Roman XXL Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 > No dobra co tak bardzo jest nie tak z bezpieczenistwem w VOLVO? BO przeglądałem testy zderzeniowe i > wychodzi że > jest bardzo > Druga sprawa to że ja nie traktuje VOLVO jak segment premium Jakiegoś dramatu wielkiego nie ma. Ot zdarzają im się wpadki typu ta o której wspomniałem . Ja też nie traktuję Volvo jak premium - problem w tym, że oni ustalają takie ceny jakby nim byli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > No to się troszkę słabo orientujesz w ofercie BMW. X3 nie jest bynajmniej pierwszym autem gdzie diesel jest najtańszym silnikiem w ofercie To taka zapchaj dziura dla ubogich po prostu. > Benzyniaki zaczynają się od trzylitrowego R6 N/A i są dużo droższe. ta marka jakos nigdy mnie nie pociagala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > ta marka jakos nigdy mnie nie pociagala Mnie tez do czasu jak dla jaj zaszedlem do salonu. Niestety a raczej stety marka ta pozwala na zejście z calkowitymi kosztami użytkowania samochodu nawet poniżej średniej dla aut niby tańszych , no a przyjemność z jazdy, technika to całkiem inna bajka. Podstawowa wada jest ciasnota. Da się to jednak przeżyć Jesli ma się świadomość z czego technicznie to wynika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > Niestety a raczej stety marka ta pozwala na > zejście z calkowitymi kosztami użytkowania samochodu nawet poniżej średniej dla aut niby > tańszych , Mógłbyś rozwinąć temat ? Brzmi ciekawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > Mógłbyś rozwinąć temat ? Brzmi ciekawie TO typowy BMWholik który uważa że BMW to najlepszy samochód na świecie i kazde inne auto to kupa bo sie prowadzi troszke gorzej niz BMW Oczywiście to nie znaczy że kolega KvM nie ma racji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > TO typowy BMWholik który uważa że BMW to najlepszy samochód na świecie i kazde inne auto to kupa bo > sie prowadzi troszke gorzej niz BMW > Oczywiście to nie znaczy że kolega KvM nie ma racji Ale ja to wiem, strasznie mnie zaciekawił sprawą niskich kosztów w BMW. Zawsze żyłem w przekonaniu, że marki premium są droższe w utrzymaniu, co potwierdza żony MB, stąd moja ciekawość. Może warto poszukać jakiegoś BMW tym bardziej, że prowadzenie dla mnie ma ogromne znaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 Przy pewnych zalozeniach wychodzi podobnie do aut o klase nizszych czy nie majacych plakietki premium. A wynika to z finansowania leasingiem, wliczonym w koszt samochodu pakietami serwisowymi plus utrata wartosci plus czasami pakiet ubezpieczeniowy. Jak sie zliczy calkowity koszt posiadania BMW i porowna np do VW to wyjdzie podobnie...a BMW to co by nie mowic segment premium.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > a którą wersję Dacii Duster z automatem polecasz? Jak zrobią w automacie, to polecę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > Mógłbyś rozwinąć temat ? Brzmi ciekawie Już tu parę przykładów podawałem. Opcji jest kilka. Zaznaczam, że nie zawsze wyjdzie taniej, ale jest taka możliwość. Przykład z życia. BMW serii 1 mimo, że kosztowało w zakupie drożej wyszło mi taniej niż ford focus. Bo: 1 była mniejsza utrata wartości ( o 10 tys zł) 2 Palił ok 1,5 litra mniej mimo znacznie mocniejszego silnika 3 Zapłaciłem znacznie mniej za serwis. Owszem serwis BMW jest droższy, ale znacznie rzadszy. Przeglądy są co 60 tys km (koszt ok 250zł), wymiana oleju co ok 30-40 tys. koszt ok 80 zł plus sam olej. Klocków nie wymieniałem w ogóle, bo się nie zużyły przed sprzedażą auta (przednie już były blisko na tylnych komp pokazywał jeszcze 30 tys do przejechania). Podałem ceny płacone w ASO. Przykład 2 teoretyczny. 1 Promocyjna oferta na modele Special Edition (ok 13 tys upustu od cennika) 2 ok 10-15 tys dopłaty do leasingu (w porównaniu z najlepszymi ofertami na wolnym rynku) od BMW Polska. 