystarczy Więc żywotność w znacznej mierze uzależniona od sposobu użytkowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 > Użytkownik który kręci diesla od uruchomienia, dodatkowo po ostrej > jeździe od razu gasi auto nie dając ostygnąć turbinie potrafi > szybko skończyć silnik. Wtedy nawet 100kkm wystarczy Więc > żywotność w znacznej mierze uzależniona od sposobu użytkowania turbine zabije. silnika jako całości tak łatwo nie zniszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 > turbine zabije. silnika jako całości tak łatwo nie zniszczy czym jest współczesny diesel bez turbiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 > czym jest współczesny diesel bez turbiny jest dieslem bez turbiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 > jest dieslem bez turbiny i mułem Taki silnik działa inaczej niż silnik wolnossący Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 > i mułem Taki silnik działa inaczej niż silnik wolnossący zdecydowanie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 Isuzu dopiero przy 400kkm zaczyna brać olej w ilościach które ASO uznaje za mieszczące się w normie. Moje isuzu ma ponad 400kkm no i na 10kkm muszę około 1 - 2 litów dolać (to jest ubytek mieszczący się w normach opla), ale poza tym żadnych innych oznak zużycia. Nowe silniki isuzu generalnie poza kilkoma ulepszeniami bardzo nie różnią się od pierwowzoru więc powinien być tak samo wytrzymały. 100kkm to dopiero dotarty diesel. Zużycie diesla następuje o połowę wolniej niż w silnikach benzynowych. 200kkm dla diesla to 100kkm dla benzyny, tak można to mniej więcej porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabu Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 >200kkm dla diesla to 100kkm > dla benzyny, tak można to mniej więcej porównać. Odważne porównanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 > Odważne porównanie Ktoś kiedyś na tym kąciku stosował to samo porównanie i raczej idzie to w parze z rzeczywistością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabu Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 > Ktoś kiedyś na tym kąciku stosował to samo porównanie i raczej idzie > to w parze z rzeczywistością. Nie da się tego udowodnić więc lepiej nie dyskutować na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tedi333 Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Ja co prawda w inny bo w 2.0 DTL czyli nie isuzu to mam 202 tys i nic sie nie dzieje trzeba dbać o turbine to fakt i raczej tankowac na dobrych stacjach nie tych w polu bez nazwy bo oprócz turbiny to pompe można załatwić i nie polecam jazdy na oleju opałowym popularnie zwanej orężadzie podobno też skutecznie skraca życie pompie a w szczególności elektronice pompy !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabu Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > Ja co prawda w inny bo w 2.0 DTL czyli nie isuzu to mam 202 tys i nic > sie nie dzieje Przyznasz chyba, że to raczej malutki przebieg obojętnie czy to na benzynowy silnik czy też dla diesla. o trwałości to można zacząć mowić przy przebiegach rzędu 300-350kkm bo tyle moim zdaniem bez problemu wytrzyma silnik benzynowy któremu będzie się zmieniać od czasu do czasu olej . Silnik diesla pewnie troszkę wiecej ale czy turbina to już wątpliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lemur01 Napisano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > Przyznasz chyba, że to raczej malutki przebieg obojętnie czy to na > benzynowy silnik czy też dla diesla. Z tym optymizmem to bym uważał . Niektórzy sądzą, że nowsze silniki np benzynowe z Z na początku takich przebiegów już nie robią (oczywiście bez remontu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabu Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > Z tym optymizmem to bym uważał . Niektórzy sądzą, że nowsze silniki > np benzynowe z Z na początku takich przebiegów już nie robią > (oczywiście bez remontu). Ja to wogóle mam wrażenie, że producenci silników to chcą żeby często nowe auta kupowac bo im nowsze silniki tym więcej problemów z nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lemur01 