krzysiek82 Napisano 14 Października 2011 Udostępnij Napisano 14 Października 2011 > takim czymś.... nie ma w czestochowie krawężnika którego bym nie zaliczył jak to? ja na glebie -80mm sobie radziłem a tu na serii masz problemy? w łodzi nie lepsze drogi i krawężniki mamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > To wszystko co piszesz jest prawdą, jednak chodzi mi o teorię. Jeśli do chwili obecnej Twoja > sprężyna miała powiedzmy 400mm i dałeś podkładkę 20mm, to sprężynę skróciłeś o te 20mm. > Sprężyna teraz jest twardsza i auto siada mniej. Ja dodałem tulejkę stalową aby kosztem > wydłużenia goleni dodać te zabrane 20mm i zachować długość oryginalną 400mm, a tym samym > oryginalne napięcie sprężyny. Reasumując: Auto stoi wyżej, przy poprzedniej twardości. > Oczywiście, że 20 mm nie wiele zmienia w twardości, ale jednak trochę narusza założenia > konstrukcji. Mam rację kol. Maciek61? Pozdrawiam. nie wiem czy masz rację???? motor MZ...to 150 kg... pasażer to około 85kg...w stilo są inne kg.....to zupełnie inne wartości sił....jutro postaram się przesłać moje rysunki....myślę ,ze jednak skręcanie sprężyny na stole to nie siła ... dopiero postawienie auta na koła wywołuje sile i wstępne naprężenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > nie wiem czy masz rację???? > motor MZ...to 150 kg... pasażer to około 85kg...w stilo są inne kg.....to zupełnie inne wartości > sił....jutro postaram się przesłać moje rysunki....myślę ,ze jednak skręcanie sprężyny na > stole to nie siła ... dopiero postawienie auta na koła wywołuje sile i wstępne naprężenie... Kolego, co to ma wszystko do rzeczy? Długopis tęż ma sprężynkę, waży kilka gram i co ma mieć sprężynę z auta. Dajmy już temu spokój. Spokojnych snów życzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy331 Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Właśnie jestem po założeniu tulejek do mojego Stilona. Oto zdjęcia Tuleje wykonane duże z aluminium małe ze stali. Dzięki za rysunek Gborowik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Jak sprawuje się auto? Nie mogę otworzyć zdjęć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 > Jak sprawuje się auto? > Nie mogę otworzyć zdjęć. Zrobiłem juz chyba 40.000km i jest wszystko OK. Ale nie stosowałem małych tulejek ...tylko duże pod łożysko...spierałem się z GBorowik o ten element i podtrzymuje zdanie ... uważam ,ze do starychu sprężyn stosować tylko duża tuleje. Auto urosło o 2cm i tak stoi...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 10 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 > Zrobiłem juz chyba 40.000km i jest wszystko OK. Ale nie stosowałem małych tulejek ...tylko duże pod > łożysko...spierałem się z GBorowik o ten element i podtrzymuje zdanie ... uważam ,ze do > starychu sprężyn stosować tylko duża tuleje. Auto urosło o 2cm i tak stoi...... W porządku. Jeśli jest dobrze przy jednej podkładce. Tylko ja się też upieram, że przy Twoim sposobie sprężyna została ściśnięta o 2 cm i auto jest trochę twardsze, chociaż zaznaczam że niewiele. Metalowa tulejka wydłuża amortyzator i dlatego wszystkie parametry pozostają bez zmian. Ja zrobiłem około 30tys i jest dobrze, chociaż za cholerę nie mogę pojąć, dlaczego auto stoi wyżej o 4 cm. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2012 > W porządku. Jeśli jest dobrze przy jednej podkładce. Tylko ja się też upieram, że przy Twoim > sposobie sprężyna została ściśnięta o 2 cm i auto jest trochę twardsze, chociaż zaznaczam że > niewiele. Metalowa tulejka wydłuża amortyzator i dlatego wszystkie parametry pozostają bez > zmian. Ja zrobiłem około 30tys i jest dobrze, chociaż za cholerę nie mogę pojąć, dlaczego > auto stoi wyżej o 4 cm. Pozdrawiam Auto jeździ wyśmienicie....napisałem 2cm ... może 3.... zakładałeś tulejki na nowe amorki???Dalej uważam ,że ściśnięty amortyzator na stole to nie to samo co waga auta...........ale jak Tobie działa i mnie to wszystko OK!