stilo_kielce Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Witajcie, w związku z faktem iż używam swojego cienkiego głównie w amatorskim sporcie (kjs, superoesy itp.), chciałem Was zapytac o możliwie najlepszy olej półsyntetyczny, który mogę zalać do podłubanego silnika 1.2 8V. Obecnie jeżdzę na Mobilu 10W40. Zastanawiam się jednak nad Motulem -6100-synergie-10w40 KLIK Jakie macie doświadczenia z olejami tej firmy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Ja nie wiem czy bym valvoliny nie ładował, np. w turbolotach 10w60 Valvolina robi dobrą robote Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > Witajcie, w związku z faktem iż używam swojego cienkiego głównie w amatorskim sporcie (kjs, > superoesy itp.), chciałem Was zapytac o możliwie najlepszy olej półsyntetyczny, który mogę > zalać do podłubanego silnika 1.2 8V. > Obecnie jeżdzę na Mobilu 10W40. Zastanawiam się jednak nad Motulem -6100-synergie-10w40 > KLIK > Jakie macie doświadczenia z olejami tej firmy? B.dobry olej do ,z mobilem nie ma porównania. Ew. na duże upały synergie 15w50 motula,albo10w60 valvo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > B.dobry olej do ,z mobilem nie ma porównania. > Ew. na duże upały synergie 15w50 motula,albo10w60 valvo. NO tak, ale jak mam silnik zalany półsyntetykiem, to nie przejdę teraz przecież na pełny syntetik. Zostaje mi więc 10W40 Motula Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > NO tak, ale jak mam silnik zalany półsyntetykiem, to nie przejdę teraz przecież na pełny syntetik. > Zostaje mi więc 10W40 Motula valvo 10w60 to polsyntetyk, 5w50 pelen syntetyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > NO tak, ale jak mam silnik zalany półsyntetykiem, to nie przejdę teraz przecież na pełny syntetik. > Zostaje mi więc 10W40 Motula ja jeździłem kiedyś w ccs-ie na motulu 10w40 i byłem zadowolony o tym który pytasz spytam kumpla bo troszkę w tym siedzi ale co do tego oleju na allegro to czy to oryginał? postaram się coś Ci jutro konkretniejszego dowiedzieć i dam znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > valvo 10w60 to polsyntetyk, 5w50 pelen syntetyk. Czy ten valvo 10W60 będzie lepszy od Motula 10W40? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > ja jeździłem kiedyś w ccs-ie na motulu 10w40 i byłem zadowolony > o tym który pytasz spytam kumpla bo troszkę w tym siedzi > ale co do tego oleju na allegro to czy to oryginał? > postaram się coś Ci jutro konkretniejszego dowiedzieć i dam znać Będę wdzięczny za informacje. PS Na allegro pełno jest podróbek oleju, więc i tak będę chicął poszukać albo sprawdzonego sprzedawcy na allegro.pl, albo sklepu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwo87 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 chłopaki polecili mi motula 10w40 i jestem zadowolony. Uzywaja go na rajdach amatorskich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > chłopaki polecili mi motula 10w40 i jestem zadowolony. Uzywaja go na rajdach amatorskich. Ale który dokładnie, bo jak wyczytałem na stronie motula mają dwa rodzaje olejów 10W40. Model synergis i jakiś drugi. Na którym ty jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwo87 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > Ale który dokładnie, bo jak wyczytałem na stronie motula mają dwa rodzaje olejów 10W40. Model > synergis i jakiś drugi. Na którym ty jeździsz? 6100 synergie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > 6100 synergie Okay, to ja też go zakupię PS Swój kupowałeś przez internet, czy w sklepie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwo87 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > Okay, to ja też go zakupię > PS Swój kupowałeś przez internet, czy w sklepie? aledrogo.. najwygodniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > Czy ten valvo 10W60 będzie lepszy od Motula 10W40? Obecnie wlałem do swojego seja valvo 5w50, owszem brałem pod uwagę również Motula 300V 15w50 (również full syntetyk), doszedłem do wniosku, ze bez przesady, to jest seicento a nie subaru i pokierowałem się ceną - i również bardzo dobrą renomą serii VR1 Racing od Valvoline ! Co do motula 10W40 w 2 rodzajach, dokladnie tak jak piszecie , jeszcze jest wlasnie z serii MOTUL 300V CHRONO 10W-40 czyli pelen syntetyk z najwyzszej wyczynowej półki. Czyli podsumowując synergie 6100 - półsyntetyk Chrono 300V - pelen syntetyj oba 10w40. Przy okazji, zalewanie syntetykiem silnika ktory wczesniej byl zalany polsyntetykiem to nie jest błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bydluck Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > aledrogo.. najwygodniej Tak ale i najwieksze prawdopodobienstwo trafienia na podrobe. U nas na slasku bralem z Poloniacup (firma sasiada). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > Obecnie wlałem do swojego seja valvo 5w50, owszem brałem pod uwagę również Motula 300V 15w50 > (również full syntetyk), doszedłem do wniosku, ze bez przesady, to jest seicento a nie subaru > i pokierowałem się ceną - i również bardzo dobrą renomą serii VR1 Racing od Valvoline ! > Co do motula 10W40 w 2 rodzajach, dokladnie tak jak piszecie , jeszcze jest wlasnie z serii MOTUL > 300V CHRONO 10W-40 czyli pelen syntetyk z najwyzszej wyczynowej półki. > Czyli podsumowując > synergie 6100 - półsyntetyk > Chrono 300V - pelen syntetyj > oba 10w40. > Przy okazji, zalewanie syntetykiem silnika ktory wczesniej byl zalany polsyntetykiem to nie jest > błąd. To ja już nic nie rozumiem, oba są 10W40, i jeden jest półsysntetyk, a drugi pełnysyntetyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > To ja już nic nie rozumiem, oba są 10W40, i jeden jest półsysntetyk, a drugi pełnysyntetyk? Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Robią taka robotę że szklanki klepią. pozatym 10w60 to olej raczej letni niż całoroczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 do sc napewno nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > do sc napewno nie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 po to gęsty olej czyli trudniej pompowalny. pozatym silnik sc nie osiaga tak wysokich temperatur:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > po to gęsty olej czyli trudniej pompowalny. > pozatym silnik sc nie osiaga tak wysokich temperatur:) Piszesz o tym 10W60, czy o Motulu synergie 10W40? Bo już sam nie wiem PS Mój silnik na treningach osiąga duże temperatury, uwierz mi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 pisze o 10w60 chcesz porządny olej. polecam Amsoli, Liqui Moly, Millers, Motul ale jesli upalasz zalalbym np 5w50 jako maks. oczywiscie rownież na lato. jesli mialby byc caloroczny to 5w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > pisze o 10w60 > chcesz porządny olej. > polecam Amsoli, Liqui Moly, Millers, Motul ale jesli upalasz zalalbym np 5w50 jako maks. oczywiscie > rownież na lato. jesli mialby byc caloroczny to 5w40 No tak, ale czy mogę wlać teraz syntetik, jak jeździłem ostatnio na półsyntetyku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 100% syntetyków na naszym rynku może jest z 5. min Amsoli, liqui moly, millers, royal purple, mówie o olejach na bazie 100%PAO. Reszta to oleje HC lub HC+ czyli ich baza jest dalej mineralna tylko posiada calą masę dodatków i w nazwie takie oleje również mają full syntetic ale 100% syntetykami w rzeczywistości nie są. jako przykład Motul X-Cess 8100 5w40- dobry olej ale nie 100%PAO mimo że na opakowaniu jest napisane full syntetic. Czy mozesz zalac- jeśli silnik nie łyka oleju jest szczelny to jak najbardziej tak - polecam do tego plukanke silnika np. LM lub Millersa- 2 najlepsze na rynku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > 100% syntetyków na naszym rynku może jest z 5. min Amsoli, liqui moly, millers, royal purple, mówie > o olejach na bazie 100%PAO. Reszta to oleje HC lub HC+ czyli ich baza jest dalej mineralna > tylko posiada calą masę dodatków i w nazwie takie oleje również mają full syntetic ale 100% > syntetykami w rzeczywistości nie są. jako przykład Motul X-Cess 8100 5w40- dobry olej ale nie > 100%PAO mimo że na opakowaniu jest napisane full syntetic. > Czy mozesz zalac- jeśli silnik nie łyka oleju jest szczelny to jak najbardziej tak - polecam do > tego plukanke silnika np. LM lub Millersa- 2 najlepsze na rynku No oleju nie bierze, jest szczelny i dlatego pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Ja zalałbym 5w40 ale wczesnij przeplukałbym silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Do KJS-ów czy upalania możesz śmiało lać 10w40 motula synerie+,a na upały 15w50 synergie+(oba ,,półsyntetyczne'';ten olej nie ma nic wspólnego z serią 300V wyczynową 15w50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > Do KJS-ów czy upalania możesz śmiało lać 10w40 motula synerie+,a na upały 15w50 synergie+(oba > ,,półsyntetyczne'';ten olej nie ma nic wspólnego z serią 300V wyczynową 15w50. I tak w sumie zrobię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > polecam Amsoli, Liqui Moly, Millers, Motul ale jesli upalasz zalalbym np 5w50 jako maks. oczywiscie > rownież na lato. jesli mialby byc caloroczny to 5w40 5w50 jak i 5w40 w zimę będą identyczne. Mówi o tym współczynnik zimowy czyli 5w. W naszych warunkach klimatycznych nie ma problemu nawet z motulem 15W50 ! Wg producenta olej zapewnia rozruch do -36 *C Mimo solidnej zimy takiej temperatury to się raczeju nas nie spodziewam Różnica będzie jedynie przy bardzo wysokich temp. czyli np 5w50 - mniejsza szansa na zerwanie filmu olejowego (w stosunku do 10w40) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Przy -36 nie zakręcił byś na motulu 15w50 5w50 i 5w40 różnią parametrami i w zimie i lecie-wszysko zależy od oleju-5w50 np. mobila jest dla mnie mniej pewne do od motula 5w40 x-clean,x-cess czy LM o tej samej lepkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > Przy -36 nie zakręcił byś na motulu 15w50 > 5w50 i 5w40 różnią parametrami i w zimie i lecie-wszysko zależy od oleju-5w50 np. mobila jest dla > mnie mniej pewne do od motula 5w40 x-clean,x-cess czy LM o tej samej lepkości. Motul 300V Competition ma taką sama temp. płynięcia jak 5W40 - 36 stopnie, wiec śmiało zakręcisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 nie wiem co ty za valvo lałeś że Ci coś klepało . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 10w60:D. i to nie ja ale to nie ma znaczenia - potem wlany został rownież 10w60 tylko LM i problem znikł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 Mobil to bardzo dobry olej o świetnych paramertach ale ten z DE. Rozlewanego w Polsce nie polecam. Zreszta po moich ostatnich przygodach niczego rozlewanego w Polsce nie polecam. Dodam tylko ze 70-80% zużycia silnika to rozruch na zimno wiec sami sobie odpowiedzcie co jest ważniejsze. Pozatym takie agregaty jak 2.0 TFSI jeżdżą na 5w30. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 > Mobil to bardzo dobry olej o świetnych paramertach ale ten z DE. Rozlewanego w Polsce nie polecam. > Zreszta po moich ostatnich przygodach niczego rozlewanego w Polsce nie polecam. > Dodam tylko ze 70-80% zużycia silnika to rozruch na zimno wiec sami sobie odpowiedzcie co jest > ważniejsze. > Pozatym takie agregaty jak 2.0 TFSI jeżdżą na 5w30. Pozdrawiam POczytałem troche o tych olejach i mam juz zamęt totalny. Wybiorę chyba ostatecznie valvoline vr1-10w60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Jesli upierasz sie przy 10w60 to lepiej Liqui Moly, lub Millers. z Valvo bywa różnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 3 Marca 2011 Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 > POczytałem troche o tych olejach i mam juz zamęt totalny. Wybiorę chyba ostatecznie > valvoline vr1-10w60 Wg mnie dobry wybór, w wyzszych temp. np. przy upalaniu sprawdzi się na pewno lepiej niż najzwyklejszy półsyntetyk jakim jest 10W40 Synergie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 4 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 > Jesli upierasz sie przy 10w60 to lepiej Liqui Moly, lub Millers. z Valvo bywa różnie. Co przez to rozumiesz, że mogę kupić podróbkę czy że co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 5 Marca 2011 Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 Że jedni są zadowoleni inni nie a na w/w przeze mnie nikt nie narzeka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joker Napisano 5 Marca 2011 Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 na takim samym motulu jeżdżę już ładnych parę lat. wymieniam co 10tys. oleju nie dolewam, bo nie ubywa. nic nie stuka, nie klepie. wczoraj wskoczyło na blat 200tys kilometrów poza wymianą upg przy 160tys. silnik nie dotykany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 > na takim samym motulu jeżdżę już ładnych parę lat. wymieniam co 10tys. > oleju nie dolewam, bo nie ubywa. nic nie stuka, nie klepie. > wczoraj wskoczyło na blat 200tys kilometrów > poza wymianą upg przy 160tys. silnik nie dotykany. Na motulu, czy Valvoline, bo nie zrozumiałem z kontekstu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 > Że jedni są zadowoleni inni nie a na w/w przeze mnie nikt nie narzeka. A z czego w takim razie nie są zadowoleni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 5 Marca 2011 Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 Z kultury pracy i klepania szklanek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joker Napisano 7 Marca 2011 Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 na Motul 6100-synergie-10w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > na Motul 6100-synergie-10w40 Jak sądzicie, http://allegro.pl/olej-motul-6100-10w40-synergie-5l-1l-6l-cena-i1468745001.html to dobra cena? I jaka jest szansa na zakup podróbki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > Jak sądzicie, > http://allegro.pl/olej-motul-6100-10w40-synergie-5l-1l-6l-cena-i1468745001.html > to dobra cena? I jaka jest szansa na zakup podróbki? wg mnie szansa na kupno podrobki jest taka sama jak w sklepie. skad wiesz co jest wlane do butelki ? otwierasz i widzisz olej, nie masz mozliwosci potwierdzic sam czy w srodku jest naprawde motul. dla spokojnego sumienia jak ktos chce niech idzie do IC i kupi olej 3x drozej niz na allegro na motulu o ktorym mowa 6100+ 10w40 z allegro zrobilem juz 100k km w dwoch autach. i nic sie z nimi nie dzieje. ostatnio sciagalem miske w swoim jtd byl maly wyciek na silikonie, musialem zahaczyc spodem i caly spod jest czysty, bez syfu czy osadu. ostanio kupilem http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3407371 u tego sprzedajacego 15l wraz z kompletami filtrow w bardzo dobrej cenie. mila obsluga i szybka wysyłka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 To ja też u niego zakupiłem już ten olej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.