Skocz do zawartości

Jaki SUV/terenówka?


karax

Rekomendowane odpowiedzi

> No dobra co tak bardzo jest nie tak z bezpieczenistwem w VOLVO? BO przeglądałem testy zderzeniowe i

> wychodzi że

> jest bardzo

> Druga sprawa to że ja nie traktuje VOLVO jak segment premium

Jakiegoś dramatu wielkiego nie ma. Ot zdarzają im się wpadki typu ta o której wspomniałem . Ja też nie traktuję Volvo jak premium - problem w tym, że oni ustalają takie ceny jakby nim byli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to się troszkę słabo orientujesz w ofercie BMW. X3 nie jest bynajmniej pierwszym autem gdzie diesel jest najtańszym silnikiem w ofercie To taka zapchaj dziura dla ubogich po prostu.

> Benzyniaki zaczynają się od trzylitrowego R6 N/A i są dużo droższe.

ta marka jakos nigdy mnie nie pociagala zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta marka jakos nigdy mnie nie pociagala

Mnie tez do czasu jak dla jaj zaszedlem do salonu. Niestety a raczej stety marka ta pozwala na zejście z calkowitymi kosztami użytkowania samochodu nawet poniżej średniej dla aut niby tańszych , no a przyjemność z jazdy, technika to całkiem inna bajka. Podstawowa wada jest ciasnota. Da się to jednak przeżyć Jesli ma się świadomość z czego technicznie to wynika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mógłbyś rozwinąć temat ? Brzmi ciekawie

TO typowy BMWholik który uważa że BMW to najlepszy samochód na świecie i kazde inne auto to kupa bo sie prowadzi troszke gorzej niz BMW zlosnik.gif

Oczywiście to nie znaczy że kolega KvM nie ma racji zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TO typowy BMWholik który uważa że BMW to najlepszy samochód na świecie i kazde inne auto to kupa bo

> sie prowadzi troszke gorzej niz BMW

> Oczywiście to nie znaczy że kolega KvM nie ma racji

Ale ja to wiem, strasznie mnie zaciekawił sprawą niskich

kosztów w BMW. Zawsze żyłem w przekonaniu, że marki

premium są droższe w utrzymaniu, co potwierdza żony MB,

stąd moja ciekawość. Może warto poszukać jakiegoś BMW

tym bardziej, że prowadzenie dla mnie ma ogromne znaczenie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pewnych zalozeniach wychodzi podobnie do aut o klase nizszych czy nie majacych plakietki premium.

A wynika to z finansowania leasingiem, wliczonym w koszt samochodu pakietami serwisowymi plus utrata wartosci plus czasami pakiet ubezpieczeniowy. Jak sie zliczy calkowity koszt posiadania BMW i porowna np do VW to wyjdzie podobnie...a BMW to co by nie mowic segment premium....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mógłbyś rozwinąć temat ? Brzmi ciekawie

Już tu parę przykładów podawałem. Opcji jest kilka. Zaznaczam, że nie zawsze wyjdzie taniej, ale jest taka możliwość.

Przykład z życia. BMW serii 1 mimo, że kosztowało w zakupie drożej wyszło mi taniej niż ford focus.

Bo:

1 była mniejsza utrata wartości ( o 10 tys zł)

2 Palił ok 1,5 litra mniej mimo znacznie mocniejszego silnika

3 Zapłaciłem znacznie mniej za serwis. Owszem serwis BMW jest droższy, ale znacznie rzadszy. Przeglądy są co 60 tys km (koszt ok 250zł), wymiana oleju co ok 30-40 tys. koszt ok 80 zł plus sam olej. Klocków nie wymieniałem w ogóle, bo się nie zużyły przed sprzedażą auta (przednie już były blisko na tylnych komp pokazywał jeszcze 30 tys do przejechania). Podałem ceny płacone w ASO.

Przykład 2 teoretyczny.

1 Promocyjna oferta na modele Special Edition (ok 13 tys upustu od cennika)

2 ok 10-15 tys dopłaty do leasingu (w porównaniu z najlepszymi ofertami na wolnym rynku) od BMW Polska.

3 Spalanie ok 1-1,5 litra niższe niż u konkurencji - przy dużych przebiegach można sporo zaoszczędzić na paliwie.

4 standardem przy nowym aucie jest DARMOWY serwis (przeglądy/olej/filtry) przez 5lat/100 tys km.

Jak się to wszystko podsumuje, to auto za które płaci się 100 tys zł wychodzi sumarycznie taniej niż przeciętnie kupione za 60 tys zł innej popularnej marki.

Zaznaczam, że wszystko zależy od przebiegu/sposobu eksploatacji/potrzeb/możliwości/formy zakupu.

W praktyce więc płacisz ratę leasingową jak za auto dużo tańsze (np 1000-1200 zł netto), płacisz mniej za paliwo, nie płacisz za serwis, a na koniec zostajesz z autem o znacznie wyższej wartości rynkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest opcja w stosunku do czego?

