Muzyk007 Napisano 4 Września 2011 Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Ma ktoś jakieś foto lub wideo z crash testów fiaciora 125p? Chodzi mi głownie o czołówkę z betonową ścianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 Nie słyszałem o żadnych crash testach tego modelu. W latach 60 i 70 nikt jeszcze nie powiedział klientom, że samochód należy wybierać na podstawie ilości gwiazdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Ma ktoś jakieś foto lub wideo z crash testów fiaciora 125p? > Chodzi mi głownie o czołówkę z betonową ścianą. Kiedyś jacyś studenci politechniki robili taki crash-test. Jakieś 10 lat temu. Pękły pasy bezpieczeństwa z tego co pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Kiedyś jacyś studenci politechniki robili taki crash-test. Jakieś 10 lat temu. Pękły pasy > bezpieczeństwa z tego co pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Kiedyś jacyś studenci politechniki robili taki crash-test. Jakieś 10 lat temu. Pękły pasy > bezpieczeństwa z tego co pamiętam To bylo raczej w 126p nie 125p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > To bylo raczej w 126p nie 125p. Nie. 125p to był. Na 90% kombi. W Auto Świecie bodajże kiedyś o tym czytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Nie słyszałem o żadnych crash testach tego modelu. W latach 60 i 70 nikt jeszcze nie powiedział > klientom, że samochód należy wybierać na podstawie ilości gwiazdek szkoda, że nikt się tego nie podjał.. wiem, ze polonez miał cresh test... widziałem zdjęcia crash testu trabanta, malucha więc byłem ciekaw o fiaciora 125p... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_II Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Nie. 125p to był. Na 90% kombi. W Auto Świecie bodajże kiedyś o tym czytałem. na 100% kombi i nawet gdzieś ten numer AŚ mam a było to A.D. 1999 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > na 100% kombi i nawet gdzieś ten numer AŚ mam a było to A.D. 1999 jakby udało Ci się odkopać to wrzuciłbyś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_II Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > jakby udało Ci się odkopać to wrzuciłbyś? poszukam jak znajdę chwilkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Kiedyś jacyś studenci politechniki robili taki crash-test. Jakieś 10 lat temu. Pękły pasy > bezpieczeństwa z tego co pamiętam Dobrze pamietasz. Ten crash test robil kolega ode mnie z roku na prace dyplomowa. Niestety badanie nie dalo miarodajnych wynikow wlasnie ze wzgledu na pekniecie pasow bezpieczenstwa (nieoczekiwane zachowanie sie manekna po zerwaniu pasow). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > na 100% kombi i nawet gdzieś ten numer AŚ mam a było to A.D. 1999 Dokladnie rok, w ktorym konczylem studia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > szkoda, że nikt się tego nie podjał.. Jakkolwiek by to dzisiaj dziwnie nie brzmiało, po prostu w latach 60 i 70 nikogo to nie interesowało na tyle, żeby rozbijać sprawny samochód > wiem, ze polonez miał cresh test... Miał, na przełomie lat 80 i 90, gdy konstruowano model caro. Wprowadzono wtedy m.in. boczne wzmocnienia w drzwiach. Jako ciekawostkę można podać, że nikomu wówczas nie przyszło do głowy, aby fakt istnienia owych wzmocnień i dobre wyniki crash-testów wykorzystać marketingowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Jakkolwiek by to dzisiaj dziwnie nie brzmiało, po prostu w latach 60 i 70 nikogo to nie > interesowało na tyle, żeby rozbijać sprawny samochód > Miał, na przełomie lat 80 i 90, gdy konstruowano model caro. Wprowadzono wtedy m.in. boczne > wzmocnienia w drzwiach. Jako ciekawostkę można podać, że nikomu wówczas nie przyszło do głowy, > aby fakt istnienia owych wzmocnień i dobre wyniki crash-testów wykorzystać marketingowo Były reklamy Poloneza, w których mówili o dobrych wynikach crash testu i pokazywali z niego migawki. Były gdzieś w pierwszej połowie lat 90-tych. O wzmocnieniach w drzwiach też wspominali w reklamach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Jakkolwiek by to dzisiaj dziwnie nie brzmiało, po prostu w latach 60 i 70 nikogo to nie > interesowało na tyle, żeby rozbijać sprawny samochód no i ja jakby też żadnego auta rozbijać nie mam zamiaru I dlatego jeździłem "trumną" o nazwie Fiat Uno > Miał, na przełomie lat 80 i 90, gdy konstruowano model caro. Wprowadzono wtedy m.in. boczne > wzmocnienia w drzwiach. Jako ciekawostkę można podać, że nikomu wówczas nie przyszło do głowy, > aby fakt istnienia owych wzmocnień i dobre wyniki crash-testów wykorzystać marketingowo ale to nie ten? