piotr1982 Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Witam, chciałem się dowiedzieć jakie jest Wasze zdanie i opinie na temat tego samochodu. Czy ten silnik to jednostka VW? Jak z jego awaryjnością oraz czy dobrze znosi gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Stara sprawdzona jednostka VW 16V, montowana od 2000 roku w Golfach, Polo, Fabiach, Octaviach, Ibizach itp. Początkowo miał 75 KM, po niewielkich zmianach (chyba tylko program) podnieśli moc do 85KM. Sekwencję znosi ponoć dobrze. Aaa - często są gifty : to wykres mojego silnika z hamowni po przebiegu 115kkm. Miał mieć 75KM i 126Nm, wyszło o 6.5KM więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Witam, > chciałem się dowiedzieć jakie jest Wasze zdanie i opinie na temat tego samochodu. > Czy ten silnik to jednostka VW? Jak z jego awaryjnością oraz czy dobrze znosi gaz. Jezdzilem VW Fox z tym silnikiem tylko, ze w wersji 75KM. Jak dla mnie to ten silnik to nieporozumienie. Z wlaczona klimatyzacja praktycznie nie dalo sie jechac, a wez pod uwage, ze Ibiza bedzie sporo ciezsza. Poza tym ja nie lubie silnikow, ktore trzeba wysoko krecic bo wtedy halasuja i jazda staje sie meczaca. Tutaj poza halasem, niewiele wiecej sie dzialo... Aha, spalanie przy spokojnej jezdzie wynosilo 6,5 Do miasta moze wystarczy, ale w trase bym tym nie chcial jechac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Witam, > chciałem się dowiedzieć jakie jest Wasze zdanie i opinie na temat tego samochodu. > Czy ten silnik to jednostka VW? Jak z jego awaryjnością oraz czy dobrze znosi gaz. Silnik trwały ale straszny muł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Miałem w fabii ten silnik z sekwencyjnym gazem i znosił to dobrze spalał po mieście ok. 8-9 l gazu Jeśli chodzi o osiągi szału nie ma niestety silnik lubi wysokie obroty. Jeśli kupujesz nówkę to bym pomyślał nad TSI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Początkowo miał 75 KM, po niewielkich zmianach (chyba tylko program) podnieśli > moc do 85KM. Niestety to nie tylko sam program. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Miałem w fabii ten silnik z sekwencyjnym gazem i znosił to dobrze spalał po mieście ok. 8-9 l > gazu > Jeśli chodzi o osiągi szału nie ma niestety silnik lubi wysokie obroty. > Jeśli kupujesz nówkę to bym pomyślał nad TSI. bardziej od osiągów cenie to co mi napisał seat: Quote: Dziękujemy za zainteresowanie marką SEAT, a w szczególności modelem Nowa Ibiza. Do silników bez turbodoładowania, czyli 1,2 70KM, 1,4 85 KM, 1,6 105KM istnieje możliwość zamontowania instalacji gazowej rekomendowanej przez Polskie przedstawicielstwo SEAT-a. Montaż takiej instalacji w ASO nie ma żadnego wpływu na gwarancję na samochód. Cena takiej instalacji to 3400 PLN. myślę że taki 1,4 o ile warte to jest coś to był by złoty środek Bez urazy... ale ile bym nie wypił i z której strony spoglądał na fabie to wygląda ohydnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Bez urazy... ale ile bym nie wypił i z której strony spoglądał na fabie to wygląda ohydnie Ale nowa ibiza bardzo podobna do fabiedy jest tak naprawde - moze jakbys zderzaki zalozyl od seata Moje prywatne zdanie, ze fabieda hatchback jeszcze ujdzie, zwlaszcza po lifcie. Ale kombi to jeden z brzydszych samochodow na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Ja miałem zakładaną sekwencję w ASO w sumie autem jeżdziłem rok i przejechałem ok 45 kkm. Wszystko było bez problemu, no może jednym panów w ASO trzeba wcześniej uprzedzać, że masz gaz aby sprowadzili filtry do niego. Co do fabii to była firmówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Ja miałem zakładaną sekwencję w ASO w sumie autem jeżdziłem rok i przejechałem ok 45 kkm. Wszystko > było bez problemu, no może jednym panów w ASO trzeba wcześniej uprzedzać, że masz gaz aby > sprowadzili filtry do niego. > Co do fabii