lopez306 Napisano 19 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Witam. Czy ktoś miał już może do czynienia z tym programem Fiat ECU Scanner ?? Jeżeli tak to proszę o opinie. Zastanawiam się jaki kabel by z nim współpracował. Autor pisze o "K-line connection cable connected to USB/PCMCIA/OnBoard serial port". Może ktoś się orientuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudystilo Napisano 19 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Dołącze się do pytania. Program wygląda na elegancki. Ale co by trzeba było dokupić aby wpiąć się we wtyk OBD, czyżby ten ELM327? Znalazłem na necie kable K-Line VAG po grupę VW, Audi. Na forum strony gość o nicku: POKEMAN napisał, że używał kabla KKL vagcom 409. Kable te są dostępne na allegro za 40zł. Ale są to kable pod VW Audi. Czyżby działało? tu link: http://allegro.pl/item812795628_vag_kkl_usb_napraw_vw_audi_seat_skoda_plyta_pl.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 19 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 > Dołącze się do pytania. Program wygląda na elegancki. Ale co by > trzeba było dokupić aby wpiąć się we wtyk OBD, czyżby ten > ELM327? OBD leci po lini K i to pewnie jest to samo tylko inaczej nazwane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 20 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 Niestety nie zagadał z 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 20 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 ale gada z ELM327 ???? widzi go ?? bo nie chce mi się ruszyć tyłka do auta z laptopem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 21 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 > Witam. Czy ktoś miał już może do czynienia z tym programem > Fiat ECU Scanner ?? Jeżeli tak to proszę o opinie. Zastanawiam się > jaki kabel by z nim współpracował. np taki http://www.allegro.pl/item808332474_vag_kkl_obd2_obdii_usb_pl_gw_kurier_24h_obd_2_com.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 21 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 > Dołącze się do pytania. Program wygląda na elegancki. Ale co by > trzeba było dokupić aby wpiąć się we wtyk OBD, czyżby ten > ELM327? elm posiada uniwersalne oprogramowanie do większości aut z OBD - czyli de facto do niczego ( co najwyżej posprawdzasz błędy ) , najlepiej VAG KKL + wspomniany fiat ECUScanner - kabel może być taki jak podałem w linku (ja tam kupowałem i bez problemu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lopez306 Napisano 21 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 > Niestety nie zagadał z 1.6 Dzieki. To najbardziej mnie interesowalo. Szkoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 21 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Z ELM i 2,4 nie zagadał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 21 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 > Z ELM i 2,4 nie zagadał Ale jest w planach support dla ELM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudystilo Napisano 21 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 > ) , najlepiej VAG KKL + wspomniany fiat ECUScanner - kabel Czyli kabel z grupy VW bedzie dobry. tylko nie kumam dlacyego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 21 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Gdzie o tym piszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 22 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 > Gdzie o tym piszą Na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudystilo Napisano 22 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 Jutro kupię ten kabel i potestuje. Dam znać w najbliższym czasie co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudystilo Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 FiatECUScanner zagadał ze Stilo 1.9JTD 2002. Bezproblemowa komunikacja i lista błędów któe można wykasować. Nie mogę natomiast połączyć się z