Skocz do zawartości

Transport rowerów - JAK ?


woju

Rekomendowane odpowiedzi

Z okazji wiosny naszło mnie na rowerowe wycieczki , pytanie do wszystkich jak lepiej transportowac rowery :

- na dachu ?

- uchwyt na tylna klape ?

- uchwyt na hak ?

Co polecacie , moze jakies inne pomysly ?

Auta do ,ktorych szukam bagaznika to SX4 albo Lacetii HTB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z okazji wiosny naszło mnie na rowerowe wycieczki , pytanie do wszystkich jak lepiej transportowac

> rowery :

> - na dachu ?

Przy wysokich autach dość nieporęcznie jest zakładać i zdejmować rowery. A SX jest ciut wyższy.

> - uchwyt na tylna klape ?

Widziałem u Koleżanki - bardzo fajne rozwiązanie ok.gif.

> - uchwyt na hak ?

Chyba bez dodatkowej tablicy się nie obędzie.

> Co polecacie , moze jakies inne pomysly ?

> Auta do ,ktorych szukam bagażnika to SX4 albo Lacetii HTB.

Jeśli masz do wyboru to brałbym to na klapę. Co do innych rozwiązań, to zawsze można odpiąć koła i próbować upchnąć w bagażniku lub na tylnej kanapie, ale sprawdza się przy max. dwóch osobach.

A w zależności od miejsca wyjazdu, długości i częstotliwości planowanych wyjazdów rowerowych warto rozpatrzeć wypożyczenie na miejscu.

Chociaż wiadomo, swój to swój wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z okazji wiosny naszło mnie na rowerowe wycieczki , pytanie do wszystkich jak lepiej transportowac

> rowery :

> - na dachu ?

> - uchwyt na tylna klape ?

> - uchwyt na hak ?

> Co polecacie , moze jakies inne pomysly ?

> Auta do ,ktorych szukam bagaznika to SX4 albo Lacetii HTB.

Najlepsze rozwiązanie - platforma na hak, jeśli nie da rady, to dach, a ostateczność to klapa.

Sprzedaję te cuda codziennie i naprawdę nie widzę zalet montażu na klapę. Na szczęście coraz mniej samochodów w ogóle może mieć taki sposób montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hak musialbym montowac a to na klape to jakos sie boje czy to to sie w czasie jazdy nie oderwie

Jak dobry uchwyt to się nie oderwie. Nie pamiętam już jaki to był model Koleżanki, ale chyba Thule. Solidnie zamocowany, żadnych obaw że rowery spadną jak również żadnej ryski na karoserii.

285065901-TH9103-9104THULECLIPON.jpg

Tu nawet bagażnik otworzysz smile.gif.

Tylko jakieś tanie chińskie krzaki omijaj.

post-74346-14352513103006_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dobry uchwyt to się nie oderwie. Nie pamiętam już jaki to był model Koleżanki, ale chyba Thule.

> Solidnie zamocowany, żadnych obaw że rowery spadną jak również żadnej ryski na karoserii.

> Tu nawet bagażnik otworzysz .

> Tylko jakieś tanie chińskie krzaki omijaj.

Bagażnik otworzysz, choć producent samochodu nie przewidział że obciążysz tę klapę o jakieś 40kg. I te 40 kg "pracuje" podczas jazdy. W przeciwieństwie do dachu który jest obliczany na obciążenie.

Poza tym rowery nie są na tym tak stabilnie zamontowane jak na platformie czy uchwycie dachowym.

Ale cóż, klient ma zawsze rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dobry uchwyt to się nie oderwie. Nie pamiętam już jaki to był model Koleżanki, ale chyba Thule.

> Solidnie zamocowany, żadnych obaw że rowery spadną jak również żadnej ryski na karoserii.

> Tu nawet bagażnik otworzysz .

> Tylko jakieś tanie chińskie krzaki omijaj.

Widzisz, niedawno byla dyskusja na forum w tej sprawie.

