Skocz do zawartości

Nowe Volvo i system "samohamujący"


Liseh

Rekomendowane odpowiedzi

> Zerowe.

> System hamuje powyżej 30 kmph w takim momencie, że już zdarzenie jest NIE DO UNIKNIĘCIA - co by się

> nie działo -

> Tu jest sporo czujników zaangażowanych - optyczne, laserowe, radar bliskiego zasięgu.

> Wiesz, gdyby to było takie proste, to już dawno ktoś na to by wpadł i wdrożył :-)

Takie zerowe jak to, że poduszki powietrzne wypalą Ci prosto w twarz bez powodu, czy może bardziej zerowe?

PS. To nie jest argument przeciw systemowi. Jeżdżę autem z poduszkami i nie mam fobii. Ale nie ma tu czegoś takiego, jak zerowe prawdopodobieństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> S60 nowe posiada system który poniżej 30 km/h potrafi sam zatrzymać auto, jak wykryje że

> przygwoździmy w poprzedzający nas pojazd, czy inne nie wiadomo skąd pojawiające się

> przeszkody. No i super, tylko jak on to robi przy manualnej skrzyni ? Dusi silnik ?

Moim zdaniem to nigdy żaden automat nie zastąpi zdrowego rozsądku i uwagi.

Ludzie zaczynają być coraz bardziej wygodni, a co za tym idzie może dojść w końcu do sytuacji kiedy to ktoś się będzie tłumaczył "Uderzyłem w ten samochód, bo komputer mi nie kazał hamować".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zerowe.

> System hamuje powyżej 30 kmph w takim momencie, że już zdarzenie jest NIE DO UNIKNIĘCIA - co by się

> nie działo -

> Tu jest sporo czujników zaangażowanych - optyczne, laserowe, radar bliskiego zasięgu.

> Wiesz, gdyby to było takie proste, to już dawno ktoś na to by wpadł i wdrożył :-)

No ale nie wiem skąd to całe podniecenie ?

Czy mi se zdaje czy MB w modelu S wprowadził ACC które samo zatrzymuje auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie miałem. I nie chodzi mi o to jak działa, że wcześniej brzęczy, pipczy i daje sygnały.

> Chodzi o to, że masz auto, które w określonej sytuacji WIE LEPIEJ od Ciebie, co jest dla Ciebie

> dobre i nie możesz tego zmienić.

Ryb, ale to auto robi to, czego nie zrobiłeś, bo np jesteś nieprzytomny.

Autohamowanie przy wyższych prędkościach uruchamia się poza "granicą śmierci".

Samochód widzi, że idiota za kółkiem na pełnej pi...czy wali w samochód przed nim - nie próbuje ominąć, nie hamuje - rwie jak idiota. Najpierw miga, potem brzęczy, jeżeli radar bliskiego zasięgu stwierdza, że NIE MA ABSOLUTNIE ŻADNEJ OPCJI I PRZYPIEPRZYSZ (choćbyś był skrzyżowaniem krzysia hołowczyca i robcia kubicy) - wtedy wdraża hamowanie awaryjne.

> Abstrahując od przyczyn takiej decyzji, każdym autem na rynku możesz sobie wjechać w przeszkodę

> jeśli masz na to ochotę. Systemy będą się awanturować, przygotują się do kraksy itp., ale NIE

> ODBIORĄ CI KONTROLI. Bo człowiek jest NAD systemem i to on podejmuje ostateczną decyzję, jaka

> by ona nie była.

I zgadza się - jeżeli zaczniesz omijać przeszkodę to system WIE, że coś kombinujesz i odpuszcza.

> Tu zaś wymyślili, że oprogramowanie wie lepiej co będzie dla auta i człowieka dobre. Nie neguję, że

> być może nawet w 100% przypadków będzie miało rację. Fakt, że jest to system, który decyduje

> za Ciebie, niezależnie od Twojej woli jest przełomem.

