Skocz do zawartości

silnik 1.2 85KM i skrzynia z 1.0 - da radę ?


fenix8

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy tutaj czy na technicznym, pytanie do tych co jeździli, czy seryjna skrzynia z 1.0 fire nie rozsypie się przy silniku 1.2 85 KM ??

a i jakich osiągów oraz spalania przy spokojnej i ostrej jeździe można się spodziewać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy tutaj czy na technicznym, pytanie do tych co jeździli, czy seryjna skrzynia z 1.0 fire

> nie rozsypie się przy silniku 1.2 85 KM ??

> a i jakich osiągów oraz spalania przy spokojnej i ostrej jeździe można się spodziewać ??

Jak przy 1.2T wytrzymuje to i 16v spokojnie obleci. Te skrzynie są bardzo mocne - ja przez 1.5 roku miałem jedynie problem z synchronizatorem 5-tki i ogólnie z wybieraniem biegów ale to tylko dlatego, że ją rozbierałem w celu uszczelnienia i coś chyba nie do końca idealnie poskładałem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat pytam o 8v a nie 16v, gdyż na cento jest takowy do kupienia, moc 86 KM, 114 Nm... i tak się zastanawiam czy moja obecna skrzynia wytrzymałaby go...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy tutaj czy na technicznym, pytanie do tych co jeździli, czy seryjna skrzynia z 1.0 fire

> nie rozsypie się przy silniku 1.2 85 KM ??

> a i jakich osiągów oraz spalania przy spokojnej i ostrej jeździe można się spodziewać ??

Skrzynie z fire n/a mają przewidziany seryjnie przenoszony moment 150Nm.

Mniej więcej takich przy 8v:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaką średnicę ma tarcza w 1.4?

180 według IC

W 1.0 na grubym wałku też ma 180

ale katalog pokazuje różne do 1.0 i 1.4

a u mnie jest Valeo 006803 z tego co pamiętam... czyli to do 1.4 i niektórych 1.1 spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam skrzynie od 1.0 fire do silnika 1.2 16V....bardzo fajnie razem pasuje bo skrzynia 1.0 jest

> dluuugasna

Mówisz o skrzyni z gaźnikowej fajerki, tak? zeby.GIFzlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 180 według IC

> W 1.0 na grubym wałku też ma 180

> ale katalog pokazuje różne do 1.0 i 1.4

> a u mnie jest Valeo 006803 z tego co pamiętam... czyli to do 1.4 i niektórych 1.1

NO to ja takiej właśnie potrzebuję waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NO to ja takiej właśnie potrzebuję

Sam miałem z tym problem przy wymianie...

bo gość mi dał dwa sprzęgła w sklepie, żebym zobaczył które a drugie zwrócił i przyniosłem mu oba, bo nie takie i dopiero mając moje sprzęgło w rękach doszliśmy do tego, że jest takie jak w 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

witam, odkopie trochę temat, nie chce zakładać nowego. W swojej ósemce (1.2) mam właśnie skrzynie z uno 1.0 gaźnikowego i jest dla mnie za dłuuuugga grinser006.gif Mam chęć zrobić mixa z przełożeniami z 903(mojej starej skrzyni). Ponoć są krótsze niż w uno, ale chciałbym się upewnić. Także mógłby ktoś podać przełożenia w skrzyni z uno 1.0 gaźnik? Bo nigdzie nie mogę ich znaleźć

bedę bardzo wdzięczny 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo, to krótsze przełożenia mają skrzynie od wtryskowców..., zreszta kolega kordek ma skrzynię w 1.0 z diesla i jest masakra... ;p

ps. ja mam 90 km/h przy nieco ponad 3k rpm, a TY ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam, odkopie trochę temat, nie chce zakładać nowego. W swojej ósemce (1.2) mam właśnie skrzynie z

> uno 1.0 gaźnikowego i jest dla mnie za dłuuuugga Mam chęć zrobić mixa z przełożeniami z

