siwyyy77 Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Zakładam min 2 litry, średnio ok. 15zł więcej na 100km, czyli dopiero po 4-5 latach dopłata do > diesla teoretycznie się zwróci To bym brał benzynę... A mam diesla, tylko, że miałem niezłą "promocje" i mój się "zwrócił" po 2 latach Przebiegi robię podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > W benzynie N/A, czy z turbo takiego "kopa" nie ma i subiektywnie auto > przyspiesza wolniej, ale tak naprawdę szybciej, tyle że płynniej. Zapraszam na prawy, sprawdzisz czy nie ma kopa w plecy ale jak Ci kark ukręci to zostawiam truchło w rowie i jade do chaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > No dobra, to ja już nic nie mówię, bo nie każdy ma moda > EDIT: jakby diesle były fabrycznie strojone tak jak robią to tunerzy > na hamowniach, to to o czym piszesz byłoby bzdurą... Ale chyba > im się nie opłaca, bo po takim robaku auto mniej pali, jak się go > nie katuje Ale fizyki nie da sie oszukac Jak cos przyspiesza niezle, od 2000-4000 obr, to chyba mniej niz od 3000 do 7000? W dieslu w miedzyczasie musisz juz zmienic bieg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > No dobra, to ja już nic nie mówię, bo nie każdy ma moda > EDIT: jakby diesle były fabrycznie strojone tak jak robią to tunerzy > na hamowniach, to to o czym piszesz byłoby bzdurą... Ale chyba > im się nie opłaca, bo po takim robaku auto mniej pali, jak się go > nie katuje Rzecz w tym, że diesel z racji swojej budowy ma mały zakres użytecznych obrotów i żadne mody i tunerzy tego nie zmienią. Żeby to jakoś jechało, niskie biegi są krótkie (i dlatego jest wrażenie przyspieszenia i dlatego trzeba mocno mieszać biegami), a wysokie długie (i tam tego "kopa" siłą rzeczy nie ma). Porównując te same auta o tej samej mocy silnik Diesla, jeżeli chodzi o przyspieszenie, przegrywa z benzyną nawet N/A, nie mówiąc o turbo. Zrozum, "wciskanie w fotel" ma się nijak do prawdziwego, mierzalnego i obiektywnego przyspieszania samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > no tak, ale Bravo ma max moment przy 1750 obr, a Focus przy 2000. > wiec mialem nadzieje, ze przy niskich obrotach beda jezdzic podobnie, albo Bravo bedzie szybsze, a > tu taka niespodzianka Bo diesel ma wyższy moment obrotowy. Na kołach również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Zapraszam na prawy, sprawdzisz czy nie ma kopa w plecy ale jak Ci kark ukręci to zostawiam truchło > w rowie i jade do chaty Chodzi mi o to, że w takich samych autach o podobnej mocy (czyli typowej dla kompaktów 120-150 KM) w dieslu "kop" jest, a w benzynie "kopa" nie ma. Ale benzyna i tak jest szybsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Porównując te same auta o tej samej mocy silnik Diesla, jeżeli > chodzi o przyspieszenie, przegrywa z benzyną nawet N/A, nie mówiąc o turbo. Mondeo 2.0 Duratec 145 KM, 1496 kg - 10,3 s do paczki. Mondeo 2,0 TDCi Duratorq 140 KM, 1557 kg, 9,5 s do paczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Mondeo 2.0 Duratec 145 KM, 1496 kg - 10,3 s do paczki. > Mondeo 2,0 TDCi Duratorq 140 KM, 1557 kg, 9,5 s do paczki. O proszę, wyjątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Dodałbym, że jeśli dizel jest taki doskonały, to czemu nie ma go w F1 czy WRC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Rzecz w tym, że diesel z racji swojej budowy ma mały zakres użytecznych obrotów i żadne mody i > tunerzy tego nie zmienią. Żeby to jakoś jechało, niskie biegi są krótkie (i dlatego jest > wrażenie przyspieszenia i dlatego trzeba mocno mieszać biegami), a wysokie długie (i tam tego > "kopa" siłą rzeczy nie ma). Porównując