AIRBAG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > FiatECUScanner zagadał ze Stilo 1.9JTD 2002. Bezproblemowa > komunikacja i lista błędów któe można wykasować. > Nie mogę natomiast połączyć się z AIRBAG. Bo airbag chyba jeszcze nie jest obsługiwany. Bardzo ciekawe są plany autora na temat rozwoju programu. Pewnie zakupię kkl już w momencie gdy będzie można inspekcję serwisową kasować. A jak jeszcze będzie można oglądać i kasować błędy poduszek to będzie naprawdę świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudystilo Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 A tak wyglada programik działa całkiem świetnie. Błędy można wykasować .... ale tylko niektóre. Ja miałem przeładowania i absu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Jaki kable używasz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudystilo Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > Jaki kable używasz ?? Kupiłem na allegro zwykły od VW VAG KKL za około 40 zł. I jeszcze jedno pytanko . Czy jakby były złe wskazania to program pokaże ze któreś dane z odczytów są zbyt duże lub za małe? Dane były zrzucone na postoju, na nierozgrzanym jeszcze silniku. Przy obecnych temperaturach na zewnątrz pod wieczór. PS. Gada również z ABS tylko ze wymagana jest modyfikacja kabla. Patrz HOW TO USE. Łączysz piny 1-7 i gada jak ta lala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > A tak wyglada programik działa całkiem świetnie. Błędy można > wykasować .... ale tylko niektóre. Ja miałem przeładowania i > absu. Jakich błędów nie potrafił usunąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudystilo Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Jakich błędów nie potrafił usunąć? Nie widzi błedu spalonej zarówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Nie widzi błedu spalonej zarówki. Bo on widzi ECU silnika a nie bodycomputer. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Nie widzi błedu spalonej zarówki. Tak to tylko w erze, znaczy w examinerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 > Nie widzi błedu spalonej zarówki. to trzeba żarówke wymienić i błędu nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Quote: I will add support for some airbag ECUs probably in a month. The support for SIEMENS airbag which is used in all Stilos will come first. The support for CAN network and service reset will be ready much later... a few months. Coraz ciekawiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lopez306 Napisano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 W programie mam do wyboru kilka różnych typów systemów ABS jak i TRW (dodane w 1.4). Skąd wiedzieć jaki typ wybrać. Dodam ze moje stilo to 1.6 z 2002r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 > W programie mam do wyboru kilka różnych typów systemów ABS jak i TRW > (dodane w 1.4). Skąd wiedzieć jaki typ wybrać. Dodam ze moje > stilo to 1.6 z 2002r. Metodą prób i błędów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudystilo Napisano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 > Metodą prób i błędów? Masz benzynę. Więcej silników benzynowych ma dodać w następnych wersjach softu. Połaczenie ze wspomaganiem. TRW Electric Power Steering (needs connection to pin 9 of the OBD connector). Czyli co ? Połączyć PIN 1 z 9. Wcześniej łączyłem 1- z 7 do ABSu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 > Masz benzynę. Więcej silników benzynowych ma dodać w następnych > wersjach softu. > Połaczenie ze wspomaganiem. TRW Electric Power Steering (needs > connection to pin 9 of the OBD connector). Czyli co ? Połączyć > PIN 1 z 9. Wcześniej łączyłem 1- z 7 do ABSu. Dobrze kombinuję, że te(1,7) piny w interfejsach są wolne? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudystilo Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 > Dobrze kombinuję, że te(1,7) piny w interfejsach są wolne? Tak są wolne. Dostałem na forum odpowiedz od Yani`ego . Należy połączyć 1-7-9 ze sobą , wtedy połączysz się z ABS em TRW wspomaganiem i silnikiem oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 Testował ktoś może wersję 1.5 pod kątem obsługi poduszek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 Znalazlem wyglad gniazda na necie Dobrze jest opisane i wystarczy polaczyc piny 1-7-9 zeby zagadalo wszystko? Do ktorych pinow oryginalnie dochodza jeszcze kable? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 > Znalazlem wyglad gniazda na necie > Dobrze jest opisane i wystarczy polaczyc piny 1-7-9 zeby zagadalo > wszystko? Do ktorych pinow oryginalnie dochodza jeszcze kable? Sygnał z centralek typu K jest na pinach: 1-ABS 3-Poduszki 7-Silnik 9-Wspomaganie 12-CC. Reflektory. Świece żarowe 13-Ciśnienie opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 > Testował ktoś może wersję 1.5 pod kątem obsługi poduszek? Ja zwarlem 1-3-7 i z poduszkami zagadalo. Tzn mozna bylo wykasowac bledy ale jezeli chcialem podejrzec ktorys z parametrow to wywalalo do glownego menu randomowo. Moglem sie tez polaczyc ze wszystkimi Siemensami i nie bylo napsiane Invalid ISO W sumie zrobilem to przez pomylke bo myslalem ze trzeba zewrzeć wlasnie piny 1-3-7 a nie jak pisza na forum 1-7-9. Druga kwestia jest taka ze jest tam cos napisane o zrobieniu przelacznika na osobny pin 3 zamiast 1. W oryginale brzmi to tak: Quote: Airbags To connect to the airbag ECU you need to connect your cable to pin 3 of the OBD connector. I would not advise anyone to connect pin 3 with the other pins (i.e. 1-3-7-9 together). You'd better use a switch to switch between 1-7-9 and 3. Jak takie cos zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lopez306 Napisano 17 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 Chodzi o to zeby przelaczac miedzy 3-K a 1,7,9-K czyli zeby to zrobic nalezy przerwac polaczenie miedzy pinem 7 a linia K i zainstalowac przelacznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 > Jak takie cos zrobic? Normalnie, idziesz do sklepu elektronicznego i kupujesz przełącznik wielopozycyjny np. taki, występują też takie, ale mniejsze(tam nie ma jakiś wielkich prądów). Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 > Normalnie, idziesz do sklepu elektronicznego i kupujesz przełącznik > wielopozycyjny np. taki, występują też takie, ale mniejsze(tam > nie ma jakiś wielkich prądów). Ok teoretycznie wiem jak to zrobic, problem tylko w tym ze w tym kablu nie wiem gdzie do plytki jest podlaczony pin 1 zeby go odciac. Nie chce pchac na sile by wyjac czarny plastik oslaniajacy piny zeby czegos nie zlamac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Czy podejmie się ktoś zestawienia wszystkich dotyczcasowych informacji (nie tylko z tego wątku ale i podobnych które się pojawiły na forum) w formie jakiejś tabelki? Zeby w jednym miejscu mozna było zobaczyć jaki interfejs z czym działa... Przykładowy wpis by zawierał producent/model interfejsu - wtyczka jakie piny z czym - jaki program - z czym się łączy (ABS/ECU/AIRBAG/itp) jaki samochod (1.2, 1.4, 1.6, 2.4, JTD, JTDM) Znajdzie się ochotnik który jest obcykany w temacie i ułatwi zycie reszcie userów? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Jest tylko jeden kabel - VAG KKL (zwykly najtanszy za ok 40zl) Jest jeden program - FIAT ECU SCANNER Zeby sie polaczyc z ECU, Wspomaganiem kierownicy i ABS nalezy zlutowac piny 1-7-9 w podobny sposób jak na zdjeciu powyzej. Jedynym problemem (jaki przynajmniej mi zostal) jest miejsce w ktorym mozna wstawic przelacznik, najlepiej suwakowy ktory by przelaczal miedzy pinami 1-7-9 a 3. Pod 3 pinem mamy obsluge Airbagow. Ponizej sa fotki interfejsu. Moze ktosik biegly powie mi, narysuje w ktorym miejscu przerwac obwod miedzy pinem 1 a linia K tak zeby mozna tam wlutowac przelacznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > Pod 3 pinem mamy obsluge Airbagow. > Ponizej sa fotki interfejsu. Moze ktosik biegly