Ale tak nie jest ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale nie wiem skąd to całe podniecenie ?

> Czy mi se zdaje czy MB w modelu S wprowadził ACC które samo zatrzymuje auto ?

Ale Mercedes S nie występuje ze skrzynią manualną, a od tego właśnie "problemu" zaczęła się dyskusja zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się pytam jak to działa, a nie czy to dobrze czy źle że dusi silnik

Tak samo jak ESP może oddziaływać hamulcami na poszczególne koło bez naszego udziału (naciskania hamulca).

Innym dobrym przykłądem jest hill holder który utrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym.

Rozwiązanie samoistnego hamowania od strony technicznej (nie zas decyzji kiedy ma to nastapić czy w jakim wypadku) nie jest trudne. Kolejna ewolucja/funkcja ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ryb, ale to auto robi to, czego nie zrobiłeś, bo np jesteś nieprzytomny.

> Autohamowanie przy wyższych prędkościach uruchamia się poza "granicą śmierci".

> Samochód widzi, że idiota za kółkiem na pełnej pi...czy wali w samochód przed nim - nie próbuje

> ominąć, nie hamuje - rwie jak idiota. Najpierw miga, potem brzęczy, jeżeli radar bliskiego

> zasięgu stwierdza, że NIE MA ABSOLUTNIE ŻADNEJ OPCJI I PRZYPIEPRZYSZ (choćbyś był

> skrzyżowaniem krzysia hołowczyca i robcia kubicy) - wtedy wdraża hamowanie awaryjne.

> I zgadza się - jeżeli zaczniesz omijać przeszkodę to system WIE, że coś kombinujesz i odpuszcza.

> Ale tak nie jest ;-)

Ok, ale wymysliłem inne, typowo polskie zastosowanie systemu.

1. Ja, Bolo i Czacha wyposażeni w bejsbola siedzimy sobie przy drodze.

2. Nadjeżdża nowe S60. Spokojnie wychodzę więc na drogę i czekam. Bolo i Czacha ustawiają się po bokach.

3. Volvo pięknie hamuje, żeby mnie nie przejechać, mimo że kierowca (który już wie co się święci) podejmuje rozpaczliwe wysiłki żeby jechać dalej.

4. Ja, dziękując producentom Volvo stoję sobie dalej na drodze i czekam aż Bolo i Czacha przy pomocy bejsbola wytłumaczą pasażerom zdrowotne i edukacyjne zalety pieszych wycieczek.

5. Odjeżdżamy nowym S60 w siną dal.

rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak samo jak ESP może oddziaływać hamulcami na poszczególne koło bez naszego udziału (naciskania

> hamulca).

> Innym dobrym przykłądem jest hill holder

Tak naprawdę Volvo połączyło aktywny tempomat i radar z niego z funkcjami jakie dają nowe kasety hamulców Boscha.... ale jak wszyscy wiedzą ( no poza specami w Volvo ) radar z aktywnego tempomatu w Volvo często pada... wystarczy mucha co sie rozbije na nim i już sie wyłączy ... no i każe sie zatrzymać i oczyścić ... pewnie i tak było tym razem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, ale wymysliłem inne, typowo polskie zastosowanie systemu.

> 1. Ja, Bolo i Czacha wyposażeni w bejsbola siedzimy sobie przy drodze.

> 2. Nadjeżdża nowe S60. Spokojnie wychodzę więc na drogę i czekam. Bolo i Czacha ustawiają się po

> bokach.

> 3. Volvo pięknie hamuje, żeby mnie nie przejechać, mimo że kierowca (który już wie co się święci)

> podejmuje rozpaczliwe wysiłki żeby jechać dalej.

> 4. Ja, dziękując producentom Volvo stoję sobie dalej na drodze i czekam aż Bolo i Czacha przy

> pomocy bejsbola wytłumaczą pasażerom zdrowotne i edukacyjne zalety pieszych wycieczek.

