Kmicic89 Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Wiecie może czy sworznie z wahaczy przednich z BBM są wymienne czy trzeba zmieniać cały wahacz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 > Wiecie może czy swożnie z wahaczy przednich z BBM są wymienne czy trzeba zmieniać cały wahacz? litości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarna Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 > Wiecie może czy swożnie z wahaczy przednich z BBM są wymienne czy trzeba zmieniać cały wahacz? Cenowo nieopłacalne wymieniasz cały wahacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kmicic89 Napisano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 > litości Znajomy mechanik kazal zapytac wiec pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 > Znajomy mechanik kazal zapytac wiec pytam to zmień mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atodobre Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 > Wiecie może czy sworznie z wahaczy przednich z BBM są wymienne czy trzeba zmieniać cały wahacz? Są tacy, którzy potrafią regenerować. Popytaj starej daty taksówkarzy, co się robiło ze sworzniami w ładach i kantach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 W ładach były fabrycznie wymienne. Tu można regenerować lecz nowy wychodzi taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Macie jakieś sprawdzone wahacze które nie zabijają ceną a wytrzymają chwilę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Ostatnio te sprawdzone są niebyt trwałe. Bierz najtańsze, omijaj delphi. Np: takie http://allegro.pl/wahacz-fiat-brava-bravo-tempra-super-jakosc-i1447401793.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 > Ostatnio te sprawdzone są niebyt trwałe. Bierz najtańsze, omijaj delphi. Np: takie > http://allegro.pl/wahacz-fiat-brava-bravo-tempra-super-jakosc-i1447401793.html albo cały zestawik jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 > albo cały zestawik > jakiś tekst Od tego sprzedawcy kupilem w pazdzierniku ten sam zestaw. Szybka wysylka Aha...narazie nic nie stuka (przynajmniej nie z przodu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 > Od tego sprzedawcy kupilem w pazdzierniku ten sam zestaw. Szybka wysylka Aha...narazie nic nie > stuka (przynajmniej nie z przodu) Heh ja tez w styczniu kupilem od niego komplet wahaczy i lacznikow stabilizatora. Niestety jeszcze niezamontowane, bo nie bylo czasu. Ale ogolnie 2 lata temu zmienilem wahacz na birtha (takiej jak w w/w aukcji) i przejechal 50kkm bez najmniejszych problemow i wszystko bylo ok - do czasu jak przywalilem w kraweznik i wszystko sie pokrzywilo. Stad tez zakup nowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_nh Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Ja mam od tego sprzedawcy Fasta.Polecam cicho i wygodnie, mają też całe zestawy, bo odbierałem osobiście fast Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandzik Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Napiszę tak: mój mechanik twierdził (jak i koledzy kącikowicze), że wymiana samego sworznia (w sensie tulei oczywiście) jest ryzykowna. Da się zrobić na prasie spoko, tylko pojeździsz tydzień, miesiąc, może pół roku a przy dużym szczęściu (jak Ci idealnie wprasują) rok i i tak szlag to wszystko trafi . Wymieniałem 2 lata temu na OCAP i niestety po roku (ok. 12.000km) reklamowałem - wybiły się jak sqr.... Teraz mam TRW (droższe) ale na razie nie narzekam a już niedługo będą 2 latka i ok. 30.000km. A tak nawiasem mówiąc, to temat jak rzeka wałkowany już na forum dogłębnie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 > Napiszę tak: mój mechanik twierdził (jak i koledzy kącikowicze), że wymiana samego sworznia jest > ryzykowna. Pokaż mi taki sworzeń gdzie mogę kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandzik Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 > Pokaż mi taki sworzeń gdzie mogę kupić Tuleja rzecz jasna;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 > Tuleja rzecz jasna;) no właśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belisarius Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Hehe, w poprzednim wozie (tico) to wymiana tulejki była banalna i trwała max 1 h. Po kupnie bravki chciałem też sam wymienić, zakupiłem zestaw naprawczy na obie strony. Po całym dniu roboty wymieniłem tylko w jednej stronie. Nigdy więcej się za to nie wezmę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafkulec Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 > Pokaż mi taki sworzeń