Skocz do zawartości

Po raz kolejny, diesel czy benzyna


Jarek_JD

Rekomendowane odpowiedzi

> Moment obrotowy nisko, a wysoki. Brak konieczności mieszania

> wajchą, od około 50 km/h. Taki "półautomat"

w nowych TB tyz masz nisko dostepny moment i to dostepny w wiekszym zakresie obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam zdanie że TB ma lepsza charakterystyke i gdyby nie spalanie to zawsze wybierałbym benzyne.. Nie ma co tu mówić że diesel ma wyższy moment, od niskich obrotów bo TB równiez to ma i to przy mniejszej pojemności silnika.

prosze porównac dane techniczne choćby z tej ulotki: jakiś tekst

jaką przewagę ma diesel nad benzyną oprócz spalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mam zdanie że TB ma lepsza charakterystyke i gdyby nie spalanie to zawsze wybierałbym benzyne..

> Nie ma co tu mówić że diesel ma wyższy moment, od niskich obrotów bo TB równiez to ma i to

> przy mniejszej pojemności silnika.

> prosze porównac dane techniczne choćby z tej ulotki: jakiś tekst

> jaką przewagę ma diesel nad benzyną oprócz spalania?

zle porownani , za mocna benzyna do tych diesli , tu powinno byc porownanie z 1,4 t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z 1200? Muszę sprawdzić. Ale przyspiesza od tej wartości bez zmiany

> biegu, tylko nie można pałować za mocno

powiedzmy, ze Ci wierze hehe.gif

a teraz wyobraz sobie, ze nowe diesle maja 6 biegow i przy 50 to beda mialy ok 800 obrotow na VI.

Chcialbym Cie zobaczyc jak jedzisz i przyspieszasz takim dieslem od 50 na Vi.

Tymczasem t-benzyna podejrzewam, ze da rade jechac na VI przy 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> jaką przewagę ma diesel nad benzyną oprócz spalania?

Ale który diesel nad którą benzyną? Bo takie dyskusje w oderwaniu od konkretnych, porównywalnych przykładów to nie mają sensu.

Inaczej wygląda wybór silników do Volkswagena Passata a inaczej do Citroena C5.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moment obrotowy nisko, a wysoki. Brak konieczności mieszania

> wajchą, od około 50 km/h. Taki "półautomat"

Ale co to za argument zlosnik.gif Ja tam lubie zmieniac biegi i jadąc dieslem ok. 50km/h lubie sobie mieszac miedzy 3 a 4 , zaleznie od checi przyspieszania.

Jak ktos nie chce miec koniecznosci zmieniac biegów to automat mozna kupic ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak za mocna? Dobra..:) Z benzyny da sie tyle wycisnąć- zaleta benzyny...

no więc kolejna niby przewaga (moc, moment) bierze sie z tego że diesel ma większą pojemność.. a to wiąże sie z większymi opłatami, masą silnika, cięzki przód a to już wady niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

analogiczny... np w klasie kompakt, jezdze sporo fiatem bravo II 1,9MJET 120KM, jezdziłem też Giulietta 1,4Tjet 120KM i o niebo lepiej prowadzi sie, płynniej, delikatniej jezdzi Alfa... jedynie róznica spalania ok 2,5l/100km, ja innych plusów diesela nie widze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moment obrotowy nisko, a wysoki. Brak konieczności mieszania

> wajchą, od około 50 km/h. Taki "półautomat"

Twins nadal błądzisz od dłuższego czasu.

Przeanalizuj ten wykres i w rzeczywistości jedzie tak jak na wykresie.

z10847095X.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twins nadal błądzisz od dłuższego czasu.

> Przeanalizuj ten wykres i w rzeczywistości jedzie tak jak na wykresie.

No ja mam tak:

dc29513e4c025ab4.jpg

Z przodu specjalnie tak zostawiłem, bo jeżdżę w trybie kapelusz

i chodziło tylko o zapasik na wypadek draki na drodze.

