Skocz do zawartości

Fiat 125p Crash test


Rekomendowane odpowiedzi

> Ma ktoś jakieś foto lub wideo z crash testów fiaciora 125p?

> Chodzi mi głownie o czołówkę z betonową ścianą.

Kiedyś jacyś studenci politechniki robili taki crash-test. Jakieś 10 lat temu. Pękły pasy bezpieczeństwa z tego co pamiętam hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie słyszałem o żadnych crash testach tego modelu. W latach 60 i 70 nikt jeszcze nie powiedział

> klientom, że samochód należy wybierać na podstawie ilości gwiazdek

szkoda, że nikt się tego nie podjał..

wiem, ze polonez miał cresh test... widziałem zdjęcia crash testu trabanta, malucha więc byłem ciekaw o fiaciora 125p...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś jacyś studenci politechniki robili taki crash-test. Jakieś 10 lat temu. Pękły pasy

> bezpieczeństwa z tego co pamiętam

Dobrze pamietasz. Ten crash test robil kolega ode mnie z roku na prace dyplomowa. Niestety badanie nie dalo miarodajnych wynikow wlasnie ze wzgledu na pekniecie pasow bezpieczenstwa (nieoczekiwane zachowanie sie manekna po zerwaniu pasow).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szkoda, że nikt się tego nie podjał..

Jakkolwiek by to dzisiaj dziwnie nie brzmiało, po prostu w latach 60 i 70 nikogo to nie interesowało na tyle, żeby rozbijać sprawny samochód zlosnik.gif

> wiem, ze polonez miał cresh test...

Miał, na przełomie lat 80 i 90, gdy konstruowano model caro. Wprowadzono wtedy m.in. boczne wzmocnienia w drzwiach. Jako ciekawostkę można podać, że nikomu wówczas nie przyszło do głowy, aby fakt istnienia owych wzmocnień i dobre wyniki crash-testów wykorzystać marketingowo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakkolwiek by to dzisiaj dziwnie nie brzmiało, po prostu w latach 60 i 70 nikogo to nie

> interesowało na tyle, żeby rozbijać sprawny samochód

> Miał, na przełomie lat 80 i 90, gdy konstruowano model caro. Wprowadzono wtedy m.in. boczne

> wzmocnienia w drzwiach. Jako ciekawostkę można podać, że nikomu wówczas nie przyszło do głowy,

> aby fakt istnienia owych wzmocnień i dobre wyniki crash-testów wykorzystać marketingowo

Były reklamy Poloneza, w których mówili o dobrych wynikach crash testu i pokazywali z niego migawki. Były gdzieś w pierwszej połowie lat 90-tych. O wzmocnieniach w drzwiach też wspominali w reklamach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakkolwiek by to dzisiaj dziwnie nie brzmiało, po prostu w latach 60 i 70 nikogo to nie

> interesowało na tyle, żeby rozbijać sprawny samochód

no i ja jakby też żadnego auta rozbijać nie mam zamiaru wink.gif

I dlatego jeździłem "trumną" o nazwie Fiat Uno hehe.gif

> Miał, na przełomie lat 80 i 90, gdy konstruowano model caro. Wprowadzono wtedy m.in. boczne

> wzmocnienia w drzwiach. Jako ciekawostkę można podać, że nikomu wówczas nie przyszło do głowy,

> aby fakt istnienia owych wzmocnień i dobre wyniki crash-testów wykorzystać marketingowo

ale to nie ten?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze pamietasz. Ten crash test robil kolega ode mnie z roku na prace dyplomowa. Niestety badanie

> nie dalo miarodajnych wynikow wlasnie ze wzgledu na pekniecie pasow bezpieczenstwa

> (nieoczekiwane zachowanie sie manekna po zerwaniu pasow).

jednak poprzez zerwanie się pasów strefa zgniotu się nie zmieniła biglaugh.gif - a mnie to by w sumie najbardziej interesowało wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miał, na przełomie lat 80 i 90, gdy konstruowano model caro. Wprowadzono wtedy m.in. boczne

> wzmocnienia w drzwiach. Jako ciekawostkę można podać, że nikomu wówczas nie przyszło do głowy,

> aby fakt istnienia owych wzmocnień i dobre wyniki crash-testów wykorzystać marketingowo

Skąd masz o tym wiedzę ?

Drzwi Poloneza od początku do końca produkcji wyglądały dokładnie tak samo (nawet mimo zmiany klamek wytłoczka wygląda identycznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skąd masz o tym wiedzę ?

