twinsen Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Żeby nie być kontrowersyjnym podaj argumenty za dieslem inne niż niższe spalanie ? Moment obrotowy nisko, a wysoki. Brak konieczności mieszania wajchą, od około 50 km/h. Taki "półautomat" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Moment obrotowy nisko, a wysoki. Brak konieczności mieszania > wajchą, od około 50 km/h. Taki "półautomat" w nowych TB tyz masz nisko dostepny moment i to dostepny w wiekszym zakresie obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > w nowych TB tyz masz nisko dostepny moment i to dostepny w wiekszym zakresie obrotów TD po remapie ma identycznie z TB, a nadal mało pali. Ale zgadzam się, że remap jest dla pasjonatów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > TD po remapie ma identycznie z TB, a nadal mało pali. Ale zgadzam się, > że remap jest dla pasjonatów No w takim zakresie jak TB to niezależnie od remapu nie będzie miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturo_147 Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Też mam zdanie że TB ma lepsza charakterystyke i gdyby nie spalanie to zawsze wybierałbym benzyne.. Nie ma co tu mówić że diesel ma wyższy moment, od niskich obrotów bo TB równiez to ma i to przy mniejszej pojemności silnika. prosze porównac dane techniczne choćby z tej ulotki: jakiś tekst jaką przewagę ma diesel nad benzyną oprócz spalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Moment obrotowy nisko, a wysoki. Brak konieczności mieszania > wajchą, od około 50 km/h. jakie obroty masz na V przy 50km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > jakie obroty masz na V przy 50km/h? Z 1200? Muszę sprawdzić. Ale przyspiesza od tej wartości bez zmiany biegu, tylko nie można pałować za mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Też mam zdanie że TB ma lepsza charakterystyke i gdyby nie spalanie to zawsze wybierałbym benzyne.. > Nie ma co tu mówić że diesel ma wyższy moment, od niskich obrotów bo TB równiez to ma i to > przy mniejszej pojemności silnika. > prosze porównac dane techniczne choćby z tej ulotki: jakiś tekst > jaką przewagę ma diesel nad benzyną oprócz spalania? zle porownani , za mocna benzyna do tych diesli , tu powinno byc porownanie z 1,4 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Z 1200? Muszę sprawdzić. Ale przyspiesza od tej wartości bez zmiany > biegu, tylko nie można pałować za mocno powiedzmy, ze Ci wierze a teraz wyobraz sobie, ze nowe diesle maja 6 biegow i przy 50 to beda mialy ok 800 obrotow na VI. Chcialbym Cie zobaczyc jak jedzisz i przyspieszasz takim dieslem od 50 na Vi. Tymczasem t-benzyna podejrzewam, ze da rade jechac na VI przy 50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > jaką przewagę ma diesel nad benzyną oprócz spalania? Do ciągnięcia przyczepy czy w dużej terenówce wolę diesla. Ale w osobowym aucie to chyba żadnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > (...) > jaką przewagę ma diesel nad benzyną oprócz spalania? Ale który diesel nad którą benzyną? Bo takie dyskusje w oderwaniu od konkretnych, porównywalnych przykładów to nie mają sensu. Inaczej wygląda wybór silników do Volkswagena Passata a inaczej do Citroena C5. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Moment obrotowy nisko, a wysoki. Brak konieczności mieszania > wajchą, od około 50 km/h. Taki "półautomat" Ale co to za argument Ja tam lubie zmieniac biegi i jadąc dieslem ok. 50km/h lubie sobie mieszac miedzy 3 a 4 , zaleznie od checi przyspieszania. Jak ktos nie chce miec koniecznosci zmieniac biegów to automat mozna kupic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturo_147 Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 jak za mocna? Dobra.. Z benzyny da sie tyle wycisnąć- zaleta benzyny... no więc kolejna niby przewaga (moc, moment) bierze sie z tego że diesel ma większą pojemność.. a