Skocz do zawartości

Ekodrajwing mejd izi


gorex

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem dzisiaj test.............

Jechałem w średnim ruchu, na tym samym dystansie, z takim samym obciążeniem.

..............niedouczony kierowca też ten samzlosnik.gif.

W jedną stronę jechałem "w kapeluszu", nie wkręcałem silnika na wyższe obroty, wolno, nie wadząc nikomu.

Spalanie jak zwykle - daleko od katalogowego - 10,3l/100km.

Z powrotem jechałem............jak szaleniec.

Cały czas wysokie obroty (oczywiście nie jestem kierowcą wyczynowym więc wysokie to dla mnie 3.5-4.5 rpm). Rozpędzanie "na maxa" itp.

Spodziewałem się co najmniej 13l/100 a tu...........8.3l/100km.

Nosz w mordeczkę. To ja tu pyrkoczę i pali jak smok a jak prostuję rurę to tak spada.

Może turbo benzyna ma inne wymagania?? W dieslu "pyrkotanie" było sposobem na niskie spalanie, a tu spodziewałem się czegoś podobnego (w końcu max. moment obrotowy mam też przy 1500rpm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już bez przesady że 13l wink.gif przy tak niskich obrotach.

Jak docierałem przy sprzedaży Fiacika Maree 1,6 piłując go sobie w 80% do 6k rpm a czasem wyżej do 7(dalej bez odcinki icon_eek.gif) spalił mi tylko i wyłącznie po takim mieście ok. 11-12 litrów LPG!!!

Jeżdżąc normalnie do 3-4 k rpm jarał 9,5-10litrów zlosnik.gif

Dieslem jak klekoczesz bez obciążeni nadmiernego to spali najmniej przy niskich obrotah, ale też nie każdy diesel. Bo z kolegi 2,0 D-4D avensisa nowego przy 2-3 osobach mniej pali przy 150 km/h niż przy 130 km/h zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to też zależy jak wysoko ma autko max moment... Jak będzie max moment ułożony wysoko to wcale

> spalanie nie będzie małe przy niskich obrotach...

a co jesli mam moc maksymalna przy 5500 obr/min, a maks moment przy 3500 obr/min...? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to też zależy jak wysoko ma autko max moment... Jak będzie max moment ułożony wysoko to wcale