3 Spalanie ok 1-1,5 litra niższe niż u konkurencji - przy dużych przebiegach można sporo zaoszczędzić na paliwie. 4 standardem przy nowym aucie jest DARMOWY serwis (przeglądy/olej/filtry) przez 5lat/100 tys km. Jak się to wszystko podsumuje, to auto za które płaci się 100 tys zł wychodzi sumarycznie taniej niż przeciętnie kupione za 60 tys zł innej popularnej marki. Zaznaczam, że wszystko zależy od przebiegu/sposobu eksploatacji/potrzeb/możliwości/formy zakupu. W praktyce więc płacisz ratę leasingową jak za auto dużo tańsze (np 1000-1200 zł netto), płacisz mniej za paliwo, nie płacisz za serwis, a na koniec zostajesz z autem o znacznie wyższej wartości rynkowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > w 2010 napewno sie pojawil automat do 2,2 (nie wiem czy nie koniec 2009) fakt, jest od 2009r , nawet Accordy sa 2.2 z automatem, jakis czas temu sprawdzalem na alledrogo to nie bylo wynikow, stad pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 > w 2010 napewno sie pojawil automat do 2,2 (nie wiem czy nie koniec 2009) to mi przypomniało, że jest jeszcze RAV4 po lifcie, 2.0 CVT 4x4 lub 2.2 D-CAT 6AT 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 > co byście polecili? X1 jesli X3 za drogi, ale poza tym: Honda CR-V Mercedes GLK (drogi) Opcja ambitniejsza: Jeep Wrangler Unlimited 2.8d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 > Opcja ambitniejsza: > Jeep Wrangler Unlimited 2.8d To jest opcja w stosunku do czego? Proponowanie komuś równocześnie np. Hondy CR-V i Wranglera to grube nieporozumienie IMO... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 > To jest opcja w stosunku do czego? Opcja ambitniejsza czyli szansa na ciekawsze, bardziej oryginalne auto. > Proponowanie komuś równocześnie np. Hondy CR-V i Wranglera to grube nieporozumienie IMO... Chcialem pokazac wybor w kategorii automatycznych 4x4 na rope. Wrangler jest dla odwaznych, ktorzy lubia samochod za to, ze nie jest "doskonale syntetyczny". CR-V natomiast to najbardziej zdroworozsadkowa propozycja w tej klasie/kasie. Zdaje sobie sprawe, ze jesli ktos mysli o X3 to ma zbyt delikatne posladki na Jeepa, ale warto miec swiadomosc szerszego spektrum. Wiec jesli wylaczam TV podczas burzy to biore Honde, a jesli ide usiasc na schodach popatrzec na blyskawice to biore Jeepa. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 > To jest opcja w stosunku do czego? Proponowanie komuś równocześnie np. Hondy CR-V i Wranglera to > grube nieporozumienie IMO... dla czego jeśli i jeden i drugi spelnia wymagania zalozyciela watku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 A proponował już ktoś Forestera? Jeśli nie, to dlaczego nie? Pozdro Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 ale warto miec swiadomosc szerszego spektrum. no właśnie. ja naprzykład nie wiedziałem ze w tej cenie mozna kupic jeepa diesel + autpomat > Wiec jesli wylaczam TV podczas burzy to biore Honde, a jesli ide usiasc na schodach popatrzec na > blyskawice to biore Jeepa. > Pozdrawiam! ładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 > A proponował już ktoś Forestera? Jeśli nie, to dlaczego nie? > Pozdro > Bartek a jest automat+diesel? sorki benzyna tez moze byc, a juz co znaczy nie lapczywa, to oceni zalozyciel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 > jeśli i jeden i drugi spelnia wymagania zalozyciela watku? Jeśli ktoś pyta o SUV-a to raczej nie bierze pod uwagę auta, które w serii zamiast dachu ma namiot z celuloidowymi okienkami (hardtop jest opcją) i oferuje komfort jazdy dużo gorszy niż np. Seicento? Mam takie auto, więc trochę wiem, jak wygląda kwestia codziennego użytkowania - typowy pickup to przy tym pojazd wybitnie luksusowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 > a jest automat+diesel? Z tym chyba gorzej. > sorki benzyna tez moze byc, a juz co znaczy nie lapczywa, to oceni zalozyciel Jest jeszcze