te same auta o tej samej mocy silnik Diesla, jeżeli > chodzi o przyspieszenie, przegrywa z benzyną nawet N/A, nie mówiąc o turbo. Zrozum, > "wciskanie w fotel" ma się nijak do prawdziwego, mierzalnego i obiektywnego przyspieszania > samochodu trochę żeś się zapędził nie możesz aż tak uogólniać że wszystkie i zawsze bo nie będzie to zgodne z prawdą W 2004 po zakupie Octavii 1.9TDI 130KM sprawdzaliśmy się z leffem, on miał 1.8T 150KM. Po kilku testach wyszło że auta jeżdżą porównywalnie od 0 do 160. Moja seria miała na hamowni 139KM jego 142KM. Kwestia odpowiedniego dobrania przełożeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Mondeo 2.0 Duratec 145 KM, 1496 kg - 10,3 s do paczki. > Mondeo 2,0 TDCi Duratorq 140 KM, 1557 kg, 9,5 s do paczki. jak mogłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Dodałbym, że jeśli dizel jest taki doskonały, to czemu nie ma go w F1 czy WRC ? Ale w Le Mans juz calkiem niezle sobie radzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > O proszę, wyjątek wyżej masz jeszcze jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > O proszę, wyjątek Podaj proszę jakiś "nie wyjątek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > trochę żeś się zapędził nie możesz aż tak uogólniać że wszystkie i zawsze bo nie będzie to zgodne > z prawdą Trochę uogólnić trzeba, bo i dyskusja jest ogólna > W 2004 po zakupie Octavii 1.9TDI 130KM sprawdzaliśmy się z leffem, on miał 1.8T 150KM. > Po kilku testach wyszło że auta jeżdżą porównywalnie od 0 do 160. Moja seria miała na hamowni 139KM > jego 142KM. Kwestia odpowiedniego dobrania przełożeń No i widzisz - auta o podobnej mocy, diesel nie ma przewagi, chociaż subiektywnie na pewno ma lepszego "kopa". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > No i widzisz - auta o podobnej mocy, diesel nie ma przewagi, chociaż subiektywnie na pewno ma > lepszego "kopa". chwilunia, dopiero co głosiłeś że zawsze będzie wolniejszy a teraz to nie ma przewagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Porównując te same auta o tej samej mocy silnik Diesla, jeżeli > chodzi o przyspieszenie, przegrywa z benzyną nawet N/A Jeśli chodzi o maksymalne przyspieszenie (pedał w podłogę i jadziem pod czerwone pole), to będzie ono porównywalne (dużo zależy od skrzyni, przełożeń itp). Natomiast podczas normalnej jazdy t. diesel będzie miał bardzo dużą przewagę pod względem dynamiki. Dopiero turbobenzyna może konkurować pod tym względem z dieslem, chociaż też charakterystyka jest zupełnie inna i w niższym zakresie obrotów diesel pewnie będzie bardziej dynamiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Podaj proszę jakiś "nie wyjątek" Typowy kompakt, czyli Golf: 1.2 TSI 105 KM 0-100 10,6 1.6 TDI 105 KM 0-100 11,3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > chwilunia, dopiero co głosiłeś że zawsze będzie wolniejszy a teraz to nie ma przewagi Gdyby sprawdzić na poważnie, to pewnie byłby wolniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Typowy kompakt, czyli Golf: > 1.2 TSI 105 KM 0-100 10,6 > 1.6 TDI 105 KM 0-100 11,3 Ale podaj taki N/A, taki jak wyjątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Jeśli chodzi o maksymalne przyspieszenie (pedał w podłogę i jadziem pod czerwone pole), to będzie > ono porównywalne (dużo zależy od skrzyni, przełożeń itp). Natomiast podczas normalnej jazdy t. > diesel będzie miał bardzo dużą przewagę pod względem dynamiki. To prawda, bo wszystko ma "niżej". Ale tylko w przypadku N/A, w przypadku turbobenzyny diesel przygrywa nawet podczas "normalnej" jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Typowy kompakt, czyli Golf: > 1.2 TSI 105 KM 0-100 10,6 > 1.6 TDI 105 KM 0-100 11,3 ale już TSI 160KM i TDI 170KM to 8 vs 8.