Skocz do zawartości

wybór Japoniec-Niemiec Primera-Passat :)


slon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuje dużego autka, które rzadko się psuje. Przedział 15-18 tys zł. Co do silnika nie mam wymagań może być benzyna,lpg,diesel..ilość koni najleopiej powyżej 100 smile.gif

Zależy mi po prostu na czymś w co wsiądę i dojadę bez problemu do celu a po drodze nie nawali mi 10 razy elektronika i inne duperele. Z dwóch aut jakie na razie mnie interesują są : vw passat b5 (np tdi), i nissan primera (tutaj bardziej silnik 2.0 benzyna). Czy ktoś może doradzić coś w tej sprawie ? smile.gif

Roczniki obejrzanych passatów to średnio 2000-2001 co do nissanów 2002-2003 na więcej pieniążków nie styknie.

Pozdrawiam

Słoń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kupiłbyś lagunę II? bo primera p12 współdzieli maaasę części i silniki diesla z nią

Cholercia, znajomy ma lagunę II i strasznie sie mu psuje, moze taki egzemplarz frown.gif Nie znam sie kompletnie na lagunach i osobiscie nie mam o nich opinii frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Potrzebuje dużego autka, które rzadko się psuje. Przedział 15-18 tys zł. Co do silnika nie mam

> wymagań może być benzyna,lpg,diesel..ilość koni najleopiej powyżej 100

> Zależy mi po prostu na czymś w co wsiądę i dojadę bez problemu do celu a po drodze nie nawali mi 10

> razy elektronika i inne duperele. Z dwóch aut jakie na razie mnie interesują są : vw passat b5

> (np tdi), i nissan primera (tutaj bardziej silnik 2.0 benzyna). Czy ktoś może doradzić coś w

> tej sprawie ?

> Roczniki obejrzanych passatów to średnio 2000-2001 co do nissanów 2002-2003 na więcej pieniążków

> nie styknie.

> Pozdrawiam

> Słoń

Ja ci napisze na temat primery.

Zakupilem taka w zeszlym roku... 2003 rocznik. Silnik 1.8 benzyna. przebieg 100kkm.

Podobno rzeczywiscie silniki diesla to raczej konstrukcja renault, np silniki benzynowe sa zdecydowanie japonskie.

Ogolnie wszystkie benzynowe sa na lancuchu, wiec odpada problem z wymiana paska. 1.6 i 1.8 podobno czasem maja problemy ze zbyt duzym braniem oleju. Moj bierze okolo litra na 10kkm. Moim zdaniem jest to zdecydowanie akceptowalne. W 2.0 podobno ten problem nie wystepuje.

Co do mankamentow tego auta:

wnetrze, choc bardzo przyjemne i ladne w srodku (moja osobista opinia) tak jak wszedzie piszą nie jest najlepiej poskladane. Cos tam gdzieniegdzie chrobocza, skrzypi, itp. Mi to osobiscie nie przeszkadza, ale wierze, ze innych moza denerwowac.

Zawieszenie jest dosc delikatne (sworznie, laczniki, gumy, itp). U mnie bylo wszystko OK, ale jak pojechalem na 2 miesiace do Polski w zimie i pojezdzilem po dziurach, to oba sworznie z przodu polecialy. Jednak koszt naprawy byl niewielki.

Slyszalem tez opinie, ze czasem zdazaja sie problemy z centralnym zamkiem oraz z elektycznymi szybami - jakies tam mechanizmy sa platikowe i sie po jakims czasie wycieraja.

U mnie narazie nic takiego nie wystepuje.

Poza tymi mankamentami, auto raczej powinno byc bezawaryjne. U mnie wlasnie tak jest. Z niczym nie mam zadnych problemow. Jest to idealne przeciwienstwo mojego mondeo MK3 ktore mialem wczesniej, w ktorym co chwile padaly jakies pierdoly. Niby nic powaznego, ale pary razy zdazylo mi sie nie dac rady wrocic do domu. Primera jeszcze nigdy mnie nie zawiodla i ogolnie wszystko (lacznie z najdrobniejszymi drobnostkami) dziala w 100% co jest moim zdaniem nie lada osiagnieciem w 8 letnim aucie.

Z czystym sercem moge polecic to auto kazdemu.

A co do passata sie nie wypowiem, bo mi sie poprostu VW nie podobaja. Zle bym sie w takim czul. Pozatym watpie aby mogl byc lepszy od primery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> FaceLifting - lekka zmiana kilku części w modelu, żeby producent mógł go nazwać "nowym" - zwykle

> nieco inny przód, inne tylne lampy, lekkie zmiany we wnętrzu.

aaa i wszystko jasne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem przed tym dylematem 2,5 roku temu. Primera ponoć bezawaryjna - taką opinię wyczytałem w necie ale trafił fajny Pasek w TeDeiKu 270751858-jezyk.gif Jeżdżę tak i jeżdżę i tylko tankuję czasami wink.gif a i wyposażenie chyba jednak sporo lepsze niż w Primerze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat - nie mój typ. Silnik 1.8 benzyna ma ponad 100 koni, więc łapie się na Twoje wymagania. Auto spore i dość popularne. Aż zbyt popularne wink.gif

Primera - z roczników 2002 kupisz jeszcze Primerę P11.144 a wraz z nią problem wycierających się tulei osi ramion wycieraczki. Po pewnym czasie wycieraczka wali w słupek kierowcy. Primera P12 czyli od 2002 wzwyż już tego problemu nie ma. Mowią, że od P12 to już bardziej francuz niż japoniec, ale mniej się słyszy o awariach Primek niż Lagun. Silniki 1.6 i chyba 1.8 są na łańcuchu. Nie wiem, jak 2.0, który by Cię zainteresował. A 2.0 to już dużo większa przyjemność z jazdy smile.gif

Aha - wśród Primer masz większy wybów nadwozia - masz sedany, liftbacki i kombi. Pasek daje tylko sedana i kombiaka.