to wiąże sie z większymi opłatami, masą silnika, cięzki przód a to już wady niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturo_147 Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 analogiczny... np w klasie kompakt, jezdze sporo fiatem bravo II 1,9MJET 120KM, jezdziłem też Giulietta 1,4Tjet 120KM i o niebo lepiej prowadzi sie, płynniej, delikatniej jezdzi Alfa... jedynie róznica spalania ok 2,5l/100km, ja innych plusów diesela nie widze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Moment obrotowy nisko, a wysoki. Brak konieczności mieszania > wajchą, od około 50 km/h. Taki "półautomat" Twins nadal błądzisz od dłuższego czasu. Przeanalizuj ten wykres i w rzeczywistości jedzie tak jak na wykresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Twins nadal błądzisz od dłuższego czasu. > Przeanalizuj ten wykres i w rzeczywistości jedzie tak jak na wykresie. No ja mam tak: Z przodu specjalnie tak zostawiłem, bo jeżdżę w trybie kapelusz i chodziło tylko o zapasik na wypadek draki na drodze. Jeździ się bardzo miło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > No ja mam tak: > Z przodu specjalnie tak zostawiłem, bo jeżdżę w trybie kapelusz > i chodziło tylko o zapasik na wypadek draki na drodze. > Jeździ się bardzo miło zobacz że przebieg momentu macie bardzo podobny, co oznacza że taką małą turbobenzyną jedzie się jak dieslem od samego dołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > zobacz że przebieg momentu macie bardzo podobny, co oznacza że taką małą turbobenzyną jedzie się > jak dieslem od samego dołu No, ale jego moment vs mój moment to co to może oznaczać? A nawet na testach przy -15, gdy testowałem z butem w podłodze, to cały bak wsiorbało na poziomie 7,5 ON/100, raz w życiu to auto spaliło mi 10 litrów/100, ale nie powiem gdzie i ile jechałem A tak to nie przekracza 6,5 ON/100, a nie trzeba się specjalnie wysilać by to osiągnąć. Inna sprawa, że "miasto Śląsk/Zagłębie" to nie taka np. Warszawa, ale w korkach się też tu stoi. Dodam upust przy zakupie taki, że była to jakby benzyna cenowi i naprawdę, cóż więcej do szczęścia potrzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > zobacz że przebieg momentu macie bardzo podobny, co oznacza że taką małą turbobenzyną jedzie się > jak dieslem od samego dołu Dodam jednak, że TB zeżre w trybie "ostre pałowanie" tyle benzyny, że ja Cię przepraszam. Co mi z tego, że jedzie jak moje, może lepiej, może gorzej - jak drożej Ja mam 138 tys. i sprzęgła ani dwumasy od nowości nie ruszałem. I nie wygląda by coś tu miało się zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > No, ale jego moment vs mój moment to co to może oznaczać? to samo co Twój moment vs mój moment i tak liczy się moc(moment) na kołach a tego bez przełożeń skrzyni się nie dowiemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Dodam jednak, że TB zeżre w trybie "ostre pałowanie" tyle benzyny, > że ja Cię przepraszam. Co mi z tego, że jedzie jak moje, może lepiej, > może gorzej - jak drożej no i wróciliśmy do punktu wyjścia, skoro brak argumentów to zostaje "ale jest tanio " to ja odpowiem "ale trzęsie i klekocze" o tym ile TB potrafi zeżreć to ty mi nie musisz mówić ale i tak nie chce wrócić do diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > odpowiem "ale trzęsie i klekocze" owszem, ale dla mnie to jest bez znaczenia, ja tego nie zauważam już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > No ja mam tak: > Z przodu specjalnie tak zostawiłem, bo jeżdżę w trybie kapelusz > i chodziło tylko o zapasik na wypadek draki na drodze. > Jeździ się bardzo miło Skoro jeździsz w trybie kapelusz, to jeśli porównamy spalanie, to może z 0,5l więcej spali to 1.4 TSI. Piszesz, że masz wyższy moment, ale on nic nie daje, a najgorsze, że wszystko się kończy trochę powyżej 4500rpm, a w tym TSI przy 7000rpm. Pisałem Ci już kiedyś, przejedź się