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Typowy kompakt, czyli Golf: > 1.2 TSI 105 KM 0-100 10,6 > 1.6 TDI 105 KM 0-100 11,3 zaryzykuję swierdzenie że każda turbobenzyna będzie szybsza od turbodiesla o tej samej mocy. Ale już wolnossąca benzyna niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Ale podaj taki N/A, taki jak wyjątek Nie kopie się leżącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Ale fizyki nie da sie oszukac > Jak cos przyspiesza niezle, od 2000-4000 obr, to chyba mniej niz od 3000 do 7000? > W dieslu w miedzyczasie musisz juz zmienic bieg... Ależ nie, bo turbosprężarka pompuje i nic nie trzeba zmieniać, od powiedzmy już nie 50, bo to przegięcie, ale od 70 w górę jeżdżę na V i nawet nie redukuję przy przyspieszaniu, bo turbo odwala robotę za mnie, a po modzie jest podlane paliwem tak, że wszystko dzieje się szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Gdyby sprawdzić na poważnie, to pewnie byłby wolniejszy. znaczy te kilka wyścigów było niepoważne? LOL generalnie to fajnie że każdy ma prawo do swojego zdania i jego wyrażania, ale fanatyzm i zaślepienie to zło dla mnie EOT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > To prawda, bo wszystko ma "niżej". Ale tylko w przypadku N/A, w przypadku turbobenzyny diesel > przygrywa nawet podczas "normalnej" jazdy. Edytowałem swój post w międzyczasie TD nie do końca przegrywa z TB podczas normalnej jazdy, bo nadal mają różną charakterystykę. Ale zgadzam się że w tym porównaniu duzo zależy od preferencji kierowcy, i trudno powiedzieć co jest "lepsze" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Dodałbym, że jeśli dizel jest taki doskonały, to czemu nie ma go w F1 czy WRC ? Nie nadążyliby z wymianą turbosprężarek, bo można przecież założyć i trzy takie do diesla i pójdzie jak trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Ale podaj taki N/A, taki jak wyjątek Proszę: Lancer 2.0 150KM 0-100 9.5s Lancer 1.8 DiD 150 KM 0-100 9.9s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Chodzi mi o to, że w takich samych autach o podobnej mocy >(czyli typowej dla kompaktów 120-150 KM) > w dieslu "kop" jest, a w benzynie "kopa" nie ma. Ale benzyna >i tak jest szybsza Jak turbobenzyna to,tez jest kop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Proszę: > Lancer 2.0 150KM 0-100 9.5s > Lancer 1.8 DiD 150 KM 0-100 9.9s Mazda 3 1.6 MZR 105KM 0-100 12,2s Mazda 3 1.6 MZ-CD 115KM 0-100 11s Mazda 3 2.0 DISI 150KM 0-100 10,4s Mazda 3 2.2 MZR-CD 150KM 0-100 9,2s Honda Accord 2.0i VTEC 156KM 0-100 9,3s Honda Accord 2.2 i-DTEC 150KM 0-100 9,1s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Ale w Le Mans juz calkiem niezle sobie radzi Zdajesz sobie sprawę, że dzięki regulaminowi: "Compared with a turbocharged gasoline-fueled car, the diesels enjoy a 50-percent larger displacement limit, a 52-percent larger intake restrictor, and an absolute boost pressure limit nearly twice as high. Additionally, the diesels are allowed variable nozzle turbines in their turbochargers." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Mazda 3 1.6 MZR 105KM 0-100 12,2s > Mazda 3 1.6 MZ-CD 115KM 0-100 11s > Mazda 3 2.0 DISI 150KM 0-100 10,4s > Mazda 3 2.2 MZR-CD 150KM 0-100 9,2s Auris 1,33 VVTi 99KM - 13,1 s. Auris 1,4 D-4D 90KM - 11,9 s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Auris 1,33 VVTi 99KM - 13,1 s. > Auris 1,4 D-4D 90KM - 11,9 s. Ameryki nie odkrywacie Samochód o danej masie i mocy zawsze będzie miał zbliżone maksymalne przyspieszenie, niezależnie od tego czy pod maską siedzi benzyna, TB, diesel czy TD. Dopiero charakterystyka poszczególnych silników decyduje o tym, jak dany silnik "jedzie" w praktyce. A to się ma nijak do papierowego parametru "0-100". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Ameryki nie odkrywacie To nie my odkrywamy... Quote: Porównując te same auta o tej samej mocy silnik Diesla, jeżeli chodzi o przyspieszenie, przegrywa z benzyną nawet N/A, nie mówiąc o turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Zdajesz sobie sprawę, że dzięki regulaminowi: > "Compared with a turbocharged gasoline-fueled car, the diesels enjoy a 50-percent larger > displacement limit, a 52-percent larger intake restrictor, and an absolute boost pressure > limit nearly twice as high. Additionally, the diesels are allowed variable nozzle turbines in > their turbochargers." Wiem, wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Auris 1,33 VVTi 99KM - 13,1 s. > Auris 1,4 D-4D 90KM - 11,9 s. Cóż, errare humanum est , nie wszystkie N/A są szybsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > zaryzykuję swierdzenie że każda turbobenzyna będzie szybsza od turbodiesla o tej samej mocy. Ale > już wolnossąca benzyna niekoniecznie. Mondeo: 1.6 ecoboost 160KM 0 -100 9.3s 50-100 na IV 9.7s 2.0 TDCI 163KM 0 -100 8.9s 50 - 100 na IV 8.9s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Auris 1,33 VVTi 99KM - 13,1 s. > Auris 1,4 D-4D 90KM - 11,9 s. Nie żebym się czepiał ale tu podają 14.7 dla tego diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Cóż, errare humanum est , nie wszystkie N/A są szybsze. I - znów piszę o swoich odczuciach, a nie "katalogowo" - oddają tę moc w mniej przyjemny od TD sposób. Ale co kto lubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Nie żebym się czepiał ale tu podają 14.7 dla tego diesla Automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Dalej twierdzisz, że do przebiegów rzędu 7 km dziennie powinien kupić diesla z filtrem cząsteczek? 1. A dlaczego nie i uprzedzając odpowiedź na 1 2. Ile samochodów z filtrem cząstek stałych miałeś, że tak autorytatywnie powtarzasz internetowy bulszit p.t. "łopaaaanie ten dipief to saaaame kłopoty!". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Poza tym TD daje wrażenie "kopa w plecy" przy pewnych obrotach. Trwa to krótko i nie przekłada się > specjalnie na przyspieszenie, ale daje wrażenie "wciskania w fotel" i "uaauuu jak to > przyspiesza". Ale nie stawiaj w jednym rzędzie ch... znaczy... Żałośnie kiepskich charakterystyką tidiaj z DOBRYM i dobrze dopracowanym dieslem. w dobrym dieslu moc idzie BARDZO liniowo i harmonijnie, nie ma żadnych "kopów". Kopy to są, jak producent nie ogarnia tworzenia dobrych w harakterystyce silników - nie każdy jest fałwejem i sprzedaje shit za miód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Przed zmianą auta przejechałem sie > na jazdach próbnych tak chwalonym 1.4 tsi (chyba - bo nie pamiętam - 140KM ). Paręnaście km > wystarczyło, żeby odpuścić. Stąd pytam. Ty bydlaku! Jak śmiałeś zamachnąć się na te-ezi... Na ŚWIĘTE te-ezi... Nie zdziw się, jak Cię na światłach wysadzą i kręcenie wora zaliczysz - rękę podniesioną na PRZEŁOMOWE i EMEJZINGOWE wynalazki koncernu faaa-weeeeeeee należy natychmiast odrąbać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Rozmawiałem z różnymi serwisami, m.in. Forda i potwierdzili mi, że przy moich przebiegach > miejskich filtr będzie się przytykał, chocież jest to "suchy filtr" - cokolwiek to oznacza i > może to być dla mnie uciążliwe lub denerwujące Ja bym filtrów cząstek nie demonizował - w dzisiejszych samochodach działa to już dość przyzwoicie. Oczywiście o ile np nie