janus_z Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Witam wczoraj zauważyłem koledzy ze po przejechaniu około 20km tylne prawe koło jest dosyć gorące, dziś rozebrałem przeczyściłem wszytko ale zauważyłem że problemem jest chyba ręczny a mianowicie linka chodzi lekko ale ta dźwignia po zaciągnięciu nie odbija do końca i zostaje tak około 1 cm do ograniczenia, sprężyna jest OK zalałem to WD40, z wierzchu i trochę poruszałem ale bez jakichś większych rezultatów, jak odciągnę ręcznie to koło obraca sie lekko a jak zostawię to opór jest nie jakiś duży ale jednak. I teraz co z tym zrobić, można jakoś ten regulator rozebrać, czy polewać i ręcznie ruszać żeby to jakoś rozruszać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 > Witam Chyba czeka Cię regeneracja zacisków.... nie wymieniałeś czasem klocków? Nawet jak nie, to obstawiam, że czyszczenie i nowe gumki załatwią sprawę Pamiętaj też, że WuDu to płukacz nie smar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Zgadzam sie z przedmowca. Kupujesz komplet naprawczy i jak masz troche obycia to ci zejdzie max 1h i 2 browary minut Sprawdzone empirycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 zaglądnij jeszcze pod auto i oglądnij w jakim stanie jest pancerz od linki hamulca ręcznego. to o czym napisali tomtom i kasyx nie musi być jedyną przyczyną. mój mechanik, a jakże, przesmarował zacisk i chodził jak złoto, ale okazało się że dodatkowo przetarł się pancerzyk na wysokości tylnej belki zawieszenia i na tyle przyrdzewiał, że hamulec nie odbijał ... cena linki: 50zł widok płonącej tarczy hamulcowej w swoim aucie: bezcenne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 A ja zaproponuję coś co jest mniej czasochłonne i też może zadziałać. 1. zluzuj linę na maxa (śruba na tunelu) 2. na spuszczonym ręcznym odpowietrz tylny układ hamulcowy. 3. obserwuj jak dźwignia od ręcznego cofa się i opiera o odbojnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guma10 Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 > zaglądnij jeszcze pod auto i oglądnij w jakim stanie jest pancerz od linki hamulca ręcznego. Jak linki mają kilka lat to i tak warto profilaktycznie wymienić. Ja umnie regenerowałem zaciski, prawy bo nie działał praktycnzie wcale, lewy tak dla zasady. Prawy zaczął działać za to lewy się popsuł. Rozbierałem zacisk jeszcze raz i na stole działał, w aucie już nie. Wymiana linki (linek) i jak ręką odjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 klocki wymieniłem z rok temu i było OK, tylko teraz auto stało ze 3 tyg. nie używane i teraz to zauważyłem. Ta dźwignia co sie podpina linke ręcznego to nawet jak odepnę linke i nacisnę ręcznie to nie odbija sama do końca, tylko tak zostaje około 0,5 cm do ogranicznika, nożny działa OK, ręczny tez jak zaciągnę to trzyma, tylko właśnie nie odbija do końca. Ile taki komplet naprawczy kosztuje, kupować jakiejś konkretnej firmy? Jest może jakiś manual?, bo nie mogę znaleźć. Czy normalnie wykręcać ten tłoczek "prawy" w prawo i w końcu wyjdzie? A jak się okaże że ciężko chodzi ta dźwignia od ręcznego to jest jakaś rada na nią? Wyjaśnijcie mi jeszcze po co trzeba go wciskać przy wkręcaniu, skoro jak wkręcamy to powinien sie sam wkręcać a tym samym wciskać? ps. rozruszałem to trochę już sama dźwignia odbija, z linką zostaje już tak tylko około 2mm, i już tak silnie nie hamuje koła, zauważyłem tylko jedno, jak ściągnę tą sprężynę to zacisk Lewy sam sprężynuje(pewnie w środku jest tam jakaś sprężyna) a ten Prawy niestety nie dopiero jak założę tą zewnętrzna sprężynę to jako tako odbija, ale dużo gorzej niż ten Lewy, na razie myślę kupić nową sprężynę, bo wydaje mi się że jest dosyć słaba. Rozbierał ktoś z was może taki zacisk, można tam coś naprawić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guma10 Napisano 30 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 > Ile taki komplet naprawczy kosztuje, kupować jakiejś konkretnej firmy? 