Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> Jaki najlepiej kabelek zakupić do auta. Tak bym mógł sprawdzić parametry pracy silnika, zczytać

> błędy i je wykasować i nie trzeba było przerabiać tego kabla. Dzięki

VAG KKL, silnik robi się bez przeróbek, przerabiać trzeba jak chcesz się połączyć z jaskami czy abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki najlepiej kabelek zakupić do auta. Tak bym mógł sprawdzić parametry pracy silnika, zczytać

> błędy i je wykasować i nie trzeba było przerabiać tego kabla. Dzięki

Do stilo elm327 1.3a=<, gada z silnikiem i can'em.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy możesz sprawdzić jaki masz kabel ELM poprzez przycisk test w ustawieniach

Mam komunikat: Upłynął limit czasu. Pewnie trzeba by go podpiąć do autka.

> Bo mi pokazuje ELM 1.2 i nie chce się łączyć

ELM 1.2 nie jest wspierany, musisz mieć >=1.3.

Mam takie napisy na naklejce:

283757630-zZdj%EAcia-0002.jpg

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to wiem że nei jest wspierany , sprawdź jak możesz dajać test

Postaram się jutro zabrać laptopa do samochodu i sprawdzę.

A z czym dokładnie masz problem(to, że masz 1.2 to wiem)?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy Ci przy teście pokaże 1.3 czy 1.2 i wtedy wszystko będe wiedział.

ELM zdaje się, że składa się z konwertera usb-rs232 oraz z właściwego interfejsu.

Po podłączeniu do usb zasilany jest konwerter, ale nie jest zasilany interfejs, który jest zasilany z EOBD w samochodzie.

Tak czy inaczej właśnie wróciłem z samochodu:

Code:



COMMAND: ATZ

RESPONSE: ATZ

ELM327 v1.3a>

COMMAND: ATE0

RESPONSE: ATE0

OK>

COMMAND: ATL0

RESPONSE: OK>

COMMAND: ATH0

RESPONSE: OK>

COMMAND: ATSPC

RESPONSE: OK>

COMMAND: ATS0

RESPONSE: OK>

COMMAND: ATCAF0

RESPONSE: OK>

COMMAND: ATCFC0

RESPONSE: OK>

COMMAND: ATCRA 7B0

RESPONSE: OK>

COMMAND: ATSH 7B0

RESPONSE: OK>

COMMAND: ATAT1

RESPONSE: OK>

COMMAND: ATST41

RESPONSE: OK>

COMMAND: ATZ

RESPONSE: ELM327 v1.3a>


Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krótkie pytanie:

> Czy ten kabelek http://www.allegro.pl/item1025204919_vag_kkl_2_linie_k_usb_obd2_vag_obd_i1.html

> będzie kasował błędy w MW rocznik styczeń 2004?

Silnik: tak,

Airbag, abs, wspomaganie: musisz przerobić kabelek(opis jest w moim poście w tym wątku).

Jak chcesz gadać z body computerem(np. service reset i wiele innych) to musisz mieć elm'a(elm gada też z silnikiem), na głównej stronie FES'a masz opisane do czego jaki interfejs.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko jest jeden problem bo do podłączenia do naszej "abarthowskiej" centralki trzeba mieć płatną

> wersję FES-a

> To jawna dyskryminacja

To jak będziesz w Łodzi to zapraszam do mnie, za symboliczną opłatą... wink.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myślałem że fajnie by było auto obsługiwać jednym programem ,

200zł i masz.

> a tu niestety kolega Yani

> przyciął w kuleczki

Nie przyciął tylko spopularyzował wyniki swojej pracy a teraz chciałby mieć z tego pieniążki na chlebek smile.gif

Osobiście uważam, że powinien wprowadzić wersję płatną wcześniej, pozyskałby klientów z BBMM bo teraz przy pomocy wersji 1.6 można zrobić w BBMM 99% rzeczy a resztę przez darmową wersję.

Darmowa wersja powinna max umożliwiać odczyt błędów(albo nawet powinna tylko informować, że są błędy i ile ich jest), ale nie powinna pozwalać kasować błędów.

Pozdrawiam BAS

ps. Wiem, że zaraz mnie tu zjedzą, wiem, że jestem złym człowiekiem, chorym kapitalistą itd.

Ale z drugiej strony to czy ktoś z nas chciałby pracować za darmo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz rację że za swoją pracę powinien mieć wynagrodzenie ,ale powinien zrobić dostęp lub blokadę do

> wszystkich centralek silnika ,a nie tylko do wybranych.

Płatne są te nowo dodawane, nie ma sensu robić starych płatnych bo ludzie już mają starsze wersje, które je obsługują, ale w sumie mógłby tak zrobić.

Jak jutro będę się nudził w biurze to mu to napiszę smile.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przez jaki okres czasu po zapłacie dostaje się darmowe aktualizację ??

Nie określił, czyli dość długo.

> Jak zapłacić jemu ??

Przez jego stronę za pośrednictwem paypal.

> Czy lepej kupić na Allegro za 209zł

Nie wiem czy Yani na takie coś się zgadza.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakich sterów używacie do ELM'a?

Jestem szczęśliwym posiadaczem tego ustrojstwa jednak ...