> 903(mojej starej skrzyni). Ponoć są krótsze niż w uno, ale chciałbym się upewnić. Także mógłby

> ktoś podać przełożenia w skrzyni z uno 1.0 gaźnik? Bo nigdzie nie mogę ich znaleźć

> bedę bardzo wdzięczny

znajduj taka skrzynie od 1.0 na wtrysku...przelozenia sa imo idealnie dopasowane do oszczednej w miare jezdzie...bo wszystkie z cc/sc sa imo krotki i nadaja sie na sprinty...max predkosc na nich to bodajze 190...a na skrzyni od 1.0 SPI wyciagasz 210 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co mi wiadomo, to krótsze przełożenia mają skrzynie od wtryskowców..., zreszta kolega kordek

> ma skrzynię w 1.0 z diesla i jest masakra... ;p

W moim 903 są takie przełożenia jak w 1.3D wg ori instrukcji.

> ps. ja mam 90 km/h przy nieco ponad 3k rpm, a TY ??

To na V czy IV? Ja na IV mam 60-2tys, 80-3tys, 100-4tys. V niestety brak zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na IV biegu mam:

2tys. - 60km/h

3tys. - 90km/h

4tys. - 120km/h

na V biegu mam o 1tys mniej przy podobnych prędkościach

właśnie chodzi mi o to żeby jak najszybciej dobijał do stówki grinser006.gif

Chciałbym dać pierwsze 4biegi z 900, a 5bieg z uno(taki oszczędny zlosnik.gif)

Tylko zanim się za to wezmę chciałbym je porównać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znajduj taka skrzynie od 1.0 na wtrysku...przelozenia sa imo idealnie dopasowane do oszczednej w

> miare jezdzie...bo wszystkie z cc/sc sa imo krotki i nadaja sie na sprinty...max predkosc na

> nich to bodajze 190...a na skrzyni od 1.0 SPI wyciagasz 210

Przy ilu rpm?

U mnie przy ~130-135 na V biegu jest 4,5 krpm spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak Ci już napisaliśmy, szukaj skrzyni z wtrysku mono-motronic, bo jest najkrótsza z tych stosowanych w uno, bo te dane co podałeś na 4 ja mam na 5, lub skrzyni z cc sportinga, bodajże 514 oznaczenie, ona ponoć jest jeszcze krótsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

banalnie znaleźć, a czasami w cenie skrzyni kupisz całego uniaka smile.gif

i nie tak jak w cc, mokre półosie ma... kwestia jest tylko w różnicy grubości wałka

ps. moja dla mnie jest za krótka... chętnie zamienię na dłuższą 5-cio biegową zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenia z diesla nie skrzynię icon_rolleyes.gifwpysk.gif Aczkolwiek linka sprzęgła do mojego pasuje jedynie z 1.7D oink.gifzlosnik.gifgrinser006.gif Wolę nie wiedzieć z czego jeszcze mam graty w moim fabrycznym Uniaku ze słonecznej Italii hehe.gifzlosnik.gifzlosnik2.gifhahaha.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do filmkiu, tak się moje 1.4 bez turbo rozpędza

W szczególności powyżej 160km/h grinser006.gif

Tam też nie było turbo...

A 1.4 to bardzo daleko do ówczesnego setupu 1.2...

Sprawdzone w porównaniu z wybebeszonym 1.5 na ostrym wałku i przelocie + porting głowicy, które też nie dawało rady fajerce.

Skoro powtarzalne było realne zejście poniżej 10s do 100, to o czymś świadczy.

Ale to trzeba wsiąść, przejechać się i porównać.

Zapytaj Tschooba jak latało moje 1.2 16v w jego aucie i z kim się łapał. ok.gif A tutaj to już była całkowita seria.

Szkoda, że nie nagrałem filmiku na 16v z większą przepustką i przelotem...