Mój typ to Primera, ale P12. Wyglądem bije Passata.

Tyle mojej opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Potrzebuje dużego autka, które rzadko się psuje. Przedział 15-18 tys zł. Co do silnika nie mam

> wymagań może być benzyna,lpg,diesel..ilość koni najleopiej powyżej 100

> Zależy mi po prostu na czymś w co wsiądę i dojadę bez problemu do celu a po drodze nie nawali mi 10

> razy elektronika i inne duperele. Z dwóch aut jakie na razie mnie interesują są : vw passat b5

> (np tdi), i nissan primera (tutaj bardziej silnik 2.0 benzyna). Czy ktoś może doradzić coś w

> tej sprawie ?

> Roczniki obejrzanych passatów to średnio 2000-2001 co do nissanów 2002-2003 na więcej pieniążków

> nie styknie.

> Pozdrawiam

> Słoń

Słoniu, mówiłem Ci bierz moją PRIMERKĘ smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest właściwie wybór między Francuzem a Niemcem

Patrzyłem dzisiaj w komisie

http://otomoto.pl/nissan-primera-1-9-dci-salon-polska-C17631317.html

Tylko przebieg jakiś niski 135.000 - jest książka auto salonowe wiec mozna zweryfikować. Martwią mnie jednak opinie o dieslach w tych autach frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrzyłem dzisiaj w komisie

> http://otomoto.pl/nissan-primera-1-9-dci-salon-polska-C17631317.html

> Tylko przebieg jakiś niski 135.000 - jest książka auto salonowe wiec mozna zweryfikować. Martwią

> mnie jednak opinie o dieslach w tych autach

No to ja Ci powiem, ze moja Primera z tym silnikiem dobija do 240 tys i poki co zlego slowa nie moge powiedziec.

Moze wplyw ma fakt, ze olej byl od poczatku zmieniany co 15 tys a nie jak zalecal producent co 30.

Ceny czesci tez juz normalnieja, bo kompletne sprzeglo z dwumasem da sie juz znalezc za troche ponad 2 tys, a nie jak kiedys 4-5...

A tak poza tym to silnik jest naprawde cichy jak na diesla i z 6-biegowa skrzynia bardzo oszczednyok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ja Ci powiem, ze moja Primera z tym silnikiem dobija do 240 tys i poki co zlego slowa nie

> moge powiedziec.

> Moze wplyw ma fakt, ze olej byl od poczatku zmieniany co 15 tys a nie jak zalecal producent co 30.

Tzn jaki wpływ ma ta częstsza zmiana oleju?

Dzięki temu że zamiast co 30 zmieniasz co 15 to się auto nie psuje tak ogólnie?

Nie leci sprzęgło, skrzynia, wnętrze nie trzeszczy, nie zużywają się łożyska kół, elektronika, czujniki, termostaty i nie rdzewieje wydech? Czy jak?

To może zmieniaj co 5tys, to przestaną się zużywać opony, żarówki i akumulator wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn jaki wpływ ma ta częstsza zmiana oleju?

> Dzięki temu że zamiast co 30 zmieniasz co 15 to się auto nie psuje tak ogólnie?

> Nie leci sprzęgło, skrzynia, wnętrze nie trzeszczy, nie zużywają się łożyska kół, elektronika,

> czujniki, termostaty i nie rdzewieje wydech? Czy jak?

> To może zmieniaj co 5tys, to przestaną się zużywać opony, żarówki i akumulator

Glownie chodzilo o zywotnosc turbosprezarkiok.gif

Nawet ASO zalecalo swego czasu skrocenie tego okresu.

Poza tym auto mimo sporego przebiegu nie wymaga zadnych dolewek miedzy wymianami, a jezdzi na 5w40...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Stanęło pomiędzy :

Passatem 2000 r 1.9 tdi kombi b5

Primera 2002 r 2.2 dci kombi

Ceny plus minus podobne, nissan 2 lata młodszy i nowszy wygląd. Czy to prawda,ze silnik 2.2 dci jest japoński ? Jak jest z dwumasówką w tym przypadku?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stanęło pomiędzy :

> Passatem 2000 r 1.9 tdi kombi b5

> Primera 2002 r 2.2 dci kombi

> Ceny plus minus podobne, nissan 2 lata młodszy i nowszy wygląd. Czy to prawda,ze silnik 2.2 dci

> jest japoński ? Jak jest z dwumasówką w tym przypadku?

> Pozdrawiam

Za 18 można kupić B5FLa. Nissan za 3 lata będzie kosztował połowe tego co Passat, ale może Ci go nie ukradną biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 18 można kupić B5FLa. Nissan za 3 lata będzie kosztował połowe tego co Passat, ale może Ci go

> nie ukradną

A no własnie. Czytam duzo o pompowtryskach jeden i drugi silnik posiada takie "cudo"? Różne są opinie...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 18 można kupić B5FLa. Nissan za 3 lata będzie kosztował połowe tego co Passat, ale może Ci go

> nie ukradną

Zobacz sobie jakies sa obecnie roznice w cenach Passta z 97 i Primery z 99..

Bo jak dla mnie to praktycznie niewarte uwagi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.