powie mi, narysuje w > ktorym miejscu przerwac obwod miedzy pinem 1 a linia K tak zeby > mozna tam wlutowac przelacznik. a moze kupić gniazdo i wtyk obd i połączyć pomiędzy sobą kablami i wstawić tam przełącznik? Było by łatwiej a i w razie reklamacji/naprawy/gwarancji interfejsu nie będzie problemów bo nie trzeba nic w jego wnętrzu modyfikować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 > a moze kupić gniazdo i wtyk obd i połączyć pomiędzy sobą kablami i > wstawić tam przełącznik? Było by łatwiej a i w razie > reklamacji/naprawy/gwarancji interfejsu nie będzie problemów bo > nie trzeba nic w jego wnętrzu modyfikować Pomysl ciekawy ale zadziala tylko w przypadku braku mozliwosci/checi lutowania 1-7-9 i utraty gwarancji. Jesli chcemy sie polaczyc z poduszkami musimy przerwac polaczenie pinu 1 i zastapic go pinem 3. Inaczej nie bedzie dzialac poprawnie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > Jesli chcemy sie polaczyc z poduszkami musimy przerwac polaczenie > pinu 1 i zastapic go pinem 3. Inaczej nie bedzie dzialac > poprawnie :/ Przerwać połączenie nie pinu 1 tylko odłączyć wszystkie(1-7-9), a pin 3 ma być podłączony sam. Tak wynika z wyżej przytoczonego zalecenia. Przełącznikiem włączamy 1+7+9 lub 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > Przerwać połączenie nie pinu 1 tylko odłączyć wszystkie(1-7-9), a pin > 3 ma być podłączony sam. Tak wynika z wyżej przytoczonego > zalecenia. Przełącznikiem włączamy 1+7+9 lub 3. Z tego co wiem to piny 7-9 nie sa polaczone z plytka i dlatego trzeba je zlutowac razem z pinem 1. Wystarczy wiec przerwac polaczenie pinu 1, wtedy 7 oraz 9 tez nie beda dzialaly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > Z tego co wiem to piny 7-9 nie sa polaczone z plytka i dlatego trzeba > je zlutowac razem z pinem 1. > Wystarczy wiec przerwac polaczenie pinu 1, wtedy 7 oraz 9 tez nie > beda dzialaly. Sorry ze się wtrącam z innego kuncika. Ale linia K jest na stałe dołączona do PIN 7. W OBD siódemka = motor. Sam korzystam z tego fejsa i pobieram sygnał z siódemki łącząc go w miarę potrzeb z innymi pinami. Z trójką air bag a z jedynką ABS z dziewiątki nie korzystam bo Maryśka nie ma takiego wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 A więc tak z ECU - BOSCH się nie połączyłem , zagadało to komuś z 2,4 ?? Natomiast spokojnie połączyłem sie z centralką skrzyni biegów MM Selespeed CFC209F - no chyba że to jest połączenie sie z całym ECU auta Nie łączyłem żadnych pinów narazie , wgryzam się w temat , ktoś pomoże ??? EDIT: doczytałem - trzeba połączyć 1-7-9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Troche zgupiałem zatem mam pytanie : Skoro łącze PIN 7 i 9 z 1 ( to rozumiem ) a potem aby połączyć się z ABS nie mam mieć połączonych pinów 7 i 9 z 1 to z czym łacze PIN 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > Troche zgupiałem zatem mam pytanie : > Skoro łącze PIN 7 i 9 z 1 ( to rozumiem ) a potem aby połączyć się z > ABS nie mam mieć połączonych pinów 7 i 9 z 1 to z czym łacze PIN > 3 Przecież pisałem że wyjście jest na 7-emce ale jak nie chcecie słuchać do bawcie się dalej w loterię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Nie rozumiem. Nie prościej napisać co z czym lutować o ile połączenie 1-7-9 da możliwość podłączenia się z silnikiem i przekładnią , to z czym połączyć 3 aby zagadało z ABS ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Nie łączy się z innych powodów. tu nie ma na razieECU do 2,4 Uzywam tego samego fejsa i tego samego programu. Jezeli program potrafi sie dogadać z ecu przez obd II to robi to bez zadnej rzeżby. Po prostu linia K to pin 7 . W aucie jest to ten sam pin. Jak chcesz sie połączyć np. z air bagiem to łączysz 7i3 bo trzy to wyprowadzenie air baga w samochodzie. Analogicznie ABS to 7+1 itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 O i to jest rzeczowe wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.