jakąś nową TB od Fiata, VAG lub Forda i wtedy trochę Ci się rozjaśni. Ja diesle lubię, znam itd., ale przy nówce nie widzę argumentów za w większości przypadków. A szczególnie ekonomicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Tutaj sam sobie odpowiedziałeś. juz się zdecydowałem Ps. pozdrowienia, bo dawno się nie widzeliśmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Skoro jeździsz w trybie kapelusz, to jeśli porównamy spalanie, to może z 0,5l więcej spali to 1.4 > TSI. > Piszesz, że masz wyższy moment, ale on nic nie daje, a najgorsze, że wszystko się kończy trochę > powyżej 4500rpm, a w tym TSI przy 7000rpm. Ale powiedz mi jakie mają znaczenie obroty benzyna vs diesel, jeśli weźmiemy pod uwagę przełożenia skrzyni? Mnie osobiście drażni benzyna, wyjaca blisko 7 tys. obr. gdzie przestaje się cokolwiek dziać, tak jak u mnie przy 4-4,5. Poza tym, ile razy korzystamy z tych obrotów maksymalnych? Ja na mieście jeżdżą najwiecej odkręcam do 2,5 tys... Więc naprawdę nie potrzeba, a i tak jestem zwykle pierwszy ze skrzyżowań i to nie dlatego że chcę, tylko dlatego że szybko biegi zmieniam a ludzie to jeszcze większe kapelusze niż ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Skoro jeździsz w trybie kapelusz, to jeśli porównamy spalanie, to może z 0,5l więcej spali to 1.4 > TSI. No tak mała benzyna z turbiną spali w dwutonowym autobusie 0,5 l więcej na 100 km niż diesel a jak pogonisz to może litr Miałem vana z dieslem a teraz mam vana z benzyną "normalną" wolnossącą i trochę wiem ile co pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > No tak mała benzyna z turbiną spali w dwutonowym autobusie 0,5 l więcej na 100 km niż diesel a > jak pogonisz to może litr Miałem vana z dieslem a teraz mam vana z benzyną "normalną" > wolnossącą i trochę wiem ile co pali. Następny. To kup jakieś TSI albo inne TB i wtedy porozmawiamy, bo na razie nie mamy o czym. Poza tym ja pisałem w odniesieniu do Tłinsa i jego Stilo jak może zauważyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Odpowiedz na jedno proste pytanie, na którym biegu i od jakiej prędkości nagrać specjalnie dla Ciebie filmik ? Może wtedy trochę Ci się rozjaśni Czy może przyspieszanie ze zmianą biegów przy 2500rpm na każdym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > juz się zdecydowałem > Ps. pozdrowienia, bo dawno się nie widzeliśmy My jeszcze sobie trochę podyskutujemy Opisz wrażenia po zakupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Następny. > To kup jakieś TSI albo inne TB i wtedy porozmawiamy, bo na razie nie mamy o czym. > Poza tym ja pisałem w odniesieniu do Tłinsa i jego Stilo jak może zauważyłeś. no wiesz wątek jest o galaxy a nie o małym kompakcie. No to powiedz mi jak jesteś taki zorientowany ile pali 1.4 T w vanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > no wiesz wątek jest o galaxy a nie o małym kompakcie. No to powiedz mi jak jesteś taki zorientowany > ile pali 1.4 T w vanie ? Tyle co w katalogu jeśli ktoś potrafi i chce tak jechać. W zależności od stylu jazdy i miejsca użytkowania różnice będą średnio 1-3 litry. W specyficznych przypadkach będzie to 0,5l jak i 4l. Ale średnia życiowa wyjdzie pewnie ok. 1,5-2 litry i to wszystko. Zrozum, że wiem że TB spali więcej od TD. Ale różnice są naprawdę nie tak duże jakby mogło się wydawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Odpowiedz na jedno proste pytanie, na którym biegu i od jakiej prędkości nagrać specjalnie dla > Ciebie filmik ? Może wtedy trochę Ci się rozjaśni > Czy może przyspieszanie ze zmianą biegów przy 2500rpm na każdym ? Ale przecież ja Ci nie zabraniam mieć benzyny, żebyś miał ciszej, taniej (bez narzutu na diesla) i bez DPF i dwumasy. Ja jestem taki stary piernik, co mnie nie przekonasz do TSI, chocby dlatego, że wolę tankować co 800-1000 km a nie co 600 Pomijając osiągi i klekot. Ja wierzę że TSI może