Skocz do zawartości

Koszty serwisowania kompaktów - zestawienie radia TOK FM


misiekagus

Rekomendowane odpowiedzi

Abstrahując od tego że nie umiesz linka wstawić, to to porównanie nie ma sensu. Bo zakłada że w każdym z tych samochodów padnie alternator i pompa wody, sterownik silnika, katalizator i kilka innych. Nie wszystkie samochody to Fiat Twinsena i nie wszystkie się tak psują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wszystkie samochody to Fiat Twinsena i nie wszystkie się tak psują.

Ale znając legendarną bezawaryjność Fiatów, takie zestawienia podnoszą na duchu wszystkich posiadaczy Fiatów. Ciesza się, że za alternator, pompę wody, sterownik silnika, katalizator zapłacą mniej niż właściciele Kia, VW czy innych marek. A że w Kia, VW i wielu innych nie trzeba tego zwykle wymieniać, to już nie wiedzą. Przyzwyczaili się z Fiatów, że się zawsze wymienia bo to przecież "zwykła eksploatacja".

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale znając legendarną bezawaryjność Fiatów, takie zestawienia podnoszą na duchu wszystkich

> posiadaczy Fiatów. Ciesza się, że za alternator, pompę wody, sterownik silnika, katalizator

> zapłacą mniej niż właściciele Kia, VW czy innych marek. A że w Kia, VW i wielu innych nie

> trzeba tego zwykle wymieniać, to już nie wiedzą. Przyzwyczaili się z Fiatów, że się zawsze

> wymienia bo to przecież "zwykła eksploatacja".

> mar00ha

Ciekawe tylko , że Fiaty, np Panda i GP są wyżej w rankingu ADAC od takiego Polo.

No ale lepiej chlapnąć po raz dwudziesty piąty te same głupstwa nie mające potwierdzenia w faktach. Będzie zamęt na forum, będzie fajnie. facepalm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat tych komponentów (osprzętu silnika) nigd nie wymieniałem...

> W żadnym z moich Fiatów. Pewnie przypadek

W każdym fiacie się wymienia alternator po 5 razy i basta, takie urban krążą na zlotach VW mania, niech chłopaki w wypierdzianych gofrach mają radość hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale znając legendarną bezawaryjność Fiatów, takie zestawienia podnoszą na duchu wszystkich

> posiadaczy Fiatów. Ciesza się, że za alternator, pompę wody, sterownik silnika, katalizator

> zapłacą mniej niż właściciele Kia, VW czy innych marek. A że w Kia, VW i wielu innych nie

> trzeba tego zwykle wymieniać, to już nie wiedzą. Przyzwyczaili się z Fiatów, że się zawsze

> wymienia bo to przecież "zwykła eksploatacja".

> mar00ha

Tak i nie zlosnik.gif

Turbosprężarki, koła dwu-masowe, kolumny kierownicze, silniki, skrzynie biegów to inne elementy od tych wspomnianych powyżej które trzeba wymieniać w nie Fiatach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe tylko , że Fiaty, np Panda i GP są wyżej w rankingu ADAC od takiego Polo.

Mam ja i na to swoją teorię, ale że ocieplam swój wizerunek na AK, to i nie będę wygłaszał. skromny.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alternatora nawet?

Nigdy! Silniczek pozycji świateł to tak, po razie. W Punto i w Stilo.

Zawieszenie to wiesz o co biega bo pisałem. A tak to w silniku - NIC.

Ooo! Dziura mnie się zrobiła w przewodzie klimatyzacji, od drgań.

Polutowali, napełnili i działa dalej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zadnym z posiadanych fiatów nie wymieniałem alternatora, brat jezdił brava do 150 kkm i altek tez

To samo ja, a mam przecież najbardziej awaryjny, wyklęty model fiata...

obok pracy mam serwis samochodowy i widzę co tam przyjeżdża. jakoś fiaty wcale nie są w większości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale znając legendarną bezawaryjność Fiatów, takie zestawienia podnoszą na duchu wszystkich

> posiadaczy Fiatów. Ciesza się, że za alternator, pompę wody, sterownik silnika, katalizator

> zapłacą mniej niż właściciele Kia, VW czy innych marek. A że w Kia, VW i wielu innych nie

> trzeba tego zwykle wymieniać, to już nie wiedzą.

