tomekbravo Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 > Takie bajki piszesz, że aż strach. Przy 200 km/h zobacz ile chwilowe > podaje komp. Konczy sie skala na 25 l, a Ty mówisz, że jadąc > stała predkościa min. 200 na 300 km spalił Ci 10,5 l To jest > nie mozliwe, nie obraź się ale takich bajek to ja nie słyszałem powiem tak jezeli wy patrzycie na spalanie chwilowe to nie ma o czym rozmawiac,nie mama powodu sciemniac i gadac herezje,ale nie musicie wiezyc,poprostu chcialem koledze doradzic jak zachowuje sie instalka w t-jet w moim aucie ,ten samochod czesto lata tylko niemcy i autostrady,i jest inaczej jak ty chwile dusisz do 200 a co innego jak masz stalą predkosc i ja utrzymujesz,mam jeszcze crome 2.4jtd 200km i jezdze nie jednym autem ,ale to tak nawiasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 A ja wam powiem tak, nauczcie się mierzyć to spalanie metoda pełnego baku i wtedy pogadamy. I podajcie ile na 1dnym baku wam ŚREDNIO spalił i jaka jest charakterystyka przebytej trasy. A jak jeden z drugim chcesz podawac spalanie LPG przy 200km/h to zatankuj przed i po wjeździe na Niemiecką autostradę a nie zatankował w Rzeszowie dojechał do Berlina, 200km/h jechał raptem 100km i matko jedyno mniej niż diesel pali Przykład od czapy ale apeluję o normalne metody pomiarowe a nie wishfull thinking Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 > powiem tak jezeli wy patrzycie na spalanie chwilowe to nie ma o czym > rozmawiac,nie mama powodu sciemniac i gadac herezje, Po prostu nie mogę uwierzyć. Przejechałem sobie odcinek 30 km większość tzw. autostradą z prędkością 110 - 130 km/h, a z powrotem również 30 km, ale jakies 15 km z prędkością 170 -200 km/h, Średnie spalanie wyszło ponad 12 l wg. kompa, gdzie po pierwszych 30 km było 9 l. Gdybym przejechał trasę cały czas z v=200 km/h spalanie byłoby jak sadze grubo ponad 15 l. Drugi pomiar - trasa 666 km ze slaska przez warszawskie korki. prędkość gdzie się dało 150 - 170 km/h. spalanie 11,2 l wg kompa. Przy 200 jest wir w baku > musicie wiezyc,porostu chciałem koledze doradzic jak zachowuje > sie instalka w t-jet w moim aucie ,ten samochod czesto lata > tylko niemcy i autostrady,i jest inaczej jak ty chwile dusisz do > 200 a co innego jak masz stalą predkosc i ja utrzymujesz, oczywiscie, że tak. Przyjmijmy, że Tobie tyle pali, a ja w to nie wierzę mam > jeszcze crome 2.4jtd 200km i jezdze nie jednym autem ,ale to tak > nawiasem. może właśnie wyniki pomyliłeś z Cromą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 > Po prostu nie mogę uwierzyć. Przejechałem sobie odcinek 30 km > większość tzw. autostradą z prędkością 110 - 130 km/h, a z > powrotem również 30 km, ale jakies 15 km z prędkością 170 -200 > km/h, Średnie spalanie wyszło ponad 12 l wg. kompa, gdzie po > pierwszych 30 km było 9 l. Gdybym przejechał trasę cały czas z > v=200 km/h spalanie byłoby jak sadze grubo ponad 15 l. święta prawda. naukowo jest udowodnione, ze wzrost prędkości ze 120 do 140 równa sie 20%-owy wzrost spalania, a potem jest juz tylko gorzej. przy 200 km/h pokonanie samych oporów powietrza kosztuje kupe paliwa. moim skromnym zdaniem skoro koledze przy tej predkości pali 10,5 (co już udowodniłem, ze jest niemożliwe) to strach pomysłeć ile pali przy ekodrivngu, gdzie sie jedzie 70-90 km/h tykając ino pedału gazu. chyb 1,5 l/100km .... lpg oczywisćie, bo wachy to 1,2 l. ja myślle, ze przedmiotowy kolega po prostu gdzies sie walnął w obliczeniach i tyle. trzyma sie tego wyniku jak rozbitek deski. zresztą ja już koledze bravo... obliczyłem ile mu pali jego t-jet 150 km, ale nie raczył sie do teg odnieść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dariuslo Napisano 3 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 "stała predkościa min. 200 na 300 km spalił Ci 10,5l" - co to za bzdury. Myślałem że takie rzeczy to tylko dzieciaki na interii wypisują. Zmieńcie tytuł wątku na: opowieści z Narnii lub Mity i podania klubu Nuova Bravo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 3 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 Tak OT trochę: Zauważyłem, że najlepsza prędkość autostradowa to około 150km/h. Mój wciąga wtedy ~8 l/100km. Czasem wyjdzie 8,3, czasem 7,8, zależy czy trasa bardziej pod górkę czy z górki Ostatnio jadąc do Wawy z Częstochowy (w nocy) spalanie było 7,8 l/100km a średnia prędkość przed skrętem na Okęcie 108km/h Kluczem jest utrzymywanie stałej prędkości i płynna jazda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikeanonim Napisano 4 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2009 > witam i pozdrawiam wszystkich,co do diesla to podtrzymuje zdanie > kolegi ze diesel Sam się ze śniegu otrząsa przy porannym > odpalaniu > ja