> 5. Odjeżdżamy nowym S60 w siną dal.

Wszystko fajnie .... ale jaką masz pewność że ten radar działa zlosnik.gif ja tu widze mokrą plamę hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, ale wymysliłem inne, typowo polskie zastosowanie systemu.

> 1. Ja, Bolo i Czacha wyposażeni w bejsbola siedzimy sobie przy drodze.

> 2. Nadjeżdża nowe S60. Spokojnie wychodzę więc na drogę i czekam. Bolo i Czacha ustawiają się po

> bokach.

> 3. Volvo pięknie hamuje, żeby mnie nie przejechać, mimo że kierowca (który już wie co się święci)

> podejmuje rozpaczliwe wysiłki żeby jechać dalej.

> 4. Ja, dziękując producentom Volvo stoję sobie dalej na drodze i czekam aż Bolo i Czacha przy

> pomocy bejsbola wytłumaczą pasażerom zdrowotne i edukacyjne zalety pieszych wycieczek.

> 5. Odjeżdżamy nowym S60 w siną dal.

Tak Ci delikatnie przypomnę że masz w aucie jeszcze kierownicę, możesz zmieniać biegi (nawet jest taki co umożliwia jazdę do tyłu ! icon_eek.gifzlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak Ci delikatnie przypomnę że masz w aucie jeszcze kierownicę, możesz zmieniać biegi (nawet jest

> taki co umożliwia jazdę do tyłu ! )

Jak skręcisz to nadziejesz się na Bola albo Czachę i auto i tak zahamuje. Żeby jechać do tyłu to musisz się zatrzymać, a wtedy bejsbol Czachy już Ci wytłumaczy żebyś dalej nie jechał - obojętnie czy do przodu czy do tyłu.

A w ogóle to ja amator jestem. Profesjonalne chłopaki na pewno dopracują ten plan, żeby nie było wpadek.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> system działa w granicach 30-40kmh to raz...

> dwa że można go wyłączyć przyciskiem - podobnie jak BLIS czy inne systemy

> co widać na tym zdjęciu

Z tego co napisano wyżej to:

- system działa przy KAŻDEJ prędkości

- jest niewyłączalny

- nie da się go obejść, choćbyś wciskał gaz do deski on I TAK zahamuje

Poza tym argument prędkości jest nie na miejscu. Dlaczego?

Jedziesz swoim nowym S60. Z daleka widzisz, że ktoś stoi na drodze (ja, gdyż Bolo i Czacha siedzą jeszcze w krzakach). Co robisz? Nie dodajesz przecież gazu, bo jeszcze nie wiesz o co chodzi. Może to policjant, może jakiś wypadek, może harcerki z ciasteczkami?

Zwalniasz do - nazwijmy to - prędkości decyzyjnej, przy której możesz zarówno wyhamować, jak i dodać gazu. Niestety, zwykle jest ona niższa niż te 30km/h. W chwili gdy zorientujesz się, że harcerki nie mają karków ani włosów, a zamiast ciasteczek bejsbole, jest już za późno. Twoje auto I TAK zahamuje, choćbyś ze skóry wyskoczył.

Et voila! Spotkanie z bejsbolem masz załatwione dzięki technologii XXI wieku.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co napisano wyżej to:

> - system działa przy KAŻDEJ prędkości

> - jest niewyłączalny

> - nie da się go obejść, choćbyś wciskał gaz do deski on I TAK zahamuje

> Poza tym argument prędkości jest nie na miejscu. Dlaczego?

> Jedziesz swoim nowym S60. Z daleka widzisz, że ktoś stoi na drodze (ja, gdyż Bolo i Czacha siedzą

> jeszcze w krzakach). Co robisz? Nie dodajesz przecież gazu, bo jeszcze nie wiesz o co chodzi.

> Może to policjant, może jakiś wypadek, może harcerki z ciasteczkami?