Jeździ się bardzo miło cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja mam tak:

> Z przodu specjalnie tak zostawiłem, bo jeżdżę w trybie kapelusz

> i chodziło tylko o zapasik na wypadek draki na drodze.

> Jeździ się bardzo miło

zobacz że przebieg momentu macie bardzo podobny, co oznacza że taką małą turbobenzyną jedzie się jak dieslem od samego dołu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zobacz że przebieg momentu macie bardzo podobny, co oznacza że taką małą turbobenzyną jedzie się

> jak dieslem od samego dołu

No, ale jego moment vs mój moment to co to może oznaczać? hmm.gifhmm.gif

A nawet na testach przy -15, gdy testowałem z butem w podłodze,

to cały bak wsiorbało na poziomie 7,5 ON/100, raz w życiu to auto

spaliło mi 10 litrów/100, ale nie powiem gdzie i ile jechałem zlosnik.gif

A tak to nie przekracza 6,5 ON/100, a nie trzeba się specjalnie

wysilać by to osiągnąć. Inna sprawa, że "miasto Śląsk/Zagłębie"

to nie taka np. Warszawa, ale w korkach się też tu stoi. Dodam

upust przy zakupie taki, że była to jakby benzyna cenowi i naprawdę,

cóż więcej do szczęścia potrzeba grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zobacz że przebieg momentu macie bardzo podobny, co oznacza że taką małą turbobenzyną jedzie się

> jak dieslem od samego dołu

Dodam jednak, że TB zeżre w trybie "ostre pałowanie" tyle benzyny,

że ja Cię przepraszam. Co mi z tego, że jedzie jak moje, może lepiej,

może gorzej - jak drożej grinser006.gif

Ja mam 138 tys. i sprzęgła ani dwumasy od nowości nie ruszałem.

I nie wygląda by coś tu miało się zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, ale jego moment vs mój moment to co to może oznaczać?

to samo co Twój moment vs mój moment hahaha.gif i tak liczy się moc(moment) na kołach a tego bez przełożeń skrzyni się nie dowiemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodam jednak, że TB zeżre w trybie "ostre pałowanie" tyle benzyny,

> że ja Cię przepraszam. Co mi z tego, że jedzie jak moje, może lepiej,

> może gorzej - jak drożej

no i wróciliśmy do punktu wyjścia, skoro brak argumentów to zostaje "ale jest tanio old.gif " to ja odpowiem "ale trzęsie i klekocze" grinser006.gif

o tym ile TB potrafi zeżreć to ty mi nie musisz mówić zlosnik.gif ale i tak nie chce wrócić do diesla zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja mam tak:

> Z przodu specjalnie tak zostawiłem, bo jeżdżę w trybie kapelusz

> i chodziło tylko o zapasik na wypadek draki na drodze.

> Jeździ się bardzo miło

Skoro jeździsz w trybie kapelusz, to jeśli porównamy spalanie, to może z 0,5l więcej spali to 1.4 TSI.

Piszesz, że masz wyższy moment, ale on nic nie daje, a najgorsze, że wszystko się kończy trochę powyżej 4500rpm, a w tym TSI przy 7000rpm.

Pisałem Ci już kiedyś, przejedź się jakąś nową TB od Fiata, VAG lub Forda i wtedy trochę Ci się rozjaśni.

Ja diesle lubię, znam itd., ale przy nówce nie widzę argumentów za w większości przypadków.

A szczególnie ekonomicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro jeździsz w trybie kapelusz, to jeśli porównamy spalanie, to może z 0,5l więcej spali to 1.4

> TSI.

> Piszesz, że masz wyższy moment, ale on nic nie daje, a najgorsze, że wszystko się kończy trochę

> powyżej 4500rpm, a w tym TSI przy 7000rpm.