być oszczędne - ale ja wolę diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > My jeszcze sobie trochę podyskutujemy > Opisz wrażenia po zakupie. CZekać 3 miesiące każą Jak dobrze pójdzie, najpóźniej do 15 marca zamówię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Tyle co w katalogu jeśli ktoś potrafi i chce tak jechać. > W zależności od stylu jazdy i miejsca użytkowania różnice będą średnio 1-3 litry. > W specyficznych przypadkach będzie to 0,5l jak i 4l. Ale średnia życiowa wyjdzie pewnie ok. 1,5-2 > litry i to wszystko. > Zrozum, że wiem że TB spali więcej od TD. > Ale różnice są naprawdę nie tak duże jakby mogło się wydawać. "Normalny" kierowca nie jest w stanie uzyskać spalania katalogowego. Przejrzałem przed chwilą z grubsza średnie spalanie w alhambrze i galaxy i 2.0 vw tdi spala wg papierów 5,5 l/100 km a benzynowy 1.4 tsi 7,2. Miałem espace ze 150 konnym dieslem i jadąc mocno oszczędnie to poniżej 7 l/100KM nie da się zejść. Normalne spalanie to 8-9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Ja jestem taki > stary piernik, co mnie nie przekonasz do TSI, chocby dlatego, że > wolę tankować co 800-1000 km a nie co 600 Zaraz Ci się skończą argumenty Trasę nad morze i z powrotem obróciłem na jednym zbiorniku ok. 950km Ja pracuję nad Twoją świadomością, żebyś innym w głowie nie mieszał niepotrzebnie. Szanuję, że lubisz swojego diesla, też jeżdżę 2.3 MJ i sobie chwalę I jak dla mnie możesz nim jeździć do końca Twego lub jego i nic mi do tego Ja np. broniłem się rękami i nogami przed automatem, a teraz bardzo pozytywnie mogę się wypowiedzieć na jego temat, co nie zmienia faktu, że manual również jest świetny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > "Normalny" kierowca nie jest w stanie uzyskać spalania katalogowego. Przejrzałem przed chwilą z > grubsza średnie spalanie w alhambrze i galaxy i 2.0 vw tdi spala wg papierów 5,5 l/100 km a > benzynowy 1.4 tsi 7,2. Miałem espace ze 150 konnym dieslem i jadąc mocno oszczędnie to poniżej > 7 l/100KM nie da się zejść. Normalne spalanie to 8-9. Ale to jest Twój problem nie mój, ja potrafię. Potrafię też pojechać szybko i nieekonomicznie. Jakieś pytania jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > analogiczny... np w klasie kompakt, jezdze sporo fiatem bravo II 1,9MJET 120KM, jezdziłem też > Giulietta 1,4Tjet 120KM i o niebo lepiej prowadzi sie, płynniej, delikatniej jezdzi Alfa... > jedynie róznica spalania ok 2,5l/100km, ja innych plusów diesela nie widze.. Bo generalnie Julką jeździ się dużo lepiej niż bravo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Jakieś pytania jeszcze? Ale rozróżniasz wielkość aut? Fabia-Galaxy. Gdybym kupował Fabię na nic innego bym się nie zdecydował jak tylko na benzynę (może być t). Kupując autobus wielkości Galaxy w życiu nie wybrałbym benzynowego silniczka o pojemności 1,6. Po prostu bardziej pasuje tu diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Ale to jest Twój problem nie mój, ja potrafię. > Potrafię też pojechać szybko i nieekonomicznie. > Jakieś pytania jeszcze? no tak jestem piękny i mam wspanałe mięśnie Nie ma o czym gadać kolejny mistrz co pewnie vanem nigdy nie jeździł i na podstawie fabii i stilo policzył ile spali autobus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Ale rozróżniasz wielkość aut? Rozróżniam jak najbardziej. Różnica w przypadku tego Galaxy będzie pewnie średnio 2l. Różnica w cenie zakupu 8000zł, przebiegi 15.000km/rok. Rachunek jest dość prosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > no tak jestem piękny i mam wspanałe mięśnie Nie ma o czym gadać kolejny mistrz co pewnie vanem > nigdy nie jeździł i na podstawie fabii i stilo policzył ile spali autobus O taaaaaaaaaak, bo Van to jest przecież niewiadomoco. Dobrze, w takim razie wg. Ciebie jaka będzie różnica w spalaniu tych VANów. Np. przy 90km/h, 120km/h, 140km/h ? W