mam 1.4 t-jet 150km zalozona instalacja lpg zero problemow i > opowiadanie ze gaz wypala gniazda zaworowe albo inne bzdury to > poprostu niewiedza oczywiście, powypalane gniazda to wymysł bezmózgich przeciwników gazu. wynika z ich niewiedzy na 10 samochodów z powypalanymi gniazdami, co najmniej 9 było z instalacją gazową... to też bzdura i niewiedza? ja bym powiedział zła regulacja instalacji... ale Ty wiesz lepiej osiągi turbo benzyny i turbodiesla o tej samej mocy, w samochodzie o tej samej masie, są jak najbardziej porównywalne. jeśli uważasz inaczej to pewnie nie jechałeś takim dieslem. diesel do 100 pewnie by dostał niewielkie baty, ale później sytuacja przestanie być oczywista. a na tej autostradzie ile spalił przy średniej w okolicach 200?? 10,5? i Ty chcesz, żeby traktować Cię jako obiektywnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 4 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2009 Stilo przy 200 miało chwilowe od 11 do 13 litrów zależy od której strony wiało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 4 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2009 > Stilo przy 200 miało chwilowe od 11 do 13 litrów zależy od której > strony wiało a miałeś gaz w tym dizlu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 4 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2009 > a miałeś gaz w tym dizlu? tak , wodę miałem gazowaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 6 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2009 > "stała predkościa min. 200 na 300 km spalił Ci 10,5l" - co to za > bzdury. Myślałem że takie rzeczy to tylko dzieciaki na interii > wypisują. > Zmieńcie tytuł wątku na: opowieści z Narnii lub Mity i podania klubu > Nuova Bravo Ostatnio podobny wątek toczył się na kąciku Alfy Tam napisałem to i tutaj też napiszę. Zrobiłem kiedyś próbę na dystansie 50km na autostradzie A2. Byłem ciekaw ile spali moje Punto przy pedale gazu w podłodze Po 50km średnie spalanie wyskoczyło coś w okolicach 5km/l (tak wskazuje tam komputer), to jest odpowiednik 20l/100km Zdaje sie że było nawet poniżej 5km/l ale już nie chcę mącić. A Punto jest niższe i węższe, co za tym idzie przy dużych prędkościach powietrze stawia znacznie niższy opór. Prędkość właściwie nie schodziła poniżej 200km/h. Zazwyczaj było powyżej 210. Kilka razy musiałem trochę zwolnić bo akurat coś wjechało na lewy pas. Jednak przy rozpędzaniu był but w podłogę Mnie na taka jazdę nie stać, dlatego dalej jechałem już dążąc do wyrównania normalnej średniej w spalaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 21 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2009 > u mnie wystepowało taki podszarpnięcie jak się depneło gaz do > podłogi... pomogła regulacja zaworów, przy okazji wymieniłem > świece... jak ręką odjął ale cuś mi sie wydaje, że w bravce zawory są regulowane hydraulicznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daro100 Napisano 24 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 Wtrącę się z sąsiedniego kącika - mam stare Bravo z podobno najgorszym silnikiem 1.4 12V. Wyłącznie na gazie przejechane 166 kkm (8 lat). Całkowity przebieg ponad 190 kkm. Z silnikiem żadnych problemów, nie bierze oleju, normalne osiągi itd. DaRo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 8 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 Kolega kawo... prosimy o relacje jak po kolejnym pół roku autko się sprawuje na lpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dthdth Napisano 9 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Wlasnie - chetnie sie rowniez dowiem. A to 1.4 z czy bez turbo? Jesli z turbo to na 110% chce sie dowiedziec jak sobie radzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 9 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 > Wlasnie - chetnie sie rowniez dowiem. A to 1.4 z czy bez turbo? Jesli > z turbo to na 110% chce sie dowiedziec jak sobie radzi t-jet, tu więcej szczegółów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 > t-jet, tu więcej szczegółów w wlewie nie da rady zmieścić zaworu do tankowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > Benzyny przy 200 na autostradzie pali okolo 10.5 Ile pali silnik z zapłonem iskrowym (tzw benzyna) przy takich szybkościach to widać w poniższym porównaniu: Oba pokazują spalanie przy prędkości bliskiej max. T-Jet 1,4/150 pali 23l/100 przy 190km/h Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 10 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > Ile pali silnik z zapłonem iskrowym (tzw benzyna) przy takich > szybkościach to widać w poniższym porównaniu: > Oba pokazują spalanie przy prędkości bliskiej max. > Multijet 1,9/120 pali 13l/100 przy ok 220km/h > T-Jet 1,4/150 pali 23l/100 przy 190km/h > Pozdrawiam Lutek nie ściemniaj to moje zdjecie i mojego t-jeta 120KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > Lutek nie ściemniaj to moje zdjecie i mojego t-jeta 120KM Ja o jednym a Ty o drugim A jak tam pedał gazu ... nie zepsuł sie??? Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > T-Jet 1,4/150 pali 23l/100 przy 190km/h Chwilowe przy 200 miałem 25, więc nie wiem, czy to było 25 czy 45 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > Kolega kawo... prosimy o relacje jak po kolejnym pół roku autko się > sprawuje na lpg słuchajcie mówie z ręka na sercu... niemam o czym pisac ponad to co juz napisałem, auto jeździ zjak jeździło - bez żadnych zmian. nic sie nie dzieje, nie nie szarpie, nic nieprycha, nie przepuszacza, ani nie dymi... obym nie zapeszył, ale turbina cała. od zakupu tj. od 01.12.08 r. do dzis zrobiłem z 18 tysi, ale na gazie auto mam juz ponad 26 tysi przejechane, nie jest to dużo, ale z pewnościa można juz coś powiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 jakie spalanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Jak na razie malina, byłem sceptyczny ale jak 100Kkm wytrzyma bez większych przygód to chylę czoła i zwrócę honor. Życzę długowiecznych wtrysków, niezapchanych filtrów, i przyjemności z autka. PS: ciekawe jak z mocą na hamowni z LPG i bez LPG PS: Kawo jak go ciagniesz do czerwonego pola to wsje ok? Żadnych niespodzianek? Reduktor daje radę i moc nie siada? Rozumiem że masz TJeta 120km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > PS: ciekawe jak z mocą na hamowni z LPG i bez LPG Nie będzie różnicy. Różnica może być na PB i na LPG, a nie przed założeniem i po założeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 > Jak na razie malina, byłem sceptyczny ale jak 100Kkm wytrzyma bez > większych przygód to chylę czoła i zwrócę honor. Życzę > długowiecznych wtrysków, niezapchanych filtrów, i przyjemności z > autka. PS: ciekawe jak z mocą na hamowni z LPG i bez LPG > PS: Kawo jak go ciagniesz do czerwonego pola to wsje ok? Żadnych > niespodzianek? Reduktor daje radę i moc nie siada? Rozumiem że > masz TJeta 120km? spalanie to 10 litóro w na setke plus coś beny, ale tego nie chce mi się wyliczac po prostu. jak wsiadziesz w auto i jedziesz 500 km to ben sapli na te 500 km kropli 5, ale jak jeździe door to door to może spalić ci znacznie, znacznie wiecej. poaz tym tu zawze ma wpływ to jaka jest pora roku, jak długo sie rozgrzewa. tak. to 120 km, ciągnie do czerwonego pola bez czknięcia i zajakniecie. aby tak było trzeba zakładać gaz w miejscu, gdzie wiedzą jak zakładać gaz do turbo tj. musi byc przewód doprowadzający gaz ze zbiornika o srednicy 8, a nie 6 mm oraz wydajniejszy reduktor niz przewidzany do tej kategorii pojemnościowej i mocy silnika. u mnie te rygory są zachowane, nie ma ządnych niespodzianek. raz byłem z nim na regulacji w serwisie głównym w KAtowicach przy okazji pobytu tam. moim mechaniorzy nie potrafili poradzić sobe z jedna sprawą tj. czknięciem przy gwałtownym dodaniu gazu. dało się z tym jeździć, ale ja lubie miec wszystko w aucie dopracowane. Serwisanci podłaczyli dwa kompy do auta i wyjechaliśmy na autostradę w kierunku gliwic, ustawili wszystko jak żyleta. nie wiem dokłądnie co trzebą było poprawić, ale coś ten serwisant mówił o jakimś "zamknieciu pętli...", ale wszystko robił z laptopa. zresztą uz o tym pisałem na forum. nie ma takiego czegoś, zeby auto "siadało", reduktor nie wyrabiał czy cos takiego. idze za gazem normalnie, ja w praktyce nie czuję zadnej różnicy między jazda na benie a gazie. nie wiem moze i coś tam by lekko na hamowni wyszło, ale nie mam zamiaru się w to bawić bo nawet jeśli to jest to nieodczuwalne. 100 kkm to ja bede miał za 4 lata... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Nie będzie różnicy. Różnica może być na PB i na LPG, a nie przed > założeniem i po założeniu Oj, no tak, jasne, pomyliłem się, miałem faktyczneiu na myśli moc na LPG i na noPB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > Oj, no tak, jasne, pomyliłem się, miałem faktyczneiu na myśli moc na > LPG i na noPB. Jak wiadomo, silnik z T może mieć zupełnie inaczej, ale mój 1,6 bez doładowania pokazał na hamowni 107 benzyna, 104 lpg. Z tym że to była moc max. natomiast w przedziale 2-3,5 tys.rpm moc na lpg była nieco wyższa od benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > w wlewie nie da rady zmieścić zaworu do tankowania? ja bym dał kurek pod tablica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 > ja bym dał kurek pod tablica zupełnie niepraktyczne... trzeba się schylać i brudną tablicę brać w łapy... we wlewie masz czyściutko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.