Fakt, że pewne elementy w Fiatach siadają bardziej bo są gorszej jakości, ale na boga... Większość elementów jest IDENTYCZNA jak np. w VW czy Audi... Kolego rozbierz klimatyzację automatyczną w fiacie i w VW i zobacz jakie są serwomechanizmy sterujące klapami np. mieszania powietrza... Tak tak w obydwu są IDENTYCZNE można je bez niczego PRZEŁOŻYĆ wyprodukowane przez Boscha, ale oczywiście w Fiacie się to szybciej zepsuje bo to przecież Fiat brawo.gif Przykład dotyczy porównania Fiata Brava 01' z Climate Control i VW Passata B5 z Climatronic. Tak samo np. wysprzęglik w fiacie jest Bosch tak jak wielu innych markach, to samo z alternatorami, rozrusznikami, przepływomierzami, czujnikami położenia, sondami lambda i całą resztą OSPRZĘTU która może się zepsuć screwy.gif

Także można j...ć Fiata za jakość wykończenia, za plastiki, za skrzynie biegów, za niektóre silniki, ale bzdurne jest pisanie o AWARYJNOŚCI osprzętu który jest w wielu przypadkach IDENTYCZNY jak w wyrobach VW,Audi,Hondy i choinka wie czego jeszcze, a to, że w niektórych modelach akurat był zastosowany np. felerny model Boscha to może się zdarzyć u każdego producenta i zdarza się.

Także jeśli ktoś dalej chce pisać o mega awaryjności Fiata i o tym jak to ich super "fałweje f TeDeIku" się nie psują to proszę bardzo, ale taka osoba chyba nigdy samochodu sama nie naprawiała i nie potrafi zauważyć tego, że wszystkie koncerny samochodowe dzielą ze sobą ok. 3/4 części i czy to będzie Fiat, VW czy Audi to Sonda Lambda będzie IDENTYCZNA i tak samo się ZEPSUJE bo jest ograniczona ilość części na rynku i producenci korzystają z gotowych rozwiązań i np. 3 producentów używa sond Bosch, a 3 innych NGK i tyle no.gif

Marooha to napisz jak jesteś taki biegły w Fiatach czyje Altki instaluje Fiat, a czyje np. Suzuki/Toyota ja Ci odpowiem obydwoje stosują Denso i co w suzuki nie pęknie obudowa, a w fiacie pęknie ? Może pękać przez złe umiejscowienie, ew. inne rzeczy, ale to kwestia danego modelu Fiata, a nie wszystkich bo w innym przypadku dotyczyłoby to wszystkich samochodów z alternatorami Denso, a takich trochę jeździ więc coś wiesz w temacie, ale chyba nie do końca niewiem.gif

To, że pękaŁY obudowy altków Fiatach jest FAKTEM, ale dotyczy to tylko niektórych MODELI, a nie wszystkich fiatów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to samo z alternatorami

Tyle, że ten przykładowy alternator - nawet, jeśli jest identyczny - może się znajdować w różnych miejscach komory silnika. We fiatach jakoś lubią montować je dosyć nisko, przez co są podatne na zalanie wodą, w autach innych producentów bywa różnie - są i takie, gdzie alternator jest prawie pod samą maską. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To musi być cud! Znam wielu posiadaczy Fiatów z alternatorami młodszymi niż reszta auta.

Nie jestem pewny, ale te altki padają chyba w Fiatach z silnikiem FIRE. Do tego silnika montują jakieś debilne altki które pękają.

W moim Seicento już jest trzeci alternator. Znaczy był wymieniany 2x zlosnik.gif

Nigdy i nie słyszałem o padach alternatorów w Punto HGT icon_rolleyes.gif Natomiast zwykłe Punto 1.2 mają z tym problem.

Inna sprawa, że same silniki FIRE są super, a mój silnik jest do dupy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale znając legendarną bezawaryjność Fiatów, takie zestawienia podnoszą na duchu wszystkich

> posiadaczy Fiatów. Ciesza się, że za alternator, pompę wody, sterownik silnika, katalizator

> zapłacą mniej niż właściciele Kia, VW czy innych marek. A że w Kia, VW i wielu innych nie

> trzeba tego zwykle wymieniać, to już nie wiedzą. Przyzwyczaili się z Fiatów, że się zawsze

> wymienia bo to przecież "zwykła eksploatacja".

> mar00ha

Podobnież z legendarną bezawaryjnością folcfagena. Odeszła i zamieniła się w legendę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może pękać przez złe umiejscowienie, ew. inne rzeczy,

Ale widzisz? I tu lejesz mi dalej wodę na młyn. Bo co z tego że części są podobne lub wręcz identyczne, skoro są źle umiejscowione lub kiepsko zamocowane?

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale widzisz? I tu lejesz mi dalej wodę na młyn. Bo co z tego że części są podobne lub wręcz

> identyczne, skoro są źle umiejscowione lub kiepsko zamocowane?