25zł na jeden zacisk (edit) Teraz patrzę i ten zestaw jest niekompletny, brakuje 2 gumek: - uszczelki do cylindra - nowego kapturka na tłoczek - ewentualnie nowego kapturka na odpowietrznik. Tak więc szukaj takiego zestawi. Koszt powinien być ten sam (ja płaciłem 25, firma jakaś hiszpańska zdaje się co robi dla wszystkich na S... ale nie pamiętam dokładnie). > Jest może jakiś manual?, bo nie mogę znaleźć. Nie mam pojęcia. Robota jest prosta, rozłożyć zacisk, przeczyścić i złożyć. Jedynie składanie jest wq... zaopatrz się w klucz do szlifierki kątowej, łatwo się wtedy wkręca zacisk spowrotem. > Czy normalnie wykręcać ten tłoczek "prawy" w prawo i w końcu wyjdzie? Albo wykręcić albo naciskać dzwignią ręcznego aż sam się wykręci (szybciej). > A jak się okaże że ciężko chodzi ta dźwignia od ręcznego to jest jakaś rada na nią? j.w. wyczyścić, wymienić gumki i sprawdzić. Jak coś w mechanizmie nawala to trzeba zacisk rozbierać cały a to już trochę roboty. > Wyjaśnijcie mi jeszcze po co trzeba go wciskać przy wkręcaniu, skoro jak wkręcamy to powinien sie > sam wkręcać a tym samym wciskać? musisz kasować luz na tłoczku. Wkręcasz trochę, wciskasz, wkręcasz, wciskasz i tak aż do momentu jak ci klocki wejdą (nie rób tego na aucie ). Jak nie będziesz wciskać to możesz wkręcać w nieskończoność. Tak to działa. Pewnie ma to związek z trzymaniem klocków aby nie latały lużno w zacisku. Zaciągasz ręczny - mechanizm się obraca i dociska klocek. Puszczasz ręczny, linka się luzuje i sprężyna odkręca tłoczek, który się cofa tylko odrobinę. Jakby się odkręcał mocniej to by był luz na klockach. Tak to sobie tłumaczę bo nie znam zasady działania mechanizmu do końca. > ps. rozruszałem to trochę już sama dźwignia odbija, z linką zostaje już tak tylko około 2mm, i już > tak silnie nie hamuje koła, zauważyłem tylko jedno, jak ściągnę tą sprężynę to zacisk Lewy sam > sprężynuje(pewnie w środku jest tam jakaś sprężyna) a ten Prawy niestety nie dopiero jak > założę tą zewnętrzna sprężynę to jako tako odbija, ale dużo gorzej niż ten Lewy, na razie > myślę kupić nową sprężynę, bo wydaje mi się że jest dosyć słaba. nie pamiętam, czy bez sprężyny zacisk się troche luzuje. > Rozbierał ktoś z was może taki zacisk, można tam coś naprawić?? Wiele osób wymieniało gumki. Zacznij od tego. Potem linki jak nie pomoże. A na koniec mechanik lub używany zacisk i przed założeniem profilaktycznie zregenerować. Cena nowego jest zaporowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 chwile było dobrze, a wczoraj dalej mi się koło grzało tym razem drugie, sam nie wiem co z tym zrobić. Ta dźwignia od ręcznego odbija do ogranicznika ale i tak delikatnie klocki obcierają, nie wiem czy coś się w tym mechanizmie w środku psuje że za dużo przeskakuje coś, sam nie wiem już co z tym robić, jest sens kupować uszczelniacze i rozbierać? Po wykręcenia tego tłoczka widać ten mechanizm w środku? bo ja jakoś nie moge sobie wyobrazić jak to działa i dlaczego u mnie ten hamulec nie odpuszcza do końca. Nie wiem czy problem nie będzie związany nie tyle z "ręcznym" ile w braku "odpuszczania" po naciśnięciu nożnego hamulca, bo tłoczek wkręca sie lekko ale wcisnąć to już się nie daje. Wczoraj moja naprawa polegała na "wkręceniu" tłoczka i pomogło bo dziś mi się już nie grzało, ale widać coś jest nie tak bo kiedyś już to robiłem i chwile było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Przerabiałem przedwczoraj. Jednocześnie zaczęła blokować się linka od ręcznego (prawa) i zapiekł się tłoczek. Nie miałem zdrowia żeby z tym robić i ASO w Chrzanowie zrobiło za 103,94 zł (robota+reparaturka+smar do tłoczków+burza mózgów co za cholera). 