Skocz do zawartości

Sprężyny przednie od jtd do 1.4 ?


jqr

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem wątki sprężynowe, bo dziś i mnie pękło.

Pytanie czy wejdą do 1.4 sprężyny od jtd lub 1.6 ?

Czy różnią się średnice mocowań albo wyraźnie długość sprężyn ?

Liczę że będą twardsze i nie udepczą się tak szybko.

W planie jest kayaba albo jamex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeczytałem wątki sprężynowe, bo dziś i mnie pękło.

> Pytanie czy wejdą do 1.4 sprężyny od jtd lub 1.6 ?

> Czy różnią się średnice mocowań albo wyraźnie długość sprężyn ?

> Liczę że będą twardsze i nie udepczą się tak szybko.

> W planie jest kayaba albo jamex.

mam 8mc kyb w garażu używane w jtd. Nie byłem zadowolony z wysokości i obecnie są OEM. 1.4 jest znacznie lżejszy więc te od JTD powinny pasować idealnie. Innym faktem jest, że byłem też na torze i charakterystyka kyb do oem to inna bajka. Zupełnie inny przód i tył ale 95% kierowców nie lata bokami tym bardziej w stilo bo kila boków i trzeba zawiechę wymienić

akurat nie mój filmik bo telefon padł ale na kyb bardzo trudne do wykonania, a na OEM czerwona czerwona żółta - super ale już pękła

tył też od kpl ale już wywalony bo potrzebowałem liniowej charakterystyki przód tył. film z naszego styczniowego treningu w kopaniewie

ma na myśli zachowanie auta w kontrolowanym poślizgu bocznym. Ma się dawać łatwo wyprowadzać.Oczywiście tylko przy wyłączonym ESP

oddam za 100 kpl

fotki mam jakbyś chciał

Pozdrawiam

p.s.

jak mnie koledzy w żony stilo JTD zobaczyli to się popłakali ze śmiechu.

Abarth może by się nadał ale nie wiem jak automat daje radę przy pałowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kombinowałbym gdyby nie wiele wpisów o tym, że na dedykowanych auto siada

Pół roku na KYB, osiadły o 3 centymetry. Wymiana na Monroe, po 8 miesiącach nie zauważyłem opadniecia. Może w dizlu się inaczej zachowują, ale w kosiarce Monroe dają radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma na myśli zachowanie auta w kontrolowanym poślizgu bocznym. Ma się dawać łatwo

> wyprowadzać.Oczywiście tylko przy wyłączonym ESP

hmm.gif Z tym wyłączaniem ESP w łatwy sposób , czyli z przycisku to może być problem , zresztą mało które auto ma taką możliwość bez kombinacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.4 jest znacznie lżejszy

różnica na przednią oś to do 70kg czyli 12% - i dużo i mało

jeśli rzeczywiście da się ją włożyć powinno być twardziej.

I dostałem bonusa - wczoraj pękła sprężyna lewa i oparła się na "mocowaniu" z akcji naprawczej, a dziś przyprowadzałem auto z pracy i na osiedlowym garbie pękła prawa i niestety oparła się o oponę.

Szczęśliwie prędkość 10kmh i zatrzymałem się za 5m i znalazłem miejsce blisko więc opona tylko obtarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> celowalbym w katalogowe. Wszystko co wyzej bedzie twardsze. Dluzsza zywotnosc kosztem twardego komfortu.

Oczywiście dzieki za rady, sam bije się z myślami, bo jutro rano ide kupić sprężyny.

Ale chyba zdecyduje się na sprężyny od jtd. Pytanie czy włoże je bez problemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście dzieki za rady, sam bije się z myślami, bo jutro rano ide kupić sprężyny.

> Ale chyba zdecyduje się na sprężyny od jtd. Pytanie czy włoże je bez problemu ?

Jesli taka decyzja to kontrolnie bym zmierzyl kielich/ podstawe sprezyny na amorku zeby sprezyna nie przeleciala. od gory trzyma buda wiec bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście dzieki za rady, sam bije się z myślami, bo jutro rano ide kupić sprężyny.