mieście różnica będzie największa (niech będzie ekstremalnie zakorkowana Warszawa), stawiam że może nawet podejść pod 4l, ale w 3l zazwyczaj powinno być , ile będzie różnicy wg. Ciebie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > juz się zdecydowałem > Ps. pozdrowienia, bo dawno się nie widzeliśmy Też pozdrawiam Szkoda że 3 miesiące temu nie wiedziałem że sprzedajesz Bravo, bo szukałem autka dla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > O taaaaaaaaaak, bo Van to jest przecież większy niż autobus. > Dobrze, w takim razie wg. Ciebie jaka będzie różnica w spalaniu tych VANów. > Np. przy 90km/h, 120km/h, 140km/h ? > W mieście różnica będzie największa (niech będzie ekstremalnie zakorkowana Warszawa), stawiam że > może nawet podejść pod 4l, ale w 3l zazwyczaj powinno być , ile będzie różnicy wg. Ciebie ? Z mojego doświadczenia spalanie diesla to tak około 8 a benzyna od 12 (mam benzynę z automatem) przy normalnej jeździe. Przy poganianiu diesel 9-10 a benzyna pewnie znacznie powyżej 15. Oczwiście jeżeli założymy gaz to koszty wyjdą podobne ale bez gazyu uważam, że kupowanie galaxy z turbo benzyną jest opłacalne tylko wtedy jeżeli masz własną stację albo jest to służbówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Z mojego doświadczenia spalanie diesla to tak około 8 a benzyna od 12 (mam benzynę z automatem) > przy normalnej jeździe. Dobrze czyli wracamy do początku, porównujesz nowoczesnego TD z wolnossącą benzyną na dodatek a automacie. Przyjmij do wiadomości, że naprawdę jest przepaść między wolnossącymi jednostkami, a takim przykładowym TSI. Przykładowo w katalogu Sharan 2.0 TDI: 5,5l średnio, 1.4 TSI 7,2l średnio. Jak spokojnie pojedziesz jednym i drugim, to takie wartości +/- będą. Jak trochę się nadusi: diesel będzie ok. 7l, benzyna ok. 9 i tyle. EDIT: Trochę faktów może: Sharan 2.0 TDI //// średnio 7,5l 1.4 TSI /// średnio 9,4l Trochę małą próba na TSI, ale średnia różnica 2l. Dla Tourana jest dużo większa frekwencja: 1.4 TSI //// średnio 8,3l 2.0 TDI //// średnio 6,8 l Tu próba duża w obu przypadkach, auto mniejsze trochę i różnica 1,5l Czary Ciekaw jestem co teraz napiszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Spójrz na spalanie maksymalne. Oprócz tego 2.0 TDI na PD nie był silnikiem udanym. Mam bezpośrednie porównanie z dCi o podobnej mocy, dCi pali średnio litr mniej: mój touran mój scenic A tu porównanie tCe 130 KM i dCi 130 KM wychodzi 2 litry. W większym samochodzie różnica będzie większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Spójrz na spalanie maksymalne. Oprócz tego 2.0 TDI na PD nie był silnikiem udanym. Mam bezpośrednie > porównanie z dCi o podobnej mocy, dCi pali średnio litr mniej: mój touran mój scenic > A tu porównanie tCe 130 KM i dCi 130 KM wychodzi 2 litry. W większym samochodzie różnica będzie > większa. Ale czy to nie jest zgodne z tym co ja piszę ? Bo już przestaję rozumieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Następny. > To kup jakieś TSI albo inne TB i wtedy porozmawiamy, bo na razie nie mamy o czym. > Poza tym ja pisałem w odniesieniu do Tłinsa i jego Stilo jak może zauważyłeś. spritmonitor.de sugeruje średnie zużycie np dla passata większe o 2 litry w silniku benzynowym niż dieslu (moce ok. 140 - 170 km) 0.5 litra różnicy - owszem - stała prędkość i z górki, ale nie normalna jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Ale czy to nie jest zgodne z tym co ja piszę ? > Bo już przestaję rozumieć Dla mnie 2-3l na 100 to sporo. Mimo zachwytów nad tb do Galaxy i tak wziąłbym diesla Zresztą autor już przed utworzeniem wątku wiedział co wybierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Dla mnie 2-3l na 100 to sporo. A 10kpln to malo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > A 10kpln to malo ? Nie wiem, w leasingu nie czuję dużej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.