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Dobrze pamietasz. Ten crash test robil kolega ode mnie z roku na prace dyplomowa. Niestety badanie > nie dalo miarodajnych wynikow wlasnie ze wzgledu na pekniecie pasow bezpieczenstwa > (nieoczekiwane zachowanie sie manekna po zerwaniu pasow). jednak poprzez zerwanie się pasów strefa zgniotu się nie zmieniła - a mnie to by w sumie najbardziej interesowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 > Miał, na przełomie lat 80 i 90, gdy konstruowano model caro. Wprowadzono wtedy m.in. boczne > wzmocnienia w drzwiach. Jako ciekawostkę można podać, że nikomu wówczas nie przyszło do głowy, > aby fakt istnienia owych wzmocnień i dobre wyniki crash-testów wykorzystać marketingowo Skąd masz o tym wiedzę ? Drzwi Poloneza od początku do końca produkcji wyglądały dokładnie tak samo (nawet mimo zmiany klamek wytłoczka wygląda identycznie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 > Skąd masz o tym wiedzę ? > Drzwi Poloneza od początku do końca produkcji wyglądały dokładnie tak samo (nawet mimo zmiany > klamek wytłoczka wygląda identycznie). Wytloczka tak, wzmocnienie jest w srodku drzwi pod wytloczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 > Wytloczka tak, wzmocnienie jest w srodku drzwi pod wytloczka. Mój Polonez z 1983 ma wzmocnienia w drzwiach, a z tego co mi wiadomo nie były one nigdy wymieniane (nie ma z resztą otworów na lusterka sterowane od wewnątrz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 > Miał, na przełomie lat 80 i 90, gdy konstruowano model caro. Wprowadzono wtedy m.in. boczne > wzmocnienia w drzwiach. Wzmocnienia były od początku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 > Skąd masz o tym wiedzę ? > Drzwi Poloneza od początku do końca produkcji wyglądały dokładnie tak samo (nawet mimo zmiany > klamek wytłoczka wygląda identycznie). Gdzieś o tym czytałem dawno temu, nie pamiętam dokładnie Skoro, jak mówicie, wzmocnienia były wcześniej, to musiałem coś pokręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 > jednak poprzez zerwanie się pasów strefa zgniotu się nie zmieniła - a mnie to by w sumie > najbardziej interesowało Skoro interesuje Cię strefa zgniotu i bezpieczeństwo bierne, zapomnij o 125p i szukaj borewicza. Poza lepszym bezpieczeństwem jest również wygodniejszy. Nie wiem tylko, co z szacunem na dzielni, mam nadzieję, że jest niewiele mniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 > Wytloczka tak, wzmocnienie jest w srodku drzwi pod wytloczka. Polonez od początku (do końca) produkcji miał dokładnie taką samą konstrukcję drzwi. Ba - drzwi z roku 1978 pasują do Poloneza z roku 2002 - jedyna różnica to brak chromowanych nakładek ramki i inna tapicerka. Same blaszane drzwi są IDENTYCZNE Jedyna różnica to otwory pod lusterko w blasze drzwi w pierwszych modelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 > Polonez od początku (do końca) produkcji miał dokładnie taką samą konstrukcję drzwi. > Ba - drzwi z roku 1978 pasują do Poloneza z roku 2002 - jedyna różnica to brak chromowanych > nakładek ramki i inna tapicerka. > Same blaszane drzwi są IDENTYCZNE > Jedyna różnica to otwory pod lusterko w blasze drzwi w pierwszych modelach. Oczywiscie masz racje - gabaryt i zarys drzwi nie zmienil sie w okresie produkcji poloneza. Co do wzmocnien, to znajduja sie one wewnatrz drzwi i nie maja wplywu na ich wyglad zewnetrzny i gabaryt a co za tym idzie dopasowanie. Nie wiem tylko czy wzmocnienia byly od poczatku produkcji, czy weszly w ktoryms momencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 > Oczywiscie masz racje - gabaryt i zarys drzwi