to była firmówka a jakie są ceny przeglądów? mocno zdzierają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > a jakie są ceny przeglądów? mocno zdzierają? za sam gaz brali chyba coś ponad 100 zł ale to było z dwa lata temu no i skoda a nie seat ale mając teraz porównanie do peugeota - fakt że samochód segment wyżej - to ceny były nawet przyzwoite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Z moich doświadczeń w użytkowaniu wersji 75KM: - awaryjności tego motoru możesz się nie obawiać, - LPG znosi wyśmienicie, - czy "jedzie" sprawdź sam , - zdarza się, że wykazuje pewien apetyt na olej, niewielki ale jednak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Z moich doświadczeń w użytkowaniu wersji 75KM: > - awaryjności tego motoru możesz się nie obawiać, Tylko cewki. Olej faktycznie, lubi wypić - jak silnik jest na "wysokich" obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Tylko cewki. Fakt! Zapomniałem, że mam już 2 nowe. Naprawa jednak jest prosta (5 minut na drodze) i tania (~100pln). Warto mieć jedną zapasową cewkę w bagażniku, bo padają bez ostrzeżenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Mam to autko z tym silnikiem i gazem BRC 24 montowanym w ASO. Gaz chodzi bezproblemowo niewielki spadek mocy. Ale niestety czy na benzynie czy lpg silnik nieelastyczny trza kręcic by to jechało. Dodatkowo drażni mnie specyficzny klekot który ten silnik z siebie wydaje. Auto mam dopiero roczek ale coraz więcej rzeczy mnie irytuje. Tu z klamki zszedł chrom. Tu klosze zaparowły. Coś trzeszczy w desce. Ale może mam za duże wymagania Do wyglądu i prowadzenia nie mam zastrzeżeń. Masz pytanka chętnie odpowiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Pierwsza mi padła przy ~80kkm. Obecnie przy ~110kkm została mi jedna "fabryczna". Za cewki boscha płaciłem 140zł. Fakt, jak już raz się zmieni, to potem szybciej się wymienia niż żarówki Ciekawe czy przy tym 85 konnym coś poprawili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Mam to autko z tym silnikiem i gazem BRC 24 montowanym w ASO. Gaz chodzi bezproblemowo niewielki > spadek mocy. Ale niestety czy na benzynie czy lpg silnik nieelastyczny trza kręcic by to > jechało. Dodatkowo drażni mnie specyficzny klekot który ten silnik z siebie wydaje. Auto mam > dopiero roczek ale coraz więcej rzeczy mnie irytuje. Tu z klamki zszedł chrom. Tu klosze > zaparowły. Coś trzeszczy w desce. Ale może mam za duże wymagania Do wyglądu i prowadzenia > nie mam zastrzeżeń. Masz pytanka chętnie odpowiem Czy ten klekot silnika to taka jego charakterystyczne cecha czy gaz na niego tak wpływa? Po roku i przejechaniu xxx km instalacja się już zwróciła i zarabia na siebie? Poza takimi duperelami wystąpiła jakaś poważna awaria żeby nie dało się jechać? W serwisie są kumate osoby i jak jedziesz na przegląd wiedzą co robić z autem czy się uczą ta Twoim przypadku? Ceny przeglądów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Po roku i przejechaniu xxx km instalacja się już zwróciła i zarabia na siebie? W necie masz sporo kalkulatorów opłacalności montażu instalacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Czy ten klekot silnika to taka jego charakterystyczne cecha czy gaz na niego tak wpływa? To cecha charakterystyczna raczej, gdyz jeżdziłem na przeglądzie testówka aby porównac i też to ma a byla na pb. No i jak nie nasłychujesz to w kabinie przy zamknietych oknach i tak tego nie słyszysz Na gazie dochodzi klekot wtrysków na wolnych obrotach > Po roku i przejechaniu xxx km instalacja się już zwróciła i zarabia na siebie? U mnie sytuacja się zmieniła gdyż auo zaczeło mniej jeżdzić po roku mam koło 20tyś. Także zależy kto ile jeżdzi > Poza takimi duperelami wystąpiła jakaś poważna awaria żeby nie dało się jechać? Odpukać brak > W serwisie są kumate osoby i jak jedziesz na przegląd wiedzą co robić z autem czy się uczą ta Twoim > przypadku? Ja na swoj serwis nie narzekam, gdyż nie robią problemów z usterkami (wymiana zaparowanych lamp, a wiem , że niektórym odmawiali) Nic jeszcze nie zepsuli > Ceny przeglądów? Ze wzgledu na przebieg jestem tylko po 15tyś. Ponieważ auto z gazem dochodza filtr regulacja it wyszło 680zł za całość. Aha bierz pod uwagę, że na przeglądy bedziesz musiał jeżdzić tam gdzie go kładłeś. Oczywiście z usterkami jedziesz gdzie chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 28 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 > Witam, > chciałem się dowiedzieć jakie jest Wasze zdanie i opinie na temat tego samochodu. > Czy ten silnik to jednostka VW? Jak z jego awaryjnością oraz czy dobrze znosi gaz. Nie pytałeś się o osiągi, ale dużo osób napisało że to muł. W związku z tym zabiorę głos Jechałem Fabią 2 z tym silnikiem i nie zauważyłem aby to auto muliło. Jazda to była trasa ponad 100km Całkiem przyjemnie jechało, byłem wręcz zaskoczony. Mam porównanie do podobnego gabarytowo auta z nieco tylko słabszym silnikiem - Chevy Aveo. Aveo ma o ile się nie mylę 72KM, a między nim a tą Fabią jest taka przepaść jak stąd do tamtąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 > Mam porównanie do podobnego gabarytowo auta z nieco tylko słabszym silnikiem - Chevy Aveo. > Aveo ma o ile się nie mylę 72KM, a między nim a tą Fabią jest taka przepaść jak stąd do tamtąd ca prawda jeszcze nie jechałem tym samochodem ale nie szukam demona prędkości tylko oszczędności. jeździłem lanosem 1,5 8v, aveo 1,4 8v, palio 1,2... ba nawet pandą 1,1 jakoś da się jeździć więc jeśli osiągi tej Ibizy 1.4 Mpi 85 KM są podobne lub lepsze to w 200% będę zadowolony i mi wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 > wyszło 680zł za całość. Aha bierz pod uwagę, że na przeglądy bedziesz musiał jeżdzić tam gdzie > go kładłeś. Oczywiście z usterkami jedziesz gdzie chcesz znaczy żeby było 100% niedomówień Quote: Do silników bez turbodoładowania, czyli 1,2 70KM, 1,4 85 KM, 1,6 105KM istnieje możliwość zamontowania instalacji gazowej rekomendowanej przez Polskie przedstawicielstwo SEAT-a. Montaż takiej instalacji w ASO nie ma żadnego wpływu na gwarancję na samochód. czyli serwisować i przy ewentualnych usterkach domagać się naprawy mogę w każdym ASO bez względu gdzie była założona instalacja LPG? nie jest to wałek tego typu że LPG mi założą ale "gwarancja dilerska" i uwiązanie do jednego aso? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 29 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 > znaczy żeby było 100% niedomówień > Quote: > Do silników bez turbodoładowania, czyli 1,2 70KM, 1,4 85 KM, 1,6 105KM istnieje możliwość > zamontowania instalacji gazowej rekomendowanej przez Polskie przedstawicielstwo SEAT-a. Montaż > takiej instalacji w ASO nie ma żadnego wpływu na gwarancję na samochód. > czyli serwisować i przy ewentualnych usterkach domagać się naprawy mogę w każdym ASO bez względu > gdzie była założona instalacja LPG? > nie jest to wałek tego typu że LPG mi założą ale "gwarancja dilerska" i uwiązanie do jednego aso? Gwarancje masz nadal Seata na cale auto Seata. jak pisałem reklamujesz usterki w każdym serwisie w kraju. Wyłacząc usterki gazu. Te zgłaszasz tylko tam gdzie montowałeś. Przeglądy gazu robisz tam gdzie ci go kładli . Ale z tego co wiem ta reguła jest w BRC, nawet jak kładziesz do auta bez gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin114 Napisano 29 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 > ca prawda jeszcze nie jechałem tym samochodem ale nie szukam demona prędkości tylko oszczędności. > jeździłem lanosem 1,5 8v, aveo 1,4 8v, palio 1,2... ba nawet pandą 1,1 jakoś da się jeździć więc > jeśli osiągi tej Ibizy 1.4 Mpi 85 KM są podobne lub lepsze to w 200% będę zadowolony i mi > wystarczy Ja mam 1.4 60KM i mi wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.