Opcja ambitniejsza czyli szansa na ciekawsze, bardziej oryginalne auto.

> Proponowanie komuś równocześnie np. Hondy CR-V i Wranglera to grube nieporozumienie IMO...

Chcialem pokazac wybor w kategorii automatycznych 4x4 na rope. Wrangler jest dla odwaznych, ktorzy lubia samochod za to, ze nie jest "doskonale syntetyczny". CR-V natomiast to najbardziej zdroworozsadkowa propozycja w tej klasie/kasie. Zdaje sobie sprawe, ze jesli ktos mysli o X3 to ma zbyt delikatne posladki na Jeepa, ale warto miec swiadomosc szerszego spektrum.

Wiec jesli wylaczam TV podczas burzy to biore Honde, a jesli ide usiasc na schodach popatrzec na blyskawice to biore Jeepa. cool.gif

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest opcja w stosunku do czego? Proponowanie komuś równocześnie np. Hondy CR-V i Wranglera to

> grube nieporozumienie IMO...

dla czego

jeśli i jeden i drugi spelnia wymagania zalozyciela watku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale warto miec swiadomosc szerszego spektrum.

no właśnie. ja naprzykład nie wiedziałem ze w tej cenie mozna kupic jeepa diesel + autpomat

> Wiec jesli wylaczam TV podczas burzy to biore Honde, a jesli ide usiasc na schodach popatrzec na

> blyskawice to biore Jeepa.

> Pozdrawiam!

ładnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli i jeden i drugi spelnia wymagania zalozyciela watku?

Jeśli ktoś pyta o SUV-a to raczej nie bierze pod uwagę auta, które w serii zamiast dachu ma namiot z celuloidowymi okienkami (hardtop jest opcją) i oferuje komfort jazdy dużo gorszy niż np. Seicento? zlosnik.gif

Mam takie auto, więc trochę wiem, jak wygląda kwestia codziennego użytkowania - typowy pickup to przy tym pojazd wybitnie luksusowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś rozmawiałem z VAP.

> Samochody zamówione w czerwcu 2010 potwierdzają się na marzec 2011.

> Mówię o końcu PRODUKCJI - jeszcze trzeba toto ściągnąć do PL, oclić, zarejestrować i wydać.

przebijam: nie wiem, czy Dania, czy Holandia, a może i Niemcy, ale gdzieś dealerzy już przyjmują zamówienia na ix35 z zaznaczeniem "okres oczekiwania około 12 miesięcy" icon_eek.gif widać zima zrobiła swoje zlosnik.gif

roczne zapisy na samochodopodobne chujndaje i kiły? do czego to doszło? zlosnik.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> na ix 35 można teraz przy roczniku 2010 fajny rabat ugrać i zabierasz auto od ręki

oczywiście, z tego co na placach już stoi - 2.0CRDi manual 2WD? zlosnik.gif

> co w ogóle sadzicie o tym modelu ?

ten samochód ma jeden zasadniczy problem - Sportage - z inną gwarancją i ciekawszym napędem, Dynamax - i ból głowy gotowy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co w ogóle sadzicie o tym modelu ?

Na forum hyundaia ludzie narzekaja, ze po 6 kkm trzeszcza juz plastiki i im sie fotel sam opuszcza. Do tego dochodza stuki z przedniego zawieszenia (mozliwe, ze po prostu glosne jest).

Coraz gorsze auta produkuja - moze lepiej pomyslec nad uzywanym hummerem? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiście, z tego co na placach już stoi - 2.0CRDi manual 2WD?

2,0 CRDi 184 km 4WD M/T Premium są spokojnie dostępne - w Gorzowie Wlkp na pzykład 2 sztuki

z tego co widzę ok.gif

> ten samochód ma jeden zasadniczy problem - Sportage - z inną gwarancją i ciekawszym napędem,

W Sportage nie występuje na razie silnik 2,0 CRDi 184 km więc w tym przypadku po temacie. Poza tym

z tego co kiedyś liczyłem H ma lepszą cenę przy tych samych opcjach (najbogatsza wersja) a różnica

pomiędzy 2,0 CRDi 136 i 184 jest chyba z tylko 1000 pln.

Jaka jest różnica w napędach ix'a i Sportage ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na forum hyundaia ludzie narzekaja, ze po 6 kkm trzeszcza juz plastiki i im sie fotel sam opuszcza.

> Do tego dochodza stuki z przedniego zawieszenia (mozliwe, ze po prostu glosne jest).

> Coraz gorsze auta produkuja - moze lepiej pomyslec nad uzywanym hummerem?

to widziałem ale biorąc pod uwagę ponad półroczny okres od wprowadzenia tego modelu to i tak tragedii

nie ma a cena jest w miarę rozsądnie skalkulowana. Ten fotel to już chyba legenda i znaleźli rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2,0 CRDi 184 km 4WD M/T Premium są spokojnie dostępne - w Gorzowie Wlkp na pzykład 2 sztuki

> z tego co widzę

> W Sportage nie występuje na razie silnik 2,0 CRDi 184 km więc w tym przypadku po temacie. Poza tym

> z tego co kiedyś liczyłem H ma lepszą cenę przy tych samych opcjach (najbogatsza wersja) a różnica

> pomiędzy 2,0 CRDi 136 i 184 jest chyba z tylko 1000 pln.