gdzie mogę kupić nie trzeba sworznia wymieniac - on jest dobry - wygniata sie jedynie plastikowe lozysko sworznia regeneracja polega na zeszliwofaniu zagniecionej oslony sworznia - czyli ten dekielek od dolu (pod sworzniem) potem gwintuje sie otwor wkalda nowa podkladke sworznia i wkalda metalowe kolko z gwintem na obrzezu - wkreca sie toto i dokreca tak zeby sworzen sztywno siedzial - a potem punktuje lub lapie spawarka punktowo moim zdaniem regeneracja jest srednio oplacalana - fakt ze regenerowany trzyma dlugo - ale tuleje moga zaraz wypasc do tego oslony gumowe swroznia musza byc w dobrym stanie i szczelne - a tutaj czesto przy wymianie mechanik zlosliwie lub przypadkiem przy montazu uszkadza je - dlatego czesto po zimie sworznie stukaja - wody naleci i wtedy sie psuje kilka lat temu regenerowalem - ale to byly czasy kiedy zwykle OCAPy chodzily po ponad 200zl regeneracja kosztowala 90zl z montazem - moze jakby im zaniesc wahacz to bylo by mniej galka sworznia jest chyba dosyc trwala - jedynie tuleje szybko leca - pewnie nie sa obliczone na tak ciezkie auto ? a co do wkladania tuleji - stara sie odcina szlifierka, a nowa bardzo ladnie wchodzi przy uzyciu np futryny i podnosnika hydraulicznego 2T bardzo elegancko sie wciska - ale futryna musi byc dobrze osadzona jak nie ma futryny to wahacz srubami do grubej dechy a podnosnik zaprzec o kolejne 2 sruby w tej desce oczywiscie jak ktos ma dostep do prasy to wogole bajka wymiana wahaczy jest bardzo prosta - a to co robia w warsztatach to strach patrzec (zeby zalozyc zwrotnice na sworzen to wkaldaja breszhy czyli lomy i gna wahaczw dol - albo cos poniszcza pod silnikiem albo czsto dochodzi do poharatania oslony przegubu czy sworznia :-[ a wystarczy odkrecic srube sworznia i dwie sruby amortyzatora trzymajace zwrotnice (sa na sztywno - nie ma zadnej regulacji polozenia osi zwrotnicy) odchyla sie na bok cala kolumne i mozna spokojnie wyminiec wahacz bez ryzyka ze przy wkrecaniu zerwiemy gwint na srubach mocujacych tuleje (bo wahacz nie jest naprezony) ta metoda sprawda sie nawet przy wymianie manszet polosi - nie trzeba nawet odkrecac nakretki przegubu - wystaczy odblokowac zapinke na polosi i wyjdzie z przegubu po odpowiednim przechyleniu kolumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 > albo cały zestawik Podziękował za propozycje ale na razie potrzebuję tylko na jedną stronę więc chyba kupię ten z posta wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kmicic89 Napisano 11 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Tak z innej beczki żeby nie tworzyć nowego tematu. Wiecie może czy instalacja LPG w BBM 1.6 16V musi mieć sygnał z sondy emulowany czy wystarczy jego odcięcie? (II gen.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hmcio Napisano 12 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 Witam z uwagi że i mnie czeka podobny wydatek a jestem zwolennikiem TRW " gdyż te tańsze u mnie wytrzymały ok.5 tyś" Proszę podzielcie się ile kosztowały was TRW bo na allegro prawie ich niema Osobiście płaciłem 320 zł szt dwa lata temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciekkz Napisano 12 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 > Osobiście płaciłem 320 zł szt dwa lata temu teraz podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabinek Napisano 12 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 > Proszę podzielcie się ile kosztowały was TRW bo na allegro prawie ich niema > Osobiście płaciłem 320 zł szt dwa lata temu E tam - to już nie to co kiedyś Tuleje TRW poszły się kochać po 10 kkm Żenada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 12 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 TRW poleciały u mnie po 9 kkm, od wtorku mam oryginały, które są wyszły mi taniej niż TRW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_2011 Napisano 12 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 > Teraz mam TRW (droższe) ale na razie nie narzekam a już niedługo będą 2 latka i ok. > 30.000km. Bo TRW robi najlepsze wahacze... i przy okazji najdrozsze :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Ja zakładałem Birthy jakieś 10 000km temu i jest wciąż malina a jeżdżę drogami które są chyba n-tej kategorii. TRW w mojej poprzedniej Bravie zrobiły już 50 000km i nadal nic nie puka - kolega jeździ na nich cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_2011 Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 zapomniales dodac: - gdzie n>10 :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.