Osobna sprawa ze niestety wsrod dwoch znajomych oboje sie skarzyli ze porysowali sobie klape. Niestety ale zarysowanie juz nie do usuniecia. Idac za rada na autokaciku 3 tygodnie temu kupiem wieszak na hak. Platformy faktyczne sa solidne jednak cos nie mam do nich zaufania.

Co do opini to tylko testowo zawiesilem rowery ale jeszcze z nim nie jechalem. Natomiast zaskoczylo mnie jak stabilnie to siedzi i nic nawet nie drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz, niedawno byla dyskusja na forum w tej sprawie.

> Osobna sprawa ze niestety wsrod dwoch znajomych oboje sie skarzyli ze porysowali sobie klape.

> Niestety ale zarysowanie juz nie do usuniecia. Idac za rada na autokaciku 3 tygodnie temu

> kupiem wieszak na hak. Platformy faktyczne sa solidne jednak cos nie mam do nich zaufania.

> Co do opini to tylko testowo zawiesilem rowery ale jeszcze z nim nie jechalem. Natomiast zaskoczylo

> mnie jak stabilnie to siedzi i nic nawet nie drgnie.

Ten uchwyt na klapę ze zdjęcia jest montowany na sztywnych taśmach. I Thule i MontBlanc mają takie rozwiązania. Jest też ciekawa włoska Padova, gdzie rowery stoją na szynach i zapewnia to większą stabilność + łatwość w przewozie damek.

Platforma czy wieszak są mocowane na tej samej kuli haka, więc nie ma się czego obawiać. Plus dla platformy to niezasłonięte światła i tablica, większa stabilność, brak kłopotu z damką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z okazji wiosny naszło mnie na rowerowe wycieczki , pytanie do wszystkich jak lepiej transportowac

> rowery :

> - na dachu ?

> - uchwyt na tylna klape ?

> - uchwyt na hak ?

> Co polecacie , moze jakies inne pomysly ?

> Auta do ,ktorych szukam bagaznika to SX4 albo Lacetii HTB.

mialem na dach - zrezygnowalem swiadomie - glosny, auto wiecej pali, trudo sie zaklada i zdejmuje, bez relingow nie ma sily uszkadza lakier na dachu

teraz mam na hak - bagaznik typu wieszak

kosztowal smieszne 199zł (interpack) i jestem bardzo zadowolony - rower na nim woze codzienie (jak nie pada) do roboty - polowa trasy autem reszta na rowerze

tu masz watek na ten temat:

http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=284953250&page=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mialem na dach - zrezygnowalem swiadomie - glosny, auto wiecej pali, trudo sie zaklada i zdejmuje,

> bez relingow nie ma sily uszkadza lakier na dachu

Jeśli chodzi o wygodę zakładania na dach, to chyba najlepsze są MontBlanc Discovery lub Barracuda.

> teraz mam na hak - bagaznik typu wieszak

> kosztowal smieszne 199zł (interpack) i jestem bardzo zadowolony - rower na nim woze codzienie (jak

> nie pada) do roboty - polowa trasy autem reszta na rowerze

Cat=0&Number=284953250&page=0

Zaletą wieszaków jest cena. Można znaleźć też wieszaki odchylane i już naprawdę jest komfortowo. Choć platforma byłaby lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mialem na dach - zrezygnowalem swiadomie - glosny, auto wiecej pali, trudo sie zaklada i zdejmuje,

> bez relingow nie ma sily uszkadza lakier na dachu

> teraz mam na hak - bagaznik typu wieszak

> kosztowal smieszne 199zł (interpack) i jestem bardzo zadowolony - rower na nim woze codzienie (jak

> nie pada) do roboty - polowa trasy autem reszta na rowerze

> tu masz watek na ten temat:

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=284953250&page=0

Za twoja namowa wlasnie pojechalem po ten sam. Niestety nie bylo a bym model wyzszy (montowany nie przy pomocy tego specjalnego klucza a takie sprytne zamykanie od spodu) i do tego zamykany na zamek. Nie kojaze nazwy a instrukcja zostala w garazu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o wygodę zakładania na dach, to chyba najlepsze są MontBlanc Discovery lub Barracuda.