2,5 godziny auto wisiało. Linkę poluzował, bo się krzywo na ,,kołysce" układała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 u mnie linka chodzi bardzo lekko, ale własnie tak wygląda jakby zacisk nie odbijał, W ASO również mieli ten zestaw naprawczy(gumki) do zacisków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Same reparaturki 32 zeta. Oring spuchnięty , cylinderek zaleziony białym nalotem i go przytrzymywało. Linka też chodziła lekko , ale nie puszczała do konca dzwigni zacisku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 ale te dumki w ASo można dostać, tak? ta cena to za zestaw na jeden zacisk? A jaki smar tam do środka dawać, miedziowy może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 W Chrzanowie jest sklep przy asio, w normalnym pewnie też kupisz. To cena za jedną stronę, a smar to musi być do tłoczków ham. Ten nie wiem jakiej firmy był, ale w malutkiej tubce, jak "super glue", ale widziałem też "ATE" w tubce jak pasta do zębów, tylko że $$$. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 a cylinderek czyścili na boku, czy też nie odkręcali tego wężyka hamulcowego, spuszczali płyn przy tej operacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Nieee, no na logikę... przecież do wymiany reparaturki trzeba zdemontować cylinderek, jednocześnie płyn wycieknie. Później trzeba odpowietrzać. Ścierny tysiączka i całą gładź trzeba zeszlifować. U mnie tydzień minął i tarcza zimna a spalanie w dół prawie 0,5 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 pytam bo sam planuje robić i nie wiem ile tego płynu ścieka, tak myślę, że można ewentualnie odkręcić wężyk i zablokować otwór wężyka jakimś kołeczkiem z drewna żeby nie wylał się cały płyn ze zbiorniczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 > odkręcić wężyk i zablokować otwór wężyka jakimś kołeczkiem z drewna żeby nie wylał się cały > płyn ze zbiorniczka Ja sciskam wezyk takim czyms, oczywiscie sile docisku ustawiam z wyczuciem zeby nie zrobic szkody wezykowi :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizmo79 Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 > odkręcić wężyk i zablokować otwór wężyka jakimś kołeczkiem z drewna żeby nie wylał się cały > płyn ze zbiorniczka nie uwierzycie ale ja nakręcam na końcówkę wężyka........ ten gumowy kapturek z odpowietrznika. Ten patent działał przy marei i działa w stilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 > nie uwierzycie ale ja nakręcam na końcówkę wężyka........ ten gumowy kapturek z odpowietrznika. Ten > patent działał przy marei i działa w stilo TO zalezy jaki kto ma kapturek , widzialem juz dwa znacznie rozniace sie rozmiarem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 dobry pomysł gumki juz mam dziś biorę się za naprawę, choc jak na razie koło się nie grzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blablabla Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Tak przy okazji. Cz może wiecie gdzie można zdobyć blaszki do prowadnic klocków tylnych? Jedna mi się złamała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 no i jestem już po:) Operacja przebiegła bez większych trudności, tłoczek teraz odbija za każdym razem i więcej, koło obraca sie lekko. W jednym kole jednak dużo gorzej odbija ta wajcha od ręcznego, bez tej sprężyny zewnętrznej samo nie odbija, jest tam na obudowie taka śruba, ale o dziwo nakrętka 5-kontna i nie miałem takiego klucza żeby to odkręcić, a przypuszczam że tam można by dać smaru, odkręcił ktos z was ja może? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 no i ja mam problem z zaciskiem tylnym, grzeje się tarcza jak fix, zacisk wybebeszony i jest problem. jak wyciągnąc tłoczek z zacisku , próbuje i nic, siedzi na fest jakby coś trzymało. wajchą ręcznego wysunąłem ile sie dało i koniec. jak się do tego zabrać ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 > no i ja mam problem z zaciskiem tylnym, grzeje się tarcza jak fix, zacisk wybebeszony i jest > problem. > jak wyciągnąc tłoczek z zacisku , próbuje i nic, siedzi na fest jakby coś trzymało. Tłoczek się z tyłu wykręca a nie wyciąga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 > Tłoczek się z tyłu wykręca