weźmie się za to fabryka emejzingu (znaczy VW), ale oni to wszystko potrafią spieprzyć, więc... Aha, pamiętajmy jednak, że ja patrzę na to przez pryzmat WSPÓŁCZESNYCH samochodów, o ludzkich PRZEBIEGACH (do 200 kkm), a nie padliny ściąganej z zachodu ze WSKAZANIEM LICZNIKA 200 kkm. Co do kwestii suchy-mokry. Filtr tzw suchy to filtr którego oczyszczanie bazuje na prostym zwiększeniu temperatury samego filtra - czy to poprzez specyficzną modulację wtrysku paliwa (późny wtrysk), czy też podawanie dodatkowego paliwa do kolektora wydechowego (Toyota i jej D-CAT). Wada zasadnicza - wymaga DOKOŃCZENIA procesu oczyszczania filtra (w sensie że jak się zacznie procedura to zasadniczo niezdrowe jest jej przerywanie - jak w życiu ;-) ), filtr praktycznie nie dokonuje samooczyszczenia. Filtr tzw mokry bazuje na specjalnym dodatku - zwykle nazywa się to EOLYS (technologię mocno rozwinęła swego czasu PSA) - dodatek jest dawkowany do paliwa i powoduje obniżenie temperatury zapłonu sadzy (mocno z grubsza), skutkiem czego filtr łatwiej się oczyszcza. Oczywiście sama procedura zainicjowania wymuszonego oczyszczania przebiega podobnie jak w filtrze suchym, tyle, że prościej jest uzyskać odpowiednie warunki. Filtr "mokry" ma też tendencję do samooczyszczania pod większym obciążeniem silnika - "naturalna" temperatura wystarcza, aby samoczynnie dokonać procesu oczyszczenia filtra. Wady - trzeba uzupełniać dodatek podczas serwisu - zwykle co 60-90 kkm przebiegu (szczegóły w planie przeglądów). Koszt - do 500 PLN w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Ale nie stawiaj w jednym rzędzie ch... znaczy... Żałośnie kiepskich charakterystyką tidiaj z DOBRYM > i dobrze dopracowanym dieslem. Więc możemy postawić w szergu: - "tidiaj" - legenda polskich miasteczek i wsi, niektórzy na sam widok się ślinią. Plusem to że w zasadzie przepali cokolwiek, awaryjność (poza 2,0) niewielka. Minusem - niemal otrzepuje się sam ze śniegu, warczy, w zimie nie grzeje wnętrza, charakterystyka - są "kopy". - "dobrego diesla" - hmm, niektórzy go nie lubią bo "zbyt nowoczesny". Plusem wibracje gdzieś pośrodku pomiędzy tdi a benzyną, minusem wrażliwość na paliwo - wiele diesli kolegów i znajomych podczas fali mrozów zmusiło ich do korzystania z komunikacji miejskiej. - turbobenzynę - minus - młode konstrukcje z chorobami wieku dziecięcego - benzynę atmosferyczną - brak wibracji, z tego wszystkiego najwyższe spalanie, ale i najniższa cena zakupu. No i - tak wiem, druciarstwo - można zagazować. Wybieram pomiędzy benzyną a turbobenzyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 6 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Boisz się DPF a nie boisz się silniczka 1.6 w ciężkiej krowie jakim jest Galaxy? Już to pisałem i powtórzę się, że nie pojemność silnika napędza samochód. Cofając się kilkanaście lat wstecz i myśląc w ten sposób, dzisiaj musiałyby jeździć same samochody z kilkulitrowymi silnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Już to pisałem i powtórzę się, że nie pojemność silnika napędza samochód. Cofając się kilkanaście > lat wstecz i myśląc w ten sposób, dzisiaj musiałyby jeździć same samochody z kilkulitrowymi > silnikami. Ja też się powtórzę - jechałeś tą TB? Przejedź się i sam zdecyduj - w końcu to Tobie ma odpowiadać charakterystyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 6 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > A jechałeś tą TB? Umówiłem się na piątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 > Umówiłem się na piątek Dla porównania umów z innym motorem - jeżeli jest taka możliwosć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.