> Zwalniasz do - nazwijmy to - prędkości decyzyjnej, przy której możesz zarówno wyhamować, jak i

> dodać gazu. Niestety, zwykle jest ona niższa niż te 30km/h. W chwili gdy zorientujesz się, że

> harcerki nie mają karków ani włosów, a zamiast ciasteczek bejsbole, jest już za późno. Twoje

> auto I TAK zahamuje, choćbyś ze skóry wyskoczył.

> Et voila! Spotkanie z bejsbolem masz załatwione dzięki technologii XXI wieku.

Aleś się uparł tego Bola i Czachy zlosnik.gif

Mnie się taka sytuacja nie zdarzyła przez 16 lat zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aleś się uparł tego Bola i Czachy

> Mnie się taka sytuacja nie zdarzyła przez 16 lat

No bo takie akcje nie mają sensu. Jak wyjdziesz dziś na drogę, to zrobią z Ciebie mokrą plamę.

Ale jak się wieść rozniesie, że auta same hamują, to nikt nie będzie sobie trudu zadawał, żeby "na stłuczkę", "na oponę" czy na inne przestarzałe sposoby auta kraść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Et voila! Spotkanie z bejsbolem masz załatwione dzięki technologii XXI wieku.

Piękna historia. A powiedz mi dlaczego niby teraz Bolo nie może wrzucić na jezdnię np dwóch kartonów albo położyć gałęzi, żeby zmusić do zatrzymania samochód? Ja tam mimo wszystko wolałbym nie ryzykować wchodzenia przed jadące auto zlosnik.gif

pozdrawiam,

bromsky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się czytać całego tematu, ale to widzieli? Znowu nie zahamował biglaugh.gif

Volvo-V60-Pedestrian-Detection-Full-Auto-Brake.jpg

Zdarzyło się to podczas demonstracji w Australii.

Przeprowadzono 12 prób. V60 zatrzymało się w 9 przypadkach.

W trzech manekin został najechany, a w jedym przypadku auto nie hamowało W OGÓLE icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piękna historia. A powiedz mi dlaczego niby teraz Bolo nie może wrzucić na jezdnię np dwóch

> kartonów albo położyć gałęzi, żeby zmusić do zatrzymania samochód? Ja tam mimo wszystko

> wolałbym nie ryzykować wchodzenia przed jadące auto

> pozdrawiam,

> bromsky

Bo jest potomkiem polskich ułanów i ma fantazję. rotfl.gif

PS. Oczywiście że może, chodziło mi tylko o ładne zilustrowanie faktu, że system który z założenia wie lepiej od człowieka nie zawsze rzeczywiście wie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chce mi się czytać całego tematu, ale to widzieli? Znowu nie zahamował

> Zdarzyło się to podczas demonstracji w Australii.

> Przeprowadzono 12 prób. V60 zatrzymało się w 9 przypadkach.

> W trzech manekin został najechany, a w jedym przypadku auto nie hamowało W OGÓLE

Wiesz, to jest wersja beta. Za kilka lat go dopracują. Ja juz przyzwyczaiłem się do testowania technologii na klientach.

Opłacanie prawników, którzy napiszą instrukcję pełną paragrafów drobnym druczkiem, a następnie Cię zjedzą w sądzie jest mniej kosztowne niż żmudne testy w laboratorium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co nie jest prawdą:

> city safe

> Pedestrain Detection

> Tak, a ten przycisk obok guzika BLIS to volvo sobie dało dla dekoracji...

W wielu autach przycisk "wyłącz ESP" jest dla dekoracji, bo niczego nie wyłącza, więc obecność guzika tu nic nie udowadnia.

A w ogóle to ja tym nie jechałem, bazuję na opisie z wątku. Kol. Sibui jechał i jak on mówi, że działa przy każdej prędkości i nie da się wyłączyć to nie mam powodu mu nie wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> system działa w granicach 30-40kmh to raz...