> mar00ha

Heh, ale nie we WSZYSTKICH Fiatach są źle umiejscowione i nie we wszystkich INNYCH markach są dobrze umiejscowione..., albo w innych markach inne rzeczy są RÓWNIE źle zrobione, albo nawet gorzej chodzi o to, żeby nie popadać w skrajność bo psują się WSZYSTKIE auta, a dużo zależy od eksploatacji, a pękające głowice w 2.0 TDI to co nie był problem tak ? Naprawa tańsza niż wymiana alternatora w Fiacie ? zakrecony.gif

Takich przypadków można mnożyć i mnożyć dlatego upieram się, że wieszanie się na alternatorach w Fiatach jest bezcelowe i niczego nie udowadnia palacz.gif Każdej marce zdarzają się wpadki i tzw. wady fabryczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale widzisz? I tu lejesz mi dalej wodę na młyn. Bo co z tego że części są podobne lub wręcz

> identyczne, skoro są źle umiejscowione lub kiepsko zamocowane?

> mar00ha

wow... faktycznie teraz to do mnie dotarło!

pękający alternator w sienie to problem kalibru lotu na marsa a pękające głowice w tedikach, wycierające się napędy pomp oleju lub wady silników tsi to betka...

lejesz mi wodę na młyn stójkowy rotfl.gif łzy radości same płyną hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale widzisz? I tu lejesz mi dalej wodę na młyn. Bo co z tego że części są podobne lub wręcz

> identyczne, skoro są źle umiejscowione lub kiepsko zamocowane?

> mar00ha

Do tego dochodzi kwestia norm jakościowych jakie ten sam alternator musi spełniać przy dostawie dla Fiata, BMW czy Bentleya. Niby taki sam, ale ryzyko usterki może być różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że ten przykładowy alternator - nawet, jeśli jest identyczny - może się znajdować w różnych

> miejscach komory silnika. We fiatach jakoś lubią montować je dosyć nisko, przez co są podatne

> na zalanie wodą, w autach innych producentów bywa różnie - są i takie, gdzie alternator jest

> prawie pod samą maską.

Lepiej mieć alternator na dole czy sprężarkę klimatyzacji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt, że pewne elementy w Fiatach siadają bardziej bo są gorszej jakości, ale na boga... Większość

> elementów jest IDENTYCZNA jak np. w VW czy Audi...

brawo.gif Mistrzostwo! ok.gif Większośc elementów w Fiacie jest taka sama jak w Audi, ale jest dużo tańsza hehe.gif To jest kwintesencja kompleksów fiacikarzy* i sedno ich dżihadu cool.gif

* - nie traktuj tego osobiście, ale stwierdzenie "Fiat to takie Audi, ale tańsze" jest boooooskie waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mistrzostwo! Większośc elementów w Fiacie jest taka sama jak w Audi, ale jest dużo tańsza To

> jest kwintesencja kompleksów fiacikarzy* i sedno ich dżihadu

> * - nie traktuj tego osobiście, ale stwierdzenie "Fiat to takie Audi, ale tańsze" jest boooooskie

dobre, pierwsze słyszę

[edit]

ale konkluzja chybiona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś czytał ze zrozumieniem to byś zrozumiał żaden ze mnie fiaciarz, ale pewnym faktom nie zaprzeczysz, że altki, rozruszniki, sondy lambda itp. bardzo często są identyczne w obu markach, ale oczywiście znaczek robi swoje i ja czasami NAPRAWIAM samochody i widzę co wymieniam więc nie teoretyzuje tutaj, kumpel ma warsztat i mam na to pogląd "od kuchni" jakie części gdzie są używane, ale co ja tam wiem fiaciarzem z kompleksami jestem choć za Fiatem nie przepadam, a kupiłem w połowie z przymusu bo nie było lepszej alternatywy zlosnik.gif

Audi może być lepsze pod każdym względem - silnik, skrzynia, materiały i wykończenie wnętrz, lakier, blacharka, ALE pewny % części będzie identyczny w Audi i w Fiacie teraz rozumiesz o co piję ? icon_rolleyes.gif

Chodzi mi o ukazanie problemu szerzej i o zacofane podejście ludzi którzy piszą, że Ford g..o wort, a okazuje się, że np. te same wtryskiwacze CR co padają w TDCI są instalowane w niektórych CDI w Mercedesach, ale Mercedesy już są si zlosnik.gif

Fiatem jeżdżę od miesiąca i żaden ze mnie fan Fiata, CC nie znosiłem wolałem Tico, ale to nie znaczy, że mam psioczyć na Fiata bo mi się nie podoba, swoją Brave chciałem spuścić 3 dni temu z przepaści jak mi wysprzęglik się rozleciał, ale zobaczyłem, że to Bosch, wlazłem na fora i co ? Ufff w Land Roverach, Volvo i innych tak samo siadają wysprzęgliki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wierzę Ci, wierzę, a ja nigdy. Każdy producent z czymś się boryka. Z tego zła wolę wymieniać

> alternator co 100 kkm, niż silnik w bezawaryjnym VW

to samo miałem napisać. Lepiej wymienić alternator, sondę lambda we Fiacie czy silnik diesla po pęknięciu głowicy, albo benzynowy po pęknięciu tłoka w VW? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.