a nie wyciąga. Przeciez napisal ze wajcha od recznego machal wiec jak juz dalej nie pojdzie to wtedy sie wyciaga a nie wykreca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2011 > Przeciez napisal ze wajcha od recznego machal wiec jak juz dalej nie pojdzie to wtedy sie wyciaga a > nie wykreca Ano efekt czytania na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 trzeba ciągnąć, u mnie wyszedł bez większych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 11 Października 2011 Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Nie miałem zdrowia żeby z tym robić i ASO w Chrzanowie zrobiło za 103,94 zł > (robota+reparaturka+smar do tłoczków+burza mózgów co za cholera). 2,5 godziny auto wisiało. A czy wie ktos czy w okolicach SRC ASO Fiata robi takie "skomplikowane zabiegi " bo nie moge dostac zestawu naprawczego a muszę to zrobic bo przeglądu nie przejde pewnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micho35 Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 U mnie zbliża się termin przeglądu i postanowiłem sprawdzić ręczny którego nie używam. Okazało się że wogóle nie trzyma. Sprawdziłem linki są ok tylko że jak odkręciłem z tyłu lewe koło to okazało się że to cięgno od ręcznego stoi w pozycji zaciągniętej i ani drgnie. Próbowałem postukać i nic. To już koniec zacisku czy da się to jeszcze rozrusszać, wyczyścić-przesmarować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 zakup wurtha za 30zl penetracyjny, nie zadne wd itp... wajha jest przykrecona srubka, miedzy korpusem zacisku a wajcha jest gumowa uszczelka > uszczelnienie, w 90% sie zapieka od wody itp... zakup strzykawke za 50gr+igle gruba... najpierw popsikaj wurthem z wezyka okolice,,, tylko nie przesadzaj zeby tarczy itp nie spryskac.. nalej wurtha do strzykawki i przy pomocy igly wcisnij miedzy korpus a uszczelke.. dosyc duzo, zostaw na 24, i sprawdz co jest grane? kumplowi tez ani drgnelo, po 64h walki wurth i odciaganie pomoglo i jest jak nowy w 10% pekla sprezynka wewnatrzna odciagajaca wajhe, bo ta na zew jest pomocnicza:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nomis Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > U mnie zbliża się termin przeglądu i postanowiłem sprawdzić ręczny którego nie używam. Okazało się > że wogóle nie trzyma. Sprawdziłem linki są ok tylko że jak odkręciłem z tyłu lewe koło to > okazało się że to cięgno od ręcznego stoi w pozycji zaciągniętej i ani drgnie. Próbowałem > postukać i nic. To już koniec zacisku czy da się to jeszcze rozrusszać, > wyczyścić-przesmarować?? Robiłem to chyba przed Sierpniem. Zestaw naprawczy zacisku +linka i jest ok Teraz z doświadczenia , stawiałbym w pierwszej kolejności na linkę ale nie wiadomo jak z zaciskiem Koszty nie są powalające a radość z ręcznego ogromna Na Jesień wymienię jeszcze prawą linkę i zregeneruję zacisk jak fiskus pozwoli chociaż prawe łożysko pomału już wyje o wymianę P.S Robiłem to w warsztacie u tzw. zaufanego Pana Miecia żeby mnie się krawat nie pobrudził Wyszukiwarka się kłania ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micho35 Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > zakup wurtha za 30zl penetracyjny, nie zadne wd itp... wajha jest przykrecona srubka, miedzy > korpusem zacisku a wajcha jest gumowa uszczelka > najpierw popsikaj wurthem z wezyka okolice,,, tylko nie przesadzaj zeby tarczy itp nie spryskac.. > nalej wurtha do strzykawki i przy pomocy igly wcisnij miedzy korpus a uszczelke.. dosyc duzo, > zostaw na 24, i sprawdz co jest grane? kumplowi tez ani drgnelo, po 64h walki wurth i > odciaganie pomoglo i jest jak nowy > w 10% pekla sprezynka wewnatrzna odciagajaca wajhe, bo ta na zew jest pomocnicza:D Spróbuję tej metody, może się uda A ten środek penetrujący to nie wysuszy całego mechanizmu i po wyschnięciu nie zatrze to się? Zastanawia mnie tylko to, że cięgno jest zaciągnięte a koło kręci się i nie wiem czy ta metoda zadziała bo