> dwa że można go wyłączyć przyciskiem - podobnie jak BLIS czy inne systemy

> co widać na tym zdjęciu

Przecież to jest panel od S80/V70...

Jak już coś dajesz, to cholera wiedz chociaż co...

BTW, dołożyć 7+ kpln za zydle w wentylowanym świniaku, 10+ kpln za pakiet bezpieczeństwa z autobrake, ale posępić 1500 za bluetooth to już poracha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yhyyy.

> Ale WIESZ co on wyłącza, prawda ?

> Bo ja twierdzę, że nie wiesz.

CitySafe wyłącza. Zdjęcie poglądowe - nie sądze aby w innych było inaczej.

Niestety volvo nie udostepnia instrukcji jak ford, fiat,alfa na swoich stronach.

Jeśli jest inaczej prosze o poprawienie - najlepiej fragmentem manuala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CitySafe wyłącza. Zdjęcie poglądowe - nie sądze aby w innych było inaczej.

Gównoprawda.

Ten samochód nie ma citysafe.

Czyli - ŹLE sądzisz...

> Niestety volvo nie udostepnia instrukcji jak ford, fiat,alfa na swoich stronach.

> Jeśli jest inaczej prosze o poprawienie - najlepiej fragmentem manuala

Fragmentem, który nie istnieje, bo się nie wyłącza ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CitySafe wyłącza. Zdjęcie poglądowe - nie sądze aby w innych było inaczej.

> Niestety volvo nie udostepnia instrukcji jak ford, fiat,alfa na swoich stronach.

> Jeśli jest inaczej prosze o poprawienie - najlepiej fragmentem manuala

Jest inaczej:) http://www.volvocars.com/pl/sales-services/services/SERWIS/Pages/Instrukcjeobs%C5%82ugi.aspx

niestety do S60 brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty tak mu nie pyskuj, bo on zna Bola i Czachę

> Ja tylko skromnie powiem, że siedziałem w nowej 60tce i rzeczywiście można tam ten system wyłączyć

Się zdecydujcie, Ty siedziałeś, Sibui jeździł ... no raczej skłaniam się do wersji Sibui zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co napisano wyżej to:

> - jest niewyłączalny

instrukcje volvo

dzięki za linka damianos82 - bardzo dobrze ze volvo je w końcu wrzuciło na www (szkoda ze nie kazda marka na to jeszcze wapdła)

Niestety do S60 brak ale są inne.... a w niej czytamy

cityth.jpg

>- system działa przy KAŻDEJ prędkości

i znów patrzymy do instrukcji:

city30kmh.jpg

>30kmh działa system "ostrzegania o ryzyku kolozji z automatycznym hamowaniem" który tylko zmiejsza ewentualne straty. I działa tylko na auta jadące w tym samym kierunku. Ale i to nie zawsze bo :

hamowanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> instrukcje volvo

> dzięki za linka damianos82 - bardzo dobrze ze volvo je w końcu wrzuciło na www (szkoda ze nie

> kazda marka na to jeszcze wapdła)

> Niestety do S60 brak ale są inne.... a w niej czytamy

> i znów patrzymy do instrukcji:

A do jakiego to jest samochodu....

I przypominam, że mówimy o systemie pedestrian detection.

Zamieniam się w słuch.

Chłopaku, no kombinujesz jak świnia pod górę - 'se ne da' i zaakceptuj to - tak ciężko przyznać, że nawet nie trąbiłeś w tym samochodzie w salonie a strugasz znawcę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do jakiego to jest samochodu....

do xc60 bo do S60 NIE MA takowej

> I przypominam, że mówimy o systemie pedestrian detection.

W pierwszym poscie jest napisane

" S60 nowe posiada system który poniżej 30 km/h potrafi sam zatrzymać auto, jak wykryje że przygwoździmy w poprzedzający nas pojazd "

Czyli jak najbardziej na temat

> Chłopaku, no kombinujesz jak świnia pod górę - 'se ne da' i zaakceptuj to - tak ciężko przyznać, że

> nawet nie trąbiłeś w tym samochodzie w salonie a strugasz znawcę ?