> Cat=0&Number=284953250&page=0

> Zaletą wieszaków jest cena. Można znaleźć też wieszaki odchylane i już naprawdę jest komfortowo.

> Choć platforma byłaby lepsza.

moj wieszak jest odchylany

a przy jednym rowerze pan policial.gif musilby byc bardzo upierdliwy zeby dac zolta.gif za niewidoczne swiadlta czy tablice - w/g mnie wszystko jest dobrze widoczne - zaznaczam przy 1 rowerze. jak zalozylem dwa - tablica ze swiadlami obowiazkowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze względu na to, że jeżdżę Imprezą w sedanie zdecydowałem się na hak i platformę...

A tu jako ciekawostka filmik z testów bagażników Thule:

Z oczywistych względów interesuje mnie sztywność platform w zakrętach :D

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z okazji wiosny naszło mnie na rowerowe wycieczki , pytanie do wszystkich jak lepiej transportowac

> rowery :

> - na dachu ?

Ja transportuję na dachu, więc mogę Ci wymienić plusy i minusy. Sobie porównasz jeśli ktoś zrobi podobne zestawienie dla innych rozwiązań.

Plusy:

- bardzo duży wybór bagażników

- możesz na te same belki zamontować narty/trumnę

- pozostaje łatwy dostęp do bagażnika

- nie musisz się martwić o zwiększony obrys auta na szerokość ani o widoczność tablicy rejestracyjnej

- nie musisz mieć haka

- rowery zdejmujesz, a bagażnik możesz zostawić. Jest ryzyko najwyżej kradzieży, ale nie ma problemu z jazdą z nim.

Minusy:

- Należy pamiętać że rowery są na dachu. Nie widać ich nawet w lusterkach, a więc możesz próbować wjechać do garażu podziemnego zlosnik.gif. Na ostrych zakrętach też możesz o nich zapomnieć wink.gif

- Przy niskim wzroście jest trudność. Nawet jak jesteś wysoki, to ważący kilkanaście kilogramów, nieporęczny rower musisz podnieść na wysokość głowy.

- Odkształca uszczelki. O dziwo wygodniej się montuje do auta 3 drzwiowego zlosnik.gif

- zwiększone zużycie paliwa i to wyraźnie. Przy ostatniej podróży z dwoma rowerami na dachu specjalnie na to zwróciłem uwagę. Półtora litra na setkę auto jara więcej i to przy prędkościach do 120km/h. Jakakolwiek dłuższa podróż dyskwalifikuje ekonomicznie taki transport rowerów na rzecz rowerów z wypożyczalni na miejscu

wypoczynku.

- bagażnik czy z rowerami czy bez, jest lekko słyszalny już przy prędkościach około 60km/h (słyszymy owiewający go wiatr wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja ze względu na to, że jeżdżę Imprezą w sedanie zdecydowałem się na hak i platformę...

> A tu jako ciekawostka filmik z testów bagażników Thule:

> Z oczywistych względów interesuje mnie sztywność platform w zakrętach :D

Jakieś 80% klientów słysząc że bagażniki dachowe lub platformy są przeznaczone do max. 130km/h a na klapę do 110km/h twierdzi że sobie robię jaja, bo przecież nikt się nie będzie tak wlókł na drodze.

Naprawdę słabo się czasem robi.

Ostatnio klient twierdził że na firmowego Paska kupi co najwyżej uchwyt za 44PLN i czy da radę z tym 200km/h lecieć jak dobrze skręci? Kurde, naprawdę strach jeździć czasem po Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Przy niskim wzroście jest trudność. Nawet jak jesteś wysoki, to ważący kilkanaście kilogramów,

> nieporęczny rower musisz podnieść na wysokość głowy.