Ale powiedz mi jakie mają znaczenie obroty benzyna vs diesel,

jeśli weźmiemy pod uwagę przełożenia skrzyni? Mnie osobiście

drażni benzyna, wyjaca blisko 7 tys. obr. gdzie przestaje się cokolwiek

dziać, tak jak u mnie przy 4-4,5. Poza tym, ile razy korzystamy z tych

obrotów maksymalnych? Ja na mieście jeżdżą najwiecej odkręcam

do 2,5 tys... Więc naprawdę nie potrzeba, a i tak jestem zwykle

pierwszy ze skrzyżowań i to nie dlatego że chcę, tylko dlatego

że szybko biegi zmieniam a ludzie to jeszcze większe kapelusze niż ja grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro jeździsz w trybie kapelusz, to jeśli porównamy spalanie, to może z 0,5l więcej spali to 1.4

> TSI.

No tak mała benzyna z turbiną spali w dwutonowym autobusie 0,5 l więcej na 100 km niż diesel smirk.gif a jak pogonisz to może litr grinser006.gif Miałem vana z dieslem a teraz mam vana z benzyną "normalną" wolnossącą i trochę wiem ile co pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak mała benzyna z turbiną spali w dwutonowym autobusie 0,5 l więcej na 100 km niż diesel a

> jak pogonisz to może litr Miałem vana z dieslem a teraz mam vana z benzyną "normalną"

> wolnossącą i trochę wiem ile co pali.

hehe.gif Następny.

To kup jakieś TSI albo inne TB i wtedy porozmawiamy, bo na razie nie mamy o czym.

Poza tym ja pisałem w odniesieniu do Tłinsa i jego Stilo jak może zauważyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz na jedno proste pytanie, na którym biegu i od jakiej prędkości nagrać specjalnie dla Ciebie filmik ? Może wtedy trochę Ci się rozjaśni spineyes.gif

Czy może przyspieszanie ze zmianą biegów przy 2500rpm na każdym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Następny.

> To kup jakieś TSI albo inne TB i wtedy porozmawiamy, bo na razie nie mamy o czym.

> Poza tym ja pisałem w odniesieniu do Tłinsa i jego Stilo jak może zauważyłeś.

no wiesz wątek jest o galaxy a nie o małym kompakcie. No to powiedz mi jak jesteś taki zorientowany ile pali 1.4 T w vanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wiesz wątek jest o galaxy a nie o małym kompakcie. No to powiedz mi jak jesteś taki zorientowany

> ile pali 1.4 T w vanie ?

Tyle co w katalogu jeśli ktoś potrafi i chce tak jechać.

W zależności od stylu jazdy i miejsca użytkowania różnice będą średnio 1-3 litry.

W specyficznych przypadkach będzie to 0,5l jak i 4l. Ale średnia życiowa wyjdzie pewnie ok. 1,5-2 litry i to wszystko.

Zrozum, że wiem że TB spali więcej od TD.

Ale różnice są naprawdę nie tak duże jakby mogło się wydawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiedz na jedno proste pytanie, na którym biegu i od jakiej prędkości nagrać specjalnie dla

> Ciebie filmik ? Może wtedy trochę Ci się rozjaśni

> Czy może przyspieszanie ze zmianą biegów przy 2500rpm na każdym ?

Ale przecież ja Ci nie zabraniam mieć benzyny, żebyś miał ciszej,

taniej (bez narzutu na diesla) i bez DPF i dwumasy. Ja jestem taki

stary piernik, co mnie nie przekonasz do TSI, chocby dlatego, że

wolę tankować co 800-1000 km a nie co 600 grinser006.gif Pomijając osiągi

i klekot. Ja wierzę że TSI może być oszczędne - ale ja wolę diesla grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle co w katalogu jeśli ktoś potrafi i chce tak jechać.

> W zależności od stylu jazdy i miejsca użytkowania różnice będą średnio 1-3 litry.

> W specyficznych przypadkach będzie to 0,5l jak i 4l. Ale średnia życiowa wyjdzie pewnie ok. 1,5-2

> litry i to wszystko.

> Zrozum, że wiem że TB spali więcej od TD.

> Ale różnice są naprawdę nie tak duże jakby mogło się wydawać.