chyba raczej coś w środku nie trybi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > Spróbuję tej metody, może się uda A ten środek penetrujący to nie wysuszy całego mechanizmu i po > wyschnięciu nie zatrze to się? > Zastanawia mnie tylko to, że cięgno jest zaciągnięte a koło kręci się i nie wiem czy ta metoda > zadziała bo chyba raczej coś w środku nie trybi. Mi jak się przycinał ręczny to po traktowałem dźwignię przy zacisku WD40 i śrubokrętem o syn zaciągał ręczny. Jak na razie nie muszę nic więcej robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 jezeli nie da rady. to zacisk do wyciagniecia na stol... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nomis Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Zastanawia mnie tylko to, że cięgno jest zaciągnięte a koło kręci się i nie wiem czy ta metoda > zadziała bo chyba raczej coś w środku nie trybi. Mnie linka Cofle kosztowała 50 zł.i od tego bym zaczął skoro koło się obraca. U mnie po wymianie tarcz i klocków koło niemal stało w miejscu i tył nurkował podczas ruszania, nie wspominając o "rzeźbie na nowej tarczy" więc zacząłem naprawy od zacisku. Tutaj jak dla mnie linka już padlina jak u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micho35 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Linka jest ok, sprawdzałem, luźno chodzi, nie zerwana. Poprostu to cięgno w zacisku które ciągnie linka stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micho35 Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Dzisiaj zacząłem wstępne odrdzewianie tego zacisku i co zwróciło moją uwagę to to, że na lewym zacisku ta spręzyna jest w pozycji poziomej a w prawym zacisku spręzyna kieruje się w dół. Coś mi się wydaje, że nie tylko zapiekł się zacisk ale i ta sprężyna jest źle zamontowana i nie odbija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micho35 Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > zakup wurtha za 30zl penetracyjny, nie zadne wd itp... wajha jest przykrecona srubka, miedzy > korpusem zacisku a wajcha jest gumowa uszczelka > najpierw popsikaj wurthem z wezyka okolice,,, tylko nie przesadzaj zeby tarczy itp nie spryskac.. > nalej wurtha do strzykawki i przy pomocy igly wcisnij miedzy korpus a uszczelke.. dosyc duzo, > zostaw na 24, i sprawdz co jest grane? kumplowi tez ani drgnelo, po 64h walki wurth i > odciaganie pomoglo i jest jak nowy > w 10% pekla sprezynka wewnatrzna odciagajaca wajhe, bo ta na zew jest pomocnicza:D Zrobiłem jak napisałeś. Ciężko było ale w końcu wajcha zaczęła się ruszać Tylko że nie odbija do końca, trzeba postukać młotkiem żeby na maxa cofnęła. Wygląda tak, jakby ta zew. sprężyna nie miała siły odepchnąć do końca bo dosyć luźno się rusza. Zrobiłem test i po zaciągnięciu ręcznego i próbie ruszenia nie rusza, wszystko trzeszczy z tyłu Jak jadę wolno i zaciągnę to hamuje ale bez rewealcji. Na piasku po zaciągnięciu koło w miejscu staje. Tylko że lewe, chyba ta sama operacja czeka mnie z prawej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 alumiunium sie utlenia byc moze ze masz tyle syfu pod gumka ze nie ma jak odciagnac sprezyna... zrob jeszcze taki myk, a zarazem dwa jak kumpel co sie denerwowal zaciskami hehe 1. zdejmij linki z zaciskow zobacz jak pracuje luznie sa ok, z oporem sa k.o. 2. kup na szrocie linke z cc/sc zdemontij sprezyny , zamontuj je miedzy wajche a uchwyt linki , w taki sposob ze: linka wchodzi w sprezyne(wglad sc/cc) odpowiednio skroc sprezynke, kolega moj denerwowal sie, regenerowal cuda na kiju robil z zaciskami ze wzgl na wajche, po zamontowaniu sprezynek z sc problem mu ustal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nomis Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 W pierwszym poście napisałeś że grzeje się prawy tył. Ja stawiam dalej na linkę. Odczepiłeś lewą linkę (napina prawą) i sprawdziłeś czy dalej się grzeje koło ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.