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 12 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 > Auto jeździ wyśmienicie....napisałem 2cm ... może 3.... zakładałeś tulejki na nowe amorki???Dalej > uważam ,że ściśnięty amortyzator na stole to nie to samo co waga auta...........ale jak Tobie > działa i mnie to wszystko OK!!! Miło, że jesteś zadowolony. Życzę bezawaryjnego pokonywania krawężników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekTS Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Założyłem tulejki na początku grudnia. Była to pierwsza zima podczas której nie robiłem na osiedlu za pług, a i krawężniki przestały być tak straszne. Autko poszło ładnie do góry i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych takiej modyfikacji zawieszenia w czasie jazdy. Dobra robota GB ( długopis też ma sprężynkę ) Założone do Multiwagon 1.9 MJ czyli najcięższego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > Założyłem tulejki na początku grudnia. Była to pierwsza zima podczas której nie robiłem na osiedlu > za pług, a i krawężniki przestały być tak straszne. > Autko poszło ładnie do góry i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych takiej modyfikacji > zawieszenia w czasie jazdy. > Dobra robota GB > ( długopis też ma sprężynkę ) > Założone do Multiwagon 1.9 MJ czyli najcięższego silnika Jesteś chyba sześćdziesiątym Stilomaniakiem, który podwyższył i jest OK. Wielu pisało, że wystarczy zmienić sprężyny żeby było wyżej. Też OK. Tylko każda nowa sprężyna kiedyś siądzie do pewnego momentu i dalej albo pęknie, albo pozostanie na tym poziomie. Wiemy, że pękają tylko niektóre, dlatego te które już siadły warto podnieść. Pozdrówka wszystkim podwyższonym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > Jesteś chyba sześćdziesiątym Stilomaniakiem, który podwyższył i jest OK. A da radę takie coś na tył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > A da radę takie coś na tył? Pewnie się da, tylko czy jest taka potrzeba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Pewnie się da, tylko czy jest taka potrzeba? Niestety tak w moim Stilonie dupa na KYBach siadła, że światła musiałem regulować :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Niestety tak w moim Stilonie dupa na KYBach siadła, że światła musiałem regulować :/ Przy tylnych jeszcze nie grzebałem, ale kiedyś widziałem - wydaje mi się na Allegro - gumowe podkładki pod tylne sprężyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldi010 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Witam, czy któryś z kolegów ma dokładne wymiary tej tulejki i tej podkładki czy trzeba samemu kombinować? Nie jest to wielka filozofia dorobić takie tulejki ale zawsze by było łatwiej mieć wymiary. I tak trzeba tokarza opłacić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Witam, czy któryś z kolegów ma dokładne wymiary tej tulejki i tej podkładki Autor postu - prosił o priv gdy koś je potrzebuje PS. Profil masz coś wyjątkowo słabo wypełniony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Witam, czy któryś z kolegów ma dokładne wymiary tej tulejki i tej podkładki czy trzeba samemu > kombinować? Nie jest to wielka filozofia dorobić takie tulejki ale zawsze by było łatwiej mieć > wymiary. I tak trzeba tokarza opłacić. Mam wymiary, a nawet pozostał mi jeden komplet stalowy. Mogę odsprzedać. Ale jak twierdzisz wymiary to nie filozofia, to pewnie szybko to rozrysujesz, wykonasz i zamontujesz. My pewnie byliśmy mniej zdolni, bo w grupie 10 osób pracowaliśmy nad projektem prawie pół roku. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldi010 Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Mam wymiary, a nawet pozostał mi jeden komplet stalowy. Mogę odsprzedać. Ale jak twierdzisz wymiary > to nie filozofia, to pewnie szybko to rozrysujesz, wykonasz i zamontujesz. My pewnie byliśmy > mniej zdolni, bo w grupie 10 osób pracowaliśmy nad projektem prawie pół roku. Pozdrawiam. Witam, ile chciałbyś za dokumentację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Witam, ile chciałbyś za dokumentację? Wszystkim, którzy pomagali, lub wspierali, (choćby dobrym słowem) rysunki i instrukcję wysyłałem gratis. Pozostałych zapraszam na priv. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldi010 Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > Autor postu - prosił o priv gdy koś je potrzebuje > PS. > Profil masz coś wyjątkowo słabo wypełniony jak zmienic ten podpis "pieszy"??? nie jestem pieszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > jak zmienic ten podpis "pieszy"??? nie jestem pieszy nastukać postów, automat zmieni lub moderatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > jak zmienic ten podpis "pieszy"??? nie jestem pieszy Jeśli napiszesz 10 postów na kącikach technicznych to automatycznie zmieni ci się podpis na ... "nauka jazdy" W FAQ jest to wszystko ładnie opisane Ale wystarczy już tego OT . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > jak zmienic ten podpis "pieszy"??? nie jestem pieszy Nie masz większych zmartwień? Tylko teraz nie spamuj, żeby status Ci wzrósł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taxus Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 witam wszystkich jako że ostatnio sam przerabiam problem niskiego zawieszenia to temat bardzo mnie zainteresował.ale po kolei.pękła mi jedna sprężyna wiec wymieniłem sprężyny i amortyzatory bo już słabe były.mechanik założył mi sprężyny Lesjofors i wszystko było by ok gdyby nie to ze autko mam niżej niż przed wymianą od podłoża do nadkola 63,5 cm (tyle to kumpel ma na sportowym zawieszeniu). więc zacząłem się zastanawiać nad oryginalnymi sprężynami (dodam ze mam wersje 5d jtd 115km. na standardowych felgach i oponach), ale opcja takiej tulei jest kusząca.a jak u Was jest z wysokością od podłoża na orginalnych sprężynach i przy tulei? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grubeq Napisano 8 Października 2013 Udostępnij Napisano 8 Października 2013 > Tuleje wykonane duże z aluminium małe ze stali. Dzięki za rysunek Gborowik. Czy zastąpienie tekstolitu podkładkami z aluminium to dobry pomysł? Miałbym problem ze zdobyciem tekstolitu więc rozważam użycie podkładek metalowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Czy zastąpienie tekstolitu podkładkami z aluminium to dobry pomysł? > Miałbym problem ze zdobyciem tekstolitu więc rozważam użycie podkładek metalowych Dobry, chociaż trochę droższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grubeq Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Pozwólcie, że trochę odświeżę temat. Zima się zbliża a ja nie chciałem , jak ktoś już to ładnie napisał na forum, robić za pług na osiedlu w związku z tym, niecałe dwa tygodnie temu zostały założone w moim Stilo tulejki autorstwa Gborowika i muszę przyznać, że jestem zachwycony. Auto poszło w górę ponad 2cm, co wystarcza na przejeżdżanie przez garby spowalniające bez jakiegokolwiek ocierania "brzuchem" o podłoże Przy okazji załączam dwie fotki: przed po Ogromne podziękowania dla Gborowika i polecam to rozwiązanie wszystkim niezdecydowanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 i masz babo placek i przed i po wyświetla to: "Placek dla baby" dajcie Chłopaki namiar na jakiegoś normalnego tokarza bo "mój" to chyba się z osłem kopał bo mu rozum odjęło jak wyliczył za robotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 > i masz babo placek i przed i po wyświetla to: > "Placek dla baby" > dajcie Chłopaki namiar na jakiegoś normalnego tokarza bo "mój" to chyba się z osłem kopał bo mu > rozum odjęło jak wyliczył za robotę. Nie tylko Twój tak policzył Dlatego kupiłem kolejny komplet sprężyn, tym razem made in poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 > Nie tylko Twój tak policzył > Dlatego kupiłem kolejny komplet sprężyn, tym razem made in poland żeby było śmieszniej to jestem sam w stanie to na tokarce wystrugać tylko,że dostęp do tokarki się skończył i brak perspektyw na reanimacje tegoż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2014 > dajcie Chłopaki namiar na jakiegoś normalnego tokarza bo "mój" to chyba się z osłem kopał bo mu > rozum odjęło jak wyliczył za robotę. ... A ile ten kopiący się z osłem proponował? Może namierzymy tańszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 21 Października 2014 Udostępnij Napisano 21 Października 2014 200 zeta za sztukę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2014 > 200 zeta za sztukę ...a 200 za kpl? Za tyle już mi toczyli. Pewnie taniej się nie da, ale może odezwie się ktoś tańszy? Pozdrawiam podwyższonych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grubeq Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 wrzucam jeszcze raz zdjęcia, tym razem z fotosika Co do ceny 200zł za sztukę, to naprawdę cena zaporowa... tulejki w cenie nowych sprężyn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
margo66 Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 @@Gborowik Jestem zainteresoany kupnem takiego kompletu do podniesienia Stilo z przodu. Proszę o namiary na wykonawcę. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Jeśli mogę się nieśmiało wtrącić to już od roku mam sprężyny firmy "D&D Resory Polska" polskie, tanie i..... rewelacyjne, płaciłem coś po 90zł sztuka (do 1.9JTD), to jest chyba 5-ty komplet w moim stilo i nie dość że z wszystkich jest najtańszy, to już przejeździł więcej niż jakiekolwiek wcześniejsze i cały czas przód stoi wysoko na równi z tyłem. Polecam pod każdym względem, za ten rok zrobiłem co najmniej 30 000 więc mogę śmiało powiedzieć że są dobre ps. jako że firma jest mało znana i słynie z produkcji sprężyn do Lublina, Matiza i Tico i mało gdzie da się to kupić to można do nich zadzwonić i zapytać gdzie w swoim mieście można dostać ich produkty Aaaa no i dają 5 lat gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Jeśli mogę się nieśmiało wtrącić to już od roku mam sprężyny firmy "D&D Resory Polska" polskie, tanie i..... rewelacyjne, płaciłem coś po 90zł sztuka (do 1.9JTD), to jest chyba 5-ty komplet w moim stilo i nie dość że z wszystkich jest najtańszy, to już przejeździł więcej niż jakiekolwiek wcześniejsze i cały czas przód stoi wysoko na równi z tyłem. Polecam pod każdym względem, za ten rok zrobiłem co najmniej 30 000 więc mogę śmiało powiedzieć że są dobre ps. jako że firma jest mało znana i słynie z produkcji sprężyn do Lublina, Matiza i Tico i mało gdzie da się to kupić to można do nich zadzwonić i zapytać gdzie w swoim mieście można dostać ich produkty Aaaa no i dają 5 lat gwarancji dokladnie jak kolega wyzej ... jestem kolejnym szczesliwym uzytkownikiem ktoremu sprezyny nie pekly od 20tysi auto siedzi wysoko i nic nie upadlo... D&D ~90zl/szt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 dodam ze po zalozeniu sprezyn D&D moj JTD siedzi po 67cm w górze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 Czyli idealnie. Chciałem wejść na witrynę internetową D&D Resory Polska, ale chyba nie działa edit: działa strona alternatywna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 jako tako u producenta w lublinie nie kupisz, gdyznie prowadza sprzedazy, pomimo ze w katalogu je posiadaja, wystarczy pojezdzic po swoich moto sklepach i poprosic o sprezyny D&D to ci napewno znajda, bo kazdy sklep bierze z roznych hurtowni a hurtownie wymieniaja sie towarem... Uwaga, kiedy zamontujesz sprezyne d&d na amortyzatorze jeszcze przed montazem do karoserii, wygnie sie jak banan, i to ostro...ale spokojnie nie panikuj, dzieje sie to dlatego ze lozysko jest wyprofilowane nie pod sprezyne tylko pod kielich w karoseri gdzie przychodzi cala kolumna..., gdy wszystkie pieknie skrecisz do karoseri, otwory pokryja sie ze soba(jezyk na lozysku, z otworem w karoserii) sprezyna ulozy sie idealnie i bedzie siedziec jak nalezy...) auto moje siedzi teraz po 67cm w gorze i jestem zadowolony w przyszlosci jeszcze wymienie d&d w tyle zeby siedzial wysoko, bo te nasze dziury i krawezniki sa pozal sie boze.... d7d byly ostatnia deska ratunku przez zakupem org (250zl/szt