LPG, ale zdaje się mowa wyłącznie o autach nowych. Pzdr Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 > Jeśli ktoś pyta o SUV-a zerknij jeszcze raz jak się nazywa temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Dziś rozmawiałem z VAP. > Samochody zamówione w czerwcu 2010 potwierdzają się na marzec 2011. > Mówię o końcu PRODUKCJI - jeszcze trzeba toto ściągnąć do PL, oclić, zarejestrować i wydać. przebijam: nie wiem, czy Dania, czy Holandia, a może i Niemcy, ale gdzieś dealerzy już przyjmują zamówienia na ix35 z zaznaczeniem "okres oczekiwania około 12 miesięcy" widać zima zrobiła swoje roczne zapisy na samochodopodobne chujndaje i kiły? do czego to doszło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > pozostając w temacie, na ix35/Sportage okres oczekiwania dochodzi do 6 miesięcy na ix 35 można teraz przy roczniku 2010 fajny rabat ugrać i zabierasz auto od ręki co w ogóle sadzicie o tym modelu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > na ix 35 można teraz przy roczniku 2010 fajny rabat ugrać i zabierasz auto od ręki oczywiście, z tego co na placach już stoi - 2.0CRDi manual 2WD? > co w ogóle sadzicie o tym modelu ? ten samochód ma jeden zasadniczy problem - Sportage - z inną gwarancją i ciekawszym napędem, Dynamax - i ból głowy gotowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > co w ogóle sadzicie o tym modelu ? Na forum hyundaia ludzie narzekaja, ze po 6 kkm trzeszcza juz plastiki i im sie fotel sam opuszcza. Do tego dochodza stuki z przedniego zawieszenia (mozliwe, ze po prostu glosne jest). Coraz gorsze auta produkuja - moze lepiej pomyslec nad uzywanym hummerem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > oczywiście, z tego co na placach już stoi - 2.0CRDi manual 2WD? 2,0 CRDi 184 km 4WD M/T Premium są spokojnie dostępne - w Gorzowie Wlkp na pzykład 2 sztuki z tego co widzę > ten samochód ma jeden zasadniczy problem - Sportage - z inną gwarancją i ciekawszym napędem, W Sportage nie występuje na razie silnik 2,0 CRDi 184 km więc w tym przypadku po temacie. Poza tym z tego co kiedyś liczyłem H ma lepszą cenę przy tych samych opcjach (najbogatsza wersja) a różnica pomiędzy 2,0 CRDi 136 i 184 jest chyba z tylko 1000 pln. Jaka jest różnica w napędach ix'a i Sportage ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > Na forum hyundaia ludzie narzekaja, ze po 6 kkm trzeszcza juz plastiki i im sie fotel sam opuszcza. > Do tego dochodza stuki z przedniego zawieszenia (mozliwe, ze po prostu glosne jest). > Coraz gorsze auta produkuja - moze lepiej pomyslec nad uzywanym hummerem? to widziałem ale biorąc pod uwagę ponad półroczny okres od wprowadzenia tego modelu to i tak tragedii nie ma a cena jest w miarę rozsądnie skalkulowana. Ten fotel to już chyba legenda i znaleźli rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > 2,0 CRDi 184 km 4WD M/T Premium są spokojnie dostępne - w Gorzowie Wlkp na pzykład 2 sztuki > z tego co widzę > W Sportage nie występuje na razie silnik 2,0 CRDi 184 km więc w tym przypadku po temacie. Poza tym > z tego co kiedyś liczyłem H ma lepszą cenę przy tych samych opcjach (najbogatsza wersja) a różnica > pomiędzy 2,0 CRDi 136 i 184 jest chyba z tylko 1000 pln. Jak chcesz 184KM, to faktycznie, nie masz dylematu. ix35 podobno inaczej pachnie wewnątrz, stuka tylnym zawieszeniem i troszkę gorzej wygląda jakościowo w środku - jakieś tam subiektywne różnice są. > Jaka jest różnica w napędach ix'a i Sportage ? nie mam pojęcia w szczegółach, ale Google pewnie tak ; w praktyce (nie z folderu czy artykułu w prasie ) Sportage jeździ niesamowicie neutralnie, nawet po śniegu, a po wyłączeniu ESP jest lekko nadsterowny, i nie ma tego efektu "nagłego dołączenia się tyłu" czy problemów z ruszaniem/wykopywaniem się, a czy to już tak dobre jak stały 4x4, nie wiem, i nie wiem również, jak to wygląda w przypadku ix35 