> Drzwi Poloneza od początku do końca produkcji wyglądały dokładnie tak samo (nawet mimo zmiany

> klamek wytłoczka wygląda identycznie).

Wytloczka tak, wzmocnienie jest w srodku drzwi pod wytloczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skąd masz o tym wiedzę ?

> Drzwi Poloneza od początku do końca produkcji wyglądały dokładnie tak samo (nawet mimo zmiany

> klamek wytłoczka wygląda identycznie).

Gdzieś o tym czytałem dawno temu, nie pamiętam dokładnie niewiem.gif Skoro, jak mówicie, wzmocnienia były wcześniej, to musiałem coś pokręcić blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jednak poprzez zerwanie się pasów strefa zgniotu się nie zmieniła - a mnie to by w sumie

> najbardziej interesowało

Skoro interesuje Cię strefa zgniotu i bezpieczeństwo bierne, zapomnij o 125p i szukaj borewicza. Poza lepszym bezpieczeństwem jest również wygodniejszy. Nie wiem tylko, co z szacunem na dzielni, mam nadzieję, że jest niewiele mniejszy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wytloczka tak, wzmocnienie jest w srodku drzwi pod wytloczka.

Polonez od początku (do końca) produkcji miał dokładnie taką samą konstrukcję drzwi.

Ba - drzwi z roku 1978 pasują do Poloneza z roku 2002 - jedyna różnica to brak chromowanych nakładek ramki i inna tapicerka.

Same blaszane drzwi są IDENTYCZNE

Jedyna różnica to otwory pod lusterko w blasze drzwi w pierwszych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polonez od początku (do końca) produkcji miał dokładnie taką samą konstrukcję drzwi.

> Ba - drzwi z roku 1978 pasują do Poloneza z roku 2002 - jedyna różnica to brak chromowanych

> nakładek ramki i inna tapicerka.

> Same blaszane drzwi są IDENTYCZNE

> Jedyna różnica to otwory pod lusterko w blasze drzwi w pierwszych modelach.

Oczywiscie masz racje - gabaryt i zarys drzwi nie zmienil sie w okresie produkcji poloneza. Co do wzmocnien, to znajduja sie one wewnatrz drzwi i nie maja wplywu na ich wyglad zewnetrzny i gabaryt a co za tym idzie dopasowanie. Nie wiem tylko czy wzmocnienia byly od poczatku produkcji, czy weszly w ktoryms momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiscie masz racje - gabaryt i zarys drzwi nie zmienil sie w okresie produkcji poloneza. Co do

> wzmocnien, to znajduja sie one wewnatrz drzwi i nie maja wplywu na ich wyglad zewnetrzny i

> gabaryt a co za tym idzie dopasowanie. Nie wiem tylko czy wzmocnienia byly od poczatku

> produkcji, czy weszly w ktoryms momencie.

Zatem informuję - od początku produkcji Polonez miał tą belkę w drzwiach.

Wiem o tym ponieważ miałem wątpliwą przyjemność przez 2 tygodnie zgrzewać ten element oslabiony.gif

Czerwononosy margines społeczny potocznie nazywany załogą FSO poinformował mnie, że od zawsze konstrukcja drzwi była identyczna (nawet blokada "dziecinna" była od początku w standardzie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro interesuje Cię strefa zgniotu i bezpieczeństwo bierne, zapomnij o 125p i szukaj borewicza.

> Poza lepszym bezpieczeństwem jest również wygodniejszy. Nie wiem tylko, co z szacunem na

> dzielni, mam nadzieję, że jest niewiele mniejszy

Pytam raczej z ciekawości... Zobaczyłem jak wygląda poldek po kabuum i byłem ciekaw jak by wyglądał taki fiat. Sądziłem, że zobaczę,że wypad nie wiele gorzej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

> jak szukałem we wrześniu to nie udało mi się znaleźć za chiny .. a dwa dni temu prosze - samo się

> znalazło

> 125p

żeś kotleta odgrzał biglaugh.gif

i fajnie, że coś takiego Ci w ręce wpadło (czy tam w monitor zlosnik.gif)

Przyda się może dla potomnych zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowy model Caro był walony na zlecenie FSO gdzieś za granicą i podobno rozwalili nim tam element w

> który uderza samochód plus jakieś czujniki .

icon_eek.gifrotfl.gif

element pewnie made in czajna rotfl.gif

eee no... polonezy to dobre czołgi biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skąd masz o tym wiedzę ?