> Fenix, pakuj coś poważnego, a nie jakieś 1.2 2.0 albo jakieś V6 wsadź

Zazwyczaj na wielkich dyskusjach na forum się kończy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W szczególności powyżej 160km/h

> Tam też nie było turbo...

> A 1.4 to bardzo daleko do ówczesnego setupu 1.2...

> Sprawdzone w porównaniu z wybebeszonym 1.5 na ostrym wałku i przelocie + porting głowicy, które też

> nie dawało rady fajerce.

> Skoro powtarzalne było realne zejście poniżej 10s do 100, to o czymś świadczy.

> Ale to trzeba wsiąść, przejechać się i porównać.

> Zapytaj Tschooba jak latało moje 1.2 16v w jego aucie i z kim się łapał. A tutaj to już była

> całkowita seria.

> Szkoda, że nie nagrałem filmiku na 16v z większą przepustką i przelotem...

A co tam nadłubaliście w tym 1.2 8V, że jechało lepiej niż 1.5 na ostrym wałku? cfaniaczek.gif Pytam całkiem poważnie, bo mam całkiem podobny silnik w Punto i fajnie by było jakby się lepiej odpychał. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> j.w

> Fakt skrzynia dobra do oszczędzania. W panujących warunkach, jeżdżąc pełnym ogniem,trochę lajtowo,

> dużo po mieście i trochę za spalanie wyszło mi 6l/100 (silnik 1.2 75km)

Ech ja wczoraj zrobiłem prawie 600km po kraju i jadąc dość ostro, powiedzmy - w tempie autostradowym (bo faktycznie, między W-wą a Radomiem dało się pojechać miejscami ponad dwie... no nie ważne rotfl.gif) hehe.gif wyszło mi spalanie 11l/100km GAZU i nawet nie wiesz jak mnie to cieszy rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przełożenia z diesla nie skrzynię Aczkolwiek linka sprzęgła do mojego pasuje jedynie z 1.7D

> Wolę nie wiedzieć z czego jeszcze mam graty w moim fabrycznym Uniaku ze słonecznej Italii

Mi trzeba samą 5-tkę zmienić bo wczoraj łapałem 6300 obr/min i więcej nie chciało jechać beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ech ja wczoraj zrobiłem prawie 600km po kraju i jadąc dość ostro, powiedzmy - w tempie

> autostradowym (bo faktycznie, między W-wą a Radomiem dało się pojechać miejscami ponad dwie...

> no nie ważne ) wyszło mi spalanie 11l/100km GAZU i nawet nie wiesz jak mnie to cieszy

No to gratki, wg mnie świetny wynik. claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co tam nadłubaliście w tym 1.2 8V, że jechało lepiej niż 1.5 na ostrym wałku? Pytam całkiem

> poważnie, bo mam całkiem podobny silnik w Punto i fajnie by było jakby się lepiej odpychał.

Jak wiadomo - zespół napędowy fire jest sporo lżejszy od SOHC wink.gif

Mocy nigdy nie zmierzyłem, ale to z jakimi samochodami się ganiałem o czymś świadczy. Nie było problemów z Golfem III 2.0 115km, Vectrą 2.2DTi 140km, 340Nm, wszelakie VAG-i TDI do 130km włącznie, ale z takim golfem 130km łapałem się tylko raz ok.gif Dostałem od golfa IV 1.8T, ale tu się nie ma co dziwić grinser006.gif Zwykłe 1.8 20V zmordowałem grinser006.gif Ogólnie lubowałem się w dręczeniu panzerwagenów - Scirocco 1.4 TSI 122km, Bora 2.3 VR5 170km 4motion, z takimi też uno dawało radę. Takie sprinty 0-120 dają masę frajdy;) No i jeszcze fakt, że przesiadając się z GT, które do 100km/h potrzebuje ok. 6s, do uno nie odczuwałem tej przepaści tak bardzo, jak by się można tego spodziewać. ok.gif