"Normalny" kierowca nie jest w stanie uzyskać spalania katalogowego. Przejrzałem przed chwilą z grubsza średnie spalanie w alhambrze i galaxy i 2.0 vw tdi spala wg papierów 5,5 l/100 km rotfl.gif a benzynowy 1.4 tsi 7,2. Miałem espace ze 150 konnym dieslem i jadąc mocno oszczędnie to poniżej 7 l/100KM nie da się zejść. Normalne spalanie to 8-9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jestem taki

> stary piernik, co mnie nie przekonasz do TSI, chocby dlatego, że

> wolę tankować co 800-1000 km a nie co 600

Zaraz Ci się skończą argumenty zlosnik.gif

Trasę nad morze i z powrotem obróciłem na jednym zbiorniku ok. 950km grinser006.gif

Ja pracuję nad Twoją świadomością, żebyś innym w głowie nie mieszał niepotrzebnie.

Szanuję, że lubisz swojego diesla, też jeżdżę 2.3 MJ i sobie chwalę ok.gif

I jak dla mnie możesz nim jeździć do końca Twego lub jego i nic mi do tego ok.gif

Ja np. broniłem się rękami i nogami przed automatem, a teraz bardzo pozytywnie mogę się wypowiedzieć na jego temat, co nie zmienia faktu, że manual również jest świetny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Normalny" kierowca nie jest w stanie uzyskać spalania katalogowego. Przejrzałem przed chwilą z

> grubsza średnie spalanie w alhambrze i galaxy i 2.0 vw tdi spala wg papierów 5,5 l/100 km a

> benzynowy 1.4 tsi 7,2. Miałem espace ze 150 konnym dieslem i jadąc mocno oszczędnie to poniżej

> 7 l/100KM nie da się zejść. Normalne spalanie to 8-9.

Ale to jest Twój problem nie mój, ja potrafię.

Potrafię też pojechać szybko i nieekonomicznie.

Jakieś pytania jeszcze? cfaniaczek.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> analogiczny... np w klasie kompakt, jezdze sporo fiatem bravo II 1,9MJET 120KM, jezdziłem też

> Giulietta 1,4Tjet 120KM i o niebo lepiej prowadzi sie, płynniej, delikatniej jezdzi Alfa...

> jedynie róznica spalania ok 2,5l/100km, ja innych plusów diesela nie widze..

Bo generalnie Julką jeździ się dużo lepiej niż bravo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakieś pytania jeszcze?

Ale rozróżniasz wielkość aut? Fabia-Galaxy. Gdybym kupował Fabię na nic innego bym się nie zdecydował jak tylko na benzynę (może być t). Kupując autobus wielkości Galaxy w życiu nie wybrałbym benzynowego silniczka o pojemności 1,6. Po prostu bardziej pasuje tu diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to jest Twój problem nie mój, ja potrafię.

> Potrafię też pojechać szybko i nieekonomicznie.

> Jakieś pytania jeszcze?

no tak jestem piękny i mam wspanałe mięśnie facepalm%5B1%5D.gif Nie ma o czym gadać kolejny mistrz co pewnie vanem nigdy nie jeździł smirk.gif i na podstawie fabii i stilo policzył ile spali autobus zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale rozróżniasz wielkość aut?

Rozróżniam jak najbardziej.

Różnica w przypadku tego Galaxy będzie pewnie średnio 2l.

Różnica w cenie zakupu 8000zł, przebiegi 15.000km/rok.

Rachunek jest dość prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak jestem piękny i mam wspanałe mięśnie Nie ma o czym gadać kolejny mistrz co pewnie vanem

> nigdy nie jeździł i na podstawie fabii i stilo policzył ile spali autobus

O taaaaaaaaaak, bo Van to jest przecież niewiadomoco.

Dobrze, w takim razie wg. Ciebie jaka będzie różnica w spalaniu tych VANów.

Np. przy 90km/h, 120km/h, 140km/h ?