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > również, jak to wygląda w przypadku ix35 posiłek przygotowany kończę ix35 to takie psuedo 4x4 = fwd + coś tam na tył a maksymalnie 50%, które dołączy się za późno lub nieoczekiwanie Sportage Dynamax potrafi dać więcej pary na tył! zdaje się, że nawet przy ruszaniu jak to jest realizowane, poczytaj sobie Powiem Ci jeszcze, że ix35 podobno twardziej resoruje. Sportage FWD zachowuje się za to dość brzydko w ekstremalnych sytuacjach. Tak Ci tylko sygnalizuję, ale ja bym się dobrze przejechał i zastanowił przed wydaniem np. 120ooo pln. Te samochody są dość mało komfortowe, możliwe, że również mało stabilne i głośne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > Powiem Ci jeszcze, że ix35 podobno twardziej resoruje. >Sportage FWD zachowuje się za to dość > brzydko w ekstremalnych sytuacjach. Tak Ci tylko sygnalizuję, >ale ja bym się dobrze przejechał > i zastanowił przed wydaniem np. 120ooo pln. > Te samochody są dość mało komfortowe, możliwe, że > również mało stabilne i głośne. Ojciec ma sportaga FWD 2.0CRDI 140KM... Wedlug mnie auto zachowuje sie bardzo neutralnie a jak na wysoko zawieszonego suva jest wrecz mega stabilne. Co do komfortu auto jest b.dobrze wyciszone (troche glosniej robi sie od 160km/h) a zawieszenie pracuje glosno tylko przy szybszym przejechaniu przez lezacego policjanta lub wrebaniu sie w konkretna dziure. Co do ix35 to auto mnie odrzucilo wygladem zewnetrznym a wnetrze tylko upewnilo mnie ,ze sportage bije go na glowe. p.s. sportage ma juz 8kkm i nic nie skrzypi (tfu,tfu,tfu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 > ten samochód ma jeden zasadniczy problem - Sportage - z inną gwarancją i ciekawszym napędem, > Dynamax - i ból głowy gotowy no właśnie a co ma ix 35 ? dynamax, haldex 4 czy JTEKT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 dynamax, haldex 4 czy JTEKT ? a czym to sie rozni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > dynamax, haldex 4 czy JTEKT ? > a czym to sie rozni? Z tego co się orientuję to Dynamax jest sprzęgłem płytkowym elektrycznym a Haldex hydraulicznym. Dynamax jest pakowany do nowego Sportage więc teoretycznie powinien też być w ix 35 a ponoć tak nie jest. Stąd moje pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > Z tego co się orientuję to Dynamax jest sprzęgłem płytkowym elektrycznym a Haldex hydraulicznym. "W najnowszej generacji Haldexa ciśnienie hydrauliczne ściskające tarczki sprzęgła wytwarzane jest za pomocą pompy elektrycznej. Przenoszenie momentu napędowego reguluje sterownik napędu na cztery koła za pośrednictwem elektrozaworu regulacji stopnia otwarcia sprzęgła. Różnica prędkości obrotowych kół przedniej i tylnej osi nie jest już podstawą załączenia sprzęgła Haldex IV generacji." KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > "W najnowszej generacji Haldexa ciśnienie hydrauliczne ściskające tarczki sprzęgła wytwarzane jest > za pomocą pompy elektrycznej. Przenoszenie momentu napędowego reguluje sterownik napędu na > cztery koła za pośrednictwem elektrozaworu regulacji stopnia otwarcia sprzęgła. Różnica > prędkości obrotowych kół przedniej i tylnej osi nie jest już podstawą załączenia sprzęgła > Haldex IV generacji." > KLIK czyli elektrohydrauliczne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > Z tego co się orientuję to Dynamax jest sprzęgłem płytkowym elektrycznym a Haldex hydraulicznym. ja do dzisiaj nie wiem, co jest co > Dynamax jest pakowany do nowego Sportage więc teoretycznie powinien też być w ix 35 a ponoć tak nie > jest. no nie jest, a dlaczego powinien? w całej rodzinie H/Kia tylko Sportage ma Dynamax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > no nie jest, a dlaczego powinien? w całej rodzinie H/Kia tylko Sportage ma Dynamax bo nowy Sportage i i ix35 to właściwie to samo no to co ma ix 35 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.