Co do silnika - głowica po ścięciu (bodajże 0,8mm) i zrobieniu kanałów - nieznacznie powiększone, już nie pamiętam o ile, zawory na 3 kąty+lekkie odchudzenie. Poprawione komory spalania. Zamach 5kg, zamiast 7,66kg. Później był mod przepustnicy, ale do cywilnej jazdy powróciła seryjna. Wydech najpierw michael do 1.0, później ten z 1.3T, a chwilami totalny przelot. Nie zdążyłem zrobić kolektora wydechowego, a na tym można dużo ugrać ok.gif Kluczem był zdrowy silnik z przebiegiem około 60 tys km, profilaktycznie nowe pierścienie i jeszcze kilka drobnych zabiegów. Filmik jest tylko jeden i to z momentu kiedy jest większość seryjnych gratów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No no to nieźle, lista imponująca. takie pytanie jeszcze mam, czemu do jazdy na codzień wróciła

> seria przepustnica? No i co zmodyfikowałeś w tej drugiej przepustnicy? Rozwiercona była?

Do dziś żałuję, że nie mogłem wtedy zmienić trochę w mapach w oryginalnym ECU, wtedy efekt byłby naprawdę dobry ok.gif Ale co się odwlecze, to się zrobi na innym aucie grinser006.gif

Przepustka rozwiercona i przerobiona w części za talerzykiem oraz na górze górze usunięty kołnierz wink.gif Powód zmiany na seryjne graty - spalanie, które w głównej mierze wynikało z but.gif i brak kasy na programator i szerokopasmówkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do dziś żałuję, że nie mogłem wtedy zmienić trochę w mapach w oryginalnym ECU, wtedy efekt byłby

> naprawdę dobry Ale co się odwlecze, to się zrobi na innym aucie

> Przepustka rozwiercona i przerobiona w części za talerzykiem oraz na górze górze usunięty kołnierz

> Powód zmiany na seryjne graty - spalanie, które w głównej mierze wynikało z i brak kasy na

> programator i szerokopasmówkę...

i po tych wszystkich modyfikacjach jeździłeś na seryjnym programie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i po tych wszystkich modyfikacjach jeździłeś na seryjnym programie?

Zakres adaptacji i korekcji w przypadku modyfikacji silnika wolnossącego w kompach IAW, a w szczególności 49F jest duży i bez problemu koryguje i akceptuje zmienione warunki pracy jeśli chodzi o dawkę paliwa - potwierdzały to pomiary afru. Mi natomiast zależało na korekcie zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakres adaptacji i korekcji w przypadku modyfikacji silnika wolnossącego w kompach IAW, a w

> szczególności 49F jest duży i bez problemu koryguje i akceptuje zmienione warunki pracy jeśli

> chodzi o dawkę paliwa - potwierdzały to pomiary afru. Mi natomiast zależało na korekcie

> zapłonu.

czyli trzeba zacząć modzić głowice na sezon 2011 grinser006.gif

masz jakieś fotki swojej głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakres adaptacji i korekcji w przypadku modyfikacji silnika wolnossącego w kompach IAW, a w

> szczególności 49F jest duży i bez problemu koryguje i akceptuje zmienione warunki pracy jeśli

> chodzi o dawkę paliwa - potwierdzały to pomiary afru. Mi natomiast zależało na korekcie

> zapłonu.

zapłon najprościej skorygować wariatorem np stagowskim.

Można tam całą mapę zaprogramować

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapłon najprościej skorygować wariatorem np stagowskim.

> Można tam całą mapę zaprogramować

> pozdr

Teraz to mogę zrobić bez dokładania czegokolwiek grinser006.gif

Seryjne ECU daje ogromne możliwości, a np we wspomnianym wcześniej 49F mapy są wyskalowane w serii do 7300rpm. Oczywiście nad tym czuwa wcześniej odcinka, ale to tylko jedna wartość do poprawki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.