I dodatkowo przytrzymywać rower podczas zakładania na uchwycie. Tu ewentualnie pomocne są bagażniki MontBlanc

> - Odkształca uszczelki. O dziwo wygodniej się montuje do auta 3 drzwiowego

Oj nie zawsze 3D są wygodniejsze. Trzeba na to patrzeć pod kątem konkretnego samochodu i bagażnika. Jeśli są fix pointy to montaż jest banalny. Jeśli za krawędź dachu, to tu dużo zależy od samego bagażnika. A do niektórych samochodów 3D jest ciężko cokolwiek tańszego zamontować.

> - zwiększone zużycie paliwa i to wyraźnie. Przy ostatniej podróży z dwoma rowerami na dachu

> specjalnie na to zwróciłem uwagę. Półtora litra na setkę auto jara więcej i to przy

> prędkościach do 120km/h. Jakakolwiek dłuższa podróż dyskwalifikuje ekonomicznie taki transport

> rowerów na rzecz rowerów z wypożyczalni na miejscu

> wypoczynku.

> - bagażnik czy z rowerami czy bez, jest lekko słyszalny już przy prędkościach około 60km/h

> (słyszymy owiewający go wiatr )

Zużycie paliwa i hałas są mocno zależne od samochodu i tego ja powietrze jest puszczane górą samochodu. Tyczy się to szczególnie jazdy z samymi belkami. Zawsze można kupić belki Whispbar, ale tanie nie są smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba być odpowiedzialnym kierowcą czy to z bagażnikiem, czy bez...;)

U mnie dodatkowych hamulcem jest rodzina na pokładzie... waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dodatkowo przytrzymywać rower podczas zakładania na uchwycie. Tu ewentualnie pomocne są bagażniki

> MontBlanc

Mam Thule. Samo złapanie roweru trwa 3 sekundy wink.gif To jest ostatnia czynność na którą bym marudził zlosnik.gif

Ale wyobrażam sobie trzymanie roweru i kręcenie jakimś pokrętłem kilkadziesiąt obrotów żeby złapało zlosnik.gifgrinser006.gif

> Oj nie zawsze 3D są wygodniejsze. Trzeba na to patrzeć pod kątem konkretnego samochodu i bagażnika.

> Jeśli są fix pointy to montaż jest banalny. Jeśli za krawędź dachu, to tu dużo zależy od

> samego bagażnika. A do niektórych samochodów 3D jest ciężko cokolwiek tańszego zamontować.

Fakt. U mnie z przodu montowane jest za uchwyt znajdujący się pod uszczelką. Nie jest to wygodne. Z tyłu za ramę okienną montaż trwał niecałą minutę. A ja jestem wybitnie atechniczny zlosnik.gif

> Zużycie paliwa i hałas są mocno zależne od samochodu i tego ja powietrze jest puszczane górą

> samochodu. Tyczy się to szczególnie jazdy z samymi belkami. Zawsze można kupić belki Whispbar,

> ale tanie nie są

Sam rower na dachu stawia duży opór. Auto musiałoby być chyba jakieś kwadratowe, żeby przed sobą pchało falę uderzeniową aby rowery nie robiły różnicy. zlosnik.gif

U mnie 1,5l/100km wzięło się z Fiata Punto 2. Serio nie przekraczałem 120km/h, a właściwie to jechałem w granicach 90-100km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzedaję te cuda codziennie (...)

Bartuncio??

A macie w ofercie wiązki z gniazdem 13 pinowym?? I dodatkowo w jakiejś normalnej cenie??

Bo własnie dojrzewam do montażu takowej...

Będę używał platformy THULE EuroClassic Pro 903 i tam chyba jest 13 pinowa wtyczka...

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bartuncio??

> A macie w ofercie wiązki z gniazdem 13 pinowym?? I dodatkowo w jakiejś normalnej cenie??