Interfejs bez problemu działa z silnikiem, natomiast "service interval" lub połączenie z "Body computer" wywala mi radosnym komunikatem o sprawdzeniu kabla lub połączenia.

Co jest nie tak? Niby wszystko z portami ustawione jest OK a gadać nie chce. Zacząłem podejrzewać, iż może to sterowniki (na płytce była ich mnogość).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie jakich sterów używacie do ELM'a?

Takich jakie były standardowo w XP.

> Interfejs bez problemu działa z silnikiem,

Bo z silnikiem łączy się po linii K(pin 7 we wtyku).

> natomiast "service interval" lub połączenie z "Body

> computer" wywala mi radosnym komunikatem o sprawdzeniu kabla lub połączenia.

> Co jest nie tak?

IMO masz uwalonego ELM'a.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego każdy pomysł jest dobry ale zeby był w pełni przydatny jak sam to nazwałeś dla przyszłych

> pokoleń to zrób kilka zdjęć poglądowych... ułatwi to sprawę innym.

z duzym opóźnieniem, ale udało się:

dscf5912.jpg

dscf5917x.jpg

dscf5918.jpg

dscf5919.jpg

dscf5920.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Panowie czy w płatnej wersji jest może podgląd korekt LTFT I STFT w abarcie są akurat dwa banki

> bank1 i bank3 i do każdego banku potrzebuję podglądnąć korekty

Sprawdź sobie w darmowej bez podłączania do samochodu połącz się(ctrl+F10) i sprawdź.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie chce mi się odpalić test 2 biegu wentylatora. 1 startuje bez problemu.

Pokazał mi się na chwilę błąd P010 z informacją, że świeci się a nic się nie świeciło ( błąd wykasowany). W nadwoziu pojawia mi się błąd spryskiwacza reflektora a nigdy to auto tego nie posiadało smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chce mi się odpalić test 2 biegu wentylatora. 1 startuje bez problemu.

A autko Ci się przypadkiem nie przegrzewa w korku?

Generalnie test 1 i 2 biegu wentylatora działa mi zarówno w stilo jak i w marei.

Gdyby nie działał Ci 1 bieg to powiedziałbym, że poszedł Ci się paść opornik, ale skoro drugi bieg powiedział 30.GIF to jak już upewnisz się, że kable są ok to sprawdź przekaźnik 1 biegu wentylatora.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie jest ten przekaźnik ?

Szukaj po kablach 1-biegu od wentylatora w stronę akumulatora, zdaje się, że tam będzie, chyba że fiat gdzieś go schował, ale jeśli schował to gdzieś w okolicach wentylatora.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnię, żeby pytający miał jasność.

> Główny przekaźnik T7 to ten w środku największy kwadratowy,

Czyli odpowiada za drugi bieg.

> a drugi T6 czerwony, pierwszy z lewej

> od bezp. włącza napięcie przez opornik.

Przez opornik czyli pierwszy bieg.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety elektryk ze mnie żaden. A skoro odpala się w normalnym użytkowaniu to chyba nie ma co

> szukać na siłę

Pewności żadnej nie masz. Jeśli nie działa diagnostyka to jak sam nie masz do tego ręki to podjedź do elektryka albo do ASO i za kilka złociszy Ci to sprawdzą.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Główny przekaźnik T7 to ten w środku największy kwadratowy, a drugi T6 czerwony, pierwszy z lewej

> od bezp. włącza napięcie przez opornik.

wg tego rysunku 283869540-12.jpg

puste mam 5,6,8.11.12

Tylko, że jak patrzyłem w tym programie to tak ma być. Wy chyba macie 2 przekaźniki do wentylatora, ja mam tylko 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprzejmie donoszę, że w wersji 2.3 poprawiono(wymaga karty kodowej) włączanie/wyłączanie mrugania kierunkowskazami przy otwieraniu/zamykaniu stilo, dzięki czemu moje stilo potrafi powiedzieć, że je zamknąłem(1 mrugnięcie) albo otworzyłem(2 mrugnięcia).

Żeby było zabawniej, bawiłem się ostatnio Exmainerem w ASO i nie udało się aktywować a FES sobie poradził smile.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozrysowałem skrzynkę Stilo 1.4

Widać, że się różnią. U mnie teoretycznie nie ma typowego przekaźnika od wentylatora. Zrobiłem test wentylatora w inny sposób. Rozgrzałem auto, po jakimś czasie odpalił się wentylator na 1 bieg, odpaliłem klimę i załączył się 2 bieg. Wygląda, że wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uprzejmie donoszę, że w wersji 2.3 poprawiono(wymaga karty kodowej) włączanie/wyłączanie mrugania

> kierunkowskazami przy otwieraniu/zamykaniu stilo, dzięki czemu moje stilo potrafi powiedzieć,

> że je zamknąłem(2 albo 3 mrugnięcia) albo otworzyłem(1 mrugnięcie).

> Żeby było zabawniej, bawiłem się ostatnio Exmainerem w ASO i nie udało się aktywować a FES sobie

> poradził

> Pozdrawiam BAS

Rozumiem, ze trzeba ELMa z CANem, do tego FES 2.3 reg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.