> Drzwi Poloneza od początku do końca produkcji wyglądały dokładnie tak samo (nawet mimo zmiany

> klamek wytłoczka wygląda identycznie).

a w środku siedzi solidny profil zamknięty ok.gif od początku do końca produkcji poldka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1999 - już wtedy do był przeżytek, choć jeszcze nie rarytas... 270751858-jezyk.gif Fajnie, że to znalazłeś, natomiast zastanawia mnie, dlaczego nie zachowały się podobne materiały z czasów, gdy produkowano 125p. No przecież na pewno jakieś testy zderzeniowe były na nich przeprowadzane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w środku siedzi solidny profil zamknięty od początku do końca produkcji poldka

To nie jest profil zamknięty nono.gif

To gruba blaszana listwa z przetłoczeniem.

Np. w Lanosie wzmocnienie drzwi składało się z grubościenniej rury (fi około 20 mm) z dospawanymi na końcach trójkątami z blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowy model Caro był walony na zlecenie FSO gdzieś za granicą i podobno rozwalili nim tam element w

> który uderza samochód plus jakieś czujniki .

Z tego co pamiętam crash testowi poddali Caro 1.9 GLD czyli diesla hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak szukałem we wrześniu to nie udało mi się znaleźć za chiny .. a dwa dni temu prosze - samo się

> znalazło

> 125p

Ten crashtest robil moj kumpel z roku w ramach pracy dyplomowej wlasnie u profesora Wichra. Bylo ciekawie jak sie pas bezpieczenstwa zerwal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam crash testowi poddali Caro 1.9 GLD czyli diesla

Zgadza sie. Wynikalo to z faktu, ze silnik Diesla zajmowal najwiecej miejsca w komorze silnika, wiec akurat wjego przypadku bylo najwieksze prawdopodobienstwo, ze pry zderzeniu czolowym najszybiej jakas jego czesc wejdzie do kabiny. W przypadku innych silnikow w komorze silnika jest wiecej luzu i dzialaja strefy zgniotu a nic do kabiny nie wchodzi.

EDIT:

W crash tescie maksymalne dopuszczalne przesuniecie deski rozdzielczej w glab kabiny wynosilo 9cm. W polonezie przesunela sie ona 3cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmiku akurat nie mam, ale osobiście przeżyłem mały crash teścik w takim fiaciku w 1993 roku (auto z 1990), żyję grinser006.gif, auto też się dało naprawić...

Nie wiem czy jest sens podawania szczegółowego opisu (znaczy czy są zainteresowani hehe.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Filmiku akurat nie mam, ale osobiście przeżyłem mały crash teścik w takim fiaciku w 1993 roku (auto

> z 1990), żyję , auto też się dało naprawić...

> Nie wiem czy jest sens podawania szczegółowego opisu (znaczy czy są zainteresowani )

no ale to raczej nie była czołówka z V=50km/h?

P.S

bez foto się nie liczy 270751858-jezyk.gifgrinser006.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale to raczej nie była czołówka z V=50km/h?

> P.S

> bez foto się nie liczy

Fotek też nie ma a może w archiwach PZU coś zostało hmm.gifhehe.gif

Jaka była prędkość to trudno powiedzieć, myślę, że w granicach 40-50km/h. To był początek listopada i spadł pierwszy śnieg, straciłem możliwość sterowania autem i wpadłem na betonowy murek przepustu prawą stroną przodu. Zmiażdżona prawa podłużnica przednia, zgięte błotniki przednie, maska, lekko drzwi pasażera a nawet dach. Oczywiście pas przedni i chłodnica również zgniecione, dostał też silnik, który przesuwając się do tyłu spowodował skrzywienie tylnego mostu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fotek też nie ma a może w archiwach PZU coś zostało

> Jaka była prędkość to trudno powiedzieć, myślę, że w granicach 40-50km/h. To był początek

> listopada i spadł pierwszy śnieg, straciłem możliwość sterowania autem i wpadłem na betonowy

> murek przepustu prawą stroną przodu. Zmiażdżona prawa podłużnica przednia, zgięte błotniki

> przednie, maska, lekko drzwi pasażera a nawet dach. Oczywiście pas przedni i chłodnica również

> zgniecione, dostał też silnik, który przesuwając się do tyłu spowodował skrzywienie tylnego

> mostu...

no toś ładnie dziada uszkodził crazy.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.