> Bo własnie dojrzewam do montażu takowej...

> Będę używał platformy THULE EuroClassic Pro 903 i tam chyba jest 13 pinowa wtyczka...

Przejściówki są z 13/7 lub z 7/13 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejściówki są z 13/7 lub z 7/13

Moment... Póki co mam sam hak i planuję dokupić gniazdko 13 pin + wiązkę i do niego ewentualnie przejściówkę na 7 pin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dobry uchwyt to się nie oderwie. Nie pamiętam już jaki to był model Koleżanki, ale chyba Thule.

> Solidnie zamocowany, żadnych obaw że rowery spadną jak również żadnej ryski na karoserii.

> Tu nawet bagażnik otworzysz .

> Tylko jakieś tanie chińskie krzaki omijaj.

poprzedni właściciel mojej 307mki taki używał, efekt klapa jest porysowana od tych mocowań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oddaję swój głos na dach

> Można do środka to ładować, ale ani wygodnie, ani bezpiecznie, a jak rowery brudne to dodatkowy

> problem jeszcze.

Dla mnie żaden. Jeden (składak) do bagażnika, drugi - do środka po zdjęciu przedniego koła. Owijam go solidnie, by nie pobrudził, przypinam wszystkimi trzema pasami z tyłu i dla 2 osób daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko na dach, przy kolizji nic im się nie dzieje Ja tylko wożę na dachu i nie kupię nigdy

> bagażnika na hak czy klapę

tak przy okazji, też jestem zwolennikiem wożenia rowerów na dachu ale jadąc zachodnimi autostradami przyglądałem się sposobie wożenia rowerów przez Niemców i Holendrów i tam prawie nikt nie wozi na dachu, przeważają platformy na hak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz niech wożą jak chcą ale ja nie mam zamiaru stracić roweru jak mi ktoś wjedzie w dupę, bo rower mam prawie 2x droższy niż auto ok.gif

więc ja go daję na dach i mam spokój, pomyśl sobie jak by się jechało z osobami co mają rowery dużo dużo droższe niż normalne i dostajesz strzał w tył no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak przy okazji, też jestem zwolennikiem wożenia rowerów na dachu ale jadąc zachodnimi autostradami

> przyglądałem się sposobie wożenia rowerów przez Niemców i Holendrów i tam prawie nikt nie wozi

> na dachu, przeważają platformy na hak

No zes sie naogladal, ze hoho - raz do roku na wakacje na holenderska wies do szwagra hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz niech wożą jak chcą ale ja nie mam zamiaru stracić roweru jak mi ktoś wjedzie w dupę, bo

> rower mam prawie 2x droższy niż auto

> więc ja go daję na dach i mam spokój, pomyśl sobie jak by się jechało z osobami co mają rowery dużo

> dużo droższe niż normalne i dostajesz strzał w tył

dlaczego od razu zakładasz najgorsze zlosnik.gif może leniwi są i nie chce im się targać rowerów wysoko zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz niech wożą jak chcą ale ja nie mam zamiaru stracić roweru jak mi ktoś wjedzie w dupę, bo

> rower mam prawie 2x droższy niż auto

> więc ja go daję na dach i mam spokój, pomyśl sobie jak by się jechało z osobami co mają rowery dużo

> dużo droższe niż normalne i dostajesz strzał w tył

aaa, to o to chodzi

i co z tego? dostajesz normalne odszkodowanie i kupujesz nowy rower ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dach chyba najtaniej wychodzi

platforma na hak najdrozej (a do tego jeszcze hak)

Jesli rower mialby byc czesto transportowany i czesto zdejmowany to zdecydowanie platforma

Wady dachu:

- montaz bagaznika na dach (jesli to auto bez relingow to sporo czasu to czesto zajmuje)

- halas (co ciekawe bez rowerow bardziej halasuje niz z)