W mieście różnica będzie największa (niech będzie ekstremalnie zakorkowana Warszawa), stawiam że może nawet podejść pod 4l, ale w 3l zazwyczaj powinno być , ile będzie różnicy wg. Ciebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O taaaaaaaaaak, bo Van to jest przecież większy niż autobus.

> Dobrze, w takim razie wg. Ciebie jaka będzie różnica w spalaniu tych VANów.

> Np. przy 90km/h, 120km/h, 140km/h ?

> W mieście różnica będzie największa (niech będzie ekstremalnie zakorkowana Warszawa), stawiam że

> może nawet podejść pod 4l, ale w 3l zazwyczaj powinno być , ile będzie różnicy wg. Ciebie ?

Z mojego doświadczenia spalanie diesla to tak około 8 a benzyna od 12 (mam benzynę z automatem) przy normalnej jeździe. Przy poganianiu diesel 9-10 a benzyna pewnie znacznie powyżej 15. Oczwiście jeżeli założymy gaz to koszty wyjdą podobne ale bez gazyu uważam, że kupowanie galaxy z turbo benzyną jest opłacalne tylko wtedy jeżeli masz własną stację albo jest to służbówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z mojego doświadczenia spalanie diesla to tak około 8 a benzyna od 12 (mam benzynę z automatem)

> przy normalnej jeździe.

Dobrze czyli wracamy do początku, porównujesz nowoczesnego TD z wolnossącą benzyną na dodatek a automacie.

Przyjmij do wiadomości, że naprawdę jest przepaść między wolnossącymi jednostkami, a takim przykładowym TSI.

Przykładowo w katalogu Sharan 2.0 TDI: 5,5l średnio, 1.4 TSI 7,2l średnio.

Jak spokojnie pojedziesz jednym i drugim, to takie wartości +/- będą.

Jak trochę się nadusi: diesel będzie ok. 7l, benzyna ok. 9 i tyle.

EDIT:

Trochę faktów może:

Sharan

2.0 TDI //// średnio 7,5l

1.4 TSI /// średnio 9,4l

Trochę małą próba na TSI, ale średnia różnica 2l.

Dla Tourana jest dużo większa frekwencja:

1.4 TSI //// średnio 8,3l

2.0 TDI //// średnio 6,8 l

Tu próba duża w obu przypadkach, auto mniejsze trochę i różnica 1,5l ok.gif

Czary lizak.gifpanic.gif

Ciekaw jestem co teraz napiszesz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrz na spalanie maksymalne. Oprócz tego 2.0 TDI na PD nie był silnikiem udanym. Mam bezpośrednie porównanie z dCi o podobnej mocy, dCi pali średnio litr mniej: mój touran mój scenic

A tu porównanie tCe 130 KM i dCi 130 KM wychodzi 2 litry. W większym samochodzie różnica będzie większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spójrz na spalanie maksymalne. Oprócz tego 2.0 TDI na PD nie był silnikiem udanym. Mam bezpośrednie

> porównanie z dCi o podobnej mocy, dCi pali średnio litr mniej: mój touran mój scenic

> A tu porównanie tCe 130 KM i dCi 130 KM wychodzi 2 litry. W większym samochodzie różnica będzie

> większa.

Ale czy to nie jest zgodne z tym co ja piszę ? niewiem.gif

Bo już przestaję rozumieć spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Następny.

> To kup jakieś TSI albo inne TB i wtedy porozmawiamy, bo na razie nie mamy o czym.

> Poza tym ja pisałem w odniesieniu do Tłinsa i jego Stilo jak może zauważyłeś.

spritmonitor.de sugeruje średnie zużycie np dla passata większe o 2 litry w silniku benzynowym niż dieslu (moce ok. 140 - 170 km)

0.5 litra różnicy - owszem - stała prędkość i z górki, ale nie normalna jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czy to nie jest zgodne z tym co ja piszę ?

> Bo już przestaję rozumieć

Dla mnie 2-3l na 100 to sporo. Mimo zachwytów nad tb do Galaxy i tak wziąłbym diesla ok.gif Zresztą autor już przed utworzeniem wątku wiedział co wybierze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.