nie zmienil sie w okresie produkcji poloneza. Co do > wzmocnien, to znajduja sie one wewnatrz drzwi i nie maja wplywu na ich wyglad zewnetrzny i > gabaryt a co za tym idzie dopasowanie. Nie wiem tylko czy wzmocnienia byly od poczatku > produkcji, czy weszly w ktoryms momencie. Zatem informuję - od początku produkcji Polonez miał tą belkę w drzwiach. Wiem o tym ponieważ miałem wątpliwą przyjemność przez 2 tygodnie zgrzewać ten element Czerwononosy margines społeczny potocznie nazywany załogą FSO poinformował mnie, że od zawsze konstrukcja drzwi była identyczna (nawet blokada "dziecinna" była od początku w standardzie)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2011 > Skoro interesuje Cię strefa zgniotu i bezpieczeństwo bierne, zapomnij o 125p i szukaj borewicza. > Poza lepszym bezpieczeństwem jest również wygodniejszy. Nie wiem tylko, co z szacunem na > dzielni, mam nadzieję, że jest niewiele mniejszy Pytam raczej z ciekawości... Zobaczyłem jak wygląda poldek po kabuum i byłem ciekaw jak by wyglądał taki fiat. Sądziłem, że zobaczę,że wypad nie wiele gorzej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 8 Września 2011 Udostępnij Napisano 8 Września 2011 > Pytam raczej z ciekawości... Zobaczyłem jak wygląda poldek po kabuum i byłem ciekaw jak by wyglądał > taki fiat. Sądziłem, że zobaczę,że wypad nie wiele gorzej.... Niestety 125p nie ma ale reszta z PRLu jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 9 Września 2011 Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Wg mnie każdy wynik byłby inny i nieporównywalny z wykonanym wczoraj albo jutro. Obecnie w tych samochodach podstawowym kryterium wytrzymałości będzie stan nadwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_II Napisano 3 Maja 2012 Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 > jakby udało Ci się odkopać to wrzuciłbyś? jak szukałem we wrześniu to nie udało mi się znaleźć za chiny .. a dwa dni temu prosze - samo się znalazło 125p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 > jak szukałem we wrześniu to nie udało mi się znaleźć za chiny .. a dwa dni temu prosze - samo się > znalazło > 125p żeś kotleta odgrzał i fajnie, że coś takiego Ci w ręce wpadło (czy tam w monitor ) Przyda się może dla potomnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 3 Maja 2012 Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 > wiem, ze polonez miał cresh test... Nowy model Caro był walony na zlecenie FSO gdzieś za granicą i podobno rozwalili nim tam element w który uderza samochód plus jakieś czujniki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 3 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 > Nowy model Caro był walony na zlecenie FSO gdzieś za granicą i podobno rozwalili nim tam element w > który uderza samochód plus jakieś czujniki . element pewnie made in czajna eee no... polonezy to dobre czołgi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 3 Maja 2012 Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 > Skąd masz o tym wiedzę ? > Drzwi Poloneza od początku do końca produkcji wyglądały dokładnie tak samo (nawet mimo zmiany > klamek wytłoczka wygląda identycznie). a w środku siedzi solidny profil zamknięty od początku do końca produkcji poldka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 5 Maja 2012 Udostępnij Napisano 5 Maja 2012 1999 - już wtedy do był przeżytek, choć jeszcze nie rarytas... Fajnie, że to znalazłeś, natomiast zastanawia mnie, dlaczego nie zachowały się podobne materiały z czasów, gdy produkowano 125p. No przecież na pewno jakieś testy zderzeniowe były na nich przeprowadzane! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 > a w środku siedzi solidny profil zamknięty od początku do końca produkcji poldka To nie jest profil zamknięty To gruba blaszana listwa z przetłoczeniem. Np. w Lanosie wzmocnienie drzwi składało się z grubościenniej rury (fi około 20 mm) z dospawanymi na końcach trójkątami z blachy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 > Nowy model Caro był walony na zlecenie FSO gdzieś za granicą i podobno rozwalili nim tam element w > który uderza samochód plus jakieś czujniki . Z tego co pamiętam crash testowi poddali Caro 1.9 GLD czyli diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 > jak szukałem we wrześniu to nie udało mi się znaleźć za chiny .. a dwa dni temu prosze - samo się > znalazło > 125p Ten crashtest robil moj kumpel z roku w ramach pracy dyplomowej wlasnie u profesora Wichra. Bylo ciekawie jak sie pas bezpieczenstwa zerwal... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 > Z tego co pamiętam crash testowi poddali Caro 1.9 GLD czyli diesla Zgadza sie. Wynikalo to z faktu, ze silnik Diesla zajmowal najwiecej miejsca w komorze silnika, wiec akurat wjego przypadku bylo najwieksze prawdopodobienstwo, ze pry zderzeniu czolowym najszybiej jakas jego czesc wejdzie do kabiny. W przypadku innych silnikow w komorze silnika jest wiecej luzu i dzialaja strefy zgniotu a nic do kabiny nie wchodzi. EDIT: W crash tescie maksymalne dopuszczalne przesuniecie deski rozdzielczej w glab kabiny wynosilo 9cm. W polonezie przesunela sie ona 3cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 8 Maja 2012 Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 myślę że rezultat byłby podobny: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 9 Maja 2012 Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 > myślę że rezultat byłby podobny: Łada nie miała przypadkiem grubszej blachy? Może to szczegół, ale delikatne znaczenie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 9 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 > Łada nie miała przypadkiem grubszej blachy? Może to szczegół, ale delikatne znaczenie ma to aż strach pomyśleć o wyniku CT DF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 9 Maja 2012 Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 > Łada nie miała przypadkiem grubszej blachy? Może to szczegół, ale delikatne znaczenie ma Tak tak....łada miała dodatkowy pancerz i technike stealth Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Maja 2012 Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 Filmiku akurat nie mam, ale osobiście przeżyłem mały crash teścik w takim fiaciku w 1993 roku (auto z 1990), żyję , auto też się dało naprawić... Nie wiem czy jest sens podawania szczegółowego opisu (znaczy czy są zainteresowani ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 15 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2012 > Filmiku akurat nie mam, ale osobiście przeżyłem mały crash teścik w takim fiaciku w 1993 roku (auto > z 1990), żyję , auto też się dało naprawić... > Nie wiem czy jest sens podawania szczegółowego opisu (znaczy czy są zainteresowani ) no ale to raczej nie była czołówka z V=50km/h? P.S bez foto się nie liczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Maja 2012 Udostępnij Napisano 15 Maja 2012 > no ale to raczej nie była czołówka z V=50km/h? > P.S > bez foto się nie liczy Fotek też nie ma a może w archiwach PZU coś zostało Jaka była prędkość to trudno powiedzieć, myślę, że w granicach 40-50km/h. To był początek listopada i spadł pierwszy śnieg, straciłem możliwość sterowania autem i wpadłem na betonowy murek przepustu prawą stroną przodu. Zmiażdżona prawa podłużnica przednia, zgięte błotniki przednie, maska, lekko drzwi pasażera a nawet dach. Oczywiście pas przedni i chłodnica również zgniecione, dostał też silnik, który przesuwając się do tyłu spowodował skrzywienie tylnego mostu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 15 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2012 > Fotek też nie ma a może w archiwach PZU coś zostało > Jaka była prędkość to trudno powiedzieć, myślę, że w granicach 40-50km/h. To był początek > listopada i spadł pierwszy śnieg, straciłem możliwość sterowania autem i wpadłem na betonowy > murek przepustu prawą stroną przodu. Zmiażdżona prawa podłużnica przednia, zgięte błotniki > przednie, maska, lekko drzwi pasażera a nawet dach. Oczywiście pas przedni i chłodnica również > zgniecione, dostał też silnik, który przesuwając się do tyłu spowodował skrzywienie tylnego > mostu... no toś ładnie dziada uszkodził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.