> Ale chyba zdecyduje się na sprężyny od jtd. Pytanie czy włoże je bez problemu ?

z fot na allegro wygląda, że wszystko jest takie same

kiedyś na robiłem takie zestawienie

zawieszeniastilojtd.png

jak widać mocowania takie same ale springi różne.

wszystko generalnie pasuje p&p

nawet sprężyna na tył 5dr z mw ale podnosie się tył jak w mw

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

U mnie również trzasły w przeciągu dwóch dni obydwie, zmieniłem na KYB dedykowane do 1.4 i kicha, auto jest niższa o około 3cm, tak więc na przyszłość kto ma zmieniać niech się zastanowi ... wcześniej spokojnie podjeżdżałem pod wszystkie krawężniki a teraz problem. Były jeszcze do wybory polskie 6 zł tańsze i teraz, żałuje że tamtych nie wziąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy w życiu nie bierz od jtd do 1.4. Miałem przypadek z nowymi obniżającymi, dostałem od jtd i

> przód poszedł tak do góry że wyglądał jak wodolot i wielka kaczka

Przez pierwszy miesiąc, potem siadają jak jak każde inne, i w końcu samochód wygląda normalnie wink.gif

Co do zamienników sprężyn to poza monroe miałem wszystkie dostępne w sklepach w czestochowie i wszystkie siadły tak że szkoda gadać ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Waferku może i to co piszesz jest prawdą, ale zauważ, że springi do jtd są inne niż do 1,4. Słowo

> klucz to waga przodu

No dobra, ręki nie dam sobie uciąć bo nie testowałęm... ale z tego co wyżej napisano nacisk na przednią oś jest o 70kg większy w jtd, więc dużej różnicy nie ma... do tego miałem u siebie sprzedane mi przez pomyłkę sprężyny od 1.2/1.4 i wytrzymały parę miesięcy, zanim zaczeło robić się nisko.... tak więc myślę że w drugą stronę powinno być ok wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprzedane mi przez pomyłkę sprężyny od 1.2/1.4 i wytrzymały parę miesięcy

To masz wyjątkowo lekki jtd.

Do 1.2/1.4 mają jeden zwój mniej od pozostałych, oczywiście oryginały.

Mi po wymianie już po około 1kkm siadły do poziomu jak stare przed pęknięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kombinowałbym gdyby nie wiele wpisów o tym, że na dedykowanych auto siada

Rok wstecz i jakieś 20 tyś km wymieniłem na KYB - auto ciągle znacznie wyżej niż na oryginalnych. Też się mocno głowiłem co wziąć, sprzedawca w hurtowni zapewniał, że nie miał żadnej reklamacji na te springi więc kupiłwm. Nie wiem od czego to zależy - jednym siada, u mnie jak do tej pory wszystko w najlepszym porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rok wstecz i jakieś 20 tyś km wymieniłem na KYB - auto ciągle znacznie wyżej niż na oryginalnych.

> Też się mocno głowiłem co wziąć, sprzedawca w hurtowni zapewniał, że nie miał żadnej

> reklamacji na te springi więc kupiłwm. Nie wiem od czego to zależy - jednym siada, u mnie jak

> do tej pory wszystko w najlepszym porządku.

3 late temu wstawiłem KYB do jtd i nie było rewelacji. podniosłem auto dodając tulejki 2cm. Teraz pękła jedna sprężyna i przy rozkręcaniu padł teleskop. Kupiłem na Allegro dwie całe kolumny kompletne za 180zł z używanego Stilo .Na zdjęciu wyglądały ładnie . Po otwarciu paczki zdumienie!!!! Wręcz nowe amortyzatory KYB bez śladu rdzy , używania, nowe odboje ,nowe gumowe podkładki ...prawie jak z fabryki. Sprężyny Fiatowskie z paskiem zielono -żółtym . Założyłem w ta niedzielę bo pogoda sprzyjała .Mój Stilo nigdy tak wysoko nie stał !!!!Wrażenia z jazdy super bo amortyzatory KYB są bardziej sztywne. Stare amorki na przyrządach wykazywały 70 %,ale na KYB nie dobija na śpiących policjantach i czuć większą sztywność.. Podsumowując mam teraz amortyzatory KYB i oryginalne sprężyny z jtd z paskiem zielono -żółtym...jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego panowie, do 1.2 1.4 i 1.6 zakładamy kyb z jtd - sprawdzone

btw, w garage cały czas leżą moje kyb z jtd które poprostu siadają jak seryjne i jest nisko. dla jtd jedyna opcja to oryginały ale z wersji specjalnej czyli wzmocnione - nadal jest wysoko i super na policjantach. na tyle springi od 3d i 5dr ma świetny balans (chyba że stilo 2006 bo ma springi na tyle od 3d

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.