- zwiekszone spalanie

- gorsze prowadzenie i hamowanie

- targanie rowerow na dach

- problem we wszystkich niskich przejazdach (zwlaszcza jak zapomnisz wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aaa, to o to chodzi

> i co z tego? dostajesz normalne odszkodowanie i kupujesz nowy rower

a kto mi wyceni części icon_rolleyes.gif

myślisz, że da się pozbierać takie same części do roweru w ciągu 2-3 tygodni, życzę powodzenia ok.gif

jakby to był rower typu stoi w sklepie i jest to ok ale tak nie jest no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli rower mialby byc czesto transportowany i czesto zdejmowany to zdecydowanie platforma

> Wady dachu:

> - montaz bagaznika na dach (jesli to auto bez relingow to sporo czasu to czesto zajmuje)

owszem sporo 10min w 1 osobę icon_rolleyes.gif

> - halas (co ciekawe bez rowerow bardziej halasuje niz z)

zwiększony ale bez przesady no.gif

> - zwiekszone spalanie

jak ze wszystkim

> - gorsze prowadzenie i hamowanie

jak ze wszystkim no.gif

> - targanie rowerow na dach

zabawne to jest ale niech będzie, montaż roweru a dachu 2min ok.gif

> - problem we wszystkich niskich przejazdach (zwlaszcza jak zapomnisz )

no to mnie ubawiłeś, przejechałem prawie całą Polskę i nie miałem problemów nigdy no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> owszem sporo 10min w 1 osobę

> zabawne to jest ale niech będzie, montaż roweru a dachu 2min

Nie czytałem wątku, więc wetnę się tylko dyskretnie ze swoimi spostrzeżeniami.

Kiedyś używałem czegoś takiego (gdzieś tam sobie pewnie jeszcze leży)

285068565-P1010003.JPG

Z tego co pamiętam, to montowanie zajmuje 15sek (może 30, łącznie ze znalezieniem), wstawienie rowerów kolejne 10-15 wink.gif

post-30137-14352513110522_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz niech wożą jak chcą ale ja nie mam zamiaru stracić roweru jak mi ktoś wjedzie w dupę, bo

> rower mam prawie 2x droższy niż auto

> więc ja go daję na dach i mam spokój, pomyśl sobie jak by się jechało z osobami co mają rowery dużo

> dużo droższe niż normalne i dostajesz strzał w tył

Jak będziesz dachował (czego Ci nie życzę) to rower i tak pewnie nie wyjdzie z tego cało zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak będziesz dachował (czego Ci nie życzę) to rower i tak pewnie nie wyjdzie z tego cało

Jak wjedzie w niego TIR (wczoraj w kumpla z pracy samochod wjechal calym impetem TIR - dobrze, ze samochod byl zaparkowany, bez kierowcy w srodku - nie bylo co zbierac), to jakkolwiek by nie zamontowal, to cale nie wyjda. A jak w ziemie walnie meteoryt to juz w ogole nie bedzie co zbierac niczego - moze nie przesadzajmy z tymi scenariuszami wink.gif

Wjechanie w tylek to najczestszy rodzaj stluczki, wiec chlopak ma racje, ze najbardziej sie tego obawia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepsze rozwiązanie - platforma na hak, jeśli nie da rady, to dach, a ostateczność to klapa.

> Sprzedaję te cuda codziennie i naprawdę nie widzę zalet montażu na klapę. Na szczęście coraz mniej

> samochodów w ogóle może mieć taki sposób montażu.

Dlaczego nie klapa i jakie sa wymogi do montazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego nie klapa i jakie sa wymogi do montazu?

Dlaczego nie zawsze można montować na klapie?

Bo może być plastikowa, może posiadać spojlerek/daszek, może posiadać otwieraną samą szybę, może być zakończona szybą a nie blachą.

Zresztą jak patrzę na fit guide czy to na stronie THule czy MontBlanc, to wiele samochodów nie jest do tego przeznaczonych, choć na upartego da się założyć prawie na wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.