Napisano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Zwracam nieśmiało uwagę że wypowiedzi są coraz bardziej ogólne, a post dotyczy konkretnego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > Ja co prawda w inny bo w 2.0 DTL czyli nie isuzu A jak ktoś zapyta o klocki i tarcze to napiszesz mu o bębnach i szczękach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 23 Marca 2009 Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 > I silniki których kierowcy mieli zacięcie rajdowe. Zaryzykuję tezę, że takie silniki są w lepszym stanie i wytrzymają więcej, niż te jeżdżone spokojnie a zwłaszcza kapeluszniczo. Tak jest przynajmniej jeśli chodzi o benzyniki, zwłaszcza czterpozaworowe, bo te lubią wysokie obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Witam. Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami. Szczególnie przy przebiegach ponad > 100kkm. Chodzi o silnik montowany w A G. Pozdrawiam. Mam okazję kupić autko z udokumentowanym przebiegiem 260 000 tys., 1.7 cdti 101KM - warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 w Motorze z 15.04 jest tabela z uśrednionymi przebiegami dla różnych silników. Uśredniony przebieg międzynaprawczy dla 1,9 CDTI Opla, to 500 tyś km. 1,7 CDTI to podobna konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Mam okazję kupić autko z udokumentowanym przebiegiem 260 000 tys., 1.7 cdti 101KM - warto? Takie pytanie to do wróżki Jest wiele zależności które mogą wpłynąć na ocenę. Jeśłi auto latało w trasachi miało serwisy olejowe jak trzeba , to chyba warto. Ale jeśli autko śmigało w mieście i serwis olejowy był na sztywno co 30 kkm to turbo albo już padło albo niedługo padnie. Podobnie z 2masą choć ta już powinna była polecieć wcześniej przy miejskim typie jazdy. Wtryski to oczywiście wielka niewiadoma. Moje wtryski Boscha padły przy 150 tyś a paliwko tylko z Neste albo Orlenu lałem. Ale to tylko osprzęt . Silnik rozumiany jako układ korbowo tłokowy jest zapewne w dobrym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > mieście i serwis olejowy był na sztywno co 30 kkm to turbo albo już padło albo niedługo w 1.7 przy 10 tys km jest Ale generalnie masz racje wystarczy ze silnik bedzie upalony zajezdzony itp i dupa z najlepszej statystyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Mam okazję kupić autko z udokumentowanym przebiegiem 260 000 tys., 1.7 cdti 101KM - warto? założyłeś jeden temat to czemu już tam nie ciągniesz go ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > w Motorze z 15.04 jest tabela z uśrednionymi przebiegami dla różnych silników. > Uśredniony przebieg międzynaprawczy dla 1,9 CDTI Opla, to 500 tyś km. 1,7 CDTI to podobna > konstrukcja. Problem w tym, że te przebiegi odnoszą się generalnie do samego silnika - czyli do układu korbowo-tłokowego. Cała reszta tyle nie wytrzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Uśredniony przebieg międzynaprawczy dla 1,9 CDTI Opla, to 500 tyś km. 1,7 CDTI to podobna > konstrukcja. Czyżby? Fiat vs Isuzu, to podobne konstrukcje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > 100kkm to dopiero dotarty diesel. Zużycie diesla następuje o połowę wolniej niż w silnikach > benzynowych. 200kkm dla diesla to 100kkm dla benzyny, tak można to mniej więcej porównać. Zasadnicza różnica jest taka, że diesel nie lubi pracować gdy jest zimny. Eksploatowany diesel na krótkich odcinkach nie zrobi połowy kilometrów z tego co benzynowy na tym samym dystansie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Czyżby? > Fiat vs Isuzu, to podobne konstrukcje? czepiasz sie tłoków mu brakuje? Wynika z tego że isuzu powinno 800 tys przejechać skoro fiat daje rade 500... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > czepiasz sie tłoków mu brakuje? > Wynika z tego że isuzu powinno 800 tys przejechać skoro fiat daje rade 500... Raczej odwrotnie, szczególnie przy DTR/DTJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > w Motorze z 15.04 jest tabela z uśrednionymi przebiegami dla różnych silników. wg tego to ja już od 2000km powinienem zostawiać asterkę w garażu (1.6 8V) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.