Jak się pojawi instrukcja i będzie czarno na białym napisane że nie ma opcji dezaktywacji to wtedy będzie wszytko jasne.

Wyżej napisałem że jeśli się mylę to proszę o poprawienie -ale także o zaargumentowanie tego więcej niż "bo tak".

I nie sądze aby systemu nie dało się wyłączyć. . Tak jak w przypadku PreCrash czy CitySafe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wnosisz jak rozumiem, że wnosisz po instrukcji od XC60, że możliwość wyłączenia w nim

> citysafety = możliwość wyłączenia pedestriana w S60 ?

> Bardzo odważna teza...

Niestety brak instrukcji uniemożliwia sprawdzenie jej. Ja się NIGDZIE nie upieram czy można czy nie (patrz post wyżej). Ja chciał bym widzieć czarno na białym jak jest faktycznie.

To czy mam rację czy nie, nie jest dla mnie istotne. Jeśli się okaże że nie - będę bardzo zaskoczony podejściem volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety brak instrukcji uniemożliwia sprawdzenie jej. Ja się NIGDZIE nie upieram czy można czy

> nie (patrz post wyżej). Ja chciał bym widzieć czarno na białym jak jest faktycznie.

Mówię Ci jak jest i co stwierdziłem empirycznie - mało ?

> To czy mam rację czy nie, nie jest dla mnie istotne. Jeśli się okaże że nie - będę bardzo

> zaskoczony podejściem volvo.

Nic nowego - tak jak napisano - nie można wyłączyć DSTC Niektórym WYDAJE SIĘ, że "skoro jest taka opcja w meniu to można - gprawda - wyłącza się tylko kontrola trakcji, a i to w ograniczonym zakresie.

Empirycznie w różnych warunkach z płytą poślizgową włącznie sprawdzałem.

Na tej samej zasadzie "można" wyłączyć precrash/pedestriana/citysafety.

Owszem - w meniu może taka opcja być (zależnie od modelu), ale - o ile jest - co najwyżej lekko ogłupia ten system.

Postępowanie prawidłowe - nie ma sensu umieszczać takiego "vanity button", celem poprawy samopoczucia kogoś "bo ja jestem kerofca-bombofca i mnie PRZESZKADZA"... .

O ile np widzę sens oddzielnego guziczka wyłączającego BLIS-a (system ten w pewnych specyficznych warunkach pogodowych głupieje - parokrotnie widziałem), o tyle w przypadku "twardych" systemów - bezsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówię Ci jak jest i co stwierdziłem empirycznie - mało ?

Tzn wyłączyłeś system a ten i tak zatrzymał auto czy moze zatrzymał (przed pieszym) auto rozpędzone powiedzmy do 57kmh? opisz proszę bo jestem bardzo ciekawy.

> Nic nowego - tak jak napisano - nie można wyłączyć DSTC Niektórym WYDAJE SIĘ, że "skoro jest taka

> opcja w meniu to można -

Z ESP to roznie jest w roznych markach. Np. w citorenie mozna wył. esp ale tylko do 50kmh. Po przekroczeniu włącza się. W innych sa rozne tryby jego działania - działa później.

> Na tej samej zasadzie "można" wyłączyć precrash/pedestriana/citysafety.

Czyli co - jak wyłącze citysafe to i tak nie wjade w kufer 2-ego auta?

> Owszem - w meniu może taka opcja być (zależnie od modelu), ale - o ile jest - co najwyżej lekko

> ogłupia ten system.

> Postępowanie prawidłowe - nie ma sensu umieszczać takiego "vanity button", celem poprawy

> samopoczucia kogoś "bo ja jestem kerofca-bombofca i mnie PRZESZKADZA"... .

O. Podpisuje sie 2 rekami i nogami. Na codzień nie widze uzasadnienia aby takowe systemy (szczególnie ESP) wyłączać. Po co?