Jak chcesz 184KM, to faktycznie, nie masz dylematu.

ix35 podobno inaczej pachnie wewnątrz, stuka tylnym zawieszeniem i troszkę gorzej wygląda jakościowo w środku - jakieś tam subiektywne różnice są.

> Jaka jest różnica w napędach ix'a i Sportage ?

nie mam pojęcia w szczegółach, ale Google pewnie tak zlosnik.gif; w praktyce (nie z folderu czy artykułu w prasie nono.gif) Sportage jeździ niesamowicie neutralnie, nawet po śniegu, a po wyłączeniu ESP jest lekko nadsterowny, i nie ma tego efektu "nagłego dołączenia się tyłu" czy problemów z ruszaniem/wykopywaniem się, a czy to już tak dobre jak stały 4x4, nie wiem, i nie wiem również, jak to wygląda w przypadku ix35 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> również, jak to wygląda w przypadku ix35

posiłek przygotowany zlosnik.gif kończę

ix35 to takie psuedo 4x4 = fwd + coś tam na tył a maksymalnie 50%, które dołączy się za późno lub nieoczekiwanie mlotek.gif

Sportage Dynamax potrafi dać więcej pary na tył! zdaje się, że nawet przy ruszaniu ok.gif

jak to jest realizowane, poczytaj sobie

Powiem Ci jeszcze, że ix35 podobno twardziej resoruje. Sportage FWD zachowuje się za to dość brzydko w ekstremalnych sytuacjach. Tak Ci tylko sygnalizuję, ale ja bym się dobrze przejechał i zastanowił przed wydaniem np. 120ooo pln. Te samochody są dość mało komfortowe, możliwe, że również mało stabilne i głośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci jeszcze, że ix35 podobno twardziej resoruje. >Sportage FWD zachowuje się za to dość

> brzydko w ekstremalnych sytuacjach. Tak Ci tylko sygnalizuję, >ale ja bym się dobrze przejechał

> i zastanowił przed wydaniem np. 120ooo pln.

> Te samochody są dość mało komfortowe, możliwe, że

> również mało stabilne i głośne.

Ojciec ma sportaga FWD 2.0CRDI 140KM...

Wedlug mnie auto zachowuje sie bardzo neutralnie a jak na wysoko zawieszonego suva jest wrecz mega stabilne. Co do komfortu auto jest b.dobrze wyciszone (troche glosniej robi sie od 160km/h) a zawieszenie pracuje glosno tylko przy szybszym przejechaniu przez lezacego policjanta lub wrebaniu sie w konkretna dziure.

Co do ix35 to auto mnie odrzucilo wygladem zewnetrznym a wnetrze tylko upewnilo mnie ,ze sportage bije go na glowe.

p.s. sportage ma juz 8kkm i nic nie skrzypi (tfu,tfu,tfu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> dynamax, haldex 4 czy JTEKT ?

> a czym to sie rozni?

Z tego co się orientuję to Dynamax jest sprzęgłem płytkowym elektrycznym a Haldex hydraulicznym.

Dynamax jest pakowany do nowego Sportage więc teoretycznie powinien też być w ix 35 a ponoć tak nie jest.

Stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co się orientuję to Dynamax jest sprzęgłem płytkowym elektrycznym a Haldex hydraulicznym.

"W najnowszej generacji Haldexa ciśnienie hydrauliczne ściskające tarczki sprzęgła wytwarzane jest za pomocą pompy elektrycznej. Przenoszenie momentu napędowego reguluje sterownik napędu na cztery koła za pośrednictwem elektrozaworu regulacji stopnia otwarcia sprzęgła. Różnica prędkości obrotowych kół przedniej i tylnej osi nie jest już podstawą załączenia sprzęgła Haldex IV generacji."

KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "W najnowszej generacji Haldexa ciśnienie hydrauliczne ściskające tarczki sprzęgła wytwarzane jest

> za pomocą pompy elektrycznej. Przenoszenie momentu napędowego reguluje sterownik napędu na

> cztery koła za pośrednictwem elektrozaworu regulacji stopnia otwarcia sprzęgła. Różnica

> prędkości obrotowych kół przedniej i tylnej osi nie jest już podstawą załączenia sprzęgła

> Haldex IV generacji."

> KLIK

czyli elektrohydrauliczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co się orientuję to Dynamax jest sprzęgłem płytkowym elektrycznym a Haldex hydraulicznym.

ja do dzisiaj nie wiem, co jest co zlosnik.gif

> Dynamax jest pakowany do nowego Sportage więc teoretycznie powinien też być w ix 35 a ponoć tak nie

> jest.

no nie jest, a dlaczego powinien? w całej rodzinie H/Kia tylko Sportage ma Dynamax

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.