tani fiat / fiat alfa lacia -uzytkownicy z allegro) zalozylem i wreszcie mam spokoj... mam nadzieje ze na lata... PS - gwarancja przez producenta zostala rozszerzona do 5lat.Jezeli chcesz ja miec i wrazie problemow itp musisz trzymac org pudelka i paragon, inaczej ci nie wymienia sprezyn na nowe itp... ja gwarancje olalem, wiecej wydam na paliwo dojezdzajac itp do sklepu moto zeby je reklamowc niz poprostu kupic kolejny zestaw i samemu wymienic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Dzięki za szczegółowe info. W moim niedługo do roboty będzie tylna oś. Zrobiłbym za jednym zamachem amortyzatory, sprężyny, ewentualnie tuleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 @@Gborowik Jestem zainteresoany kupnem takiego kompletu do podniesienia Stilo z przodu. Proszę o namiary na wykonawcę. pozdrawiam Dawno nie zaglądałem na forum kol morgo66. Jeśli jesteś jeszcze zainteresowany to może coś zaradzimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Niestety D&D nie produkuje (przynajmniej do Wagona) sprężyn na tył Dzwoniłem pytałem i nic z tego, kupiłem na szybko KYB.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Witam, Jakie amorki polecacie na przod do Stilo 1.9 JTD ? Rozumiem ze sprezyny z tej firmy warto kupic - D&D Resory Polska ? Z tego co patrzylem sprezyny wymienialem na org przy 155 k km w 2010 roku - aktualnie ok 215 k m i chyba pora na nowe amorki i sprezyny na przod Co jeszcze wymienic przy okazji aby nie placic za jakis czas za ta sama robote np wahacze lub tuleje ? Psss A myslalem ze niedawno wymienialem sprezyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Sprężyny D&D jak najbardziej, siedzi wysoko i jest wszystko ok od już grubo ponad roku i lekko 50k km Jakie amorki, nie wiem, na pewno nie KYB, padły prawie od razu, aktualnie mam bilsteina, nie narzekam w sumie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 BenY21jak amortyzatory na przód to Bilstein B4 sztywniej niz seria ale nie deska. Cena tez nie powala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Sprężyny D&D jak najbardziej, siedzi wysoko i jest wszystko ok od już grubo ponad roku i lekko 50k km Jakie amorki, nie wiem, na pewno nie KYB, padły prawie od razu, aktualnie mam bilsteina, nie narzekam w sumie Ja mam KYB na przodzie od ponad 28ooo km i nic się dzieje niepokojącego. Bardzo dobrze wybierają nierówności. Z tym że w Twoim przypadku gdzie jest mocno podwyższone zawieszenie - może amortyzatory nie pracują w takim położeniu do którego zostały zaprojektowane i dlatego od razu padają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Ja mam KYB na przodzie od ponad 28ooo km i nic się dzieje niepokojącego. Bardzo dobrze wybierają nierówności. Z tym że w Twoim przypadku gdzie jest mocno podwyższone zawieszenie - może amortyzatory nie pracują w takim położeniu do którego zostały zaprojektowane i dlatego od razu padają. Co masz na myśli pisząc 'mocno podwyższone' ? Jest jak z fabryki wyjechał czyli w najbardziej optymalnym położeniu. Do tego amorki KYB chodziły ze sprężynami KYB więc tutaj 'wysokości' bym się nie czepiał. Ok, moje też dobrze wybierały nierówności...., na przeglądzie miały 70%, a jak zmieniałem sprężyny, wykręciłem amorek, postawiłem go i niechcący zahaczyłem nogą i się przewrócił.. i wszystko z niego wypłynęło.... drugi podobnie, po wykręceniu i odwróceniu do góry nogami zaczął wyciekać, dlatego mam o nich tak fatalne zdanie, przy okazji uziemiły mi samochód na 2 dni, bo w planach miałem tylko wymianę sprężyn, a tak to musiałem jeszcze amorki wrzucić nowe. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Ja u siebie po 18ooo km na KYB zmieniałem sprężyny na eibacha (bo nowe seryjne nie chciały opaść ). Amorki leżały poziomo przy wymianie ale nic się nie wylało wtedy..... (kwiecien 2015). Przez kolejne 10ooo km na eibachu nic się niepokojącego nie dzieje.... Możliwe że albo Ty miałeś pecha albo ja mam fuksa że nic się z nimi nie dzieje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.