Ale jeśli user sobie tak chce to powinien mieć wybór.

> O ile np widzę sens oddzielnego guziczka wyłączającego BLIS-a (system ten w pewnych specyficznych

> warunkach pogodowych głupieje - parokrotnie widziałem), o tyle w przypadku "twardych" systemów

> - bezsens.

Nie tylko w volvo tak szaleje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn wyłączyłeś system a ten i tak zatrzymał auto czy moze zatrzymał (przed pieszym) auto rozpędzone

> powiedzmy do 57kmh? opisz proszę bo jestem bardzo ciekawy.

Piszę Ci, że nie ma możliwości wyłączenia pedestriana.

> Z ESP to roznie jest w roznych markach. Np. w citorenie mozna wył. esp ale tylko do 50kmh. Po

> przekroczeniu włącza się. W innych sa rozne tryby jego działania - działa później.

Patrz wyżej - po prostu - nie da się wyłączyć.

> Czyli co - jak wyłącze citysafe to i tak nie wjade w kufer 2-ego auta?

Szczerze ? Nie wiem. Zapewne i tak na koniec depnie po spowalniaczu, ale na zasadzie takiej, jak powyżej prędkości krytycznej - ograniczy skutki, ale nie zapobiegnie.

> O. Podpisuje sie 2 rekami i nogami. Na codzień nie widze uzasadnienia aby takowe systemy

> (szczególnie ESP) wyłączać. Po co?

> Ale jeśli user sobie tak chce to powinien mieć wybór.

A IMO nie - popytaj ludzi, KAŻDY powie Ci, że jest "dobrym kierowcą i w ogóle". A jak co do czego przychodzi, to okazuje się, że nawet usiąść za kierownicą nie potrafi, czy nawet fajerką kręcić, a co dopiero faktycznie umieć jeździć.

Dlatego też - sory winietu :-) - wolę, żeby wszyscy byli "ograniczeni".

> Nie tylko w volvo tak szaleje...

W innych markach to pochodna tego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszę Ci, że nie ma możliwości wyłączenia pedestriana.

To na czym polegał ten test?

> Nie wiem. Zapewne i tak na koniec depnie po spowalniaczu, ale na zasadzie takiej, jak

Czyli TEGO nie testowałeś i na dobrą sprawę nie wiesz jak jest w praktyce.

> A IMO nie - popytaj ludzi, KAŻDY powie Ci, że jest "dobrym kierowcą i w ogóle". A jak co do czego

> przychodzi, to okazuje się, że nawet usiąść za kierownicą nie potrafi, czy nawet fajerką

> kręcić, a co dopiero faktycznie umieć jeździć.

> Dlatego też - sory winietu :-) - wolę, żeby wszyscy byli "ograniczeni".

A ja jestem aby nie było obowiązku jazdy z pasami (od 18 lat). Selekcja naturalna zrobiła by swoje. A głupiego i tak nie przekonasz.

> W innych markach to pochodna tego systemu.

Ale funkcja ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To na czym polegał ten test?

Na dokładnym przewiskaniu menu samochodu testowego i przepytaniu ludzi teoretycznie znających się na rzeczy (osoby prowadzącej prezentację).

> Czyli TEGO nie testowałeś i na dobrą sprawę nie wiesz jak jest w praktyce.

Misiu - testowałem w praktyce i w drodze różne systemy jakie są we wolwie. Jak pisałem - włącznie z bujaniem się po płytach poślizgowych, czasem podbramkowych sytuacjach gdzie odzywał się różnie pre-safe, przypadkową aktywacją systemu citysafety (wjechałem pod szlaban - był powyżej maski - jakież było moje zdziwienie, gdy NIE wjechałem ;-), oraz lekturami instrukcji serwisowych.

Filozofią tej marki jest brak możliwości całkowitego odpięcia systemów bezpieczeństwa - i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.